گفته می‌شود که...

یک زن؛ مسئول جدید «دفتر ایران» در موساد/خبرهای خوش بیمه‌ای برای مادران و فرزندان/گزارش بانک جهانی از چشم‌انداز مثبت اقتصاد ایران/مشکلات برقی مردم به FATF گره نخورد و حل شد/اگر شهامت دارید به سراغ "اصلاح سهمیه‌های کنکور" بروید/رشد ۶۰ پله‌ای ایران در تولید نوآوری و دانش‌بنیان و...

یک زن؛ مسئول جدید «دفتر ایران» در موساد
سازمان جاسوسی موساد رژیم صهیونیستی اعلام کرد، دو زن را در دو پست حساس در این سازمان منصوب کرده است.بر اساس این گزارش، در اطلاعیه موساد آمده، برای اولین بار در تاریخ این نهاد یک زن با نام اختصاری «ک» در پستی حساس یعنی «دفتر ایران» در موساد منصوب شده است. به گزارش فارس، موساد اعلام کرد، رئیس بخش ایران مسئول راهبرد موساد در تعامل با «همه جوانب تهدید ایران و فرماندهی یکپارچگی عملیات، تکنولوژی و اطلاعات در سازمان با ارتش اسرائیل و تمام دستگاه‌های امنیتی» است. وی از پیشکسوتان اطلاعاتی است و در حال حاضر نیز یکی از بالاترین، مهم‌ترین و تأثیرگذارترین سمت‌ها را در موساد برعهده دارد.


اینترنت رایگان برای مستضعفین

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از فعال‌سازی بسته اینترنت برای افراد مشمول سه دهک اول یارانه بگیر در کشور خبر داد. این بسته سالانه اینترنت ۴۰ گیگابایتی است که ۳۰ گیگابایت آن برای استفاده از سایت‌های منتخب و ده گیگابایت آن برای استفاده از اینترنت در نظر گرفته شده است.

درآمد ایران پس از توافق برجام

«آندریا استریکر» معاون رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی مدعی شد که در صورت توافق احتمالی در وین بر سر برجام، ایران در سال اول به درآمدی ۲۷۵ میلیارد دلاری دست خواهد یافت و این مبلغ تا انتهای سال ۲۰۳۰ تا یک تریلیون دلار افزایش پیدا خواهد کرد. وی با طرح ادعاهایی، از دست‌یابی ایران به این دارایی‌ها انتقاد کرد و مدعی شد که ایران تا ۲۰۳۰ در صورت اقدام برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای "توقف‌ناپذیر" می‌شود». وزارت امور خارجه کشورمان در سال ۱۳۹۸، بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها و مدیر آن را در فهرست تحریمی جمهوری اسلامی ایران قرار داده است.


تسهیلات دولت به صادرکنندگان کالا به قطر در جام جهانی

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: «دولت برای صادرکنندگانی که قصد صادرات کالا به قطر در دوره جام جهانی را دارند، تسهیلاتی ویژه در نظر گرفته است.

بر اساس این گزارش مقرر شد تا ۵ گروه کالایی، محصولات غذایی، میوه و تره‌بار، خشکبار، صنایع دستی و فرش از تاریخ یک شهریور تا ۳۰ آبان‌ماه برای صادرات به قطر تنها ۷۰ درصد تعهد ارزی داشته باشند و ۳۰ درصد ارز صادراتی را در مصارف خود برای هزینه‌ها مصرف کنند.


خبرهای خوش بیمه‌ای برای مادران و فرزندان

انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری در توئیتی، از پوشش صد درصدی بیمه برای مادران باردار تا ۲ سالگی فرزند و پوشش ۱۰۰ درصدیفرزندان آن‌ها تا ۵ سالگی خبر داد. همچنین علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در توئیتی نوشت: ‏بیمه ناباروری همگانی شد. با مصوبه دولت: ۱-بیمه ناباروری جزء خدمات بیمه پایه شد، بیمه سلامت همه زوجین نابارور فاقد بیمه پایه را بیمه میکند. 2-پذیرش بیمه شرط تمدید پروانه مراکز ارائه‌دهنده خدمات بارداری شد. ۳- زایمان طبیعی در همه مراکز معادل صد درصد تعرفه دولتی بیمه می‌شود.


تکذیب کاهش تولید بنزین در کشور

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت با تکذیب کاهش تولید فرآورده‌های نفتی در سال جاری، گفت: «بنزین با کیفیت در پالایشگاه‌های کشور با استانداردهای یورو ۴ و ۵ تولید می‌شود و بنزینی از پتروشیمی‌ها در صنعت پالایش دریافت نمیکنیم».

گزارش بانک جهانی از چشم‌انداز مثبت اقتصاد ایران

بانک جهانی با بررسی چشم‌انداز شاخص‌های کلان اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرد، با وجود حفظ تحریم‌ها، رشد اقتصادی ایران در این سال به 3.3 درصد برسد و تراز حساب‌های جاری ایران مثبت 4.1 درصد تولید ناخالص داخلی شود. بانک جهانی پیش‌بینی کرده است تولید نفت ایران طی سال ۲۰۲۲ با رشد 5.5 درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شود. همچنین بخش صنعت رشد 1.6 درصدی در سال ۲۰۲۲ خواهد داشت و رشد بخش خدمات به 3.1 درصد می‌رسد.


رئیس سازمان خصوصی‌سازی: قرارداد‌های باشگاه استقلال و پرسپولیس افشا شد

حسین قربانزاده با اشاره به افشای قرارداد‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: نماد این دو باشگاه با توجه به افشای قرارداد‌ها بازگشایی می‌شود. زمانی که سایر باشگاه‌ها بورسی نیستند و اسرار تجاری سایر رقبا پنهانی است افشای جزئیات قرارداد‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نباید الزامی باشد.
وی با تاکید بر اینکه شفافیت مرحله به مرحله اتفاق می‌افتد، گفت: در این راستا سازمان خصوصی سازی در نامه‌ای خطاب به هشت شرکت بورسی اعلام کرد که باید قرارداد‌های باشگاه‌های زیرمجموعه خود را افشا کنند که آلومینیم اراک این کار را انجام داده است و سایر باشگاه‌ها نیز درحال آماده‌سازی آن هستند؛ بنابراین، برای بازگشایی نماد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس صرفا مجموع قرارداد‌های بازیکنان و مجموع قرارداد‌های کادر فنی باید جداگانه اعلام می‌شد که دو باشگاه این کار را انجام داده‌اند. در این راستا با سازمان بورس صحبت کرده‌ایم و آن‌ها نیز پذیرفته‌اند و نماد‌ها یکشنبه یا دوشنبه هفته آینده باز می‌شوند
.


مشکلات برقی مردم به
FATF گره نخورد و حل شد
خبرگزاری فارس در گزارشی نوشت: در شرایطی که رئیس دولت دوازدهم سال گذشته عامل قطعی گسترده برق خانگی و صنایع را به مساله برجام و پذیرش FATF ربط می‌داد، در دولت سیزدهم اتکا به توان داخل سبب شد رکورد ساخت نیروگاه در یک سال شکسته و تامین پایدار برق خانگی و صنایع انجام شود.

ضارب سلمان رشدی: ارتباطی با ایران ندارم

«هادی مطر» گفته است: «حمله به سلمان رشدی، هیچ ارتباطی با ایران نداشته است. رشدی به اسلام توهین کرده است. من برای آیت الله خمینی احترام قائلم. معتقدم او انسان بزرگی است. همینقدر می‌توانم در این باره بگویم. از اینکه سلمان رشدی نمرده است، تعجب می‌کنم.


اگر شهامت دارید به سراغ "اصلاح سهمیه‌های کنکور" بروید

مهرداد ویس کرمیعضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه اصلاح سهمیه‌های کنکور ضروری است، گفت: امسال پیش‌بینی شده با رتبه ۱۲۰ هزار هم در برخی از سهمیه‌ها قبولی پزشکی داشته باشیم! اگر شهامت دارید و خواهان اقدام اساسی هستید، به سراغ "اصلاح سهمیه‌های کنکور" بروید.

رشد ۶۰ پله‌ای ایران در تولید نوآوری و دانش‌بنیان

سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: «در شاخص نوآوری در دنیا طی سالهای اخیر ۶۰ رتبه بهبود داشتیم .در برخی از رشته های تولید دانش در رتبه های اول و دوم دنیا هستیم. از نظر تعداد مقالات علمی در حوزه تکنولوژی جزو ده کشور برتر دنیا هستیم.


اخبار روزانه:
*
در جریان سفر هیأتی متشکل از نمایندگان بخش‌های مختلف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان، از مناطقی که پیشتر مورد حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار گرفته بود، بازدید به عمل آمد. به گزارش العالم، طبق تصاویر منتشر شده از این بازدید، جمعی از فرماندهان ارتش و سپاه در این سفر حضور داشتند
.

* وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هموطنانی که قبلا درخواست بررسی مجدد دهک بندی خانوار خود را ثبت نموده اند، دعوت کرده است برای مشاهده نتایج بررسی‌ها به نشانی اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir مراجعه نمایند.

* خبرگزاری دولت (ایرنا) نوشت: اپراتور‌های تلفن همراه کشور اعلام کردند: عدم دریافت پیامک کد تایید مربوط به سیاست‌های جدید پلتفرم‌های خارجی است و ارتباطی به اپراتور‌های ایرانی ندارد. از چند روز قبل، کاربران فضای مجازی اعلام کردند، اپراتور‌های همراه کشور پیامک‌های کد تایید برای ورود به پلتفرم‌های خارجی مانند تلگرام، اینستاگرام و... را مسدود کرده‌اند. همراه اول و ایرانسل در پاسخ به این کاربران ضمن تکذیب مسدود کردن این پیام‌ها، در پیام‌های جداگانه‌ای از طریق اکانت‌های رسمی خود در توییتر اعلام کردند: هیچ گونه تغییر و محدودیتی توسط آن‌ها ایجاد نشده و عدم دریافت پیامک، به دلیل سیاست جدید این پلتفرم‌هاست و ارتباطی به اپراتور‌های کشور ندارد.

* سعیدی امام جمعه قم بیان داشت: ایران اعلام می‌کند که آمریکایی‌ها شفاف و کتبی باید برای عبور از تحریم‌ها تضمین بدهند و طی قرارداد کتبی این مسائل را ضمانت کنند تا با جابجایی دولت‌ها این تعهدات متزلزل نشود.

* رئیس اتحادیه فروشندگان آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ اصفهان با بیان اینکه بالا رفتن قیمت مواد اولیه و کاهش قدرت خرید مردم تأثیر زیادی در کاهش فروش واحد‌های این صنف داشته است، گفت: از سال گذشته تاکنون نزدیک به ۷۰ کافه و بستنی فروشی به خاطر شرایط اقتصادی واحد خود را تعطیل کرده‌اند.

https://shoma-weekly.ir/GSibWW