گفته می‌شود که...

150میلیون تومان؛ هزینه چای یک نهاد/ رقص اقای شهردار در جلسه ی شورا/ راه اندازی صفحه فیس بوکی مزدوران/ تبلیغ فرقه بهایت در مناطق محروم/ حاشیه سازی جدید نعیمه اشراقی/ انتشار گسترده تصویر "نوزاد شبیه به دجال" در فضای مجازی / جاسوسی آمریکا و انگلیس با بازی‌های رایانه‌ای و....

معنی اعتدال و تدبیر در حوزه فرهنگ و هنر!

انتصابات این روزها در حوزه فرهنگ و هنر بارقه‌های امید به دولت تدبیر و امید را از بین برده است. اگر نگاهی به افراد منتصب در شوراهای مختلف بیندازیم، خواهیم دید اعتدال تنها در حد صحبت‌ها و شعارها باقی مانده است. ترکیب‌های مختلف و مؤثر در سازمان سینمایی، مشاوران، مدیران اجرایی و هیئت امنای بخش‌های مختلف این سازمان حکایت از حضور پررنگ اصلاح‌طلبان دارد و افراد متخصص کمتر در میان جمع دیده می‌شوند. جالب اینکه منصوبان جدید در حوزه فرهنگ و هنر اکثراً از فعالان فتنه 88 و اصلاح‌طلبان هستند! در شورای سیاستگذاری مخفی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالان اصلاح‌طلب از جمله احمد مسجدجامعی، مرتضی کاظمی معاون هنری عطاءالله مهاجرانی همچنین جهانبخش خانجانی مدیرکل روابط عمومی و سخنگوی وزارت کشور عبدالله نوری به‌چشم می‌خورد این روزها در دولت تدبیر و امید، فتنه‌گرانی که مواضع تندی در دوران اصلاحات و محکومیت در فتنه 88 داشتند امروزه پست گرفته‌اند و در حوزه مشاوران و سیاستگذاران وزیر فرهنگ قرار گرفته‌اند و اصلاح‌طلب‌ها بر پست‌های حساس و ترکیب‌های مؤثر فرهنگی جا خوش کردند. با نگاهی به اعضای هیئت امنای بنیاد سینمایی فارابی که یکی از بازوهای اجرایی سازمان سینمایی به‌شمار می‌آید نام «محمدمهدی حیدریان» که یکی از فعالان فتنه 88 است، دیده می‌شود. حضور محمد بهشتی که زمان بسته شدن خانه سینما یکی از مدافعان آن بود و رفتار مدیران خانه سینما را هنگام بسته شدن خانه درست و مثبت ارزیابی می‌کرد همچنین محمدمهدی عسگرپور، مدیرعامل خانه سینما که با سیاست‌های غلط و سیاسی‌کاری باعث بسته شدن خانه سینما و هزینه برای نظام شد به چشم می‌خورد. حال این سؤال مطرح است که آیا مفهوم اعتدال از نظر وزیر ارشاد حضور فردی به‌عنوان سیاستگذار و مشاور است که به‌دلیل اقدام علیه امنیت ملی محکوم شده و صلاحیت حضور افراد را در مهم‌ترین پست‌های وزارت ارشاد (در استان‌ها) و بخش‌های مختلف ارشاد تعیین می‌کند؟!

150میلیون تومان؛ هزینه چای یک نهاد

شنیده شد که معاون امور اجرایی و اطلاع‌رسانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص می‌گوید: این مرکز در سال حدود ۱۵۰ میلیون تومان پول چای مصرف می‌کند. فروزش با بیان اینکه من بی‌احتیاطی می‌کنم که در جمع خبرنگاران این مساله را مطرح می‌کنم اما چون قرار بود شفاف باشیم و قرار بود جلسه تقریبا خصوصی باشد، می‌گویم، تصریح کرد: این مرکز در سال حدود 150 میلیون تومان پول چای مصرف می‌کند و با وجود اینکه ما 10 آبدارخانه و با 10 فردی که متصدی این امر است، در کنار این مساله نظافت سرویس‌های بهداشتی نیز اقدام می‌کردند که ما دیدیم این کار درستی نیست و آن را جدا کردیم اما با بررسی‌های صورت گرفته و حساب پاداش و بقیه چیزها متوجه شدیم اگر دوستی به شرطی که پول آن را داشت برای خوردن چای به هتل هیلتون لندن برود این مساله ارزان‌تر می‌شود.

نعیمه اشراقی: کیفیت نماز دخترم در کانادا بهتر از ایران است

نعیمه اشراقی نوه امام خمینی(ره) که به همراه خواهرش زهرا اشراقی به دلیل رفتار و اظهارات تامل برانگیز درباره خانواده شهدا، امام خمینی، مساله حجاب، موسیقی و ... همواره حاشیه ساز شده اند، این بار در آخرین مطلب از صفحه ای منسوب به خود که چندی پیش در شبکه غیرقانونی فیس بوک، منتشر کرده، اظهارات حاشیه ساز دیگری را مطرح کرد.

این عضو حاشیه ساز خانواده اشراقی که چندی پیش به دلیل انتشار تصاویر پوشش جنجالی دخترش در کانادا با موج انتقادات کاربران اینترنتی مواجه شده بود با توجیه این رفتار در مطلبی مدعی شد:" برای چی‌ نباید دخترم رو بفرستم کانادا؟ مگه هزاران آدم نمیرن کانادا؟ اونجا شرایط و فضای داره که دختر من میتونه ایمان و اعتقاداتشو محکم تر کنه. کیفیت نمازی که در کانادا می‌خونه بمراتب بیشتر از ایران. تا به حل چندین جلد مفاتیح براش پست کردم. عمران اگه اینجا اینقدر دعا می‌خوند".

اشراقی در این یادداشت به جای عذرخواهی ، تنها به مطلبی انحرافی سفر دخترش به کانادا پرداخته است درحالی که موج انتقادات فعالین رسانه ای و سیاسی به دلیل پوشش دختر او در کانادا بوده نه اصل سفر وی.

نماینده ی زن مجلس که مسافر کشی می کرد

مرضیه دباغ که به همراه آیت الله جوادی آملی و محمد جواد لاریجانی یکی از سه نماینده‌ای بود که در سال ۶۷ پیام امام خمینی را به گورباچف رساند در دیدار با معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری با اعلام این مسئله گفته است: «در دوره دوم نمایندگی مجلس برای حل مشکلات اقتصادی چند خانواده، هر ماه مبلغی به آنها کمک می‏کردم. وقتی دوره نمایندگی‏ ام به پایان رسید، دیگر پولی نداشتم به آنها کمک کنم. شب‏ها وقتی که بچه‏ ها و همسرم می‏خوابیدند، با ماشین به فرودگاه یا میدان آزادی می‏رفتم و مسافرکشی می‏کردم. البته فقط افرادی که با خانواده بودند را سوار ماشین می‏کردم

رقص اقای شهردار در جلسه ی شورا

با موزیک یک گروه موسیقی محلی جاز که برای اجرا به جلسه شورای شهر دعوت شده بودند، راب فورد به همراه جمع دیگری از اعضای شورای شهر از جای خود برخاستند و رقصیدند.اخیرا با افشای یک فیلم از راب فورد که وی را در حال مصرف کوکایین نشان می دهد، انتقادات تندی علیه او مطرح شده و بسیاری از مردم تورنتو و مخالفان او خواستار استعفای او شدند، اما او اعلام کرد همچنان در سمتش می ماند.

راه اندازی صفحه فیس بوکی مزدوران

در روزهای اخیر یک صفحه فیس‌بوکی با نام «مزدوران»! راه‌اندازی شده است که رسالت خود را، معرفی و افشاگری عوامل پیدا و پنهان رادیو فردا معرفی کرده است! رادیو فردا یک ایستگاه رادیویی فارسی‌زبان است که به هزینه کنگره آمریکا و تحت‌نظر «هیئت‌رئیسه سخن‌پراکنی» (یک سازمان خبرگزاری متعلق به سازمان سیا) اداره می‌شود.

انتشار گسترده تصویر "نوزاد شبیه به دجال" در فضای مجازی جهان عرب

اخیرا کودکی در سرزمین های اشغالی متولد شده که صورتش شکل بسیار عجیبی دارد و یک چشم بیشتر ندارد.

تصویر این کودک تازه متولد شده، طی دو روز گذشته به طور گسترده در فضای مجازی جهان عرب منتشر شده و کاربرانی که به انتشار این تصویر کمک می کنند، مدعی شده اند که او "دجال" است که در آخرالزمان متولد خواهد شد.

گفته می شود این کودک یهودی است و در سرزمین های اشغالی به دنیا آمده و طبق روایت های موجود در مورد آخرالزمان، قرار است همزمان با ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف،‌ "دجال" نیز متولد شود.

یک نامزدی دیگر

فیلم سینمایی «گذشته» به کارگردانی اصغر فرهادی نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان از نوزدهمین دوره جوایز سالانه انتخاب منتقدان شد.
درخواست عفو شهرام جزایری از رئیس قوه قضائیه
شنیدیم که شهرام جزایری در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: پس از ۱۲سال و ۳ ماه زندان، بنده را مشمول رأفت اسلامی قرار دهید، زیرا نادم و پشیمانم.

شوخی ظریف با مهران مدیری

مهران مدیری شامگاه سه‌شنبه 26 آذرماه پس از دعوت و استقبال از جواد ظریف وزیر امور خارجه، روند تولید مجموعه جدیدش را برای وی شرح داد.

در پی تماس‌های پی در پی موبایل وزیر امور خارجه، مدیری به شوخی از او خواست یک ربع گوشی موبایلش را به او واگذار کند تا وی پاسخگوی تماس ها باشد. ظریف هم پاسخ داد: پس جواب دبیر کل سازمان ملل هم با خود شما.

در این دیدار ظریف از دکورهای مجموعه "شوخی کردم" بازدید کرد و مدیری توضیحاتی درباره نحوه ضبط و تولید این مجموعه ارائه داد. این ملاقات صمیمانه با عکس یادگاری وزیر امور خارجه با بازیگران و عوامل این مجموعه به پایان رسید.

حجاریان از روی بیکاری حرف میزند

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی و رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با با اشاره به اظهارات حجاریان درباره انحلال مجلس توسط دولت، گفت: آقای حجاریان از روی بیکاری این حرف‌ها را می‌زند چرا که این اظهارات خلاف قانون اساسی است.

وی افزود: طبق قانون اساسی هیچ نهادی نمی‌تواند مجلس را منحل کند و اینکه بگویند، قانون اساسی باید اصلاح شود حرف درستی نیست.

اکرمی با بیان اینکه اظهارات اخیر حجاریان نشان می‌دهد که وی خیلی بیکارتر از گذشته شده است، تاکید کرد: حرف‌های حجاریان درباره انحلال مجلس، گرچه به روابط مجلس و دولت لطمه‌ای نمی‌زند اما به نفع دولت آقای روحانی نیست.

تبلیغ فرقه بهایت در مناطق محروم

گفته می‌شود فرقه‌های ضاله بهائیت و وهابیت، تصوف و فرقه‌های غربی شیطان‌پرستی و کلیساهای خانگی با سوء‌استفاده از فقر مردم محله‌های به تبلیغ آموزه‌های انحرافی خود می‌‌پردازند.

چندی پیش هم خبری منتشر شد مبنی بر تبلیغ فرقه ضاله وهابیت در مدارس کرمانشاه و یا فعالیت وهابیت در استان‌های سنی‌نشین کشور که همه این اخبار، حکایت از فعالیت با برنامه فرقه‌های ضاله برای ایجاد اختلاف مذهبی و ضربه‌زدن به نظام دارد که نیازمند هوشیاری بیشتر علمای شیعه و سنی و مراکز امنیتی و اطلاعاتی است.

کشف محموله تجهیزات ماهواره در گمرک
الف: مهرداد جمال ارونقی، مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس از کشف بیش از 5 هزار دستگاه تجهیزات دریافت تصاویر ماهواره ای در این گمرک خبر داد.

سکوت در قبال پرونده تخلفات دولت سابق چرا؟
سایت فردا در یادداشتی به موضوع تخلفات گسترده تأمین اجتماعی در دولت سابق اشاره کرده و پرسیده آیا اقدام قوای مقننه و قضائیه به معنای رفع مسئولیت جبهه‌ها و نهادها و اقشار مردمی در مبارزه با فساد است؟ بویژه افراد و گروه‌هایی که همواره خود را مدعی عدالت‌گستری و ظلم‌ستیزی می‌دانند؟گروه‌هایی که خود را نسبت به عزل و نصب‌های درون وزارتخانه‌‌ها و سازمان‌ها حساس و مسئول می‌دانند و به مطالبه‌گری روی می‌آورند - که در جای خود کار صحیحی است – چرا در قبال چنین مسأله مهمی که با حقوق میلیون‌ها انسان مستضعف و آسیب پذیر مرتبط است، سکوت پیشه کرده و خواستار روشن شدن ابعاد آن نمی‌شوند؟

سوتی فردوسی پور در برنامه ۹۰

در بخشی از برنامه ۹۰ این هفته علی دایی برای ادای توضیحات روی خط آمد و وارد بحث با رئیس کمیته استیناف شد.
جر و بحث میان صالحی و دایی به طول انجامیده بود و عادل که آیتم‌هایش روی دستش مانده بودند اصرار داشت شهریار هر چه زودتر صحبت‌هایش را تمام کند اما علی دایی قبلا هم نشان داده تا حرف‌هایش را تمام و کمال نزند، آنتن در اختیار کسی قرار نمی‌دهد.
بعد از دقایقی که صحبت‌های طرفین قطع شد و مجری برنامه اجازه پیدا کرد آیتم مدنظرش را پخش کند، هنوز دوربین‌های تلویزیونی او را نشان می‌دادند که عادل دو دستش را با حرص پایین آورد و با اشاره دست‌ها و مینیک صورت نشان داد مغزش از حرف‌های دایی و صالحی داغ کرده است.

آمار وزیر از ماهواره های تهران
ایرنا: علی جنتی، وزیر ارشاد با اشاره به اینکه ضریب استفاده از ماهواره 71درصد مردم تهران را شامل می‌شود، گفت: رسیدگی به این موضوع ضرورت عرصه علم و فناوری روز است باید ببینیم با آسیبهای این شبکه ها چگونه مقابله کنیم.

فتوای قتل کارگردان «پادشاه شن‌ها» صادر شد
یک مفتی سعودی فتوای قتل کارگردان سوری فیلم «پادشاه شن‌ها» درباره سرگذشت موسس رژیم آل‌‌سعود را صادر کرد. به گزارش پایگاه خبری العهد، برخی سایت‌های سوری نوشتند: عدنان العایض شیخ سعودی فتوای قتل نجدت انزور کارگردان فیلم پادشاه شن‌ها را صادر کرد. برپایه این گزارش، این مفتی سعودی صدور فتوای قتل کارگردان سوری را به خاطر فیلم اخیرش «پادشاه شن‌ها» دانست که در آن به آل‌‌سعود حمله شده است.این مفتی سعودی آل‌‌سعود را «از ذخایر دین اسلامی» توصیف کرد.

واکنش بابک زنجانی به لغو پروژه ایران‌زمین

شنیده شد که بابک زنجانی به ابطال مجوز برج ایران‌زمین توسط شورای‌عالی معماری و شهرسازی واکنش نشان داد. محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر از ابطال مجوز پروژه «ایران‌زمین» در شورایعالی معماری و شهرسازی به ریاست عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی خبر داد. در پی انتشار این خبر بابک زنجانی، سرمایه‌دار بزرگ ایرانی و مالک این پروژه در صفحه فیس‌بوک خود به این اقدام واکنش نشان داد. او در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک نوشت؛ پروژه ایران زمین با سرعت پیش خواهد رفت. سلیقه و احترام به عقاید مسئولین واجب است ولی قبلا باید فکر می‌کردند و مجوز نمی‌دادند. زنجانی تاکید کرد: بعد دو سال که ٤٠٠ میلیارد تومان نقد گرفتند و رای کمیته داده‌اند و 47000 کامیون خاکبرداری شده و ٩٠٠ میلیون یورو هزینه شده امکان این کار وجود ندارد.

طرح قاضی تلفنی
مهر: حجت الاسلام حمید شهریاری، معاون قوه قضاییه با اعلام اینکه در صورت تأمین اعتبار و امکانات آمادگی داریم با 600 قاضی به شهروندان مشاوره حقوقی بدهیم، گفت: این اقدام می تواند در پیشگیری از وقوع جرم و حل اختلافات کوچک مؤثر باشد و مانع از افزایش پرونده در دستگاه قضایی شود.

سفر به دعوت ملک عبدا...
ایسنا: محمد هاشمی از احتمال سفر آیت ا... هاشمی رفسنجانی به عربستان به دعوت ملک عبدا... خبر داد.
وی افزود: هدف دعوت کنندگان صرفاً انجام یک سفر زیارتی نیست و در سه سال گذشته چندین بار از ایشان برای سفر به عربستان سعودی دعوت شده است.

هشدار جدید درباره پرداخت فوق العاده تنزل پست
بر اساس بخشنامه ای که یکی از مسئولان اجرایی به مدیران اداری – مالی تعدادی از دستگاههای دولتی ارسال کرده از آنها خواسته شده است با توجه به اهمیت اجرای دقیق نحوه پرداخت فوق العاده تنزل مقام برای برخی کارمندان، دقت لازم برای تعیین مصادیق افراد مشمول صورت بگیرد چراکه در صورت عدم اجرای صحیح این بخشنامه، تمامی مبالغ پرداختی، از کارمندان باز پس گرفته می شود.

ادعای ارسال نامه پیگیری پرونده کرسنت به لاهه

شنیده شد که شرکت ملی نفت ایران سرانجام درخواست رسیدگی به فساد در پرونده نفتی کرسنت را امضا کرد. جهان نوشت؛ شنیده‌ها حاکی از آن است که شرکت ملی نفت ایران در آخرین ساعات فرصت دیوان لاهه، سرانجام با ارسال نامه ای ضمن تائید وجود فساد در پرونده کرسنت، درخواست رسیدگی به فساد در این پرونده نفتی را اعلام کرد. همچنین شرکت ملی نفت تقاضای استمهال تا اردیبهشت ماه سال ۹۳ را برای صدور رای از دیوان لاهه داشته است. پیش از این تعدادی از نمایندگان مجلس اعلام کرده بودند در صورت عدم ارسال این درخواست از سوی شرکت ملی نفت، که زیانی بین ۸ تا ۳۵ میلیارد دلار متوجه کشور می‌کند، وزیر نفت را استیضاح و حقایق تلخ این فساد بزرگ نفتی را در صحن علنی بیان خواهند کرد. با این حال به نظر می‌رسد در صورت تأیید رسمی این خبر، موضوع استیضاح وزیر نفت منتفی شود

آمریکا و دانشگاه‌های صهیونیستی
قدس آنلاین: سازمان مطالعات آمریکایی به دلیل نقض قوانین بین الملل و زیر پاگذاشته شدن قطعنامه‌های سازمان ملل از سوی رژیم صهیونیستی به تحریم دانشگاه های این رژیم اقدام کرد.

جویش ویک: آمریکا در مذاکرات نفوذ منطقه‌ای ایران را به چالش بکشد!
یک مشاور سابق وزارت خارجه آمریکا گفت: باید از مذاکرات برای به چالش کشیدن مقامات ایرانی به ویژه سپاه پاسداران استفاده کرد.آبراهام سوفار عضو ارشد اندیشکده هوور در مصاحبه با نشریه صهیونیستی جویش ویک گفت: مذاکرات هسته‌ای باید همه مقامات ایرانی به‌ویژه سپاه پاسداران را به چالش بکشد. ایران کشور متفاوتی است که دولت سوریه را با قدرت حفظ کرده و نفوذ این کشور در عراق پیش از این هیچ‌گاه مانند امروز قوی نبوده است. ایران همچنین از طریق حزب‌الله در دولت لبنان نفوذ دارد و به این حزب در تصمیم‌گیری‌های دولتی قدرت وتو داده است. تهران همچنین در شرایطی که براساس قطعنامه‌‌های شورای امنیت هیچ کشوری حق مسلح کردن حزب‌الله را نداشت، بار دیگر حزب‌الله را تسلیح کرد.
نویسنده کتاب «بررسی مسئله ایران: قدرت، دیپلماسی و تهدید ایران» می‌افزاید: براساس برآوردها، ایران 50 هزار موشک که بسیاری از آنها با برد بلند هستند در اختیار حزب‌الله به‌عنوان نماینده اصلی خود قرار داده است و در آفریقا و آمریکای ‌جنوبی فعال است.این کارشناس که به ادعای جویش ویک در مذاکرات محرمانه با ایران حضور داشته است، می‌گوید: از مذاکرات باید به عنوان ابزاری برای به چالش کشیدن مقامات ایرانی استفاده شود. در غیر این صورت صرف کلمات در هر توافقنامه‌ای تغییری در ایدئولوژی و اهداف حکومت ایران ایجاد نخواهد کرد.وی در تشریح چنین اهدافی افزود: نفوذ تشیع در جهان هدف اصلی ایران را تشکیل می‌دهد. سوفار می‌افزاید: فرماندهان سپاه تاکنون آشکارا اعلام کرده‌اند که اجازه نخواهند داد توافقنامه هسته‌ای یا تحریم‌ها تغییری در اهداف اساسی آنها ایجاد کند.
وی مدعی شد: اگر اقدامی جدی برای جلوگیری از نفوذ سپاه به کار نگیریم، میانه‌روها در دولت در نهایت تضعیف خواهند شد و سیاست منعطفانه‌تر آنها شکست خواهد خورد!این تحلیلگر آمریکایی اظهار داشت غرب تاکنون هیچ‌گاه به هیچ یک از اعضای سپاه آسیبی نرسانده و مجازات نکرده است.سوفار گفت: حتی اگر از روش دیپلماسی در مقابل روحانی استفاده کنیم باید در مقابل سپاه سختگیری به خرج داد. همکاران او واقعاً افراد متفاوتی هستند.

اختلاسی در دانشگاه پیام نور نبوده
واحد مرکزی خبر: محمد امین ناجی، مدیر برنامه ریزی آموزشی دانشگاه پیام نور شایعه متواری شدن معاون اداری مالی این دانشگاه را به اتهام اختلاس تکذیب کرد.

آمریکا: افزودن 700 هزار نفر به لیست جاسوسی‌ها
براساس گزارش‌های جدید، نام 700 هزار نفر به‌طور محرمانه به لیست جاسوسی‌های نظارتی دولت آمریکا اضافه شده است، اما مقامات فدرال نسبت به درز اطلاعات در این‌باره مقاومت می‌کنند. روزنامه نیویورک‌تایمز گزارشی درخصوص برنامه محرمانه دولت فدرال برای تحت نظارت داشتن تعداد زیادی افراد تهیه کرده است، اما با این حال نام این اشخاص و دلیل قرار گرفتن در آن لیست همچنان نامشخص است. با گذشت 12 سال از حمله تروریستی 11 سپتامبر 2001، آژانس‌های فدرال به تهیه لیست افراد مشکوک ادامه می‌دهند. نام 700 هزار نفر در لیست مرکز نظارت بر تروریست، زیر شاخه اف‌بی‌آی قرار دارد. اما با گذشت پنج‌سال از آن گزارش، آمریکایی‌ها یا خارجی‌هایی که وارد این لیست می‌شوند، نمی‌دانند که چرا تحت نظارت هستند.
تخلفات تأمین اجتماعی
درمیان اخبار مربوط به تخلفات گسترده مالی سازمان تأمین اجتماعی، ‌سعید مرتضوی، ‌مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی از برگزاری دادگاه علنی گزارش تحقیق و تفحص استقبال کرد و از افشاگری درباره ماهیت عقبه این اقدامات خبر داد.
وی که با سایت وابسته به دولت دهم مصاحبه کرده است، گفته: به‌طور حتم اگر دادگاه علنی باشد، صحنه دادگاه را به صحنه رسوایی عوامل این اقدامات تبدیل و پشت پرده این باند سیاسی را به‌طور شفاف و مستند افشا خواهم کرد. در ادامه واکنش‌ها به گزارش تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تأمین اجتماعی، اسدالله عباسی، وزیر تعاون دولت دهم گفت: برخی اگر تصفیه سیاسی با سعید مرتضوی دارند، افراد دیگر را قربانی نکنند!

خواب «عبدالفتاح السیسی» برای ریاست‌جمهوری مصر
در فایلی صوتی که اخیرا منتشر شده «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع مصر مدعی شده که خواب دیده رئیس‌جمهور این کشور خواهد شد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «القدس العربی» السیسی گفت که در خواب به «انور السادات» رئیس‌جمهور درگذشته مصر گفته که «من می‌دانم باقی خواهم ماند و رئیس‌جمهور مصر می‌شوم.» این فایل صوتی از سوی شبکه «احرار 25» وابسته به اخوان المسلمین و شبکه «الجزیره» پخش شده و به نظر می‌رسد این فایل بخشی از گفت‌وگوهای وزیر دفاع مصر با سردبیر روزنامه «المصری الیوم» بوده که 7 اکتبر (15مهر) گذشته صورت گرفته است. این اولین بار نیست که وزیر دفاع مصر با خواب‌های شخصی خود و تفاسیری که برای آن ارائه می‌کند خبر ساز می‌شود وی پیشتر نیز گفته بود که خواب دیده شمشیری دارد که روی آن به رنگ قرمز جمله «لا اله الا الله» نوشته شده یا خواب دیده که ساعت مارک امگا به دست دارد و هیچ کسی به غیر از او این ساعت را به دست نکرده و در تفسیر این رویا گفته بود: «اسم من جهانی خواهد شد
پیشنهاد افزایش کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
رهبران سنا و کمیته خدمات دفاعی مجلس نمایندگان آمریکا که لایحه بودجه دفاعی آمریکا برای سال 2014 را منتشر کرده‌اند، خواستار رای‌گیری نهایی در این‌باره پیش از شروع تعطیلات شده‌اند. به گزارش خبرگزاری رویترز در این لایحه پیشنهاد شده است کمکی 173 میلیون دلاری برای برنامه‌های دفاع موشکی مشترک اختصاص داده شود که 34 میلیون دلار آن برای بهبود سامانه سیستم موشکی آرو و 22 میلیون دلار نیز برای توسعه سامانه رهگیری گنبد آهنین درنظر گرفته شده است. براساس این لایحه ۲/۱۱۷ میلیون دلار نیز برای توسع سامانه دفاع موشکی کوتاه برد بالستیک دیوید اسلینگ در نظر گرفته شده است. همچنین 30 میلیون دلار برای طراحی و توسعه راکت پیشرفته جدید برای زدن اهداف موشکی در نظرگرفته شده است. تمامی کمک‌های ذکر شده علاوه بر کمک‌های پیشین که سالیانه به بیش از سه میلیارد دلار بالغ می‌شود، خواهد بود.
کدخدایی: «حصر» اقدام تأمینی است نه مجازات
خبر دیگر این که حقوقدان سابق شورای نگهبان گفت: «حصر» یک اقدام «تنبیهی و تأمینی موقت» است برای این‌که امنیت حفظ شود یعنی برای این‌که الان امکان رسیدگی نیست، «حصر» یک اقدام اولیه است که مقامات قانونی برای این‌که امنیت حفظ شود، اتخاذ کردند. عباسعلی کدخدایی درباره موضوع « رفع حصر» گفت: بحث حصر اقدام تأمینی مرجعی است که وضعش کرده و همان مرجع می‌تواند درباره آن نظر دهد.

واکنش بان‌کی‌مون به اعدام شوهرعمه
فرارو: بان کی مون،دبیرکل سازمان ملل، اعدام شوهر عمه رهبر کره‌شمالی را یک رویداد غیرمنتظره و حیرت‌آور توصیف کرد و به کشورهای همسایه تاکید کرد، دست به هیچ گونه اقدام عجولانه‌ای نزنند.

آنگلا مرکل برای سومین بار به عنوان صدراعظم آلمان انتخاب شد
پارلمان آلمان روز گذشته (سه‌شنبه) «آنگلا مرکل« را برای سومین بار به عنوان صدراعظم این کشور انتخاب کرد و به این ترتیب راه برای سوگند دولت ائتلافی بزرگ وی هموار شد. به گزارش روزنامه دیلی میل، بوندستاگ (پارلمان آلمان) با 462 رای مثبت در مقابل 150 رای مخالف و 9 رای ممتنع به صدر اعظمی دوباره مرکل رای داد. حزب محافظه‌کار دموکرات مسیحی مرکل توانست در انتخابات 22 سپتامبر بهترین نتیجه خود را در طول دو دهه گذشته کسب کند اما این نتیجه برای تشکیل یک دولت مستقل کافی نبود و مرکل مجبور شد تا با رقیبش حزب سوسیال دموکرات تشکیل دولت ائتلافی دهد که از آن به عنوان «ائتلاف بزرگ» یاد می‌شود.

ژنو چگونه خلأهای اطلاعاتی غرب را برطرف می‌کند؟
یکی از مهم‌ترین نکات توافق‌نامه ژنو رفع نواقص اطلاعات آژانس از پروژه‌های هسته‌ای است که «هنوز آغاز نشده است» و یا اینکه «آغاز شده ولی ناقص» است. به گزارش ایران هسته‌ای، حداقل در چهار مورد مهم، ایران اطلاعاتی به آژانس و به غربی‌ها-واگذار می‌کند که کاملاً می‌تواند در پروژه «عقیم‌گذاری» پروژه‌های هسته‌ای ایران به سرویس‌های اطلاعاتی غربی کمک کند:1ـ اطلاعات مربوط به طرح‌های (آینده) ایران برای تأسیسات هسته‌ای ۲ـ اطلاعات مربوط به منبع مواد ۳ـ اطلاعات مربوط به رآکتور آب سنگین اراک4ـ اطلاعات مربوط به کارگاه‌های مونتاژ سانتریفیوژ.
واکنش‌ها به دیدار هیأت اروپایی با ستوده و پناهی
با خبر شدیم که دیدار هیأت پارلمان اروپا - که به دعوت کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به تهران آمده‌اند - با نسرین ستوده و
جعفر پناهی، در روزهای گذشته واکنش‌های زیادی را برانگیخت.انتقادها به این دیدار تا آنجا پیش رفت که میزبان هم ناگزیر از ارائه توضیح شد. به گزارش ایرنا کاظم جلالی گفت: این کار بدی بود و آن‌ها باید درخواست رسمی می‌دادند. البته قبل از این سفر نامه‌ای به دست ما رسید ولی اعلام کردیم با این کار مخالفیم.

شهادت و زخمی شدن ۵۰ زائر اربعین حسینی در مناطق مختلف بغداد
خبرگزاری تسنیم: منابع امنیتی عراق از شهادت و زخمی شدن ۵۰ زائر عراقی در انفجارهای تروریستی روز دوشنبه در مسیر زائران حسینی خبر دادند. تروریستها بعد از ظهر روز دوشنبه با چندین نارنجک دستی به زائران اربعین حسینی در دو منطقه «بغداد الجدیده» و «المشتل» بغداد حمله کردند.منابع پلیس عراق اعلام کردند که در این دو حمله تروریستی 27 زائر شهید و زخمی شدند.شبکه اسکای نیوز نیز از شهادت چهار زائر شیعی و زخمی شدن 11 نفر دیگر بر اثر انفجار بمب دست‌ساز تروریست‌ها در شمال بغداد خبر داد.منابع امنیتی عراق همچنین از شهادت و زخمی شدن 17 زائر اربعین حسینی بر اثر انفجار انتحاری در منطقه «المحمودیه»، واقع در جنوب بغداد خبر دادند. در عین حال، نیروهای امنیتی عراق صبح روز گذشته یک عامل انتحاری که سعی داشت خود را در میان زوار اربعین حسینی در جنوب بغداد منفجر کند دستگیر کردند.

چنگالی که شما را لاغر می کند

یکی از راههای لاغر شدن، غذا خوردن با چنگال‌های مرتعش است این چنگال‌ها به شما اجازه نمی‌دهد که بیش از حد غذا بخورید.

این چنگال که مانند یک هشدار دهنده عمل می‌کند در انتهای دسته خود یک ارتعاش دهنده دارد و توسط یک موبایل و برنامه تنظیم خوراک از خوردن بیش از حد توسط هشدارهایی که با این چنگار USB منتقل می‌شود، جلوگیری می‌کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، برای تنظیم کننده خوراک جهت تناسب اندام روی موبایل نصب شده و می‌تواند به گونه ای تنظیم شود که اگر قصد داشته باشید گوشت میل کنید توسط چنگال و ارتعاشات آن به شما هشدار می‌دهد.

جاسوسی آمریکا و انگلیس با بازی‌های رایانه‌ای
بر اساس افشاگری جدید «ادوارد اسنودان» بازی‌های آنلاین ویدئویی محبوب، سال‌هاست که از جمله اهداف جاسوسی مهم آژانس امنیت ملی آمریکا و انگلیس محسوب می‌شوند.به گزارش فارس به نقل از کریستین ساینس مانیتور، اسنادی که به‌تازگی از سوی اسنودان در دسترس رسانه‌ها قرار گرفته، حاکی است این سازمان جاسوسی با همکاری همتای انگلیسی خود از کاربران بازی‌های آنلاین گروهی مانند world of warcraft، second life و... جاسوسی می‌کرده است. جاسوسی از کاربران این بازی‌‌ها از سال 2007 یا 2008 آغاز شده است. نکته جالب، حضور گسترده جاسوسان آمریکایی و بریتانیایی در بازی Second Life بوده که با هماهنگی کامل و تقسیم کار همراه بوده است. طراحی آواتارهای دیجیتال، برقراری ارتباطات صوتی و ویدئویی به منظور تخلیه اطلاعاتی و حتی انجام نقل و انتقالات مالی مجازی با میلیون‌‌ها کاربر این بازی‌‌ها هدف توجه جاسوسان آژانس امنیت ملی آمریکا بوده است. توجیه به‌عمل‌آمده برای این جاسوسی‌‌ها آن بوده که تروریست‌‌ها محیط این بازی‌‌ها را برای عضوگیری و هماهنگ‌سازی فعالیت‌های مخرب مورد سوءاستفاده قرار می‌دهند و برای مخفی کردن مباحث عملیاتی و نقل و انتقال واقعی پول از آن استفاده می‌کنند. اسناد افشا شده اسنودان نشان می‌دهد که ردگیری‌‌ها و بررسی‌های اطلاعاتی به عمل آمده از این طریق، به هیچ موفقیت یا کشف فعالیت تروریستی منجر نشده است و تنها انگلیس توانسته با کنترل کاربران بازی Second Life گروهی را که در زمینه سرقت اطلاعات کارت‌های اعتباری فعال بودند، شناسایی کند.

ماجرا از این قرار بود که...
اظهارات علی مطهری درباره نقش وی درتغییر یک معاون و مدیر کل وزارت اطلاعات، خلاف واقع و نوعی فرار به جلو است.اخیرا مطهری ادعا کرد که با پیگیری وی در ماجرای شنود دفتر وی، یک معاون وزیر اطلاعات و مدیرکل زیرمجموعه وی برکنار شده‌اند اما گزارش منابع مطلع حاکی از آن است که تغییر معاون مورد اشاره چند ماه پیش در پی شروع به کار وزیر جدید صورت گرفته و هیچ ربطی به ماجرای آقای مطهری ندارد. به همین ترتیب، با تغییر معاون جدید، مدیرکل مجموعه‌ نیز تغییر کرده است.اما موضوع مهم‌تر، تور پهن کردن یکی از سرویس‌های بیگانه برای علی مطهری است. از چندی پیش سرویس مربوطه مقدماتی را تدارک کرده و بدون اطلاع مطهری، به وی نزدیک شده بود. اما نیروهای سخت‌کوش وزارت اطلاعات که این سناریوی خطرناک را کشف کرده بودند، مطهری را در جریان ماجرا قرار می‌دهند.
این گزارش حاکی است مطهری پس از اطلاع از این مسئله حتی از وزارت اطلاعات تشکر هم کرده است. گویا رئیس‌ مجلس نیز در جریان موضوع قرار گرفته است. اما آنچه در این میان عجیب است، ریل عوض کردن آقای مطهری و جنجال علیه وزارت اطلاعات است به نحوی که تغییرات مدیریتی این وزارت پس از آمدن وزیر جدید را به جنجال مورد علاقه خود ربط داده و غفلت خطرناک خود را این‌گونه جبران کرده است!به نظر می‌رسد برخی همکاران نشریات و رسانه‌های زنجیره‌ای نقش عمده‌ای در به بازی گرفتن آقای مطهری ایفا می‌کنند. برخی از این شبه خبرنگاران که در نشریات زنجیره‌ای فعال بودند، هم‌اکنون در خدمت رسانه‌های دولتی آمریکا و انگلیس قرار دارند و برخی دیگر از همان‌ها به اسم خبرنگار با سیاستمداران ایرانی تماس می‌گیرند و انواع مأموریت‌های جاسوسی نیابتی را به انجام می‌رسانند.

اخبار کوتاه

* به‌تازگی در مراسم بزرگداشت مولوی در ترکیه یکی از سخنرانان که در یک سالن پنج‌هزارنفره لبالب از جمعیت حرف می‌زد، گفت: «از من می‌پرسند چرا مولانا به زبان خارجی(فارسی) شعر گفته است؟ من به اینها جواب می‌دهم که در زمان جناب پیر - منظور مولانا- زبان ترک‌های خراسان، فارسی بود.»! این در حالی است که فروزنده اربابی، تنها عضو ایرانی بنیاد بین‌المللی مولوی؛ با گفتن این مطلب و ابراز تأسف از چنین اظهارنظری گفت: «متأسفانه امسال نام ایران در مراسم بزرگداشت مولانا حذف شده است و جای هنرمندان ایرانی در این مراسم خالی است.»!

* پس از توهین سریع‌القلم، مشاور رئیس‌جمهور به تاکسیرانان و لبوفروشان که باعث ایجاد موجی از نارضایتی میان رانندگان تاکسی شد و تعدادی از آن‌ها در تهران، مشهد، شیراز، تبریز و... تجمع کردند، یک پایگاه خبری در راستای تنویر افکار عمومی، مسابقه بزرگ «لبوفروشی بهتر است یا وطن‌فروشی»! را برگزار کرده است و از کاربران خود خواسته تا در این مسابقه شرکت کنند.

* یک منبع آگاه به‌تازگی اعلام کرده که یک ایستگاه رادیویی فعال در مناطق شرقی کشور شناسایی شده است! وی افزود: این ایستگاه رادیویی که به صورت 24 ساعته برنامه دارد، روی موج FM قابل دریافت می‌باشد!

* همزمان با اوج گیری فعالیت یک جریان افراطی علیه شیعیان در مالزی، هیئتی از دانشگاه "ام القری" عربستان سعودی به ریاست شیخ "خالد الغامدی" و همراهی "لطف‌الله خوجه" استاد عقیده و اصول فقه "علی باروم و عبدالوهاب الاحمدی" به مالزی سفر کردند. این هیئت که مورد استقبال رئیس امور دینی مالزی "عثمان مصطفی" قرار گرفت، از دانشگاه‌های بسیاری چون دانشگاه اسلامی بین المللی، دانشگاه مالایا، و دانشگاه کوالالامپور و نخست‌وزیر مالزی و ولی عهدهای ایالت‌های مختلف مانند پهانگ ملاقات کرد. اعضاء این هیأت سخنرانی‌هائی هم در مالزی داشتند که از جمله آنها خطبه نماز جمعه مسجد مشهور "بوترا جایا" بود. الغامدی در سخنان خود بر تقویت روابط دو کشور تاکید کرد و افزود: این سفر با هدف ادامه روابط فرهنگی و دینی انجام شده است.

*
غلامرضا فروزش، معاون اجرائی و اطلاع رسانی مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: این مرکز سالیانه 150 میلیون تومان چای مصرف می‌کند و اگر کسی در هتل هیلتون لندن این چای را بخورد قطعاً برای او ارزان‌تر از مصرف چای ما در اینجا در خواهد آمد. به گزارش خبرگزاری مهر، وی درباره بودجه این مرکز نیز گفت: از بودجه سال 93 این مرکز راضی نیستم. سال گذشته بودجه 5/2 میلیاردی برای مرکز در نظر گرفته شده بود که با تلاش در مجلس آن را به 5/6 میلیارد رساندیم. فروزش که در مراسم اهدای جایزه به پژوهشگران برتر مرکز تحقیقات استراتژیک سخن می‌گفت افزود: متوسط افزایش بودجه نهادهای تحقیقاتی بین 12 تا 18 درصد است، اما بودجه مرکز تحقیقات استراتژیک برای سال آینده 10 درصد افزایش یافته است.

https://shoma-weekly.ir/TEHOMn