گفته می‌شود که...

توجیه شکنجه های ساواک پرونده هسته‌ای روی میز آژانس دیدار وزرای دفاع ایران و سوریه کتمان حقایق، رژیم صهیونیستی را از فروپاشی محتوم نجات نخواهد داد درگیری مرزبانان ایران و طالبان کارت‌های بدون بازرگانی معاون وزیر کشور: طراحان مسمومیت‌ها همان طراحان شعار زن، زندگی و آزادی هستند ایران سیزدهمین تولیدکننده بزرگ گندم جهان وزیر اقتصاد: مطمئنا سال آینده تورم کاهشی است پیش بینی سقوط دلار به ۴۵هزار تومان

توجیه شکنجه های ساواک

کاملیا انتخابی فرد فعال رسانه ای ضدانقلاب که به رغم ایرانی بودن، در سال های اخیر به عنوان پادوی رسانه ای و توجیه گر سیاست های کشورهای عربی از جمله عربستان و امارات فعالیت می کند، به تازگی حتی شکنجه های ساواک را هم توجیه کرد. این به اصطلاح خبرنگار، در واکنش به انتشار تصویر پرویز ثابثی، شکنجه‌گر ساواک، مدعی شد که این شکنجه ها برای حفظ امنیت بوده است، مثل امریکا که برای حفط امنیتش افغانستانی‌ها را شکنجه می‌کرد.

پرونده هسته‌ای روی میز آژانس

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در پیامی توئیتری از آغاز نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد. وی در پیام توئیتری خود نوشت: «تمرکز دستورالعمل نشست، مواردی نظیر قرارداد زیردریایی هسته‌ای آمریکاـ انگلیس‌ـ استرالیا، برنامه هسته‌ای ایران و پادمان‌های امنیتی و ایمنی هسته‌ای در اوکراین خواهد بود». حال باید منتظر گزارش گروسی از سفر ایران ماند و دید که آیا مدیر کل مسیر فنی را در پیش خواهد گرفت یا بر بازی سیاسی خود اصرار خواهد کرد.

دیدار وزرای دفاع ایران و سوریه

وزیر دفاع سوریه با حضور در ستاد وزارت دفاع کشورمان با امیر سرتیپ آشتیانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر دفاع کشورمان در این دیدار ضمن اشاره به تعرضات رژیم صهیونیستی به تمامیت ارضی سوریه، تأکید کرد: هرگونه تعرض به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه را محکوم می‌کنیم.

وی با اشاره به اهمیت و نقش سوریه در زنجیره محور مقاومت، تقویت و استحکام قدرت ملی و دفاعی این کشور را ضروری دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در مواجهه با جنگ اقتصادی در اختیار برادران سوری خود قرار دهد.

کتمان حقایق، رژیم صهیونیستی را از فروپاشی محتوم نجات نخواهد داد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تحولات جدید در منطقه، لفاظی‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی و نیز مشکلات درونی این رژیم نوشت: دروغ پردازی‌های رسانه‌ای‌ درخصوص ایران جدید نیست، اما تشدید آن در ماه‌های اخیر دلایل مختلفی دارد.

وی افزود: یک دلیل بسیار مهم اینکه رژیم آپارتاید اسرائیل مدت‌هاست درگیر نزاع سیاسی، آشوب، اردوکشی خیابانی و بحران داخلی است.

کنعانی اضافه کرد: البته کتمان حقایق، کمکی به نجات رژیم از سرنوشت محتوم فروپاشی نخواهد کرد.

درگیری مرزبانان ایران و طالبان

روز گذشته میان نیروهای طالبان و مرزبانان در مرز میلک شهرستان هیرمند در شمال استان سیستان و بلوچستان، درگیری منجر به تیراندازی رخ داد. یک منبع آگاه در این باره گفت: این درگیری و تیراندازی ‌مرزی تلفات جانی نداشت و علت دقیق ماجرا در دست بررسی است. پیش از این، بازداشت یک نیروی مرزبانی ایران به دست طالبان که به طور ناخواسته وارد افغانستان شده بود، خبرساز شد.

کارت‌های بدون بازرگانی

براساس آمارهای اعلامی اتاق بازرگانی ایران، تعداد کارت‌های بازرگانی کشور از ابتدای سال ۱۳۸۹ تا تیرماه ۱۳۹۸ از ۱۷ هزار و ۵۰۰ فقره کارت به ۳۸ هزار و ۵۷۰ فقره کارت رسیده است. به‌عبارتی طی ۱۰ سال تعداد کارت‌ه ای بازرگانی کشور ۲/۲ برابر شده است. رشد ۲/۲ برابری یا ۱۲۰ درصدی تعداد کارت‌های بازرگانی معتبر کشور طی ۱۰ سال در حالی است که از سال ۱۳۸۹ تا ۱۴۰۰ رشد تجارت بدون نفت ایران حدود ۳۰ درصد بوده است.

معاون وزیر کشور: طراحان مسمومیت‌ها همان طراحان شعار زن، زندگی و آزادی هستند

سید مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در مورد مسمومیت‌های اخیر پیش آمده برای دانش آموزان دختر گفت: طراحان مسمومیت دختران و طراحان شعار زن زندگی و آزادی و جنگ ترکیبی دو روی یک سکه‌اند؛ هدف اصلی آن‌ها ناامنی روانی خصوصا برای دختران دانش آموز، به تعطیلی کشاندن مدارس و سپس اتهام زنی به نظام است تا بتوانند دوباره شعله خاموش شده اغتشاشات را روشن کنند.

ایران سیزدهمین تولیدکننده بزرگ گندم جهان

فائو از رشد ۲۸ درصدی تولید گندم ایران در سال ۲۰۲۲ خبر داد و ایران را سیزدهمین تولیدکننده بزرگ گندم جهان در این سال معرفی کرد. فائو همچنین پیش‌بینی کرده است ایران در سال جاری ۱۳ میلیون تن گندم تولید کند که این رقم نسبت به سال ۲۰۲۲ تغییری نخواهد داشت.

وزیر اقتصاد: مطمئنا سال آینده تورم کاهشی است

خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت: برنامه دولت و بانک مرکزی برای سال آینده کاهش نرخ تورم است و در زمینه تدابیر ارزی با توجه به اختیارات خوبی که به بانک مرکزی داده شده، امیدواریم بر این شرایط پرنوسان غلبه کند و مطمئنا برای سال آینده نرخ تورم کمتری نسبت به امسال خواهیم داشت. وی افزود: اصرار جدی دولت این است که کسری بودجه منابع عمومی را کاهش دهیم. با وجود مشکلی که در تبصره ١۴ و هدفمندی یارانه‌ها وجود داشت، منابع بودجه‌ ما امسال کسری بسیار کمتری را تجربه کرد.

پیش بینی سقوط دلار به ۴۵هزار تومان

سلطانی‌زاده، دبیرکل کانون صرافان گفت: تصمیم بانک‌ مرکزی مبنی بر اینکه خرید ارز صادراتی پتروشیمی‌ها و معدنی‌ها از سوی صرافی‌های غیربانکی مجاز شد، به تنهایی توانست روند قیمتی دلار را معکوس کند تا شاهد کاهش قیمت در بازار باشیم. وی ادامه داد: این اتفاق در کنار افزایش اختیارات بانک مرکزی در مهار ارز می‌تواند نرخ دلار را بیشتر از این‌ کاهش دهد و حتی شاهد ورود دلار به کانال ۴۵ هزارتومانی هم باشیم، اما نکته مهم اینجاست که نباید صرافی‌ها گلچین شوند و به تعداد محدودی صرافی مجوز معاملات بر بستر مرکز مبادله ایران در تالار‌های اول و دوم داده شود. سلطانی‌زاده تاکید کرد: اینکه کل شبکه صرافی‌ها وارد چرخه معاملات شوند، قطعا تاثیر بسزایی در تعادل و آرامش بازار ارز و کاهش قیمت‌ها خواهد داشت. اگر تصمیمات غیرمنطقی در این حوزه اخذ نشود، دلار می‌تواند نرخ ۴۷ تا ۴۸ هزارتومانی را هم تا پایان سال تجربه کند.