گفته می‌شود که...

24 نفر از اعضای بسیج و نیروهای انتظامی در حوادث اخیر به شهادت رسیدند؛ از خون جوانان وطن لاله دمیده اظهارات خسارت‌بار حسن عباسی و هاشمی گلپایگانی کنعانی: حمله به گروهک‌های تروریستی براساس منشور سازمان ملل بود امام جمعه اهل سنت ایرانشهر: دشمنان ‌خواب بر‌ هم زدن وحدت بین شیعه و سنی ‌را به گور می‌‌برند‌ باید در دادگاه‌های بین‌المللی علیه رسانه‌های فارسی‌زبان اعلام جرم صورت بگیرد تدوین بسته حمایتی از کسب و کارهای آسیب دیده از اغتشاشات ‌بازداشت جاسوس سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در کرمان ‌

24 نفر از اعضای بسیج و نیروهای انتظامی در حوادث اخیر به شهادت رسیدند؛

از خون جوانان وطن لاله دمیده

از ابتدای اغتشاشات تا روز شنبه، ۲۴ نفر از اعضای بسیج و نیروهای انتظامی در جریان حفاظت از امنیت ایران به شهادت رسیدند.

به گزارش گروه سیاسی ایرنا، روزنامه ایران روز (دوشنبه) در گزارشی نوشت: شهدای مدافع امنیت، از جمله نکات برجسته آشوب‌ها و اغتشاش‌های اخیر هستند؛ چهره‌هایی از مردم که با دستان خالی و بدون سلاح رزمی، در کوچه و خیابان حاضر می‌شوند تا امنیت شهروندان و ایران اسلامی را در برابر آشوب و تخریب حفظ کنند، اما در کمین ضدانقلاب قرار می‌گیرند و به شهادت می‌رسند. در اغلب موارد، این شهدا، وسیله‌ای جدی برای دفاع از خود در اختیار نداشتند و صرفاً به ابزارهای مقابله با اغتشاش مجهز بودند، درحالی که گویی برخی جریان‌های معاند و ضدانقلاب، با هدف به شهادت رساندن و با گذراندن دوره‌های آموزشی خاصپا به میدان آشوب‌ها گذاشته بودند.

در روزهای اولیه، اغلب شهدا با استفاده از سلاح‌های سرد به شهادت رسیدند، اما هرچه آشوب‌ها بیشتر جنبه امنیتی گرفت و گروهک‌ها با برنامه ریزی وارد صحنه شدند، تعداد شهدا نیز فزونی یافت. اما این بار، همچون آنچه عصر شنبه گذشته در سنندج روی داد، مدافعان امنیت و بی‌سلاح رزمی، هدف تیرهای مستقیم و جنگی عناصر گروهک‌ها قرار می‌گیرند.

شهید غلامرضا بامدی عصر شنبه در محوطه بازارچه تاناکورای سنندج درحال گشت‌زنی و تلاش برای صیانت و حفاظت از اموال مردم و مغازه‌ها بود، اما در همین حین مورد هدف گلوله کلاشنیکف عوامل گروهک‌ها قرار گرفت و به شهادت رسید.

شاهدان عینی می‌گویند نیروهای حافظ امنیت تنها به باتوم مجهز بودند و سعی داشتند آشوبگرانی را که قصد آتش‌زدن مغازه‌ها را داشتند متفرق کنند، اما در یک لحظه به سمت شهید بامدی و همرزمانش شلیک شد. در این تیراندازی یک پاسدار دیگر نیز زخمی شد. یکی از بازاریان می‌گوید: فرد مسلح حدود دو خشاب اسلحه کلاشنیکف را در میدان شلیک کرد. بررسی‌های اولیه و غیررسمی حاکی از آن است که فرد مسلح از اعضای گروهک تروریستی کومله بوده است.
این درحالی است که بنا به تأکید و اعلام سردار آزادی، فرمانده انتظامی کردستان «هیچ یک از نیروهای انتظامی در جریان مأموریت‌های خود برای متفرق کردن و دستگیری اغتشاشگران تیر جنگی به همراه ندارند» و این فرایندی است که مدافعان امنیت در همه شهرهای دیگر نیز ملزم به رعایت آن هستند.

آنچه می‌خوانید فهرستی است از اسامی دیگر شهدای مدافع امنیت در اغتشاش‌های اخیر:
سرهنگ پاسدار شهید «سید حمیدرضا هاشمی»، معاون اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان عصر جمعه ۸ مهرماه در غائله سیستان و بلوچستان توسط عوامل تروریستی به شهادت رسید.

پاسدار شهید «محمدامین آب درشکر» (نیروی خرید خدمت) بود که در جمعه خونین زاهدان برای مقابله با ناامنی اعزام شد و توسط نیروهای جیش الظلم بشدت مجروح شد و روز بعد از حادثه به شهادت رسید.

پاسدار شهید «علی ‌بیک وارازی» در درگیری‌های ۹ مهرماه در خیابان جام جم زاهدان مجروح و به مقام شهادت نائل آمد.

بسیجی شهید «محمدامین عارف» از شهدای جمعه سیاه زاهدان

بسیجی شهید «ناصر براهویی» یکی از بسیجیان اهل سنت ناحیه سپاه زاهدان که در اغتشاشات و آشوب‌ها مجروح شده بود، در روز ۱۳ مهر به خیل شهدا پیوست.

شهید «سعید برهانزهی ریگی» جوان بسیجی اهل سنت طرح امنیت سپاه که در اغتشاشات زاهدان مجروح شده بود، به مقام شهادت نائل شد.

گروهبان‌یکم شهید «فرید کرم‌پور حسنوند» ۲۱ ساله و متولد شهرستان چگنی و ساکن شهر پرند که در آشوب‌های خیابانی شهرستان رباط‌ کریم بر اثر زیر گرفتن یک خودروی سواری در ۳۰ شهریور مجروح و سپس در روز پنجم مهرماه به درجه شهادت نائل آمد.

شهید «حسین تقی‌پور» از بسیجیان فعال سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران درحالی که برای ایجاد امنیت و آرامش شهر برای هموطنانش در درگیری حضور پیدا کرده بود، با اعمال وحشیانه برخی آشوبگران در منطقه تهرانپارس به شهادت رسید.

ستوان‌یکم شهید «مسلم جاویدی مهر» افسر تیپ ۲۷۷ متحرک هجومی شهید تولایی بود که چهارشنبه ۳۰ شهریور در ماجرای اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر بدون داشتن هیچ مأموریت و ابلاغی، هنگام دفاع از مردم و اموال عمومی و برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به بیت‌المال توسط اغتشاشگران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

بسیجی شهید «حسین اوجاقی» متولد ۱۳۷۰ و فرمانده پایگاه علامه طباطبایی مسجد فاطمی تبریز چهارشنبه، ۳۰ شهریورماه، برای مقابله با آشوبگران در مقابل مصلای تبریز حضور داشت که با ضربه چاقوی اغتشاشگران ضد انقلاب به شهادت رسید.

شــــــهید «محمدرســــــــــــــــــــــول‌ دوســـت‌محمدی» یکی از نیروهای بسیجی در مشهد، شامگاه سی ام شهریور ۱۴۰۱ در حوالی ساعت ۲۳ توسط اغتشاشگران به شهادت رسید.

شهید «رضا زارع‌ مؤیدی»، همیار پلیس و مدافع امنیت، فرزند شهید انوشیروان زارع‌مؤیدی از شهدای خلبان، سه‌شنبه ۲۹ شهریور در تجمعات غیرقانونی در خیابان معالی آباد شیراز، همراه با چهار مأمور پلیس مضروب شد و به دلیل شدت جراحات وارده، به فیض شهادت نائل آمد.

شهید «علی‌اصغر قورت‌بیگلو» بسیجی فعال یکی از پایگاه‌های نیروی مقاومت بسیج شهر کرج که در ۱۳ مهرماه توسط عده‌ای اغتشاشگر به درجه رفیع شهادت رسید.

بسیجی شهید «عباس خالقی» از حوزه شهید قاسم سلیمانی پایگاه امام رضا(ع) تاکستان بر اثر شلیک گلوله توسط اغتشاشگران و اراذل و اوباش به شهادت رسید.

شهید «امیررضا اولادی» از بسیجیان شیراز در تجمعات و اعتراضات شهریور ۱۴۰۱ به شهادت رسید.

شهید «سید عباس فاطمیه» اهل روستای باشلان‌بوشلو در نوشین‌شهر ارومیه و به شغل کشاورزی مشغول بود که توسط اغتشاشگران در ارومیه مجروح و پس از سه روز در حالت کما روز ۳ مهر به شهادت رسید و با حضور پرشور مردم انقلابی، ولایتمدار و قدرشناس این شهر تشییع شد.

شهید «محمدحسین سروری» مسئول فرهنگی پایگاه امام حسن مجتبی(ع) روستای حسین‌آباد از توابع شهرستان گرمسار بود. ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۱ براثر شلیک گلوله از سوی آشوبگران در اغتشاشات اخیر به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهید «مهدی زاهدلویی» از طلبه‌های بسیجی استان قم که در آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر قم از ناحیه قلب با سلاح سرد مجروح شده بود و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سرهنگ دوم شهید «داوود عبداللهی» فرمانده یگان امداد نیروی انتظامی شهرستان مریوان بود که در اغتشاشات اخیر به شهادت رسید.

بسیجی شهید «مجتبی امیری دوماری» از مدافعان مردمی امنیت شهرستان قشم که بر اثر حمله وحشیانه اشرار آشوبگر مسلح در شامگاه چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ هدف اصابت گلوله قرار گرفته بود، روز ۹ مهر به علت شدت جراحت وارده در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس به فیض شهادت نائل آمد.

بسیجی شهید «پوریا احمدی» ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱در جریان اغتشاشات اخیر در منطقه پیروزی تهران بر اثر اصابت ضربات متعدد چاقوی آشوبگران مجروح شد و روز ۱۳ مهرماه بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

شهید «غلامرضا بامدی» از نیروهای لشکر ۲۲ بیت‌المقدس کردستان عصر ۱۶ مهر ماه در محوطه بازارچه تاناکورای سنندج در حالی که می‌خواست از اموال مردم محافظت کند مورد هدف تیر عوامل گروهک‌ها قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت رسید.

شهید «سلمان امیراحمدی» بسیجی مدافع امنیت شامگاه شنبه۱۶مهر با شلیک مستقیم سلاح گرم توسط اراذل و اوباش در منطقه ۱۷ تهران به شهادت رسید.

پرستار شهید «محمد فلاح»، در اغتشاشات شهر آمل با اصابت تفنگ ساچمه‌ای جان خود را از دست می‌دهد و به شهادت می رسد.

اظهارات خسارت‌بار حسن عباسی و هاشمی گلپایگانی

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، موضع غیر اخلاقی حسن عباسی علیه ورزشکاران و سخنان نامعقول هاشمی گلپایگانی در باره برخورد با بدحجابی، بویژه در این شرایط را خسارات بار خواند.

مهدی فضائلی در توییتر نوشت :موضع غیر اخلاقی حسن عباسی علیه ورزشکاران و سخنان نامعقول هاشمی گلپایگانی در باره برخورد با بدحجابی، بویژه در این شرایط، خسارت بار است و حضرت آقا نیز درگذشته چنین مواضع و نظراتی را نفی کرده‌اند.

کنعانی: حمله به گروهک‌های تروریستی براساس منشور سازمان ملل بود

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه درباره موضع گیری غیرمتعارف کشورهای اروپایی در خصوص اغتشاشات اخیر در ایران و حمله به سفارت ایران در دانمارک و اقدامات وزارت خارجه در این خصوص بیان کرد: متاسفانه شاهد رفتار دوگانه این کشورها در مبحث حقوق بشر هستیم. بسیار جالب است همزمان از مخالفت خودشان با خشونت صحبت می‌کنند و همزمان به دولت ایران توصیه می‌کنند در برابر کسانی که امنیت عمومی را بر هم زدند خویشتنداری کرده و از دست زدن به اقدامات خشونت آمیز پرهیز کنید.

کنعانی ادامه داد: ایران بارها گفته شنونده اعتراض و انتقاد است و به گفت وگو اعتقاد دارد و حرف شنودگان را خواهد شنید ولی ایران به عنوان حافظ امنیت شهروندانش در مقابل آشوب و اغتشاش نمی‌تواند دست بسته باشد. اعتراض و اغتشاش دو رویکرد متفاوتند و دو نتیجه متفاوت دارد.ٔآنهایی که ایران را به عدم خشونت توصیه می کنند در کشورهای خودشان به خشونت طلبان اجازه می‌دهند هم علیه سفارتخانه‌های ایران دست به اقدام خشونت آمیز بزنند.

کنعانی درباره حمله به مقر گروهک‌های تروریستی در شمال عراق اظهار داشت: اقدامی که ایران انجام داد براساس اقدامات رسمی و شفافی بود که پیش از آن صورت گرفت. همان طور که به صورت رسمی اعلام کردیم اقدام ایران در ضربه زدن به مقرهای گروهک‌های معاند مسلح و تجزیه طلب در خاک اقلیم کردستان عراق متعاقب همه اقدام‌های رسمی بود که ایران پیشاپیش انجام داده بود.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: یعنی اطلاع رسمی به مقامات دولت مرکزی عراق که از بخش هایی از خاک اقلیم برای اقدامات ضد امنیتی علیه اراضی و شهروندن ایرانی صورت می‌گیرد و یادداشت‌های رسمی همراه با مستندات صورت گرفته بود و همین اقدام در خصوص مقامات اقلیم هم صورت گرفته بود.

وی افزود: با توجه به عدم اتخاذ اقدامات بازدارنده ایران راسا در این زمینه اقدام کرد که امنیت ملی خود و امنیت شهروندان و امنیت مرزی را برقرار کند. اقدام ایران براساس مقررات بین‌المللی و منشور سازمان ملل قانونی بود و چنین اقدامی در عرف بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است.

وی گفت: ایران به درخواست دولت عراق برای گفت‌وگو پاسخ مثبت داد و هفته گذشته نشستی بین مسؤولان ذیربط در بغداد برگزار و جزییات بررسی و ایران دیدگا‌ه‌های خود را مطرح کرد و به رغم تاکید طرف ایرانی برای احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی عراق انتظارات ایران به صورت صریح و واضح مبنی بر اینکه دولت عراق باید حاکمیت خود را بر تمام سرزمین خود اعمال و از تبدیل بخش‌هایی از خاک این کشور برای تعرض به مرزها و مرزبانان آن پیشگیری کند.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: ایران دیدگاه‌های خود را بیان کرد و دولت عراق دیدگاه‌ها را شنید و قول‌های لازم را به ایران داد. ایران ضمن حفظ آمادگی خودش برای دفاع از امنیت خود و امنیت مرزها و شهروندانش و حفظ آمادگی برای برخورد با هرگونه اقدام غیرقانونی در عین حال در انتظار اقدامات دولت عراق است که به مسؤولیت‌های خود عمل و امنیت را به صورت کامل در مرزهای دو کشور برقرار کند.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر:
دشمنان ‌خواب بر‌ هم زدن وحدت بین شیعه و سنی ‌را به گور می‌‌برند‌

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با اشاره به اینکه دشمن روی وحدت به عنوان نقطه قوت اساسی مردم سیستان و بلوچستان دست گذاشته، گفت: دشمنان باید خواب بر هم زدن وحدت بین برادران اهل سنت و اهل تشیع در سیستان و بلوچستان را به گور ببرند.

مولوی عبدالصمد کریم‌زایی در گفت‌وگو با تسنیم ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام هفته وحدت اظهار داشت: سیستان و بلوچستان الگوی تمام‌عیار وحدت است چرا که مردمان آن با تنوع قومی و مذهبی سال‌هاست با محبت و برادری کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و همین نقطه در این خطه از ایران اسلامی موجب نگرانی دشمنان شده و تلاش دارند با طراحی‌های مختلف، وحدت این مردم را خدشه‌دار کنند.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: معمولاً دشمنان تلاش می‌کنند نقاط قوت را تضعیف کنند و در سیستان و بلوچستان نقطه قوت جلوه‌گر، وحدت کم‌نظیر میان مردم است و در همین راستا شاهدیم دشمنان هر از گاهی اقدامات خبیثانه خود را در استان به اوج می‌رسانند؛ اما دشمنان باید خواب بر هم زدن وحدت بین برادران اهل سنت و اهل تشیع در سیستان و بلوچستان را به گور ببرند.

وی با اشاره به اینکه تنها رمز شکست و ناامیدی دشمنان اسلام حفظ وحدت، اتحاد و انسجام میان ‏مسلمانان است، افزود: هویت یکپارچه‌ جهان ‏اسلام در حال تقویت است و همین امر موجب شده استکبار جهانی بیش از همیشه از اتحاد و انسجام در جهان اسلام احساس نگرانی کند.

مولوی کریم‌زایی خاطرنشان کرد: ملسمانان شیعه و سنی باید با حفظ بصیرت و هوشیاری، همواره بر اشتراکات بسیار میان مذاهب تأکید کنند و از پرداختن به نقاط اختلافی اندک بپرهیزند تا نقشه‌های دشمنان یکی پس از دیگری خنثی شود و بدون شک وعده الهی پیروزی جبهه حق است.

این عالم اهل سنت با اشاره به وحدت مطلوب در سراسر ایران اسلامی، بیان کرد: مردم ایران تاکنون با حفظ بصیرت و وحدت و پیروی از رهبری، همواره نقشه‌های مختلف دشمنان را نقش بر آب کرده‌اند و مسئولان نیز باید بیش از پیش قدر این مردم را بدانند و برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی که امروز اولویت نخست کشور است تلاش دوچندان داشته باشند.

مولوی کریم‌زایی خاطرنشان کرد: وحدت مسلمانان در نظام جمهوری اسلامی به خوبی تاکنون حفظ شده و ‏مردم بابصیرت کشورمان، اگر چه با مشکلات مختلفی روبرو بوده‌اند اما با این حال گول فریب‌های ‏دشمنان نظام را نخورده‌اند و همچنان تابع و پیرو ولایت فقیه هستند.

باید در دادگاه‌های بین‌المللی علیه رسانه‌های فارسی‌زبان اعلام جرم صورت بگیرد

یک نماینده مجلس گفت: اتفاقات اخیر نشان داد که وزارت خارجه و حتی دستگاه قضا باید به صورت جدی به مسئله رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی ورود پیدا کنند و دروغ‌پراکنی این شبکه‌ها را از طریق حقوقی و قضایی دنبال کنند.

«محمد وحیدی» نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با تسنیم با اشاره به جَوسازی رسانه‌های فارسی‌زبان، اظهار داشت: رسانه‌های خارجی و فارسی‌زبان همواره از سیاست‌های دوگانه در قبال ایران و کشورهای غرب استفاده کرده‌اند؛ مثلا اگر اعتراضی در کشورهای اروپایی یا آمریکا اتفاق بیفتد رسانه‌ها یا آن را پوشش نمی‌دهند و یا کم جلوه می‌دهند اما این موضوع در قبال این برعکس است.

وی افزود: اتفاقات اخیر نشان داد که وزارت خارجه و حتی دستگاه قضا باید به صورت جدی به مسئله رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی ورود پیدا کنند و دروغ‌پراکنی این شبکه‌ها را از طریق حقوقی و قضایی دنبال کنند.باید در دادگاه‌های بین‌المللی علیه شبکه‌های فارسی‌زبان اعلام جرم کنیم زیرا این شبکه‌ها اکنون تبدیل به بنگاه‌های دروغ‌پراکنی و نشر خشونت شده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت خارجه هم باید با فراخواندن سفیر انگلستان مراتب اعتراض ایران به این کشور را به صورت جدی اعلام کند و به این کشور فرصت دهد تا مانع از فعالیت دروغ‌پراکنی این شبکه‌ها شود و یا از فعالیت آنها جلوگیری کند.

وحیدی تصریح کرد: باید به انگلستان اعلام شود که در روابط دیپلماتیک حُسن روابط را رعایت کند و طبق پروتکل‌های بین‌المللی عمل کند که اگر حُسن روابط را رعایت نکند قطعاً با جواب سخت ایران روبه‌رو خواهد شد. زیرا نباید این کشور مبدأ لجن‌پراکنی شبکه سعودی اینترنشنال یا رسانه‌های دیگر شود.

تدوین بسته حمایتی از کسب و کارهای آسیب دیده از اغتشاشات

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه دولت ترمیم خسارت وارد شده به کسب و کارها را وظیفه خود می داند ، گفت: مشخصاً در مورد بعضی از بسته‌های حمایتی ویرایش اولیه صورت گرفته و به مراجع ارجاع شده است.

سیداحسان خاندوزی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به لطماتی که در فضای مجازی به کسب و کارها و فعالان اقتصادی به دلیل اتفاقات هفته های اخیر وارد شده است، اظهار کرد: دغدغه‌های فعالان اقتصادی در فضای مجازی و حقیقی در طول هفته های گذشته و لطماتی که ناامنی اجتماعی وارد کرده است را باید به رسمیت شناخت.

وزیر اقتصاد افزود: بر همه ما روشن است که اهمیت کسب و کارو امنیت سرمایه گذاری موضوعی است که نه تنها فقط شاخص‌های رشد اقتصادی و پیشرفت اقتصادی را تحت تأثیر قرار می دهد بلکه بر معیشت مردم، خانوارها و فعالان اقتصادی از اصناف و تجار و کسانی را که در فضای مجازی هستند، تأثیرگذار است.

وی گفت: حتما لطمات وارد شده به کسب و کارها باید ترمیم شود و دولت وظیفه خود می‌داند و مشخصا در مورد برخی از بسته‌های حمایتی، دوستان دست به کار شده‌اند، ویرایش اولیه صورت گرفته و به مراجع ارجاع شده و اگر مورد تصویب قرار گیرد ظرف روزهای آینده می‌تواند خبر خوبی برای فعالان اقتصادی باشد.

وی ادامه داد: در این بخش نیز تأکید بر فضای امنیت اقتصادی کسب و کار شده و یکی از نقاط مشترک و مورد تفاهم بین دولت و بخش خصوصی است.

‌بازداشت جاسوس سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان از بازداشت فردی به اتهام جاسوسی برای سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در این استان خبر داد و گفت: متهم قصد انجام اقدامات ضد امنیتی و خرابکارانه در استان را داشت که با هوشیاری سازمان اطلاعات سپاه، این توطئه خنثی شد.

‌حجت‌الاسلام و‌المسلمین ابراهیم حمیدی اظهار داشت: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی گسترده و منسجم سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه، یکی از افراد مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که قصد انجام اقدامات ضد امنیتی در استان کرمان را داشت در یک اقدام پیش دستانه شناسایی و دستگیر شد.

وی با بیان اینکه فرد دستگیر شده زیرپوشش شغل آزاد و تجارت در کشور فعالیت داشته است، گفت: متهم چندین سفر به کشورهای مختلف با هدف انتقال اطلاعات و همچنین آموزش جهت اقدامات ضد امنیتی و خرابکارانه از طریق ارتباط با افسران اطلاعاتی را داشته است که آخرین سفر وی به یکی از کشورهای همسایه بوده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: متهم با استفاده از بستر فضای مجازی و همچنین از طریق نرم افزارهای متعدد رمزنگاری شده، اقدام به ارتباط با سازمان‌ها و ارگان‌های نظامی و اطلاعاتی رژیم غاصب صهیونیستی کرده بود که براساس اشراف سازمان اطلاعات سپاه بر فضای مجازی این توطئه نیز کشف و خنثی شد.

وی افزود: متهم ضمن جمع آوری برخی اطلاعات، قصد خروج از کشور و دیدار با یکی از عوامل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در یکی از کشورهای منطقه و دریافت ماموریت جدید را داشت که قبل از خروج از کشور دستگیر شد.

https://shoma-weekly.ir/0nowVR