گفته می‌شود که...

کلاهبرداری میلیاردی یک فوتبالیست/ ملاقات عناصر جریان مکی با سران فتنه در تهران/ تدارک آقای مدیرعامل برای کاندیداتوری/ صادرات بیش از 30هزار خر در دوران هاشمی! / ایران، «شمال» رابه نام «اسفندیار» سند زد/ تجمع سازماندهی شده علیه ایران و....

چشم‌انداز تاریک تحریم برای آمریکا
در گزارشی که نهاد «امنیت آینده انرژی آمریکا» و مؤسسه «روبینی گلوبال اکونومیک» در نیویورک منتشر کردند، این دو نهاد پیش‌بینی کرده‌اند دریچه‌ای که آمریکا برای فشار بر ایران باز کرده، احتمالاً تا سال ۲۰۱۴ بسته خواهد شد.
 منظور تحریم نفت ایران است. این گزارش که با عنوان «نقطه تصمیم‌گیری، بازار مناسب نفت در سال ۲۰۱۳ برای معامله با ایران» منتشر شده، بر افزایش نیاز کشورهای آسیایی به انرژی اشاره می‌کند و تأکید می‌ورزد که این عامل می‌تواند تحریم نفت ایران در ابعاد فعلی را احتمالاً ناممکن ‌سازد. نویسندگان این گزارش معتقدند بازار جهانی تنها تا پایان سال آینده میلادی خواهد توانست به‌سادگی در مقابل کاهش نفت ایران و بی‌ثباتی و خسارت ناشی از پایین نگه داشتن قیمت نفت مقاومت کند.
به‌اعتقاد کارشناسان دو نهاد آمریکایی، اکنون باید به ایران فشار بیشتری وارد شود، چرا که از سپتامبر ۲۰۱۳ به بعد، با شدت گرفتن نیاز چین به نفت، احتمال از دست دادن اهرم فشار نفت در برابر ایران وجود دارد.

خاتمی اطاعت را برای کاندیداتوری پیشنهاد کرد
جواد اطاعت گفت خاتمی در شورای راهبردی اصلاح‌طلبان پیشنهاد کاندیداتوری وی را برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده مطرح کرده است. جواد اطاعت، نماینده اسبق مجلس و فعال سیاسی اصلاح‌طلب به فارس گفت: آقای خاتمی در شورای راهبردی اصلاح‌طلبان پیشنهاد کاندیداتوری بنده را در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده مطرح کرده‌اند.
 این فعال سیاسی یادآور شد: برخی دیگر از افراد نیز از جمله دکتر نجفی و جهانگیری در این شورا از قبل مطرح بوده‌اند. اطاعت ادامه داد: تمرکز شورای راهبردی اصلاح‌طلبان روی شخص خاتمی است. گفتنی است، شورای راهبردی اصلاح‌طلبان از چندی پیش با محوریت محمد خاتمی تشکیل شده و نشست‌هایی نیز در دفتر وی برگزار کرده‌ است. اطاعت در پاسخ به اینکه آیا شخص او نیز عضو این شوراست یا خیر، گفت در جلسات این شورا کمتر شرکت کرده است.

ملاقات عناصر جریان مکی با سران فتنه در تهران
تعدادی از عناصر وابسته به جریان وهابی مکی و طرفداران معدوم مالک ریگی ملاقاتی با سران فتنه در تهران داشتند. به گزارش بولتن‌نیوز، محتوای خبر به دست آمده حاکی از اتخاذ تصمیم برای رسیدن به توافقاتی درباره مطالبات حوزه وهابی مکی (که افراطی‌ترین طیف اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان هستند) در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری آتی است.
قرار است مولوی احمدنارویی (فرد افغانی‌الاصل بسیار ثروتمند که داماد و معاون اصلی مولوی عبدالحمید است) همراه چند تن از افراد تندرو وابسته به حوزه مکی در این ملاقات حضور پیدا کرده و درباره مطالبات و برنامه‌های آینده تبادل نظر کنند.

جواب قانع کننده ندادند؛
فارس:احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه تحقیق و تفحص از هلال احمر آغاز شده، گفت: در گام نخست طی دیدارهای مختلفی با مسو ولان ارشد این جمعیت در خصوص ابهامات و رفع آنها بحث شد اما عمق ابهامات زیاد از حد بود و جواب قانع کننده‌ای دریافت نشد.
علت بخشی از مشکلات کشور از زبان مظفر ؛
رجا:حسین مظفر رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف 2+1 در سلسله جلسات انتخاباتی «به سوی امید» گفت:«شرایط مدیریتی کشور وضعیت بسیار بحرانی دارد.بخشی از مشکلاتی که الان وجود دارد تحریم هاست و بخشی از آن حتما مدیریتی است و قابل حل شدن است».

مهمترین خبر شبکه من وتو
شبکه من وتو در یکی از برنامه های خود برای پخش گزارش های خبری به این روش عمل می کنند که ابتدا بخشی را به نام گزارش پخش کرده و پس از آن مجری برنامه مهمترین خبر را پس از پخش گزارش نقل می کند.
در این قسمت، پس از پخش گزارش، مجری برنامه مهمترین خبر این قسمت را گزارش داد.
مجری برنامه در این خصوص گفت: اکنون که از افراد معروف و مشهور سخن به میان آمد جالب است که خبری هم در خصوص لیدی گاگا خواننده 26 ساله ای که با پوشیدن لباس های عجیب معروف است را برای شما بازگو کنم .
وی ادامه داد: در یک حراجی که 55 دست از لباس ها و وسایل شخصی مایکل جکسون را به حراج گذاشته بودند ، لیدی گاگا از آنجا خرید کرد. هرچند اعلام نشده است که چه وسایلی از لباس های مایکل جکسون را خریداری کرده، ولی احتمال می رود که دو عدد از وسایل شخصی این خواننده را که یکی از آنها دستکش یک لنگه ای مایکل بوده به قیمت 118 هزار پوند و یکی دیگر هم کتی است که مایکل در آلبوم "بد" خود به تن داشته و آن هم به قیمت 150 هزار پوند خریداری شده است.
اینکه لیدی گاگا خواننده همجنس باز آمریکایی به خرید رفته و یک سری وسایل خواننده فاسد آمریکایی، "مایکل جکسون" را خریداری نموده است چه اهمیتی می تواند برای جوان ایرانی داشته باشد که تهیه کننده شبکه من وتو این اخبار را الگو سازی برای جوانان معرفی می کند؟
و آیا این خبر آنقدر اهمیت دارد که به عنوان مهمترین اخبار شبکه من وتو توسط مجری برنامه اعلام شود؟

هاشمی: آمادگی جسمی ندارم
به تازگی 10 تن از اعضای مجمع روحانیون مشهد با محمد خاتمی و‌ هاشمی‌رفسنجانی دیدار کرده‌اند. خاتمی در پاسخ به دعوت آنان برای نامزدی ریاست‌جمهوری گفته است: شرایط برای نامزدی من مهیا نیست، سراغ ‌هاشمی‌رفسنجانی بروید. هاشمی هم در پاسخ گفته باید به جوان‌ها میدان داد. من از نظر جسمی آمادگی لازم را ندارم.
 در عین حال مشرق‌ نوشته ‌است، محمد خاتمی در دیدار جمعی از اصلاح‌طلبان و در پاسخ به این سوال که استراتژی انتخاباتی شما چیست، گفته است: ما منتظر شب قدر خود هستیم. شب قدر ما روز اول نوروز است که رهبری در مشهد سخنرانی دارند. در آن سخنرانی تکلیف ما برای آمدن یا نیامدن معلوم می‌شود.

باطبی؛ جدیدترین اخراجی VOA
احمد باطبی، از برنامه‌سازان صدای آمریکا نیز به قطار اخراجی‌های صدای آمریکا پیوست. سایت رادیوکوچه نوشت: در ادامه پایان همکاری چند روزنامه‌نگار در ماه‌های گذشته با صدای آمریکا، احمد باطبی، روزنامه‌نگار و برنامه‌ساز این رسانه نیز روز پنجشنبه 14 مارس به همکاری خود با صدای آمریکا پایان داد. این سایت ادامه داد: «وی طی نامه‌ای رسمی به خانم درخشش و آقای اوتول از مدیران بخش فارسی به این همکاری خاتمه داد».
 پیرو استعفای این روزنامه‌نگار و فعال سیاسی، رادیوکوچه طی تماس با وی علت این استعفا را جویا شد اما باطبی ضمن تایید این خبر درباره علت استعفا اشاره کرد: به دلیل رعایت مسائل حرفه‌ای مایل به هیچ اظهاری درباره محل کار سابقم نیستم اما در صورت ضرورت و درخواست حاضر به توضیح به کنگره درباره دلیل‌های استعفا از این رسانه خواهم بود. پیش از این رودابه بختیار و همچنین کاوه باسمنجی، سردبیر صدای آمریکا به همکاری خود با این رسانه پایان داده بودند. در تازه‌ترین رخداد نیز همکاری محمدرضا شاهید، خبرنگار صدای آمریکا در فرانسه با این رسانه قطع شد.

جهان در انتظار سخنرانی نوروزی آیت‌الله خامنه‌ای
اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا در تشریح مهم‌ترین رویدادهای خبری هفته آینده، سخنرانی رهبر انقلاب در آغاز سال نو در مشهد مقدس را پس از سفر اوباما به سرزمین‌های اشغالی، به عنوان دومین اتفاق مهم هفته پیش‌رو نام برده است. اندیشکده تحت ریاست چاک هگل می‌نویسد: آیت‌الله خامنه‌ای در روز 21 مارس و در نخستین ‌روز از سال نو ایرانیان در حرم امام رضا(ع) سخنرانی خواهد کرد و همزمان به 5 زبان به‌صورت زنده پخش خواهد شد.
 این اندیشکده آمریکایی درباره سخنرانی اول فروردین رهبر انقلاب نوشته است: آیت‌الله خامنه‌ای در روز 21 مارس و در نخستین روز از سال نو ایرانیان در حرم امام رضا(ع) سخنرانی خواهد کرد و همزمان به 5 زبان بصورت زنده پخش خواهد شد. شورای روابط خارجی در تحلیل خود از سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری از آن به عنوان سنت ایرانیان نام برده است که معمولا به رهنمودهای رهبر انقلاب برای مردم ایران اختصاص می‌یابد.
 تحلیلگر این اندیشکده با اشاره به اهمیت و تفاوت سخنرانی اول فروردین امسال تصریح می‌کند: جهان در انتظار سخنرانی رهبر ایران در سال جدید خواهد بود تا از مواضع ایشان درباره انتخابات ریاست‌جمهوری و برنامه هسته‌ای این کشور با‌خبر شوند.

فتحی‌پور کاندیدا می‌شود؟!
شنیده شد که جمعی از نمایندگان اقتصادی مجلس خواستار کاندیداتوری ارسلان فتحی‌پور شدند، این درحالی است که ارسلان فتحی پور درحال حاضر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس است. تابناک نوشت؛ دکتر حسن‌نژاد گفت: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و برخی از نمایندگان مجلس خواهان کاندیداتوری فتحی‌پور برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری هستند. این نماینده افزود: در شرایط کنونی که جامعه دچار مشکل اقتصادی است فردی که بتواند این اوضاع را سازماندهی کند باید در زمینه اقتصادی فردی توانمند باشد و فتحی‌پور این توانایی را دارد.

احضار نقویان به دادگاه ویژه روحانیت
شنیده شد که یک روحانی منتقد دولت به دادگاه احضار شد. عتیق نوشت؛ حجت‌الاسلام والمسلمین نقویان درباره احضارش به دادگاه ویژه روحانیت گفت: ما به خاطر شکایتی به دادگاه ویژه روحانیت احضار شدم و قاضی محترم سوالاتی را پرسید و جواب‌هایی دادم. نقویان در گفت‌وگو با ماهنامه خیمه درباره شرایط منبر و منبری گفته است: اگر می‌خواهیم مردم پای منبر ما بنشینند باید به چند نکته دقت کنیم.
 وی افزوده بود: انبیاء با زبان قوم صحبت می‌کردند که من جایی به لطیفه گفتم که ما طلبه‌ها به‌جای استفاده از زبان قوم از زبان قم استفاده می‌کنیم. ما امروز باید بتوانیم مثل عموپورنگ با کودکان حرف بزنیم بدون اینکه به انواع موسیقی‌های مهیّج متوسل بشویم و من این را خودم تجربه کردم. بعضی‌ها را دیدم که برای کودکان سروصدا و شلوغ می‌کردند و من اینها را نشاندم و بدون آهنگ و کار مطربی و فقط از روی صندلی برای‌شان برنامه اجرا کردم و گفتم اگر شما این هنر را داشته باشید می‌توانید با بچه‌ها ارتباط برقرار کنید.

صادرات بیش از 30هزار خر در دوران هاشمی!
16 سال پیش خبرگزاری رویترز به نقل از روزنامه کیهان از صادرات خر به عنوان یکی از صادرات غیر نفتی ایران نام برد که باعث معکوس شدن روند نزولی این بخش از صادرات شده بود.
رویترز در آن زمان گفته بود: ایران که ظاهرا به دنبال راهی برای معکوس کردن جریان نزولی صادرات غیر نفتی خود است، به صادرات 30 هزار خر روی آورده است!
سال 1996 مصادف با دوران دولت ششم و ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی بوده و یحیی آل اسحاق در سمت وزیر بازرگانی دولت ششم فعالیت داشته است.
روزنامه کیهان در گزارش روز گذشته خود (در تاریخ 10 ژوئن 1996) ذکر کرد که وزارت تجارت ایران اجازه صادرات بیش از سی هزار خر را صادر کرده است. صادرات غیر نفتی ایران با کاهش 25 درصدی در سال جاری (1996) به 3.2 میلیارد دلار رسید که این امر در نتیجه مقررات تصویب شده توسط دولت ایران برای حفظ ارزش پولی ملی این کشور بوده است.

صدا وسیما در آلمان فیلتر شد
شنیده شد که صداوسیمای ایران در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا فیلتر شد. تسنیم نوشت؛ گویا کشور آلمان در اقدامی عجیب سایت اینترنتی صداوسیما در آلمان را فیلتر کرده است و امکان دسترسی به بیش از 30 رادیو و تلویزیون برون‏‌مرزی ایران از طریق اینترنت در این کشور وجود ندارد. این اقدام از شب جمعه آغاز شده و تاکنون ادامه دارد و کاربران با فیلترشکن به این صفحات دسترسی پیدا می‌کنند.

ایرنا دبیر شورای نگهبان را سانسور کرد
شنیده شد که ایرنا دبیر شورای نگهبان را سانسور کرد. سانسور انتقادات دبیر شورای نگهبان درحالی صورت گرفته که چندی پیش محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال انتقادی یک خبرگزاری گفته بود: شما یک بیانیه خواندید اشکالی هم ندارد. من تحمل می‌کنم، اما مطمئنا شما پیش هیچ مسئول دیگری نمی‌توانید چنین بیانیه‌ای بخوانید.
 فقط پیش احمدی‌نژاد می‌توانید. فردا نوشت؛ خبرگزاری دولت انتقادات خطیب جمعه تهران از پیام تسلیت محمود احمدی‌نژاد را سانسور کرد. در خبر منتشرشده توسط ایرنا سخنان آیت‌ا... جنتی در انتقاد از پیام تسلیت محمود احمدی‌نژاد که به‌مناسبت درگذشت هوگو چاوز صادر شده بود، به‌طور کامل حذف شده است.

تکذیب ادعای دخالت ایران در بحرین ؛
ایسنا:جلال فیروز نماینده سابق بحرینی و عضو برجسته جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین، هرگونه دخالت ایران در بحران بحرین و یا طایفه‌ای بودن مطالبات مردم را تکذیب کرد.

راه‌حل صلح ایران و اسرائیل را کشف شد!!
رادیو فردا یک رقاصه را راه‌حل برقراری صلح میان ایران و رژیم صهیونیستی دانست.
سایت رادیو دیروز نوشت: رادیو فردا در اقدامی مضحک از بیان چند جمله یک زن رقاص، به این نتیجه رسید که تمام مشکلات بین ایران و اسرائیل قابل حل شدن است.
این رقاصه که در سازمان ملل ملل! به اجرای رقص پرداخته در حین رقصیدن ابراز امیدواری کرده که مشکلات ایران و اسرائیل قابل حل است و رادیو فردایی ها هم ظاهراً چمدان های خود را بسته و به برگشتن به ایران امیدوار شدند!
«ریتا» خواننده مشهور جهانی زاده ایران که در اسرائیل زندگی می کند، از طریق خواندن ترانه های فارسی در سازمان ملل متحد، خواهان تجدید دوستی های دیرینه میان ملت های ایران و اسرائیل شد.

تغییر چهره خاوری ؛
گروه سیاسی:شنیده ها حاکیست که محمود رضا خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی ایران که تحت تعقیب پلیس اینترپل قرار دارد با مراجعه به یکی از پزشکان جراحی زیبایی در کانادا تغییر چهره داده وبا تهیه پاسپورت جعلی بین کشورهای اروپایی در حال رفت وآمد است.
گفته می شود وی مکان اختفایش را نیز به طور مداوم تغییر می دهد تا مورد شناسایی احتمالی پلیس اینترپل قرار نگیرد.

ایران، «شمال» رابه نام «اسفندیار» سند زد
شنیده شد که روزنامه حامی دولت شمال کشور را به نام کوچک مشائی خطاب کرد. فردا نوشت؛ اقدام عجیب روزنامه ایران، مردمی که هر روز پای دکه‌های روزنامه‌فروشی می‌روند را شوکه کرد. ارگان رسمی دولت، تیتر نخست خود را به بازگشایی بخشی از آزادراه تهران- شمال اختصاص داده و نوشته است: «تحقق افسانه تهران- شمال در سرزمین اسفندیار.» نامیدن خطه شمال کشور با نام «سرزمین اسفندیار» و تشابه آن با نام اسفندیار رحیم‌مشایی، نشان می‌دهد که برخی از جریانات حاشیه‌ای در دولت به دنبال طرح موضوعات جنجالی در رسانه‌ها هستند.

شکایت میرتاج‌الدینی از دو سایت
شنیده شد که معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از دو پایگاه اینترنتی شکایت کرد. شکایت معاون رئیس‌جمهور از سایت‌‌های عصر ایران و انتخاب با واکنش‌‌ این دو سایت خبری روبه‌رو شد. سایت شبکه ایران (وابسته به دولت) از شکایت معاون رئیس‌جمهور از سایت عصر ایران، انتخاب و روزنامه مردمسالاری به دلیل انتشار مقاله‌ای با عنوان «تصاویر چاوز و انکار میرتاج‌الدینی» خبر داد.
 بنابراین گزارش، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، معاون اجرای قانون اساسی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با شبکه ایران، گفت: بنده برای دفاع از جایگاه روحانیت و جلوگیری از رواج بد اخلاقی در عرصه رسانه‌های عمومی علیه این سایت‌ها شکایت کرده‌ام.

توقف شعار مرگ بر آمریکا
دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: من طرفدار مذاکره و رابطه با آمریکا هستم اما در حال حاضر شرایط برای مذاکره و رابطه با آمریکا فراهم نیست.
"مصطفی کواکبیان" ، اظهار کرد: در حال حاضر هفت قطعنامه علیه ایران صادر شده است و آمریکا نیز کشور را تحریم کرده، بنابراین شرایط برای مذاکره با آمریکا فراهم نیست.
این فعال سیاسی همچنین افزود: من در زمانی که آلبرایت وزیر امور خارجه آمریکا بود گفته بودم که آن زمان بهترین موقع برای ایجاد رابطه با آمریکاست زیرا آلبرایت به خاطر انجام کودتای 28 مرداد سال 1332 از ایران عذرخواهی کرده بود.
وی با بیان اینکه زمانی شعار مرگ بر شوروی داده می‌شد ولی الان متوقف شده است، اظهار کرد: بنابراین در حال حاضر هم می‌توانیم شعار مرگ بر آمریکا را متوقف کنیم.

آزادی فائزه ‌هاشمی در 30 اسفند
شنیده شد که نماینده اسبق مجلس تا پایان سال از زندان آزاد می‌شود. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ وکیل فائزه‌ هاشمی گفت: روز 30 اسفند محکومیت 6 ماهه فائزه‌ هاشمی به اتمام می‌رسد، از این‌رو وی در این روز آزاد خواهد شد. غلامعلی ریاحی درباره آخرین جزئیات زمان آزادی فائزه‌ هاشمی اظهار کرد: روز 30 اسفند محکومیت 6 ماهه فائزه‌هاشمی به اتمام می‌رسد، از این رو وی در این روز آزاد خواهد شد.
وکیل فائزه‌هاشمی با اشاره به عنوان اتهامی جدید فائزه‌هاشمی ادامه داد: عنوان اتهامی جدید موکلم اخلال در نظم زندان است و قرار بازداشت برای وی صادر شده بود که با اعتراض بنده این قرار، تبدیل به قرار وثیقه 100 میلیون تومانی شده است. وی گفت: در حال حاضر زمان دادگاه این اتهام موکلم مشخص نشده است و پس از تعیین وقت دادگاه، این اتهام وی بررسی خواهد شد.

کلاهبرداری میلیاردی یک فوتبالیست
شنیده شد که ملی‌پوش اسبق فوتبال کشورمان این روزها به کمک برادرش اقدام به کلاهبرداری می‌کند. این بازیکن ملی‌پوش که سابقه پوشیدن پیراهن یکی از تیم‌های مطرح کشور را دارد با استفاده از رابطه‌هایی که با برخی دارد اقدام به خرید‌های کلان مصالح ساختمانی و لوازم منزل می‌کند و پس از این خریدها از پرداخت مبالغ چک‌هایش که با نام برادرش است، خودداری می‌کند. گفته می‌شود که او تاکنون مبلغی حدود یک میلیارد از همین طریق کلاهبرداری کرده است.

اصلاح‌طلبان به اجماع ‌رسیده‌اند
شنیده شد که محمدرضا خاتمی ضمن سکوت درباره احتمال کاندیداتوری رئیس دولت اصلاحات در انتخابات آتی گفت: اصلاح طلبان به اجماع رسیده‌اند. فارس نوشت؛ محمد‌رضا خاتمی دیروزدر حاشیه مراسم ختم آیت‌ا... سید‌مجتبی موسوی لاری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اصلاح‌طلبان برای انتخابات به اجماع ‌رسیده‌اند درباره حضور یا عدم حضور برادرش در انتخابات ریاست جمهوری 92 سکوت کرد و از خبرنگاران خداحافظی کرد. همچنین عبدا... نوری وزیر کشور دولت اصلاحات نیز از احتمال کاندیداتوری خاتمی در انتخابات اظهار بی‌اطلاعی کرد.

انتقاد فدایی از احمدی نژاد ؛
مهر:حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با تاکید براینکه بیش از 90 درصد مسائل کشور در اختیار رئیس جمهور است، گفت: کسی که مدعی مبارزه با مفاسد اقتصادی است برای جابجا شدن میلیاردها تومان اهمیت قائل نمی‌شود.وی افزود:احمدی نژاد شعار داد ولی نظام بانکی را اصلاح نکرد.

تدارک آقای مدیرعامل برای کاندیداتوری
گفته می‌شود یکی از مدیران عامل یکی از باشگاه‌های سرشناس کشور به تازگی جلسات محرمانه‌ای را در مجموعه کاری خود برگزار کرده است تا به اطلاع دوستان و همراهانش برساند که علت اصلی حضورش در حوزه ورزش چیست؟
منابع خبری نزدیک به این باشگاه ورزشی اعلام کردند آقای مدیرعامل در نشست‌های زنجیره‌ای خود با نزدیکانش اعلام کرده است از هم اکنون باید مقدمات حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده فراهم شود چون اگر این کار با تاخیر انجام شود ممکن است فرصت طلایی موجود از بین برود!
گفته می‌شود آقای مدیرعامل در نشست چند شب پیش خود در محل کارش به دوستانش اعلام کرده است در انتخابات سال آینده شرکت می کنم و تا آخرین لحظه برای پیروزی با حریفانم مبارزه خواهم کرد،باور کنید وارد فضای انتخابات شوم به نفع هیچ کاندیدایی کنار نخواهم رفت مگر این که فردی قوی تر از خود ببینم که در حال حاضر هیچ گزینه ای قوی تر از خود نمی‌بینیم.

انتقاد از افراط در پیام تسلیت دادن ؛
خبرآنلاین:محمدرضا باهنر در جمع اقشار مختلف در کرمان با اشاره به اینکه چاوز رهبر انقلابی و خوبی برای کشورش بود، گفت:افراط ها در پیام تسلیت دادن موجب شد تا سیل عظیمی از جک‌ و پیامک‌ها روانه شود.

نماینده ‌دولت مستند بنی‌صدر را تایید کرده‌ بود!
شنیده شد که نماینده دولت در هیات نظارت بر صداوسیما مستند مورد اعتراض دولت را قبل از پخش دیده و تأیید کرده است. شفاف نوشت؛ در ارزیابی‌های صورت‌گرفته توسط کارشناسان سیاسی و فرهنگی، اقدام صداوسیما در پخش مستند «فرجام نامبارک» که به‌مناسبت 14 اسفند و اقدامات براندازانه ابوالحسن بنی‌صدر اختصاص داشت، جزء بهترین برنامه‌های تبیینی صداوسیما در ماه‌های اخیر بوده است. هاشمی‌ثمره نیز که نماینده دولت در هیات نظارت بر صداوسیماست این برنامه را قبل از پخش دیده و تأیید کرده بود.

یک روزنامه دولتی دیگر منتشر شد
دولت اقدام به تاسیس یک روزنامه دیگر کرد. روزنامه شهروند در شماره نخستین خودبا غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب اصلاح‌طلب کارگزاران سازندگی گفت‌وگو کرد. مدیرمسئول این روزنامه یعنی عبدالرضا داوری از چهره‌های نزدیک به اسفندیار مشایی است. به نظر می‌رسد مشی این روزنامه در ادامه سیاست‌های روزنامه ایران و به عنوان نماینده جریان انحرافی در کشور باشد.

تجمع سازماندهی شده علیه ایران؛
قدس آنلاین: الیوم السابع گزارش داد، بتازگی چند نفر از طرفداران جنبش موسوم به «احرار» در تجمعی هدفمند در مصر با عادی‌سازی روابط با ایران مخالفت کرده‌اند. گفته می‌شود سلفی‌ها و صهیونیستها پشت این تجمع قرار دارند.

بعد از عید نظر می دهم ؛
فارس:سیدعبدالواحد موسوی لاری وزیر دولت اصلاحات گفت: در مورد کاندیداتوری خاتمی بعد از عید نوروز اظهار نظر می‌کنم.

رضا خاتمی: به اجماع رسیده‌ایم؛
تسنیم:رضا خاتمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اصلاح‌طلبان به اجماع می‌رسند، تنها به بیان این نکته بسنده کرد که «به اجماع رسیده‌ایم».
اول نوروز؛ شب قدر اصلاح‌طلبان
جهان نیوزنوشت، محمد خاتمی در دیدار جمعی از اصلاح‌طلبان و در پاسخ به این سوال که استراتژی انتخاباتی شما چیست، گفته است: «ما منتظر شب قدر خود هستیم. شب قدر ما روز اول نوروز است که رهبری در مشهد سخنرانی دارند. در آن سخنرانی تکلیف ما برای آمدن یا نیامدن معلوم می‌شود.»

نگرانی خبرگان درباره گوشت‌های وارداتی
به نوشته مشرق برخی اعضای مجلس خبرگان در دیدار با آیت الله مهدوی کنی نسبت به عدم نظارت کافی در واردات گوشت به کشور اظهار نگرانی کرده و از ایشان خواسته اند بحث نظارت کافی و لازم در ذبح شرعی گوشت‌های وارداتی را به مسؤولان مربوطه متذکر شوند تا دغدغه ای نسبت به احتمال واردات گوشت حرام در کشور وجود نداشته باشد.

رادان: نگران اراذل و اوباش نباشید؛
ایسنا:سردار احمدرضا رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به این سوال که پلیس در ایام نوروز برای کنترل اراذل و اوباش در سطح کشور چه برنامه‌هایی دارد؟ گفت: با اطمینان خاطر به مردم عنوان می‌کنم که اصلا در این زمینه نگران نباشند.

نقش پیامبر اسلام در زندگی مهاجم مسیحی منچستریونایتد
مهاجم منچستر یونایتد می‌گوید پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) تاثیر گذارترین شخص در زندگی او بوده است.
خاویر هرناندز ملقب به چیچاریتو در این مدتی که در ترکیب منچستر یونایتد به میدان رفته نمایش بسیار خوبی داشته و از بازیکنان تاثیر گذار این تیم بوده است. او در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر انگلیس اگر چه در اکثر بازیها به عنوان یار جانشین به میدان رفته اما با شش گل زده بعد از فان پرسی بهترین گلزن شیاطین سرخ به شمار می آید.در هفته های اخیر خبرهای درباه مسلمان بودن این بازیکن مکزیکی در رسانه های مطرح شد که خود چیچاریتو این اخبار را شایعه دانست با این حال نبی گرامی اسلام حضرت محمد(ص) را تاثیر گذارترین شخص در زندگی خود دانست.این مهاجم مکزیکی در گفتگویی که با شبکه CNN داشت گفت: من مسلمان نیستم اما باید اعتراف کنم که محمد(ص) تاثیر گذارترین شخص در زندگی من بوده است.چیچاریتو در مکزیک از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است چنانکه یک روزنامه مکزیکی چند روز پیش اعلام کرد که وقتی این مهاجم در ترکیب منچستر یونایتد به میدان می رود میزان جرم و جنایت در مکزیک کاهش می یابد چرا که حتی افراد بزهکار و جنایتکار به هنگام حضور او در میدان در پای گیرندها می مانند و غرق در تماشای نمایش بازیکن محبوب خود می شوند.
 
جریان انحرافی آماده شده؛
ایلنا:عوض حیدرپور عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس نهم گفت:آنچه مایه نگرانی است جریان انحرافی است که هم اداره کشور و ساختار را در دست دارند، هم امکانات بسیار وسیعی را از قبل تدارک و پیش بینی کرده‌اند و برای انتخابات آماده شده‌اند.

واکنش جواد لاریجانی به نوار مرتضوی و برادرش
خبرآنلاین نوشت: انتشار فیلم مذاکرات سعید مرتضوی با فاضل لاریجانی در جلسه استیضاح شیخ الاسلامی وزیر کار هم از دیگر رفتارهای حاشیه ساز رئیس جمهور در یک ماه اخیر بود که از چشم خبرنگاران خارجی دور نماند.چه آنکه رویترز در سوالی از جواد لاریجانی، نظر وی را در اینباره پرسید. دبیر ستاد حقوق بشر ایران نیز پاسخ داد: آدم انتظار این جور کارها را از یک رئیسجمهور ندارد. مثلا میشد این کار را یک روزنامه نگار بکند. انتظار این نوع کارها از ویکی لیکس میرفت نه از یک رئیس جمهور!

رایزنی برای نشان دادن چهره همسر پیامبر(ص)
مشرق نوشت: داوود میرباقری با یکی از مراجع عظام تقلید دیدار داشته و نظر ایشان را درباره نمایش چهره حضرت خدیجه(س) در سریالی که به زندگی ایشان می‌پردازد جویا شده است. این مرجع تقلید از جایگاه زن در سینمای ایران اظهار نگرانی کرده و گفته است چرا باید جایگاه زن در سینمای ایران بیشتر در دلبری‌ها و جذابیت‌های زنانه خلاصه شود.

فضاسازی جدید صهیونیستها ؛
ایسنا:اویو کوچاوی،رییس اطلاعات جاسوسی نظامی رژیم صهیونیستی که خصومت دیرینه ای با ایران دارد مدعی شد که ایران قصد دارد تعداد ارتش مردمی سوریه را دو برابر کند و مدعی شد که آن‌ها تحت آموزش ارتش حزب‌ا... قرار دارند و بودجه‌شان توسط تهران تامین می‌شود.

ادامه انتقادات از آل خلیفه نسبت به بی‌حرمتی های اخیر
گروه الوفاق از مخالفان اصلی بحرین ضمن مذمت بی‌حرمتی دولت این کشور به مساجد اعلام کرد رژیم آل خلیفه از نظر اخلاقی رو به انحطاط است.
به گزارش پرس تی وی، الوفاق این انتقادها را روز جمعه (25 اسفند) اندکی پس از آن طرح کرد که نیروهای بحرینی با گازهای اشک آور به یک مسجد در روستای دیه در شمال این کشور حمله کردند و مانع برگزاری نماز در این مسجد شدند.
نیروهای امنیتی بحرین همچنین به مدارس و صدها خانه حمله کرده‌اند و چند تن نیز در اثر خفگی حاصل از استنشاق گازهای اشک آور شلیک شده جان خود را از دست داده‌اند از زمان آغاز انقلاب بحرین تاکنون ده‌ها تن از معترضان کشته و صدها تن دیگر نیز دستگیر شده‌اند.
طبق اعلام انجمن پزشکان طرفدار حقوق بشر، پزشکان و پرستاران بحرینی به علت این که "مدارک و شواهدی مبنی بر جنایات مقامات، نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش" در سرکوب معترضان ضد دولتی در اختیار دارند بازداشت، شکنجه و یا ناپدید شده‌اند.

گرفتن تابعیت یک قهرمان کشتی‌
در حالی که روند کوچ مربیان و کشتی‌گیران ایران به کشورهای رقیب همچنان رو به افزایش است، یک قهرمان دیگر مقدمات گرفتن تابعیت از کشور همسایه را فراهم کرده و قصد دارد با نهایی شدن قراردادش برای تیم ملی این کشور مبارزه کند زمانی که در رقابتهای جهانی2010 مسکو بر سکوی قهرمانی وزن 96 کیلوگرم ایستاد و پس از حمید سوریان دومین مدال طلای این پیکارها را برای کشورمان کسب کرد، هیچگاه چنین آینده ای را متصور نبود. امیرعلی اکبری به عقیده بسیاری از اهالی کشتی فرنگی یک پدیده در سنگین وزن بود که آینده ای درخشان را پیش رو داشت اما درست هنگامی که پس از کسب عنوان قهرمانی جهان در مسکو به تکرار قهرمانی در بازیهای المپیک 2012 لندن می اندیشید خواسته یا ناخواسته در بند هیولای دوپینگ گرفتار شد و محرومیتی دو ساله را پیش رو دید. ودر این مدت مورد بی مهری هایی قرار گرفت که حالا می خواهد با گرفتن تابعیت و کشتی گرفتن برای کشوری دیگر ان را جبران کند

. پروفسور۲۴ ساله
پسری که ۲۴ سال سن داشت به عنوان یک پروفسور تمام از دنشگاه "UCLA" فارغ التحصیل شد. آی کیو او ۲۱۱ ثبت شده است. ترنسه تا او در سال 1975 در استرالیا به دنیا امد ولی اصلیتی چینی دارد و البته در بین باهوش ترین کودکان دنیا قرار دارد. او در حالی که 2 سال داشت زبان انگلیسی و مادری خودش را به طور کامل آموخت. در 5 سالگی مسائل سخت ریاضی را حل می کرد و همچنین در 12 سالگی توانست المپیاد ریاضی جهانی در میان برترین ها قرار بگیرد و از همین رو جوان ترین شرکت کننده این مسابقات نامیده شد.او همچنین در حالی که 24 سال سن داشت به عنوان یک پروفسور تمام از دنشگاه "UCLA" فارغ التحصیل شد. آی کیو او 211 ثبت شده است.

به لاریجانی گفتیم سخنرانی نکنید ؛
کرم رضا پیریایی استاندار قم درباره حوادث روز 22بهمن قم گفت: در روز 22بهمن صلاحدید مسوولان امنیتی استان این بود که آقای لاریجانی سخنرانی نداشته باشد اما متأسفانه به تذکرات ما توجهی نشد و آن ماجرا و اتفاق تلخ به وجود آمد.

زریبافان:طلای پاک از محاسبه چه باک؛
تسنیم:مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد طرح تحقیق و تفحص در بنیاد شهید گفت: طلا که پاک است، از محاسبه چه باک است.

عاقبت مسافر مست هواپیما
کارل آرتورسون ایسلندی 46 ساله‌ای که از پایتخت ایسلند عازم نیویورک بود، پس از آنکه مدام فریاد می‌زد و بعد هم به یک زن حمله کرد توسط مسئولان هواپیما با نوارچسب به صندلی بسته شد. این مسافر به مدت چهار ساعت از این پرواز شش ساعته به صندلی هواپیما چسبیده بود بود و پس از پیاده شدن از هواپیما نیز توسط پلیس دستگیر شد

اخبار کوتاه:
10تن از اعضای مجمع روحانیون مشهد به‌تازگی با محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی دیدار کردند. خاتمی در پاسخ به دعوت آنان برای نامزدی ریاست‌جمهوری گفت: «شرایط برای نامزدی من مهیا نیست، سراغ هاشمی رفسنجانی بروید.» هاشمی هم در پاسخ گفته است: «باید به جوان‌ها میدان داد. من از نظر جسمی آمادگی لازم را ندارم.» این در حالی است که محمد خاتمی در دیدار جمعی از اصلاح‌طلبان و در پاسخ به این سؤال که «استراتژی انتخاباتی شما چیست؟»، گفته است: «ما منتظر شب قدر خود هستیم. شب قدر ما روز اول نوروز است که رهبری در مشهد سخنرانی دارند. در آن سخنرانی تکلیف ما برای آمدن یا نیامدن معلوم می‌شود.»
  گفته می‌شود در میان حامیان دولت، این سه گزینه به‌عنوان کاندیداهای مطلوب به ترتیب اولویت مطرح هستند: 1- اسفندیار رحیم‌مشائی 2-عبدالرضا شیخ‌الاسلام 3-علی‌اکبر صالحی. مدتی است که در میان حامیان دولت، دیگر از الهام و نیکزاد اسم برده نمی‌شود. این در حالی است که حلقه انحرافی درصدد است به مناسبت 20 فروردین (روز فناوری هسته‌ای) جشنی 100 هزار نفری را در ورزشگاه آزادی برپا کند. در جلسه‌ای که اعضای این جریان برای برپایی این جشن برگزار کردند، برخی اعضا مهم‌ترین مشکل در اجرای این جشن را چگونگی تدارک و جمع‌آوری 100 هزار نفر ذکر کردند. برخی دیگر نیز با اشاره به همزمانی 20 فروردین با ایام فاطمیه گفته‌اند برگزاری این جشن به ضرر ما خواهد بود.
  آمریکایی‌ها به دنبال اجرای الگوی حکومتی لبنان در سوریه هستند. در طرح جدید آمریکا این پیشنهاد مطرح شده است: 1- ریاست جمهوری در سوریه در اختیار علوی‌ها باشد. 2- سنی‌ها ریاست هیئت دولت را با اختیارات لازم در اختیار بگیرند. 3 -ریاست مجلس بر عهده شیعیان باشد.
  نشریه نیشن در تحلیلی به قلم «رابرت دریفوس» با اشاره به سخنان «جو بایدن» مبنی بر اینکه اوباما در مورد استفاده از گزینه نظامی و حمله به ایران در صورت عدم توافق در برنامه هسته‌ای بلوف نمی‌زند، نوشته است  همین تأکید بیانگر غلوآمیز بودن موضع اوباما و بلوف زدن وی است. دریفوس در این مقاله می‌نویسد: در شرایطی که مذاکرات در مورد برنامه هسته‌ای ایران همچنان ادامه دارد، احتمال اینکه آمریکا امسال یا سال‌های بعد به ایران حمله کند، صفر است. با این حال اگر ایران مذاکرات را متوقف کند، روند حرکت برای تولید بمب را تسریع کند و حتی تسلیحات کوچکی به سبک کره‌شمالی را نیز تولید کند، باز هم احتمال اینکه ایالات متحده به ایران حمله کند، بسیار اندک است که وضعیت امروز کره شمالی می‌تواند دلیلی بر این مدعا باشد.
  خبرها از فعالیت جدی اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات شوراها حکایت دارد. گفته می‌شود اصلاح‌‌طلبان لیست اولیه‌ای را برای بستن لیست نهایی انتخاب کرده‌اند و در حال رایزنی با افراد مختلف در این زمینه هستند که تاکنون حضور تنی چند از هنرمندان معروف و ورزشکاران نامی در لیست اصلاح‌طلبان قطعی شده است. این در حالی است که گفته می‌شود نعیمه اشراقی، خواهر زن محمدرضا خاتمی و نوه حضرت امام خمینی(ره)، سرلیست اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر تهران شد.  

https://shoma-weekly.ir/cVcGUC