گفته می‌شود که...

گلکسی هدیه سفیر به ملی‌پوشان/ قالیباف می‌توانست اعتراض کند اما این کار را نکرد/ نظر احمدی‌مقدم درباره مربی کره/ فتوا با کراوات!/ قالیچه ایرانی، 115 میلیارد تومان فروخته شد!/ ضرب و شتم امام جماعت یک مسجد و ...

مشاور حدادعادل در بیمارستان
شنیده شد که محسن پرویز، سخنگوی انجمن قلم و مشاور فرهنگی حدادعادل، یک روز پس از جراحی قلب باز کماکان در بخش ICU بستری است، اما وضعیت عمومی وی رضایت‌بخش عنوان شده است. انتخاب نوشت؛ وضعیت عمومی محسن پرویز، سخنگوی انجمن قلم ایران و معاون فرهنگی اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که روز گذشته تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت، مساعد گزارش شده، اما وی کماکان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان قلب تهران بستری است.
 همسر او اظهار کرد: روز گذشته همسرم تحت جراحی قلب باز قرار گرفت. پس از جراحی البته هنوز موفق به دیدار او نشده‌ایم و در تماس‌های تلفنی که با بیمارستان داشتیم، اظهار داشتند که وضعیت عمومی وی خوب است، اما هنوز در ICU بستری است و مشخص نیست که از چه زمانی به بخش منتقل می‌شود.

سرکرده منافقین و نگرانی از ریاست جمهوری حسن روحانی
سرکرده منافقین هم نگرانی خود را از انتخاب دکتر روحانی به ریاست‌جمهوری ابراز کرد. مریم رجوی که اکنون در رأس گروهک تروریستی منافقین قرار دارد، گفته است: «با رئیس‌جمهور شدن آقای روحانی هیچ تغییری در ایران پدید نخواهد آمد.» منافقین، خواستار تحریم انتخابات 24 خرداد شده بودند و در روز انتخابات، تظاهراتی علیه انتخابات در شهرهای اروپا از جمله در لندن برپا کردند. حضور پرشور و شعور مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری 24 خرداد، سیلی محکمی بر صورت عناصر ضدانقلاب و منافقین که مخالف شرکت مردم در انتخابات شده بودند نیز بود.

توقیف 2 شناور اماراتی در خلیج‌فارس
شنیده شد که فرمانده پایگاه دریابانی ابوموسی از توقیف دو شناور متجاوز اماراتی در آب‌های خلیج‌فارس خبر داد. انتخاب نوشت؛ سرهنگ علی وصالی در اینباره گفت: ماموران پایگاه دریابانی ابوموسی دو شناور متجاوز اماراتی را حین صیادی در آب‌های خلیج‌فارس مشاهده و دستور توقیف آنها را صادر کردند.
 وی افزود: پس از توقف این دو شناور، ماموران 12 ملوان اماراتی و یک ملوان هندی این شناور را دستگیر و به اسکله نظامی منتقل کردند. وی با بیان اینکه 30 کیلوگرم ماهی نیز از این افراد کشف شد، ادامه داد: این افراد قصد داشتند تا تعداد بیشتری ماهی را به شکل غیرمجاز در آب‌های استحفاظی جمهوری اسلامی ایران صید کنند که اقدام به‌ موقع دریابانان مانع از این هدف آنان شد.

انتخابات ایران و اختلاف بین ضد انقلاب های خارج نشین
شرکت پرشور مردم ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری، اختلافات بین ضدانقلاب خارج‌نشین را تشدید کرده است. در این باره، «شهرام همایون» مجری شبکه لس‌آنجلسی کانال یک و «ف میم‌سخن» مجری شبکه اپوزیسیون فردا و مقاله‌نویس پایگاه گویانیوز، به افشاگری علیه یکدیگر پرداختند.
ظاهراً ماجرا از این قرار است که آقای همایون در تلویزیون خود می‌گوید «هر کس خلاف عقیده‌اش برود و رأی بدهد، مثل این است که ناموس خود را می‌فروشد.» سخنان همایون به مذاق «ف میم‌سخن» که از حامیان پروپاقرص شرکت در انتخابات و حمایت از جریان اصلاحات است، خوش نیامده و با مقاله‌ای زیر عنوان «بند کردن تلویزیون‌های خارج از کشور به ناموس مردم» در وب‌گاه ضدانقلاب گویانیوز، به افشاگری علیه وی دست می‌زند.

چرا مراسم تشییع استاد تار برگزارنشد
شنیده شد که مراسم تشییع پیکر استاد تار ایران جلیل شهناز که قرار بود دیروز از مقابل تالار وحدت برگزار شود به‌دلیل حاضر نشدن پسر این استاد به امروز موکول شد. صراط نوشت؛ پسر استاد فقید تار ایران در کشور آمریکاست و به همین دلیل برای بازگشت او مراسم به تعویق افتاد.


صدای آمریکا: روحانی اصلاح‌طلب نیست
«محمدرضا ـ ی» همکار فراری نشریات زنجیره‌ای به صدای آمریکا گفت: روحانی اصلاح‌طلب نیست و هیچ اصراری هم ندارد که خودش را اصلاح‌طلب بنامد. این در حالی است که آقای عارف خودش را اصلاح‌طلب می‌دانست. اما چون در نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌های اصلاح‌طلبانه او رأی بالایی نداشت، اصلاح‌طلبان از روحانی حمایت کردند. «مرتضی‌ ـ ‌ک» از همکاران متواری گروهک ملی ـ‌ مذهبی نیز گفت: آقای روحانی نماینده [آیت‌الله‌العظمی] خامنه‌ای در شورای عالی امنیت ملی است، همچنین از معتمدان نظام بوده و بخشی از جریان راست هم او را بر دیگر رقبا ترجیح می‌دهند. از سوی دیگر، علیرضا نوری‌زاده به شبکه الجزیره گفت: حسن روحانی به هیچ‌وجه اصلاح‌طلب نبوده و نیست و نماینده رهبری و نزدیک به رهبر و همواره میانه‌رو بوده است.

توبیخ مدیران بانکی
شنیده شد که خراسان نوشت؛ درحالی که براساس بخشنامه سال‌های گذشته رئیس‌جمهور، مقرر شده بود اختلافات دستگاه‌های دولتی در زمینه‌های مختلف تنها به واسطه معاونت حقوقی رئیس‌جمهور بررسی و حل شود، پس از بروز اختلاف بین یک وزارتخانه اقتصادی با یک بانک دولتی، این بانک موضوع را از طریق دستگاه قضایی پیگیری و از مسئولان وزارتخانه مذکور شکایت کرده است که این موضوع باعث توبیخ مدیران ارشد این بانک شده است.

وب‌گاه دویچه‌وله و تلاش برای ترویج بی عفتی در ایران
وب‌گاه دویچه‌وله، بازوی جنگ روانی سازمان جاسوسی آلمان، طی خبری با هدف آموزش و ترویج بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه ایران اسلامی ماهیت ضددینی و ضداسلامی خود را بیش از پیش نمایان کرد. این شبکه طی خبری با عنوان «تور می‌گساری و شبگردی ایرانی‌ ـ آلمانی در کلن» تلاش کرد الگوهای جدیدی از بی‌عفتی را به مخاطبان ایرانی به‌ویژه جوانان و دانشجویان آموزش دهد؛ برای مثال آموزش، برای راه‌اندازی یک مکان برای شرب خمر آن هم به‌صورت زیرزمینی یا فراخوان فیس‌بوکی برای برنامه‌های اینچنینی، از دیگر برنامه‌های ضددینی این شبکه برای تأثیرگذاری بر روی ایرانیان است.

ضرب و شتم امام جماعت یک مسجد
شنیده شد که اراذل و اوباش به سمت امام جماعت مسجد فاطمه الزهرا حمله ور شده و وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند. تهران پرس نوشت؛پیش از نماز مغرب و عشای روز گذشته بود که سه جوان با حالتی غیرعادی اقدام به عربده کشی و حمله به مردم تهرانسر(یکی از محله‌های غربی تهران) کردند که طی آن چند تن از شهروندان مجروح و زخمی شدند.
 این اراذل و اوباش در ادامه به سمت امام جماعت مسجد فاطمه الزهرا که برای اقامه نماز جماعت در حال حرکت به سمت مسجد بود حمله ور شده و وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند. پس از آن نیز اقدام به تهدید وی با شیشه شکسته نوشابه کردند. طبق گزارش شاهدین ماجرا، نیروهای کلانتری منطقه با اطلاع مردم به صحنه اعزام شده و این سه نفر را بازداشت کردند که هم اکنون با حضور شاکیان منتظر اعلام زمان دادگاه خود هستند.

وب سایت بالاترین: روحانی نماینده رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی است
وب‌گاه ضدانقلابی «بالاترین» که از نقش‌آفرینان اصلی در فتنه سال 88 بود، ضمن انتقاد از فتنه‌گران نوشت: گروه‌هایی که مدعی جنبش فتنه بودند با شرکت در انتخابات و پذیرش صحت و سلامت آن- آن هم با 976 هزار رأیی که قابل جابه‌جایی بود [7/50 درصد آرای برنده انتخابات]- جنبش(فتنه) سبز را با دستان خود به خاک سپردند و دفن کردند.» بالاترین در مطلب دیگری با بیان اینکه «کسی متوهم نشود، شخص عوض شده و نه سیستم سیاسی» افزود: «روحانی نماینده رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی است.»!

گویانیوز آیت‌الله العظمی خامنه‌ای پیروز بزرگ انتخابات بود
گویانیوز دیگر وب‌گاه اینترنتی وابسته به محافل ضدانقلاب نوشت: «جمهوری اسلامی این‌بار هم حماسه‌ای خلق کرد که بازیگرانش شامل طیف گسترده‌تری از اپوزیسیون بودند که در زمین جمهوری اسلامی به بازی پرداختند، تا اوامر و خواسته‌های جمهوری اسلامی برای مشارکت حداکثری فراهم شود. بنابراین تردیدی نیست که [آیت‌الله العظمی] خامنه‌ای پیروز بزرگ این انتخابات است. این به‌منزله همه‌پرسی برای مشروعیت نظام بود.

گلکسی هدیه سفیر به ملی‌پوشان
شنیده شد که محمد عباسی پس از صعود تیم ملی به جام‌جهانی گفت: در آستانه عید 15شعبان این صعود را به مردم ایران تبریک می‌گویم. بچه‌های قهرمان ما خیلی گل کاشتند. این حاصل دعای مردم و غیرت بچه‌ها بود. وی افزود: ان‌شاا... امیدهای ایجادشده در کشور به‌ویژه در ورزش پایه‌های بسیار خوبی را در ایران ایجاد کند. ایران بار دیگر در ورزش تراز خود را نشان داد. این پیروزی امیدبخش بود و من به ملت تبریک می‌گویم. وزیر ورزش و جوانان به ملی‌پوشان قول پاداش یک دستگاه خودرو را داد. سفیر ایران در کره‌جنوبی هم پس از صرف شام به بازیکنان تیم ملی گوشی همراه گلکسی هدیه داد.

مرگ مشکوک روزنامه‌نگار افشاگر
شنیده شد که ژورنالیستی که با افشاگری‌های خود در سال ۲۰۱۰ باعث استعفای اجباری فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان شده بود در تصادف خودرو و آتش‌سوزی متعاقب آن کشته شد. رجا نوشت؛ مایکل هستینگز که با انتشار مقاله‌ای در سال 2010 در نشریه رولینگ‌استون، موجبات استعفای اجباری ژنرال استنلی مک‌کریستال، فرمانده نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان، را فراهم آورده بود، روز سه‌شنبه در جریان یک حادثه رانندگی در لوس‌آنجلس کشته شد.

200 زندانی محکوم به اعدام در زندان‌های هرمزگان
شنیده شد که تعداد 200 زندانی محکوم به اعدام در زندان‌های هرمزگان حضور دارند. رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در سال 90، 2 هزار و 869 پرونده طلاق و در سال91، 3هزار و 644 فقره پرونده طلاق در استان تشکیل شد که حاکی از رشد27 درصدی آمار طلاق در هرمزگان است.
ایسنانوشت؛علی علیا با تشریح عملکرد یک‌ساله دادگستری هرمزگان اظهار کرد: میزان ورودی پرونده‌ها به دادگاه‌ها در سال گذشته، 56 هزار و 103 فقره بود و نسبت به مدت مشابه این میزان ورودی به هشت دهم درصد افزایش پیدا کرد. وی با اشاره به آمار پرونده‌های مختومه در سال 91 ، اظهار کرد: 54 هزار و 586 فقره پرونده مختومه شد که نسبت به سال گذشته شش درصد افزایش داشت.

قالیباف می‌توانست اعتراض کند اما این کار را نکرد
روزنامه رسالت در یادداشتی تحلیلی به واکنش‌های پس از انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره کرده و نوشته: یکی از صحنه‌های ماندگار یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری پیام‌های تبریک پی در پی 5 نامزدی بود که خطاب به دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب از رسانه‌ها منتشر شد. به‌رغم اینکه نامزد پیروز تنها هفت دهم درصد با کشیده شدن انتخابات به دور دوم فاصله داشت اما دکتر محمدباقر قالیباف که به‌طور طبیعی حق اعتراض قانونی داشت و می‌توانست درخواست شمارش مجدد آرا را بکند اما این کار را انجام نداد و بلافاصله به رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران تبریک گفت. این صحنه اگر چهار سال پیش خلق شده بود بسیاری از هزینه‌هایی که در چند سال گذشته به کشور تحمیل شد به وجود نمی‌آمد.

احمدی‌نژاد 8 سال پیش در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری‌اش چه گفت؟
خبر آنلاین اظهارات احمدی‌نژاد در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری در 12 مرداد 1392 را بازخوانی کرده و طی آن نوشت: محمود احمدی‌نژاد که در 12 مرداد 1392 دولت را تحویل حسن روحانی می‌دهد در نخستین نشست رسانه‌ای‌اش با عنوان رئیس‌جمهور منتخب در5 تیر 1384 در محل شورای اسلامی شهر تهران گفت: «بهترین ژست دیپلماتیک پایبندی به قوانین است در کشور ما دموکراسی واقعی وجود دارد و قوا مستقل از یکدیگر هستند و اگر بپذیریم که قوه مجریه در کار مقننه دخالت کند، مفهومش دیکتاتوری است.
 لذا من حامی اجرای قانون هستم و از تمام ظرفیت قانون برای استیفای حق مردم استفاده خواهم کرد.» او که در آن نشست کابینه خود را «کابینه 70 میلیونی» خوانده، گفته بود: «اعتدال، مشی دولت است و هر نوع افراط و تفریط جایی در این دولت ندارد و به همه فرصت‌ها، توان‌ها و شایستگی‌ها اتکا خواهد شد و پیشرفت و منافع ملی و عزت همگانی در این دولت مد نظر خواهد بود.»

تبریک سیدمحمد خاتمی به حسن روحانی
انتخاب نوشت: پس از پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر، سید محمد خاتمی یکی از اولین افرادی بوده که به صورت تلفنی به روحانی تبریک گفته است. خاتمی در این تماس برای روحانی آرزوی موفقیت کرده است. روحانی نیز در این تماس نسبتا طولانی، از رئیس‌جمهور سابق کشورمان تشکر کرده است. اما یکی از روزنامه‌ها، مدعی شده «خاتمی حاضر نیست به منتخب مردم تبریک بگوید».

نباید فضا را بر اساس نگاه قیم‌مآبانه و خودخواهانه برهم زد
محمد‌رضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با اعضای بنیاد فردوسی، به انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: انتخابات ظرفیت کشور و هم مردم را نشان داد و مایه عزت نظام شد. وی افزود: نباید فضای ایجاد شده در کشور را بر اساس نگاه قیم‌مآبانه و خودخواهانه برهم زد و ان‌شاءالله بتوانیم این فضا را با تجربه از هشت سال دوره اصلاحات حفظ کنیم. عارف تصریح کرد: رویکرد دولت آینده نمی‌تواند ادامه رویکرد دولت فعلی باشد. باید نگاه امنیتی به همه بخش‌ها و مخصوصا نهادهای مدنی برداشته شود.

چهره روحانی به‌دنبال «همه با هم» مورد نظر حضرت امام است
اکبر ترکان به نمایندگی از حسن روحانی به برنامه شب آفتابی (شبکه پنج سیما) رفت و نکات جالبی از دولت آینده گفت. به گزارش خبر آنلاین،‌ ترکان که نزدیک به 30 سال از عمرش را در همه بخش‌های عالی کشور از وزارت نفت گرفته تا وزارت دفاع یا راه و ترابری و ورزش کشتی سر کرده، در بخشی از مصاحبه خود درباره استفاده از اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان گفت: «روحانی انسان اعتدال‌گرایی است.
او از افراطیون پرهیز می‌کند و دنبال همان «همه با هم» مورد نظر حضرت امام است. (ترکان تاکید کرد این «همه با هم» برایش زمانی جذابیت دارد که با همان لهجه شیرین حضرت امام ادایش کند.)» او گفت که در این دو ماه حتما باید میان روحانی و احمدی‌نژاد تعامل باشد.
 ترکان تاکید داشت همه باید گذشت کنند چون همه از هم در این مدت کینه داشتند اما این اتفاق بزرگ و این فضای همدلی باید باعث شود همه به فکر ساختن آینده باشند. بحث سیاست خارجی و تحریم‌ها نکته دیگری بود که ترکان درباره‌اش حرف زد و در پاسخ به مجری برنامه که گفت این پیام‌های تبریک جهانی را آیا واقعا می‌توان باور کرد، گفت: «به هر حال دنیا می‌خواهد با ما ارتباط داشته باشد.
 نباید نگاه منفی به این اتفاق داشت. ما قبلا هم از سوی آمریکا تحریم بودیم اما جنگ را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و در رژه 31 شهریور سال پایان جنگ همه یگان هوایی مان به پرواز در آمد. در این چند سال با حرف‌ها و بعضی رفتار‌ها باعث شدیم تا آمریکا بتواند همه دنیا را با خود همراه کند و این فشار سنگینی را به کشور تحمیل کرده.
 آمریکا می‌خواهد از ما چهره‌ای خشن نشان دهد و توانسته دنیا را با خود همراه کند و ما باید دوباره این حساسیت‌ها را از بین ببریم.» او درباره مذاکره با آمریکا هم گفت: «این بحث سطحش فراتر از رئیس‌جمهور است و نیاز به نظر مقام معظم رهبری دارد. البته من جایی شنیدم که ایشان در یک سخنرانی عمومی فرمودند اگر شرایط گفت‌وگوی بی‌تهدید آماده باشد، مشکلی ندارد. حالا این چیزهایی است که نیاز به زمان دارد.»

نظر احمدی‌مقدم درباره مربی کره
ایسنا: سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی به رجز‌خوانی‌های مربی کره اشاره کرد و گفت: مربی کره که حرفهای نادرستی در مورد ایران گفته بود در این بازی بدترین سیلی را خورد و خداوند با این صعود، دل مردم را شاد کرد.

نامه طباطبایی به حسن روحانی
خبرآنلاین: حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و استاد اخلاق در نامه ای به رئیس جمهور منتخب با اشاره به اینکه «احترام بزرگان در همه قشر‌ها آسیب‌ دیده است»، گفت: نهاد خانواده دچار بحران شده است، حرمت افراد لطمه دیده تندروی‌ها، مناسبات سیاسی و اجتماعی را دچار تزلزل کرده، لذا حل مشکلات یک همت و حمیت بسیار ویژه‌ای را در این بخش می‌طلبد که به فضل خداوند متعال و برنامه‌ریزی دقیق حل خواهد شد.

اصلاح‌طلبان دو پدرخوانده را پذیرفته‌اند
محمد رضا باهنر در گفت‌وگویی با خانه ملت معادلات سیاسی پس از انتخابات ریاست‌جمهوری را تشریح کرده است. وی با بیان اینکه ظرف ۱۶ سال گذشته فضای حاکم بر دولت‌ها رادیکالی بود، در دوره اصولگرایی احمدی‌نژاد همه اصولگرایان را نمایندگی نمی‌کرد و به دلیل اینکه در سال ۸۴ و ۸۸ دفاع حزبی و تشکیلاتی از وی به عمل نیامد و او نیز در همان روزهای اول ریاست‌جمهوری از همه احزاب اصولگرا اعلام برائت کرد.
در عین حال جامعه و افکار عمومی خط‌مشی وی را مشی تندروانه ترجمه می‌کرد، در زمان اصلاحات نیز همین‌گونه بود، با وجود اینکه خاتمی اصلاح‌طلب تندرو نیست اما امور دولت او در دستان تندروها بود. وی افزود: رضایتمندی اصولگرایان از انتخاب روحانی نشان از رشد گروه‌های سیاسی و قانونمندی است، یعنی اینکه بازی دموکراسی را پذیرفته‌اند و به نتایج آن پایبند هستند.
 مشکلی که در سال ۸۸ برای نظام افتاد، به این دلیل بود که یک طرف قضیه پایبند به نتایج دموکراسی نبود البته نباید به‌دنبال تکرار گذشته بود زیرا به هر میزان به‌دنبال ورق زدن آن خاطرات تلخ باشیم آزار روحی بیشتری را باید تحمل کنیم. وی تصریح کرد: در جریانات سیاسی ممکن است در مدت کوتاهی یکسری پدرخوانده‌ها وجود داشته باشند که اعضا از آنها حرف‌شنوی داشته باشند، کما اینکه اصلاح‌طلبان به دلیل اینکه احساس می‌کنند ۸ سال محروم بوده‌اند، دو تا پدرخوانده را قبول کردند، اصولگرا اینگونه افراد را یا ندارند یا خیلی متفرق هستند، اما این پدرخوانده‌ها برای هر دو جریان پایدار نخواهد ماند، آنچه که مشکل را حل می‌کند ضابطه‌مندی حزبی است.
در فقدان احزاب ممکن است جریانات یک پدرخوانده‌هایی را پیدا کنند و بعد از مدتی دیگر حرف‌شنوی از آنها وجود نداشته باشد. وی درباره آینده احمدی‌نژاد پس از پایان دوران ریاست‌جمهوری گفت: اتخاذ رویه سکوت خیلی خوب است، احمدی‌نژاد با تمام اختلاف‌نظرهای کارشناسی که با مجلس دارد، فردی متدین و دلسوز انقلاب است.براساس حسن‌ظنی که به احمدی‌نژاد داریم وی با تحلیل به این نقطه رسید که باید سکوت کند، ما از پیش هم دعا می‌کردیم که این هواپیما به موقع چرخ‌هایش باز شود و آرام بر باند فرودآید و الان احمدی‌نژاد هم همین مسیر را دنبال می‌کند.

موساد در الجزایر چه می‌کند؟
رجا: منابع آگاه در گفت‌وگو با روزنامه الجزایری «الفجر» اعلام کردند در پس فعالیت گروه‌های سلفی جهادی در الجزایر سازمان اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» قرار دارد.

رسایی: پشیمان نیستیم
مشرق: حمید رسایی مدیر مسوول 9 دی با انتشار یادداشتی با عنوان «ما پشیمان نیستیم» به تحلیل انتخابات یازدهم ریاست جمهوری پرداخت.

کمبود داروهای بیماران کلیوی و پاسخ وزارت بهداشت
رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت: وضعیت دارویی بیماران دیالیزی و پیوندی بسیار حاد است و نبود دارو موجب شده است که بدن بیماران، کلیه پیوندی را پس بزند. به گزارش عصر ایران، مصطفی قاسمی در گفت و گو با ایسنا افزود: داروهای ضد پس زدن کلیه بسیار کمیاب است و هیچ مسئولی نیز جوابگوی این شرایط نیست. وی خطاب به مسئولین وزارت بهداشت گفت: اگر دارو ندارید پیوند کلیه را متوقف کنید تا بیماران بیش از این دچار مشکل نشوند.
رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی با اشاره به داروهای بیماران دیالیزی گفت: برخلاف گذشته درحال حاضر بیماران دیالیزی برای تهیه همه داروهای خود از جمله "رناژل" و "ونوفر" ملزم به پرداخت پول هستند و بسیاری از داروهای این بیماران با پرداخت قیمت‌های میلیونی قابل تهیه می‌باشند.
برخی از این داروها مکمل دیالیز هستند و اگر بیمار بدون مصرف آنها فقط دیالیز شود تنها زنده می‌ماند اما به عارضه‌های مختلفی مبتلا می‌شود. قاسمی همچنین گفت: رایزنی‌هایی انجام داده‌ایم اما مسئولان وزارت بهداشت به ما می‌گویند هر دارویی که به دستشان رسید اعم از برند یا غیربرند، مصرف کنید.

فتوا با کراوات!
گروه سیاسی: بتازگی یکی از مفتی‌های سعودی که در لندن بسر می‌برد در خطبه روز جمعه گذشته خود با کت وشلوار وکراوات فتوایی مبنی بر واجب بودن جهاد در سوریه صادر کرده است.

دولت ژنرالها
الف: محمدرضا باهنر، نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه دولت روحانی، دولت ژنرالهاست، گفت: پیشنهادی برای معاون اولی دولت روحانی دریافت نکرده‌ام.

فرار مفتی وهابی به جرم صدور فتوای ذبح کودکان و زنان شیعه
یک مفتی وهابی کویتی که به خاطر صدور فتوای ذبح کودکان و زنان شیعه برای سرش جایزه تعیین شده است از بیم جان خود از کویت به قطر فرار کرد. به گزارش ابنا، پس از آنکه یک تاجر عراقی برای سر "شافی العجمی" جایزه تعیین کرد وی به قطر گریخت. شافی العجمی پس از اینکه در تلویزیون آمد و اعتراف کرد که گروهش در دیرالزور یک کودک سوری را در برابر والدینش در صحن مسجد شیعیان در یک روستا در دیرالزور ذبح کردند، پیام‌های تهدید به قتل دریافت کرد که همین امر باعث فرار وی از کویت شده است.
 یک تاجر اهل بصره مبلغ کلانی برای سر این روحانی نمای خونخوار و تفرقه‌انگیز تعیین کرده است. روز 22 خرداد عده‌ای وحشی کویتی وابسته به گروه تروریستی "جبهه النصره" حدود 60 نفر از اهالی روستای شیعه نشین "حطله" در استان دیرالزور را به دلیل مذهب آنان به شهادت رساندند. از جمله جنایات فجیع این گروه مزدور سر بریدن خانواده "حجت الاسلام سید ابراهیم السید" بود که مسلحان وحشی زن و فرزندان وی را ذبح کردند.

خشم امیر قطر از یک گزارش
مشرق: رادیو استن نروژ از وجود حالتی از ناامیدی و خشم در امیر قطر پس از اطلاع وی از گزارشهای سری و محرمانه ای خبر داد که در آنها به از دست رفتن اعتماد بینندگان عرب به شبکه الجزیره خبر داده شده بود.

کار وحشتناک بازیگر فیلم ترمیناتور2 با نامزدش!
به گفته پلیس، ادوارد فرلانگ هنرپیشه 35 ساله پنجشنبه گذشته، در حالی که به خانه یکی از همسایگانش گریخته بود، دستگیر و روانه زندان شد. این نخستین باری نیست که وی مرتکب چنین رفتاری می‌شود.
به گفته سخنگوی اداره کلانتری لس آنجلس امریکا، پنجشنبه گذشته نامزد فرلانگ با مأموران تماس گرفت و اطلاع داد که وی توسط این هنرپیشه معروف در خانه‌اش واقع در هالیوود غربی که محل زندگی بسیاری از هنرپیشه‌های متمول سینمای امریکاست، مورد آزار و شکنجه قرار گرفته است.
مأموران به محض رسیدن به محل حادثه، توانستند فرلانگ را به دام بیندازند و وی را در حالی که از شدت شرمساری خودش را در خانه همسایه پنهان ساخته بود، دستگیر کنند.
این هنرپیشه 35 ساله، شنبه گذشته با قرار وثیقه 100 هزار دلاری به‌طور موقت از زندان آزاد شد.

ساعت خواب!
دفتر تحقیقات فدرال در آمریکا اخیرا ویدیویی را از انفجار میدان تایم در سال 2008 درنیویورک منتشر کرده است.پس از گذشت 5 سال از این حادثه؛ اف بی آی اعلام کرد به کسی که اطلاعاتی را در خصوص شخص بمبگذار ارایه کند 65 هزار دلار جایزه می‌دهد.

قالیچه ایرانی، 115 میلیارد تومان فروخته شد!
یک قالیچه ایرانی متعلق به دوره صفویه به قیمت بیش از 33 میلیون دلار در حراج «ساتبیز» نیویورک به فروش رسید. بر اساس این گزارش، یک فرد ناشناس که از طریق تماس تلفنی در این حراج شرکت کرده بود، این قالیچه را به قیمت بیش از 33 میلیون دلار، 3 برابر قیمت برآورد شده اولیه، خریداری کرد.
مبلغی که این فرش به ازای آن فروخته شد 300 درصد بیش از برآوردهای اولیه برای قیمت این قالیچه بوده است. پیش از این، بالاترین قیمت برای حراج قالیچه، متعلق به قالیچه ایرانی دیگری با نام «کرمان» بود که در حراجی «کریستیز» لندن به قیمت 9.6 میلیون دلار فروخته شده بود.
این قالیچه ایرانی که نام «برگ های داسی شکل» را بر آن نهاده اند، به طول 2.67 و عرض 1.95 متر، 350 سال پیش در ایران به دست هنرمندان قالی باف ایرانی بافته شده است. نام این قالی ایرانی از برگ های داسی شکل درون نقشه آن الهام گرفته شده است. طرح این قالیچه شبیه نقاشی‌های دوره صفویه است. در طراحی آن، از شکوفه های آلو، برگ های انگور و درختان سرو استفاده شده است.

https://shoma-weekly.ir/1PGoie