گفته می‌شود که...

کنایه روزنامه دیلی میل به فوتبال ایران /برخورد وحشیانه با یک عالم دینی/ حذف‌های جناحی در دانشگاه ادامه دارد/ اجازه نمی‌دهیم که بی‌اجازه بروید!/ احمدی‌نژاد عصادار شد؟!/ تیم رسانه‌ای کرباسچی به‌دنبال روزنامه جدید/ ابتکار دانشگاه هنر درباره سوریه و ...

تسلیت رهبر انقلاب به سردار سرلشگر سلیمانی

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت والده سردار سرلشگر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسمه تعالی

سردار سرلشگر قاسم سلیمانی درگذشت مادر گرامیتان را به شما و دیگر بازماندگان آن مرحومه تسلیت می گویم. زحمات و خدمات ارزشمند جنابعالی به اسلام و مسلمین، بی شک ذخیره ی ارزشمندی است در دیوان عدل الهی، برای مادری که چنین فرزندی را در دامان خود تربیت کرده است. رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحومه از خداوند متعال مسئلت میکنم.

سید علی خامنه ای

۱۹/شهریور/۱۳۹۲

آزمون راه‌هایی برای فرار از پرداخت هزینه!

بر اساس اخبار رسیده، اصلاح‌طلبان از هم‌اکنون فعالیت‌های گسترده‌ای را برای انتخابات مجلس آغاز کرده‌اند این جریان سیاسی در حال رایزنی برای تشکیل مثلث «هاشمی، ناطق، خاتمی» برای ورود به مجلس دهم هستند و همچنین دیدار‌هایی را با محمدرضا عارف در این‌باره انجام داده‌اند که گفته می‌شود قرار است نقش کلیدی را در انتخابات مجلس بر عهده بگیرد.

در همین راستا، محمدرضا عارف این روزها زیر نظر سیدمحمد خاتمی برنامه راه‌اندازی حزب فراگیر اصلاح‌طلبان و انتشار روزنامه‌ای با نام «امید ایرانیان» را دنبال می‌کند. از سوی دیگر نیز از طرف سیدمحمد خاتمی به مرتضی الویری مأموریت داده شده است که مقدمات برگزاری همایش سراسری اصلاح‌طلبان را در تهران فراهم کند. گزارش‌های رسیده در این باره حکایت از این دارد که اصلاح‌طلبان قصد دارند با برگزاری همایش‌هایی از این دست، خود را قدرتمند نشان دهند و بدون برائت از فتنه آمریکایی صهیونیستی سال 88 و بدون پرداخت هزینه‌ای به صحنه سیاسی کشور بازگردند.

برخورد وحشیانه با یک عالم دینی

آیت‌الله توکل، استاد اخلاق حوزه علمیه بابل و نماینده یکی از ادوار گذشته مجلس خبرگان رهبری به‌دلیل امر به معروف مورد ضرب و شتم قرار گرفت. این اتفاق زمانی رخ داد که زن و شوهری خودروی خود را در مقابل منزل آیت‌الله توکل پارک کردند و از خودرو پیاده شدند. آیت‌الله توکل با مشاهده حجاب نامناسب زن به وی تذکر داد، به‌دنبال این تذکر همسر آن زن بدحجاب با این استاد اخلاق درگیر شد و پس از درخواست آیت‌الله توکل از وی برای پایان دادن به غائله، وی اظهار داشت: «دل خوشی از شما ندارم، شما به چه حقی به خانم من بابت حجابش تذکر دادید و...» آیت‌الله توکل در پاسخ گفت: «امر به معروف وظیفه من است، حتی اگر به قیمت جانم تمام شود.» که در این حین این فرد اقدام به ضرب و شتم ایشان کرد.

حذف‌های جناحی در دانشگاه ادامه دارد

در ادامه تلاش‌های جریان افراطی اصلاح‌طلب برای تغییر در مدیریت دانشگاه‌های کشور و حذف افرادی با سابقه انقلابی گزارش‌ها حاکی از تلاش این جریان برای تغییر فرهاد دانشجو، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی است. در این راستا صورت‌جلسه‌ای به‌منظور عزل وی تهیه شده و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد تلاش‌های گسترده‌ای برای امضا این صورت‌جلسه آغاز کرده است، طبق متن این صورت‌جلسه فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد عزل و حمید میرزاده، عضو هیئت‌امنای این دانشگاه به سرپرستی آن منصوب می‌شود. در بخشی از این صورت‌جلسه آمده است: از زحمات علمی و مدیریتی دکتر فرهاد دانشجو در مدت ریاست بر دانشگاه آزاد تقدیر می‌شود؛ اما با توجه به روی کار آمدن دولت جدید و وضعیت سیاسی جدید کشور و هماهنگی‌های بیشتر نیاز به تغییر و تحول در مدیریت این دانشگاه است. گفته می‌شود تاکنون جعفر توفیقی، سرپرست وزارت علوم و حمید میرزاده عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد این صورت جلسه را امضا کرده‌اند.

رنوشت جالب فوق العاده های ویژه دولت دهم
روزنامه خراسان نوشت: گفته می شود بر اساس گزارش یک نهاد نظارتی، مهم ترین مصوبات دولت دهم در زمینه پرداخت فوق العاده ویژه به کارمندان علی رغم تبلیغات فراوان برای آن به دلایل مختلف به نتیجه نرسیده و انتظار مستخدمان دولتی برای دریافت این مبالغ بی فایده بوده چرا که بخشی از این فوق العاده ها به ماه های آینده موکول شده، برخی توسط هیئت بررسی مصوبات دولت با قوانین لغو و بخشی دیگر نیز به دلیل هشدارهای قانونی دیوان محاسبات ملغی شده است که این موضوع تأثیر منفی بر ذهن کارمندان گذاشته است.

دردسرهای ساختمانی ریاست جمهوری و دولت یازدهم
روزنامه خراسان نوشت: شنیده شده بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد مرتبط با قوه مجریه، هم اکنون تعدادی از ساختمان های مهم نهاد ریاست جمهوری یا متعلق به ارکان مهم دولت با مشکلات حقوقی مختلف همچون فقدان سند ۶دانگ، شکایت برخی نهادهای انقلابی و درخواست پرداخت میلیاردها تومان اجرت المثل ایام تصرف ملک مواجه هستند که این موضوع در آینده نزدیک مشکلات فراوانی را به همراه خواهد داشت.


یک «راستگو» دروغ اصلاح‌طلبان را برملا کرد
روزنامه جوان نوشت: از همان ظهر یک‌شنبه که خبرها حکایت از رأی دادن الهه راستگو به محمدباقر قالیباف می‌کرد، قابل پیش‌بینی بود که هجمه‌های اصلاح‌طلبان علیه این عضو هم جناحی‌شان در شورای شهر پایتخت آغاز شود و حتی او را یک خائن به اصلاح‌طلبی بدانند؛ کسی که از نگاه اصلاح‌طلبان، پیمان‌شکنی کرده و موجب شد محسن هاشمی، کاندیدای اصلاح‌طلبان رأی نیاورده و اصلاح‌طلبان شهرداری تهران را به رقیب واگذار کنند. آن هم در حالی که همه هفته‌های گذشته را اصلاح‌طلبان به تلاشی بی‌وقفه برای فتح آنچه سنگر شهرداری پایتخت می‌دانستند، گذراندند و حالا به خاطر این پیمان‌شکنی (!) راستگو همه رشته‌هایشان را پنبه کرد!
برخوردها با راستگو اما از حد هجمه‌های رسانه‌ای بالاتر رفته و خبرها حکایت از هماهنگی‌های تلفنی برای اخراج وی از حزب اسلامی کار دارد. امری که به وضوح تمام، مخالف مشی ادعایی اصلاح‌طلبان است که همواره مدعی آزادی بیان و ژست‌های زنده باد مخالف من و تحمل مخالف و... هستند.

عارف کلیددار مرکز تحقیقات استراتژیک می‌شود؟
به دنبال امتناع آیت‌الله امینی و حجت‌الاسلام ناطق‌نوری، احتمال ریاست‌محمدرضا عارف بر مرکز تحقیقات استراتژیک جدی شده است.
این مرکز در دولت سازندگی زیرنظر ریاست‌جمهوری فعالیت می‌کرد اما مقارن با پایان ریاست‌جمهوری هاشمی رفسنجانی، وی ترجیح داد مرکز تحقیقات استراتژیک را همراه خود کرده و به مجمع تشخیص مصلحت نظام الحاق کند. موسوی‌خوئینی‌ها اولین رئیس این مرکز بود و سپس - تا انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر- حسن روحانی این مرکز را اداره می‌کرد.به دنبال انتخاب دکتر روحانی به ریاست‌جمهوری، مذاکراتی از سوی هاشمی با آیت‌الله امینی امام‌جمعه قم و ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفت که بنابر اعلام علیخانی(از مشاوران هاشمی) به نتیجه نرسید.
آیت‌الله امینی در این خصوص اعلام کرد که هاشمی از او خواسته تا با قبول ریاست‌ مرکز تحقیقات استراتژیک جانشین حسن روحانی شود.
وی گفت: ایشان صحبت‌هایی در این خصوص کرده‌اند، ولی من نپذیرفتم. برای اینکه من دیگر توانش را ندارم. آنجا یک مرکز مهمی است و کار می‌خواهد من هم نمی‌توانم ناظر ظاهری باشم و اگر پذیرفتم باید انجام وظیفه کنم، کما اینکه کارهایم تاکنون این‌گونه بوده است.اکنون گزارش «ندای انقلاب» حاکی از آن است که محمدرضا عارف شنبه شب دیداری با هاشمی رفسنجانی داشته و جانشینی حسن روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک را پذیرفته است.پیش از این اصرار اصلاح‌طلبان مبنی بر انتصاب عارف به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور با امتناع دکتر روحانی مواجه شد.حجاریان در خاطرات خود تصریح می‌کند که وی و طیف متبوع وی هاشمی را قبول نداشتند اما با این وجود سعی کردند در مرکز تحقیقات استراتژیک پروژه توسعه سیاسی خود را پیش ببرند.

اجازه نمی‌دهیم که بی‌اجازه بروید!
مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور از برخی وزرا خواسته تا بدون هماهنگی با وی در هیچ برنامه تلویزیونی حاضر نشوند که این درخواست وی با اعتراض و مخالفت برخی وزرا روبرو شد.به گزارش بولتن‌نیوز، محمدرضا صادق در جلسه‌ای اعلام کرد که هر یک از وزرا اگر بخواهد در هر برنامه تلویزیونی حاضر شود، باید از قبل با وی هماهنگ کند و بدون هماهنگی با وی نباید وزرا در برنامه‌های تلویزیونی حاضر شوند و به بیان دیدگاه‌های خود بپردازند.ظاهرا این اظهارات باعث اعتراض و انتقاد برخی از وزرا شده است که تاکید داشتند چون وزارتخانه‌ها دارای روابط عمومی هستند و همچنین خودشان مسئول دفتر دارند، دیگر نیازی نیست تا با وی هماهنگی صورت گیرد.این وزرا اضافه کردند که صادق مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور است و باید در همین حد فعالیت کند نه بیش از آن.

اولین گفت‌وگوی زنده روحانی
محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت اعلام کرد: اولین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم به زودی انجام می‌شود.به گزارش ایسنا، در این گفت‌وگوی زنده تلویزیونی قرار است رئیس جمهور گزارشی از وضعیت کشور در زمینه‌های مختلف به مردم ارائه کند.

احمدی‌نژاد عصادار شد؟!
به روایت عکس‌های عکاس باشگاه خبرنگاران، روز یک‌شنبه جمعی از اساتید دانشگاه علم و صنعت با محوریت بهبهانی وزیر اسبق راه به در منزل احمدی‌نژاد رفتند تا وی را تا دانشگاه همراهی کنند. در یکی از عکس‌های منتشر شده، رئیس‌جمهور سابق در حالی که عصا به دست دارد تا در خانه‌اش آمده است؛ در عکس بعدی وی کت خود را پوشیده است و البته بدون عصا از خانه خارج و به سمت اتومبیل می‌رود. پیش از این و در تیرماه گذشته در جریان تقدیر از ورزشکاران که با غیبت رئیس‌جمهور برگزار شد، مسئله آسیب‌دیدگی زانوی احمدی‌نژاد مطرح شده بود. وی در نماز جمعه روز قدس امسال نیز نماز خود را نشسته اقامه کرد.

گسترش رسانه‌های عارف
به گزارش فارس یکی از اعضای دفتر محمد‌رضا عارف گفته: عارف بنا دارد روزنامه امید ایرانیان را با رویکرد جامعه مدنی تاسیس کند. روزنامه بهار هم منسوب به عارف است و در دوران انتخابات ریاست‌جمهوری و بعد از آن از وی حمایت می‌کرد. هم‌‌اکنون سایت امید نیز منسوب به حلقه رسانه‌ای عارف است.


تیم رسانه‌ای کرباسچی به‌دنبال روزنامه جدید
محمد قوچانی از تلاش خود برای راه‌اندازی یک روزنامه در عرصه رسانه‌ای کشور خبر داد.پیرو انتشار خبری مبنی بر «تلاش قوچانی برای راه‌اندازی یک روزنامه» محمد قوچانی در گفت‌وگو با فارس ضمن تایید این خبر و تاکید براینکه هنوز انتشار این روزنامه قطعی نشده است، در پاسخ به این سوال که آیا آقای عطریانفر و حزب کارگزاران از روزنامه جدید شما حمایت خواهند کرد، گفت: آقای عطریانفر روزنامه اقبال را ساپورت می‌کند.

تولیت مسجد جمکران تغییر می‌کند

شنیده شد که حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان به عنوان تولیت جدید مسجد مقدس جمکران معرفی شد. روز پنجشنبه 21 شهریورماه رسما حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان به عنوان تولیت جدید مسجد مقدس جمکران معرفی و از خدمات و تلاش‌های چندین ساله آیت ا... وافی تجلیل می‌شود.رسا نوشت؛ به گفته ابراهیم صدوقی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل مسجد مقدس جمکران در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب سخنرانی خواهد کرد. صدوقی گفت: همچنین در این مراسم آیت ا... وافی گزارشی از عملکرد خود در دوران مسئولیت ارائه و حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان نیز برنامه‌های خود را تشریح خواهد کرد.

طرح تهران برای حل بحران سوریه

شنیده شد که منابع سیاسی رژیم صهیونیستی از طرح دمشق و تهران برای حل بحران سوریه خبر دادند. ایسنا نوشت؛ رادیو صدای رژیم صهیونیستی به نقل از این منابع نوشت که نشانه‌ها حاکی از آن است که دمشق و تهران طی روزهای آینده طرح دیپلماتیکی را برای حل بحران در سوریه مطرح خواهند کرد. بنا بر گزارش الیوم السابع، به گفته این منابع، این طرح باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا را محدود و مجبور می‌کند تا مساله حمله به سوریه را به تاخیر بیندازد. این منابع احتمال می‌دهند که در پاسخ به حمله نظامی احتمالی آمریکا به سوریه، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به سرزمین‌های اشغالی حمله نکند همچنین هنوز مشخص نیست که اوباما تا چه‌اندازه برای حمله از حمایت کنگره برخوردار است.

ابتکار دانشگاه هنر درباره سوریه

شنیده شد که به منظور همراهی با تلاش‌های بین‌المللی برای جلوگیری از جنگ در سوریه سه فیلم مستند ایرانی درباره حملات شیمیایی صدام در اختیار مخاطبان اینترنتی قرار گرفت. در ادامه فعالیت‌های مختلفی که در جهان برای جلوگیری از حمله به سوریه در جریان است، معاونت پژوهشی دانشگاه هنر تهران با کمک کارمندان و هیات علمی خود، در یک اقدام ابتکاری و با قرار دادن فیلم‌های مستند افشاگر و ضدجنگ ایرانی همراه با زیرنویس‌های (انگلیسی، ژاپنی، فرانسه و آلمانی) در سایت این دانشگاه و نیز سایت معروف (یوتیوب) و ارسال آدرس آن به ایمیل بیش از سه هزار صلح‌طلب و روزنامه‌نگاران مشهور خارجی سعی بر روشن کردن اذهان و افکار جهانیان در مورد برخورد دوگانه غرب با مساله شیمیایی کنونی در سوریه و در زمانه جنگ ایران و عراق کرده است.

دیدار قریب‌الوقوع روحانی و پوتین

شنیده شد که روسای جمهور ایران و روسیه به زودی دیدار خواهند کرد. مشرق به نقل از شبکه المیادین نوشت؛ میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه از دیدار قریب‌الوقوع ولادیمیر پوتین و حسن روحانی خبر داد.

تکذیب راه‌اندازی صفحه فیس بوک دولت

شنیده شد که وزیر نفت در صفحه شخصی خود در فیس بوک راه‌اندازی صفحه کابینه تدبیر و امید را تکذیب کرد. مشرق نوشت؛ بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در صفحه شخصی خود در فیس بوک خبر راه‌اندازی صفحه کابینه تدبیر و امید توسط خود را تکذیب کرد. در این تکذیبیه آمده است که صفحه منتسب به آقای زنگنه که در خبر مذکور به آن اشاره شده به هیچ عنوان متعلق به وی نیست و صفحه مذکور تنها از نام وی سو استفاده می‌کند. همچنین در این جوابیه تاکید شده است که انتشار چنین اخباری که صحت آنها مورد تردید است و انتساب به مسئولان ارشد کشور، مایه تعجب و سوءظن است.

بازداشت مظنونان حمله به سرکنسولگری ایران

شنیده شد که پلیس هرات از بازداشت 12 نفر از مظنونان حمله به سرکنسولگری ایران در هرات خبر داد. «پامیرپرس» نوشت؛ «عبدالحمید حمیدی»، رئیس اطلاعات فرماندهی پلیس هرات از بازداشت 12 تن از مظنونان حمله به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات خبر داد. به گفته وی در عملیاتی که با همکاری مشترک نیروهای پلیس و امنیت ملی افغانستان انجام شد، این 12 متهم دستگیر شدند. به گفته حمیدی، بازداشت این افراد به اتهام تحریک سایرین برای به خشونت کشیدن تظاهرات در مقابل سرکنسولگری ایران صورت گرفته است که در صورت اثبات جرم مطابق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

کنایه روزنامه دیلی میل به فوتبال ایران

شنیده شد که دیلی میل با تیتری تحت این عنوان که «ایران هم به جام جهانی صعود کرده اما انگلیس کار سختی مقابل اوکراین دارد» به نظر می‌رسد فوتبال ایران را دست کم گرفته است. جهان نوشت؛ در حالی که به جز ایران صعود تیم‌های ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا به جام جهانی قطعی شده روزنامه دیلی میل تنها نام ایران را در تیتر خود ذکر کرده و کنایه‌ای به فوتبال این کشور زده است. ایران چهارمین حضور خود در جام‌جهانی را تجربه می‌کند و پیش از این در جام‌های جهانی 1978، 1998 و 2006 حضور داشته است. ایران در مرحله مقدماتی با شکست کره‌جنوبی به عنوان تیم نخست گروه جواز صعود به بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان را کسب کرد.

تجمع دوباره کارمندان کشتی

شنیده شد که کارمندان فدراسیون کشتی دیروز هم با حضور در خیابان مقابل در ورودی ساختمان این فدراسیون برای دومین روز متوالی تجعمی اعتراض‌آمیز برپا کردند. فارس نوشت، کارمندان فدراسیون کشتی در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و حق بیمه‌هایشان اقدام به بر پایی تجمعی اعتراض‌آمیز مقابل دفتر خطیب سرپرست فدراسیون کشتی کردند که با وعده‌های سرپرست فدراسیون و قول پرداخت مطالبات کارمندان اقدام به ترک محل کردند. در حالی که قرار بود مطالبات کارمندان فدراسیون کشتی دیروز پرداخت شود، اما بازهم خبری نشد تا این بار معترضان راهی خیابان مقابل فدراسیون شوند و تجمع اعتراض‌آمیز خود را این بار مقابل فدراسیون بر پا کنند.

تبریک فیس بوکی معاون قالیباف به وی

قدس آنلاین: سید محمد هادی ایازی معاون اجتماعی فرهنگی و سخنگوی شهرداری تهران در صفحه فیس بوک خود نوشت: با تشکر از اعضای محترم شورا ... انتخاب فرهیخته بزرگوار محمدباقر قالیباف عزیز را تبریک می گویم

عقده‌گشایی و بحث علیه ایران
عقده‌گشایی علیه ایران مهم‌ترین پیام آمریکا در تهاجم احتمالی به سوریه است و این موضوعی است که مسئولان آمریکایی آن را بارها بیان کرده‌اند. جان‌کری در جلسه بررسی درخواست مجوز از سوی کنگره برای حمله به سوریه گفت هدف از حمله به سوریه، جلوگیری از تقویت ایران در موضوع هسته‌ای است. کری در این‌باره اظهار کرد: عدم اقدام از سوی آمریکا، این اجازه را به ایران خواهد داد که درباره عزم آمریکا در جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای دچار سوء‌تعبیر شده و یا دست‌کم این عزم را آزمایش کند. چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا نیز در موضعی مشترک با کری گفت: در موضوع تصمیم‌گیری برای حمله به سوریه، پای اعتبار آمریکا در مقابل ایران در میان است. البته رابرت فیسک، کارشناس باتجربه امور خاورمیانه، صریح‌تر درباره حمله آمریکا به سوریه اظهارنظر کرده است. وی در روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نوشت: خوب است بگویم که موشک‌های کروزی که ما اطمینان داریم قدیمیترین شهرهای جهان (در سوریه) را نشانه میگیرد، در واقع هیچ کاری با سوریه ندارد. هدف این موشکها آسیب زدن به ایران است.
حمله به پرسنل اورژانس در قائم شهر!
ایسنا: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران از ضرب و شتم پرسنل اورژانس 115 استان، توسط افراد ناشناس در ساعت 23 روز16شهریورماه در شهرستان قائم شهر خبر داد و گفت: علت واقعی ماجرا در دست بررسی است.

گزینه مدیرعاملی ایرنا
فرارو: از طاها هاشمی به عنوان چهره ای که حایز بیشترین رأی برای مدیرعاملی ایرنا شده، نام برده می شود.

محتوای نامه اوباما به روحانی چه بود؟
ایران هسته ای: یک منبع آگاه در تهران، ضمن تأیید ارسال نامه اوباما به روحانی گفته است: ظاهرا برای آمریکایی ها اصل این نامه مهم تر از محتوای آن بوده است چرا که درون نامه عملا چیزی بیشتر از تعارفات سیاسی وجود ندارد.

عزلم را دنبال می‌کنند
تسنیم: فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برخی اخبار منتشر شده مبنی بر عزل وی از دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به نظر می‌رسد برخی افراد عزل و یا استعفای اجباری من را دنبال می‌کنند.
روایت یونسی از روند انتخاب روحانی
روزنامه شرق نوشت: علی یونسی معتقد است در انتخابات ریاست‌جمهوری حضور خاتمی و هاشمی عملی نبود و تنها فردی چون روحانی می‌توانست شرایط به‌وجود آمده در هشت سال اخیر را تغییر داده و کشور را از یک خطر بزرگ برهاند. مشاور رییس‌جمهور و وزیر اسبق اطلاعات گفت: سال 92 که آغاز شد، اولین سفر جناب آقای دکتر روحانی به خوزستان صورت گرفت. همه مردم نسبت به انتخابات ریاست‌جمهوری، کاندیداها و شخص ایشان نگاه بی‌تفاوتی داشتند و تنها جمع معدودی تحلیل درستی از جامعه داشتند مبنی بر اینکه این انتخابات می‌تواند سرنوشت جامعه را تغییر دهد. البته اکثریت جریان‌های سیاسی این تحلیل را قبول نداشتند و می‌گفتند تنها راه نجات، آمدن جناب آقای خاتمی است یا جناب آقای هاشمی. وزیر اسبق اطلاعات تاکید کرد: من بارها در رسانه‌ها پیش‌بینی کرده بودم که حضور امثال آقای خاتمی و آقای هاشمی عملی نیست ولی انتخاباتی پرشور می‌توانیم داشته باشیم. او در عین حال افزود: مشکل آقای روحانی این بود که جامعه ایشان را نمی‌شناخت ولی طبقه خواص نسبت به ایشان شناخت داشت و جایی که غیبت احزاب مشهود است، این طبقه خواص هستند که می‌توانند جایگزین احزاب شوند. خواص ابتدا آمدند از آقای هاشمی حمایت کردند و بعد به تبعیت از ایشان از آقای دکتر حسن روحانی حمایت کردند برای تغییر و اصلاح. همین که آن روند بسیار خطرناک تغییر کرده، ملت خوشحال است. آن ادبیات سخیف و سست جای خود را به ادبیات عقلانی و فلسفی و فاخر داده است و مردم از این اتفاق خوشحال هستند.
دیکتاتوری سیاسی
الف: نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: نحوه برخوردها با الهه راستگو دیکتاتوری سیاسی است و با شعار اصلاح‌طلبان کاملاً مغایرت دارد. الهه راستگو عضو اصلاح طلب شورا، به محمدباقر قالیباف رای داده است.
روش کانادایی‌ها در حذف اطلاعات ضد ایرانی
یک سال از اعلام بیانیه غافلگیر کننده وزارت خارجه کانادا درباره قطع روابط دیپلماتیک با ایران می‌گذرد. اما نحوه مدیریت خروج سرزده و محرمانه اعضای سفارت از ایران و علت شکستن کامپیوترهای سفارت توسط کانادایی‌ها یکی از ابهامات مهم این مسئله است. اعضای سفارت در تلاش بودند قبل از خروج از کشور ایران، تمامی اطلاعات سفارت را نیز از بین ببرند اما تنها فشردن دکمه حذف روی رایانه‌ها نمی‌توانست به معنی معدوم کردن تمامی اطلاعات باشد. کارشناسان مدیریت بحران می‌گویند که دیپلمات‌ها باید به صورت فیزیکی تمامی اطلاعات و سخت‌افزار‌های حاوی داده‌ها را از بین ببرند. آنها برای این اقدام حتی باید از چکش و مته استفاده کنند. این اقدامات باید در شرایطی انجام می‌شد که کارمندان محلی نیز در سفارت کانادا در تهران حضور داشتند. به همین دلیل، دیپلمات‌های کانادایی در آخر هفته که سفارت تعطیل بود، هارد درایو‌ها را نابود کردند. همچنین هشت دیپلمات سفارت کانادا در تهران که در رأس آنها کورت قرار داشت، به طور جداگانه برای مقصد‌های متفاوت بلیط خریداری کردند تا توجه‌ها را به خود جلب نکنند.
واکنش مسجد جامعی به اظهارات راستگو
تسنیم: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بنده دیدار یا گفت‌وگویی با الهه راستگو نداشته‌ام ضمن اینکه استفاده از کلمه‌ای مانند «خائن» در ادبیات من جایی ندارد.
مکالمه با کدام گوشی ها شنود میشود؟

مجله اشپیگل آلمان مدعی شد که همه مکالمات روزمره مردم دنیا که با گوشی‌های هوشمندی همچون "اپل آیفون" و "بلک بری" و یا از طریق سامانه "اندروید" صورت می‌گیرد، شنود می‌شود.این عمل غیراخلاقی و غیرقانونی آژانس امنیت ملی آمریکا (N.S.A) برای جاسوسی از مردم دنیا، تنها به گفت و شنودهایشان محدود نمی‌شود بلکه پیامک‌های ارسالی و دریافتی آنها و همچنین محتوای پست الکترونیکی آنها نیز دیده می‌شود.
ضمن اینکه جاسوس‌های آمریکایی، می‌توانند از طریق تجهیزات نصب‌شده در این گوشی‌ها، محل اختفای هر کسی را به سرعت و به راحتی پیدا کنند. اشپیگل این مساله را نیز افشا کرده است که در آژانس جاسوسی آمریکا، ادارات کل مجزایی برای هر کدام از شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات تلفن همراه هوشمند تشکیل شده که شنودهای دارندگان هر نوع گوشی یا سامانه مخابراتی را به طور مجزا پیگیری کنند و تداخلی در کار یکدیگر نداشته باشند!
روحانی مخالف فراکسیون حامیان دولت
تسنیم: کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی شایعه تشکیل فراکسیون حامیان دولت را رد می‌کند و می‌گوید: رئیس‌جمهور هم با تشکیل این فراکسیون موافق نیست.

گاف عجیب دختر استیلی در برنامه زنده تلویزیونی

برنامه «فیروزه» شبکه اول سیما که به روز دختر اختصاص یافته بود، اتفاق جالبی در خود داشت. در این برنامه که با حضور حمید استیلی و دخترش و دختران سیدمهدی سیدصالحی برگزار شد، یکی از دختران استیلی در پاسخ به سوال مجری در مورد اینکه تاحالا شده پدرش ببازد یا خیر گفت:«چند وقت پیش چهاربرگ بازی کردیم، پدرم باخت و پولش را نداد.جمله دختر استیلی و اشاره او به چهاربرگ عکس العمل سریع مجری را در پی داشت و او از این دختر کم سن و سال خواست که مسائل خانوادگی را روی آنتن زنده مطرح نکند! دختر دیگر حمید استیلی نیز در داغ کردن برنامه زنده شبکه اول دست کمی از خواهرش نداشت. او در ادامه افشاگری کارتی خواهر بزرگترش به این نکته اشاره کرد که خوشحال می شود که پدرش در مدرسه به دنبالش برود. زیرا ماشین او مدل بالاست و والدین سایر بچه ها چنین ماشین هایی ندارند!


صفحه وزیر غیرواقعی است
قدس آنلاین: روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: صفحه ایجاد شده در شبکه‌های اجتماعی به نام دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات غیرواقعی است.

اخبار کوتاه

* روز گذشته بعد از آشکار شدن رأی الهه راستگو به محمدباقر قالیباف، وی تلفنی چندین بار تهدید به ضرب و شتم شد؛ چنانکه تا ساعت ١٦ مجبور شد در ساختمان شورای شهر بماند و شورای شهر تهران هم برای او محافظ گذاشت. این تهدیدها همچنان ادامه دارد و به‌ویژه دختر وی نیز تهدید به حمله فیزیکی شده است.

*حزب کارگزاران سازندگی در تلاش است تا با انتشار روزنامه‌ای جدید به فضای رسانه‌ای کشور باز گردد. در همین زمینه نیز رایزنی‌هایی را با گروه رسانه‌ای محمد قوچانی آغاز کرده است. گفتنی است پیش از این، کارگزاران روزنامه «هم‌میهن» را با مدیر مسئولی غلامحسین کرباسچی منتشر می‌کرد که به خاطر انتشار اکاذیب، توقیف شده است.

*بر اساس اخبار دریافتی در راستای سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان در لایه‌های مدیریتی دولت به‌ویژه در حوزه هنر، فشارهایی به وزارت ارشاد برای انتصاب یکی از عناصر نزدیک به حزب کارگزاران که سال‌ها در مالزی مشغول تحصیل بوده و به‌تازگی به کشور بازگشته، به‌عنوان معاون فرهنگی این وزارت‌خانه افزایش یافته است.

* یکی از شخصیت‌های اصلی جریان اصلاح‌طلب با حیثیتی خواندن انتخاب توفیقی به‌عنوان وزیر علوم گفته است: اگر توفیقی بتواند از مجلس رأی اعتماد بگیرد، برای همیشه تابوی فتنه شکسته خواهد شد؛‌ وی به روحانی نیز توصیه کرده که به خاطر فشار رسانه‌ای و چند نطق نمایندگان نباید در این مورد کوتاه بیاید.

* رادیو صدای رژیم صهیونیستی به نقل از منابع آگاه نوشت که نشانه‌ها حاکی از آن است که دمشق و تهران طی روزهای آینده طرح دیپلماتیکی را برای حل بحران سوریه مطرح خواهند کرد. بنا بر گزارش الیوم‌السابع، به گفته این منابع، این طرح، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا را محدود و مجبور می‌کند تا مسئله حمله به سوریه را به تأخیر بیندازد. این منابع احتمال می‌دهند که در پاسخ به حمله نظامی احتمالی آمریکا به سوریه، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، به سرزمین‌های اشغالی حمله نکند. همچنین هنوز مشخص نیست که اوباما تا چه‌اندازه برای حمله، از حمایت کنگره برخوردار است.

*وبگاه جرس وابسته به ضدانقلاب، بیانیه‌ای را از سوی باقی‌مانده‌های ملی مذهبی منتشر کرده است که در آن با دلسوزی برای منافقینی که دستشان به خون هزاران تن از مردم این سرزمین و بهترین نیروهای انقلاب اسلامی آغشته است، کشته شدن اعضای این گروهک تروریست را به مردم تسلیت گفته‌اند. این در حالی است که طیف ملی مذهبی در تمامی سال‌های فعالیت این گروهک تروریستی، هیچ‌گاه کشتارها و ترورهای منافقین در داخل و خارج از ایران را محکوم نکرده‌اند.

* بر اساس گفته یک منبع آگاه، میخائیل بوگدانوف، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور غرب آسیا و شمال آفریقا به‌تازگی وارد ایران شده و با مسئولان کشورمان در مورد مسائل سوریه رایزنی کرده است. این منبع آگاه افزود: وی اعلام کرده است روسیه بدون هماهنگی ایران هیچ اقدامی در مورد سوریه انجام نخواهد داد.

* در حالی که در دو دوره اخیر وزارت محمدحسین صفارهرندی و سیدمحمد حسینی عکس عطاء‌الله مهاجرانی در اقدامی نمادین در اعتراض به مواضع ضداسلامی و ایرانی از وزارت ارشاد حذف شده بود، برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که عکس وی مجدداً در وزارت ارشاد نصب شده است.

* با اتمام دوره ده ساله ریاست عزت‌الله ضرغامی بر سازمان صداوسیما، گمانه‌زنی‌ها در محافل سیاسی درباره مدیریت آتی صداوسیما در جریان است. از محمد سرافراز (معاونت برون‌مرزی فعلی سازمان صداوسیما) و جایگزین جدی نام برده می‌شود.

* سایت صهیونیستی دبکا گزارش داد، محموله موشک‌های اس۳۰۰ بر روی کشتی نیکولای فیلچنکوف بارگیری شده و به سمت سوریه در‌ حال حرکت است. یک منبع آگاه در فرماندهی ناوگان دریایی روسیه در دریای سیاه اعلام کرد که ناو نیکولای فیلچنکوف، در حال حرکت به سمت بندرگاه شهر ساحلی نووروسیسک است تا در آنجا محموله خود را بارگیری کرده و به سمت سوریه حرکت کند. این منبع تأکید کرد که این ناو تاکنون ده‌ها بار به سوریه اعزام شده است. همچنین چندی پیش مقامات نظامی ارتش روسیه احتمال دادند، دولت سوریه موشک‌های اس -۳۰۰ را در اختیار داشته باشد.

* فشارهای جریان‌های اصلاح‌طلب که از ابتدا با انتخاب رحمانی فضلی برای این وزارت‌خانه مخالف بودن و حتی با فشارهای گسترده خواهان حذف وی از کابینه پشنهادی و جایگزینی فردی دیگر بودند که با مقاومت رئیس‌جمهور همراه شد پس از ناکامی از حذف وی از کابینه، تلاش خود را برای تحمیل استانداران خاص به وزیر کشور آغاز کردند که موجب اعتراض وزیر کشور شد، وی در آخرین موضع خود درباره انتخاب استانداران گفت: «دست ما خیلی باز نیست و زیاد قدرت انتخاب نداریم.» گفتنی است اخبار رسیده از درخواست پی در پی ملاقات استانداران دوره اصلاحات با وزیر کشور حکایت دارد.

* کارشناسان منطقه‌ای از احتمال شکل‌گیری پروژه‌ای شبیه عملیات مرصاد در منطقه درعای سوریه خبر می‌دهند. بر اساس این پروژه، نیروهای معارضه که آموزش‌های طولانی را در خاک اردن دیده‌اند تحت حمایت بمباران‌های شدید و موشکباران مواضع ارتش سوریه توسط آمریکا، اقدام به پیشروی از منطقه درعا به سمت دمشق خواهند کرد.

* یک شبکه تلویزیونی وابسته به عربستان سعودی ادعا کرد سران اخوان‌المسلمین در موضع ضعف قرار گرفته و آماده عذرخواهی هستند. براساس ادعای شبکه العربیه سخنگوی حزب "آزادی و عدالت" شاخه سیاسی اخوان المسلمین، با انتشار یادداشتی ضمن اعتراف به اشتباهات محمد مرسی در دوران حکومتش، از آمادگی این جنبش برای عذرخواهی از مردم مصر خبر داده است. العربیه افزود: "حمزه زوبع" در این یادداشت که بر روی سایت حزب آزادی و عدالت قرار گرفته، از عملکرد ضعیف اخوان المسلمین در قدرت انتقاد کرده و نوشته است: "اخوان المسلمین در دام خودمحوری گرفتار شده بودند." این ادعا درحالی صورت می‌گیرد که رهبران اصلی اخوان المسلمین در زندان بسر می‌برند و حاضر به پذیرفتن پیشنهادات ژنرال سیسی نشده‌اند. شبکه العربیه به دروغگوئی معروف است.

*
جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی این روزها با پرواز برفراز مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی تحرکات مشکوکی دارند. علاوه بر این، نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی المطله و مسکافعام که در مقابل مناطق لبنانی العدیسه و کفرکلا قرار دارند؛ تحرکات وسیعی نشان می‌دهند. این تحرکات درحالی صورت می‌گیرند که نیروهای بین المللی حافظ صلح (یونیفل) نیز در منطقه حضور دارند اما اقدامی صورت نمی‌دهند.

https://shoma-weekly.ir/aQeTw1