گفته می‌شود که...

گاف عجیب سایت آبی ها در معرفی سرمربی جدید/ شرط آمریکایی‌ها برای پذیرش منافقین/ مستند احمدی‌نژاد ساخته می‌شود/ دستور از بالا برای برکناری رویانیان/ نظر آمانو درباره انتخابات ایران/ گدایی بازیگر فیلم ضدایرانی گلاب و ...

سوء‌استفاده فتنه‌گران از شادی مردم پس از انتخابات
 شب گذشته و در میان شادی هواداران آقای روحانی در سطح معابر و خیابان‌های شهر تهران و سایر شهرهای کشور، گروه‌های کوچکی از عناصر جریان فتنه سعی کردند با تحریک و تشویق تجمع‌کنندگان، شعارهایی را در حمایت از سران فتنه، موسوی و کروبی، فراگیر کنند که با استقبال عموم مواجه نشد.
عناصر فتنه در نظر دارند با طرح شعارهایی از این دست، دروغ‌ها و جرم‌های ارتکابی سرکردگان جریان فتنه را به دست فراموشی بسپارند، این انتخابات باشکوه که نمادی از اقتدار و تحمل نظام اسلامی در برابر یاوه‌گویان و بدخواهان است، فتنه‌گران را در پیشگاه ملت شریف ایران سرشکسته کرده است. آنانی که در سال 1388 با سردادن شعار خائنانه تقلب در انتخابات، فتنه‌ای را علیه پیروزی مردم به‌راه انداختند، طی شب گذشته شاهد پیام‌های تبریک و محترمانه همه مسئولان نظام و سایر نامزدها به‌ویژه نامزدهای اصول‌گرا به حسن روحانی بودند. به‌نظر می‌رسد مطالبه مردمی برای محاکمه فتنه‌گران که با طرح دروغ و شایعات سیاه، تلخ‌‌کامی را در سال 1388 نصیب ملت کردند، در روزهای آتی نیز همچنان مطرح شود و ابعاد جدی‌تری به خود بگیرد.
بی‌بی‌سی روز گذشته و پیش از اتمام شمارش آرا به استقبال یادداشت محمدرضا خاتمی رفت که در وب‌گاه اینترنتی «نوروز» که نزدیک به جبهه منحله مشارکت است، منتشر شده است. در این یادداشت آمده است: «اینک که جشن ملی بر پا شده است اولین درخواست ما این است که با آزادی میر حسین موسوی و مهدی کروبی و زهرا رهنورد و همه زندانیانی که به باور ما بی‌گناه هستند، شیرینی و حلاوت این حماسه سیاسی را دوچندان کنیم!»

خشم «ربع پهلوی» از مشارکت گسترده مردم در انتخابات
 روز گذشته مجری تلویزیون راشاتودی روسیه از رضا پهلوی درباره اینکه چرا ادعا می‌کند انتخابات ایران آزاد نیست، پرسید: «وقتی من به اطراف دنیا نگاه می‌‌‌کنم، هیچ کشور غربی نمی‌بینم که انتخاباتی کاملاً شفاف و آزاد داشته باشد. بنابراین شما چرا ایران را در معرض استانداردهایی چنان سختگیرانه قرار می‌‌‌دهید که هیچ کشور دیگری از آن‌ها تبعیت نمی‌کند؟» رضا پهلوی در پاسخ به این پرسش گفت: «کاری به کشورهای دیگر و شهروندان آن‌ها ندارم و از طرف آن‌ها صحبت نمی‌کنم»!
  مجری برنامه پرسید: «اما بسیاری از دیگر ایرانیان هستند که دائماً پای صندوق‌های رأی می‌‌‌روند و بگذارید این را بگویم که میزان مشارکت ایرانی‌ها از بسیاری از کشورهای غربی بالاتر است، مثلاً مشارکت مردم در انتخابات قبلی، 85 درصد بود در حالی که در انتخابات 2012 آمریکا میزان مشارکت مردم، 57 درصد بود؛ بنابراین به‌نظر می‌‌‌رسد بسیاری از ایرانی‌ها با شما موافق نیستند که انتخابات، نامربوط است، چون آن‌ها فوراً به پای صندوق‌های رأی می‌‌‌روند.»رضا پهلوی گفت: «اینکه مشارکت وجود دارد، هرگز به رژیم مشروعیت نمی‌بخشد. میزان مشارکت ثابت نمی‌کند آن‌ها با این فرایند موافق هستند. بعضی از شرکت‌کننده‌ها مجبور می‌‌‌شوند یا به آن‌ها رشوه داده می‌‌‌شود تا رأی دهند!»

استراو» خط را داد
وزیر اسبق خارجه انگلیس که مناسبات بسیار نزدیکی با حسن روحانی، دبیر اسبق شورایعالی امنیت ملی داشته است، با اشاره به عدم‌استفاده از فرصت‌های گذشته برای حل مشکلات با ایران گفت: آمریکا و همپیمانانش در زمان خاتمی دچار خطای محاسباتی شدند. شبکه خبری «اسکای‌نیوز عربی» گزارش داد: «جک استراو» وزیر اسبق خارجه انگلیس با اشاره به عدم‌استفاده از فرصت‌های گذشته برای حل مشکلات با ایران گفت: آمریکا و همپیمانانش در زمان خاتمی دچار خطای محاسباتی شدند. بنابر این گزارش، جک استراو که در حال حاضر رئیس کمیسیون مشترک احزاب درباره ایران در مجلس انگلیس است خواستار ایجاد روابط کامل دیپلماتیک با تهران پس از انتخابات شد. وی افزود: نمی‌خواهیم اشتباه گذشته را تکرار کنیم، ایالات متحده آمریکا و کشور‌های عضو ناتو باید حقیقت وجود ایران را به رسمیت بشناسند. درست است که تعامل با ایران سخت است ولیکن اجتناب‌ناپذیر است. امیدوارم وزیر خارجه کنونی پس از انتخابات، تمام تلاش خود را برای ایجاد روابط کامل دیپلماتیک با ایران انجام دهد، ناچاریم با آنان مذاکره کنیم هرچند سخت باشد.

برنامه جدید آمریکایی‌ها برای منافقین
ایسنا: چند تن از مقامهای آمریکایی از انتقال احتمالی عده‌ای از منافقین به این کشور خبر دادند.
سیاست ایران تغییر نمی‌کند
ایسنا : نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب گفت، انتظار نمی‌رود با تغییر رئیس‌جمهور در ایران، سیاست خارجی این کشور دستخوش تغییر شود.

گاف عجیب سایت آبی ها در معرفی سرمربی جدید
سرانجام مانوئل پیگرینی، سرمربی پیشین تیم فوتبال مالاگا با مسئولان باشگاه منچسترسیتی به توافق رسید. وی با عقد قراردادی 3 ساله هدایت این تیم انگلیسی را به عهده گرفت. سایت رسمی باشگاه منچسترسیتی خبر پیوستن این مربی شیلیایی به آبی‌ها منچستر را تایید کرد ولی در  این بین اشتباهی از سوی این باشگاه رخ داد و نام این مربی به اشتباه روی خروجی سایت قرار گرفت. نام صحیح لاتین پیگرینی « Manuel Pellegrini» است که در خبر سایت باشگاه به اشتباه « Manuel Pelligrini»  درج شده است.
پیگرینی جانشین روبرتو مانچینی شد که در فصل قبل در کسب جام برای آبی‌های منچستر ناکام بود. این مربی 59 ساله فصل گذشته عملکرد قابل قبولی در مالاگا داشته و توانست این تیم را به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برساند.

شرط آمریکایی‌ها برای پذیرش منافقین
احتمال پذیرش تعدادی از اعضای منافقین که در حال حاضر در کمپ لیبرتی بغداد مستقر هستند از سوی آمریکا وجود دارد. چند تن از مقامات آمریکا از انتقال احتمالی عده‌ای از منافقین به این کشور خبر دادند ولی آن را به جدایی این افراد از سازمان منافقین منوط دانستند. خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از تنی چند از مقامات آمریکایی اعلام کرد احتمال پذیرش تعدادی از اعضای منافقین که در حال حاضر در کمپ لیبرتی بغداد مستقر هستند از سوی آمریکا وجود دارد. بنابر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، آنها در ادامه افزودند در ازای انتقال این افراد به آمریکا از آنها انتظار می‌‌رود که از سازمان مجاهدین خلق جدا شوند. این سازمان از ابتدای شکل‌گیری فهرست تروریستی آمریکا در سال ۱۹۹۷ در این فهرست قرار گرفت و قریب به ۱۵ سال متمادی در آن حضور داشت ولی در نهایت با پرداخت هزینه‌های سرسام‌آور و برگزاری تجمع‌ها و خرید سیاستمداران بازنشسته آمریکایی و اروپایی توانست خود را از آن خارج کند. دولت عراق در اقدامی قانونی و توافقی که در دسامبر سال ۲۰۱۱ میلادی با سازمان ملل انجام داد حدود ۳۰۰۰ تن از اعضای این گروهک تروریستی را از کمپ اشرف که نزدیک به 3دهه از آن به عنوان یک پایگاه نظامی استفاده می‌‌کردند به کمپ لیبرتی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد منتقل کرد تا پس از بررسی وضع پناهندگی آنها توسط کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان به کشورهای ثالث منتقل شوند. گفتنی است نخست‌وزیر آلبانی پس از دیدار با معاون وزیر خارجه آمریکا و نماینده ویژه سازمان ملل در عراق در اواسط ماه مه میلادی، پیشنهاد پذیرش ۲۱۰ تن از این افراد به خاک کشورش را داد ولی سخنگوی این سازمان بلافاصله این پیشنهاد را رد کرد ولی پس از گذشت 2 ماه و اظهارنظر مقامات سازمان ملل و وزارت خارجه آمریکا مبنی بر کارشکنی منافقین و همکاری نکردن رهبران آنها برای خروج اعضای خود از عراق ۱۴ نفر و به دنبال آن ۳۰ نفر دیگر از اعضای این گروهک به آلبانی منتقل شدند.

قرضاوی: ایرانی‌ها مشرک هستند!
یوسف قرضاوی مفتی دربار آل‌ثانی در قطر، در ادامه حملات لجام‌گسیخته خود علیه جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت در منطقه، با توهین دوباره به ایران، نظام دمشق و حزب‌الله، مدعی شد: «ایران هیچ ارتباطی با اسلام ندارد و مردم ایران مشرک به خداوند متعال هستند». به گزارش شبکه العالم، با گذشت زمان و تحولات سریع در اوضاع سیاسی منطقه، ماهیت و رویکرد قرضاوی و هم‌قطارانش در زمینه دشمنی با ایرانیان و تشیع و صدور فتوای قتل شیعیان به بهانه مقابله با فتنه و بیان ادعاهایی که هیچ ارتباطی با رسالت آسمانی اسلام ندارد، بیش از پیش آشکار می‌شود. قرضاوی که با مشروع دانستن قتل غیرنظامیان نقشی مستقیم در زمینه تشدید فتنه در میان مسلمانان داشته است، در کنفرانس موسوم به «موضع علمای امت نسبت به مساله سوریه» در قاهره، در کمال گستاخی مدعی شد، حکام کنونی ایران که از نظام بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه حمایت می‌کنند، متعصب هستند و بویی از اسلام نبرده‌اند. وی ادامه داد: کسانی که با مسلمانان در القصیر و سایر مناطق سوریه می‌جنگند، از اسلام بویی نبرده‌اند. بشار اسد اعلام کرده لائیک است لذا کسانی که با ما می‌جنگند، جنگشان مذهبی است. قرضاوی، حزب‌الله و نظام دمشق را به طایفه‌گرایی کینه‌توزانه و تلاش برای نابودسازی اهل سنت در جنگ کنونی سوریه متهم کرد و افزود: جنگ در سوریه، قومی نیست بلکه علیه اسلام است لذا از مسلمانان مالزی، اندونزی، سنگال، استرالیا و سایر کشورها می‌خواهم در سوریه بجنگند. قرضاوی با درخواست از کشورهای عربی برای حمایت بیشتر از مخالفان سوری، گفت: وقت آن رسیده که کشورهای عربی، «عربیت» خود را قدرتمندانه نشان دهند و از بشار و افرادش انتقام بگیرند.

سفر با هواپیمای اختصاصی
شنیده شد که بر اساس بررسی‌های یک نهاد نظارتی، یکی از مسئولان ارشد اجرایی با ارسال ابلاغیه‌ای به یکی از معاونین رئیس‌جمهور، اعلام کرده است که هیات دولت مجوز سفر وی به کشور تایلند با هواپیمای اختصاصی را صادر کرده است. خراسان نوشت: بر اساس گزارش نهاد مذکور، تعدد سفرهای مسئولان دولتی با هواپیمای اختصاصی، اگرچه قانونی است اما با شعارها و رویکردهای اعلامی دولت در تعارض است.

مستند احمدی‌نژاد ساخته می‌شود
شنیده شد که مجید مرادی، مستندساز عضو گروه مستند آزاد اعلام کرد به‌زودی مستندی درباره احمدی‌نژاد می‌سازد. تسنیم نوشت: مرادی که در کارنامه خود مستندهای «داستان یک انقلاب» و «عبور از خط آتش» را دارد سوژه اصلی ساخت این فیلم را برگرفته از مستند جدید بی‌بی‌سی علیه محمود احمدی‌نژاد اعلام کرد.

نظر آمانو درباره انتخابات ایران
شنیده شد که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره انتخابات ایران اظهارنظر کرد. باشگاه خبرنگاران نوشت: یوکیا امانو گفته است: «نمی‌توانم درمورد نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ایران گمانه‌زنی کنم با این حال از دیدگاه آژانس می‌توانم بگویم که ما مایل به مذاکرات سازنده با جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب هستیم.» وی همچنین اظهار کرد که زمان دور بعدی مذاکرات آژانس با نمایندگان هسته‌ای کشورمان مشخص نیست.

حضور روحانی در وزارت کشور تکذیب شد
شنیده شد که سایت آفتاب حضور حسن روحانی را در وزارت کشور تکذیب کرد. افکار نیوز نوشت: این سایت بدون ذکر منبع خود نوشته است؛ «حضور دکتر حسن روحانی در وزارت کشور، برای دیدار و رایزنی با مسئولان برگزاری انتخابات تکذیب شد.» پیش از این سایت خرداد اعلام کرده بود حسن روحانی، «نامزد منتخب اصلاح‌طلبان» جهت دیدار و رایزنی با مسئولان وزارت کشور در آستانه اعلام نتایج آراء راهی وزارت کشور شد.

مدیرمسئول فردا دادگاهی می‌شود
شنیده شد که نماینده حقوقی ریاست‌جمهوری گفت: مدیرمسئول سایت خبری تحلیلی فردا با شکایت معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری در دادگاه مطبوعات محاکمه می‌شود. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ روح‌ا... بشارت اظهار کرد: دادگاه رسیدگی به اتهامات مدیرمسئول سایت خبری تحلیلی فردا در شعبه ۷۸ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی باقری و با حضور اعضای هیات منصفه مطبوعات امروز برگزار خواهد شد. نماینده حقوقی ریاست‌جمهوری ادامه داد: اتهام مدیر مسئول سایت فردا نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی است.


واکنش رژیم اسرائیل به انتخابات ایران
شنیده شد که وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی در دیدار با وزیر دفاع آمریکا در واکنش به یازدهمین دور از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران اعلام کرد که انتخابات ایران هیچ تغییری در سیاست‌های تهران ایجاد نمی‌کند. فارس به نقل از جروزالم پست نوشت؛ موشه یعلون در دیدار با «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا در دفتر پنتاگون در واشنگتن تصریح کرد: ما بسیار از پیشرفت‌های پروژه هسته ای ایران نگران هستیم و از آنچه که نمی‌دانیم نگرانیم.

ایران سی‌امین تولیدکننده برق هسته‌ای
شنیده شد که شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم در بخشی از گزارش سالانه خود موسوم به «مرور آماری انرژی جهان 2013» از تولید معادل 4/560میلیون تن نفت، برق هسته‌ای در سال 2012 در جهان خبر داد. تسنیم نوشت؛ تولید برق هسته‌ای در جهان طی این سال با کاهش 9/6درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است. این گزارش که برای شصت‌ودومین سال متوالی منتشر شده است برای نخستین‌بار ایران را بین کشورهای دارای برق هسته‌ای قرار داده است.
بدین ترتیب ایران در سال 2012 به‌عنوان سی‌امین کشور تولیدکننده برق هسته‌ای در جهان شناخته شده است. تولید برق هسته‌ای ایران در سال 2012 معادل انرژی 300 هزار تن نفت بوده است. سهم ایران از کل برق هسته‌ای تولیدی در جهان طی این سال 1/0درصد اعلام شده است که با تولید برق هسته‌ای در سوئیس برابر بوده است.

کشته شدن تعدادی از منافقین
شنیده شد که در حمله موشکی به مقر منافقین در عراق تعدادی از آنان کشته و زخمی شدند. بولتن‌نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه از بغداد نوشت: سازمان ملل متحد اعلام کرد: در حمله موشکی به اردوگاه منافقین در نزدیکی بغداد شماری از آنان کشته یا زخمی شدند. این خبرگزاری به تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها اشاره‌ای نکرد.

اخبار ضد و نقیض درباره مرگ مبارک
شنیده شد که برخی منابع مصری از مرگ «حسنی مبارک» رئیس جمهور مخلوع مصر در بیمارستان زندان طره خبر دادند. به گزارش «کل الوطن»، برخی منابع مصری گزارش دادند که مبارک در بیمارستان زندان طره مُرده و روز یکشنبه آینده این خبر به طور رسمی اعلام خواهد شد.تعدادی از فعالان سایت‌های اجتماعی این خبر را ذکر و اشاره کردند که مبارک ساعاتی قبل مُرده است.
«طارق العوضی» عضو حزب مصر دموکراتیک در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک نوشت: اخبار موثق درباره مرگ مبارک در زندان طره وجود دارد و طی ساعات آینده خبر مرگ وی اعلام خواهد شد.از سوی دیگر سایت «أنا آسف یاریس» بزرگ‌ترین سایت طرفدار مبارک در فیس‌بوک خبر مرگ مبارک را رد کرد.در این سایت آمده است: ما تاکید می‌کنیم که مبارک در صحت کامل بسر می‌برد و از کاربران محترم می‌خواهیم که از منبع اطلاعاتی که درباره مبارک در سایت‌های اینترنت و سایت‌های اجتماعی منتشر می‌شود، اطمینان حاصل کنند.

دولت ساختمان جهادکشاورزی را از قوه قضائیه گرفت
در حالی که دولت چند سال قبل، ساختمان اصلی وزارت جهاد کشاورزی را به قوه قضائیه واگذار کرده بود، شنیده شده اخیرا مصوبه ای از سوی هیئت دولت به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده که بر اساس آن سازمان ملی زمین و مسکن مکلف است نسبت به فروش این ساختمان به مساحت ۷۹۴۷ مترمربع به قرارگاه خاتم الانبیاء با ترک تشریفات مزایده و به قیمت کارشناسی روز اقدام و وجوه حاصل از فروش را تحت عنوان سایر منابع به حساب وزارت راه و شهرسازی واریز کند.

تعلل در گسترش روابط با کشورهای مشمول بیداری اسلامی
گفته می شود بر اساس بررسی کارشناسان یک نهاد نظارتی، در حالی که تعدادی از کشورهایی که طی سالهای گذشته در آنها انقلاب اتفاق افتاده و بیداری اسلامی در مردم آنها موج می زند، دارای پتانسیل فراوانی برای افزایش تعاملات اقتصادی هستند و این تعاملات تاثیرات فرهنگی و اجتماعی زیادی نیز به همراه دارد، هیچ برنامه و اقدام مدونی برای استفاده از این ظرفیت انجام نشده است و کشورهای شرقی و غربی، جای ایران را در این عرصه پر کرده اند.

دوره جبران آسیب‌های 8 سال اخیر آغاز شده است
احمد توکلی، نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشارکت گسترده مردم در انتخابات گفت: این مشارکت مردم در داخل موجب شادی طرفداران نظام شد و در خارج ابزار را از دست دشمنان گرفت؛ نتیجه آرا هرچه باشد، چه در مرحله اول آقای روحانی پیروز شده باشد و چه انتخابات به مرحله دوم بکشد، در سرمایه بزرگی که به وجود آمده و برای همه مردم و کشور ایران است، تاثیری ندارد.وی با بیان اینکه همانگونه که رهبر معظم انقلاب پیش‌بینی کرده بودند، حماسه دیگری خلق شد که ناظران داخلی و خارجی را شگفت‌زده کرد، ابراز اطمینان کرد که این انتخابات سرآغاز دوره‌ای جدید برای جبران آسیب‌های 8 سال اخیر خواهد بود.

چرایی سکوت مسئولان
محمد دامادی، نماینده مردم ساری در مجلس با انتقاد از گسترش روز افزون ساخت‌وساز‌های بی‌رویه در حریم دریاگفت: افرادی که در حریم دریا ساخت‌وساز‌های غیرمجاز انجام می‌دهند یا متمولان دارای توانایی مالی یا افراد صاحب نفوذ هستند. چرا که مردم عادی توانایی قرار گرفتن در مقابل قانون را ندارند.وی یادآور شد: یکی دیگر از معضلات جدی در برابر مقابله با ساخت‌وساز‌های بی‌رویه سواحل دریاها وجود راه‌حل‌هایی برای دور زدن قانون است.

منتخب مردم باید روحیه تعامل داشته باشد
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه مسئولان نظام باید به خواسته‌های مردم توجه کنند اضافه کرد: مسئولان باید دست از تفرقه بردارند و ملت را به سمت اتحاد و همدلی حرکت دهند. وی با اشاره به اینکه مسئولان باید دست از تفرقه بردارند و ملت را به سمت اتحاد و همدلی حرکت دهند، تصریح کرد: منتخب مردم باید روحیه تعامل داشته باشد.

واقعیتی که در بحبوحه انتخابات آشکار شد
انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد، واقعیت‌های زیادی را که زیر پوست جامعه بود آشکار کرد. یکی از این واقعیت‌ها فاصله‌ایست که بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جامعه و مردم دارند. نامه‌هائی که با امضاءهای یکصد و پنجاه نفره و یکصد و شصت نفره در حمایت از بعضی نامزدهای ریاست جمهوری منتشر شدند و بعضی تحرکات دیگر عده‌ای از نمایندگان مجلس در تقویت جریان افراطی، از این قبیل است. این از عجایب است که وکلای مردم به طرفی می‌روند که موکلین آنها درست در نقطه مقابل آنها حرکت می‌کنند. فاعتبروا یا اولی‌الابصار!

شفافیت انتخابات به روایت حسینیان
تسنیم: حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌ا... حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد حماسه سیاسی که روز جمعه 24خرداد ماه توسط مردم محقق شد گفت: این انتخابات بهانه را از دست دشمنان گرفت و منطق دشمن را کند کرد، به دلیل اینکه دشمنان می‌دانستند امکان تقلب در انتخابات وجود ندارد.

ساخت بازی رایانه ‌ای «آخرین نبرد»
قدس آنلاین: شورای صدور پروانه ساخت بنیاد ملی بازی‌ های رایانه ‌ای مجوز ساخت بازی «آخرین نبرد» با موضوع آموزه‌ های دینی و مذهبی را صادر کرد.

گدایی بازیگر فیلم ضدایرانی گلاب
فارس: «گائل گارسیا برنال» که به عنوان بازیگر نقش اول فیلم ضدایرانی «گلاب» انتخاب شده بود، برای بازی در این نقش دستمزد بیشتری مطالبه کرده است.

دستور از بالا برای برکناری رویانیان
قانون: پرونده برکناری محمد رویانیان مدیرعامل پرسپولیس دوباره کلید خورد. بعضی از افراد قدرتمند درون دولت به عباسی، وزیر ورزش توصیه اکید کرده اند که هر چه سریع تر رویانیان را از باشگاه پرسپولیس کنار بگذارد.

مفتی سوریه : مسیحیت هم وهابیت دارد
العالم: شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی سوریه گفت:وهابی گری فقط نزد مسلمانان نیست، این طرز تفکر در مسیحیت نیز هست.

مستند «پول تمیز» هفت ثروتمند ایرانی
ایرنا: مستند تلویزیونی «پول تمیز» با محوریت زندگی هفت نفر از ثروتمندان ایرانی که از طریق روزی حلال کسب ثروت کرده اند و جزو افراد نیکوکار به شمار می روند، ساخته می شود.

واشنگتن‌پست: مردم ایران دعوت رهبری را اجابت کردند
یک روزنامه آمریکایی نوشت رهبر ایران بی‌امان مردم را به شرکت در انتخابات تشویق می‌کرد و مردم ایران نیز اجابت کرده و روز جمعه همین کار را کردند.واشنگتن‌پست نوشت: تلاش رهبر ایران برای استقبال هرچه گسترده‌تر مردم از انتخابات در عین حفظ آرامش عمومی موفق بود و صف‌های طویل مقابل حوزه‌های رای باعث شد ساعت‌های کار اخذ رای تمدید شود.
این روزنامه نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای صبح جمعه رای خود را به صندوق انداخت. هر 6 نامزد از وفاداران به وی بودند که اندک تفاوتی در دیدگاه‌هایشان در مسایل داخلی و خارجی به خصوص موضوع هسته‌ای وجود ندارد. رهبر عالی ایران هنگام انداختن رای به صندوق بی‌اعتنا به نظر واشنگتن راجع به مسائل داخلی و انتخابات ایران گفت‌«به تازگی شنیده‌ام که فردی در شورای امنیت ملی آمریکا گفته است انتخابات ایران را قبول نداریم، به درک که قبول ندارید.» روی این خطاب،‌«جان کری» وزیر خارجه آمریکا بود که ماه گذشته در سخنانی گفت، انتظار ندارد، انتخابات ایران محاسبه بنیادین او در مورد سیاست‌های هسته‌ای این کشور را تغییر دهد.
روزنامه سعودی الوطن نیز در سرمقاله خود پیرامون انتخابات ایران تأکید کرد: سیاست کلان ایران با تغییر چهره‌ها در انتخابات تغییر نخواهد کرد. پست ریاست جمهوری به عنوان هرم قدرت اجرایی در کشور و اداره داخلی و خارجی آن محسوب می‌شود. به بیان دیگر رئیس‌جمهوری نمی‌تواند از چارچوب کلی سیاست‌های ایران که از زمان برپایی انقلاب (امام) خمینی‌(ره) طی سه دهه گذشته مرسوم بوده است، خارج شود این مسئله امری قطعی است.
در ادامه سرمقاله این روزنامه سعودی آمده است: برخی گزارش‌ها حاکیست نفوذ ایران در عراق، سوریه، لبنان و حتی افغانستان، معضلی واقعی برای منافع قدرت‌های بزرگ در منطقه به شمار می‌رود. آمریکا و اتحادیه اروپا در شرایط کنونی عملیات نظامی بر علیه ایران را ترجیح نمی‌دهند و ایران نیز به خوبی از این موضوع آگاه است.
روزنامه لبنانی الاخبار نیز نوشت: انتخابات این دوره ریاست جمهوری در ایران بدون‌کمترین جنجال برگزار شد و هیچ تغییری در سیاست خارجی ایران ایجاد نخواهد کرد.

زنان نروژی سرباز می‌شوند!
جهان: پارلمان نروژ در اقدامی عجیب با طرح خدمت یک ساله سربازی زنان در این کشور موافقت کرد.

 سفر مشکوک شاهزاده سعودی به ترکیه
الف: شاهزاده متعب بن عبدا... بن عبد العزیز رئیس نیروهای گارد ملی عربستان سعودی به منظور دیدار وگفت‌و گو با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه عازم این کشور شده است.

حمایت می کنیم
فرارو: احمد توکلی، نماینده تهران درمجلس شورای اسلامی گفت: باید همه دست به دست هم دهند که از منتخب ملت حمایت کنیم.

باز هم جوگیر شدیم و به ساز حاکمیت رقصیدیم!
شکست فضای تحریم انتخابات به دست محافل مدعی آن، موجی از سردرگمی را در میان رسانه‌های مجازی وابسته به مخالفان جمهوری اسلامی پدید آورده است.به گزارش دویچه وله این محافل می‌گویند که شکست خط تحریم انتخابات و تن دادن به دعوت به شرکت در آن به منزله رقصیدن به ساز حاکمیت بوده است.
دویچه وله در گزارشی از این رسانه‌های مجازی نوشت: نویسنده وبلاگ «غوزک پلاتینی» با پوپولیستی خواندن خصوصاً کمپین انتخاباتی حسن روحانی می‌نویسد: گاه تصور می‌کنیم پوپولیسم را می‌شناسیم! اما متأسفانه نمی‌توانیم این پوپولیسم فراگیر و مضحکی را که حول «رأی دادن» به راه افتاده ببینیم. بدون داشتن اصول و منطق متقن جوی راه می‌افتد و همه باید جوگیر شوند و هر کس جوگیر نشود از ترس تنها ماندن دنبال جماعت می‌افتد. حال بیایید تصور کنیم حاکمیت کسانی مانند [...] را وارد معرکه نکرده بود و اکنون همه جا سکوت مرگ برقرار بود و پروفایل‌های فیسبوک همه «رأی من در حصر است»، «تا تقلب هست انتخابی در کار نیست» بود و افراد در شبکه‌های کاری و خانوادگی‌شان به هم می‌گفتند در این انتخابات شرکت نمی‌کنیم و نظرسنجی‌ها همه آمار پایین شرکت را نشان می‌داد...»
وی سپس می‌نویسد: «شگفتا که در تئوری از مقاومت منفی دم می‌زنند و گاندی مثال می‌زنند اما در عمل کارشان فقط [...] رنگ‌کنی و رقصیدن به ساز حاکمیت است برای پرشور کردن مراسم».
دویچه وله همچنین از قول‌نوشته یکی از شاهدان کمپین خیابانی در فیس‌بوک می‌نویسد: «برای من خیلی رقت‌انگیز بود فضا. تصویرهای باشکوه زنجیره انسانی چارسال پیش از جلو چشمم دور نمی‌شه و برنامه‌های خیابونی این چند روزه، جلوش یه نمایش خنده‌دار و پوچه برای منی که اون روزها رو دیدم این برنامه‌ها بیش‌تر از اینکه هیجانم رو زیاد کنه، سرخورده‌م می‌کنه. برنامه‌های خیابونی امروز، بیشتر شلوغ‌بازی و جوگیری بود.»دویچه وله از تمسخر طیفی از اپوزیسیون توسط دیگر خبر داده و نوشته که یکی از کاربران توییتر می‌نویسد روی قبرشان بنویسید آن قدر رأی داد که مرد(!)

شیخ فتنه 2
تسنیم: شیخ سعود الشریم خطیب و امام جمعه مسجد الحرام شهر مکه مکرمه خطاب به نمازگزاران در بیت‌ا... الحرام از آنها خواسته به هر شکل ممکن از نیروهای مسلح مخالف نظام بشار اسد رئیس جمهوری سوریه حمایت وپشتیبانی کنند.

تعویق بازنشستگی اساتید
جهان: با تصویب مرکز هیأتهای امنا و هیأتهای ممیزه مرکزی وزارت علوم، بازنشستگی استادان تا 5 سال به تعویق افتاد.

مافیا در بازار کتاب دانشگاهی
باشگاه خبرنگاران: شنیده ها حاکیست که اخیرا پای سودجویان به چاپ کتب دانشگاهی در مراکز زیرزمینی باز شده است.

تردد اصلاح طلبان در حسینیه ارشاد
 روز گذشته بسیاری از  خانواده‌های عناصر فتنه سال 88  از جمله همسر تاج‌زاده، با حضور در حسینیه ارشاد به بهانه رأی‌دادن، در مصاحبه با رسانه‌های خارجی، مطالبات نامشروع خود را مطرح کردند که البته با واکنش مردمی مواجه شدند. ساعاتی پس از شروع رأی‌گیری، همسر تاج‌زاده با حضور در محل حسینیه، خطاب به خبرنگاران گفت: مسئولان باید به‌جای حاشیه‌سازی‌ها، به مردم و زندانیان سیاسی برسند و مانند اصول‌گرایان دروغ نگویند. در این هنگام در میان جمعیت یکی از جوانان حاضر گفت: اگر رأی داده‌اید و دموکراسی کشور را پذیرفته‌اید، پس چرا به نفع دشمنان لفاظی می‌کنید؟!
همچنین زهرا و نعیمه اشراقی نیز که سخنان ضدحجاب و غیرمتعارف آن‌ها در ماه‌های اخیر باعث تعجب مردم مذهبی جامعه شده است، نیز با حضور مستمر در محل حسینیه ارشاد با پرسیدن کد تعرفه رأی‌دهندگان، سعی می‌کردند از میزان مشارکت در ساعت‌های مختلف برآورد داشته باشند. یزدی نیز با حضور در حسینیه ارشاد در پاسخ به این سؤال خبرنگاران که «چطور عملکرد سران فتنه را غیر قانونی نمی‌دانید؟» گفت: موسوی و کروبی باید آزاد شوند تا خود پاسخگوی این سؤالات باشند. همچنین برخی عناصر مرتبط با فتنه در چند مرحله با هماهنگی و به‌طور دسته‌جمعی وارد حسینیه ارشاد می‌شدند و آرای خود را در صندوق می‌انداختند و سپس در میان مردم، به سم‌پاشی علیه نامزدهای اصول‌گرا مشغول می‌شدند. معصومه ابتکار نیز به همراه خانواده و نزدیکان خود در محل حسینیه حاضر شد و برای متشنج کردن فضا تلاش کرد که با واکنش مردمی مواجه شد

ممنوعیت ورود مداح مشهور به بحرین
قدس آنلاین: نزار القطری مداح معروف که برای حضور در جشن ‌های اعیاد شعبانیه قصد ورود به بحرین را داشت با ممانعت پلیس این کشور مواجه شد.

تکذیب دعای تغییر نتیجه انتخابات
تابناک: حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه اظهارات منتسب به وی در خصوص دعا برای تغییر نتیجه انتخابات را که در قالب پیامک ارسال شده بود تکذیب کرد.

اخبار کوتاه:
*در چند ماهی که به انتخابات باقی‌مانده بود و حتی تا روز انتخابات، گروه‌های خارج‌نشین و ضدانقلاب، کشورهای غربی، معاندان و منافقان و تعداد محدودی از داخلی‌ها، به بهانه عدم حضور نامزد واقعی اصلاحات و راستی دانستن و آخوند خواندن حسن روحانی(!) و اینکه وی نماینده رهبری در شورای امنیت ملی است و... مردم را به عدم شرکت در انتخابات و تحریم آن تشویق می‌کردند؛ اما پس از پیروزی آقای روحانی در انتخابات، در چرخشی شیطنت‌آمیز و عجیب، همه آن‌ها به‌ویژه بی‌بی‌سی فارسی و صدای آمریکا و پایگاه‌های فتنه، صفحات اصلی پایگاه‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند! غافل از اینکه مردم تمام آن سخنان و رفتار آنان را به یاد دارند.
* «سامر علوانی» سرکرده یکی از گروه‌های تروریستی در سوریه به همراه شماری از عناصرش در «داریا» به هلاکت رسید. نیروهای ارتش، حمله گروهی از عناصر مسلح را قبل از یورش به بیمارستانی دولتی در شهر «بصری الشام» ناکام گذاشتند و شماری از آن‌ها را به هلاکت رساندند. همچنین نیروهای ارتش، گروهی از عناصر مسلح را که قصد داشتند به ساختمان تحقیقات کشاورزی در حمص حمله کنند، به هلاکت رساندند.
* رئیس مؤسسه اهل‌البیت(ع) تونس با اشاره به‌مواضع استکبارستیزانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: امام خامنه‎ای جنگ سه دهه را با قدرت و حکمت پشت سر گذاشت. «عمادالدین الحمرونی» اندیشمند شیعه و رئیس مؤسسه اهل‌البیت(ع) تونس از رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان ثمره تجربه امام راحل یاد کرد و گفت: امام خامنه‌ای ادامه‌دهنده راه و ثمره تجربه امام خمینی(ره) است، ایشان شاگرد امام بوده و در راه پیروزی انقلاب اسلامی ایران تلاش فراوانی انجام داده و هم‌اکنون نیز به پدری برای ملت ایران و مسلمانان جهان مبدل شده است. وی افزود: شیوه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای کاملاً بر اساس اسلام ناب محمدی و وحدت اسلامی استوار است و ولی امر مسلمین برای همه مسلمانان سخن می‌گوید.
  * «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا، در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت که با توجه به رد صلاحیت‌ بسیاری از نامزدهای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر، قبول این مسئله که انتخابات ایران در فضایی آزاد و منصفانه برگزار می‌شود، برای بسیاری سخت است. این اظهارات مداخله‌جویانه وزیر خارجه آمریکا در حالی صورت گرفته است که نظام انتخاباتی در خود ایالات متحده به بیش از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات اجازه حضور در رقابت نهایی را نمی‌دهد و در هر دوره، تنها افرادی شانس ریاست‌جمهوری ایالات متحده را دارند که از میان این دوحزب برآمده باشند و جالب‌تر اینکه، در رقابت‌های انتخاباتی سال 2000  بین بوش و الگور، جرج بوش نه به واسطه اختصاص رأی بیشتر، بلکه به کمک رأی الکترال و اعمال نفوذ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا به مردم این کشور معرفی شد!
* سلیم ادریس» فرمانده گروهک تروریستی موسوم به «ارتش آزاد»، با ارسال پیامی برای دولت‌های غربی، از آن‌ها خواست با ارسال سلاح و تجهیزات، از شکست نیروهای تحت امر وی در برابر ارتش سوریه در حلب جلوگیری کنند. روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» دیروز نوشت: ادریس، غرب را در برابر دو گزینه قرار داده است؛ یا باید با مسلح کردن مخالفان موافقت کنند و یا اینکه «پایگاه دیگر» خود را از دست خواهند داد. به نوشته این روزنامه، ادریس چند روز پیش،  فهرست مفصلی از سلاح‌های مورد نیاز ارتش آزاد را به آمریکا، فرانسه و انگلیس ارائه کرد که شامل موشک‌های ضد تانک، پدافند هوایی، هزاران قطعه یدکی، 200 موشک کونکورس ضد تانک ساخت روسیه، 100 سامانه موشک قابل حمل، 200 هزار فشنگ کلاشینکف، 50 هزار فشنگ دوشکا و 100 هزار قبضه انواع سلاح‌های سبک است.
*  عناصر ضد انقلاب در انگلستان روز گذشته، پیش از آغاز رأی‌گیری یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در حرکتی از روی استیصال و به منظور ممانعت از حضور ایرانیان مقیم انگلستان در انتخابات، بر روی پله‌های ورودی مراجعان به بخش کنسولی سفارت ایران در لندن رنگ پاشیدند؛ اما با وجود تلاش‌های گسترده این عناصر ضدانقلاب برای این کار اخبار رسیده از حضور گسترده هموطنان ایرانی در این دور از انتخابات حکایت دارد
* گروهی با عنوان «ارتش سایبری ایران» نزدیک به ۱۳ وب‌گاه اینترنتی و وبلاگ وابسته به جبهه معاندان نظام جمهوری اسلامی را هک کرد. این گروه پایگاه‌های اینترنتی چون؛ عدالت برای ایران، آرش سیگارچی، الاهواز، راه آزادی، صدای اهواز، استان‌بان، ایران گلوبال، اهواز آزاد و چندین پایگاه اینترنتی دیگر را هک کردند. روز گذشته همچنین وب‌گاه‌هایی چون؛ خودنویس، کمپین حامیان حقوق‌بشر، روزنه، رسا تی‌وی، جبهه ملی و سحام نیوز از سوی گروهی به نام «جهاد گمنام مجازی» مورد حمله قرار گرفتند.
 



https://shoma-weekly.ir/bQ7eVb