گفته می‌شود که...

گذری بر اخبار انتخابات1400

تحولات درگذراست و اخبار روز هیچگاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و گاه غیررسمی انتخابات این روزها طرفدارهای خاص خودش را دارد و نشر و بازنشر آنها سبب تأثیر در تصمیمگیری مردم میشود؛ اکنون و در آستانه انتخابات، بخشی از این اخبار رسمی و غیررسمی را مرور میکنیم:

این بار در حاشیه

محمدرضا خباز استاندار سابق سمنان در دولت روحانی و فعال سیاسی اصلاحطلب هم درباره راهبرد اصلاحطلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ برای حمایت از محسن مهر علیزاده یا عبدالناصر همتی گفت: اصلاً خبری از حمایت جبهه اصلاحات از مهر علیزاده یا همتی نیست. در اینکه جبهه کارگزاران اعلام کرده از همتی حمایت میکند باید به این نکته توجه کرد که حزب کارگزاران یک حزب از بدنه اصلاحطلبی است و البته کلیه حزب کارگزاران هم از همتی حمایت نکردهاند، بلکه فقط دبیر کل حزب کارگزاران از همتی حمایت کرده است.خباز ادامه داد: بر اساس آنچه من اطلاع دارم خاتمی تصمیم حمایت از این دو نامزد را بر عهده جبهه اصلاحطلبان گذاشته است و خودش راسماً ورود نخواهد کرد.

ماجرای یک مظلومنمایی

درحالیکه هیچ گروه و جریان سیاسی حامی دولت اعتدال، بهواسطه عملکرد نادرست این دولت از آن حمایت نمیکند واعظی رئیس دفتر دولت مواضع نامزدها در مناظرهها را با عنوان تخریب دولت بدعتی نامبارک در سپهر سیاسی کشور عنوان کرد، این روزها البته روحانی نیز بهجای پاسخگویی نسبت به وضع موجود در پی گریز از این مهم است و با گرفتن انگشت اتهام به سمت تحریم و نقض عهد غرب و... سعی در نوعی سفسطه سیاسی دارد.

سقوط اخلاق توسط خودشان

٢۴ ساعت پس از پایان دومین مناظره انتخابات ریاستجمهوری سیزدهم، هنوز موج انتقادها به آنچه بعدازظهر روز سهشنبه با حضور ۷ کاندیدای انتخابات و مجری صداوسیما روبهروی چشمان مخاطبان رقم خورد، فروکش نکرد.اوج انتقادها، انتقادی بود که از زبان محمدرضا عارف مطرح شد. او که پس از مناظره اول عنوان کرد: آنچه بیش از هر چیز در مناظرات اخیر، اذهان را به خود مشغول کرده، «سقوط اخلاق سیاسی» است. این ادعای عارف بیش از هر چیز ناظر بر رفتارهای دوستان اصلاحطلب خود در مناظرههاست.

افشای یک دروغ توسط خودیها

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیسجمهور اظهارات همتی مبنی بر اینکه او به دلیل اختلافنظر با روحانی عزل شده را تکذیب کرده و گفته اتفاقاً آقای همتی میخواست برای حضور در انتخابات مرخصی بگیرد تا اگر رأی نیاورد، مجددا بر سر کار برگردد. واعظی این اظهارات را درخصوص سخنان اخیر عبدالناصر همتی که گفته بود به دلیل اختلافنظر با آقای روحانی از مسئولیت بانک مرکزی عزل شده است،مطرح کرد.

https://shoma-weekly.ir/s1VGsE