گفته می‌شود که...

گردش مالی سایت‌های شرط‌بندی/واگذاری هفت‌تپه به قیمت مفت/رد پای شرکت انگلیسی در ترور سردار سلیمانی/سید حسن نصرالله: سعودی‌ها رفتارشان عاقلانه نیست/فعال سیاسی اصلاح‌طلب: حساب ما از دولت جداست!/ناگفته‌هایی از اوقات فراغت حاج قاسم و ...


برکات اجرای «طرح حاج قاسم»

وزیر بهداشت گفت: «با گذشت حدود ۴۰ روز از آغاز طرح شهید سلیمانی، با وجود اینکه هدف‌گذاری کرده بودیم که میزان مرگ‌ومیر روزانه ۱۰ درصد کاهش پیدا کند، امروز شاهد کاهش ۵۰ تا ۶۰ درصدی مرگ‌ومیر بیماران و همچنین کاهش ۶۰ تا ۷۰ درصدی بستری بیماران هستیم. توانستیم با نظارت بیشتر، اجرای دستورالعمل‌ها را در خیلی از مناطق به بیش از ۹۰ درصد و در کشور به‌طور متوسط بین ۸۴ تا ۸۵ درصد برسانیم».
گردش مالی سایت‌های شرط‌بندی

«حسن نوروزی»، نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: «گردش مالی سایت‌های شرط‌بندی سالانه بیش از یک و نیم میلیارد دلار است. فعالیت این سایت‌ها خانمان‌سوز است و به‌واسطه مشارکت افراد، سرمایه‌های مادی مردم را به راحتی از کشور خارج می‌کنند».
عاموس» سریال «خانه امن» را بشناسید

«عاموس یادلین» رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی و هم‌اکنون رئیس مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی است. وی جلسات متعددی با نمایندگان عربستان داشته و به یک اتحاد با عربستان می‌رسد و برنامه‌هایی را برای ایجاد ناامنی در ایران طراحی می‌کند. بر اساس این تفاهم‌نامه امضا شده، هزینه‌های عملیات‌ها را دولت عربستان تأمین می‌کند و طراحی و اتاق فکر برنامه‌ها در موساد انجام می‌شود.
سید مقاومت» سناریوی جنگ روانی سعودی ـ صهیونیستی را لو داد

اواسط هفته گذشته رسانه‌های صهیونیستی و سعودی در نمایشی تبلیغاتی اخباری را درباره عزیمت یک زیردریایی اسرائیلی به سمت خلیج‌فارس منتشر کردند. این خبر دروغ که ظرف چند روز مدام از سوی رسانه‌هایی چون العربیه و چند کانال تلویزیونی رژیم صهیونیستی منتشر شد، نه‌تنها به لحاظ فنی امکان وقوع نداشت، بلکه اساساً صهیونیست‌ها جرئت چنین کاری را ندارند، زیرا کاملاً به قدرت اژدرهای ایرانی واقف‌اند. بااین‌وجود سید حسن نصرالله در گفتگوی اخیر خویش با شبکه المیادین، به نمایشی بودن این اقدامات تبلیغاتی اشاره کرد و گفت: «وقتی می‌شنوید که اسرائیلی‌ها دست به جنجال‌سازی رسانه‌ای می‌زنند، بدانید که پشت آن، اقدامات حقیقی وجود ندارد». رصد تحرکات محور آمریکایی، صهیونیستی، سعودی نشان می‌دهد که آن‌ها به‌شدت از احتمال وقوع عملیات انتقامی از سوی محور مقاومت در آستانه سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس نگران و آشفته هستند و تلاش می‌کنند به هر شکل ممکن جلوی آن را بگیرند.
واگذاری هفت‌تپه به قیمت مفت

روح‌الله ایزدخواه، نماینده تهران در مجلس گفت: «کل زمین کشاورزی کارخانه نیشکر هفت‌تپه در زمان واگذاری آن به مالکان خصوصی فعلی، ۱۲۰۰ میلیارد تومان ارزش داشته، اما الآن هر هکتار آن ۳۰۰ میلیارد تومان می‌ارزد ولی در زمان واگذاری کل آن تنها ۲۹۸ میلیارد تومان واگذار شده است!».

فریاد از سر ترس

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در حساب توییتری خود به تحرکات اخیر ارتش آمریکا در منطقه واکنش نشان داد و نوشت: «افزایش تحرک ارتش آمریکا در منطقه، نمایش پدافندی و ناشی از ترس، به دلیل شرارت‌های گذشته است. این اقدامات، آنتروپی ناامنی را بالا برده و موجب سوءتفاهم‌های زیان‌بار می‌شود. امنیت در منطقه تنها با خروج عوامل خارجی ضد ثبات محقق می‌شود
ژنرال بازنشسته صهیونیستی: در هر جنگ احتمالی شکست می‌خوریم

«اسحاق بریک»، ژنرال کهنه‌کار صهیونیستی طی اظهارنظری از وضعیت آمادگی نظامی رژیم صهیونیستی گفت: «ارتش اسرائیل آماده جنگ نیست و در هر جنگ احتمالی هزینه بسیار هنگفتی را پرداخت خواهد کرد. در تقابل اسرائیل و محور مقاومت، با شلیک بیش از ۲۰۰ موشک کوبنده و نقطه زن به سوی دولت ما، در محاصره‌ای نفس‌گیر قرار خواهیم گرفت».

بودجه‌هایی که صرف تأمین مقاله برای مجلات غربی می‌شود

استاد حسن رحیم‌پور ازغدی در یادداشتی در مورد عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشت: «رسالت شورا از ابتدا این بود که دانشگاه، محیط سالمی برای تدریس و تحقیق در جهت اهداف جدید تعالی‌بخش و زمینه‌ساز شکوفایی و خلاقیت انقلابی نسل‌های جدید باشد؛ اما همین امروز نیز جناح‌بندی‌های موذیانه و غیرشفاف حتی درون ساختار حاکمیت در جهت تقویت سنگواره‌های پیشاانقلاب و ممانعت از هر تحول اصلاح‌طلبانه انقلابی در جریان است و تلاش در جهت ارتجاع به دانشگاه نیم‌قرن قبل ادامه دارد. سنگ‌اندازی بر سر راه نظام آموزش و پژوهش متناسب با عصر جدید در جهت تمدن سازی ایرانی و اسلامی متوقف نشده و بیت‌المال همچنان صرف بازتولید همان روشنفکرنمایی‌های قدیمی و کاسبکارانه و فسیل‌های چپ مادی و راست سلطنتی نیز می‌شود. کاش لیبرال بودند. دیکتاتورهای لیبرال‌نما، نشسته بر خوان خون شهدای انقلاب، هرگاه کم آورده‌اند از سیستم رسمی آویزان شدند و هرگاه احساس قدرت و امنیت کرده‌اند، به همان سیستم، بی‌رحمانه لگد پراندند. زاله غرب‌زدگی از حاکمیت، هدف اصلی امام بود؛ اما پس از او عمر حاکمیت، سال‌های سال به اماله غرب‌زدگی به جای ازاله آن گذشت. پس از سال‌ها بحث در «نقشه جامع علمی» و هزاران برگ انشانویسی در باب پیشرفت ایرانی، هیچ‌کس در سه قوه نمی‌داند که هرسال و بلکه هر ده سال، چه تعداد دانشجو در چه رشته‌ها، در چه سطحی و چرا می‌گیریم؟ و با کدام نیاز کشور؟ و با کدام امکان اشتغال؟ و چرا بودجه و انرژی دانشگاه‌های ما به‌جای حل مشکلات این مردم، صرف مقاله‌نویسی برای چند مجله در اروپا و آمریکا می‌شود؟».
رد پای شرکت انگلیسی در ترور سردار سلیمانی

دبیر کل عصائب اهل الحق عراق: «شرکت انگلیسی «جی.فور.اس» که مسئول امنیت فرودگاه بغداد است، در بخشی از مأموریت تأیید هدف (سردار سلیمانی و المهندس) برای اجرای عملیات ترور شرکت داشته است.

خدمات جهانگیری بر کشور!

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «شدت یافتن احتمال حضور جهانگیری در ۱۴۰۰» نوشت: «زمزمه‌های حضور اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ بیش‌ازپیش شده است و بر اساس سخنان اخیر محمدرضا باهنر گویا خود او نیز بی‌رغبت برای حضور در انتخابات نیست. او به‌تازگی در گفت‌وگو با نشریه «مثلث» گفته است که جهانگیری به او (باهنر) گفته است اگر درخواست به حضور شود، در انتخابات حاضر می‌شود». تمجید از «ژنرال‌های خودخوانده» و دفاع از «آقازاده‌ها» جزو لاینفک رفتار جریان اصلاح‌طلب است. در این میان، جوان‌گرایی، گردش مدیران، مدیریت جهادی و ... در برنامه طیف اصلاح‌طلب هیچ جایگاهی ندارد. «صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح‌طلب چندی پیش گفته بود: «ادبیات سیاسی اصولگرایان سرشار از مفاهیمی مانند «جوان‌گرایی»، «مدیریت جهادی»، «مبارزه با فساد» و امثال این شده است، اما اصلاح‌طلبان حتی در حد و اندازه ظاهری هم نتوانسته‌اند تغییر و تحولی در ادبیات و گفتمان سیاسی‌شان ایجاد کنند. نه در تغییر چهره‌ها و نه در فرآیند نوسازی گفتمان سیاسی، آنان نتوانسته‌اند دست‌کم به اندازه اصولگرایان خودی نشان‌ دهند». اصلاح‌طلبان جهانگیری را شایسته ریاست جمهوری در ۱۴۰۰ معرفی می‌کنند؛ این در حالی است که وی قریب به هشت سال است که معاون اول رئیس‌جمهور است. دلار ۴۲۰۰ تومانی که به دلار جهانگیری مشهور شد، تنها بخشی از کارنامه غیرقابل‌قبول معاون اول روحانی است. این تصمیم غلط و غیرکارشناسی ده‌ها میلیارد دلار از سرمایه کشور را بر باد داد و موجب افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها شد.
حادثه‌ای دردناک برای استراتژیست‌های نظامی روسیه

«الکساندر دوگین»، فیلسوف و نظریه‌پرداز مشهور روسی معتقد است: «ژنرال سلیمانی یک قهرمان واقعی بود؛ قهرمان مبارزه نه‌تنها برای منافع ایران و جهان تشیع، بلکه قهرمان تمام جبهه مقاومت علیه هژمونی امپریالیسم. حادثه ترور ژنرال سلیمانی یک عزای واقعی و دردناک برای استراتژیست‌های نظامی روسیه بود».
سانسور ضربات ایران بر رژیم صهیونیستی

معاون موساد: «ما از ایرانی‌ها ضربات دردناکی دریافت کردیم، اما سانسور نظامی اجازه پخش چنین اطلاعاتی نمی‌دهد تا اسرائیلی‌ها بفهمند چه به سرشان آمده است».
سید حسن نصرالله: سعودی‌ها رفتارشان عاقلانه نیست

دبیر کل حزب‌الله لبنان در مصاحبه با شبکه المیادین گفت: «آمریکایی‌ها با درخواست سعودی (برای ترور من) موافقت کردند تا اسرائیلی‌ها اجرا کنند. سعودی‌ها در سال‌های اخیر رفتارشان عاقلانه نیست و بر اساس کینه و حسد رفتار می‌کنند. ترور شهید قاسم سلیمانی و المهندس هم یک طرح سه‌جانبه آمریکایی و اسرائیلی و سعودی بود و هر سه طرف مرتکب این جنایت شدند». وی افزود: «شهید سلیمانی شخصیتی کاریزماتیک و انسانی متمایز بود که توانایی زیادی برای تأثیرگذاری بر دیگران داشت. شهید سلیمانی در دنیا زندگی می‌کرد، اما در این دنیا نبود، انسانی برنامه‌ریز و استرتژیست و هم‌زمان مرد میدان و تاکتیک بود».

پیام حاج قاسم به ظریف: دشمنی که با آن قدم می‌زنی قابل‌اعتماد نیست!

«حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: «روزی سردار سلیمانی به من که معاون وزیر خارجه بودم زنگ زدند، در آن زمان آقای ظریف در لوزان سوئیس با ۵ کشور در حال مذاکرات هسته‌ای بودند. شب قبل از آن تصاویری از قدم زدن آقای ظریف با جان کری منتشر شده بود. سردار با کنایه و خنده‌ای به من گفت دارید با آمریکایی‌ها قدم می‌زنید؟! سپس گفتند این پیامی که می‌خواهم بگویم را به آقای ظریف برسانید. من به دفتر ایشان رفتم. او می‌خواست ما را توجه بدهد به این مسئله که به دشمن نمی‌توان اعتماد کرد. در آن جلسه به من گفتند ما اسناد دقیقی به دست آوردیم مبنی بر اینکه در جریان سقوط شهر موصل به دست داعش، چند هواپیمای غول‌پیکر لجستیکی آمریکایی در تاریخ و ساعت مشخص در فرودگاه موصل به زمین نشسته است و از یکی از این هواپیماها ژنرال‌های آمریکایی پیاده می‌شوند و فرماندهان داعش روی فرش قرمز به استقبال آن‌ها می‌روند. سپس گفتند در جریان این اتفاق به مدت ۵ ساعت در سالن vip فرودگاه موصل بین ژنرال‌های آمریکایی و فرماندهان داعش مذاکره می‌شود. جزئیات این مذاکره و فایل آن در اختیار سردار سلیمانی بود. در تمام این مدت ۵ ساعت هم سلاح‌ها و تجهیزات پیشرفته آمریکایی از هواپیماهای لجستیکی پیاده می‌شد و در اختیار نیروهای داعش قرار می‌گرفت. تمام تصاویر و نوع سلاح‌ها در این اسناد مشخص بود. سردار سلیمانی می‌خواستند با این اسناد به ما بگویند این دشمنی که در حال مذاکره با شماست، قابل‌اعتماد نیست».
پیش‌بینی قیمت خودرو

نعمت‌ا... کاشانی‌نسب، نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با تاکید بر اینکه قیمت خودرو همچنان در بازار آزاد اعلام نشده است، گفت: بیش از یک ماه است که هیچ معامله‌ای در بازار خودرو صورت نگرفته و خرید و فروش‌ها صفر است. همانطور که تالارهای پذیرایی هیچ مشتری ندارند و با رکود مواجه شدند و این رکود به سراغ نمایشگاه داران هم آمده است. قیمت ها تا زمان ثبات، ممکن است کاهش داشته باشد، منتظر ثبات در بازار خودرو هستیم. اکنون تنها قیمت خودرو در فضای مجازی اعلام می‌شود.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب: حساب ما از دولت جداست!

«محسن رهامی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «از نظر مردم، دولت روحانی منتسب به اصلاح‌طلبان بوده و با حمایت این جریان روی کار آمده است. «مصطفی ایزدی» از فعالین اصلاح‌طلب نیز چندی پیش گفته بود: «اصلاح‌طلبان بر سر دوراهی قرار گرفته‌اند. اگر بخواهند دولت و آقای روحانی را به طور کامل رها کنند، دیگر در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نمی‌توانند از فرد دیگری حمایت کنند. چرا؟ به این دلیل که مردم خواهند گفت که اصلاح‌طلبان از روحانی حمایت کردند تا رأی بیاورد، اما میانه راه او را تنها گذاشتند! مردم این مسائل را می‌دانند و خواهند فهمید. از سویی هم اگر بخواهند با تمام توان و پتانسیل خود از روحانی حمایت کنند، عملکردها و نمرات منفی دولت روحانی به پای اصلاح‌طلبان نوشته خواهد شد و باید پاسخگو باشند». روزنامه شرق نیز پیش‌ازاین در مطلبی نوشته بود: «خوب و بد روحانی در محکمه تاریخ قطعاً به‌پای اصلاح‌طلبان نوشته می‌شود». با اینکه فعالین اصلاح‌طلب اذعان دارند که حامی اصلی برای روی کار آمدن دولت کنونی بوده‌اند و طبعاً کارنامه روحانی به‌پای این جریان نوشته می‌شود، باز هم طیف تندروی این جریان با فرافکنی در پی آن است تا سفره خود را از دولت جدا کند.
تشکیل ستاد ملی ازدواج

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت در سفرها، نمی‌توان کارگاه‌های آموزشی ویژه زوج‌های دانشجو را در مشهد مقدس برگزار کرد. حجت‌الاسلام مصطفی رستمی یادآور شد: قرار است چند اتفاق دیگر نیز در فضای ازدواج دانشجویی رخ دهد که می‌توان به طرح همرسان، ترویج ازدواج آسان و تشکیل ستاد ملی ازدواج اشاره کرد.

در این هفت سال چه بر سر کشور گذشت؟

«مجید ابهری» جامعه‌شناس و فعال اصلاح‌طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «درحالی‌که آقای روحانی در اواخر ریاست‌جمهوری دوره اول، موضوع اجرای کامل حقوق شهروندی را ترجیع‌بند صحبت‌های خویش کرده بود، خشونت در فضای مجازی و کاهش چشمگیر سطح نشاط اجتماعی باعث بالا رفتن افسردگی، انزوا، خودکشی و تلخ‌کامی‌های دیگر شده و این موارد در دوران پساکرونا بیشتر از شرایط فعلی خواهد بود. در حال حاضر گسترش رفتارهای خشونت‌آمیز در روابط اجتماعی و پدید سرقت‌اولی‌ها هیچ نشانی از منشور شهروندی ندارد و باعث نگرانی جامعه‌شناسان شده است». مشکلات کنونی کشور از هفت سال پیش و درست از نقطه‌ای اوج گرفت که حل مشکلات کشور به مذاکره گره خورد و دراین‌بین جریان اصلاح‌طلب مدام بر طبل مذاکره و سازش زد تا این‌که بعد از معطل شدن جامعه ایرانی برای سیب و گلابی‌های برجامی، اکنون شاهد افزایش مشکلات به اعتراف همین جریان هستیم. این طیف طی هفت سال اخیر، یک روز «مدیران نجومی بگیر» را «ذخایر نظام» نامید؛ روز دیگر مفسد دانه‌درشت اقتصادی را «کارآفرین برتر» معرفی کرد؛ دیگر روز گفت که مطالبه اصلی زن و جوان ایرانی، حضور در ورزشگاه و کنسرت است؛ روز دیگر مدعی شد که مطالبه مردم به‌جای اشتغال و گرانی و رکود و ...، رفع حصر است؛ دیگر روز می‌گوید که هدف از برجام اصلاً اقتصادی نبود و ... و اکنون بدون پذیرش قصور و کوتاهی‌ها، صرفاً در حال برشمردن آن‌ها است!
هزینه گزاف سبد معیشت کارگران

از امروز، هزینه‌های زندگی کارگران به‌صورت رسمی با حضور شرکای اجتماعی بررسی خواهد شد. عدد و رقمی که از جلسات مزدی به صورت نهایی به عنوان سبد معیشت استخراج می‌شود، ملاک بررسی دستمزد 1400 در شورای عالی کار است. سال گذشته سبد معیشت کارگران 4میلیون و 940هزار تومان تعیین شد که البته این عدد نیز با در نظر گرفتن حداقل‌ها به دست آمد و قطعا هزینه‌های زندگی بالاتر از اینها بود.

ناگفته‌هایی از اوقات فراغت حاج قاسم

«مرتضی حاج باقری» از دوستان نزدیک حاج قاسم سلیمانی، بخش‌هایی از زندگی سردار شهید که از چشم‌ها دور مانده است را این‌گونه تشریح می‌کند: «همیشه حاج قاسم همراه خود کتاب داشت و زمانی که از ایران به سمت سوریه حرکت می‌کردیم در حال مطالعه بود. در سفرها کتاب از دست ایشان جدا نمی‌شد، مگر اینکه راجع به موضوع مهمی می‌خواست صحبت کند. یک روز زمانی که عازم سوریه بودیم، ایشان غرق در مطالعه بود که پس از نیم ساعت کتاب را بست و من که دو تا صندلی عقب‌تر بودم را صدا کرد و گرم صحبت شدیم. زمانی که به مقصد رسیدیم لبخندی زد و گفت؛ حاج مرتضی امروز یک کتاب به من ضرر زدی. حاج قاسم اخلاق‌های ویژه و منحصربه‌فردی داشت؛ او همیشه اهل ورزش بود. شاید برای جوانان جالب باشد که بدانند حاج قاسم در اوج جوانی زیبایی‌اندام کار می‌کرد. همیشه لبا‌س‌های شیک می‌پوشید».

اخبار روزانه:
*
فرزند آیت‌الله مصباح‌یزدی گفت: پدرم از هشیاری مناسب برخوردار است، پزشکان از وضعیت آیت‌الله مصباح راضی هستند و درمان ادامه دارد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مصباح‌یزدی در گفت و گو با تسنیم، درباره آخرین وضعیت جسمانی آیت‌الله مصباح‌یزدی اظهار داشت: به لطف خدا وضعیت عمومی پدرم مساعد است. وی افزود: آیت‌الله مصباح یزدی از هشیاری مناسب برخوردار است، پزشکان از وضعیت ایشان راضی هستند و درمان ادامه دارد. فرزند آیت‌الله مصباح‌یزدی بیان کرد: بیماری پدرم همان بیماری مربوط به دستگاه گوارش و ضعف شدید جسمانی است که اخیراً شدت پیدا کرده است.
*
نماینده وابسته به ائتلاف الفتح در پارلمان عراق از عزم مجدد پارلمان این کشور برای طرح پرونده جدول خروج نظامیان آمریکا از عراق خبر داد و از دولت خواست که به خواست اکثریت پارلمان در مخالفت با حضور نظامیان آمریکا در عراق احترام بگذارد. پارلمان عراق مجدداً پرونده جدول خروج نظامیان آمریکا را به جریان می‌اندازد تا مصوبه پارلمان از سوی دولت اجرا شود.
* یک خبر غیر رسمی از احتمال حضور محسن رضایی در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس از حوزه انتخابیه تهران حکایت دارد. به گزارش خبرآنلاین، بر اساس خبری که در کانال‌های تلگرامی به نقل از راوی منتشر شده است، برخی منابع در مجلس گفته‌اند تعدادی از نمایندگان مجلس با محسن رضایی دیدارهایی داشته و از او خواسته‌اند در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس از حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام و به جای مرحومه فاطمه رهبر راهی مجلس شود
.
* پس از 2 تذکر هفته های گذشته نهادهای نظارتی به مسئولان ارشد نهاد ریاست جمهوری درباره تصویب پیشنهاداتی در هیئت وزیران که موجبات افزایش اختیارات فراقانونی کابینه را فراهم می کرد، یک نهاد مسئول در نامه روزهای اخیر خود خطاب به مدیران مهم دولتی به آن ها متذکر شده تصمیم آبان ماه کابینه مبنی بر الزام واریز برخی عوارض قانونی به حساب یک وزارتخانه بر خلاف مجوز قانونی که محل واریز را دستگاه های اجرایی دیگری تعیین کرده، از مصادیق تعیین تکلیف دولت برای برخی دستگاه ها بر خلاف تصریح قانونی است و باید لغو شود
.

* یک نهاد مسئول در نامه روزهای اخیر خود خطاب به تعدادی از دستگاه های نظارتی و تشکل های صنفی، به آن ها متذکر شده با عنایت به مواد 1 و 2 قانون پولی و بانکی کشور که واحد پول کشورمان را به صراحت مشخص کرده، بنابراین مخاطبان باید توجه داشته باشند انجام معامله و تعهد پرداخت هرگونه وجه در قراردادهای داخلی، فقط با پول رایج کشور انجام شود و از انجام معاملات میان اشخاص حقیقی و حقوقی با معیار قرار دادن دلار، یورو و امثالهم، اجتناب شود.

* سرپرست یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان تهران گفت: ویلای چند ده میلیارد تومانی واقع در «آهار» از توابع شمیرانات با حکم دادستانی این شهرستان تخریب شده است. سرهنگ احمد ناصری اظهار کرد: این بنا با متراژ 700 مترمربع باهدف تغییر کاربری اراضی ملی در منطقه «آهار» شمیرانات احداث‌شده بود و بر اساس برآوردهای کارشناسانه حدود 20 میلیارد تومان ارزش ریالی داشت. وی اضافه کرد: پرونده قضایی این ساخت‌وساز غیرمجاز از سال 94 تشکیل شده بود، تا سرانجام حکم تخریب آن به اجرا درآمد.

*گاهی مواقع در مباحث سیاسی، یک رجل سیاسی و یک مسئول طراز اول کشور القاب ناپسندی را به ملت نسبت می­دهد، از نظر شرعی حکم آن چیست؟ آیا مصداق حق­الناس نیست؟ پاسخ: رعایت شئون آحاد جامعه لازم و اقداماتی نظیر اهانت، بی­حرمتی تحقیر، تمسخر و توهین به دیگران جایز نیست.

*کتاب «بچه‌های حاج قاسم» مروری است بر بخش کوچکی از خاطرات لشکر 41 ثارالله در طول دوران دفاع مقدس از زبان سردار حسین معروفی، فردی که بنا به گفته سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، کم سن و سال‌ترین فرمانده گردان لشکر 41 ثارالله در طول دوران دفاع مقدس بوده است. این اثر دفاع مقدس توسط معاونت فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه تبدیل به کتاب صوتی شده است.

* در جلسات هدایت سیاسی؛ سؤالات جمع­آوری شده از شرکت­کنندگان را ممیزی کرده و طبق نظر خود، سؤالات مناسب و در شأن یگان را در اختیار سخنران قرار می­دهیم. انجام این کار خلاف عدالت نیست و مدیون شرکت­کنندگان نمی­شویم؟ پاسخ: اگر زمان و موقعیت اقتضای اولویت­بندی در مطالب و مباحث نماید، ایرادی ندارد.
* بادمجان سفید برای نخستین‌بار در شهرستان میناب از توابع استان هرمزگان تولید شد. از مهم‌ترین مزایای بادمجان سفید نسبت به بادمجان‌های معمولی سیاه و بنفش، می‌توان به نبود مواد حساسیت‌زا در بافت میوه آن اشاره کرد. برخی افراد به بادمجان معمولی حساسیت داشته و قادر به مصرف آن نیستند. این حساسیت در استفاده از بادمجان سفید وجود نداشته و این افراد می‌توانند بدون عوارض از این نوع بادمجان استفاده کنند.

* رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: شمار مسموم‌شدگان مشروب الکلی دست‌ساز در قشم که تا روز ششم دی‌ماه هفت نفر بود، به 17نفر افزایش یافته است. دکتر فاطمه نوروزیان افزود: حال 2 نفر از این افراد وخیم است و با سطح هوشیاری سه در کما به سر می‌برند. وی ادامه داد: 13نفر از مسموم‌شدگان تاکنون دیالیز و سه نفر مرخص شده‌اند. وی سن این افراد را بین 17تا 57 سال اعلام کرد که همگی با علائم تاری دید، سرگیجه، تهوع و استفراغ و تنگی نفس شدید به بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

https://shoma-weekly.ir/S2DIfR