گفته می‌شود که...

یک کاندیدای اصلاح‌طلب با شعار مخالفت با اصلاحات آمد!/ باز هم رئیس جمهور سوء مدیریت دولت را به تحریم ها ربط داد/ سرنوشتی مشابه سعودی‌ها در انتظار رژیم صهیونیستی!/ روایت رویترز از غنی سازی ۶۰ درصدی در ایران/ انتقاد کرونایی علی دایی/ یک پیام روشن برای واشنگتن و تل‌آویو! و...

یک کاندیدای اصلاح‌طلب با شعار مخالفت با اصلاحات آمد!

«زارع فومنی» دبیر کل حزب مردمی اصلاحات با اعلام نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، گفت: «در دولت من هیچ مسئولی که قبلاً مسئولیتی داشته و اموال خود را شفاف‌سازی نکرده جای ندارد. من کاری به اصلاح‌طلبان و آن رمال‌هایی که امروز مملکت را به این روز کشاندند و این بی‌انگیزی را رقم زدند، ندارم». فومنی با تأکید بر اینکه ما سال ۹۲ از آقای روحانی حمایت کردیم و اشتباه بود، افزود: «از مردم عذرخواهی می‌کنیم و امیدوارم عذر ما را پذیرا باشند. آقای روحانی انتخاب ما نبود، اصلاح‌طلبان به ما تحمیل کردند! الآن دولتی که روی کار است، اگر بخواهد یک روز اضافه بماند، خسارت بزرگی به ایران است».

چرا رستم قاسمی با مجموعه ی ظریف دعوا کرد؟
رستم قاسمی» وزیر اسبق نفت و از کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در بخشی از مصاحبه اخیر خود با پایگاه خبری روسیا الیوم تصریح کرد: «ایران کمک‌های مشورتی و نظامی کمی به یمنی‌ها می‌کند». روابط عمومی وزارت خارجه در اطلاعیه‌ای، با رد موضع قاسمی، یادآور شد که حمایت جمهوری اسلامی ایران از یمن یک حمایت سیاسی است. رستم قاسمی در پاسخ، ضمن انتشار کلیپی از اظهارات سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، درباره کمک‌های مستشاری ایران به مجاهدان یمنی، در صفحه توئیترش نوشت: «آقایان وزارت امور خارجه چنان درگیر بازیِ مذاکرات بی‌فرجام شده‌اند که سیاست‌های انقلاب اسلامی ایران را فراموش کرده‌اند!».
باز هم رئیس جمهور سوء مدیریت دولت را به تحریم ها ربط داد
رئیس‌جمهور در سخنان اخیر خود در حالی گرانی مرغ و تخم‌مرغ را هم به تحریم‌ها گره زده و آن را بی‌ربط از تحریم‌ها ندانست که دبیر کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران اعلام کرد: «رد پای تحریم‌ها در مشکل نهاده‌های دامی و افزایش قیمت مرغ خیلی پررنگ نبوده و بیشتر از همه، سوء مدیریت تأثیرگذار بوده است». وی افزود: «دو متولی (وزارت صمت و جهاد کشاورزی) خودشان هم با هم مشکل دارند و تولیدکننده بین این دو گرفتار شده و نمی‌داند که مشکلاتش را باید به کدام نهاد منعکس کند
».

استوری جنجالی که سوشا مکانی منتشر کرد
سوشا مکانی بعد از دعوای حقوقی شدید با باشگاه پرسپولیس و حواشی متعددی که در سال‌های اخیر ایجاد کرده است، حالا در استوری خود عنوان کرد از بچگی عاشق استقلال بوده است تا خشم هواداران سرخپوش را برانگیزد. استوری‌های وی در روزهای اخیر با حواشی مختلفی همراه بوده است. او قبل از دیدار استقلال با الدحیل، با انتشار استوری‌ای برای آبی‌پوشان آرزوی موفقیت کرد و این تیم را آبروی آسیا خواند. این مساله به هواداران پرسپولیس برخورده و به او واکنش‌های مختلفی نشان داده‌اند.

ضرغامی
«داروغه ناتینگهام» نباشید
عزت ا... ضرغامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در توئیتی درباره اوضاع اقتصادی کشور نوشت: فعلا «داروغه ناتینگهام» نباشید و از جیب فقرا به کیسه‌ مرفهین نریزید، رابین‌هود پیشکش! ضرغامی در این باره نوشت: از من پرسیدند، آیا سیاست اقتصادی شما «رابین‌هودی» است؟! می‌گویم فعلا «داروغه ناتینگهام» نباشید و از جیب فقرا به کیسه‌ مرفهین نریزید، رابین‌هود پیشکش! کاری که در بورس و بانک کردید!
سرنوشتی مشابه سعودی‌ها در انتظار رژیم صهیونیستی
!

«جای بیخور» تحلیلگر امنیتی و سیاسی صهیونیست نوشت: «یک موشک ناشناخته از منطقه‌ای در سوریه به‌سوی دیمونا شلیک شد تا صدای آژیر خطر به صدا درآید؛ آیا این موشک را ارتش بشار اسد شلیک کرده است؟ آیا از سوی گروه‌های شبه‌نظامی شیعه شلیک شده است؟ اسرائیل در دشوارترین شرایط خود قرار گرفته است، اما رهبران اسرائیل مشغول بازی خروس‌جنگی هستند. تصاویر منتشرشده از این موشک نشان می‌‌دهد که موشک مذکور نیمی از اسرائیل (فلسطین اشغالی) را تقریباً پیموده است. در پایان باید این پرسش را مطرح کرد که آیا اسرائیل هم به سرنوشت سعودی‌ها گرفتار خواهد شد تا یک گروه شبه‌نظامی شیعه در مقابلش قدرت‌نمایی کند؟».
روایت رویترز از غنی سازی
۶۰ درصدی در ایران

یک هفته پس از آغاز تولید اورانیوم ۶۰ درصد در نطنز، خبرگزاری رویترز به نقل از یک گزارش محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی می‌گوید که ایران تعداد سانتریفیوژ‌های غنی سازی اورانیوم تا خلوص ۶۰ درصد را از دو مجموعه آبشار به یک مجموعه کاهش داده است.رویترز می گوید ایران هم اکنون در یک کارگاه که بر سطح زمین واقع است از یک آبشار سانتریفیوژ‌های آی آر-۶ برای غنی سازی ۶۰ درصدی استفاده و ضایعات اورانیوم این فرآیند را برای غنی سازی ۲۰ درصدی به یک آبشار ماشین‌های آی آر-۴ تزریق می‌کند.گزارش آژانس به علت ایجاد این تغییر یا اینکه چند سانتریفیوژ در هر آبشار وجود دارد، اشاره‌ای نمی‌کند.

لاریجانی: مذاکرات وین راه قانونی کردن تحریم‌ها را هموار می‌کند

«محمدجواد لاریجانی» دیپلمات کهنه‌کار کشورمان در یادداشتی تأکید کرد: «انتظارات بیان شده توسط مسئولان مانند آقایان روحانی و ظریف و صالحی درباره مذاکرات وین، با قرائن میدانی تناسب ندارد؛ می‌توانم بگویم: {پیش‌بینی آن‌ها} زیادی خوب است و عالم واقع نشانه‌های دیگری را می‌فرستد! موضع ایران در مورد بازگشت آمریکا [به برجام] خوب بیان شد، ولی بد عمل شد! وقتی‌که گفته شد نیاز به جلسه و گفت‌وگو نداریم؛ آمریکا عمل کند؛ راستایی آزمایی شود؛ بعد جلسه بگذارند؛ درست و دقیق بود؛ اما مذاکرات وین تمام این مبنا را هدر داده و می‌دهد! سیاست فعلی آمریکا و متحدان اروپایی او این است که با تطمیع و ارعاب، ایران را در این مذاکرات سرگرم نگه‌دارند و پس از مدتی جلسات اصلی با حضور آمریکا و پنج عضو تشکیل می‌شود و ایران هم مصاحبه‌های مطبوعاتی خود را دارد! احیای برجام در چنین مسیری، راه را برای قانونی کردن تمام تحریم‌ها هموار می‌نماید، زیرا متن برجام دقیقاً جاده‌صاف‌کن است: تخلف از برجام توسط ایران و مکانیزم معروف به ماشه! و بازگشت تحریم‌ها بدون نیاز به طرح مجدد در شورای امنیت!».
انتقاد کرونایی علی دایی

علی دایی با انتقاد از دولت نوشت: همه‌جای دنیا وضعیت در حال سبز شدن است اما شما حرف از موج چهارم و پنجم کرونا می‌زنید. کمترین حق این مردم، واکسن مورد تایید وزارت بهداشت جهانی و آن هم به صورت مجانی است. علی دایی نوشت: خطاب به دولت محترم ایران ضمن قبولی طاعات و عبادات شما در این ماه مبارک! حق مردم ما این نیست، زمانی که باید کشور را قرنطینه می‌کردید، اجازه سفرهای داخلی را صادر کردید. موقعی که کارگران و قشر ضعیف جامعه باید سر کار بروند، همه‌جا را تعطیل می‌کنید اما مایحتاج روزانه این قشر زحمتکش را تامین نمی‌کنید. تاریخ هیچ‌وقت دوران طلایی شما را فراموش نخواهد کرد.

یک پیام روشن برای واشنگتن و تل‌آویو!

«عطوان» سردبیر روزنامه اینترنتی رأی‌الیوم در واکنش به خبر اصابت موشک به مناطق نزدیک رآکتور دیمونا، آن را پیامی روشن برای رژیم صهیونیستی و آمریکا دانست و گفت: «دوره‌ای که حملات بی‌پاسخ می‌ماند، تمام شده است. دستپاچگی اسرائیلی‌ها را به سبب این موشک شاهد بودیم. زمانی بود که آن‌ها تسلیحات خود را روی ما آزمایش می‌کردند و الآن ما سلاح‌ها را روی آن‌ها آزمایش می‌کنیم. واقعیت همین است؛ ارتش اسرائیل سردرگم و دستپاچه شده است و اعتراف کرد، آن‌ها نتوانستند این موشک بالستیک را رهگیری کنند. محتوای پیام این بود که این موشک را به دیمونا نزدیم، بلکه به اطراف آن در فاصله حدود ۹ کیلومتری زدیم. دفعه بعد دیمونا را می‌زنیم و همه تأسیسات زیربنایی حساس شما در تیررس موشک‌های ماست. این همان اسرائیلی است که گفته می‌شد همه‌جا را زیر سیطره خود دارد و قدرت بزرگی است. موشک دیمونا شاید نوید آغاز یک تغییر در قواعد درگیری باشد. این موشک از فروپاشی تمام معادله‌های قدیمی رونمایی کرد. به نظر می‌رسد که صبر راهبردی به پایان رسیده و گنبدهای آهنینی که برخی از عرب‌ها بر روی آن حساب باز کرده بودند، ثابت شد که دروغین هستند. کسانی که فرار توأم با وحشت شهرک‌نشینان به پناهگاه‌ها را دیدند، آنچه می‌گوییم را می‌فهمند؛ مقاومت پاسخ می‌‌دهد و زمان عزت در پیش است».
دیپلماسی دولت به کشور ضرر زد

نایب‌رئیس مجلس و داوطلب کاندیدای ریاست‌جمهوری معتقد است: «نحوه نگاه به دیپلماسی در دولت تدبیر و امید ضرر زیادی به کشور زد. وقتی عزت را در مذاکره فروختی، هرکسی به خود اجازه می‌دهد تو را ذلیل کند، همین است که حتی کره‌ای‌ها هم پول‌های ایران را به بهانه تحریم آمریکا بلوکه می‌کنند. کشور را نمی‌توان بدون مذاکره هدایت کرد؛ اصلاً! کشوری که ۱۵ همسایه بزرگ تمدن جهانی دارد مگر می‌تواند بدون دنیا زندگی کند؟».


متهمان
کارخانه «رشت الکتریک» از نزدیکان کرباسچی هستند

رئیس قوه قضائیه 16 بهمن ۹۹، در جریان سفر استانی به گیلان، از کارخانه «رشت الکتریک» بازدید و رئیس‌کل دادگستری استان گیلان را مکلف کرد که با به‌کارگیری یک تیم قضائی مجرب، با فوریت و به‌سرعت وضعیت شرکت رشت الکتریک را پیگیری کند و نحوه برخورد با متخلفان و کیفر آن‌ها را به اطلاع مردم برساند. حالا باگذشت کمتر از سه ماه از دستور و تأکیدات رئیس قوه قضائیه، سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان گیلان از بازداشت متهمان اصلی پرونده کارخانه رشت الکتریک ایران و همچنین صنایع پوشش ایران خبر داد. بر اساس گفته یک منبع آگاه، غلامرضا قبه معاون غلامحسین کرباسچی در شهرداری تهران یکی از آن متهمان است. طبق گزارش برخی رسانه‌ها در فهرست مالکان رشت الکتریک نام خیرالنساء عسگریان همسر غلامحسین کرباسچی، فاطمه صدیقیان همسر عبدالله نوری، گیتا شاه‌نواز، غلامرضا قبه و سوده جبلی دختر باجناق کرباسچی به چشم می‌خورد./ بصیرت

اخبار روزانه:

* «عاموس یادلین» رئیس پژوهشکده امنیت رژیم صهیونیستی در واکنش به اصابت موشک به دیمونا، آن را پاسخ ایران به حادثه غنی‌سازی نطنز ندانست و گفت: «شرایط بسیار بغرنجی را پشت سر می‌‌گذاریم، ایرانی‌ها هنوز با ما تسویه‌حساب نکرده‌اند. بااین‌حال باید نفس راحتی بکشیم که آنچه منفجر شد، موشک ایرانی نبود».

* با تلاش پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان خراسان‌رضوی، در راستای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته، یک باند بزرگ قمار در شهر مشهد مقدس با گردش مالی بالایی معادل چند میلیارد، شناسایی و متلاشی شد. در این رابطه ۱۸ گرداننده اصلی باند قمار و تعداد ۸۰ نفر از مباشرین، که به عنوان قمارباز در این باند فعالیت داشتند، دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند. همچنین از تعداد ۱۰ مکان استقرار و فعالیت این باند، آلات و ادوات قمار، مشروبات الکلی، مواد مخدر، دستگاه‌های کارتخوان فروشگاهی، رایانه و نیز مقادیری مهمات جنگی کشف و ضبط شد.
*عضو هیات رئیسه مجلس در توئیتی مدعی شد: موشک شلیک‌شده به اسراییل ایرانی بود.به گزارش خبرآنلاین، محسن دهنوی، ‏‏‏نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در توییتی نوشت: «و ما رمیت اذ رمیت» اقتدار پوشالی گنبد آهنین با تنها یک موشک نسل قدیم ایرانی به باد رفت. این‌که یک موشک بود؛ با بارانی از موشک‌های پیشرفته ایرانی چه خواهید کرد؟ #دیمونا
*علی نیکزاد نائب رئیس مجلس در توئیتی نوشت: رییس جمهور گفته اند تحریم حتی در تولید مرغ و تخم مرغ هم تاثیر گذاشته. بله نخواهی تدبیر کنی و بنشینی تماشا کنی تحریم برای نفس کشیدن مردم هم مشکل ایجاد می کند. این همان نگاهی است که مردم را به مشکلات معیشتی انداخته. باید فکری کرد
.

https://shoma-weekly.ir/mtoxr9