گفته می‌شود که...

4 هزار عرب خود را منفجر کرده اند/ محمد رویانیان: همسرم از دوسالگی میخواست با من ازدواج کند!/ مداحان سیاسی باشند، اما سیاست‌زده نه/ سفر شخصی با عنوان «وزیر»/ آینه عبرت مرکل برای نوکران ایرانی آمریکا و ...

آینه عبرت مرکل برای نوکران ایرانی آمریکا
یک وزیرسابق دولت انگلیس می‌گوید مطمئنا 10 سال جاسوسی شنود مکالمات صدراعظم آلمان از سوی آمریکا مرکل را عصبانی کرده چون او تازه فهمیده که مورد اعتماد نبوده است.اشپیگل اخیرا فاش کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) از سال 2002 تمام مکالمات آنجلا مرکل صدراعظم آلمان را شنود می‌کرده و مرکل در فهرست سرویس جمع‌آوری ویژه NSA قرار داشته است.به گزارش بی‌بی‌سی، کلر شورت وزیر سابق توسعه بین‌المللی دولت انگلیس با بیان این که از شنیدن خبر شنود مکالمات صدراعظم آلمان واقعا شوکه شده، افزود: من مطمئنم مرکل خیلی ناراحت و عصبانی است. آنها (آمریکایی‌ها) دوستانش بودند و حالا او می‌فهمد که به او اعتماد ندارند.

ولایتی جانشین روحانی شد

یک منبع آگاه در گفت وگو با فارس، درباره انتصاب علی‌اکبر ولایتی به عنوان رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ روز شنبه و در حاشیه جلسه مجمع، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی این مسئولیت را به دکتر ولایتی پیشنهاد کرده و او نیز پس از مشورت‌هایی‌، این مسئولیت را پذیرفته است.
وی با بیان اینکه هنوز حکمی برای ولایتی صادر نشده است، تصریح کرد: طی روزهای آینده این حکم از سوی آقای هاشمی صادر خواهد شد .به گفته این منبع آگاه ولایتی کماکان مشاور بین‌‌الملل مقام معظم رهبری باقی خواهد ماند.

امیدی به مذاکره با آمریکا نیست اما اصولگرایان چیزی نگویند!
یک سایت وابسته به جریان فتنه از اصولگرایان خواست به خاطر اینکه احتمالاً مذاکره با آمریکا به شکست می‌انجامد، سکوت کنند تا مسئولیت این شکست به گردن اصولگرایان نیفتد.آینده با تندرو خواندن اصولگرایان می‌نویسد آنها باید خود را برای شکست احتمالی مذاکرات آماده کنند! تا چنانچه این مذاکرات به واسطه طبع پیچیده‌اش، و یا ناتوانی طرف مقابل در درک شرایط، به شکست بیانجامد؛ مسئولیت این شکست بر عهده آنان نیفتد!نویسنده ادامه می‌دهد: من چندان آدم ‌سیاسی‌ای نیستم؛ اما با همه اعتقادی که به راستگویی دیپلماتهایمان دارم، به نتایج این مذاکرات هم امید چندانی ندارم. پس برای تندروها بهتر است سکوت کنند، تا این انگشت اتهام به سوی مقصر اصلی‌اش نشانه رود و اتهام به گردن مجرم حقیقی بیفتد.
شایان ذکر است این سایت اینترنتی جزو جریان رسانه‌ای ذوق‌زده‌ای (وابسته به فتنه‌گران) بود که طی چند هفته گذشته با جعل و تحریف و انتشار اخبار یک‌سویه تلاش کردند خوش‌بینی نسبت به مذاکره با آمریکا را ترویج کنند و توافق با آمریکا را تمام شده قلمداد نمایند و از این جهت، تحلیل اخیر آنها نوعی پیشرفت شعوری و معرفتی است اما معلوم نیست چرا به جای اینکه عذر تقصیر نزد مخاطبان بیاورند و با صدای بلند اعلام کنند که اگر خائن نبوده‌اند لااقل درک سیاسی لازم درباره ماهیت شیطان بزرگ را نداشته‌اند، همچنان تحلیل‌گران منتقد و آگاه نسبت به ماجرا را تخطئه می‌کنند و از آنها می‌خواهند ساکت شوند و واقعیت را گزارش نکنند؟!سایت یاد شده از جمله سایت‌هایی بود که کوشیدند با تحریف سخنان وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا توهین علنی وی در فریبکار ژنتیکی توصیف کردن ایرانیان را کتمان کنند اما ظاهراً تراکم خبرهای حاکی از زورگویی و دغلبازی مقامات آمریکایی، راهی جز فرار به جلوی گردانندگان سایت آینده باقی نگذاشته است.

محکومیت بازیگر ایرانی، تیتر یک یاهو

خبر بازداشت پگاه آهنگرانی چند روز پیش از سوی برخی از رسانه های داخلی منتشر شد که با گفتگوی منیژه حکمت مادر پگاه آهنگرانی با خبرگزاری ها، این بازداشت تکذیب شد.
سایت یاهو در صفحه نخست خود با استناد به خبری از خبرگزاری ایسنا، که در مصاحبه با منیژه حکمت مادر پگاه آهنگرانی است، چنین آورده است: این بازیگر ایرانی در دادگاه بدوی ابتدایی به 18 ماه زندان محکوم شده است، اما در مورد این که رای نهایی دادگاه چه بوده است، هیچ حرفی نزده است. در این سایت آمده است که سخنگوی قوه قضاییه محسن اژه ای نیز در باره بازداشت این بازیگر ایرانی اعلام کرده است که پگاه آهنگرانی دستگیر نشده و آزاد است. اما حکمت مادر پگاه آهنگرانی گفته است که دختر او مدت سه سال است که ممنوع الخروج است.
اصلاح‌طلبان یزد کامروا نشدند
بی‌میلی دولت نسبت به 3 نامزد اصلاح‌طلبان برای استانداری یزد و انتخاب فردی دیگر، موجب دلخوری در میان طیف‌هایی از اصلاح‌طلبان طلبکار شد.هر چند سیدمحمد میرمحمدی استاندار جدید یزد، عضو شورای مرکزی خانه کشاورز (وابسته به عیسی کلانتری و نزدیک به کارگزاران) است اما پیش از این طیفی از اصلاح‌طلبان در نامه‌ای به وزیر کشور از وی خواسته بودند از میان (علی‌اکبر اولیاء، غلامعلی سفید و سیدحمید کلانتری) یکی را به عنوان استاندار یزد به دولت معرفی کند. در نامه این طیف به وزیر کشور ادعا شده بود «آنچه مایه نگارش نامه گردید، میدان نیافتن برخی اشخاص و محافلی است که در عین زاویه داشتن با دولت تدبیر و امید و با القای تفرقه میان نیروهای حامی رئیس‌جمهور، درصدد ایجاد فشار و اعمال سلایق شخصی و گروهی در فرآیند انتخاب استاندار هستند.
هیئت دولت در جلسه دیروز خود میرمحمدی را که دارای سابقه معاونت پارلمانی وزارت کشاورزی است، به عنوان استاندار یزد معرفی کرد و این در حالی است که روزنامه زنجیره‌ای آفتاب یزد صبح دیروز با پیش‌بینی این انتخاب در تیتر صفحه اول خود نوشته بود «شوک منفی به مردم[!؟] استان یزد با شایعه انتخاب استاندار جدید» آفتاب یزد میرمحمدی را فاقد صلاحیت دانسته بود.ستادهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان در برخی استان‌ها با طلبکاری استانداری را سهم و غنیمت انتخاباتی خود می‌دانند و به همین دلیل برخی کش و قوس‌های جدی در میان ستادها بروز کرده است.

کفش‌پرتاب‌کن‌ها یا نفوذی بودند یا خودسر
ماجرای پرتاب کفش به‌سوی رئیس‌جمهور در مراسم استقبال از او پس از بازگشت از سفر نیویورک، پس از قریب به 40 روز با واکنش رئیس شورای هماهنگی انصار حزب‌الله روبه‌رو شده و او طی سخنانی در کرسی آزاد‌اندیشی دانشگاه اصفهان گفته است: در آن مقطع دو دسته به استقبال ایشان رفتند؛ یک عده طرفدار و یک عده منتقد. البته کفش‌پرتاب‌کن‌ها یا توهین‌کنندگان که در گروه ما قرار داشتند، یا از نیروهای نفوذی مقابل بودند یا از جریان خودسر.
سخنگوی قوه قضاییه نیز دیروز در حاشیه چهارمین همایش سراسری طب و قضا در شیراز در جمع خبرنگاران درخصوص آخرین وضع توهین‌کنندگان و پرتاب‌کنندگان ‌کفش به رئیس‌جمهور گفت: تاکنون پرونده‌ای برای توهین‌کنندگان به رئیس‌جمهور به دستگاه قضایی ارسال نشده است.
وی با بیان این‌که در این زمینه تحقیقات از برخی افراد انجام شده، گفت: دستگاه قضا بسرعت با افرادی که به شخصیت‌ها، مقامات دولتی و کارکنان در حال خدمت بی‌حرمتی کنند، برخورد خواهد کرد.وی با تائید این‌که برای پرونده پ. الف، بازیگر زن سینما حکم صادر شده است، انتشار برخی اخبار مبنی بر بازداشت وی را تکذیب کرد.

تقوی: پیشنهاد دادند شعار «مرگ بر آمریکا» را حذف کنیم
تنور حرف و حدیث‌ها درباره گفتن یا نگفتن شعار مرگ بر آمریکا هنوز داغ است و در تازه‌ترین اظهارنظرها، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفته که «فقط یک تلفن چندثانیه‌ای بین مقامات ایران و آمریکا برقرار شد، اما بعضی‌ها قند در دلشان آب شده و به ما پیشنهاد می‌دادند شعار مرگ بر آمریکا را از نماز جمعه برداریم. برخی‌ از هول حلیم دارند توی دیگ می‌افتند
به گزارش سایت جهان، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در دانشگاه آزاد کرمانشاه عنوان کرده: مگر آمریکا چه کرده که ما باید شعار مرگ بر آمریکا را برداریم؟ مگر نه این است که هواپیمای مسافربری ما را زد، از صدام علیه ایران حمایت کرد، حلقه‌های تحریم را یکی پس از دیگری تنگ‌تر کرد و املاک و دارایی‌های ما را بلوکه کرد؟

سفر شخصی با عنوان «وزیر»
خبرگزاری فارس به نقل از نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در مجلس نوشت: خبری که در برخی رسانه‌ها با عنوان «سفر شخصی یک عضو دولت با عنوان وزیر» مطرح شده، مربوط به محمدرضا نعمت‌زاده است.
قاضی‌پور در ادامه با بیان این‌که اگر وزیری قصد سفر شخصی به خارج از کشور داشته باشد، نباید این سفر به عنوان وزیر انجام شود، گفته: آقای نعمت‌زاده وزیر صنعت اخیرا سفر یک‌روزه‌ به امارات داشته؛ پرسش من از وزیر محترم این است که اگر این سفر شخصی بوده، چرا با عنوان وزیر انجام شده و اگر سفر رسمی بوده، چرا هیچ هیاتی ایشان را در این سفر همراهی نکرده است.

پخش شیرینی پس از عدم اعتماد مجلس به صالحی‌امیری
سایت انتخاب، از جمله رسانه‌های حامی دولت مدعی شده «بعد از اعلام آرای نمایندگان و منتفی شدن حضور صالحی‌امیری در رأس وزارت ورزش‌ و جوانان، به شکرانه این اتفاق در بخش‌هایی از این وزارتخانه از جمله روابط‌عمومی، معاونت پارلمانی و خبرگزاری وابسته به این وزارت، شیرینی و شکلات پخش شده است
براساس گزارش این سایت، «جریانی که در رأس مدیریت این بخش‌ها در وزارت ورزش و جوانان شکل گرفته، تلاش گسترده‌ای برای منتفی شدن حضور سلطانی‌فر و صالحی‌امیری انجام داده و سعی در روی کار آمدن گزینه تحت حمایت خودشان دارند که اکنون ریاست یکی از فدراسیون‌های ورزشی را برعهده دارد و حتی مدعی شده‌اند که در صورت معرفی گزینه‌ای غیر از این شخص، همچنان با قدرت به فعالیت و لابی خودشان برای رای منفی مجلسی‌ها ادامه می‌دهند

بازگشت «وطن امروز» روی دکه‌ها
در حالی‌ که انتشار روزنامه «وطن ‌امروز» پس از پنج سال فعالیت مستمر در مردادماه امسال به دلیل مشکلات مالی متوقف شده بود، باشگاه خبرنگاران خبر داده است که از یازدهم آبان و پس از سه ماه، این روزنامه بار دیگر انتشار خود را از سر می‌گیرد.

چگونه میتوان رئیس 11 دولت شد؟
خبر دیگر این که مجتبی رحماندوست نماینده تهران در نطق میان دستور خود چند پیشنهاد مختلف داد. یکی از آن‌ها خطاب به رئیس جمهور بود به این شرح؛ هر وزیر دولت، جلسات ادواری با کلیه وزرای قبلی آن وزارتخانه برقرار کند. در این جلسه تمامی وزرای ادوار بتوانند آزادانه نظر خود را ابراز کنند تا آقای روحانی به جای این‌که رئیس دولت یازدهم باشند رئیس 11 دولت شود. او همچنین به ارائه پیشنهاداتی برای مبارزه با مواد مخدر و بیکاری در کشور پرداخت و گفت: پیشنهاد می‌کنم خیرین مبارزه با موادمخدر در کشور تشکیل شود تا در همکاری با بسیج و ناجا این ام‌الفساد را از ایران ریشه کن کنند. استانداران هم موظف شوند تا یک شهر از استان خود ولو یک شهر کوچک را از مواد مخدر پاک کنند.وی افزود: همچنین خیرین اشتغال تشکیل شود تا در همکاری با بسیج و وزارت کار و توسعه مشاغل خانگی به این مهم اقدام کنند.

مداحان سیاسی باشند، اما سیاست‌زده نه
شنیدیم که جانشین نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه تهران خطاب به مداحان پاسدار گفت که سیاسی باشید اما سیاست‌زده نشوید. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام عبدالله حاج‌صادقی درهمایش سالانه مداحان پاسدار گفته که مداحان در عین انقلابی و جهادی بودن طوری صحبت نکنند که بهانه به دست دشمن بدهند. ضمن این‌که باید ظرفیت مخاطبین را بشناسند.حاج‌صادقی به مداحان پاسدار توصیه کرده که سیاسی باشید، اما سیاست‌زده عمل نکنید. برادری جمله‌ای گفت، دیدیم که چقدر دامن زدند. اصل مداحی را از روزنامه‌هایشان زیرسؤال بردند. بنابراین طوری برخورد کنید که بهانه به دست‌شان ندهید.

یهودیان تاریخ ما را نوشتهاند؟
با خبر شدیم که حسین‌ الله‌کرم رئیس شورای هماهنگی انصار حزب‌الله در دانشگاه اصفهان تاریخ ایران را نوشته یهودیان دانست.‌الله کرم که با موضوع امریکا تعامل یا تقابل سخن می‌گفت در پاسخ به سؤالی گفت که متأسفانه تاریخ ایران و کوروش را این‌گونه برای ما ساخته‌اند، یهودیان این تاریخ را ایجاد کرده‌اند. این را تمام مطالعات تاریخدانان ما اثبات می‌کند.او در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که «هم طرفداران دولت و یک جریان خاص و هم‌گروه مقابل آن‌ها مذاکرات هسته‌ای را پذیرفته‌اند»، افزود: اگر به پس از بازگشت آقای روحانی از نیویورک توجه شود، می‌بینیم دو دسته به استقبال ایشان رفتند؛ یک عده طرفدار و یک عده منتقد. البته کفش‌پرتاب‌کن‌ها یا توهین‌کنندگان که در گروه ما قرار داشتند، یا از نیروهای نفوذی مقابل بودند یا جریان خودسر وارد شده بود.


مدیرعامل خبرگزاری مهر استعفا کرد
دست آخر این که رضا مقدسی به‌دلیل آنچه «شرایط بد مالی» اعلام شده است، از سمت خود در خبرگزاری مهر استعفا کرد. به گزارش ایسنا، مدیرعامل خبرگزاری مهر در جلسه‌ای که با دبیران گروه‌های خبری این خبرگزاری داشت، از آن‌ها خداحافظی و خبر استعفای خود را به آن‌ها اعلام کرد؛ اما هنوز از این‌که سازمان تبلیغات اسلامی، استعفای او را پذیرفته است یا خیر، خبر قطعی در دست نیست.
پیام تیرانداز - سردبیر کل خبرگزاری مهر- نیز حدود یک‌ماه پیش از سمت خود استعفا کرد. برخی خبرنگاران این خبرگزاری در گفت‌وگویی، اظهار کردند که خبرنگاران حق‌التحریر این خبرگزاری نزدیک به دوماه است که حقوق نگرفته‌اند و خبرنگاران قراردادی نیز از دوماه پیش، اضافه‌کاری‌های خود را دریافت نکرده‌اند.

جوابیه دانشگاه آزاد
در پی انتشار یک خبر در یکی از سایت‌های خبری با عنوان «بازگشت دانشگاه آزاد به دوران مدیریت خانوادگی»، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی در جوابیه‌ای نوشت: به اطلاع می‌رساند فرزندان دکتر حمید میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی دارای هیچ گونه مسئولیت رسمی و غیررسمی در سازمان مرکزی و واحد علوم تحقیقات این دانشگاه نیستند.

رسایی: شب‌نامه کجا بود
حمید رسایی در باره توزیع شب نامه‌ای ضد صالحی‌امیری در روز رای‌گیری در صحن مجلس، گفت: در جریان رای‌گیری صلاحیت وزرای پیشنهادی، برخی از پشت تریبون به عنوان موافق و مخالف اعلام موضع کردند و برخی هم حسب وظیفه نمایندگی خارج از تریبون و به صورت مکتوب موضع‌شان را اعلام کردند از جمله روحانیون مجلس طی نامه‌ای نظرشان را گفتند که صلاح نمی‌دانند به صالحی‌امیری رای داده شود ضمن اینکه آرزو کردند در جای دیگری از او استفاده شود. وی افزود: این در حالی بود که خانه ملت با تیتر «توزیع‌نامه علیه وزیر پیشنهادی در صحن علنی» نوشت که برخی از نمایندگان نسبت به توزیع شب‌نامه در مجلس تذکر داده بودند؛ در حالی‌که نامه روحانیون به صورت رسمی با اسم و امضا منتشر شده بود. البته من طلبه کوچکی هستم اما آقایان آشتیانی، سالک و آقاتهرانی که همه استاد من هستند این نامه را امضا کرده بودند اما آیا این شب‌نامه است؟

برادران «ر» متهمان پرونده پتروشیمی
محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت‌وگو با «نسیم» از بررسی پرونده پتروشیمی بیستون در این کمیسیون خبر داد و گفت: این پرونده از سوی وزارت اطلاعات به ما ارجاع شده است. وی افزود: درخصوص نحوه واگذاری این پتروشیمی مسائلی وجود دارد؛ برادران «ر» از متهمان این پرونده هستند

دفاع وزیر «احمدی‌نژاد » از «روحانی »
نخستین وزیر رفاه کابینه محمود احمدی‌نژاد معتقد است حسن روحانی رئیس دولت یازدهم حق دارد از شرایط اقتصادی کشور ناراضی باشد و باید برای عبور از شرایط سخت کنونی به دولت جدید یاری رساند. پرویز کاظمی در گفت‌وگو با نواندیش با اشاره به این موضوع گفت: انتظارات از دولت باید انتظاراتی معقول باشد.به هر حال کشور در هشت سال گذشته ندانم کاری و سوءمدیریت‌های زیادی را به خود دید و به همین دلیل با وجود درآمدهای نفتی چشمگیر، مشکلات زیادی را تجربه کرد و به همین دلیل باید به حسن روحانی این حق را داد که از وضعیت موجود ابراز نارضایتی کند و شرایط را به اطلاع مردم برساند. وی افزود: باید پذیرفت که تحریم‌های ناجوانمردانه بر اقتصاد ایران اثر گذاشته، این در حالی است که می‌توانستیم تدابیری اتخاذ نماییم که در این شرایط قرار نگیریم. متاسفانه با روش‌ها و برخوردهای نامناسب کشور را در شرایط دشوار قرار دادیم که خروج از آن به سادگی میسر نیست.

پورمحمدی: ماجراجویی بود
تسنیم: مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به این سوال که اخیرا برخورد خوبی با دختران میرحسین موسوی صورت نگرفته است، گفت: بیشتر ماجراجویی و جوسازی رسانه‌ای بوده و این حرفها حاشیه‌سازی است و دولت هم بنا ندارد وارد این حاشیه‌ها شود.

درخواست‌نماینده‌ایران ازآمریکا
فردا: غلامحسین دهقانی، سفیر و معاون نماینده دائم ایران در نیویورک روز سه شنبه در مجمع سازمان ملل متحد به عنوان یکی از اعضای جنبش عدم تعهد از مقامات کاخ سفید خواست تا تحریم ها علیه کوبا را قطع کرده و به حق حاکمیت این جزیره احترام بگذارند.

خراسان رضوی نخستین مقصد نیست
تسنیم: محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در مورد انتخاب خراسان رضوی به‌عنوان اولین مقصد سفرهای استانی اظهار داشت: خراسان رضوی یکی از استان‌هایی است که به لحاظ معنویت مطرح است اما هنوز به عنوان اولین استان انتخاب نشده است.

دیپلمات مست عربستانی، خودش رفت
ایسنا: یک مقام آگاه در وزارت خارجه با تکذیب اخبار منتشر شده درباره‌ اخراج دیپلمات عربستان سعودی خاطرنشان کرد: این دیپلمات کشور را ترک کرده و مراتب خروج وی از طریق سفارت عربستان در تهران به وزارت خارجه اعلام شده است.

محمد رویانیان: همسرم از دوسالگی میخواست با من ازدواج کند!

مدیرعامل پرسپولیس که این روزها مثل 10 بار قبلی در دو سال گذشته استعفا داده اما باز هم دراین تیم ماندگار شده است ، چهارشنبه شب و در آستانه روز خانواده همراه با همسرش به برنامه فیروزه شبکه اول سیما رفتند تا از زندگی مشترک شان که وارد 33 سالگی شده است بگویند. این زوج خوشبخت زندگی شان را اینگونه تشریح کردند:« سال 60 بود که ازدواج کردیم. من 19 سالم بود که با همسرم ازدواج کردم. او اهل سیسنگان است و من اهل کجور و هر دو شناسنامه های مان صادره از نور است . شماره شناسنامه من یک است و همسرم 2

این زوج 2 فرزند دارند و 4 نوه . رویانیان می گفت عروسی شان تهران بوده و در این سی سال گذشته بیش از 12 بار اسباب کشی کردند البته همسرش می گفت رقم واقعی دو برابر این است! رویانیان در بخشی از برنامه گفت همسرش از دو سالگی می خواسته با او ازدواج کند . این دو 4 سال با یکدیگر اختلاف سنی داشتند. همسر مدیر پرسپولیس می گفت:« این همه سال با یکدیگر زندگی می کردیم ، این دو سال که او به پرسپولیس رفته شرایط خیلی سخت شده و او فشار زیادی را تحمل کرده است. همه سال های خدمتش یک طرف و این دو سال اخیر یک طرف.او در پرسپولیس پیر شدرویانیان هم همین گفته را تائید کرد و گفت در این دو سال افتاده است.

جنتی: از توقیف بهار متأسفم!
فارس: علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: من از توقیف روزنامه بهار متأسفم و امیدوارم راه‌های دیگری به جز توقیف پیدا کنیم. وی همچنین درباره تک خوانی خانم‌ها، اظهار داشت: در این رابطه در بین آقایان مراجع اختلاف نظر وجود دارد. برخی معتقدند اگر صدا مفسده انگیز نباشد، اشکالی ندارد. وزیر ارشاد در خصوص حضورش در کنسرت بانوان، گفت: من اهل این کارها نیستم.

ادعای روزنامه لبنانی درباره نصرا...
فارس: روزنامه النهار لبنان به نقل از برخی منابع 8 مارس که به هویت این افراد اشاره نکرد، مدعی شد که سید حسن نصرا... دبیرکل حزب‌ا... لبنان اخیرا به دمشق سفر کرده و با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرده است.

سخنگوی دولت: مصاحبه نمی‌کنم
ایسنا: محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت‌ که بعد از حضور در جلسه علنی مجلس برای دفاع از لایحه اصلاح قانون بودجه 92 در جلسه هیأت دولت حضور یافته بود، خطاب به خبرنگاران رسانه‌ها، گفت: بعد از تصویب لایحه اصلاح قانون بودجه سال 92 با خبرنگاران صحبت می‌کنم.وی افزود: فعلاً بنایی برای صحبت با خبرنگاران رسانه‌ها ندارم.

4
هزار عرب خود را منفجر کرده اند
مهر: فرمانده نیروهای ویژه عراق گفت: حدود چهار هزار عامل انتحاری از کشورهای عربی در کشتار زنان، کودکان و سالخوردگان دخالت داشته اند. وی افزود: از مجموع این افراد 1200 فلسطینی و اردنی،300 سعودی،250 یمنی،200سوری، 99 مصری، 44 تونسی، 40 تن از لیبی، قطر، امارات و بحرین نیز هر کدام 20 عامل انتحاری به عراق فرستاده اند که همگی خود را منفجر کرده اند.

اخبار کوتاه:

*درحالی که پیش از این از سلطان قابوس پادشاه عمان به عنوان میانجی ایران و آمریکا نام برده می‌شد، اکنون مقامات عراقی از احتمال پیشنهاد نخست‌وزیر عراق به مقامات آمریکایی برای میانجیگری بین تهران و واشنگتن خبر می‌دهند.
به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، این خبر همزمان با سفر نخست‌وزیر عراق به واشنگتن منتشر شده و اختصاص به میانجیگری عراق میان دو طرف در بحران سوریه و نیز پرونده هسته‌ای ایران دارد. با وجود این برخی مقامات آمریکایی گفته‌اند که نیاز چندانی برای میانجیگری با ایران نمی‌بینند.

* اسم "محمد" اولین اسم در جهان است. روزنامه اسپانیایی "ای بی‌سی" نوشت: نام محمد برگرفته شده از نام (حضرت) محمد پیامبر اسلام(ص) هم اکنون در جهان بیشترین فراوانی را در میان نام‌های مورد استفاده در جهان دارد. به نوشته این روزنامه، هم اکنون نزدیک به 150 میلیون نفر در جهان "محمد" نام دارند. این روزنامه افزود: نام محمد در پاکستان، هند و بنگلادش، ترکیه، ایران و افغانستان بیشترین فراوانی را دارد. علاوه بر کشورهای پرجمعیت مسلمان، در شماری زیادی از کشورهای غیرمسلمان، نام محمد فراوانی بالایی دارد. به عنوان مثال، "محمد" در برخی مناطق فرانسه پرطرفدارترین نام است و در انگلیس و اسپانیا هم نام محمد در رتبه ششم پرطرفدار‌ترین اسامی قرار دارد.

*
حضور نماینده محجبه در مجلس ترکیه نیز آزاد شد. "عبدالله گل"، رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد: حضور نمایندگان زن محجبه در مجلس ترکیه منعی ندارد و محدودیتی برای حضور آنان دیده نمی‌شود. به گزارش ایکنا، وی در مورد "بسته اصلاحات" اخیر دولت ترکیه که استفاده از حجاب اسلامی را آزاد اعلام کرده است، گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم، در آیین‌نامه داخلی مجلس نیز چنین ممنوعیتی قید نشده است. باید سیاستمداران اینگونه مسایل را حل کنند. "جمیل چیچک"، رئیس مجلس ترکیه، نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا نمایندگان زن می‌توانند وارد مجلس شوند، گفت: مردم این مسئله را حل کرده‌اند، سیاستمداران نباید درباره موضوعی که مردم حل کرده‌اند، مسئله‌سازی کنند. "دولت باغچه‌لی"، رئیس حزب "حرکت ملی" ترکیه نیز در این باره گفت: حزب ما از حضور نمایندگان زن با روسری در مجلس ترکیه با احترام استقبال خواهد کرد. به رغم اینکه هنوز "کمال قلیچدار اوغلو"، رهبر حزب مخالف جمهوریخواه خلق، با گرایشات لائیک در این مورد اظهار نظری نکرده است، برخی از نمایندگان این حزب در مجلس ترکیه با ورود نمایندگان محجبه به این مکان مخالفت کرده‌اند.

https://shoma-weekly.ir/3IfBD4