گفته می‌شود که...

گاف بزرگ صدا و سیما که جنجالی شد/ تحریم تبلیغات انتخاباتی توسط خبرگزاری دولت!/ مشایی و افسردگی شدید بخاطر رد صلاحیت؟!/ نظراسرائیل درباره پایان دولت احمدی نژاد!/ حادثه برای کاروان انتخاباتی یک کاندیدا/ مواضع دوگانه در خصوص حکم حکومتی و.....

باز هم سوءاستفاده تبلیغاتی!
رسانه ملی در اقدامی پسندیده برای تبلیغات بیست‌روزه نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، فرصت‌های برابری را در اختیار آن‌ها گذاشت. نو بودن روش جاری در عین داشتن محاسن فراوان، دارای ضعف‌هایی نیز هست. برخی از نامزدها با سوء‌استفاده از این ضعف‌ها، از فرصت در اختیار سوء‌استفاده تبلیغاتی می‌کنند. بسته شدن دست مجری و آزاد بودن نامزد انتخابات برای ورود به هر عرصه و گفتن هر آنچه که می‌خواهد و یا بی‌اعتنایی به مقرراتی که درباره تبلیغات به آن‌ها یادآوری شده، از جمله ضعف‌های روش جاری است. برخی از نامزدها به جای انتخاب روشن منطقی تبلیغات اقناعی و تفاهمی، از روش تبلیغات تهاجمی و عوام‌فریبانه استفاده می‌کنند. این نامزدها به هر نحوی تلاش می‌کنند با یافتن روزنه و گریزگاهی به مسائلی بپردازند که زمان‌ آن‌ها سرآمده؛ اما به‌گمان آن‌ها بازخوانی این مسائل و در خلال آن، دادن نسبت‌های ناروا به دیگران می‌تواند برای آن‌ها رأیی به همراه داشته باشد. این دسته از نامزدها فراموش کرده‌اند که در حضور ملتی سخن می‌گویند که با این ترفندها کاملاً آشنا هستند و بیش از آنکه به روایت پالایش نشده برخی از نامزدها از گذشته نیازمند باشند، مشتاق شنیدن برنامه‌های قابل اجرای آن‌ها برای آینده هستند.

افزایش فعالیت‌های ضدایرانی سازمان‌های صهیونیستی
  در آستانه انتخابات و با بیشتر شدن فعالیت کاربران ایرانی گوگل، شبکه‌های مسیحیت صهیونیستی با همکاری گوگل در میل باکس‌های شخصی افراد تبلیغات می‌کنند؛ تمرکز سازمان‌های تبشیری در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) و به‌ویژه ایران قابل‌توجه است. این سازمان‌ها اغلب تحت نظارت سیا و دیگر نهادهای امنیتی آمریکا فعالیت می‌کنند. رؤسای این قبیل سازمان‌ها، وابستگان سرویس‌های امنیتی ایالات متحده هستند که مدیریت سازمان‌های چند ملیتی تبشیری صهیونی را به‌عهده دارند. این سازمان‌ها تمامی توان خود اعم از کمک‌های مادی و معنوی، حمایت لابی صهیونیستی و مقامات رسمی سیاسی و حتی توان رسانه‌ای غرب را به خدمت گرفته‌اند تا موفقیتی در این عرصه به‌دست آورند.
با توجه به هزینه‌های بالای تبلیغات گوگل در میل باکس‌های شخصی، سازمان‌های تبشیری صهیونیستی با توجه به رابطه خود با سازمان‌های بزرگ صهیونیستی، تخفیف‌ها و امتیازات ویژه‌ای دریافت می‌کنند. این سازمان‌ها با دسترسی گسترده به مخاطبان ایرانی سعی دارند نیروهای تازه جذب کنند تا در مرحله‌های مختلف، آموزش‌های لازم را ببینند و خود هسته‌های جدیدی در کشور به‌وجود آورند. از جمله مهم‌ترین اهداف این قبیل سازمان‌ها، تغییر نگاه مردم ایران به آمریکا و رژیم صهیونیستی است. این احتمال نیز وجود دارد که به‌سبب حساسیت انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو، آن‌ها به شکل موقت و مقطعی وارد مباحث سیاسی انتخاباتی نیز بشوند و دیدگاه‌های خود را تبلیغ و القا کنند.

 نمایی از بخش ناپیدای ترکیه!
قطع چند درخت و تغییر کاربری یک بوستان نمی‌تواند عامل اعتراضاتی چنین گسترده و خشن باشد. اگر آمار «معمر گولر» وزیر کشور ترکیه، درست باشد و بر اثر ملاحظاتی دستکاری نشده باشد که گفت در اعتراضات روز پنج‌شنبه و جمعه در شهرهای مختلف ترکیه از جمله استانبول، آنکارا و ازمیر 79 نفر زخمی و حدود 1000 نفر نیز بازداشت شدند، معلوم است نمی‌توان آن را اعتراضی ساده و سطحی به قطع چند درخت و تغییر کاربری یک بوستان دانست. اگر این‌گونه بود، باید اعتراضات به شهر استانبول محدود می‌شد که بوستان مذکور در آن قرار دارد. شدت و گستره اعتراضات آنچنان مقامات کشور ترکیه را نگران کرد که دسترسی کاربران اینترنتی را به شبکه‌های اجتماعی مسدود کردند. از مدت‌ها پیش به‌ویژه پس از تقویت روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی و آشکار شدن زرگری بودن جنگ اردوغان با مقامات این رژیم و نیز دخالت‌های نامشروع دولت ترکیه در سوریه و حمایت آشکار از تروریست‌ها، نشانه‌های مخالفت مردم ترکیه با این اقدامات کم‌وبیش مشاهده می‌شد، اما دولتمردان این کشور که غرق در شوق سقوط قریب‌الوقوع(!) حکومت سوریه بودند، به آن توجه نداشتند تا با فرو افتادن درختان بوستان تاریخی «قیزی پارک» مردم ترکیه به‌پا خاستند. شاید اردوغان این روزها از به یادآوردن حمایت از فتنه‌گران ایران در سال 88 هنگام بازگشت از ایران که در تبریز بیان کرده بود، احساس خوبی نداشته باشد.

بهنود: برای خاتمی هیچکس دم دست‌تر از هاشمی نبود
«خاتمی زیر فشار اصلاح‌طلبان بود. وقتی صحنه را نگاه کرد، دم دست‌تر از این به ذهنش نرسید که هاشمی بیاید.»
این مطلب را مسعود بهنود همکار سلطنت‌طلب شبکه‌ بی‌بی‌سی در مصاحبه با کامبیز حسینی عنوان کرده است. وی در این مصاحبه که پس از اعلام نامزدی هاشمی ‌و قبل از رد صلاحیت وی صورت گرفته، می‌گوید: آقای هاشمی به نظرم می‌رسد ریسک بزرگی کرده و کار غلطی انجام داده. به نظرم کار غلطی است آمدن او. اگر شما جمهوری اسلامی را یک مجموعه‌ای از حسن‌ها و عیب‌ها تصور کنید، در عیب‌های جمهوری اسلامی سهم هر کسی بیشتر از آقای هاشمی نیست. آقای هاشمی آن قدر سهم دارد در عیب‌های جمهوری اسلامی که هیچ کس دیگری ندارد.
وی درباره ادعای تقلب در انتخابات سال 88 بدون آن که منظور خود از «معتمدین» را مشخص کند، مدعی شد: اینکه تقلب شده را که تصور می‌کنم ما نمی‌توانیم دور بنشینیم و از دور قضاوت کنیم. بلکه یک طبعی وجود دارد که وقتی آدم خودش نمی‌تواند برود از نزدیک قضاوت کند، طبیعتاً اعتماد می‌کند به حرف معتمدین و کسانی که می‌شود به آنها اعتماد کرد. کسانی که می‌شود به آنها اعتماد کرد، در مجموع معتقد هستند که تقلب شده و ما هم ناچار مجبور هستیم این نظر را بپذیریم. (!!

حادثه برای کاروان انتخاباتی سعید جلیلی
کاروان انتخاباتی سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری دچار سانحه شده است.
پس از زیارت مزار نورانی شهدا و شهید بابایی کاروان همراه آقای جلیلی در اتوبان تهران - قزوین در حال حرکت بود که بعد از طی سه چهار کیلومتر از مسیر یکی از خودروها از مسیر منحرف شد.
وی افزود : خودروی L90 حامل دوستان نزدیک دکتر جلیلی پس از آنکه از مسیر خارج شد به شدت با گاردریل برخورد کرد و باعث مصدومیت سرنشینان آن شد که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

تحقیق ‌و تفحص مجلس از شرکت شمسا
شنیده شد که نماینده مردم اراک از طرح تحقیق و تفحص مجلس از شرکت شمسا که از زیر مجموعه‌های سازمان حج و زیارت است، خبر داد. فارس نوشت: محمد حسن آصفری اظهار کرد: موضوع تحقیق و تفحص از شرکت شمسا که از زیرمجموعه‌های سازمان حج و زیارت است در دستور کار ما قرار دارد. وی افزود: شرکت شمسا، شرکتی انحصاری است که اقدام به اعزام مردم به زیارت عتبات و عالیات می‌کند و اخیرا این شرکت هزینه‌های سفر به عتبات و عالیات را به صورت خودسر افزایش داده است. آصفری گفت: موضوع این تحقیق و تفحص به کمیسیون فرهنگی ارجاع شده که البته ما در کمیسیون فرهنگی در این رابطه قانع نشدیم. بر همین اساس منتظریم تا این موضوع در صحن علنی مجلس مطرح شود.

نام قاتل شاه اسماعیل بر بزرگترین پل ترکیه
جهان: نامگذاری پروژه ساخت بزرگترین و عریض‌ترین پل ترکیه به نام «یاووز سلطان سلیم»( قاتل شاه «اسماعیل صفوی» و قاتل علویان) خشم گروه‌های زیادی از علوی ها و منتقدان نخست‌وزیر ترکیه را برانگیخت.تحلیلگران ترکیه این اقدام اردوغان را ارسال یک پیام سیاسی ویژه برای ایران و سوریه دانسته اند.

خروج ناو آمریکایی از خلیج فارس
تسنیم: ناو هواپیمابر آیزنهاور که اصلی‌ترین ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس محسوب می‌شود، منطقه را ترک کرد.

حذف طرح شمر و اوباما!
رجا: مدیر خانه طراحان انقلاب اسلامی از تغییر طرح دیوارنگاره معروف به «شمر و اوباما» در میدان ولیعصر(عج) تهران خبر داد.

این اقدام بد اخلاقی است
مشرق: یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی چهار جلسه است که از حضور در جلسات این شورا منع شده که این موضوع در شورا بی سابقه بوده است. در جلسه گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از حاضران این اقدام را بد اخلاقی آشکار خوانده است.

پخش پرس‌ تی‌وی از یوتل‌ست قطع شد
شنیده شد که شرکت خدمات ماهواره‌ای فرانسوی یوتل‌ست از روز پنجشنبه با ارسال پارازیت روی سیگنال‌های شبکه خبری انگلیسی زبان ایران (پرس تی‌وی) و در اقدامی متناقض با ادعای آزادی بیان خود، حملات علیه این شبکه را افزایش داد. پرس ‌تی‌وی نوشت: این نخستین باری نیست که رسانه‌های ایران مورد حملات کشورهای غربی قرار می‌گیرند. بنا بر این گزارش، «میشل د روزن» مدیر اسرائیلی-فرانسوی یوتل‌ست در ماه‌های اخیر با اعمال فشار بر شرکت‌های خدمات ماهواره‌ای اروپا و آسیا برای قطع کردن صدای رسانه‌های ایرانی، تلاش‌های خود را افزایش داده است.

مواضع دوگانه در خصوص حکم حکومتی
در جمهوری اسلامی ایران، به عنوان حکومت اسلامی، حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) و آیت الله خامنه ای، به عنوان ولی فقیه زمان، هر کدام با توجه به مقتضیات زمان، حکم حکومتی صادر کرده اند؛ برای مثال، در سال 58، بعد از عقد قرارداد کمپ دیوید توسط مصر و سازش این کشور با رژیم اشغالگر قدس، طبق حکم حکومتی امام(رحمت الله علیه) روابط سیاسی ایران با مصر قطع شد. همچنین مقام معظم رهبری، در سال 79، طی حکم حکومتی، از طرح اصلاح قانون مطبوعات در مجلس ششم جلوگیری کردند. به صورت متداول، آحاد مختلف مردم و جریانات سیاسی، حکم حکومتی را به دلیل اینکه ولایت فقیه را تداوم ولایت ائمه (علیهم السلام) می دانند، پذیرفته اند و به آن تمکین می کنند. با این حال، برخی از گروه های سیاسی، که به «اصلاح طلب» مشهور شده اند، در دوم خرداد با مطرح کردن این مسئله که اختیارات ولی فقیه باید محصور به قانون اساسی باشد، حکم حکومتی را نمی پذیرفتند و این اقدام را خارج از اختیارات ولی فقیه می دانستند؛ اما اکنون که به آن نیاز پیدا کرده اند، در نوشته ها و گفته های خود از استفاده از حکم حکومتی برای تأیید صلاحیت نامزد خود سخن به میان می آورند!

راهکاری برای آمریکا نمانده
در حالی که آمریکا بارها ایران را برای اینکه از حقوق هسته ای اش عقب نشینی کند به حمله نظامی تهدید کرده است، مشاور سابق دولت اوباما با انتشار مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست به دولت آمریکا توصیه کرد که در قبال برنامه هسته ای ایران جدیت بیشتری به خرج دهد و تهدید به استفاده از نیروی نظامی در صورت شکست دیپلماسی را برای مقامات ایران باورپذیر سازد. در این مطلب با اشاره به اینکه تحریم ها بر ایران فشار وارد می کنند اما بر رفتار هسته ای حکومت ایران خللی وارد نکرده اند، آمده است: ظاهراً از نظر مقامات ایران این کشور هنوز تحمل فشارهای بیشتری را دارد در حالی که آمریکا هم عزمی به استفاده از نیروی نظامی در صورت شکست راه دیپلماسی ندارد. راس به دولت اوباما پیشنهاد می دهد برای خروج از این وضعیت باید دو گام مهم بردارد: نخست اینکه راهی برای مصالحه بینابین بر سر برنامه هسته ای ایران و پذیرش حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای در چارچوب نظارت های آژانس بیابد و در گام دیگر، باید به مقامات ایران جدی بودن عزم آمریکا برای استفاده از کاربرد نیروی نظامی در صورت شکست دیپلماسی را باورپذیر سازد. از نظر دنیس راس این فرمول، یگانه راه خروج پرونده هسته ای ایران از اوضاع فعلی است و تنها در این صورت است که مقامات ایران مجاب خواهند شد تا به مصالحه تن دهند.

دفاع مبلغ وهابی‌ از حدیث «من در آوردی»
مشرق: صلاح البدیر خطیب و مبلغ وهابی سعودی درحالیکه بحث و جدل‌های فراوانی در عربستان بین علمای این کشور در خصوص واقعیت و صحت احادیث «نوشیدن ادرار شتر» وجود دارد، از کسانی که این احادیث را زیر سؤال می برند انتقاد کرد وگفت:این افراد عوامل دشمن هستند.

واکنش امام جمعه رفسنجان به مسمومیت ها
ایسنا: حجت‌الاسلام و المسلمین عباس رمضانی‌نژاد در پی مسمومیت بیش از 348 تن بر اثر مصرف الکل متانول در رفسنجان امام جمعه این شهرستان با بیان اینکه احتمال می‌دهیم برای کم فروغ کردن ارزش‌های والای انسانی این شهرستان و بحث انتخابات عده‌ای نابخردانه اقدام به توزیع نوشیدنی‌های سمی در این شهر کرد‌ه‌اند، گفت: هیچ چیز نمی‌تواند ذره‌ای از ارزش‌های والای این شهر و مردمانش بکاهد.

نظراسرائیل درباره پایان دولت احمدی نژاد!
پایگاه اینترنتی شبکه بی بی سی فارسی (BBCPersian) در گزارشی نوشت: «محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، هشت سال از هر تریبونی برای فشار بر نقاط حساس اسرائیلی‌ها استفاده کرد. او کشتار میلیون‌ها یهودی به دست آلمان نازی (هولوکاست) را افسانه خواند و بارها وعده داد که اسرائیل به زودی از صفحه روزگار محو می‌شود. موضع گیری های تند آقای احمدی نژاد، آن هم از تریبون سازمان ملل متحد، بارها با اعتراض جمعی دیپلمات های غربی مواجه شد. خشم و انزجار اسرائیلی ها از شخصیت جنجالی آقای احمدی نژاد، اما به معنی آن نیست که اکنون از کنار رفتنش خوشحال باشند.»
بی بی سی فارسی در توضیح، به نقل از "دن شوفتان" رئیس مرکز مطالعات امنیت ملی دانشگاه حیفا، مدعی شده که چهره احمدی نژاد در شناساندن ماهیت حقیقی جمهوری اسلامی به افراد "ساده لوح" بسیار مفید بوده است.
این مدیر صهیونیست به بی بی سی گفته که اگر شخص دیگری به جای احمدی نژاد بود که با پنهان کردن مواضع تند جمهوری اسلامی در قبال اسرائیل، "همچنان به ساخت بمب اتمی ادامه می داد و از تروریسم در دنیا حمایت می کرد، کار ما برای متقاعد کردن افکار عمومی جهان سخت تر می شد؛ اما احمدی نژاد کار ما را راحت کرد. بنابراین ما به نوعی از پایان دوره ریاست جمهوری او متأسفیم."

رضایی بابرنامه‌ترین کاندیدای اصولگرا
شنیده شد که در نظرسنجی اینترنتی بهارنیوز که طی ۴ روز در سایت قرار داشت محسن رضایی به عنوان «بابرنامه‌تر و شایسته‌ترین» کاندیدای اصولگرا انتخاب شد. در این نظرسنجی سوال شده بود: «کدام یک از کاندیداهای اصولگرا را بابرنامه‌تر و شایسته‌تر برای ریاست‌جمهوری می‌دانید؟» و ۶ گزینه سعید جلیلی، غلامعلی حدادعادل، محسن رضایی، سیدمحمد غرضی، محمدباقر قالیباف و علی‌اکبر ولایتی برای انتخاب و نظر کاربران، ذکر شده بودند. در چهارمین روز مجموعا ۲۰۸۲۳ نظر برای سایت ارسال شد که محسن رضایی با 4/26 درصد بیشترین نظر مثبت را به دست آورد و پس از او قالیباف با ۲۵ درصد در رده دوم قرار گرفت. محمد غرضی، جلیلی، ولایتی و حدادعادل به ترتیب در رده‌های سوم تا ششم قرار گرفتند.

عقب‌نشینی دولت از یک تصمیم
شنیده شد که خراسان نوشت: در حالی که هیات دولت با ابلاغ مصوبه شماره ۲۰۲۹۸۳/ت۴۸۶۲۰هـ در دی ماه سال 91 تمامی کارکنان کشوری و لشکری را موظف به گذراندن درس آشنایی با قانون اساسی کرده بود و این موضوع با هشدار نهادهای نظارتی مبنی بر خروج دولت از صلاحیت‌های قانونی خود مواجه شد، براساس مصوبه جدید دولت که به نیروهای مسلح نیز ابلاغ شده، تاکید شده است که اعمال مصوبه سال 91 منوط به اذن فرماندهی کل نیروهای مسلح است و دولت در این زمینه به حدود قانونی خود پایبند است.

صلاحیت ابراهیم اصغرزاده تایید شد
شنیده شد که ابراهیم اصغرزاده نماینده دوره سوم تهران در مجلس و عضو سابق شورای شهر تهران که این دوره برای نامزدی ریاست جمهوری و شورای شهر تهران همزمان ثبت نام کرده بود پس از عدم احراز صلاحیت توسط شورای نگهبان به عرصه انتخابات شوراهای شهر و روستا بازگشت. ایلنانوشت؛ ابراهیم اصغرزاده ابتدا صلاحیتش برای شورای شهر تهران رد شد ولی در مرحله اعتراض به هیات نظارت استان تهران مورد تایید قرار گرفت. احتمال می‌رود اصغرزاده همراه فهرست انتخاباتی اصلاح طلبان برای شورای شهر تهران پا به عرصه رقابت انتخاباتی بگذارد. گفته می‌شود اصغرزاده با رویکرد جدید و برنامه‌های تازه در صحنه انتخابات حاضر خواهد شد.

سایت جلیلی تکذیب کرد
شنیده شد که پایگاه اطلاع‌‌رسانی سعید جلیلی برخی شایعه‌ها درباره وی را تکذیب کرد. رجا نیوز نوشت؛ «در مذاکرات قبل وقتی تهدید کردند اگر کوتاه نیایید به ایران حمله می‌کنیم، سعید جلیلی پای مصنوعی خود را درآورد، روی میز گذاشت و گفت: این پا را در جنگ قبلی دادم، پای دیگرم را هم در جنگ بعدی می‌دهم و سالن را ترک کرد.» این عبارت بارها در اینترنت بازنشر شده است. عبارتی که فقط یک نکته دارد و آن اینکه خلاف واقع است و صحت ندارد. در مذاکرات هسته‌‌ای هیچ وقت چنین اتفاقی نیفتاده است.

مقایسه احمدی نژاد ویوزارسیف
جهان: محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور در شورای اداری استان اردبیل با این توصیف که خداوند متعال احمدی‌نژاد را از دل چاه بیرون کشید و به مانند یوسف در راس امور قرار داد، گفت: این مرد منشأ خیر، توفیق، عزت و خدمت بیشتر است.

مناظره نبود، مسابقه از کی بپرسم بود
مهر: کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش های مجلس در واکنش به نوع برگزاری اولین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری، گفت: برنامه مناظره انتخاباتی نبود و بیشتر شبیه مسابقه نام ها و نشان ها و مسابقه از کی بپرسم بود.

اخراجی های جدید صدای آمریکا
تسنیم: انتشار خبر اخراج نگار مرتضوی و مهشید ندیری از صدای آمریکا در سایت‌های ضد انقلاب باعث شد تا دوباره شکست و رسوایی این شبکه مطرح شود.

فرار 5 عضو منافقین از لیبرتی
شنیده شد که منابع آگاه در کمیته نظارت بر پرونده بسته شدن کمپ لیبرتی از فرار پنج نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین خبر دادند. ایسنا نوشت؛ این منابع در گفت‌وگو با اشرف نیوز بیان کردند که دو روز پیش این پنج نفر توانستند با فرار از کمپ لیبرتی خود را به نیروهای امنیتی عراق تسلیم کنند. به گفته این منابع، افراد فراری بعد از فرار به دفتر سازمان ملل در بغداد منتقل شدند.

دستگیری زمین‌خوار میلیاردی در قم
شنیده شد که رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری یک زمین‌خوار و کلاهبردار میلیاردی در استان خبر داد. مهدی قدمی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی با تفکیک و قطعه‌بندی و فروش اراضی زراعی و خارج از محدوده شهری مبادرت به فروش زمین‌ها، به صورت متقلبانه می‌کند بلافاصله موضوع توسط کارآگاهان به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: فرد مذکور با درج آگهی در روزنامه‌های محلی و سراسری و تصدی دو دفتر مشاور املاک، شرایط ویژه‌ای برای فروش زمین‌های استان برای ترغیب مردم به خرید زمین را طرح‌ریزی کرده بود که پس از اخذ دستور مقام قضایی وی دستگیر شد. رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم با بیان اینکه متهم به جرم مرتکب شده اعتراف کرد افزود: نامبرده از تعداد 100 نفر از مردم استان و سایر استان‌های کشور به مبلغ تقریبی 12 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود که در نهایت به دست قانون سپرده شد. وی از شهروندان خواست در معامله تا حصول اطمینان کامل از مالکیت طرف مقابل، از تنظیم هرگونه قرارداد و پرداخت وجه خودداری کرده و اسناد مالکیت را از فروشنده دریافت کرده و مطالعه کنند.

ابلاغیه جدید برای پرداخت یک نوع یارانه
بر اساس دستور جدیدی که از سوی یک مسئول ارشد دولتی به وزارت صنعت، معدن و تجارت، ابلاغ شده این وزارتخانه قرار است از محل اعتبارات تخصیصی نسبت به پرداخت یارانه نمایشگاهی به میزان 50 درصد هزینه های اجاره غرفه و غرفه سازی استاندارد متعارف، مطابق اسناد قرارداد منعقده با شرکت نمایشگاهی کشور هدف با تأیید سفارت جمهوری اسلامی ایران براساس معادل ریالی نرخ ارز مرجع سال به اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام کند.

شهادت برادرزاده مالکی در سوریه
تسنیم: برادر زاده نوری مالکی، نخست وزیرعراق در نبرد نیروهای مدافع از حرم حضرت زینب (س) درمحله زینبیه دمشق به شهادت رسید.وی به اتفاق گروهی از عراقی‌ها برای دفاع از زینبیه درکشور سوریه عازم دمشق شده بود.

تصویر معدن یوتا آمریکا در مناظره جمعه!
فارس:در نخستین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری که جمعه برگزار شد،مرتضی حیدری تصویر معدن مس یوتا آمریکا را به نامزدهای ریاست جمهوری نشان داد و از آنها خواست تا برداشت خود را درباره این عکس مطرح کنند!

منتظر نظر خاتمی هستیم
فارس: نعیمه اشراقی از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش که از بین آقای عارف و روحانی از کدامیک حمایت می‌کنید، گفت: منتظر این هستیم که ببینیم آقای خاتمی از چه کسی حمایت می‌‌کند، اما احتمالاً نظر بنده روی آقای عارف است.

تصمیم ماهواره ای دولت برای توسعه کشاورزی
بر اساس بخشنامه اخیر نمایندگان ویژه رییس جمهور در کارگروه توسعه بخش کشاورزی که به وزارتخانه های مختلف ابلاغ شده، قرار است از این پس پایش عرصه های کشاورزی، جنگلی و مرتعی استان های مختلف کشور با استفاده از فناوری ماهواره ای صورت گیرد و نتایج مورد نظر به صورت جداول علمی در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار بگیرد. همچنین دولت سازمان فضایی ایران را ملزم به همکاری در این زمینه با بخش های کشاورزی کرده است.

روایت سقای بی‌ریا از جلسات خصوصی احمدی‌نژاد و مشایی
 به گفته دبیر یکی از ستادهای طلاب حامی گفتمان انقلاب اسلامی حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا در جلسه با طلاب حامی گفتمان انقلاب خاطراتی از جلسات دو نفره احمدی نژاد و مشایی را مطرح کرد.امیر امیرگان با اشاره به جلسه‌ اعضای این ستاد با حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا و خاطراتی که در این جلسه نقل شد گفت: کسانی که انحراف را در دولت به وجود آوردند عامل مشکلات هستند و لیدر حلقه انحراف جزو مسببان اصلی جدایی دولت و روحانیت است.
به گزارش فارس، وی افزود: حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا اضافه کرد که به عنوان مشاور امور روحانیت رئیس جمهور تلاش زیادی انجام داده است تا برخی موضع‌گیری‌ها به وجود نیاید. وی ادامه داد: سقای بی‌ریا همچنین ادامه داد که وقتی احمدی‌نژاد با مشایی جلسه برگزار می‌کند حدود چهار یا پنج ساعت جلسات دو نفره ایشان طول می‌کشد و طی این مدت تمام تماس‌ها و ارتباطات لغو می‌شود؛ بر اساس اخبار و مشاهداتی که داشته‌ایم احمدی‌نژاد به شدت مورد تاثیر لیدر حلقه انحراف قرار دارد.

نامزدی که حکم انفصال داشت
مشرق: یکی از نامزدهای مطرح رد صلاحیت شده ریاست جمهوری دارای حکم انفصال دایم از خدمات دولتی توسط دیوان محاسبات بوده است. این حکم به دنبال شکایت کمیسیون اصل 90 در چند پرونده تخلف مالی صادر شده است.

تحریم تبلیغات انتخاباتی !
مشرق: شنیده شده خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) وابسته به دولت، انتشار تصاویر مربوط به تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری را تحریم کرده است.

افغانی ها از تشویقی های ایران خوش شان نیامد
مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استان تهران گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر امنیت کافی و لازم در کشور افغانستان حاکم نیست، تعداد متقاضیان برای بازگشت به افغانستان بسیار اندک است و با وجود اینکه ایران هزینه حمل ونقل تا مرز را در قالب سیاست های تشویقی به مهاجران ارائه می کند، اما استقبال بسیار کم است.

گعده ها تعطیل شود
«الیاس نادران» نماینده مردم تهران، با بیان اینکه مطالبات رهبر معظم انقلاب از نمایندگان مجلس قابل تأمل است و باید به دنبال پاسخ آن بود، اظهار داشت: در دیدار نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری ایشان نسبت به صندلی های خالی، گعده های انتهای جلسه، رأی ندادن ها و بی توجهی به محتوای پیشنهادهایی که داده می شود و برخورد های غیر اخلاقی، تذکراتی را بیان داشتند که بدون شک این موارد در شأن مجلس شورای اسلامی نیست.

خاطره ولایتی از دیدارش با صدام
همراه هیئتی سه نفره برای مذاکره با صدام رفته بودیم و در کنار صدام هم چند نفر از مقامات رده بالای حکومت بعث نشسته بودند؛ افرادی چون حمادی، طارق عزیز، عزت ابراهیم و چند نفر دیگر از اعضای مهم دولت عراق. بعد از شروع جلسه دیدم در اتاق نیمه باز است و دو نفر گارد مسلح بیرون اتاق ایستاده اند و آماده اند تا در صورت نیاز شلیک کنند. پیش خودم فکر کردم حتماً این دو نفر را به خاطر ما گذاشته اند در حالی که ما دیپلمات بودیم و بمب و اسلحه همراه مان نداشتیم. به هرحال به این موضوع اعتنا نکردیم تا اینکه نوبت به ملاقات خصوصی رسید. افراد بلندپایه حکومت از اتاق خارج شدند و تنها من ماندم و صدام حسین و مترجم. بادیگاردها هم رفته بودند. با رفتن بادیگاردها معلوم شد صدام از ما نمی ترسد، بلکه ترسش از همان سردارها و نزدیکان خودش است.

مشایی افسردگی نگرفته
فرارو:دبیرخانه جنبش عدم تعهد، خبر منتشر شده در برخی رسانه‌ها درباره اسفندیار رحیم مشایی با عنوان «افسردگی به خاطر رد صلاحیت» را تکذیب کرد.

قطع پخش پرس تی‌وی از یوتل‌ست‌
باشگاه خبرنگاران: شرکت خدمات ماهواره‌ای فرانسوی یوتل‌ست از روز پنجشنبه با ارسال پارازیت روی سیگنال‌های شبکه خبری انگلیسی زبان ایران (پرس تی‌وی) و در اقدامی متناقض با ادعای آزادی بیان خود، حملات علیه این شبکه را افزایش داد.

غازی حمد:روابط ما با ایران مثل گذشته طبیعی نیست
یک مقام حماس در غزه از اختلاف این گروه مقاومت فلسطینی با ایران بر سر سوریه خبر داد و گفت ایران دیگر مثل سابق به این گروه کمک مالی نمی‌کند. به گزارش عصر ایران، "غازی حمد" معاون وزیر خارجه دولت حماس در گفتگو با روزنامه دیلی تلگراف بریتانیا افزود: "روابط این گروه با ایران پس از بحران سوریه "بد" شده است" و او بنابه دلایل دیپلماتیک و سیاسی نمی‌تواند بیشتر از این در این رابطه توضیح دهد.
غازی حمد درباره کمک‌های مالی ایران گفت: "من می‌توانم بگویم (کمک‌های مالی ایران) مثل سابق نیست. من نمی‌توانم به شما رقم دقیق بدهم. برای حمایت از انقلاب سوریه ما هزینه‌های خیلی زیادی دادیم." وی افزود: "من انکار نمی‌کنم که ایران از سال 2006 میلادی به ما کمک‌های مالی و غیرمالی می‌کرد. اما الآن اوضاع مثل گذشته نیست و من نمی‌توانم بگویم روابط ما با ایران مثل گذشته طبیعی است."

فرار 5 عضو منافقین از لیبرتی
ایسنا: پنج تن از اعضای گروهک تروریستی منافقین خبر دادند دو روز پیش توانستند با فرار از کمپ لیبرتی خود را به نیروهای امنیتی عراق تسلیم کنند.

تغییر بازپرس پرونده مستندسازان بی بی سی
مهر: بهزاد ابتهاج، مشاور حقوقی سازمان سینمایی کشور از تغییر بازپرس پرونده مستندسازان همکار با بی بی سی فارسی خبر داد. به گفته وی، همین مسأله سبب شده تا زمان بیشتری برای بررسی پرونده توسط بازپرس جدید در نظر گرفته شود.

گاف بزرگ صدا و سیما که جنجالی شد
دوشنبه شب آرش برهانی، میثم بائو و سیاوش خیرابی میهمانان ویژه برنامه شبکه سه بودند. ویژه برنامه ای که محمدرضا حسینیان مجری آن بود. هواداران فوتبالی که برنامه را تماشا می کردند، در همان دقیقه اول پخش برنامه با اتفاق عجیبی روبرو شدند.در ابتدای برنامه درحالی که حسینیان مجری برنامه در حال احوالپرسی با میهمانان بود، گویا میکروفن دیگر عوامل برنامه در پشت صحنه باز بود و صدای آنها به وضوح روی تصویر اصلی شنیده می شد. در این دیالوگ کوتاه که مشخص نیست چه کسی در آن صحبت می کند، جمله ای درباره آرش برهانی گفته شد که بییندگان تلویزیونی به وضوح آن را شنیدند. جمله ای زشت که حتی نمی توان آن را جایی نقل کرد و البته توهین بزرگی به آرش برهانی ستاره استقلالی هاست.
روز گذشته پس از انتشار گسترده فیلم ویدئویی این گاف بزرگ صدا و سیما مدیران شبکه سه سیما، هیچ واکنشی به ماجرا نداشته اند. آرش برهانی چند هفته پیش در روزی که بازی استقلال – فولاد در لیگ برتر و پرسپولیس – سپاهان در فینال جام حذفی همزمان شده بود، به پخش بازی پرسپولیس از شبکه سه اعتراض کرده بود

نیروهای سوریه و عملیات فتح المبین
نیروهای ارتش سوریه از عملیات آزاد سازی القصیر به عنوان عملیات "فتح المبین" نام می برند. در این عملیات تاکنون بیش از 5 هزار تن از معارضان کشته و مجروح شده اند.با آزادسازی القصیر تونل ارتباطی جریان معارضه با منطقه طرابلس لبنان که محل پشتیبانی نیرو و تجهیزات آنان است قطع می شود. نیروهای حزب الله لبنان نقش موثری در آزاد سازی و پاکسازی منطقه القصیر داشته اند.
دارو را تحریم می کنند اما دخانیات را...
استعمال دخانیات در کشورهای در حال توسعه اپیدمی شده است و تبلیغات صنایع دخانی به صورت آشکار و پنهان در کشورهای در حال توسعه جهت یافته است. این تبلیغات در حالی است که امروز ایران در زمینه بسیاری از داروهای ضروری، با تحریم های بین المللی مواجه است؛ اما زمینه ورود انواع و اقسام سیگارها با برندهای مختلف در کشور فراهم است و هیچ محدودیتی هم برای صادرات این مواد دخانی به کشور ما وجود ندارد!

برخی اسلام شناس هستند ولی مسلمان نیستند
«یوسف علی میرشکاک» از شاعران آیینی کشورمان با بیان اینکه برخی اسلام شناس هستند ولی مسلمان نیستند، گفت: زمانی که سروش هنوز اینجا بود در میان ما دعوا بود. شاگردی از وی برای بحث نزد من آمد. من محمد آقاسی را صدا کردم. وقتی آقاسی را با آن ریش و پشم دید فکر کرد برای دعوا صدایش کردم اما خودم اهل دعوا بودم و برای موضوع دیگری وی را صدا کرده بودم. همانجا به شاگرد سروش گفتم ما از نظر مبادی اشتراکی نداریم. از وی پرسیدم پیامبر چه زمانی فوت کرد؟ و در جوابم گفت: در سن 63 سالگی. همین سوال را از آقاسی پرسیدم و او در جوابم گفت: پیامبر فوت نکرده است «ولاتحسبن الذین قتلوا...».

داروها همیشه هم برای درمان نیستند
معاون اول رئیس جمهور گفت: بخشی از داروهایی که کشورهای غربی به کشور ما می فرستند، داروهایی هستند که می خواهند روی مردم ما و به طور کلی مردم آسیا آزمایش کنند و ما باید دست آن ها را کوتاه کنیم. محمدرضا رحیمی در جلسه وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: یکی از راهکارها، اهمیت دادن به داروهای گیاهی دارای مجوز و صادراتی است.

کمپ دیوید، در تورات و انجیل هم ذکر شده است
«عمرو موسی» در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در اردن، در گفت وگو با رادیو رژیم صهیونیستی مدعی شد که پیمان صلح اسرائیل و مصر در کتاب های عهد قدیم و عهد جدید ذکر شده است. در این مصاحبه که در لابی هتل ملک حسین اردن انجام شد، وی درباره روند صلح کشورهای انقلابی با رژیم صهیونیستی، گفت: آینده این کشورها بستگی به تصمیم مسئولان اسرائیلی دارد که بخواهند فرصت را از دست بدهند یا دیدگاه خود را درباره تغییرات در منطقه عوض کنند. «یوسی نیچر» دبیر امور عربی رادیو رژیم صهیونیستی در مورد حاشیه های این مصاحبه گفت: عمرو موسی در برابر درخواست این رادیو برای مصاحبه، هیچ واکنش منفی ای نشان نداده است.

موشک های اس300 در راه سوریه
سوریه اعلام کرده است که نخستین محموله موشک های اس300 ضدهوایی روسی را دریافت کرده است و بقیه این محموله به زودی به دست آن ها می رسد. این در حالی است که تحویل موشک های اس300 روسی به سوریه با مخالفت شدید غرب و رژیم صهیونیستی مواجه شده است. «موشه یعالون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، در این باره مدعی شده که این رژیم محموله موشک های اس300 روسیه را قبل از ورود به خاک سوریه هدف قرار می دهد.
رویترز نوشت: مسلمانان میانمار از موج جدید خشونت های بودائیان در شهر «لشیو» در شمال این کشور، علیه مردم مسلمان این منطقه خبر دادند. در پی این درگیری ها، خطوط تلفن این شهر که با جمعیتی حدود 130هزار نفر در نزدیکی مرز چین قرار دارد، قطع شده است. هنوز آمار مشخصی از تلفات این درگیری گزارش نشده است. به گفته شاهدان، روز گذشته چندین آتش سوزی بزرگ در این شهر صورت گرفت و یک صومعه بودایی و همچنین یک مسجد به آتش کشیده شد.
خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس نوشت: «جان بیرد» وزیر امور خارجه کانادا، گفت کشورش از بابت برنامه هسته ای ایران «نگرانی های جدی» دارد و اعلام کرد واردات محصولات ایرانی و صادرات محصولات کانادایی به ایران را ممنوع کرده است. کانادا همچنین اعلام کرد این کشور 30 شخصیت و 82 نهاد فعال ایران را برای همکاری مستقیم یا غیرمستقیم با برنامه هسته ای تهران به فهرست تحریم های اقتصادی این کشور افزوده است.

اخبار کوتاه     
  *دولت آمریکا با صدور فرمانی، تحریم‌ها درباره فروش وسایل ارتباطی و نرم‌افزاهای اینترنتی به ایرانیان را که باعث محدودیت جریان فتنه در فضای مجازی شده بود، لغو کرد! ولی همزمان با آن، با تحریم بخش پتروشیمی ایران، تلاش کرد فشار اقتصادی بر ملت ایران را تشدید کند. مطابق بیانیه اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا هشت شرکت، از جمله شرکت‌های پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا و پتروشیمی مبین تحت تحریم قرار گرفتند.
  *یکی از نامزدهای انتخابات، در نشست خبری که روز گذشته در ستاد انتخاباتی‌اش برگزار شد، در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه درباره دیدار شما با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی روایت‌های متفاوتی وجود دارد و از طرفی حمایت ایشان از شما تکذیب شده، اصل دیدار را شرح دهید، گفت: من بعد از آنکه آیت‌الله هاشمی از رقابت کناره‌گیری کردند، یعنی کاری کردند که رقابت نکند، خدمت ایشان و سایر بزرگان رسیدم، همه آن‌ها تأکید بر ماندن و استوار بودن من در این راه داشتند. آیت‌الله هاشمی تأکید کردند که من در انتخابات بمانم.
  *روزنامه عرب‌زبان «الحیات» به نقل از برخی از منابع خود نوشت: گفت‌وگوها و مذاکرات فشرده‌ای بین نمایندگان دولت و یکی از نامزدهای انتخابات به منظور حمایت از وی در جریان است. بر اساس طرح دوطرف، دولت تمام امکانات خود در استان‌ها را در اختیار ستاد وی قرار می‌دهد و در مقابل، او هم متعهد می‌شود که در صورت پیروزی، معاون اولی خود را به این گروه اختصاص دهد! قرار است این نامزد در مناظره روز جمعه آتی، فقط بر روی نیاز به بهره‌برداری از دستاوردهای دولت تأکید کرده و به موفقیت‌های دولت اشاره کند.
*  سخنرانی حجت‌الاسلام حسن روحانی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، عصر روز گذشته در حسینیه جماران با تشنج و دستگیری تعدادی از افراد همراه شد. در این مراسم تبلیغاتی، حاضران با در دست داشتن پوسترهایی از روحانی و سران فتنه، شعارهایی در حمایت از آن‌ها سر دادند! گفتنی است درگیری‌های ساختگی و به‌تازگی استفاده از پوسترهای سران فتنه، یکی از راه‌های مظلوم‌نمایی و جلب توجه مردم است که اصلاح‌طلبان ید طولایی در این باره دارند.
  * یکی از همکاران «نازیلا گلستان»- سلطنت‌طلب خوشگذرانی که حامی سران فتنه و مرتبط با گروه‌های ضدانقلاب خارج از کشور است - در شبکه‌های اجتماعی به افشاگری علیه وی پرداخت و نوشت: نازیلا گلستان، کارمند حقوق‌‌بگیر شاهزاده رضا پهلوی است که هم از توبره می‌خورد و هم از آخور، ولی کسی نمی‌داند اصولاً شخصی با چنین عقایدی در دفتر سیاسی شورای ملی چه کار می‌کند؟! هر چند که نازیلا گلستان دلش برای «یاحسین میرحسین» گفتن تنگ شده است!...» گفتنی است گلستان از بنیان‌گذاران چند تشکیلات کوچک و ذره‌ای ضدانقلاب است که به‌دلیل رفتارهای ناهنجارش حتی در میان ضدانقلاب نیز منفور شده است.

https://shoma-weekly.ir/ckunZg