گفته می‌شود که...

یک زن، رئیس فدراسیون را کتک زد!/بدحجاب در کلاس حاضر نشود/ خانواده احمدی نژاد ارادتمند هاشمی بودند/ جمشید بسم‌ ا... در سریال مهران مدیری!/ فعالیت‌های رسانه‌ای – پیامکی حلقه انحراف/ احتمال نامزدی دستجردی و ...

تشویق وهابی ها برای بریدن سر شیعیان توسط یک کودک
تروریست‌های وهابی «النصره» در جدیدترین جنایت خود، کودکی را در حالی‌که به بریدن سر شیعیان و علویان با چاقو(!) تشویق می‌کرد، در شهر ادلب سوریه چرخاندند. به گفته شاهدان، این گونه حرکات مغرضانه و تحریک‌آمیز  بیش از یک سال است که در مناطق گوناگون سوریه به وقوع می‌پیوندد. به‌تازگی نیز در اقدامی مشابه در روستاهای «کفریه» و «الفوعه» صدها وهابی در حالی که پرچم‌های القاعده را در دست داشتند، پشت سر کودکی که مردم را با اشعاری به بریدن سر شیعیان و علویان تشویق می‌کرد، حرکت می‌کردند.

بازداشت امین زندگانی در فرودگاه لبنان
شنیده شد که امین زندگی بازیگر فیلم «شهابی از جنس بلور» که در لبنان فیلمبرداری شده است به‌دلیل طولانی‌شدن مدت فیلمبرداری و مشکل روادید در فرودگاه این کشور بازداشت شد. فارس نوشت؛ ایران با لبنان لغو روادید است و مسافران ایرانی و لبنانی در هر سفر به مدت یک‌ماه اجازه اقامت دارند.
به‌رغم این مساله به‌دلیل مشکلات جوی در لبنان و طولانی شدن مدت فیلمبرداری این فیلم، مدت اقامت اعضای گروه بیش از یک ماه بوده است که به همین دلیل برای امین زندگانی یکی از این اعضای گروه مشکلاتی ایجاد شده است.

برگزاری همایشهای ضد نظام توسط اصلاح طلبان
قرار بود تعدادی از اصلاح‌طلبان تندرو از جمله «حمیدرضا جلایی‌پور» و «مصطفی معین» تحت‌پوشش انجمن جامعه‌شناسی ایران، همایشی با حضور چهر‌های ضدنظام و با عنوان «جهان ایرانی و ایران جهانی» برگزار کنند و آن را به میتینگ سیاسی برای ایجاد وحدت در میان اصلاح‌طلبان تبدیل کنند. گفتنی است این افراد به‌دنبال بررسی چگونگی نامزدی محمد خاتمی بودند که بنابر اطلاعات به دست آمده، پس از آشکار شدن نیت اصلی دست‌اندرکاران و مسئولان انجمن، تعدادی از مدعوین از حضور در این نشست خودداری کردند و عملاً نقشه ایشان با شکست مواجه شد.

تبلیغ اندیشه‌های ضاله در همراه اول
رسا:حجت الاسلام رسول حسن زاده، عضو هیأت مدیره مؤسسه بهداشت معنوی، با اشاره به تبلیغ اندیشه‌های گمراه کننده اشو و پائولو کوئیلو در سایت همراه اول گفت:تبلیغ اندیشه‌های ضاله اشو و پائولوکوئیلو از طریق سایت همراه اول که تحت نظر یک نهاد دولتی است، خطایی بسیار بزرگ است.

فعالیت‌های رسانه‌ای – پیامکی حلقه انحراف
فعالیت‌های رسانه‌ای – پیامکی حلقه انحراف به منظور خبرسازی، نظرسازی و موج‌آفرینی، شدت گرفته است. این حلقه که فعالیت‌های خود را در سایت‌ها و وبلاگ‌ها افزایش داده، در آخرین تلاش‌های خود،  سامانه‌های پیامکی راه‌اندازی کرده که هسته فکری و عملیاتی آن به عهده «ع.د» و شخص دیگری به نام «ح» است. این افراد که پیامک‌های بیشماری را تحت عنوان سامانه «ز.ب» منتشر می‌سازند، خبرسازی، نظرسازی و تحریف اخبار جریان‌های مقابل خود را در دستور کار قرار داده‌اند و به‌دنبال پیشبرد اهداف انتخاباتی – تبلیغاتی خود هستند.

بدحجاب در کلاس حاضر نشود
مهر:صمد مؤمن، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر نقش استادان در رعایت حجاب از سوی دانشجویان گفت: استاد می تواند از دانشجویی که حجاب را رعایت نمی کند، بخواهد در کلاسش حاضر نشود.

مولوی عبدالحمید، امام جمعه مسجد مکی زاهدان و حضور در مراسم تدفین یکی از اشرار منطقه
مولوی عبدالحمید، امام جمعه مسجد مکی زاهدان، با وجود حضور گسترده علما و مردم اهل سنت زاهدان، این بار نیز همچون سال‌های اخیر جزو غایبان مراسم شکوهمند راهپیمایی 22 بهمن بود؛ اما نکته‌ای که حایز اهمیت است، اینکه غیبت عبدالحمید در حالی اتفاق افتاده است که خبرها از حضور وی در مراسم تدفین یکی از اشرار منطقه در اطراف سراوان حکایت دارد!

آخرین اخبار دادگاه فرزند هاشمی
شنیده شد که وکیل مهدی هاشمی، درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده مهدی ‌هاشمی، اظهار کرد: کیفرخواست اتهامات مهدی‌هاشمی صادر شده، اما برای تشکیل دادگاه وی هنوز تعیین وقت نشده است. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ سیدمحمود علیزاده طباطبایی با اشاره به شکایت خانواده‌هاشمی از حمید رسایی گفت: شکایت خانواده‌هاشمی از حمید رسایی به دادسرای ویژه روحانیت تحویل داده شده است. وکیل خانواده‌ هاشمی خاطرنشان کرد: دادگاه ویژه روحانیت به این شکایت رسیدگی خواهد کرد. مهدی‌ هاشمی گفته است: انجام هرگونه مصاحبه سیاسی برای من ممنوع است. فارس نوشت؛ مهدی‌ هاشمی‌رفسنجانی که در مراسم ختم دایی خود محمدکاظم مرعشی حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ‌من مصاحبه نمی‌کنم؛ انجام هرگونه مصاحبه سیاسی برای من ممنوع است.

مظفر مصاحبه خود را تکذیب کرد
شنیده شد که رئیس ستاد انتخابات ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان راجع به بعضی مطالب منتشره به نقل از وی در برخی سایت‌های خبری، تاکید کرد: بنده هیچ مصاحبه‌ای در زمینه مطالب منتشرشده، با هیچ رسانه‌ای انجام نداده‌ام و مصاحبه با بنده در چنین مواردی کذب است. تسنیم نوشت؛ برخی رسانه‌ها در خبری، مطالبی به نقل از حسین مظفر درباره برخی اصولگرایان و ظرفیت رأی آنان منتشر کرده بودند.

بقایی تکذیب کرد
شنیده شد که حمید بقایی در پاسخ به اینکه گفته شده است در سفر به مصر شما هنگام ورود از تیم اعزامی جدا و هنگام بازگشت به ایران به آنان پیوستید، آیا این خبر صحت دارد؟ گفت: اینها حرف‌های مفت است. مهر نوشت؛ حمید بقایی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران 22بهمن را روز تاریخی و میراث فرهنگی خواند و گفت: به خاطر دارم در سال 57 شور و شعفی میان مردم بود و شاهد همان شور و نشاط در بهمن 91 بودیم و همان شور و شعف در میان مردم موج می‌زند.

یک زن، رئیس فدراسیون را کتک زد!
شنیده شد که مسابقات قهرمانی یکی از رشته‌های رزمی در رده بانوان درحالی روز یکشنبه به پایان رسید که درمراسم اختتامیه این مسابقات اتفاق عجیبی رخ داد. سراج 24 نوشت؛ درحالی که رئیس فدراسیون در پایان مسابقات درحال اهدای جوایز به تیم‌های قهرمان بود یکی از شرکت‌کنندگان خانم به سمت او حمله‌ور شد و با مشت ضربه‌ای به سر وی وارد کرد.
حاضران در سالن مسابقات معتقدند با توجه به ناداوری که در این دوره از مسابقات وجود داشت؛ بارها تیم‌های متضرر از نحوه قضاوت داوران به مسئول کمیته داوری اعتراض خود را اعلام کردند، اما گویا گوش کسی شنوا نبوده و سرانجام یکی از نفراتی که تیم آنها در این دوره از قضاوت‌ها از نحوه قضاوت داوران لطمه خورده بود در پایان از خجالت رئیس فدراسیون درآمد و با وارد کردن ضربه مشت به سر آقای رئیس اختتامیه مسابقات را اعلام کرد!

وزیر اقتصاد: با خبرنگاران مصاحبه نمی‌کنم
شنیده شد که وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: به خاطر مطلبی که خلاف صحبت‌های من منتشر شده فعلا با خبرنگاران مصاحبه نمی‌کنم. فارس نوشت؛ شمس‌الدین حسینی پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: چندی پیش خبرنگاری از من درباره یک موسسه سوالی کرد که من به او گفتم من چنین موضوعی را در مورد این موسسه بیان نکردم و از شما می‌شنوم اما با کمال تاسف آن خبرنگار برخلاف صحبت من مطلبی را منتشر کرد و من به همین خاطر ترجیح می‌دهم فعلا با خبرنگاران مصاحبه‌ای نداشته باشم.

خانواده احمدی نژاد ارادتمند هاشمی بودند
مشرق:محمدعلی رامین، معاون سابق وزارت ارشاد درباره افکار سیاسی خانواده احمدی نژاد گفت:خانواده وی بسیار موافق و ارادتمند هاشمی رفسنجانی بوده‌اند.وی همچنین گفت:افراد دیگری هم اطراف احمدی نژاد هستند که نقش خاموش آنها بسیار پنهانی‌تر از مشایی است.

کسی شروط اصلاح‌طلبان را نمی‌پذیرد
جهان:حجت الاسلام علی فلاحیان، شروط اصلاح طلبان برای شرکت درانتخابات ریاست جمهوری یازدهم را خلط مبحث و کلاس قایل شدن برای خودشان دانست و گفت: کسی شروط اصلاح طلبان را نمی‌پذیرد.

مخملباف «سکه یک پول» شد
باشگاه خبرنگاران:رپرتاژ محسن مخملباف که هزینه بالایی برای فرقه ضاله بهاییت داشته است،دست خالی از جشنواره فیلم روتردام برگشت.

واکنش معمارزاده به شایعه بازداشتش
شنیده شد که دروازه‌بان سابق پرسپولیس شایعه بازداشتش را شیطنت یک فرد می‌داند و می‌گوید با او به بدترین شکل ممکن برخورد خواهد کرد. ایسنا نوشت؛ دیروز در ورزشگاه آزادی شایعه‌ای دهان به دهان خبرنگاران چرخید. شایعه‌ای که حکایت از بازداشت میثاق معمارزاده به دلیل درگیری خیابانی در کرج داشت اما دروازه‌بان سابق پرسپولیس با رد این شایعه گفت: در این یکی، دو ساعت اخیر خبرنگاران مدام به من زنگ می‌زنند اما من صبح اداره مالیات بودم و بعدازظهر هم به تمرین رفتم. متاسفم که یک نفر شیطنت کرده و مطمئنا اگر او را پیدا کنم به بدترین شکل ممکن با او برخورد خواهم کرد. معمارزاده در پایان گفت:‌ اگر تردید دارید که من آزادم یا بازداشت هرجا که بخواهید می‌آیم تا شما من را ببینید!

خوش‌چهره هم قصد کاندیداتوری ندارد
شنیده شد که محمد خوش‌چهره ضمن تکذیب حضور خود در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده به عنوان کاندیدا گفت: «تاکنون پیشنهاداتی در این باره به بنده شده اما فعلا هیچ تصمیمی برای چنین ماموریتی ندارم.» فرارو نوشت؛ وی تاکید کرد: «به‌رغم دعوت‌های دانشگاهی و برخی جریان‌های سیاسی از بنده برای حضور در انتخابات، فعلا هیچ تصمیمی برای کاندیداتوری ندارم.»

رئیس دفتر مصباح: مردم قم به لاریجانی حساسیت دارند!
شنیده شد که رئیس دفتر آیت ا... مصباح یزدی، در جمع اساتید، دانش‌پژوهان و کارمندان موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با تقدیر و تشکر از مردم ایران به‌خاطر راهپیمایی باشکوه 22 بهمن امسال گفت: مردم با حضور میلیونی خود، دنیا را به کما فرو برده، به‌گونه‌‌ای که نتوانستند تحلیلی درست و صحیحی نسبت به این حماسه عظیم داشته باشند. حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه مردم قم همانند مردم سایر کشور، حضور پرشورتری نسبت به سال‌های گذشته داشتند، ادامه داد: شعارهای مردم، بسیار زیبا، وحدت‌آفرین و متناسب با زمان بود، که حکایت از بصیرت مردم قم داشت. وی با اشاره به ناتمام ماندن سخنرانی رئیس مجلس اظهار کرد: اگر سخنران مراسم 22 بهمن، هشدارهای دلسوزانه مسئولان امنیتی و سیاسی قم، مبنی بر حساسیت مردم قم به ایشان، را جدی می‌گرفت، ما شاهد چنین حادثه ناگوار نبودیم. جلالی گفت: نیروهای امنیتی باید قضیه را مورد بررسی قرار داده و شفاف‌سازی کنند و با مجرمین برخوردی سریع و قانونی شود.

شیر خشک‌های معمولی گران می شود
رئیس انجمن علمی شیر مادر از گران شدن شیر خشک‌های معمولی کودکان در ماههای اخیر خبر داد و گفت: قیمت یک قوطی شیر خشک معمولی به 25 تا 30 هزار تومان رسیده است. ناصر کلانتری افزود: شیر خشک‌های معمولی در ماه‌های اخیر به شدت گران شده و با کمبود آن نیز مواجه بوده ایم. رئیس انجمن علمی شیر مادر گفت: با توجه به محاسبات انجام شده بین 8 تا 10 درصد کودکان ایرانی زیر 2 سال، شیر خشک مصرف می‌کنند.

واکنش شیخ‌الاسلامی به موضوع انتصابش
فارس:عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در واکنش به موضوع انتصابش در تامین اجتماعی بجای سعید مرتضوی، گفت:شایعه خوبی است و برای اولین بار است که می‌شنوم.

موسوی خوئینی‌ها می‌گوید نیایید
جهان:حجت الاسلام طایب، رئیس قرارگاه عمار گفت: گزینه اصلی اصلاح‌طلبان نجفی، عارف و اسحاق جهانگیری است که البته هنوز هم بر سر آنها به نتیجه‌ای نرسیده اند، چرا که موسوی خوئینی‌ها می‌گوید در انتخابات شرکت نکنید.

توضیحات احمدی نژاد درباره "زنده باد بهار"
رئیس‌جمهور به شایعاتی که درباره شعار "زنده باد بهار" و ارتباط آن با تبلیغات انتخاباتی مرتبط با وی برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم مطرح شده است پاسخ داد.
وی دیروز در حاشیه جلسه دولت گفت: "هیچ شائبه‌ای درباره شعار "زنده باد بهار" وجود ندارد و من درخصوص امام زمان صحبت کردم." احمدی نژاد، در سخنرانی مراسم 22 بهمن تهران شعار "زنده باد بهار" را به زبان آورده بود که مخالفان وی گفتند وی در یک مراسم ملی و کشوری شعار انتخاباتی گروه خود را مطرح کرده است.
سخنگوی هیچکس نیستم
رجا: قدرت‌ا... علیخانی، مشاور پارلمانی آیت ا... هاشمی رفسنجانی گفت که انتخابات آینده سه ‌قطبی خواهد بود و هاشمی در انتخابات نامزد نمی‌شود.وی درباره حضور حسن روحانی و سید محمد خاتمی در انتخابات نیز گفت که بنده نمی‌دانم و سخنگوی کسی نیستم.

جمشید بسم‌ ا... در سریال مهران مدیری!
یکی از کاراکترهایی که در مجموعه جدید مدیری با عنوان «ویلای من» حضور دارد «جمشید» نام دارد؛ این کاراکتر از آن مایه‌داران تازه به دوران رسیده‌ای است که به قول خود با چند تلفن قادر است کلی پول را جابجا کند.در یکی از دیالوگ‌های تازه‌ترین قسمت «ویلای من» جمشید که در حال صحبت تلفنی با شخصی نامعلوم است خطاب به وی می‌گوید: «بازار طلا را تا آخر هفته آروم می‌کنم و بعد پول می‌کشه تو ملک و املاک.»

مشایی به من گفت نامزد نمی‌شود
خبرآنلاین: عباس امیری‌فر، رئیس شورای سیاستگذاری فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه مشایی به بنده گفت که تصمیمی برای شرکت در انتخابات ندارد، گفت: زنده باد بهار، شعار انتخاباتی نیست.

افزایش چشمگیر حملات سایبری علیه رژیم صهیونیستی
حملات سایبری علیه رژیم صهیونیستی به ویژه بعد از جنگ هشت روزه این رژیم به غزه افزایش چشمگیری یافته است. ارتش رژیم صهیونیستی به منظور مقابله با افزایش حملات سایبری و حمله هکرها ?ک اتاق جنگ و?ژه تاسیس کرده است.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از سایت عاروتص شوا رژیم صهیونیستی با تاسیس اتاق جنگ ویژه مخصوص حملات سایبری اولین رژیم نظامی در جهان است که اقدام به چنین کاری کرده است. این اتاق جنگ توسط 20 نظامی که در رشته سایبری فارغ التحصیل شده اند، بصورت 24 ساعته نظارت و مدیریت خواهد شد. این سایت افزود: تصمیم برای تأسیس این اطاق به افزایش حملات سایبری علیه رژیم صهیونیستی بعد از جنگ 8 روزه غزه مربوط می‌شود.

ادعای مسلمان شدن یک مقام آمریکایی!
جان گواندالو، یکی از ماموران سابق پلیس فدرال آمریکا (اف.بی آی) مدعی شده که جان برنان نامزد تصدی ریاست سازمان سیا هنگام ریاستش بر یکی از پایگاه‌های این سازمان در عربستان در دهه 1990 مسلمان شده است.

واکنش ذوالنور به شعار احمدی‌نژاد
مشرق:حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران در خصوص بیان کردن شعار زنده باد بهار که از پیش به عنوان شعار انتخاباتی حامیان دولت در محافل رسانه ای از آن یاد می شد، گفت: به کاربردن این شعار توسط احمدی نژاد از تریبون عمومی 22 بهمن یک اقدام نادرست بود.

احتمال نامزدی دستجردی
ایسنا:اعظم حاجی‌عباسی، دبیرکل جامعه زینب(س)، از مرضیه وحیددستجردی به عنوان گزینه مورد نظر این تشکل و احزاب زنان اصولگرا برای معرفی به عنوان نامزد ریاست جمهوری آینده خبر داد.
نشریه آمریکایی فایننشنال تایمز: تحقق مذاکره با ایران بسیار ضعیف است
نشریه آمریکایی فایننشنال تایمز، تحقق مذاکره با ایران را بسیار ضعیف دانست. این نشریه در این‌باره نوشت: «اگر به تصویر بزرگی از دیدگاه «آیت‌الله خامنه‌ای» نسبت به آینده نگاه کنید، می‌بینید که او ایران را برنده مناقشه اتمی می‌بیند که با تحریم‌ها سازگار شده است و از تغییرات سیاسی در خاورمیانه سود می‌برد؛ پس چرا باید جام زهر را اکنون بنوشد؟

تورهای یک روزه شمال همراه با استخر پارتی
 براساس گزارش‌های رسیده، به‌تازگی تور‌های یک تا سه‌روزه باهزینه بسیار کم به شمال کشور ایجاد شده است که مغایر با موازین شرعی است. در این تور‌ها که اکثر شرکت‌کنندگان آن، جوانان با سنین کم هستند، اختلاط‌های نامشروع، سرو مشروبات الکلی و در مواردی موضوعی به‌عنوان استخر پارتی وجود دارد. گفتنی است گرداننده این تور‌ها فردی به‌عنوان م - ذ است که از افراد شرکت‌کننده از این تور به‌هنگام ثبت‌نام تعهد می‌گیرد تمام عواقب شرکت در این تور‌ها برعهده خودشان است!

نمایندگان مسلح مجلس
استفاده از سلاح کمری در میان نمایندگان مجلس ملی ترکیه نسبت به دوره های گذشته بیشتر شده است.
بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی وزارت کشور ترکیه، 256 نفر از مجموع 548 نماینده مجلس ملی ترکیه از پلیس امنیت آنکارا مجوز حمل سلاح دریافت کرده اند اما بر اساس قوانین ویژه امنیتی مجلس اشاره ای به نام نمایندگان مسلح صورت نگرفته است.
وطن برای انتشار این خبر، تیتر"مجلس ملی ترکیه یا تگزاس" را برگزیده و به این نکته اشاره کرده که استفاده از سلاح کمری در میان نمایندگان مجلس ملی نسبت به دوره های گذشته بیشتر شده است.

مهریه حضرت حوا
هنگامی که حضرت آدم به حضرت حوّا نگاه کرد گفت: پروردگارا، او را به ازدواج من در آور.خداوند متعال فرمود: ای آدم، مهریّه اش را بیاورحضرت آدم گفت: خدا یا نمی دانم( مهریه چیست؟) خداوند متعال فرمود:یا آدم، صلّ علی محمّد و آل محمّد عشر مرّات.ای آدم، ده مرتبه بر محمد و آل محمد صلوات فرست.حضرت آدم انجام داد و خداوند متعال حوّا را به او تزویج نمود.وقتی مهریه حضرت حوّا صلوات بر محمّد و آل محمّد (ع) باشد چرا مهریه حورالعین چنین نباشد؟(الانوار النعمانیه: 1/132)

عجیب ترین نام های ایرانیان
هیچ پدر و مادری در هیچ برهه تاریخی، بعمد نام فرزندش را طوری انتخاب نکرده است که بعدها فرزندش را به دلیل همان نام مسخره کنند. درواقع، نیت همه پدر و مادرها برای انتخاب نام فرزندشان، انتخاب نامی نیک و زیبا بوده است، اما با گذر زمان، نام‌ها هم پوست می‌اندازد.گاه اسمی که در دوره‌ای برایش سر و دست می‌شکستند، یکباره به نامی تبدیل می‌شود که حتی صاحب آن جرات نمی‌کند اسمش را به‌طور علنی در جمع بیان کند .مطابق تحقیقات مرکز آمار ایران، نام‌های عجیب ایرانی، ریشه در نام مکان‌های جغرافیایی، حیوانات، گیاهان یا مشتقاتی از صفات مختلف است. مثلا ؛«آمریکا»، «اروپا»، «همدان»، «بغداد»، «بندرعباس»، «بوشهر»و «اهواز »از جمله اسامی عجیب مردان ایرانی است که از نام مکان‌های جغرافیایی مشتق شده‌ است.همچنین برخی اسامی مردانه هم است که از نام زمان‌های مختلف گرفته شده؛ نام‌هایی چون «امروز» ، «تیر ماه» ، «روزعلی»، «اذان وقت» و نام زنانه «شب چراغ» از جمله این اسامی حیرت‌انگیز است.نام‌هایی مثل« پشه»، «تیله گرگ»، «ساس»و «کلاغ »هم از جمله نام‌های مردانه‌ای است که از نام حیوانات مختلف گرفته شده است. «زردآلو»، «فلفل»، «گیلاس»، «نخود» و «تریاک»هم در زمره نام‌های نامانوسی است که ریشه معنایی آنها از نام نباتات و خوردنی‌ها گرفته شده است.نام‌های دیگری همچون «قیمتی»، «فقیر»، «فتنه»، «قاچاق»، «سوخته»، «آرشیو»، «آسیب»، «اجباری»، «اخی»، «اشتر»، «اهریمن»، «بیابانی»، «فضا»، «فراری»، «کابوس»، «بهداشت»، «علاقه»، «غم»، «غارت» و «لذت» فقط تنها گوشه‌ای از 7 هزار و 459 نام نامانوسی است که صاحبان این اسامی عجیب و غریب می‌توانند با مراجعه به مراکز ثبت احوال در شهرشان، بدون هیچ مانعی نسبت به تغییر نامشان اقدام کنند.

ژن مدیریت در انسان کشف شد
محققان کالج دانشگاهی لندن (UCL) دو تحقیق گسترده در حوزه سلامت آمریکا را مورد آنالیز دقیق قرار داده و نمونه DNA بیش از چهار هزار نفر را بررسی کردند. این مطالعه منجر به شناسایی توالی خاص ژنتیکی مرتبط با تصدی موقعیت مدیریت شد. ژن rs4950 تعیین کننده تمایل فرد به مدیریت یا فرمانپذیری است و بر این اساس، افراد دارای این ژن تا 25 درصد بیش از سایرین دارای نقش نظارتی در محیط کار هستند.
با کشف «ژن مدیریت» می‌توان افراد مستعد تبدیل شدن به یک مدیر بزرگ را از بدو تولد شناسایی کرد؛ محققان نیز مدعی هستند که شرکت ها در آینده می‌توانند با انجام تست های ژنتیکی، افراد مستعد برای تصدی مشاغل مهم و مدیریتی را انتخاب کنند.نتایج بدست آمده در این مطالعه نشان می دهد که مدیران بزرگی مانند مارتین لوتر کینگ، گاندی و نلسون ماندلا نیز احتمالا دارای «ژن مدیریت» بوده اند.مطالعات بیشتری برای درک تعامل ژن rs4950 با سایر عوامل مانند محیط و آموزه‌های دوران کودکی باید انجام شود.

اخبار کوتاه
*  (ف- م) همسر یکی از بازیگران مطرح سینما که برای سفر به آمریکا از همسرش جدا شده بود، به‌تازگی درصدد سفر به مالزی و راه‌اندازی کلاس‌های حلقه کیهانی است. وی مأموریت یافته این کلاس‌ها را برای دانشجویان ایرانی مقیم مالزی برگزار کند. برخی از دستگیرشدگان فتنه 88 از شرکت‌کنندگان جلسات عرفان‌های انحرافی بودند.
   *  صالح‌بن حمید، مفتی وهابی و خطیب مسجدالحرام، اطاعت از کسانی را که وی آن‌ها را اولی‌الامر خواند، واجب دانست. بن‌حمید در خلال خطبه نماز جمعه گفت: اطاعت از والیان ظالم به معنای تضییع حقوق مردم نیستُ بلکه مردم می‌توانند حقشان را از والیان ظالم هم مطالبه کنند! این‌گونه سخنان سفسطه‌آمیز مانند این است که سفارش به اخلاص، راستگویی، رعایت حق و دوری از کارهای ناپسند را با پیمودن راه‌هایی که در مسیر خلاف این صفات است، بتوان در یک جا جمع کرد! خطیب مسجدالحرام این سخنان را در حالی مطرح می‌کند که از زمان آغاز انقلاب مردم عربستان، شمار زیادی از شیعیان این کشور توسط حکام آل‌سعود شهید شده‌اند و یا در بازداشت به‌سر می‌برند.
   *  گروهی از طلاب حوزه علمیه با تهیه طوماری درخصوص واگذاری سیم‌کارت‌های شرکت رایتل که امکان ارتباط تصویری را فراهم می‌کند آن را موجب افزایش فساد و از بین بردن حریم محرم و نامحرم دانستند و با چاپ استفتاء‌های مراجع تقلید در این‌خصوص و توزیع آن در بین راهپیمایان، به این اقدام اعتراض کردند. در برگه‌های توزیع شده استفتائاتی از آیت‌الله مکارم شیرازی، نوری همدانی، علوی گرگانی و سبحانی به چشم می‌خورد که مراجع تقلید به جایز ندانستن این اقدام حکم داده بودند.
   *  خبر‌های رسیده از بسیاری از شهر‌های کشور حکایت از توزیع گسترده تراکت‌های تبلیغاتی در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دارد که بر روی آن‌ها شعار «زنده باد بهار» چاپ شده است که البته مشخص نیست هزینه چاپ این پوستر‌ها از کجا تأمین می‌شود!


https://shoma-weekly.ir/B9929u