اخبار

کارت بازی افراد خطاکار را باطل کنید

احمد میرزاییان
عضو کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی

برخی از بازیکنان فوتبال،زمین مسابقه را با سالن های مدلینگ و آرایشگاهها و به تعبیری با شکل و شمایل گلادیاتورها و اختاپوس ها اشتباه گرفته اند. اینجا میدان فوتبال و بازی جوانمردانه است نه محلی برای زیر پا گذاشتن فرهنگ و اخلاق کشور.
تتوهای عجیب و قریب و نقش‌هایی که روی پا،بازو و گردن فوتبالیست ها،می بینیم بی شباهت به خون آشام های قرون وسطی نیست !!
این چه ریخت و قیافه هایی است که بازیکنان فوتبال آن را در معرض دید یک عده نوجوان عاشق شیفته فوتبال قرار داده اند!
البته ایراد کلی متوجه مدیران و مربیان تیم‌های باشگاهی است.
مربی که نقش تعلیم و تربیت بازیکنان را‌عهده دار است،جدا از آموزش نکات فنی به نفرات ،باید مراقب رفتار و سکنات آنها هم باشد. این بازیکنان الگوی نسل جوان هستند. 
نباید بد آموزی و ناهنجاری در جامعه اشاعه یافته و اقدامات غلط در جامعه رواج پیدا کند. وقتی قبح یک رفتار زشت شکسته شد و به یک عادت مبدل شد،چگونه می توان با یک پدیده فراگیر و گسترده مقابله کرد؟
عجیب آنکه باشگاههایی که پول های میلیاردی و بی حساب و کتاب به پای بازیکنان می ریزند و مدعی فرهنگ و ورزش کشور هستند ،چرا در برابر این رفتارهای زننده سکوت و بی تفاوتی اختیار کرده اند!!
گفته شده ،تعدادی از این نفرات به کمیته اخلاق فراخوانده شده ،تا جوابگوی رفتارهای زننده خود باشند.
به بازیکنان باید گوشزد کرد در زمین‌مسابقه باید به ارائه توان فنی ،تکنیکی و هنرهای فردی و فنی خود توجه کنند،نه نمایش بدن‌های زشت و زمخت  که با فرهنگ و ارزشهای ما ناسازگار است.
اگر این اقدامات زشت  و نمایش بدنهای دستکاری شده،از سوی  یکی دو بازیکن نوجوان و کم سن و سال رخ می داد ،جای اغماض و گذشت وجود داشت.متاسفانه در شروع لیگ شاهد گسترش بی رویه این ناهنجاری هستیم. عجیب تر آنکه تعدادی از بازیکنان شاخص و بعضا ملی پوش را با این قیافه های عجیب می بینیم و...
اعتقاد داریم در وهله نخست، به بازیکنان خاطی باید  تذکر داد. در مرحله بعدی کارت بازی آنها را  باید باطل کرد. 
در باره بازیکنان شاخص هم نباید این نفرات را به تیم‌ملی فراخواند و...
با مجموعه اینگونه اقدامات  بازدارنده ،باید به مقابله با رفتارهای زشت برخاست و به  زیبایی ها  و طراوت فوتبال  توجه اساسی داشت.

https://shoma-weekly.ir/jcLBAo