گفته می‌شود که...

کنایه آیت‌الله مهدوی کنی به احمدی‌نژاد/ فتوای عجیب مرجع خودخوانده جریان فتنه/ لیست کولر گازی های دولتی تهیه می شود / قلعه نویی به آمریکا می‌رود؟/ تقدیم استیضاح وزیر نیرو به هیات رئیسه و ...

انتصابی با سؤالات و حواشی بی‌شمار!

پس از اینکه وزیر علوم سال گذشته بدین مضمون اعلام کرد که رؤسای دانشگاه‌هایی را که تغییر نکرده‌اند، با رأی‌گیری از کارکنان و استادان آن دانشگاه‌ها معرفی می‌کند، ظاهراً این اتفاق در دانشگاه چمران اهواز افتاده و رئیس آن با همین شیوه، البته نه با رأی اکثریت، تغییر کرده است!

تغییر رئیس دانشگاه چمران در روز 28 اسفندماه سال 1392یعنی آخرین روز کاری دولت، اجرایی شد و آقای دکتر «رعایایی اردکانی» با حکم وزیر علوم، سرپرست دانشگاه چمران اهواز شد. شنیده‌ها حاکی است آقای رعایایی اردکانی یکی از هفده نفری است که در تجمع مقابل استانداری حضور داشتند؛ و وی در انتصابات خود، تعدادی از آن هفده نفر را برای مناصبی در این دانشگاه معرفی کرده است؛ برای نمونه آقای «جنت مکان» یکی از حاضران در تجمع بهمن‌ماه سال 1392، پس از انتصاب رعایایی، به مشاورت و مسئول امور حقوقی و قراردادهای دانشگاه منصوب شد و دکتر دادخواه – دبیر انجمن منحله مدرسین- به سمت مدیر حوزه ریاست دانشگاه منصوب می‌شود.

گفتنی است دکتر حسن دادخواه چندی پیش و پس از اعتراض آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی به وزیر علوم، در نامه‌ای به ایشان، در اظهاراتی عجیب و قابل‌تأمل، با بیان اینکه شما از تشخیص مصلحت نظام ناتوانید و تشخیص شما نادرست است و به مصلحت آن نیست(!)، گفته بود: «ما با شما حوزویان در مسائل بنیادی علمی و دانشگاهی اختلاف‌نظر اساسی داریم و هیچ‌گاه به وحدت و یگانگی نمی‌رسیم.!» همچنین گفته می‌شود دکتر نواح و دکتر مهرعلیزاده نیز برای پست‌های معاونت فرهنگی و آموزشی و دکتر محمدرضا علم برای معاونت دانشجویی در نظر گرفته شده‌اند. حال سؤال دانشگاهیان و غیردانشگاهیان از وزیر علوم این است که معیار ترجیح نظر تعداد هفده نفر از ششصد عضو هیئت علمی دانشگاه چمران بر نظر پر تعداد سایرین که به ده‌ها برابر می‌رسد، چیست و چنانچه آن دیگران اعتراض کنند و نظر دیگری داشته باشند، وزیر چگونه عمل می‌کند؟!

تردید در آزادی رمال دولت احمدی نژاد

انصاف نیوز نوشت :یکی از زندانیان اوین در ملاقات اخیر خود، خبر آزاد شدن رمال مشهور منتسب به دولت احمدی نژاد را رد کرد.

در پی انتشار خبر آزادی عباس غفاری بر مبنای گفته ی یک منبع خبری، انصاف نیوز اطلاع یافت که یکی از زندانیان سیاسی اوین در ملاقات هفته ی جاری، این خبر را رد کرده است.

یاسرهاشمی: مگر می‌شود پدرم در انتخابات فعال نباشد

یاسر هاشمی درباره نقش‌آفرینی هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات مجلس آینده گفت: مگر می‌شود پدرم در انتخابات فعال نباشد.

یاسر هاشمی‌رفسنجانی فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران درباره سفر هاشمی‌ رفسنجانی به عربستان، گفت: من از این موضوع خبر ندارم.

ترور یک معلم در سیستان و بلوچستان

«جواد نوروزی» یک فرهنگی شاغل رسمی آموزش‌وپرورش استان سیستان‌وبلوچستان در روستای حیط در سی‌وپنج کیلومتری شهرستان راسک به ضرب گلوله افراد ناشناس ترور شد. جواد نوروزی، معلم پایه ششم روستای حیط از توابع شهرستان راسک صبح دیروز هنگام رفتن به محل کار به ضرب پنج گلوله از سوی راکبان موتور سوار مسلح به سلاح گرم به قتل رسیده است. گروهک تروریستی جیش‌العدل مسئولیت این حمله تروریستی را به عهده گرفته است.

واپسگرایی در وزارت ارشاد
مروری بر کارنامه نه چندان طولانی آقای جنتی در کسوت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در واقع پیشانی دولت یازدهم در عرصه فرهنگ و هنر کشور محسوب می‌شود، نشان‌دهنده آن است که دست‌کم سیستم فرهنگی دولت یازدهم بر عزم خود بر واپسگرایی فرهنگی بسیار جدی است. برای نمونه حضور عوامل مؤثر در سینمای دولت‌های سازندگی و اصلاحات با کارنامه‌های غیرقابل قبول‌شان در مناصب و سمت‌های کلیدی سینمای دولت اعتدال و توسعه، شاهدی بر این ادعا است.

کنایه آیت‌الله مهدوی کنی به احمدی‌نژاد

جهان‌نیوز نوشت: «در جریان دیدار اخیر محمود احمدی‌نژاد با آیت‌الله مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری با کنایه به احمدی‌نژاد می‌گوید "قبلا کمتر پیش ما می‌آمدی اما اخیرا بیشتر به ما سر می‌زنی!"، احمدی‌نژاد هم در پاسخ گفته است "شما از یاران امام زمان (عج) هستید!"

آخرین ملاقات احمدی‌نژاد با آیت‌الله مهدوی در مجلس ختم آیت‌الله ابطحی (دایی حجت‌الاسلام میرلوحی) بوده است.

احمدی‌نژاد اخیرا حضور خود را در محافل مذهبی از جمله اردوی راهیان نور، نماز جمعه و هیات‌های مذهبی از سر گرفته است

انتقاد از از بی‌برنامگی دست‌اندرکاران مراسم سفر ریاست‌جمهوری به استان سیستان‌وبلوچستان

«انور بیجارزهی» مجری بومی استان سیستان‌وبلوچستان، از بی‌برنامگی دست‌اندرکاران مراسم سفر ریاست‌جمهوری به این استان گلایه کرد. وی گفت: قرار بود من مجری باشم؛ اما در وسط برنامه، تریبون را از من گرفتند و به «رضا رشیدپور» دادند. رشیدپور در ابتدای اجرای برنامه با ادعای اینکه نُه ماه پیش، شعار «دکتر کلیدو رو کن -دنیا رو زیر و رو کن» از زاهدان جان گرفت، پیش از آغاز سخنرانی روحانی مردم را به سر دادن این شعار در ورزشگاه 17شهریور زاهدان ترغیب کرد.

فیلم روی پرده ی مورد حمایت امام خامنه ای

به مناسبت ایام سالگرد شهادت "سید مرتضی آوینی "با عنوان "ردیابی اندیشه‌های سیدشهیدان اهل قلم"، ابراهیم حاتمی کیا، کارگردان فیلم سینمای "چ"، با حضور در این مراسم ضمن گرامیداشت شهید آوینی در خصوص دیدار خود با مقام معظم رهبری گفت: چند روز پیش طی دیداری که با مقام معظم رهبری داشتم ایشان با ابراز رضایت از تماشای فیلم سینمایی "چ" از این فیلم حمایت کردند و گفتند همان چمرانی بود که من می‌شناختم.

خاتمی: اصلاحطلبان پیروز انتخاباتند!

مراسم هفتمین روز درگذشت حجت‌الاسلام علی‌اکبر صادقی، پدر همسر سیدمحمد خاتمی، در مسجد جامع شهرک غرب و در فضایی بازتر برگزار شد. با وجود آنکه در مراسم سوم آن مرحوم شخصیت‌های دولتی و اعضای حزب کارگزاران، حضور پررنگی داشتند؛ اما در این مراسم به‌دلیل سفر استانی دولت به زاهدان، استقبال کم‌رنگ‌تری به عمل آوردند به‌گونه‌ای که از دولتی‌ها تنها مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و هاشمی، استاندار تهران و از حزب کارگزاران نیز محمد هاشمی حضور داشتند. محمدرضا خاتمی نیز پس از پایان این مراسم، در پاسخ به این پرسش که به نظرتان کدام جریان در انتخابات آینده برنده خواهند شد؟ گفت: خب اینکه مشخص است مثل همیشه اصلاح‌طلبان!

صفحه من را ببندید!

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: من همه نظرات خود را در رابطه با تمامی مسائل در جلسه علنی مجلس بیان می‌کنم و هیچگونه سایت یا صفحه شخصی در هیچ جایی ندارم. نادر قاضی‌پور افزود: اگر دوستان محبت می‌کنند به اسم من در فیس‌بوک و سایر سایت‌ها صفحه‌ای باز می‌کنند از آنها خواهش می‌کنم آن را تعطیل کنند.

انتشار کتاب ‹دا› در آمریکا

«فهیمه محمدسمسار» مسئول دفتر ترجمه حوزه هنری، با اشاره به اتمام مراحل اولیه انتشار کتاب «دا» در آمریکا گفت: ترجمه این اثر به زبان انگلیسی را چندی پیش، پال اسپراکمن به اتمام رساند. مترجم حدود چهار سال زمان برای برگردان این اثر وقت صرف کرد تا سرانجام پرفروش‌ترین اثر دفاع مقدس در قالب خاطرات به این زبان برگردانده شده است. وی ادامه داد: مترجم بعد از ترجمه، مذاکره با چند ناشر را آغاز کرده و در نهایت به این نتیجه رسیده که این اثر از سوی انتشارات مزدا به چاپ برسد. بنا بر گفته ناشر پیش‌بینی می‌شود که این کتاب تا پایان شهریورماه سال جاری از سوی همین انتشارات در آمریکا چاپ و سپس توزیع شود. این اثر قرار است با عنوان « Woman’s War one » و با عنوان فرعی «دا» به چاپ برسد.

فتوای عجیب مرجع خودخوانده جریان فتنه

مرجع خودخوانده جریان فتنه اخیراً فتاوای عجیبی صادر کرده است. "الف-ب" تراشیدن ریش را جایز دانسته و همچنین در وضعیت فعلی(!؟) بر واجب بودن استفاده از ماهواره حکم داده است. او و دیگر مراجع خودخوانده جریان فتنه به جهت عدم برخورداری از پایگاه اجتماعی، با صدور فتاوای تعجب برانگیز برای پیدا کردن مقلد تلاش می کنند.

شعارهای دانشجویان در دانشگاه امیر کبیر

روز دوشنبه حضور سعیدجلیلی در دانشگاه امیرکبیر فضای این دانشگاه را سیاسی کرد. مهر نوشت؛ با ورود وی به سالن مراسم، دانشجویان فریاد «صل‌علی محمد؛ یاور رهبر آمد» سر دادند که همزمان با این شعار دسته دیگری از دانشجویان در سالن فریاد «روحانی روحانی حمایتت می‌کنیم» و «سلام بر خاتمی درود بر روحانی» را فریاد می‌زدند. سپس دانشجویان برگزار‌کننده مراسم فریاد «حرف ما یک کلام؛ مقاومت والسلام» و همچنین همزمان با حضور فریدون عباسی بالای سن تعدادی از دانشجویان حاضر در سالن فریاد «روحانی روحانی؛ حمایتت می‌کنیم» سر دادند.

همکاری بازیگر سینما به رسانه بیگانه

چندی است که باران کوثری بازیگر سینما، همکاری خود را با شبکه های ماهواره ای فارسی زبان همچون بی بی سی فارسی و چند شبکه پخش نماهنگهای غیراخلاقی آغاز کرده و جالب آنکه مطابق انتظار، هیچ یک از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین سازمان سینمایی در مقابل این اقدام وی عکس العمل خاصی از خود نشان نداده اند.

باران کوثری که در ایام پس از فتنه 88، در سخنانی تامل برانگیز گفته بود مردم ایران به صدا و سیمای کشورشان اعتماد ندارند و شبکه های ماهواره ای فارسی زبان، حرف دل مردم را می زند، اخیرا یک نماهنگ را با همکاری چند بازیگر سینمای کشورمان نظیر سحر دولتشاهی، مهرداد صدیقیان و ستاره پسیانی ساخته و برای پخش به شبکه های ماهواره ای تحویل داده است.

گفتنی است در هنگام بازگشت رئیس جمهور کشورمان از سفر نیویورک و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، باران کوثری در مصاحبه تصویری و زنده تلویزیونی با شبکه بی بی فارسی از طریق اسکایپ حاضر شد و در خصوص مراسم استقبال از رئیس جمهور در فرودگاه مهرآباد تهران صحبت کرد

واکنش نبویان به لغو سخنرانی‌اش

که دفتر سیدمحمود نبویان در واکنش به لغو سخنرانی وی در دانشگاه علامه اعلام کرد: از اینکه دولت محترم با وجود تاکید بر آزادی نقد، صدای منتقدان را برنمی‌تابد، متاسف هستیم. در بخشی از بیانیه دفتر این نماینده مجلس آمده است: واقعا از اینکه دولت محترم با وجود تاکید بر آزادی نقد، صدای منتقدان را بر نمی‌تابد، متاسف هستیم. به ملت شریف نیز اعلام می‌کنیم که نمایندگان ملت برای دفاع از حقوق آنان با فشارها دست از نقد منصفانه و روشنگری نخواهند کشید.

تقدیم استیضاح وزیر نیرو به هیات رئیسه

حسینعلی‌ حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس از ارائه طرح استیضاح وزیر نیرو به هیأت رئیسه مجلس خبر داد.وی در گفت‌وگو با فارس، 17 دلیل برای این استیضاح عنوان کرده است.

سرمایه‌گذاری 8 میلیارد دلاری بانک پاسارگاد در دوبی

«نادر قاضی‌پور»، نماینده ارومیه در مجلس مدعی سرمایه‌گذاری 8 میلیارد دلاری بانک پاسارگاد در دوبی از منابع دولتی شد. به گزارش ایران، قاضی‌پور که به عنوان مخالف طرح اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی در جلسه علنی دیروز سخن می‌گفت با طرح این سؤال که چرا سازمان بازرسی به این موضوع ورود نکرده است؟ ادامه داد: «به نظر می‌رسد سازمان بازرسی اختیارات کافی برای مقابله با این موارد را ندارد چرا که اگر داشت خاوری‌ها و جزایری‌ها به وجود نمی‌آمدند

ادعای السفیر درباره مخالفت ایران با طرح آمریکا

روزنامه لبنانی السفیر با ادعای ارائه طرح هفت ماده‌ای از سوی آمریکا برای حل و فصل مسائل منطقه، از مخالفت ایران با این طرح خبر داد.به گزارش تسنیم، بخشی از این گزارش به موضوع فلسطین مربوط می‌شود که آمریکا تلاش کرده با ارائه مشوق‌هایی، آوارگان فلسطینی را از بازگشت به کشورشان منصرف کند. براساس این بخش، به آوارگان و پناهندگان فلسطینی، در کشورهایی که حضور دارند، تابعیت همان کشور داده می‌شود.

تدابیر امنیتی برای یک وزیر

شنیده ایم که دفتر یک مقام ارشد نظام برای آمد و شد یکی از وزیران جنجالی دولت محدودیت هایی را اعمال کرده است. اقدامات این وزیر پر حاشیه با اعتراض گسترده علما و مراجع همراه شده است و همینک از وی به عنوان نخستین وزیری که در مجلس استیضاح خواهد شد نام برده می شود. وی اخیرا به دیدار یکی از سران فتنه رفته بود.

قلعه نویی به آمریکا می‌رود؟

این روزها شایعات زیادی درباره ماندن یا رفتن امیر قلعه نویی از استقلال به گوش می‌رسد و هنوز مشخص نیست سرنوشت ژنرال در استقلال چه خواهد شد. امیر قلعه نویی با توجه به جدایی یک سری از بازیکنان در میانه راه تقریباً با دست خالی لیگ را به پایان برد. این روزها حتی شایعه مهاجرت امیر قلعه نویی به آمریکا نیز شنیده می‌شود. آریانوشت؛ اگر بحث‌هایی که این روزها درباره جدایی ژنرال از استقلال و رفتن وی به آمریکا مطرح می‌شود را یک سو بگذاریم، شایعاتی که این روزها در اصفهان و میان ذوب‌آهنی‌ها دهان به دهان می‌شود، در نوع خود قابل توجه است. ذوب ‌آهنی‌ها به‌شدت اصرار دارند که برای فصل آینده امیر قلعه نویی را روی نیمکت این تیم می‌نشانند. به ویژه که سعد محمدی، مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن هم از زمان حضور در شرکت صنایع ملی مس ایران با قلعه نویی رابطه خوبی دارد و امیدوار است بتواند او را برای حضور در ذوب‌آهن متقاعد کند.

جیب بابک زنجانی و یارانه نقدی
در چند روز گذشته پیامکی مشکوک برای کاربران برخی اپراتورها ارسال شده است. پیامکی که در آن با اشاره به فسادهای میلیاردی که از سوی افرادی همچون بابک زنجانی، امیرخسرو آریا و... انجام شده است، مردم به انصراف ندادن از یارانه تشویق می‌شوند. در این پیامک با جمع بستن مبلغ فساد اقتصادی انجام شده در 8 سال گذشته و این‌که بر این اساس از جیب هر ایرانی 220 میلیون تومان برداشته شده است این گونه استدلال شده است که بودجه حاصل از انصراف از یارانه‌ها در برابر این مبلغ عددی به حساب نمی‌آید. به این ترتیب در حالی که به نظر می‌رسد انتشار گسترده این پیامک مفصل و مشکوک بی‌ارتباط با برخی تضادهای سیاسی نیست، اجرای درست قانون هدفمندی یارانه‌ها در دولت روحانی باید تاوان فسادهایی را بر دوش بکشد که از دولت گذشته بر جای مانده است.

کاهش انگیزه ی لاریجانی برای حضور در انتخابات مجلس آینده

شنیده های غیر رسمی حکایت از آن دارد که علی لاریجانی انگیزه هایش جهت حضور در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی را از دست داده است و تلاش های اطرافیان وی جهت ترغیب برای حضور در انتخابات تا کنون بی نتیجه بوده است. اخیرا برخی حامیان دولت و طیف هایی از جریان موسوم به اصلاح طلب با وی دیدارهایی داشته اند. به او گفته شده که در صورت نزدیکی به آنان، ریاست مجلس بعدی برای وی تضمین می شود که پیشنهاد آنان با مخالفت لاریجانی مواجه شده است.

ارائه جدول زمان‌بندی برای اقتصاد مقاومتی تا اردیبهشت‌ماه

نایب‌رئیس مجلس ابراز امیدواری کرد جدول زمان‌بندی برای حرکت در جهت اقتصاد مقاومتی تا اردیبهشت‌ماه ارائه شود.به گزارش فارس، محمدرضا باهنر در جلسه علنی دیروز مجلس، هنگام بررسی راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در خانه ملت ، از اهتمام قوای مقننه و مجریه برای تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: باید دولت و مجلس با همدلی مباحث را به پیش ببرند؛ ما در مجلس وظیفه خود می‌دانیم بخشی از جلسه را به این بحث اختصاص دهیم.

امیدواری شمس‌الواعظین به پایداری مطبوعات

ماشاءالله شمس‌الواعظین در کنگره IPI در شهر «کیپ‌تاون» آفریقای جنوبی، جایزه‌ جهانی آزادی مطبوعات را دریافت کرد. به گزارش ایسنا ماشاءالله شمس‌الواعظین - روزنامه‌نگار - هنگام دریافت این جایزه که از سوی بنیاد بین‌المللی مطبوعات به او اهدا شد، گفت: فصل‌های رکن چهارم دموکراسی، یعنی مطبوعات در ایران فقط سه فصل است. فصل تابستان بسیار داغ، فصل پاییز و خزان و فصل زمستان بسیار سرد و منجمد!شمس‌الواعظین با اشاره به روی کار آمدن دولت یازدهم، افزود: «ما هم‌اکنون و با روی کار آمدن دولت دکتر روحانی به یک شبه‌بهار دیگر تهران وارد شده‌ایم که امیدوارم دورانش، هم طولانی باشد و هم پایدار

20 اردیبهشت، دادگاه تاج‌زاده

قرار است که معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات 20 اردیبهشت در دادگاه انقلاب محاکمه شود. ایلنا نوشت؛ امیر حسین آبادی وکیل مصطفی تاج‌زاده درباره تاریخ جلسه رسیدگی به این پرونده گفت: ‌طبق اخطاریه‌ای که ارسال شده است، ‌این پرونده در تاریخ 20 اردیبهشت ماه رسیدگی خواهد شد. امیرآبادی درباره اتهام تاج‌زاده نیز افزود: هنوز از اتهام موکلم بطور دقیق اطلاعی ندارم و در برگه اخطاریه نیز اتهام موکلم مشخص نیست.

محکومیت اقدام گروه‌های تروریستی علیه خبرنگاران

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، اقدام اخیر گروه‌های تروریستی در شهر معلولای سوریه در حمله به تیم خبری شبکه المنار لبنان را که منجر به شهادت سه نفر از گروه خبری این شبکه شد، محکوم کرد.به گزارش واحد مرکزی خبر، مرضیه افخم افزود: این اقدام یک‌بار دیگر خطرات جدی ناشی از رشد پدیده شوم خشونت و افراط‌گرایی و مرزناپذیری آن را نمایان کرد. وی با اشاره به طرح رئیس‌جمهوری اسلامی ایران مبنی بر جهان عاری از خشونت و افراط‌گرایی تاکید کرد: این حادثه تلخ همکاری همه کشورها و سازمان‌های بین‌المللی ذی‌ربط را برای توقف افراط‌گرایی و تروریسم ضروری می‌‌کند.

انتقاد امام جمعه مشهد به عید دیدنی با خاتمی

آیت‌الله علم الهدی، امام جمعه مشهد با انتقاد از حضور بعضی وزرا در دید و بازدید نوروزی با رئیس‌جمهوری پیشین گفت: «وزرایی که خود را پیرو رهبری می‌دانند نباید به دیدار خاتمی می‌رفتند.» به گزارش فارس، علم‌‌الهدی که دیروز در حاشیه همایش کشوری «اقتصاد مقاومتی در مسیر پیشرفت‌ درون‌‌زا» در جمع خبرنگاران درخصوص علت واکنش تند نمایندگان مجلس به دیدار برخی از وزیران با محمد خاتمی اظهار داشت: «تا زمانی که موضع خاتمی در رابطه با فتنه روشن نشود این دیدارها درست نیست و افرادی که خود را پیرو رهبر می‌دانند نباید به این دیدار می‌رفتند

ورود اصلاح طلبان جدید به بدنه دولت تا اطلاع ثانوی ممنوع

براساس هماهنگی به عمل آمده، ورود اصلاح طلبان جدید به بدنه دولت تا اطلاع ثانوی به تاخیر افتاده است. این اتفاق پس از آن افتاد که به جهت برخی عملکردها، از حمایت بدنه اجتماعی نسبت به اصلاح طلبانی که حضور پررنگی در دولت یازدهم دارند، کاسته شد. ظاهرا قرار است شرکت در برنامه های اجتماعی خاص در دستور کار این طیف قرار بگیرد.

متن نامه برکناری حاصل عمر امام

عنوان:

برکناری آقای منتظری از قائم مقامی رهبری

تاریخ:

۱۳۶۸/۰۱/۲۶

محل:

تهران، جماران

موضوع:

برکناری آقای منتظری از قائم مقامی رهبری

مناسبت:


نمایندگان مجلس شواری اسلامی و وزیران

بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

خدمت فرزندان عزیز، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، و وزرای محترم ـ دامت افاضاتهم

با سلام، شنیدم در جریان امر حضرت آقای منتظری نیستید و نمی‌دانید قضیه از چه قرار است. همین قدر بدانید که پدر پیرتان بیش از دو سال است در اعلامیه‌ها و پیغام‌ها تمام تلاش خود را نموده است تا قضیه بدین جا ختم نگردد، ولی متأسفانه موفق نشد. از طرف دیگر وظیفۀ شرعی اقتضا می‌کرد تا تصمیم لازم را برای حفظ نظام و اسلام بگیرد. لذا با دلی پرخون حاصل عمرم را برای مصلحت نظام و اسلام کنار گذاشتم.

ان‌شاءاللّه‌ خواهران و برادران در آینده تا اندازه‌ای روشن خواهند شد. سفارش این موضوع لازم نیست که دفاع از اسلام و نظام شوخی بردار نیست؛ و در صورت تخطی، هر کس در هر موقعیت بلافاصله به مردم معرفی خواهد شد. توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم. والسلام علیکم و رحمه اللّه‌ و برکاته.

لیست کولر گازی های دولتی تهیه می شود

با توجه به اینکه بر اساس ماده 190 قانون برنامه پنجم توسعه، کلیه دستگاههای اجرایی باید اعمال سیاستهای مصرف بهینه منابع پایه و محیطزیست شامل مواردی چون مدیریت مصرف انرژی و آب را در دستور کار قرار دهند، بر اساس بخشنامه یک مقام مسئول اجرایی مقرر شده دستگاههای دولتی ضمن تهیه لیستی از هزینه ها و میزان مصرف مواردی چون برق و آب و فهرست اقلام پر مصرفی چون کولر گازی را جمع آوری و به دولت ارسال کنند.

اعتراض نماینده بناب به آبروریزی عده‌ای انگشت شمار

که حجت‌الاسلام محمد باقری، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای انگشت شمار در مجلس آبروی مجلس و کشور را برده‌اند. به گزارش ایران، باقری در جلسه علنی دیروز مجلس در تذکری اظهار کرد: تذکر من به همکاران انگشت شمار خودم است که در چهار سال گذشته‌ای که دولت را در اختیار داشتند در مقابل فساد و ایستادگی در مقابل ولایت دم فرو بستند و هیچ سؤال و استیضاحی نکردند. وی افزود: ‌در سال‌های گذشته کشور تا پرتگاه سقوط رفت اما با تدبیر رهبری نجات یافت. حالا بهتر است همکاران ما جبران مافات کنند و حداقل یک طرح برای حل مشکل مردم تصویب کنند.

مطهری به فراکسیون اعتدال نمی‌رود

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس گفت: برای عضویت در فراکسیون اعتدال در مجلس به بنده نیز پیشنهاد شده است اما فعلا اینکه آیا تشکیل چنین فراکسیونی به مصلحت است یا نه در حال بررسی است. موید حسینی صدر با تاکید براین مطلب که تا حالا صحبت از عضویت 30تا40نماینده درفراکسیون اعتدال مطرح است، گفت: البته بنده هنوز برای عضویت در این فراکسیون تصمیم نگرفته‌ام. این نماینده مجلس درباره نام فراکسیون جدید گفت: باید ببینیم دوستان برای تشکیل این فراکسیون به چه تصمیمی می‌رسند چراکه هنوز مشخص نیست و بنده در جریان تصمیم‌گیری‌ها نیستم. وی حضور علی مطهری در فراکسیون اعتدال را رد کرد و گفت: هرچند بنده اطلاع دقیقی ندارم که چه کسانی در راس این فراکسیون هستند اما ظاهرا آقای مطهری در این فراکسیون حضور ندارند.

دفاع مورخ امریکایی از ابوطالبی
«جان ریکاردو کول»، پژوهشگر و مورخ امریکایی با انتشار یادداشتی در پایگاه خبری «تروث دیگ» امریکا، در واکنش به اقدام امریکا در جلوگیری از ورود ابوطالبی به سازمان ملل، نوشت: «این کدورت، خجسته و خوش یمن نیست، زیرا 1+5 با هدف تضمین همیشگی عدم تبدیل برنامه غیرنظامی غنی‌سازی هسته‌ای ایران به یک برنامه تسلیحاتی سرگرم گفت وگو با این کشور هستند.» کول با مفید دانستن حضور سفیر ایران در سازمان ملل افزود: «در رابطه با خشم و آزردگی شدید واشنگتن باید گفت که امریکا خود در گذشته بدتر این کار را کرد و ریچارد هلمز را به عنوان سفیر به تهران فرستاد

براورد اولیه از آمار انصرافی های یارانه نقدی

در حالی که خبرگزاری فارس پیش از این انصراف 10 تا 15 درصد شهروندان را عنوان کرده بود، ارزیابی خبرگزاری مهر حاکی از آن است که انصرافی‌ها کمتر از 10 درصد خواهد بود و تاکنون حدود 40 میلیون نفر برای دریافت یارانه ثبت‌نام کرده‌اند. مهرداد بذرپاش نماینده تهران نیز عنوان کرده که رقم انصرافی‌ها به 7 درصد می‌رسد.در صورتی که این آمار درست باشد، منطقا دولت مجبور خواهد شد طبق دهک‌بندی پنج‌گانه، بخشی از متقاضیان یارانه را حذف کند تا کسری بودجه موجود جبران شود.بنا بر آمار، آخرین بار 77 میلیون و 527 هزار نفر یارانه گرفته‌اند.

ادعای السفیر درباره مخالفت ایران با طرح آمریکا

روزنامه لبنانی السفیر با ادعای ارائه طرح هفت ماده‌ای از سوی آمریکا برای حل و فصل مسائل منطقه، از مخالفت ایران با این طرح خبر داد.به گزارش تسنیم، بخشی از این گزارش به موضوع فلسطین مربوط می‌شود که آمریکا تلاش کرده با ارائه مشوق‌هایی، آوارگان فلسطینی را از بازگشت به کشورشان منصرف کند. براساس این بخش، به آوارگان و پناهندگان فلسطینی، در کشورهایی که حضور دارند، تابعیت همان کشور داده می‌شود.

کویت و ریاض اظهارات <لیبرمن> را تکذیب کردند

یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه کویت سخنان وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی مبنی بر دیدار، تماس و گفت‌وگوی محرمانه میان مسئولان دو طرف علیه ایران را تکذیب کرد و گفت: این ادعاها کاملاً بی‌اساس است. هیچ گونه دیدار و تماس رسمی یا غیر رسمی میان مسئولان کویت با مسئولان رژیم صهیونیستی انجام نشده است و کویت آخرین کشوری خواهد بود که به عادی‌سازی روابط با این رژیم خواهد پرداخت. وزارت امور خارجه عربستان نیز گزارشات منتشر شده از سوی یکی از رسانه‌های انگلیسی زبان مبنی بر برخی هماهنگی‌ها میان دستگاه‌ اطلاعاتی این کشور با موساد به منظور فراهم کردن مقدمات حمله به برنامه‌ هسته‌ای ایران را تکذیب کرد. عربستان تأکید کرد هیچ گونه ارتباط و تماسی با اسرائیل در هیچ سطح و نوعی ندارد. «آویگدور لیبرمن»، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی دو روز پیش گفته بود این رژیم مذاکرات محرمانه‌ای را با عربستان و کویت داشته است. روزنامه‌ «ساندی تایمز» هم به نقل از منابع دیپلماتیکی که نامی از آن‌ها نبرد، از توافق ریاض با نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مبنی بر استفاده از حریم هوایی آن برای حمله به ایران خبر داده بود.

مجوز روحانی برای واگذاری زمین 100 هکتاری

پس از بررسی های صورت گرفته توسط وزیران عضو کمیسیون لوایح دولت، رییس جمهور موافقت خود را با واگذاری زمین 100 هکتاری که از محل اعتبارات مربوط به کمیساریای عالی پناهندگان خریداری شده است، از سازمان ملی زمین و مسکن به بخش اتباع و مهاجرین خارجی اعلام و مقرر شده ضمن استفاده مناسب تر از این زمین، معادل قیمت دفتری آن از سرمایه سازمان یاد شده کسر شود.

پوستر نخودی جمع شد

پوستر فیلم سینمایی «نخودی» که به تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شده، بیانگر اشکالات عمده‌ای بود که در زمینه تبلیغات فیلم‌های عرضه شده در شبکه نمایش خانگی دیده می‌شود؛ تصویر صابر ابر بر پوستر این فیلم که این روزها در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها در دسترس است، اعتراض این بازیگر و تهیه‌کننده فیلم را به همراه داشته است، کار تا جایی پیش رفت که پوسترهای این فیلم از فروشگاه‌ها جمع‌آوری شد.

پیش‌بینی نتیجه حمله به ایران در «دیلی تلگراف»
روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف با انتشار یک اینفوگرافیک، نتایج حمله اسرائیل و امریکا به ایران را پیش‌بینی کرده است.
به گزارش انتخاب، براساس نتیجه‌گیری دیلی تلگراف، این جنگ به آتش بس و ادامه فعالیت برنامه هسته‌ای ایران منجر می‌شود. دراین پیش‌بینی آمده است که برنامه هسته‌ای ایران در بدبینانه ترین شرایط و در صورت شکست نظامی در مقابل حمله اسرائیل و امریکا تنها 3 سال و نیم عقب می‌افتد.


فهرست جدید تحریم های ضد ایرانی انگلیس

وزارت دارایی انگلیس با انتشار بیانیه‌ای، تحریم‌ها علیه چند مقام کنونی و سابق ایران را به بهانه حقوق بشر تمدید کرده و اطلاعات مربوط به تحریم‌ها علیه آنها را به روزرسانی کرده است.به گزارش فارس، حسن فیروزآبادی، فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح، حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت سابق، قربانعلی دری‌نجف‌آبادی و سعید مرتضوی، از جمله افرادی هستند که نامشان در این فهرست وجود دارد. محمود عباس‌زاده مشکینی، سیدمرتضی بختیاری، حمیدرضا عمادی، محمد حسینی، محمدصالح جوکار، عزیزالله رجب‌زاده، محمود سالارکیا، حجت‌الله سوری، رضا تقی‌پور، تمدن و زرگر دیگر افرادی هستند که اطلاعات آنها در این فهرست به روزرسانی شده و مدت تحریم آنها تمدید شده است.

اخبار کوتاه:

* «علی شمخانی» دبیرشورای عالی امنیت ملی که به دلیل عارضه قلبی در یکی از بیمارستانهای تهران بستری شده بود، از بیمارستان مرخص شد.

* مهدی امینی خواه بازیگر سینما و تلویزیون خواستار حضور و دعوت از فرزندان شهدای کشورهای مسلمان درجشنواره سراسری ادبی شاهد در تهران شد.

تلاش های "ع-ی" در بحث قومیت ها و مذاهب وارد مرحله جدیدی شده است. این عنصر امنیتی در تلاش است تا در بوستان ولایت تهران برای اهل تسنن مسجدی بنا کند. رفتارهای حساسیت برانگیز این فرد تاکنون با سکوت دولت همراه شده است.

* بتازگی اعضای کاروان صلح در ادامه سفر خود به شهر دمشق، به منطقه یرموک رفته و از کمپ آوارگان فلسطینی و سوری در این منطقه دیدار کردند. در این سفر عروسک‌های انیمیشن «شکرستان» از سوی جمعی از هنرمندان و نویسندگان ایرانی به کودکان سوری هدیه شد.

* درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به برگزاری دوره ویژه برای ارتقای آموزشهای سگ‌های زنده یاب ایرانی توسط مربیان صلیب سرخ آلمان گفت: آموزش سگ‌های زنده‌یاب با گویش فارسی است ولی زبان تفهیمی سگ‌های موادیاب به زبان فرانسوی صورت می‌پذیرد.

* یکی از فعالان رسانه ای حامی دولت دارای تابعیت دوگانه است. براساس شنیده ها، "الف" که به تازگی در وزارت ارشاد نیز مسئولیت گرفته، دارای تابعیت دوگانه از ایران و امارات است.

* سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن ارزشمند خواندن فیلم«چ»گفت: دعا می کنیم «آقا ابراهیم» سال ها بماند و توفیق ساختن چنین فیلم هایی را داشته باشد

.* سردار «علی دولتی» فرمانده انتظامی استان ایلام از شهادت یکی از پرسنل نیروی انتظامی استان خبر دادو گفت:‌ یکی از پرسنل جان بر کف نیروی انتظامی استان ایلام هنگام خنثی‌سازی مواد منفجره به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

* خبرگزاری رسمی عربستان، شب گذشته اعلام کرد که ملک عبدالله، پادشاه عربستان با صدور دستوری «بندر بن سلطان» را از منصب خود عزل کرد. در این بیانیه آمده است: «یوسف الادریسی» جایگزین وی در سازمان اطلاعات عربستان معرفی شده است. اگرچه در این بیانیه آمده است که عزل وی به درخواست خودش بوده است؛ اما ناظران سیاسی معتقدند که درگیر شدن با موضوعات تروریستی به‌ویژه شکست در پرونده سوریه، مهم‌ترین علت برکناری بندر است. وی از چند هفته پیش، ناگهان از صحنه سیاسی کنار رفت و اعلام شد که برای درمان به آمریکا سفر کرده است.

https://shoma-weekly.ir/vTH19f