گفته می‌شود که...

یک آشوبگر مسلح به اعدام محکوم شد دیدار سردار قاآنی با رئیس جمهور و نخست وزیر جدید عراق قماربازها هم از آشوب‌ها حمایت کردند! سلسله عملیات‌های سپاه پاسداران علیه منافقین داعشی‌گری و بی‌سوادی مفرط‍! ۲۷ درصد اختراعات دنیا توسط ایرانی‌هاست مذاکرات پنهانی آلمان با ایران برای واردات انرژی حامیان آشوب در برخی رسانه‌های داخلی؟ خاندوزی: عمده درآمدهای جدید دولت از مالیات است افزایش قیمت دلار عملیات روانی است شبکه سایبری بسیج اقدام خصمانه دولت کانادا علیه ایران سلبریتی های ترکیه و سلبریتی های ایران

نماهنگ جدید قهرمان؛ سلیمانی

نماهنگ جدیدی از از روایت رهبر معظم انقلاب درباره کار بزرگ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در برابر توطئه گسترده رژیم ایالات متحده در منطقه منتشر شد. در این نماهنگ رهبر انقلاب اشاره و بازخوانی مجاهدت‌های این سردار شهید با مرور بیانات رهبر معظم انقلاب است.

ترور و شهادت 2 مدافع امنیت در بوکان و کامیاران

در جریان ناآرامی‌های عصر دیروز در بوکان، سرهنگ پاسدار «رضا الماسی» به شهادت رسید.

در این حادثه افراد ناشناس پس از ناکامی در ایجاد اغتشاش در داخل شهر بوکان، سرهنگ پاسدار رضا الماسی از نیروهای حافظ امنیت مردم را در محور حصار این شهرستان به ضرب گلوله کلت کمری به شهادت رساندند. همچنین، عصر دیروز شلیک گلوله توسط افراد ناشناس به نیروهای حافظ امنیت در شهرستان کامیاران استان کردستان موجب شهادت پاسدار رضا آذربار و مجروح شدن دو نفر دیگر از مدافعان امنیت شد.

یک آشوبگر مسلح به اعدام محکوم شد

روز یکشنبه گذشته اولین احکام بدوی صادره از سوی دادگاه انقلاب تهران منتشر شد؛ در ادامه همین روند و پس از رسیدگی قضایی به اتهامات یکی دیگر از متهمان اغتشاشات، حکم بدوی و اولیه این پرونده نیز صادر شد. طبق این حکم صادره، متهمی که با استفاده از سلاح سرد در خیابان برای مردم رعب و وحشت ایجاد کرده بود و موتورسیکلت شهروندی را به آتش کشیده و با چاقو نیز فردی را مورد حمله و جراحت قرار داده بود، به اتهام «محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد به نحوی که موجب رعب و وحشت گردیده» به اعدام محکوم شده است.

دیدار سردار قاآنی با رئیس جمهور و نخست وزیر جدید عراق

منابع خبری از سفر سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عراق گزارش دادند. به گزارش العالم؛ منابع عراقی گزارش دادند که در این سفر سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور و «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر در بغداد دیدار کرده است.

.

قماربازها هم از آشوب‌ها حمایت کردند!

سرشبکه‌های فعال سایت‌های شرط‌بندی که در اینستاگرام مشغول ترویج قماربازی و کلاهبرداری هستند با انتشار تصاویری، از آشوبگران حمایت کردند. یکی از این افراد بدنام که همواره با اشاعه فحشا به دنبال جذب مخاطب و تبلیغات سایت‌های شرط‌بندی است، در پست اخیر اینستاگرام خود ازهشتگ «زن، زندگی، آزادی» و «برای آزادی» استفاده کرد.

سلسله عملیات‌های سپاه پاسداران علیه منافقین

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اعلام کرد: که هر محلی را که از ناحیه آن احساس تهدید کنیم و از آن محل اقدامی علیه امنیت ملی ما صورت گیرد،‌ خاک دشمن تلقی می‌کنیم. بر این اساس حق اجرای هرگونه عملیات نظامی اعم از عملیات زمینی، موشکی،‌ توپخانه‌ای و پهپادی برای نابود کردن تهدیدات را برای خود محفوظ می‌دانیم. عملیات ربیع۲ نیز بر همین اساس طراحی شده و در حال اجرا است و تا زمانی که این گروهک‌ها به صورت کامل خلع سلاح نشوند و یا از اقلیم کردستان عراق اخراج نشوند سلسله عملیات‌های نیروی زمینی سپاه پاسداران ادامه خواهد داشت. این موضوع نشان می‌دهد عزم جمهوری اسلامی در خلع سلاح نیروهای تروریست تجزیه‌طلب یک عزم جدی است و تا زمانی که این نیروها بخواهند با ارتباط با صهیونیست‌ها بازیچه دست آنها باشند این برخورد ادامه خواهد یافت.

داعشی‌گری و بی‌سوادی مفرط‍!

مجری رسانه‌ تروریستی ‌اینترنشنال با انتشار تصاویری از تخریب سردیس «حافظ» و «سعدی» در یکی از بوستان‌های تهران از سوی آشوبگران، مورد تمسخر کاربران فضای مجازی قرار گرفت. این مجری کم‌سواد که در روزهای اخیر با گاف‌های متعدد خود خبرسازی کرده بود، در آخرین گاف، مدعی شده بود که آشوبگران به سردیس دو شخصیت روحانی صدمه وارد کردند که کاربران توئیتر با تمسخر این ادعا برای او نوشتند که این دو سردیس متعلق به شعرای نامدار ایرانی یعنی «حافظ» و «سعدی» بوده است! تعدادی از کاربران نیز با انتشار تصاویری از تخریب آثار باستانی مردم سوریه و عراق از سوی داعش، نوشتند که ‌اینترنشنال روی دیگر سکه داعش است و حمایت از چنین اقداماتی جای تعجب ندارد چرا که کارفرمای هر دوی آنها رژیم سعودی است!

۲۷ درصد اختراعات دنیا توسط ایرانی‌هاست

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد که در حوزه چاپ مقالات علمی در سال ۲۰۰۱ رتبه پنجاه و هفتم جهان را داشتیم، امروز به رتبه چهارم رسیده‌ایم. در ۵ سال گذشته، ۳۳۱ ثبت اختراع در سطح جهانی داشته‌ایم که ۲۷ درصد ثبت اختراعات بین‌المللی را به خود اختصاص می‌دهد. بر اساس استانداردهای بین‌المللی رتبه پنجم جهان در حوزه نانو به جمهوری اسلامی ایران اختصاص دارد.

مذاکرات پنهانی آلمان با ایران برای واردات انرژی

چند روز پیش بود که تصاویر فروش هیزم در فروشگاه‌های آلمان توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد؛ نتیجه بحران انرژی که در پی جنگ اوکراین و توقف عرضه گاز طبیعی روسیه رخ داده است. حال روزنامه صهیونیستی اورشلیم‌پست در گزارشی به نقل از یکی از مشاوران ارشد بانکی در آلمان مدعی شده است، دولت آلمان برای برطرف کردن نیازهایش در زمینه انرژی، مذاکراتی پنهانی با ایران انجام می‌دهد. به گزارش ایسنا، «موریتر کریمر» اقتصاددان اصلی بانک نیمه‌دولتی LBBW آلمان در ایالت بادن وورتمبرگ این کشور گفته که دولت آلمان برای خرید نفت ایران با آن مذاکرات مخفیانه دارد و همچنین مذاکرات متمرکزی در پشت پرده با ونزوئلا یا الجزایر برای پوشش دادن نیاز آلمان به نفت و گاز انجام می‌شود. خبر مذاکرات مخفیانه دولت آلمان با ایران برای خریداری انرژی در بحبوحه اظهارات مداخله‌جویانه اخیر مقامات دولت آلمان علیه ایران و حمایت آنها از اقدامات تحریمی اتحادیه اروپا علیه ایران مطرح می‌شود.

حامیان آشوب در برخی رسانه‌های داخلی؟

کانال تلگرامی متعلق به سایت خبری عصر ایران روز گذشته متنی را انتشار داد و پس از آن این متن را حذف کرد. ادمین این کانال در متن ارسالی خود از خبررسانی بموقع خبرگزاری‌هایی نظیر ایرنا و فارس که تصاویری از بازارهای کشور و برملا شدن دروغ ضدانقلاب را منتشر کرده بودند، ابراز نارضایتی کرده و آن را نشانه گستره وسیع «اعتراضات مردمی» دانست! بلافاصله با افشای گاف ادمین این کانال، «عصر ایران» در مطلبی نوشت که به دلیل هک شدن تلفن همراه یکی از همکاران، از مخاطبان پوزش می‌خواهد. پیش از این نیز رسانه‌هایی نظیر «انتخاب» و «ایران تایمز» با انتشار اخبار جهت‌دار، تحریف شده و بازنشر برخی مطالب، روایت‌هایی مورد پسند جریان رسانه‌ای آشوب را منتشر کرده بودند. سایت انتخاب در یک نمونه با انتشار متن تقطیع شده از سخنرانی بهادری جهرمی، زمینه سوء استفاده رسانه‌هایی همچون ایران‌اینترنشنال و رادیو فردا را در جهت استمرار جنگ روانی فراهم کرده بود. «ایران تایمز» نیز با تحریف سخنان رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی 1402 در دانشگاه الزهرا(س) مدعی شده بود که جملات آیت‌الله رئیسی خطاب به دشمنان ملت ایران، در قبال معترضان به کار رفته است.

خاندوزی: عمده درآمدهای جدید دولت از مالیات است

وزیر اقتصاد گفت: میزان فروش نفت اندکی افزایش یافته و عمده درآمدهای جدید دولت از مالیات بوده است و از سمت دیگر هزینه های جاری کشور در بخش حقوق، یارانه و بازنشستگان که به دلیل لزوم حمایت دولت از جامعه به دلیل فشار ناشی از تورم پرداخت می شود، قطعا بودجه کمتری برای دولت می ماند. در حال حاضر که با هم سخن می گوییم از سال گذشته در همین زمان پرداخت‌های کمتری به حوزه عمران صورت گرفته است، چون قرار نبود اینقدر دست بازانه به سمت تنخواه بانک مرکزی و استقراض برویم.

افزایش قیمت دلار عملیات روانی است

سید رضا فاطمی امین با اشاره به اینکه کمبود ارز نیمایی به هیچ عنوان وجود ندارد، تلاطمات بازار ارز را عملیات روانی دشمن برشمرد و گفت: حرکت نرخ ارز بازار آزاد به سمت ۳۶ هزار تومان کاذب بوده و چیزی جز عملیات روانی نیست.

شبکه سایبری بسیج

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره نقش سازمان بسیج در مقابله با اقدامات دشمن در فضای مجازی گفت: امروز جوانان بسیجی یک شبکه سایبری مجازی برای انقلاب اسلامی شکل داده اند و ایفای نقش آنها هم بسیار موثر است؛ اما دشمن در این زمینه صاحب فناوری است و سرمایه های زیادی در این حوزه به میدان آورده است. ما برای شکل دادن به یک شبکه سایبری مجازی هنوز راه در پیش داریم تا به نقطه مطلوب برسیم اما بخشی از علاقه مندان به این حوزه وارد شده اند و در حال پاسخ دادن به شبهات مردم هستند.

اقدام خصمانه دولت کانادا علیه ایران

دولت کانادا در ادامه اقدامات ضد ایرانی‌اش اعلام کرد که طرح ممنوعیت ورود مقامات ایران به کانادا اجرایی می‌شود. به گزارش شبکه سی‌تی‌وی کانادا، دولت فدرال این کشور در ادامه رویکردهای ضدایرانی‌اش به ویژه در مدت اخیر و به بهانه حمایت از حقوق بشر در ایران، به طور رسمی ورود مقامات رده‌ بالای ایران را به کانادا ممنوع کرده است؛ اما این بار با طرح جدیدی که به ماموران مرزی اجازه می‌دهد، مانع هرگونه دسترسی خارجی به این کشور شود.وزرای کابینه دولت کانادا در یک کنفرانس خبری مجازی تایید کردند که این اقدام ذیل قانون حفاظت از مهاجرت و پناهندگان این کشور که یک ماه پیش وعده آن داده شده بود، حالا اجرایی شده است. وزرای کابینه تایید کردند، این طرح به مقامات کانادا اجازه می‌دهد که درباره هر یک از مقامات ایرانی که پیش از این نیز در کانادا بوده‌اند، تحقیقات کنند.

سلبریتی های ترکیه و سلبریتی های ایران

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها درمجلس شورای اسلامی در توئیتی به پیام تسلیت سلبریتی های ترکیه در فضای مجازی درپی حادثه بمبگذاری استانبول، اشاره کرد.محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: تعداد زیادی از سلبریتی های ترکیه امروز در فضای مجازی اقدام بمب گذاری استانبول را محکوم کردند و هشتک انتقام و تسلیت زدند اما سلبریتی های ایران برای حادثه شاهچراغ شیراز خفه خون گرفتند! چقدر ایران مظلوم است!

https://shoma-weekly.ir/LpaB3G