گفته می‌شود که...

کنایه فردوسی‌پور به دولت /همایشی مشکوک در تهران/ مشایی: من همه کاره دولتم/ خواب تازه رضا پهلوی برای ایران/ هدیه جالب یک مسئول در آستانه روز زن/ فعالیت‌های مشکوک مسیحیت صهیونیست در ایران / قوی ترین مردان ایران قمه خورد و...

نقش صهیونیست‌ها در بحران سوریه
 در جریان عملیات گسترده نیروهای ارتش سوریه در مناطق جنوبی ریف «القصیر» از توابع استان حمص در مرکز این کشور، مقدار زیادی سلاح‌های ساخت رژیم صهیونیستی از افراد مسلح کشف و ضبط شد.
عملیات‌های ارتش سوریه درحالی در مناطق جنوبی ریف القصیر از توابع استان حمص در مرکز سوریه و به طور مشخص شهرک «الکمام» ادامه دارد که گزارش شده هم‌اکنون این شهرک، شاهد درگیری‌های شدید و سخت بین نیروهای ارتش سوریه با افراد مسلح است و افراد مسلح تلاش می‌کنند با حفظ تسلط بر این منطقه، راه‌های امدادی خود از طریق روستاهای ریف القصیر و شهر القصیر را حفظ کنند.
یک منبع آگاه سوری در این خصوص تأکید کرد که نیروهای ارتش سوریه طی عملیات‌های خود در روستاها و شهرک‌های ریف القصیر موفق شد، مقدار زیادی سلاح و تجهیزات و ذخایر موشکی کشف و ضبط کند. این منبع آگاه سوری گفت که در میان ذخایر و سلاح‌های به‌دست آمده، سلاح‌های ساخت رژیم صهیونیستی نیز مشاهده می‌شود که این امر تأکیدی است بر دست داشتن رژیم صهیونیستی در بحران سوریه و ارتباط آن با افراد مسلح و گروه‌های تروریستی. به‌نظر می‌رسد ارتش سوریه تصمیم نهایی خود را گرفته است تا با تنگ‌تر کردن حلقه محاصره افراد مسلح در منطقه قدیمی شهر حمص این منطقه را از وجود افراد مسلح و گروه‌های تروریستی پاکسازی کند.

فعالیت‌های مشکوک مسیحیت صهیونیست در ایران
  این روزها شاهد سرمایه‌گذاری کلان مسیحیت صهیونیست و ایجاد شبکه‌های کلان اقتصادی و اجتماعی و جذب جوانان کشور از سوی سازمان مسیحیت تبشیری هستیم. فعالیت‌های تبلیغی کلیسای ربانی در استان تهران با برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده مدتی است که شدت یافته است. شورای مرکزی تبشیر، سعید عابدینی را (که مقیم کشور آمریکاست) طی مأموریتی محرمانه در قالب کشیش مسیحیت (جماعت ربانی) به ایران فرستاده تا برنامه‌های غرب را در کشور پیاده کند. بر اساس گزارش‌های رسیده، مأموریت‌های وی از سوی شورای تبشیر و کاخ سفید، ایجاد و راه‌اندازی کلیساهای خانگی(غیرقانونی) در مرکز پایتخت و شبکه‌های اقتصادی کلان برای تأمین هزینه‌های تبلیغات مسیحیت صهیونیست در اقصی نقاط کشور است. ایجاد پرورشگاه‌های متعدد در شهرهای مختلف و تغییر عقیده کودکان و نوجوانان طی روندی بلندمدت نیز یکی از اهداف وی در ایران است. همچنین وی مأمور شده است خبرهای داخل کشور را به‌طور مستقیم به کاخ سفید انتقال دهد.

همایشی مشکوک این بار در تهران
جلسه ای با حضور وبلاگ نویسان کشور و به دعوت جریان موسوم به جریان انحرافی در تهران برگزار می شود.بر اساس این گزارش در ایام جریان انحرافی فعالیت های انتخاباتی خود را از طرق مختلف گسترش داده و سعی دارد تا در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کاندیدای خود را معرفی و به عرصه رقابت بیاورد.
هفته گذشته نیز وبلاگ‌نویسان حامی حلقه انحرافی برای حضور در نشستی انتخاباتی در اصفهان دعوت شده‌ بودند که لیدر جریان انحرافی در این جلسه سخنرانی کرد.

یکی دیگر از قوی ترین مردان ایران قمه خورد
مسلم دارابی قویترین مرد ایران، از حمله به نقدعلی اسماعیلی یکی دیگر از قویترین مردان ایران و شمشیر خوردن وی خبر داد.
وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت نقدعلی اسماعیلی خوب است، سر وی بخیه خورده و در ناحیه شکم هم دچار مشکلاتی است.قویترین مرد ایران افزود: از دستگیری افرادی که مرتکب این جرم شدند خبری ندارم.

آخرین جمع‌بندی‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان
روزنامه اعتماد نوشت: اصلاح‌طلبان در حال جمع‌بندی هستند و دقیقا به همین دلیل هنوز هیچ کس حاضر نیست بگوید نمی‌آید. نگفتن از نیامدن این روزها بارزترین وجه مشترک اصلاح‌طلبانی است که مرزهایشان به گستردگی اکبر هاشمی تا سید محمد خاتمی است. حتی آنها که آمده‌اند و کار تبلیغاتی خود را هم آغاز کرده‌اند جایی را برای رفتن می‌گذارند. اصلاح‌طلبان امروز دو دسته‌اند: آنها که نمی‌گویند نمی‌آیند و آنها که نمی‌گویند تا آخر می‌مانند. تا امروز محمدرضا عارف و محمد شریعتمداری که به‌طور رسمی اعلام کاندیداتوری کرده‌اند باقی ماندن را مشروط به عدم حضور دو روحانی اصلاح‌طلب می‌دانند و آنها که نیامده‌اند هم منتظر نظر همان دو روحانی هستند.

کنایه فردوسی‌پور به دولت
برگزاری همایش دولت در زمین چمن ورزشگاه آزادی و تخریب آن اعتراض شدید اعضای تیم استقلال را در پی داشت.وضعیت نامناسب زمین در دیدار استقلال برابر الریان باعث شده سایر اهالی فوتبال نیز نسبت به آن واکنش نشان دهند.
عادل فردوسی پور مجری برنامه 90 نیز در این خصوص گفت: تنها همین ورزشگاه آزادی را به عنوان یک ورزشگاه استاندارد در اختیار داریم و متاسفانه این بلا را سرش آوردیم. وی ابراز امیدواری کرد وضعیت چمن برای دیدار های حساس ملی پیش رو بهبود یابد تا آبروی فوتبال ایران نرود.

استعفای مجری زن شبکه الجزیره
خانم "ایمان عیاد” گوینده فلسطینی اخبار در شبکه خبری الجزیره از این شبکه استعفا داد.
او پس از استعفای خود گفت: "وجدانم اجازه نمی‌دهد در رسانه‌ای کار کنم که سهم به سزایی در ریختن خون مردم عرب داشته است”.

نیروهای عراق به فارسی سخن می گویند
در پی ناآرامی های الحویجه در شمال عراق و دخالت نیروهای امنیتی برای برقراری آرامش و دستگیری عناصر مسلح، شبکه تلویزیونی الشرقیه وابسته به عربستان سعودی مدعی شد که در میان نیروهای امنیتی عراقی، عده ای به زبان فارسی سخن می گفتند(!) به کارگیری این قبیل روش های «نخ نما» شده در حالی از سوی رسانه های وابسته به آل سعود ادامه می یابد که از مدت ها پیش، حمایت این رژیم از تروریست های تکفیری حاضر در عراق از پس پرده برون آمده و به عنوان گواهی روشن بر این حقیقت، طارق الهاشمی، معاون پیشین رئیس جمهور عراق به اتهام دست داشتن در ده ها حمله تروریستی علیه مردم عراق چندین بار به اعدام محکوم شده است. پیش از این رسانه های سعودی هم ادعا می کردند که افرادی با لهجه فارسی در بحرین، سوریه و لبنان نیز حضور دارند.

ایران، عامل اختلاف میان صهیونیست‌ها
مساله فعالیت هسته‌ای صلح‌آمیز ایران و تهدیدات رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به ایران، موجب ایجاد اختلافات گسترده میان مقامات رژیم صهیونیستی شده است. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت با اشاره به برنامه هسته‌ای ایران به اختلافات میان مقامات رژیم صهیونیستی درباره حمله به ایران پرداخت.
بنابر این گزارش، اشکنازی، رئیس سابق ارتش اسرائیل در کنفرانس خبری در نیویورک گفت: «اسرائیل در زمینه حمله به ایران کار کرده است و می‌تواند به تنهایی و بدون کمک آمریکا به ایران حمله کند.» آموس یادلین، رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل نیز با اشاره به حرف‌های اشکنازی در کنفرانس نیویورک گفت: «من هم بر این باورم که اسرائیل برای حمله به ایران به کمک آمریکا نیازی ندارد. در صورتی که دیگر گزینه‌ها در قبال ایران مفید واقع نشوند، اسرائیل به ایران حمله خواهد کرد.»
اما از دیگر سو، اولمرت، نخست‌وزیر سابق اسرائیل نیز در سخنانی گفت: «نخست‌وزیر نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران اغراق کرده است و برنامه هسته‌ای ایران در سال‌های اخیر پیشرفت چندانی نکرده است و جای نگرانی وجود ندارد».

روایت اسرائیلی‌ها از قدرت سایبری حزب‌الله
برای حزب‌الله حضور سایبری بسیار مهم است و رهبران حزب‌الله و همچنین ایران این را سلاحی مهم در جنگ قلب‌ها و ذهن‌ها می‌دانند. به گزارش سایت روزآنلاین، سایت فری بیکن به بررسی قدرت سایبری حزب‌الله لبنان پرداخت. این سایت آمریکایی به نقل از سازمان‌های امنیتی اسرائیل اعلام کرد: حزب‌الله با ایجاد 20 سایت به 7 زبان مختلف، یکی از قدرتمندترین گروه‌های اسلامی محسوب می‌شود. این گزارش می‌گوید: برای حزب‌الله حضور سایبری بسیار مهم است و رهبران حزب‌الله و همچنین ایران این را سلاحی مهم در جنگ قلب‌ها و ذهن‌ها می‌دانند. به ادعای این گزارش، بیشتر وب‌سایت‌های حزب‌الله پشتیبانی فنی خود را از شرکت‌های اینترنتی در آمریکا، اروپا (انگلیس و فرانسه) و لبنان دریافت می‌کنند. این گزارش می‌افزاید: در بررسی ما، ایران از حضور و امپراتوری رسانه‌ای حزب‌الله حمایت و محافظت می‌کند، چه از لحاظ برد و چه از لحاظ توانایی.  به علاوه خود ایران 2 وب‌سایت ایرانی ویژه حزب‌الله را اداره می‌کند. بر اساس این گزارش، علاوه بر این حزب‌الله شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی هم دارد. امروز شبکه رسانه‌ای گسترده حزب‌الله شامل کانال‌های ماهواره‌ای (المنار)، ایستگاه رادیویی (رادیو نور) و روزنامه (الاحد/ الانتقاد) و شبکه‌ای از وب‌سایت‌هاست. همچنین حزب‌الله از شبکه‌های اجتماعی، یوتیوب و رسانه‌های لبنانی هم استفاده می‌کند تا سیاست‌ها و مواضع خود را تبلیغ کند.

نگرانی آینده اروپایی ها
کارشناسان اروپایی حضور صدها تن از نیروهای اروپایی که در سوریه می جنگند را تأیید کرده اند. «جیلس کرچوف» رئیس (اداره) مبارزه با اقدامات تروریستی به شبکه خبری «بی بی سی» گفت که این نیروها هم اکنون به همراه معارضان سوری علیه «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور مبارزه می کنند. وی تعداد این افراد را حدود 500 تن برآورد کرد. کرچوف افزود: «همه این افراد وقتی که سوریه را ترک کردند، افراط گرا نبودند، اما بیشتر آنان افراط گرا می شوند و همان طور که دیده ایم این (تغییر) وقتی که به کشورشان بازمی گردند، می تواند به تهدیدی جدی منتهی شود.» سازمان های اطلاعاتی هشدار دادند که امکان دارد این افراد با شبکه تروریستی القاعده ارتباط برقرار کنند و سپس به اروپا بازگردند و اقدامات تروریستی را سازماندهی کنند.

مختارنامه محبوب ترین سریال نزد عراقی ها
طبق نظرسنجی های به عمل آمده در عراق، سریال مختارنامه محبوب ترین سریال ایرانی در عراق است. وزیر ورزش و جوانان عراق ضمن دعوت از عوامل و بازیگران سریال مختارنامه برای شرکت در اولین جشنواره فیلم عراق گفت: اگر بازیگران سریال مختار به عراق بیایند صفی طولانی از علاقه مندان عراقی از فرودگاه تا مرکز شهر برای استقبال از آنان تشکیل خواهد شد.

اعلام نامزدی جدید
باشگاه خبرنگاران:مجید گروسی، دبیر کل جبهه جوانان ایران ، طی نامه‌ای رسماً نامزدی خود را در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

افتتاح پل نیمه کاره به خاطر انتخابات!
خبرآنلاین: طرح تونل زیرگذر راه آهن تهران - تبریز که در مناطق 17 و 18 تهران درحال احداث است، براساس شنیده‌ها قرار است بزودی در منطقه جنوب غرب افتتاح شود.
به گفته برخی از دست اندرکاران، افتتاح زودهنگام این طرح با توجه به اینکه هنوز به اتمام نرسیده است با شائبه تبلیغات انتخاباتی بودن همراه است.

تبلیغات تحریم‌‌کننده در ‌تهران!
جهان: در حالی تنها چند روز از انتشار بیانیه شرکت کره ای سامسونگ مبنی بر تحریم برخی نرم‌افزارها در گوشی‌های تلفن همراه در ایران می گذرد که خودنمایی دو بنر تبلیغاتی این شرکت در یکی از پرترددترین چهارراه های پایتخت تعجب بسیاری از مردم را برانگیخته است.

هدیه جالب یک مسئول در آستانه روز زن
بر اساس بخشنامه ای که یک مسئول فرهنگی به دستگاهها و بخش های زیرمجموعه خود ابلاغ کرده، قرار است مبلغ یکصد هزار تومان کارت هدیه در اختیار کارمندان زن قراردادی و رسمی این نهاد قرار بگیرد تا برای تهیه هر نوع پوشش اسلامی مورد تایید هزینه شود. این مسئول در بخشنامه خود از کارمندان زن خواسته است بهتر است این هدیه صرف خرید چادر شود تا مشوقی برای گسترش این فرهنگ در ادارات و سازمانها باشد.

گلایه یک مسئول از هفت خان سرمایه گذاری
بر اساس بررسی های یک مسئول مهم دولتی، در حالی که تعداد قابل توجهی از سرمایه گذاران برای ساخت مجتمع های خدماتی بین راهی اعلام آمادگی کرده اند، برای اخذ مجوزهای این کار نیاز به تایید 20 دستگاه و اداره اجرایی است که تنها یکی از این استعلامات حدود 3 ماه به طول می انجامد و به همین خاطر اکثر سرمایه گذاران در میانه راه، از تصمیم خود پشیمان می شوند. این در حالی است که بر اساس مفاد قانون اجرای سیاستهای اصل 44، حداکثر زمان پاسخ به استعلام باید 10 روز باشد.

تابستان آینده ایران برای رژیم صهیونیستی خطرناک است
«عاموس یادلین» رئیس سابق سازمان جاسوسی نظامی رژیم صهیونیستی گفت: ایران در تابستان آینده از خط قرمز برنامه هسته ای اش که نتانیاهو پیشتر تعیین کرده بود؛ عبور می کند. وی همچنین زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در خرداد آینده را مرحله ای خطرناک در ارتباط با برنامه هسته ای ایران توصیف کرد و گفت: تابستان آینده، بسیار خطرناک خواهد بود، زیرا ایران تصمیم سرنوشت سازی را درباره فعالیت هسته ای اش خواهد گرفت.

بیکاری بیش از ۸۰ کارگر کارخانه زرین قشم
شنیده شد که به‌دنبال تعطیلی کارخانه بیش از ۸۰ کارگر باسابقه هم اکنون بیکار شده و به‌دنبال پیگیری مطالبات خود از راه‌های قانونی هستند. ایلنا نوشت؛ کارخانه زرین‌قشم استان هرمزگان به سبب آنچه کارفرما کمبود نقدینگی و مرغوب نبودن خاک عنوان می‌کند، دچار مشکلاتی در روند تولید شده و هم‌اکنون ۸۰ کارگر آن از آغاز سال جاری بیکار شده‌اند. «محمد دریانوس» دبیر خانه کارگر بندرعباس گفت: ۸۰ کارگر کارخانه زرین قشم، تولید کننده آجرهای سفالی به سبب تعطیلی این واحد تولیدی در آغاز سال جاری بیکار شده‌اند.

رد کناره گیری حسن روحانی
رجا: محمدباقر نوبخت رئیس و سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی کناره گیری وی به نفع شخص دیگر و از جمله اسحاق جهانگیری را مردود دانست.

انتقاد از دخالت نهادهای شبه دولتی
خبرآنلاین: محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات در دیدار جمعی از استادان دانشکده‌های علوم کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: دخالت نهادهای شبه دولتی در مسائل اقتصادی و سیاسی واقعیتی ملموس است.

من همه کاره هستم
ایسنا: اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد گفت: جایگاه من در دولت مشخص است. وقتی که این مسائل را متوجه من می‌کنند و می‌گویند من همه کاره هستم، باعث افتخار من است.

ایران تهاجمی تر شده است
روزنامه واشنگتن پست آمریکا با انتشار یادداشتی تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا علیه ایران را بی اثر دانست.
در این یادداشت با لیست کردن اتهاماتی بلندبالا از حمایت ایران از عملیات های تروریستی در سرتاسر دنیا در ماه های گذشته (که البته بسیاری از این اتهامات بی پایه و اساس بوده و بیشتر به عنوان جنگ روانی برای القای پروژه ایران هراسی مطرح می شود) و رویکرد تهاجمی ایران در سیاست خارجی، نوشته است: «رویکرد ایران نشان می دهد که این کشور نه تنها آن گونه که دولت اوباما می خواهد به لاک انزوا فرو نرفته، بلکه برعکس، تحریم ها هیچ تأثیری در رفتار بین المللی جمهوری اسلامی ایران نداشته است. این تحلیلگر آمریکایی در ادامه می نویسد: «با کنار هم قرار دادن همه این رفتارهای ایران به این نتیجه می رسیم که گزینه دیپلماسی با چاشنی تحریم دولت اوباما در مقابل ایران نتیجه نداده است و اگر هم نتیجه ای داشته باشد نتیجه آن بوده که رفتار حکومت ایران را در عرصه بین المللی تهاجمی تر کرده است.»

محکومیت تاجر فروش سلاح شیمیایی به صدام
«غریب آبادی»، سفیر کشورمان در هلند و نماینده دائم نزد سازمان منع سلاح های شیمیایی اعلام کرد: امروز چهارشنبه مورخ 4 اردیبهشت دادگاهی در هلند فان آنرات، تاجر هلندی را که به خاطر صادرات سلاح های شیمیایی به رژیم صدام به شانزده و نیم سال حبس محکوم شده بود و هم اکنون در زندان به سر می برد، به پرداخت بیست وپنج هزار یورو غرامت به هر یک از 13 شاکی ایرانی محکوم کرد. این پرونده 13 شاکی ایرانی و 4 شاکی عراقی دارد و فرایند رسیدگی به آن بیش از دو سال است که در جریان است و در این مدت دادگاه مشغول بررسی مستندات و قوانین مربوطه کشورهای محل اقامت شاکیان بود.

اتهام روزنامه ترکیه‌ای
شنیده شد که درحالی که سیاست‌های جدید دولت ترکیه نسبت به مساله کرد‌ها و تلاش برای تغییر جهت تهدید امنیتی حاصل از این مساله به سمت ایران، روز‌به‌روز پیچیده‌تر می‌شود، رسانه‌های این کشور در نوعی فرار به جلو، ایران را به تلاش برای منصرف کردن گروه‌های کرد از صلح با ترکیه متهم کرده. تابناک نوشت؛ برخی از مطبوعات ترکیه، از جمله «حریت» و «ملیت»، با انتشار خبری مدعی شده‌اند، ایران می‌خواهد با پیشنهاد ارائه تسلیحات سنگین به حزب کارگران کردستان ترکیه «پ‌.ک.‌ک»، این گروه را از فرایند صلح با دولت ترکیه منصرف کند. روزنامه ملیت، این ادعای خود را به نقل از «یک مقام ارشد دولت ترکیه» و همچنین دولت اقلیم خودمختار کردستان عراق منتشر کرده است.

رئیس ستاد انتخاباتی حدادعادل مشخص شد
شنیده شد که کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری حسین نجابت را به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی خود انتخاب کرد. غلامعلی حدادعادل در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌هایش برای ورود به عرصه انتخابات و ساختار ستاد انتخاباتی‌اش گفت: هر کدام از اعضای ائتلاف پیشرفت، به صورت مستقل برنامه‌هایشان را دنبال می‌کنند. بنده هم برای اداره ستاد خودم از آقای دکتر حسین نجابت نماینده تهران در مجلس دعوت به همکاری کردم و ایشان هم لطف کردند و پذیرفتند و کار را آغاز کردند. حدادعادل همچنین با اشاره به تقسیم وظایف صورت گرفته میان اعضای ائتلاف سه گانه افزود: در تقسیم بندی کارها بخش علمی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی به بنده واگذار شده بود، در این بخش هم برنامه‌ریزی‌هایی کردیم و از عده‌‌ای از دوستان متخصص و باتجربه خودمان که در بخش‌های مختلف توانایی دارند برای همکاری دعوت کردیم و امیدواریم در هفته‌ها و ماه‌های آینده کاری کنیم که دولت آینده با یک برنامه متین و اسلامی در چارچوب اهداف انقلاب و مصلحت کشور و واقعیات بتواند کار خود را آغاز و از نیروهای شایسته هم استفاده کند.

کارگردان فیلم انتخاباتی قالیباف مشخص شد
شنیده شد که بازیگر مرد نقش دوم فیلم طلا و مس فیلم انتخاباتی می‌سازد. رجانیوز نوشت؛ بهروز شعیبی و سیدمحمود رضوی فیلم تبلیغاتی محمدباقر قالیباف را می‌سازند. در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری خبرهای مختلف درباره همکاری سینماگران با ستاد انتخاباتی نامزدها شنیده می‌شود. بهروز شعیبی، کارگردان جوان سینما هم قرار است در پروژه تبلیغاتی محمدباقر قالیباف حضور داشته باشد، او پیش‌تر فیلم سینمایی «دهلیز» را به تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی ساخته و این بار در کنار رضوی برای شهردار تهران فیلم تبلیغاتی آماده می‌کنند. تصویربرداری این فیلم از مدتی پیش شروع شده است.

تعیین خط قرمز برای ایران ضرورتی ندارد
شنیده شد که فرمانده سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برخلاف نظر بنیامین نتانیاهو، هنوز هم تعیین خط قرمز برای ایران را ضروری نمی‌داند. انتخاب نوشت؛ آموس یادلین که در کنفرانس سالانه روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در نیویورک آمریکا سخن می‌گفت، با اعلام این مطلب افزود: «برای حل مساله هسته‌ای ایران باید مجال بیشتری به دیپلماسی داد.
از طرفی هنوز فقط یک سال از شروع اعمال تحریم‌های جدی علیه ایران می‌گذرد و باید برای اثر کردن این تحریم‌ها بر اقتصاد ایران صبر کرد». این مقام سابق ارتش رژیم صهیونیستی در پایان راجع به مخالفتش با تعیین خط قرمز برای ایران گفت: «این کار نه‌تنها کمکی به ما نمی‌کند، بلکه می‌تواند قدرت مانور ایران علیه ما را افزایش دهد».

جنبش انتخاباتی محسن رضایی اعلام موجودیت کرد
شنیده شد که جنبش ما در بیانیه‌ای با بیان اینکه برای رسیدن به ایرانِ لایق ایرانیان «محسن رضایی» را بهترین گزینه می‌دانیم، اعلام کرد که محسن رضایی برای «ما» نه کاندیدایی بی‌نقص که کم‌نقص‌ترین کاندیداست.

متهم شدن چهار نفر به جرم همکاری با ایران
شنیده شد که دادستان‌های فدرال آلمان مدعی شدند که سه تبعه آلمانی-ایرانی و یک آلمانی به دلیل تلاش برای تامین قطعات مورد نیاز ساخت راکتور هسته‌ای ایران قوانین صادرات این کشور را نقض کرده‌اند. آسوشیتدپرس با اشاره به این خبر افزود که این افراد متهم به تامین 92 سوپاپ آلمانی و 856 سوپاپ هندی در سال‌های 2010 و 2011 برای ایران هستند. آنها متهم‌اند که این قطعات را از طریق شرکت‌هایی در دیگر کشورها در قراردادهایی به ارزش میلیون‌ها یورو تامین کرده‌اند.

استدلال ویژه ضرغامی
رئیس سازمان صداوسیما در نشستی عنوان کرد: اگر ارسال و دریافت سیگنال ها مردم را عقیم می کند باید همه مدیران صداوسیما عقیم می شدند چون در سازمانی هستند که قدرت سیگنال ها 10 برابر بیشتر است. در ادامه، بحث به تأثیر منفی پارازیت های ارسالی بر روی شبکه های ماهواره ای رسید و رئیس سازمان صداوسیما، این سازمان را درباره این موضوع بدون مسئولیت خواند و گفت: پارازیت هیچ ربطی به صداوسیما ندارد و ماهواره های ما نیز تنها به عنوان ابزار دریافت و ارسال شبکه ها محسوب می شوند. موضوع عقیم شدن افراد با پارازیت ها نیز از سوی هیچ نهاد پزشکی تأیید نشده است.

در ایران از آشوب خبری نیست
«جیمز کلاپر» مدیر اطلاعات ملی و رئیس جامعه اطلاعاتی آمریکا با حضور در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا تازه ترین ارزیابی اطلاعاتی خود درباره وضعیت جامعه ایران پیش از انتخابات ریاست جمهوری را به این کمیته ارائه کرد. وی گفت: رهبر ایران و متحدان آن اکنون بیشترین توجه خود را به افزایش تعداد رأی دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد (14 ژوئن) با هدف افزایش مشروعیت رژیم متمرکز کرده اند، اما در عین حال می خواهند از تکرار حوادث پس از انتخابات سال 2009 (1388) جلوگیری کنند. اقتصاد ایران در اثر تحریم ها در وضع بدی قرار دارد اما به دو دلیل ترس از دستگاه های امنیتی و سازمان نامناسب اپوزیسیون نارضایتی مردم از این وضعیت تبدیل به آشوب نشده است. در عین حال رهبری ایران درصدد کاستن از فشار اقتصادی بر طبقه محروم است.

رئیس جمهوری که طمع نداشت
حبیب الله عسگراولادی، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به این پرسش مجری که پرسید کدام یک از دولت های پس از انقلاب را، دولتی ایده آل و همسو با اهداف انقلاب می دانید، اظهار داشت: شاید از نظر زمان کوتاه، امتیاز را به رجایی بدهم، اما امتیاز مفصل را به حضرت آیت الله خامنه ای می دهم که در مدت هشت سال بسیار مسلط بودند. ایشان پس از پایان هشت سال ریاست جمهوری شان هیچ طمعی برای ماندن نداشتند. تنها رئیس جمهوری که بدون هیچ کار سیاسی و مطابق با قانون اساسی، پست ریاست جمهوری را تحویل نفر بعدی داد، مقام معظم رهبری بودند.

این دولت از هفت دولت آزاد است
فرارو: حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی،عضو ائتلاف 5 نفره جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه 56 حکم تحول الکترونیک در بخش‌های مختلف کشور داریم، گفت: متأسفانه دولت از هفت دولت آزاد است و این کارها را قبول ندارد و انجام نداده است.

خواب‌نما نشده‌ایم
رجا: کامران باقری لنکرانی ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه‌ای که از سوی بسیج دانشجویی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان که از لنکرانی پرسید برنامه شما برای ظهور امام زمان (عج) چیست، پاسخ داد: ما نه خواب‌نما شده‌ایم و نه کسی به ما گفته است که اگر من بیایم ظهور نزدیک می‌شود.

ماجرای شهادت محافظ احمدی‌نژاد!
حفاظت از شخصیت‌های عالی رتبه نظام جمهوری اسلامی ایران و اماکن حیاتی و حساس از طرف سپاه پاسداران بر عهده سپاه انصارالمهدی(عج) قرار دارد. سردار خوش نواز، فرمانده سپاه حفاظت انصار المهدی(عج) درخصوص شهادت محافظ احمدی‌نژاد در سیستان به خانه ملت گفت: در سیستان و بلوچستان که گفته می‌شود به آقای احمدی‌نژاد سوء قصد شد و یکی از محافظانش به شهادت رسید، باید بگویم، حادثه سیستان مربوط به شخص احمدی‌نژاد نبود. موضوع مربوط به یک منطقه دیگر بود.
رئیس‌جمهور پس از ورود به استان، به تمام شهرها و دهات این استان سفر کرد. ما باید همکاران خود را با توجه به نوع مسئولیت‌مان به منطقه گسیل می‌کردیم، بنابراین محافظان رئیس‌جمهور که به یکی از مناطق مورد بحث رفته بودند زمان مراجعه از یک منطقه به منطقه دیگر، با اشرار آن منطقه درگیر شدند که این درگیری منجر به شهادت یکی از همکاران شد.

معیارهای رهبری، ملاک بررسی صلاحیت‌ها
آیت‌الله ممدوحی عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شورای نگهبان در بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست‌جمهوری معیارهای عنوان شده از سوی رهبر انقلاب را در نظر بگیرد، به مهرگفت: اینکه یک نفر رد صلاحیت شود بهتر از آن است که با تایید آن فرد یک مملکت 70 میلیونی دچار مشکل شود.

مشکل اصلی اصلاح‌طلبان از نگاه خرازی
صادق خرازی مشاور ارشد محمد خاتمی درخصوص مکانیسم اصلاح‌طلبان برای رسید به اجماع به تسنیم گفت: هنوز با کسی راجع به این موضوع صحبت نکردم یا کسی با من صحبت نکرده است که این مکانیسم چیست و چه اقدامی می‌خواهند انجام دهند و بیشتر جنبه حرف و سخن دارد. مشکل اصلی اصلاح‌طلبان این است که رهبری اصلاح‌طلبی هنوز نتوانسته است که به موقعیت استراتژیک خودش پی ببرد و بتواند همه جریان‌ها و نحله‌های اصلاح‌طلبی را دور خودش جمع کند. بالاخره در مجموعه دوستان اصلاح‌طلب هرکس دارای عقایدی است، اگر همه اصلاح‌طلبان دور یک مجموعه فرهیخته‌ای بتوانند گردهم بیایند، می‌توانند به نتیجه‌ و جمع‌بندی برسند.

در دولت هاشمی تورم به 50 درصد رسید
محسن رضایی گفت: گرانی و تورم مربوط به این دولت نیست و در دوره دولت هاشمی رفسنجانی به 50 درصد رسید که در نتیجه آن مردم شهرهای اسلامشهر، شیراز و مشهد به خیابان ها ریختند و حتی در اسلامشهر 2 نفر کشته شدند.

«نمی گذارند» کار کنیم یعنی چه؟
در سال 83 احمدی نژاد می گوید: «برخی مدیران، ناکارآمدی خود را به کلیت نظام ربط می دهند» و چند روز بعد نیز در یادداشتی با عنوان «مدیریت تحولگرا»؛ که در روزنامه همشهری روز (26/11/1383) منتشر شده بود، می نویسد: «مدیری که از نگاه انقلاب فاصله گرفته است، فلسفه می بافد که اشکال و ضعف و ناکارآمدی در حوزه کاری خود را به گردن نظام جمهوری اسلامی بیندازد.»»

خواب تازه رضا پهلوی برای ایران
 رضا پهلوی، فرزند شاه معدوم، بار دیگر فریب عده‌ای از سودجویان را خورد و پول‌های خود را برای برگزاری اجلاسی جهت تأسیس چیزی به نام "شورای ملی ایرانیان" در اختیار آنان قرار داد. بنگاه خبرپراکنی انگلیس (بی بی‌سی) می‌گوید: گروهی از ایرانیان خواستار سرنگونی نظام سیاسی حاکم، که در چارچوب مجمع موسسان "شورای ملی ایران" گردهم آمده بودند، به نشست دو روزه خود خاتمه دادند.
این گزارش می‌افزاید: هدف برگزاری این نشست، که در روزهای 7 و 8 اردیبهشت در پاریس برگزار شد، تشکیل مقدمات شکل گیری ارکان شورای ملی است. پایه گذاران این شورا که از حمایت رضا پهلوی فرزند پادشاه سابق ایران برخوردارند، هدف از تشکیل آن را ایجاد "بدیلی دموکراتیک" در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران، از طریق انتخاباتی مطابق با معیارهای بین‌المللی توصیف کرده‌اند. رضا پهلوی در مصاحبه با بی‌بی سی گفت: شورای ملی به دنبال ایجاد حکومتی دموکراتیک و سکولار در ایران است.

ادعای وزارت امنیت بوسنی هرزگوین
دیپلماسی ایرانی: وزارت امنیت بوسنی هرزگوین در بیانیه ای مدعی شد دو دیپلمات ایرانی که در جریان حمله به اهداف اسرائیلی در سال 2011 در تایلند، گرجستان و هند حضور داشته اند، را اخراج کرده است.

هنوز به جمع‌بندی نرسیدم
تسنیم: صادق خرازی ,مشاور ارشد محمد خاتمی در خصوص فرد مورد نظرش به عنوان گزینه حداکثری برای اصلاح‌طلبان گفت: در حال حاضر حرفی برای گفتن در این زمینه ندارم و هنوز به جمع‌بندی نرسیدم.

اسپانسر 600 میلیونی قالیباف؟
پارسینه: قالیباف، نامزد انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در جمعی در پاسخ به این سؤال که هزینه تبلیغاتی و انتخاباتی شما از کجا تامین می‌شود، گفته است که کل هزینه تبلیغاتی در انتخابات 1384سه میلیارد تومان بوده است که از این مقدار، 600 میلیون تومان را یک جانباز با فروختن خانه‌اش به ستاد انتخاباتی اش بخشیده است.

مشائی : هر چه فکر کردم، متوجه نشدم که از چه چیزی منحرف شدم
اسفندیار رحیم مشائی دیروز در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفت: "من فکر نمی‌کنم، مردم دوست داشته باشند یک نفر به آن‌ها دائم توصیه کند و به مردم خط بدهد، مردم خود خط‌ها را خوب می‌فهمند، خط بهتر، منطقی تر، قدرتمندتر، بانفوذتر و اثرگذارتر را خوب می‌فهمند وی در پاسخ به اینکه بسیاری از اصولگرایان از او با عنوان "لیدر جریان انحرافی" یاد می‌کنند، گفت: "ما از چه چیزی منحرف شده ایم. من هر چه فکر کردم، متوجه نشدم که از چه چیزی منحرف شدم." وی همچنین گفت: دولت دوست ندارد فضا را انتخاباتی کند. مشائی درحالی چنین می‌گوید که در تمام سفرهای استانی هفته‌های اخیر با احمدی نژاد بوده و به پرچم گردانی پرداخته است.

انتشار عکسی دلخراش از دو جوان ذبح شده سوری
 یک سایت اینترنتی لبنانی با انتشار عکسی دلخراش از دو جوان ذبح شده سوری، نوشت: تروریست‌های القاعده در ادامه جنایت‌های خود در قبال مردم سوریه عموماً و اهالی حلب خصوصاً، آغاز به اجرای فتاوای برخی از شیوخ سلفی درباره ذبح جوانان دو روستای شیعه نشین "نیل" و "الزهراء" در حومه حلب نموده‌اند. سایت اینترنتی "الخبر برس" ادامه داد: "جوانانی که ذبح شده‌اند نظامی یا مسلح نبودند؛ بلکه فقط به دلیل انتساب به طائفه شیعه به قتل رسیده‌اند. این جنایت بعد از محاصره‌ای صورت گرفت که از ماه مبارک رمضان سال گذشته نسبت به اهالی این دو روستا صورت گرفته بود." این سایت همچنین نوشت: "بنابر آنچه فعالان شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند، جنایتکاران در این دو روستا، تروریست‌های تکفیری سعودی و چچنی بوده‌اند."

واحد درسی برای شناخت مشایی
خبرآنلاین: محمدرضا باهنر عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان گفت: شناخت رحیم مشایی هفت تا هشت واحد درسی دانشگاهی می‌خواهد.

حرف‌های زیادی برای گفتن داریم
الف: رئیس دیوان عدالت اداری گفت: ماهم حرف زیادی برای گفتن داریم اما به خاطر مصالح کلی نظام و اشارات رهبری سکوت می‌کنیم.

دولت فعلی تصمیمات رضاخانی داشته
مهر: محمد شریعتمداری، نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه احمدی نژاد منابع مالی کشور را هدر داد، گفت: تصمیمات اقتصادی غیر کارشناسی توسط دولت، نظیر انحلال سازمان برنامه و بودجه، شورای اقتصاد و شورای پول و اعتبار و تصمیمات اینچنینی به اقدامات رضاخانی شبیه بود.

اخبار کوتاه
*  بر اساس اخبار رسیده، یکی از هنرپیشه‌ها که به خواست حلقه انحرافی برای شرکت در انتحابات شوراهای شهر تهران ثبت‌نام کرده بود، روز گذشته با مراجعه به فرمانداری تهران، از حضور در انتخابات انصراف داد.
 * شرکت سامسونگ که از فروش گوشی‌های هوشمند در ایران سودی میلیاردی به جیب می‌زند، بار دیگر همچون سیاق سایر شرکت‌های کره‌ای، پیشگام تحریم‌های غرب علیه کشورمان شده و از توقف خدمات برنامه‌های کاربردی سامسونگ در ایران از ابتدای خردادماه خبر داده است! این اولین بار نیست که دولت و شرکت‌های کره‌جنوبی که عموماً بازاری نسبتاً انحصاری در ایران در اختیار دارند، پیشگام اجرای تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان می‌شوند؛ از این رو نیاز به کمی گوشمالی دارند!
 * مجوز ساخت فیلم سینمایی «به تهران خوش آمدی» سال گذشته به کارگردانی «مهدی نادری» و مدیریت فیلمبرداری «تورج اصلانی» صادر شد. تورج اصلانی پیش از این، مدیریت فیلمبرداری فیلم سینمایی «فصل کرگدن» ساخته «بهمن قبادی» را بر عهده داشته است. این فیلم که در آن، صحنه‌های غیراخلاقی وجود دارد، با روایتی کینه‌توزانه، سیاه و غیر واقعی از انقلاب اسلامی ساخته شده است، به‌طوری‌که در این فیلم، نماهایی از زندان‌های قرون وسطایی، اعدام و خشونت، نتیجه عملکرد انقلاب اسلامی و انقلابی‌ها معرفی شده است!
*  «سرهنگ بهرامی» کارشناس نیروی انتظامی، به‌تازگی در اظهاراتی قابل‌تأمل به یکی از شگردهای سودجویان برای ترویج بی‌بندوباری در جامعه با توزیع لباس‌های اندامی و فاق کوتاه اشاره کرد و گفت: «مدتی پیش در یکی از پارتی‌های شبانه، تیشرت‌های اندامی با لوگو و نشان ساختگی یکی از شرکت‌های معتبر در بین جوانان حاضر به‌صورت رایگان پخش شده است.» گفتنی است قیمت این نوع البسه که در دو نوع مردانه و زنانه تولید می‌شود، از قیمت لباس‌های معمولی بسیار پایین‌تر است و بیشتر به صورت فله‌ای و درهم خرید و فروش می‌شود که بسیار جای تأمل دارد!

https://shoma-weekly.ir/tXLtPi