گفته می‌شود که...

تولید موشک‌های بالستیک با قابلیت انهدام یگان‌های شناور نخستین شبیه‌ساز ایرانی پرواز جنگنده F-14 رونمایی شد سخنرانی آرمیتا رضایی‌نژاد مقابل رافائل گروسی دستگیری عوامل پشت پرده دلار تلگرامی اوایل سال آینده قانون انتخابات اصلاح می‌شود فراری‌ها در تور مالیات قیمت بلیت سینما شناور شد دورخیز چین برای رشد اقتصادی ۵ درصدی بیمه رایگان برای دهک‌های پایین جامعه

تولید موشک‌های بالستیک با قابلیت انهدام یگان‌های شناور

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح، اعلام کرد: ایران به تولید موشک‌های بالستیک با قابلیت انهدام یگان‌های شناور دریایی متحرک رسیده است.

وی افزود: آزمایش این موشک با موفقیت انجام شده و در حال تولید انبوه است.

نخستین شبیه‌ساز ایرانی پرواز جنگنده F-14 رونمایی شد

نخستین سامانه بومی‌ شبیه‌ساز هواپیمای «اف ۱۴»، با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، در پایگاه هشتم شکاری(شهید بابایی) اصفهان رونمایی شد. شبیه‌ساز پرواز یا «سیمولاتور» (Simulator) سامانه‌ای است که بوسیله آن پرواز واقعی برای خلبان مجسم می‌شود تا بدون حضور در پرواز واقعی، شرایط مشابه پرواز را تجربه کند. این سامانه بومی که نسبت به نمونه خارجی آن بهینه و تکمیل شده است برای کشورمان 20 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی دارد.

سخنرانی آرمیتا رضایی‌نژاد مقابل رافائل گروسی

سخنرانی آرمیتا رضایی‌نژاد، دختر یکی از شهدای دانشمند هسته‌ای مقابل رافائل گروسی که در آن از استانداردهای دوگانه غرب انتقاد شده بود، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. آرمیتا رضایی‌نژاد در این سخنرانی که در حضور دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سفر اخیرش به تهران انجام شد، اظهارکرد: 11 سال پیش زندگی عادی داشتم تا اینکه 6 گلوله زندگی ما را تغییر داد. وی با بیان اینکه وقتی پدرم به شهادت رسید، دانشمندی بود که هیچ کاری به خشونت نداشت، به تحریم‌های ظالمانه غرب اشاره و تصریح کرد: امروز بسیاری از بیماران به خاطر عدم دریافت دارو جان خود را از دست می‌دهند، بسیاری به خاطر شرایط اقتصادی حاصل از تحریم‌ها زندگی خود را از دست می‌دهند، تحریم‌هایی که ایالات متحده آنها را اعمال کرده است.

دستگیری عوامل پشت پرده دلار تلگرامی

35 نفر از عوامل اصلی التهاب‌آفرین در بازار ارز که نقش مؤثری در تعیین نرخ موسوم به دلار تلگرامی داشتند، دستگیر شدند.

مرکز اصلی اداره و سیاستگذاری این کانال‌های تلگرامی به دست عناصر سرویس‌های امنیتی مستقر در افغانستان و ترکیه بوده و تأثیرگذاری مستقیمی در افزایش نرخ‌گذاری کاذب دلار در هفته‌های گذشته داشته‌اند. برخورد جدی با عوامل مخرب بازار ارز که کانال‌های تلگرامی مذکور نیز جزئی از آن محسوب می‌شوند، همزمان با ایجاد مرکز مبادله ارز و طلا از سوی دولت، در دستور کار دستگاه‌های نظارتی قرار گرفته است.

اوایل سال آینده قانون انتخابات اصلاح می‌شود

خیر الله پروین معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: با اصلاح قانون انتخابات توسط نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی در اوایل سال آینده، مشکلات قانون فعلی انتخابات، مرتفع و امکان نظارت مؤثر بر انتخابات در سال آینده فراهم شود. /فارس

فراری‌ها در تور مالیات

رئیس سازمان امور مالیاتی: گفت «اخیرا در استان ‌آذربایجان شرقی بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی کشف شد. در پرونده مشابهی در استان همدان ۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی شد که سرشاخه در همدان و زنجیره در کل کشور پخش بود. یک ‌فرار مالیاتی بزرگ داشتیم که بالغ بر ۱۴ سال مالیات نداده بود و ۲۴ شرکت را در مالکیت داشت.‌ یک فرار مالیاتی در حوزه خودرو داشتیم که خودروها را توقیف کردیم و به مزایده و فروش گذاشتیم که ۹۰۰ میلیارد تومان به خزانه واریز شد.»

قیمت بلیت سینما شناور شد

فارس به نقل سازمان سینمایی خبر داد: قیمت بلیت سینما در سال جدید براساس درجه کیفی و موقعیت جغرافیایی قرارگیری سالن سینما و سانس های مختلف تعیین می شود. سقف مبلغ بلیتِ سینماهای مدرن ۶۰ هزار تومان است و این مبلغ برای سایر سالن ها و سانس ها تا ۲۰ هزار تومان پایین می آید.

دورخیز چین برای رشد اقتصادی ۵ درصدی

طبق گزارشی که در کنگره سالانه حزب کمونیست چین منتشر شده این کشور برای رشد اقتصادی حدود ۵ درصد در سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی کرده است. اقتصاد چین سال گذشته بیش از ۱۲ میلیون شغل شهری ایجاد کرد و نرخ بیکاری شهری به ۵/۵ درصد کاهش یافته است. طبق گزارش مذکور، چین در نظر دارد بودجه دفاعی خود در سال ۲۰۲۳ را ۷/۲ درصد افزایش داده و به رقم ۱/۵۵ تریلیون یوآن معادل ۲۲۴ میلیارد دلار برساند. چین سال گذشته نیز بودجه دفاعی را ۷/۱ درصد افزایش داده بود.

بیمه رایگان برای دهک‌های پایین جامعه

سازمان بیمه سلامت ایران مکلف شد از فروردین‌ماه هر سال با استفاده از پایگاه رفاه ایرانیان، افراد فاقد بیمه پایه از سه دهک پایین درآمدی را شناسایی و تحت پوشش بیمه رایگان قرار دهد. همچنین این سازمان مکلف است سایر افراد متقاضی را در صورت تأیید براساس آزمون وسع با استفاده از پایگاه رفاه ایرانیان تحت پوشش بیمه رایگان قرار دهد.