گفته می‌شود که...

اینترنشنال یک تروریست رافعال حقوق بشر جا زد چشم و هم‌چشمی سرویس‌ها در ارتباط با ضدانقلاب کشورهای عربی مزدور ایرانند! پازل مذاکرات در حال تکمیل شدن امیرعبداللهیان:به گشایش در روابط با مصر و اردن خوشبین هستیم مردم خدمت می‌خواهند نه تشریفات معاون قوه‌ قضائیه: اخذ انواع تعهد از مشمولان عفو صحت ندارد انقلاب پزشکی در انقلاب اسلامی واگذاری زمین به ۳۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن تصویب بسته پیشنهادی بانک مرکزی برای اختیار مهار قیمت ارز دزدی آمریکا از مردم زلزله‌زده سوریه ادعای تغییر معاون اول رئیس جمهور کذب است سلام فرمانده به روز می‌شود

اینترنشنال یک تروریست رافعال حقوق بشر جا زد

اینترنشنال در ادامه سیاست‌های ترسیم شده از سوی دولت عربستان سعودی مبنی بر تبلیغات برای گروهک‌های تجزیه طلب، یک عضو گروهک تروریستی دموکرات را فعال حقوق بشر معرفی کرد. این شبکه درحالی با ژیلا مستأجر به‌عنوان فعال حقوق بشر مصاحبه می‌کند که این فرد و همسرش ارسلان یاراحمدی جزو مسئولان رسانه‌ای گروهک مسلح دموکرات بوده و سابقه مشارکت در انجام عملیات تروریستی علیه مرزبانان ایرانی را دارند.

چشم و هم‌چشمی سرویس‌ها در ارتباط با ضدانقلاب

امریکا و انگلستان در ارتباط گیری با ضدانقلاب وارد رقابت و چشم و هم‌چشمی شدند.

پس از ارتباط سران رژیم امریکا با گروهک‌های تجزیه‌طلب و ارتباط سناتورها با منافقین، رژیم پادشاهی انگلیس فضایی را فراهم کرد تا فرزند شاه مخلوع ایران در پارلمان سخنرانی کند.

این درحالی است که اختلاف میان اپوزیسیون ضدایرانی پس از نمایان شدن در فاز رسانه‌ای و خیابانی حالا گویا به اختلاف میان سرویس‌های جاسوسی نیز رسیده است. چه آنکه اندیشکده‌های نزدیک به MI6 حمایت از جریان سلطنت‌طلب را ترجیح می‌دهند و از سوی دیگر ارگان‌های رسانه‌ای وابسته به سازمان CIA به طور مستمر نسبت به چهره‌های تجزیه‌طلب کرد و سران سازمان منافقین به سفیدشویی می‌پردازند.

کشورهای عربی مزدور ایرانند!

تلاش کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با دولت سوریه، باعث عصبانیت و سردرگمی فکری معارضان این کشور شده است.

ربیع الشار یک چهره معارض سوری، در گفت‌و‌گو با شبکه آی24 مدعی شد همه این کشورهای عربی مزدور ایران هستند!

دیگر کارشناس این شبکه، با طرح این سؤال که آیا مصر و اردن هم وابسته به ایران هستند، این‌طور پاسخ داد که واقعیت امر این است که مخالفان اسد فقط ابزارهایی در دست ترکیه، امریکا، عربستان و اسرائیل بودند که وقتی برای تحقق اهداف شکست خوردند، در کنار جاده رها شدند.

پازل مذاکرات در حال تکمیل شدن

طی هفته‌های اخیر خبرهای متعددی از سوی مراجع رسمی و نیمه‌رسمی مرتبط با پرونده‌های مهم امنیت ملی که عمدتا در حوزه روابط خارجی است منتشر شده که می‌تواند نشان‌دهنده تحولات مثبت و سازنده در این زمینه باشد.

حسین امیرعبداللهیان هفته گذشته گفته بود: «وزیر خارجه عراق در بازگشت از واشنگتن حامل پیام آمریکا برای ما بود. اگر واقع‌بین باشند، فاصله زیادی با توافق نخواهیم داشت.» بر همین اساس بهروز کمالوندی نیز با اعلام خبر سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی به تهران از گفت‌وگوهای سازنده با هیئت اعزامی آژانس به ریاست ماسیمو آپارو در تهران طی چند روز گذشته خبر داد. همچنین علیزاده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به نقل از وزیر خارجه کشورمان گفت: «پادشاه عمان در آینده نزدیک با خبری خوش به تهران می‌آید.» بر این اساس نورنیوز رسانه نزدیک به شورای‌عالی امنیت ملی در خبری نوشت: «با توجه به تداوم روند مذاکرات غیر مستقیم میان ایران و آمریکا درباره مبادله زندانیان دو طرف و همچنین آزادسازی منابع ارزی مسدود شده ایران در یکی از کشورهای عربی، این پرونده در آستانه بسته شدن قرار دارد. مجموعه این تحولات روبه‌ جلو بیانگر آن است گرچه ضدانقلاب و معاندان مستمرا می‌کوشند شرایط داخلی را بی‌ثبات جلوه دهند و اقتدار ملی برای پیگیری عزتمندانه‌ منافع حیاتی کشور را تضعیف کنند، اما نهادهای مسئول فارغ از هیاهوهای تبلیغاتی، روند احقاق حقوق ملت ایران را با جدیت دنبال و تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری خواهند کرد.»

امیرعبداللهیان:به گشایش در روابط با مصر و اردن خوشبین هستیم

وزیر امورخارجه کشورمان در توضیح محورهای مطرح شده در سفر اخیرش به عراق در گفت وگو با «ایران»، گفت: پیگیری پرونده ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان یکی از دستور کارهای اصلی در گفت وگو با مقامات عراقی بود. وی با تصریح اینکه مقامات عراق نسبت به این موضوع حساسیت لازم را دارند، افزود: نکته مهم این است که با توجه به اینکه عاملان و مجریان این جنایت روشن شده‌اند، دو طرف در حال نهایی کردن موضوع هستند و امیدواریم هرچه زودتر گام اساسی در ارتباط با این مسأله برداشته شود.امیرعبداللهیان در پاسخ به سؤالی درباره وساطت عراق بین ایران و مصر،اردن و عربستان گفت: من فکر می کنم صفحه جدیدی در مناسبات بین ایران و منطقه گشوده شده و این در چهارچوب سیاست خارجی آقای دکتر رئیسی است.

وی افزود:کشورها و دولت های منطقه این پیام را به خوبی دریافت کردند؛ ما خوشبین هستیم که با توسعه همکاری‌های دوجانبه با کشورهای همسایه و کشورهای منطقه در آینده، شاهد گشایش هرچه بیشتر و رفع سوء تفاهمات و توسعه و تحکیم همکاری‌ها با کشورهایی مثل مصر و اردن خواهیم بود.وزیر امورخارجه همچنین گفت: در مورد عربستان دستور کارجدی در مقابل‌مان وجود دارد.

مردم خدمت می‌خواهند نه تشریفات

رئیس قوه قضائیه در تذکری درباره برنامه‌ریزی‌های سفرش به اراک گفت: «فاصله فرودگاه تا استانداری استان مرکزی که محل برگزاری این جلسه است، بر مبنای مشاهدات من، شاید نیازی نبود که این مقدار از وقت نیروهای فراجا و امنیتی را بگیریم. مردم از این تشریفات و تجملات خوششان نمی‌آید. مردم عمل ما را می‌خواهند و با این مسائل حاشیه‌ای کاری ندارند.»

معاون قوه‌ قضائیه: اخذ انواع تعهد از مشمولان عفو صحت ندارد

معاون قضایی قوه‌قضائیه گفت: بر اساس شرایط عفو و ابلاغ معاونت قضایی قوه‌قضائیه به دادگستری استان‌ها، اظهار ندامت و پشیمانی از سوی افراد کفایت می‌کند و موضوع اخذ انواع تعهد از متهمان و محکومان اغتشاشات به هیچ وجه صحت ندارد.

حجت الاسلام‌والمسلمین رحیمی گفت: این ادعا که عفو حتما باید بعد از صدور حکم قطعی اعمال شود موضوعیت ندارد و براساس اختیارات قانونی، مقام معظم رهبری می‌توانند فردی را که به عنوان متهم در مرحله تحقیقات و دادسرا قرار دارد نیز مورد عفو قرار داده و در واقع پرونده او را مختومه اعلام کنند و به این ترتیب شخص دیگر به دادسرا احضار نشده و مورد تعقیب قضایی قرار نمی‌گیرد. ولی فقیه با اختیارات قانونی و شرعی می‌تواند عفو را در هر مرحله از پرونده قضایی اعمال کند. در رابطه با سوالات مطرح‌شده درباره اخذ تعهد از مشمولان عفو نیز، همان طور که پیش‌تر از سوی مرکز رسانه قوه‌قضائیه، تشریح شده بود، معاون قضایی قوه‌قضائیه تاکید کرد، براساس شرایط عفو و ابلاغ معاونت قضایی قوه‌قضائیه به دادگستری استان‌ها، اظهار ندامت و پشیمانی از سوی افراد کفایت می‌کند و موضوع اخذ انواع تعهد از متهمان و محکومان اغتشاشات به هیچ وجه صحت ندارد.

انقلاب پزشکی در انقلاب اسلامی

وزیر بهداشت گفت: «پیش از انقلاب وابستگی ۱۰۰ درصدی به غربی‌ها داشتیم. پزشکان بی‌کیفیت از برخی از کشورها در ایران طبابت می‌کردند و اعزام بیمار برای درمان به خارج وجود داشت. امروز ۶۷ دانشکده علوم‌پزشکی و ۸۵۰ مرکز تحقیقات، ۲۵ دانشکده داروسازی در کشور داریم و سرمایه بزرگ ما نیروی انسانی است و باید از این سرمایه بیشتر استفاده کنیم. اکنون ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی تولید داخلی دارند و مابقی وارداتی هستند، البته کیفیت هم مهم است، به اندازه نیاز و مصرف داخلی باشد، واردات نیز انجام دهیم. در حال حاضر ۲۰ کشور از ایران درخواست تأمین دارو و تجهیزات پزشکی را دارند و کشورهای سوریه و عراق فارماکوپه (کتاب دستورات دارویی) دارویی ما را پذیرفته‌اند.

واگذاری زمین به ۳۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی از واگذاری زمین به ۳۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: این زمین‌ها در شهرهای کوچک واگذار شده است. هادی عباسی‌ با یادآوری اینکه متولی ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت بنیاد مسکن است،‌ اظهار کرد:‌ گزارش پیشرفت این پروژه‌ها به شکل هفتگی در ستاد وزارتخانه در همکاری با بنیاد مسکن درباره تامین زمین، واگذاری زمین و عملیات آماده‌سازی پیگیری می‌شود. وی با تاکید بر اینکه در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت زمین به شکل یک طبقه حیاط‌دار به خانواده‌های واجد شرایط تخصیص می‌یابد، افزود: تاکنون به 30 هزار متقاضی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت زمین واگذار شده است.

تصویب بسته پیشنهادی بانک مرکزی برای اختیار مهار قیمت ارز

اعضای شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تأکید بر لزوم قوا و دستگاه‌های اجرایی برای کنترل و کاهش نرخ ارز بسته پیشنهادی بانک مرکزی برای دریافت اختیارات لازم با هدف مهار قیمت ارز و حفظ ارزش پول ملی را بررسی و تصویب کردند. در این جلسه بانک مرکزی گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه همکاری صادرکنندگان برای عرضه ارز صادرات در سامانه بانک مرکزی و چگونگی تأمین ارز واردات ارائه کرد.

دزدی آمریکا از مردم زلزله‌زده سوریه

در شرایطی که مردم سوریه در حال دست‌و‌پنجه نرم‌ کردن با پیامدهای زلزله هستند، خبرگزاری «سانا» خبر داده اشغالگران آمریکایی ۳۴ تانکر نفت سوریه را از شرق این کشور سرقت کردند.

ادعای تغییر معاون اول رئیس جمهور کذب است

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد: ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر تغییر محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور از اساس کذب است و هیچ تصمیمی در دولت در این زمینه وجود ندارد.پاد همچنین افزود: مخبر با انگیزه مضاعف و تلاش شبانه‌روزی در دولت مشغول به فعالیت است.

سلام فرمانده به روز می‌شود

روز جمعه ۱۲ اسفندماه و پیشاپیش عید بزرگ نیمه‌شعبان، سرود و نماهنگ سلام فرمانده۲ از شبکه ۳ سیما، رونمایی می‌شود. ابوذر روحی و گروه سرود ماح همراه با حدود ۱۰ هزار کودک و نوجوان دختر و پسر و اجرای ورژن جدیدی از سلام فرمانده که چندوقت پیش در مسجد مقدس جمکران به ضبط نهایی رسید، مهمان خانه‌ها و دل‌های دهه نودی‌ها و هشتاد‌‌ی‌های ایران از قاب تلویزیون خواهند شد.