گفته می‌شود که...

اقرار جهانگیری به اشتباه خود پس از 5 سال امارات سفر نتانیاهو را از بیم تنش با ایران لغو کرده است اژه‌ای: آغوشمان برای دریافت کمک از افراد دارای «ایده» باز است چهره مشکوک پشت اغتشاشات شلیک موشک روسیه در دریای ژاپن امیر عبداللهیان : چهار ماه است که منتظر اسناد اوکراینی‌ها هستیم فرمانده جهادی حزب‌الله لبنان درگذشت زن نتانیاهو در محاصره معتر ضین صهیونیست‌ها زندگی 3.7 میلیون کودک سوری در خطر است اتحادیه کارگری مکرون را تهدید کرد دلار از تجارت عراقی‌ها حذف شد چین: امریکا تهدید هسته‌ای واقعی است بزرگترین تروریست دنیا سخنگوی وزارت امور خارجه:اجازه ایجاد ناامنی با انگیزه سیاسی برای دانش‌آموزان را نمی‌دهیم تماس ضروری فرمانده کل ارتش:قدرت پهپادی موجب ارتقای توان رزم کشور شده است هدف‌گذاری 1.8 میلیون دستگاه خودرو برای سال آینده جانشین رئیس پلیس راهور:ایمنی خودروها میزان تلفات جاده‌ای را تا ۸۰ درصد کاهش می‌دهد

اقرار جهانگیری به اشتباه خود پس از 5 سال

اسحاق جهانگیری پس از گذشت 5 سال از انتخابات 96 در گفت‌وگو با مجله آگاهی نو گفت: «با تبلیغات منفی در دو، سه سال آخر دولت دوازدهم شانس رأی آوردنش در انتخابات ۱۴۰۰ بسیار پایین بود. یک بار به آقای روحانی گفتم اگر قرار باشد یکی از اشتباهات زندگی سیاسی خودم را بنویسم حتما شرکت من در انتخابات ۹۶ است. من از روز بعد انتخابات احساس کردم خیلی از سرمایه‌هایی که پشت سر خودم درست کرده بودم و می‌دانستم برای کشور مفید است، یکی یکی در حال تضعیف است. به آقای روحانی گفتم شما یک معاون اول دیگری بگذارید، من نمی‌خواهم معاون اولی را ادامه بدهم. ایشان هم به من گفت شما کم‌انگیزه شدید. در همان دو، سه ماه بعد از انتخابات تا آغاز دولت دوازدهم بحث معاون اول شد و اقداماتی شد که خود ایشان هم دید من دیگر آن جهانگیری انگیزه‌دار نیستم.»

امارات سفر نتانیاهو را از بیم تنش با ایران لغو کرده است

آکسیوس گزارش داده امارات از بیم تنش منطقه‌ای با ایران دست‌کم ۵ بار از سال ۲۰۲۰ به این سو سفر رسمی بنیامین نتانیاهو به آن کشور را لغو کرده یا به تأخیر انداخته است.

به گزارش فارس، این رسانه امریکایی به نقل از سه مقام رژیم صهیونیستی نوشته آخرین بار در ماه ژانویه که سفر نتانیاهو به امارات لغو شد دفتر نتانیاهو علت آن را دلایل لجستیک عنوان کرده بود. این منابع گفته‌اند ابوظبی تمایل داشته این سفر بر روابط دوجانبه متمرکز باشد اما نگران بوده که نتانیاهو از آن برای سخنرانی علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

اژه‌ای: آغوشمان برای دریافت کمک از افراد دارای «ایده» باز است

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در دهمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت بسط گفت‌وگو با اقشار و طبقات مختلف اجتماعی و فراخوان روز هجدم مهرماه خود خطاب به تمامی جریان‌های سیاسی، گروه‌ها، دستجات و مردم ناظر بر اینکه هر کس هر ابهام، سؤال، انتقاد و یا اعتراضی دارد مطرح کند، گفت: من طی مدت اخیر با افرادی که بعضاً نگاه و نظرات‌شان 180 درجه با من تفاوت داشت اما دارای سوء‌نیت و عناد نبودند، گفت‌وگو کردم و نقطه نظرات آنان را شنیدم؛ من تأکید کردم و بازهم تأکید می‌کنم که آغوشمان برای دریافت کمک از افراد دارای ایده و نظر در مسائل مختلف باز است و پذیرای نقطه‌نظرات و پیشنهادات و انتقادات منصفانه و سازنده آنها هستیم.

چهره مشکوک پشت اغتشاشات

برنارد لوی، تئوریسین تجزیه کشورهای اسلامی حمله به افغانستان عراق سوریه و جنگ یمن و تئوریسین جنگ تمدن‌های هانتینگتون و جنگ تمدن لیبرال و تمدن اسلامی یکی از چهره‌های مشکوک اغتشاشات اخیر است. رسانه‌ها در چند روز گذشته تصاویری از دیدار او با گلشیفته فراهانی منتشر کردند. پیش از این برخی رسانه‌ها اعلام کردند عامل پشت پرده دعوت مصی علینزاد به فرانسه و دیدار با مکرون برنارد لوی بوده است.

شلیک موشک روسیه در دریای ژاپن

زیردریایی روسیه یک موشک کروز کالیبر را از دریای ژاپن به سمت هدفی زمینی شلیک کرد. اسپوتنیک نوشت، در اطلاعیه سرویس مطبوعاتی ناوگان روسیه در اقیانوس آرام آمده است: «خدمه زیردریایی در چهارچوب برنامه آموزشی رزمی، موشک را پرتاب کرده‌اند.» رویترز پیش‌تر اعلام کرده بود این موشک همانی است که ارتش روسیه در جنگ اوکراین استفاده می کند.

امیر عبداللهیان : چهار ماه است که منتظر اسناد اوکراینی‌ها هستیم

امیر عبداللهیان در گفت‌وگو با خبرنگار سی‌ان‌ان درباره ادعای استفاده از پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین گفت: «در کشور عمان که تیم‌های نظامی ما و طرف اوکراینی موضوع پهپاد را بررسی می‌کردند، طرف مقابل تعدادی عکس ماهواره‌ای مغشوش، مبهم و غیر واضح به ما ارائه دادند و ادعا کردند اینها پهپادهای ایرانی است. متخصصان ما بررسی کردند و آن تصاویر هیچ ارتباطی با ایران نداشت. در حال حاضر چهار ماه است که ما منتظر هستیم دور دوم گفت‌وگوها آغاز شود و آنها اسناد روشن‌تری ارائه دهند. اما طرف اوکراینی دائما می‌گوید دو هفته دیگر، یک ماه دیگر اما تا به امروز برای دور دوم مذاکرات و ارائه اسناد نیامده‌اند.

فرمانده جهادی حزب‌الله لبنان درگذشت

مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای از درگذشت حاج اسد صغیر از فرماندهان جهادی خود بر اثر ابتلا به سرطان خبر داد. به گزارش ایرنا، حاج اسد صغیر با نام جهادی صالح از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان در سال‌های مبارزه با رژیم صهیونیستی و افزایش قدرت نظامی و اطلاعاتی مقاومت اسلامی نقش مهمی را ایفا کرد. وی همچنین با حضور در جبهه‌های نبرد در سوریه علیه گروه‌های تروریستی تکفیری از فرماندهان مهم و تأثیر‌گذار در پیروزی محور مقاومت به شمار می‌آمد. مراسم تشییع پیکر حاج اسد صغیر دیروز در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار و پیکر او برای تدفین به روستای الخرایب در جنوب لبنان منتقل شد.

زن نتانیاهو در محاصره معتر ضین صهیونیست‌ها

روزنامه یدیعوت آحارانوت اعلام کرد که زن نتانیاهو در آرایشگاه مورد هجمه معترضین صهیونیست‌ها قرار گرفت. بعد از سه ساعت محاصره‌ زن نخست‌وزیر، صدها پلیس توانستند ساره نتانیاهو را از سالن آرایشگاه خارج کنند. تظاهرکنندگان او را محاصره کرده بودند و شعار می‌دادند: «کشور آتش گرفته اما ساره موهایش را کوتاه می‌کند!» نتانیاهو اما در واکنش به این اتفاقات معترضان را شورشی توصیف کرد.

زندگی 3.7 میلیون کودک سوری در خطر است

کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف در سخنانی نسبت به خطرات روزافزون موجود برای ۳.۷ میلیون کودک سوری در مناطق زلزله‌زده هشدار داد. به گزارش خبرگزاری «معا»، کاترین راسل در پایان سفر دو روزه خود به سوریه در بیانیه‌ای به تداوم و تشدید بلایا برای کودکان آسیب‌دیده اشاره کرد و گفت: زلزله نه تنها خانه‌ها، مدارس و مناطق بازی کودکان بیشتری را ویران کرد که هرگونه احساس ایمنی را برای بسیاری از آسیب‌پذیرترین کودکان و خانواده‌ها نیز از بین برد.

اتحادیه کارگری مکرون را تهدید کرد

فرودگاه‌های فرانسه تا ۳۰ درصد از پروازهای خود را طی روزهای ۷ و ۸ مارس (۱۶ و ۱۷ اسفند) به دلیل اعتصاب عمومی لغو خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، اعتصاب کارکنان و کارمندان فرودگاه‌های فرانسه به لغو بسیاری از پروازها در این کشور طی روزهای آینده منجر شد. فرودگاه‌های شارل دوگل، اورلی و بووه پاریس و همچنین سایر فرودگاه‌های بزرگ‌ترین شهرهای فرانسه، حدود 20 تا 30 درصد از پروازهای خود را در 7 و 8 مارس به دلیل اعتصاب سراسری لغو خواهند کرد.

دلار از تجارت عراقی‌ها حذف شد

بانک مرکزی عراق در تجارت خود با چین، به‌جای دلار به طور مستقیم از یوان استفاده خواهد کرد. این اتفاق که برای اولین بار در مبادلات عراق و چین رقم می‌خورد، با هدف تقویت دسترسی به ارز خارجی شکل خواهد گرفت. مضیر صالح مشاور اقتصادی دولت عراق گفته است، این اولین‌بار است که واردات از چین با یوان انجام می‌شود. این اقدام به مذاق آمریکایی‌ها خوش نیامده، لذا عراقی‌ها را مجبور کرده‌اند تا از معیارهای شبکه جهانی سوئیفت برای دسترسی به ذخایر خارجی خود تبعیت کنند و از طرفی هم بر معاملات بین‌المللی بانک‌های عراق سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای اعمال کرده‌اند.

چین: امریکا تهدید هسته‌ای واقعی است

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد، واشنگتن نظریه تهدید هسته‌ای از جانب چین را تبلیغ می‌کند و به دنبال بهانه‌ای برای توسعه زرادخانه اتمی خود است. به گزارش اسپوتنیک، مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار کرد: واشنگتن نظریه تهدید اتمی از جانب چین را تبلیغ می‌کند و به دنبال بهانه‌ای برای گسترش زرادخانه اتمی خود است. منبع اصلی تهدید اتمی در جهان خود امریکاست.

بزرگترین تروریست دنیا

اظهارات تند جیمی دور، مجری سرشناس آمریکایی به مقامات این کشور در فاکس‌نیوز بازتاب رسانه ای زیادی داشت. وی گفت: «آمریکایی‌ها آنقدر بمب در سوریه ریختند که مهمات‌شان تمام شد؛ آمریکا بزرگترین تروریست دنیاست.

سخنگوی وزارت امور خارجه:اجازه ایجاد ناامنی با انگیزه سیاسی برای دانش‌آموزان را نمی‌دهیم

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در توئیتر به توئیت اخیر وزیر خارجه آلمان درباره مسمومیت در برخی مدارس کشورمان واکنش نشان داد و گفت: خانم وزیر! این اقدام مخرب و ضد‌امنیتی در حال بررسی است. دولت ایران در شناسایی مجرمان و ریشه‌کن کردن این بدخواهی بسیار جدی است. اجازه ایجاد ناامنی برای دختران دانش‌آموز ایرانی با انگیزه‌های سیاسی را نخواهیم داد. وی تصریح کرد: اما از جمله حقایق تلخ که هنوز نیاز به شفاف‌سازی دارند، مسمومیت‌های شیمیایی از طریق گازهای سمی آلمانی است که دولت آلمان مسؤول آن است و هنوز تلفات می‌گیرد. ابراز نگرانی‌تان در این مورد، ریاکارانه و مداخله‌جویانه است.

تماس ضروری

پیتر استانو، سخنگوی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با شبکه الجزیره قطر گفت: که در این اتحادیه بر ضرورت مذاکره و تماس با ایران اجماع وجود دارد. مذاکره و تماس با ایران ضروری است.

فرمانده کل ارتش:قدرت پهپادی موجب ارتقای توان رزم کشور شده است

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش فرماندهان نیروی هوایی ارتش ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به جایگاه حقیقی نیروی هوایی اظهار کرد: بحمدالله امسال شاهد برگ دیگری از کتاب افتخارات نیروی هوایی ارتش در سطح نیروهای مسلح بودیم که موجب خشنودی فرماندهی معظم کل قوا مدظله‌العالی در دیدار ۱۹ بهمن‌ شد. وی ضمن قدردانی از کارکنان نیروی الهی هوایی ارتش، تصریح کرد: از تمامی عزیزانی که در جای جای این نیرو در بخش‌های مختلف تعمیرات، پشتیبانی، خدماتی حضور دارند بویژه خلبانان شجاع نیروی هوایی نهایت قدردانی را داریم. فرمانده کل ارتش با اشاره به جایگاه پهپادی نیرویی هوایی ارت ش خاطرنشان کرد: بحمدالله بخش قدرتمند دیگری در این نیرو به نام پهپادی موجب ارتقای توان رزم کشور شده است و این را مدیون عزیزان در بخش‌های سازندگی، قطعه‌سازی و عزیزان فنی در این مجموعه هستیم.

هدف‌گذاری 1.8 میلیون دستگاه خودرو برای سال آینده

مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه‌ریزی برای تولید انبوه خودرو و تحقق واردات خودرو، گفت: بازار خودرو سال آینده رقابتی می‌شود.

عبدالله توکلی‌لاهیجانی درباره برنامه و اهداف وزارت صمت برای تولید خودرو در سال آینده، گفت: هدف‌گذاری تولید برای سال 1402 تولید یک میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو است.

مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: این موضوع با اتکا به توان شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین زنجیره تامین داخلی حاصل خواهد شد.

وی با اشاره به واردات خودرو، اظهار داشت: با اجرایی شدن واردات خودرو و همچنین تولید انبوه با هدف‌گذاری تولید یک میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو، پیش‌بینی می‌شود بازار خودروی کشور در سال آینده رقابتی شود به طوری که خودروسازان و واردکنندگان برای عرضه و فروش خودروهای خود به روش‌های متنوع فروش و عرضه رو آورند.

جانشین رئیس پلیس راهور:ایمنی خودروها میزان تلفات جاده‌ای را تا ۸۰ درصد کاهش می‌دهد

جانشین رئیس پلیس راهور گفت: اگر خودروها ایمن باشند، تا ۸۰ درصد از میزان تلفات تصادفات جاده‌ای کاسته می‌شود. سردار سیدتیمور حسینی در سمپوزیوم قرارگاه ملی کاهش حوادث ترافیکی در جمعیت هلال‌احمر و آغاز پویش «نوروز ۱۴۰۲ بدون حوادث ترافیکی» اظهار داشت: راه، وسیله نقلیه و راننده، ۳ عامل عمده تاثیرگذار در تصادفات جاده‌ای هستند اما نمی‌توان سهم بالای خودرو و راه را نادیده گرفت. امروز در دنیا خطای انسانی پذیرفته شده است ولی پذیرفتن راه بد و وسیله نقلیه ناایمن پذیرفته‌شدنی نیست، باید مثل دیگر کشورهای دنیا جاده خوب و خودروی ایمن، خطای انسانی را جبران کند. سردار حسینی تاکید کرد: راه خوب و خودروی ایمن هم پیش از حادثه و هم پس از حادثه می‌تواند حافظ جان انسان‌ها باشد و هم اینکه خسارت‌ها را به حداقل برساند. درباره خودرو، استحکام بدنه، ستون‌های محکم، کمربند ایمنی مناسب، کیسه هوا و مواردی از این دست خسارت‌های جانی و مالی را حتی در صورت وقوع حادثه کاهش می‌دهد. سردار حسینی اعلام کرد: از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵ موفق شدیم آمار تلفات جاده‌ای را از ۲۷ هزار به ۱۵ هزار نفر برسانیم اما پس از آن این آمار صعودی شد.