گفته می‌شود که...

تصویر سازی قابل تامل وال استریت ژورنال از یک انقلاب جدید

تصویر سازی قابل تامل وال استریت ژورنال از یک انقلاب جدید

نشریه وال استریت ژورنال با الهام گرفتن از تصویر پیاده شدن امام خمینی از هواپیما می‌گوید انقلاب جدیدی در منطقه در حال شکل‌گیری است و برخلاف آنچه که دیگران فکر می‌کنند که چین یا روسیه رهبر انقلاب هستند واقعیت آن است که رهبری این حرکت در اختیار ایران است.

تحلیل‌گر برجستۀ جهان عرب: کشورهای عربی در برابر سوریه زانو زدند

عبدالباری عطوان: ایستادگی ۱۲ سالۀ سوریه منجر به پیروزی تاریخی شد؛ به‌طوری‌که این کشور بدون هیچ شرطی به اتحادیۀ عرب بازگشت. بازگشتِ سوریه یک شکست سنگین برای آمریکاست که به شدت مخالف این مسئله بود ولی هیچ کشور عربی با آمریکا همراهی نکرد.

نظام‌های عربی صدها میلیارد دلار هزینه کردند تا سوریه را به‌زانو درآورند اما در نهایت پرچم سفید نشان دادند. این اقدام باعث ترسیم نقشۀ جدید منطقه خواهد شد که مهم‌ترین نتیجۀ آن احیای ائتلاف مصر، عربستان، عراق و سوریه و تحکیم روابط با ایران خواهد بود.

ایران یکی از ده قدرت برتر علمی و فناوری و هوش مصنوعی در دنیا

بر اساس جدیدترین گزارش موسسه سیاست استراتژیک استرالیا (ASPI)، ایران یکی از ده قدرت برتر علمی و فناوری است و در رتبه بالاتر از ژاپن قرار دارد.

این گزارش ایران را به عنوان یکی از چهار کشور برتر در علم سوخت زیستی، مواد هوشمند و فناوری‌های نوظهور که می‌توانند صنایع آینده را تغییر دهند، رتبه‌بندی می‌کند.

همانطور که این مطالعه نشان می دهد، عملکرد بالای ایران در فناوری هوش مصنوعی بسیار چشمگیر است.


آخرین اخبار