گفته می‌شود که...

یارانه برقی ۱۲۳ میلیون تومانی یک سلبریتی ورزشی/مجله آمریکایی: آمریکا مقصر احیای برجام است!/دومین واکسن آنفلوانزا به نام ایران ثبت شد/هدف حمله سایبری فشار بر قشر متوسط ایران است/تحریم‌های جدید در آستانه شروع مذاکرات برجامی/خبرهای خوش برای زلزله‌زدگان خوزستان/کودتای نظامی در فرانسه! و ...

یارانه برقی ۱۲۳ میلیون تومانی یک سلبریتی ورزشی

بررسی آخرین قبض صادر شده یک سلبریتی ورزشی که پیشتر با اعتراض به مبلغ قبض خود خبرساز شده بود، نشان می‌دهد که این سلبریتی ورزشی بسیار پرمصرف در آبان امسال ۳۵ برابر الگوی مصرف تعیین شده در پایتخت برق مصرف کرده است. این سلبریتی ورزشی بسیار پرمصرف در طول یک سال گذشته حدود ۴۷ میلیون تومان بابت بهای برق پرداخت کرده است. این در حالی است که ارزش واقعی برق مصرفی یک ساله توسط وی با احتساب مبلغ برق صادراتی ۸ سنت دلار برای هر کیلووات و همچنین مفروض گرفتن قیمت هر دلار برابر ۲۵ هزار تومان، برابر ۱۷۰ میلیون تومان محاسبه می‌شود.
مجله آمریکایی: آمریکا مقصر احیای برجام است
!

مجله ویک در یادداشتی درباره تمایل دولت جو بایدن برای رسیدن به توافقی با ایران نوشت: «اگر ایران به توافق هسته‌ای بازنگردد، احتمالاً تقصیر آمریکا خواهد بود. ما این را از آنجا می‌دانیم که ایران روز چهارشنبه اعلام کرد به مذاکرات احیای توافق هسته‌ای بازمی‌گردد، توافقی که توسعه فناوری‌های هسته‌ای ایران را در ازای لغو تحریم‌های اقتصادی محدود می‌کرد». ویک آورده است: «حالا نوبت دولت بایدن است که تلاشی از روی حسن‌نیت برای احیای توافق انجام دهد. مسئله این است که آیا از فرصت استفاده خواهد کرد یا نه».
۳.۵ میلیون مسکن ساخته شد، فقط یک میلیون به فروش رسید

علی شماعی، کارشناس مسکن گفت: طی سال‌های ۹۰ تا ۹۵ حدود ۵/۳ میلیون مسکن احداث شده، اما تنها یک میلیون نفر صاحب مسکن شده‌اند که نشان‌دهنده احتکار و تبدیل به کالای سرمایه‌ای در این بخش است.

دومین واکسن آنفلوانزا به نام ایران ثبت شد

«فلوگارد»، نخستین واکسن آنفلوانزای نوترکیب تولیدشده در ایران و دومین در دنیا است که مجوز ورود به بازار دارویی را کسب کرده است و از روزهای آینده در داروخانه‌های کشور توزیع خواهد شد. دستیابی ایران به این مهم، علاوه بر اثبات بیش‌ازپیش توان و تخصص جامعه پزشکی کشور، موجب خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور بابت واردات آن را خواهد گرفت؛ همچنین امکان دسترسی سهل و کم‌هزینه این واکسن را به شهروندان ایرانی فراهم خواهد کرد.
هدف گذاری ایجاد یک میلیون و
۸۵۰ هزار شغل تا پایان ۱۴۰۱

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وعده راه اندازی یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل تا پایان ۱۴۰۱ در نخستین جلسه شورای عالی اشتغال خبر داد. به گزارش مهر، عبدالملکی عصر پنج شنبه در نشست شورای عالی اشتغال که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد با تأکید بر اهمیت تکمیل بانک اطلاعات اشتغال و کسب و کار ایرانیان تصریح کرد: مقرر کردیم تمامی وقایع اشتغال ایرانیان روی کد ملی آنان ثبت شود و پلتفرم مربوطه طراحی شده است و به زودی ابلاغ می‌شود. وی با تأکید بر این که برنامه ریزی کردیم یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل تا پایان ۱۴۰۱ ایجاد شود، خاطرنشان کرد: سهمیه هر دستگاه باید مشخص شود که چه تعداد اشتغال ایجاد می‌کنند.


لغو انتصاب جنجالی در شهرداری تهران

خبر اول اینکه، در پی واکنش‌های انتقادی گسترده علیه انتصاب حسین حیدری به عنوان مشاور و دستیار ویژه شهردار در حوزه هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و نوآوری شهری از سوی شهردار تهران، علیرضا زاکانی حکم داماد خود را لغو کرد. به گزارش «ایران» زاکانی نوشت: «این انتصاب به دلیل نسبت فامیلی، موجب شکل‌گیری ابهام و گلایه در برخی دلسوزان انقلاب و دلخوری مردم عزیزتر از جانم شد. می‌خواهم برای مردم نوکری کنم و شهر با رأی و نظر مردم اداره شود. با احترام به نظر این، ولی نعمتان انقلاب حکم صادره برای آقای حیدری را ملغی می‌کنم
تهدید آژانس از سوی ایران

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: «آژانس اطلاعات جزئی و ریزِ اقدامات فنی هستهای ایران را به‌طور مداوم منتشر میکند، درصورتی‌که مشابه این اتفاق در خصوص دیگر کشورها اتفاق نمیافتد. آژانس باید اطلاعات را به‌طورکلی منتشر کند. ارزش این اطلاعات عمدتاً تجاری است و به این دلیل که فنی است، نباید در اختیار دیگران قرار گیرد. آژانس حتی نامههای محرمانه ما به مدیرکل را هم در اختیار رسانهها قرار می‌‌دهد. باید جلوی این اتفاقات گرفته شود. اگر این وضعیت ادامه یابد، در تعامل خود با آژانس بازنگری میکنیم».
هدف حمله سایبری فشار بر قشر متوسط ایران است

روزنامه صهیونیستی هاآرتص اذعان کرد که هدف از حمله سایبری به برخی از جایگاه‌های سوخت، هدف قرار دادن زندگی طبقه متوسط در ایران بوده است. به گزارش مهر، خبرنگار این رسانه صهیونیستی در این باره گفت که دستگاه‌های امنیت این رژیم ایدئولوژی جدیدی در قبال ایران تعریف و اتخاذ کرده‌اند که در هسته آن ملت ایران یا دست‌کم جامعه تحصیلکرده شهری قرار دارد. این رسانه اذعان کرد: حتی اگر اسرائیل هم پشت پرده حمله سایبری به ایران نباشد، اما این حمله با ایدئولوژی جدید دستگاه‌های امنیتی اسرائیل مطابق است.

تحریم‌های جدید در آستانه شروع مذاکرات برجامی

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ۴ فرد و دو نهاد ایرانی به بهانه دست داشتن آن‌ها در توسعه پهپادی ایران اعمال کرد. در همین زمینه وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: «ایالات‌متحده از همه ابزارهای موجود، ازجمله تحریم‌ها، برای جلوگیری، بازدارندگی و از بین بردن شبکه‌های تدارکاتی که مواد و فناوری مرتبط با پهپاد را به ایران عرضه می‌کنند و همچنین نهادهای ایرانی که در چنین گسترشی دست دارند، استفاده خواهد کرد». این ادعای مقامات آمریکایی در حالی است که مدت‌ها قبل از این، سردار حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه اعلام کرده بود که فناوری پهپادی کشور تماماً بومی بوده و هیچ‌گونه وابستگی به خارج از کشور ندارد. آمریکا در آستانه آغاز مذاکرات ایران با 4+1، تلاش دارد با سیاست نخ‌نما شده تهدید و تحریم، ایران را به کوتاه آمدن از مواضع برحق خود در پیگیری منافع ملی و پذیرش حضور واشنگتن در جمع اعضای برجام مجاب کند.
بازار ارز در ماه‌های آینده چگونه خواهد بود

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: «از ابتدای سال تاکنون شانزده و نیم میلیارد دلار ارز معامله‌شده است. این رقم در مقایسه با سال گذشته دو برابر بیشتر است». وی هزینه واردات واکسن کرونا به کشور را یک و نیم میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: «پیش‌بینی من برای ماه‌های آینده، آرامش بازار ارز است. در حال حاضر درآمد دولت نسبت به گذشته افزایش‌یافته و دسترسی به منابع ارزی نیز بهتر شده است».

خبرهای خوش برای زلزله‌زدگان خوزستان

رئیس بنیاد مستضعفان در بازدید از مناطق زلزله‌زده اندیکای استان خوزستان قول داد، بنیاد برای بازسازی خسارت‌های زلزله به منازل مسکونی در شهرستان اندیکا، تمام سیمان موردنیاز که حدود ۲۰ هزار تن است را به‌صورت رایگان تأمین کند. همچنین با توجه به از بین رفتن لوازم‌خانگی برخی از منازل در زلزله اخیر، بنیاد تأمین ۱۵۰۰ دستگاه یخچال، ۱۵۰۰ دستگاه بخاری و ۱۵۰۰ تخته فرش ماشینی ۹ متری را عهده‌دار شد. علاوه بر این موارد، بنیاد مستضعفان برای احداث ۵۵۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد و محرومان این منطقه حمایت‌های لازم را اختصاص می‌دهد. ۲۰۰۰ بسته معیشتی نیز برای توزیع میان خانوارهای محروم منطقه در نظر گرفته شده است.
نظر آیت‌الله نوری همدانی در خصوص فضای مجازی

آیت‌الله نوری همدانی در دیدار وزیر ارتباطات گفت: «اسلام می‌خواهد همیشه مردم در میدان علم و فرهنگ یکه‌تاز باشند و جلو بیایند، بنابراین ما مخالف فضای مجازی و استفاده مردم از این ظرفیت نیستیم؛ بلکه معتقدیم این فضا باید به‌درستی مدیریت و ساماندهی شود. فضای مجازی در عین آسیب‌هایی که دارد و باید شناسایی شود، محسناتی هم دارد که باید موردتوجه قرار گیرد و به مردم معرفی کنیم».
گمنامی کاربران در فضای مجازی چالش جدی است

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات گفت: تلاش ما این است تا با راه اندازی طرح بزرگ شبکه ملی اطلاعات، فضای مجازی در تراز انقلاب اسلامی را عملیاتی کنیم. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در دیدار اعضای کمیسیون سیاسی و اجتماعی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: فضای مجازی باید دارای قوانین و مقررات خاص خود باشد. هم اکنون گمنامی کاربران چالش جدی است؛ مسائل فضای مجازی در ایران هنوز حل نشده است.

کودتای نظامی در فرانسه!

بر اساس گزارش رسانه‌های فرانسوی، سازمان امنیت داخلی این کشور فاش کرده که یک کودتای نظامی در این کشور را خنثی کرده است. بنا بر اعلام منابع فرانسوی، «رمی دایه» معاون سابق حزب جنبش دمکراتیک فرانسه قصد داشته است با کمک افسران فعلی و بازنشسته پلیس و ارتش، یک کودتای نظامی در فرانسه را ترتیب دهد؛ حتی یک شبکه گسترده در سراسر این کشور نیز ایجاد کرده بود. هواداران او قصد داشتند پس از عبور از سپر پلیس از مواد منفجره برای تصرف کاخ الیزه، ساختمان‌های پارلمان، وزارت کشور و وزارت نیرو‌های مسلح و همچنین برخی شبکه‌های تلویزیونی یا ایستگاه‌های رادیویی استفاده کنند و تبلیغات خود را از کانال‌های تلویزیونی پخش کنند. نظرسنجی‌ها در فرانسه از افت مقبولیت دولت مکرون حکایت دارد و به نظر می‌رسد همراهی افکار عمومی این کشور با تفکری جدید، هرچند برآمده از کودتا، وجود دارد.
هر جا مشکلی وجود دارد ناشی از حذف مردم است

رئیس مجلس گفت: به یقین هر جا چالشی وجود دارد، همان جایی است که مردم را حذف کرده‌ایم. ما در بخش‌های دولتی خود را جایگزین مردم کردیم که این یک اشتباه راهبردی و تاکتیکی است. محمدباقر قالیباف در مراسم تجلیل از جامعه پزشکی و تکریم و معارفه رؤسای کل سازمان نظام پزشکی ایران با بیان اینکه جامعه پزشکی در مسیر عدل و عقل حرکت کرده است، گفت: البته نمی‌خواهم اغراق کنم و بگویم جامعه پزشکی بدون ایراد است، چرا که ایراد در تمام اقشار جامعه وجود دارد، اما برآیند کار می‌گوید ارزش‌ها قابل انکار نبوده و به وضوح قابل مشاهده است و جامعه پزشکی نباید به فرصت‌طلبان فرصت دهد که چنین ارزش‌هایی را خدشه‌دار کنند. رئیس قوه مقننه اظهار کرد: یکی از چالش‌های مهم ما در آغاز گام دوم انقلاب این است که هر چه زمان گذشت، مردم را در تمام عرصه‌ها خرد خرد حذف کردیم، در حالی که انقلاب خود را با مردم آغاز کرده و پیروزی آن را مدیون آن‌ها هستیم. این در حالی است که در هر موضوع قابل ملاحظه‌ای ردپای مردم مشخص است و به یقین هر جا چالشی وجود دارد، همان جایی است که مردم را حذف کرده‌ایم. ما در بخش‌های دولتی خود را جایگزین مردم کردیم که این یک اشتباه راهبردی و تاکتیکی است.

‌اخبار روزانه:
*
در پی تبلیغات بنگاه‌های خرید ملک در خارج از کشور در برخی از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، ساترا با ارسال تذکر کتبی، ممنوعیت نمایش تبلیغاتی که مشوق خروج سرمایه انسانی، فکری و مالی از کشور باشد را به رسانه‌های متخلف ابلاغ کرد. پیش‌ازاین ساترا پیش‌نویس دستورالعمل تبلیغاتی‌اش را جهت نظرخواهی عمومی روی سایت خود منتشر کرده بود. پس ازنظرخواهی از متخصصان و جمع‌بندی نظرات، این دستورالعمل نهایی و به رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ابلاغ خواهد شد.
*ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد در مجلس، هفته گذشته با یک دستگاه لودر بخشی از دیوار دانشگاه آزاد این شهرستان را تخریب کرد. این عمل در واکنش به این مسأله بود که دانشگاه آزاد و شهرداری نجف آباد برای احداث تقاطع غیرهمسطح میدان شهدای دانشجو به توافق رسیده بودند که اجرایی نشد. به گزارش خبرگزاری دانشجو، فیلم کوتاهی هم از این ماجرا در فضای مجازی دست به دست شده که نشان می‌دهد این نماینده مجلس سوار بر لودر به سمت دیوار دانشگاه رفته و آن را خراب می‌کند
*سید احمد خاتمی، عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: در موضوع بنزین دو نظریه وجود دارد که یک نظر معتقد است یک کشور خارجی مقصر بوده و دیگری بر این باورند که برخی مسئولان گفتند شیاطین داخلی در هک کردن مقصر بودند به ویژه اینکه با تکرار اغتشاشات آبان ماه می‌خواستند بر اغتشاشات دامن بزنند و با دروغ گران شدن قیمت بنزین جرقه آتش در کشور را روشن کنند اما در این کار ناکام ماندند که علت آن تدبیر مسئولان و صداوسیما بود، مردم و مسئولان در برابر یکدیگر مسئولیت دارند
.
*جدیدترین آمار منتشرشده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در شش‌ماهه نخست امسال،
۱۱۳ مورد سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش بیش از دو میلیارد و ۶۱۴ میلیون دلار در کل کشور تصویب شده که ازلحاظ تعداد ۸۸ درصد و ازنظر ارزش ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است. طبق این آمارها، ۷۴ مورد از کل طرح‌ها معادل با 85 درصد و با حجم سرمایه‌گذاری دو میلیارد و ۲۲۷ میلیون دلار، در بخش صنعت، معدن و تجارت بوده است. بررسی فهرست کشورهای سرمایه‌گذار در ایران نشان می‌دهد که غنا با یک میلیارد و 680 میلیون دلار در صدر بیشترین رقم سرمایه‌گذاری قرار دارد. بعدازآن نیز کشورهای امارات با ۳۶۸، افغانستان با ۲۰۸، هلند با ۷۹ و ترکیه با ۳۷ میلیون دلار رده‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند. آمارها نشان می‌دهد که در 6 ماهه امسال استان سیستان و بلوچستان هدف 81 درصد سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته و از این منظر در صدر استان‌های کشور از منظر سرمایه‌گذاری خارجی مصوب قرار دارد.

*«امیرآبادی فراهانی» نائب‌رئیس مجلس گفت: «آقای زنگنه (وزیر سابق نفت) در دو دوره مسئولیتش در دولت‌های آقایان خاتمی و روحانی، ۶۰ نفر از نمایندگان مجلس را در وزارت نفت استخدام کرد. یکی از نمایندگان در قرارداد نفتی با خارجی‌ها، از این قرارداد ایراد گرفت و با من شروع به دعوا کرد و پس‌ازاینکه در دوره بعدی مجلس رأی نیاورد، بلافاصله هیئت‌مدیره یکی از شرکت‌های نفتی شد». فهرست اسامی این نمایندگان توسط برخی خبرگزاری‌های داخلی، منتشر شده است.

https://shoma-weekly.ir/lOFtfH