گفته می‌شود که...

کشف جدید حاکم اماراتی؟!/ شکایت از ضریح متبرک سیدالشهدا(ع)!/ شعار انتخاباتی محسن‌رضایی مشخص شد/ واکنش غربی‌ها به یک سریال ایرانی/ طبیب سیاسی!/ پرده برداری از اقدامات جدید انجمن حجتیه/ خالی بندی یک کلاهبردار و ...

کشف جدید حاکم اماراتی؟!
  «سلطان بن محمد القاسمی» حاکم امارت شارجه، به‌تازگی در تماس با برنامه «الرابعه و الناس» مدعی شد که مطالعات تاریخی‌اش درباره قبایل نشان می‌دهد که ساکنان اصلی امارات، نبطی‌ها بوده‌اندکه حدود چهار هزار سال قبل، از منطقه شرق اردن به امارات کاملاً خالی از سکنه آمده‌اند!  وی در ادعایی جالب‌تر اظهار داشت: منطقه شرق اردن که نبطی‌ها از آنجا به امارات آمدند، اولین منطقه توسعه‌یافته در تاریخ انسان بوده است. او همچنین مدعی شد: توسعه در شرق اردن باعث افزایش جمعیت در این منطقه و شکل‌گیری کشور نبطی‌ها در حدود شش‌هزار سال پیش شد. حاکم شارجه بر همین اساس نتیجه‌گیری کرد: قبایلی که از منطقه شرق اردن آمدند و در کشور خالی از سکنه امارات ساکن شدند، اصل و اساس توسعه انسانی بوده‌اند.
   جالب آنکه خبرگزاری امارات در نقل این خبر آورده است: این نتایج بر اساس بررسی‌ها و پژوهش‌های شخص اعلی‌حضرت حاصل شده است(!) البته این خبرگزاری به منابع و مآخذ پژوهش‌های «آن جناب» اشاره‌ای نکرد. سایت عربی «وطن» در تحلیل این خبر به طعنه آن را «کشف بزرگ و تاریخی که روند نظریات تاریخی را به‌کلی دگرگون خواهد کرد»(!) نامید.
   این نخستین‌بار نیست که سردمداران کشورهایی ازجمله امارات عربی متحده - که به‌تازگی چهلمین سالگرد «تأسیس» کشورشان را جشن گرفته‌اند- در رقابت با تاریخ چند هزارساله برخی کشورها، درصدد ایجاد سابقه تاریخی برای خود برآمده‌اند؛ اما شاید این کشف حاکم شارجه جدیدترین و جالب‌ترین نوع این تلاش‌ها باشد!

شکایت از ضریح متبرک سیدالشهدا(ع)!
  روزنامه «جمهوری اسلامی» در شماره جدید خود، مطلبی را با عنوان: «آیا امام حسین به ایجاد مشکلات برای مردم رضایت دارند؟!» به چاپ رساند که موجبات اعتراض و تأسف مردم مسلمان خوزستان را برای گردانندگان این روزنامه به دنبال داشت. نویسنده این متن سخیف در این مطلب عنوان داشته که مردم ولایتمدار خوزستان از ترافیک به‌وجود آمده به‌دلیل بازدید از ضریح متبرک حضرت سیدالشهداء(ع) به دفتر این روزنامه شکایت کرده‌اند!  این مطلب در حالی با عنوان خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در اهواز به چاپ رسیده است که شهرهای مختلف خوزستان میزبان ضریح متبرک حضرت اباعبدالحسین (ع) بوده‌اند.
    سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان این اهانت سخیف به حضور میلیونی مردم ولایتمدار اهواز در استقبال از ضریح مطهر امام حسین(ع) را محکوم کرد و مجازات هرچه سریع‌تر نگارندگان این متن را خواستار شد و در بیانیه‌ای نوشت: «نویسنده این متن جاهلانه، دانسته یا ندانسته به شور و شعور حسینی میلیون‌ها عاشق حضرت سیدالشهداء(ع)، خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان توهین کرده است. روزنامه جمهوری اسلامی باید هرچه سریع‌تر از ملت شریف ایران به‌دلیل انتشار این مطلب موهن عذرخواهی کرده و یا عنوان «اسلامی» را از نام روزنامه خود حذف نماید تا محلی که بنا دارد به اعتقادات مذهبی اهانت کند، نام اسلام را یدک نکشد»
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات موضع گیری کند
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که خود را متشکل از 18 گروه اصلاح طلب می داند و هنوز موضع خود را در برابر فتنه 88 روشن نکرده است در صدد برگزاری همایشی سراسری در 27 و 28 دی ماه در تهران است.

صحرای سینا در تصرف ایران!  
پس از پایان جنگ 8 روزه ، وضعیت صحرای سینا به یکی از بزرگ‏ترین دغدغه های امنیتى صهیونیست‏ها تبدیل شده است . صهیونیست‏ها مدعی هستند صحرای سینا در کنترل جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و شلیک موشک های فراوان از این منطقه در جنگ 8 روزه نشان داد نه مصر و نه اسرائیل کنترلی بر این منطقه استراتژیک ندارند.

حذف صحنه‌ای دیگر از فیلم "من مادر هستم"
در حالی که حرف و حدیثهای بسیاری درباره میزان سانسور در نسخه های اصلاحی «من مادر هستم» وجود دارد غلامرضا موسوی تهیه کننده فیلم درباره نماهای حذف شده می گوید:« به واسطه اصلاحیه جدید ارشاد دقیقا 31 فریم فیلم حذف شده است. اصلی ترین صحنه حذف شده، صحنه ای است که «سیمین کاشف» چهار پایه را از زیر پای «آوا دلنواز» برداشته و قصاص را اجرا می کند.»

خرید خاص همسر رئیس جمهور
همسر باراک اوباما قبل از کریسمس برای فرزندان بی سر پناه به خرید رفت و هدایای زیادی را هم خریداری کرد.اما چهره غمگین او سوژه ی دیل میل شد و این روزنامه در تیتر خود نوشت: خانم اول آمریکا در هنگام خرید هدایا برای کریسمس، خنده را فراموش کرده است.

بازهم فضاسازی رسانه‌ای
فردا:روزنامه السیاسه کویت در گزارشی به نقل از منابع عراقی مدعی شد: تسلیحات شیمیایی سوریه از ایران و با عبور از عراق تامین می‌شود.

آیت ا... جنتی طرفداری نمی کند
آریا:صادق زیباکلام، استاد دانشگاه تهران گفت:آیت ا... جنتی در برهه‌ای از زمان با تمام قوا از احمدی نژاد دفاع می‌کرد وعمل وی را درست می‌دانست هر کس هم منتقد عملکرد احمدی نژاد بود آقای جنتی با شدیدترین لحن از طریق تریبون نمازجمعه با منتقدان برخورد می‌کردند اما از اردیبهشت 90به بعد که با احمدی نژاد مشکل پیدا کرد دیگر مطلقا از وی طرفداری نمی‌کند.

دروغ شاخدار یک دیپلمات اروپایی
گروه سیاسی:روزنامه الرای کویت در گزارشی به نقل از یک دیپلمات اروپایی مقیم واشنگتن مدعی شد: تهران در راستای حل موضوع هسته‌ای خود، طرحی را در دست بررسی دارد که موضوع سوریه نیز شامل آن می‌شود.

‌کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌شوم
حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری تأکید کرد که در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم کاندیدا نخواهد شد.حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با تسنیم در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم کاندیدا خواهید شد یا خیر؟ تأکید کرد که در انتخابات کاندیدا نخواهد شد.وی درباره شایعاتی که راجع به کاندیداتوری وی در رسانه‌ها و ‌محافل سیاسی‌ مطرح شده بود نیز گفت که در آینده درباره این شایعات و همچنین موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم صحبت خواهد کرد.به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیش از این از علی‌اکبر ناطق‌نوری به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال 92 یاد می‌شد.

شعار انتخاباتی محسن‌رضایی مشخص شد
تسنیم:محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته که در صورت کاندیداتوری‌، با شعار «دولت فراگیر و امید» وارد رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری می‌شود.

«مظلوم تر از بهشتی، خدوم تر از رجایی!»
مشرق:حامیان اسفندیار رحیم مشایی اقدام به راه اندازی سایت‌ها و وبلاگ هایی برای تبلیغ وی کرده اند. در این وبلاگ‌ها با شعار «پیش به سوی فتح خیبر»، از این فرد به عنوان «مظلوم تر از بهشتی، خدوم تر از رجایی»! نام برده اند.

حمله اراذل واوباش به یک مسوول
فارس:فردوس مزارعی مسوول آتش‌نشانی پتروشیمی آریاساسول در پارس جنوبی دیروز در زمان ورود به محوطه اداری پتروشیمی آریاساسول توسط2 فرد ناشناس مسلح به قتل رسید.گفته می‌شود قاتلان روی صورت خود را پوشانده بودند و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری آنها توسط پلیس و مقامات قضایی آغاز شده است.

قالیباف با من مشورت نکرده است
خبرآنلاین:مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه آقای قالیباف برای حضور در انتخابات 92 با شما مشورت کرده است؟گفت:خیر.تاکنون با آقای قالیباف هیچ صحبتی در این زمینه نداشته‌ایم.

هم‌قسم شدن اصولگرایان برای شکست جریان انحرافی
روزنامه آرمان نوشت :اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری و تلاش برای سخت‌تر شدن کاندیداتوری در این انتخابات و انتقادهای بی‌سابقه اصولگرایان از جریان انحرافی همگی نشان از هم‌قسم شدن اصولگرایان برای کاهش تاثیرگذاری جریان انحرافی در انتخابات آینده دارد. این هم‌قسم شدن تا آنجا جلو رفته است که چهره‌هایی همچون قالیباف، حدادعادل و ولایتی که از نظر تفکری با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند به فکر ائتلاف افتاده‌اند. ائتلافی که به نظر می‌رسد هرچه قدر هم که جلو برود و تلاش کند بازهم در برابر جریان دولت آنچنان توفیقی نخواهد داشت.

مسوول تدوین برنامه ریاست جمهوری نیستم
ایسنا:محمد سلیمانی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با تکذیب خبری مبنی بر انتصابش به عنوان مسوول تیم تدوین برنامه ریاست جمهوری این جبهه، گفت:بنده به عنوان مسؤول تهیه برنامه بخش صنعت برای اداره کشور در جبهه پایداری انتخاب شدم.

ممنوعیت پخش ترانه‌ عاشقانه در مصر
قدس آنلاین:پخش هرگونه آهنگ و موزیک ویدئو با مضمون عاشقانه در کانال‌های تلویزیون دولتی مصر ممنوع شد.

ورود مبلّغ وهابی به اروپا ممنوع شد
دولت سوییس از ورود "محمد العریفی" مبلغ وهابی عربستانی به آن کشور و سایر کشورهای عضو پیمان شنگن جلوگیری کردمحمد العریفی در ماه های اخیر با اظهارات توهین آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) و چندین نظر دیگر از جمله فراخوان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، اعلام آمادگی برای سفر به بیت المقدس و فتاوای نادر دیگر، بحث و جدل فراوانی را باعث شده بود.

واکنش غربی‌ها به یک سریال ایرانی
فارس:در حالی که پروژه ساخت سریال حضرت موسی(ع) به کارگردانی فرج ا... سلحشور هنوز به مرحله تصویربرداری هم نرسیده، رسانه های غربی و عربی به خبرسازی علیه آن مشغول شده اند.

اهل مصاحبه در خیابان نیستم
تسنیم:علی لاریجانی رییس مجلس در حاشیه مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت شهید دکتر آیت ا... مفتح،در پاسخ به پرسش یک خبرنگار گفت:«من در خیابان اهل مصاحبه نیستم» و بلافاصله سوار بر خودرو از مسجد قبا دور شد.

«فیلسوف‌های احمق» در پاسخ به فیلم موهن
رجا:پیش تولید فیلم سینمایی «فیلسوف‌های احمق» در پاسخگویی به فیلم موهن به حضرت محمد (ص) به تهیه‌کنندگی هادی مشکات آغاز شد .

رادان: به وجد آمدیم
تابناک:سردار احمدرضا رادان جانشین رئیس پلیس کشور در خصوص مصاحبه رئیس قوه قضاییه در خصوص برخورد با اشرار، گفت: بنده و سردار احمدی مقدم بعد از مصاحبه آیت ا... لاریجانی بسیار به وجد آمدیم.

کاندیداهای دولت از نگاه اصلاح‌طلبان
هفته‌نامه آسمان در شماره اخیر خود در مطلبی تحت عنوان «همه نامزدهای احمدی‌نژاد»، از چهره‌هایی چون حدادعادل و سعید جلیلی به عنوان نامزدهای نزدیک به دولت نام برد.آسمان نوشت: در طیف هواداران دولت نام سعید جلیلی و البته غلامعلی حدادعادل را نیز باید گنجاند که هرکدام جداگانه در معرض کاندیداتوری در انتخابات هستند. به نوشته این هفته نامه اصلاح‌طلب، حداد عادل کم و بیش فعالیت‌های خود را آغاز کرده و کمپین‌های سعید جلیلی نیز در فضای مجازی کار خود را از مدت‌ها پیش آغاز کرده‌اند.آسمان همچنین از اسفندیار رحیم مشایی، علی نیکزاد، غلامحسین الهام و علی‌اکبر صالحی به عنوان دیگر کاندیداهای احتمالی دولت نام برد.

نسخه کرباسچی برای قانون انتخابات
شفاف نوشت: غلامحسین‌کرباسچی‌،عضو شورای مرکزی‌حزب کارگزاران در یادداشتی که در‌یک‌هفته نامه اصلاح طلب منتشر شد‌با اشاره به قانون اصلاح انتخابات، نوشت: اصل مسئله درقانون انتخابات رسیدن به روال‌های تجربه شده علمی معمول در دنیاست که با حفظ اصول خود به آن تن دهیم و به جای تمهیدات من درآوردی و روش‌های مشکل آفرین جدید از راه‌های معمولی استفاده کنیم که اصلی‌ترین آنها دخالت دادن مستقیم احزاب و تشکل‌های قانونی سیاسی در نظام انتخاباتی است.

دیالوگ کاملا رمانتیک در نشریه شبه روشنفکر
صادق زیباکلام در پاسخ اظهارات پیروز مجتهدزاده که مصدق را شارلاتان خوانده بود، گفت که او هذیان گوی روانی است. مجتهدزاده در مصاحبه با نشریه شبه روشنفکر نگاه پنج شنبه مصدق را به شارلاتان بازی و شامورتی بازی در قضایای نهضت نفت متهم کرده و قهرمان خواندن وی را مزخرف توصیف کرده بود. او می گوید «یارو به احمدشاه فلان فلان شده می گوید شاه وطن پرست. به کسی که در پاریس می گوید من یک هویج را به سلطنت در ایران ترجیح می دهم، می گفتند شاه وطن پرست دموکرات. احمدشاه تنبان خودش را نمی توانست بالا بکشد چه برسد به اینکه شاه باشد و وطن پرست.
وی همچنین گفته بود «شاید خیلی بدشان بیاید. شاید نتوانیم بنویسیم اما مصدق در عمل بزرگترین شارلاتان ایران بود.زیباکلام در پاسخ به این اظهارات، خطاب به نشریه نگاه پنج شنبه که خود نیز با آن همکاری دارد، نوشت: وقتی دیدم نگاه پنج شنبه از زبان پروفسور مجتهدزاده، مصدق را شارلاتان توصیف کرده، دلم برای خودم که 6 ماه است در این نشریه می نویسم سوخت.وی مجتهدزاده را پریشان روانی دانست و نوشت: این دنیا پر از هذیان گوهای روانی است. او در این مصاحبه هذیان های تب آلود را به هم بافته است.

مهمترین ویژگی رئیس جمهور آینده
در نظر سنجی سراسری نیروی انتظامی درباره مهمترین ویژگی رئیس جمهور آینده، متدین بودن، مردمی بودن، رسیدگی به مشکلات، سیاستمدار بودن، کارآمدی،عدالت محوری و داشتن وجدان کاری از طرف پاسخگویان به عنوان ویژگی های یک رئیس جمهور مطلوب نام برده شده است.

اگر بگویم ،دروغ گفته‌ام
رجا:حدادعادل نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه هنوز ورود به بحث‌های انتخابات ریاست جمهوری را زود می‌دانم، درباره احتمال کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم،گفت: اگر بگویم اصلا قصد کاندیداتوری ندارم، دروغ گفته‌ام و اگر هم بگویم که تصمیم قطعی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری دارم، باز هم دروغ است.

ناطق‌نوری:درباره این شایعات صحبت می‌کنم
تسنیم:حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره شایعاتی که راجع به کاندیداتوری اش در رسانه‌ها و ‌محافل سیاسی‌ مطرح شده بود گفت: در آینده درباره این شایعات و همچنین موضوع انتخابات صحبت خواهم کرد.

یک دیدار انتخاباتی
مشرق: در روزهای گذشته ولایتی، حداد عادل و قالیباف سه تن از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری با آیت ا... مهدوی کنی دیدار کرده اند. در این دیدار دبیرکل جامعه روحانیت مبارز بر وحدت اصولگرایان تاکید کرده است. این افراد قرار است با آیت ا... یزدی هم دیداری داشته باشند.

سخنانی برای خوشایند دشمنان نظام!
  «علی مطهری» در واکنش به اظهارات اخیر آیت‌الله جنتی درباره منع حضور «فتنه‌گران» در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری، نامه سرگشاده‌ای منتشر کرد که مورد استقبال گسترده رسانه‌های ضدانقلاب و فتنه‌گر و غربی قرار گرفت! در همین راستا «رادیو فردا» از قول علی مطهری گفت: به گمان علی مطهری، اظهارات دبیر شورای نگهبان اگر درباره میرحسین موسوی و مهدی کروبی باشد، «وجاهت قانونی» ندارد.
   این رادیو افزود: «به گزارش وب‌سایت‌های خبری داخل ایران و همین‌طور وب‌سایت «کلمه» که به منتقدان جمهوری اسلامی نزدیک است، علی مطهری در نامه‌ای سرگشاده خطاب به احمد جنتی یادآوری کرده است میرحسین موسوی و مهدی کروبی در هیچ دادگاهی در ایران به‌طور علنی محاکمه نشده‌اند و از خود دفاع نکرده‌اند و به همین‌خاطر نیز مجوز قانونی برای رد صلاحیت آنان وجود ندارد.»
    وب‌سایت «دویچه‌وله» آلمان نیز در این‌باره نوشت: مطهری در نامه سرگشاده خود از جنتی می‌پرسد: «فرضاً آقایان موسوی و کروبی هم کاندیدای ریاست‌جمهوری شوند، قطع نظر از اعتقاد شخصی ما درباره میزان قصور یا تقصیر آن‌ها در بحران مذکور، چون در هیچ دادگاهی به‌طور علنی محاکمه نشده و از خود دفاع نکرده‌اند، مجوز قانونی برای رد صلاحیت آن‌ها وجود ندارد»

ما را راه نمی دهند
اعضای شورای هماهنگی اصلاحات پس از دیدار با هاشمی رفسنجانی به دیدار خاتمی رفتند.در این دیدار خاتمی که ظاهرا تحت تاثیر مواضع محکم نظام در رد صلاحیت فتنه گران 88 قرار داشت با ناامیدی گفته:” ما را به درون نظام راه نمی دهند. من به این نتیجه رسیده ام حفظ اصلاحات به عدم شرکت در انتخابات است.”

طبیب سیاسی!
مشرق: حامیان دکتر ولایتی پیشنهاد کرده اند وی با شعار «طبیب سیاست آمد» در انتخابات شرکت کند.

فرار شاهزاده انگلیسی از پرداخت مالیات
اداره گمرک و مالیات انگلیس پرنس چارلز را متهم کرده که به‌رغم درآمد 18 میلیون پوندی از یکی از مستغلات خود در سال گذشته میلادی، از پرداخت مالیات خودداری کرده است. به نوشته روزنامه گاردین، بخش فرار از مالیات اداره مالیات انگلیس خواستار روشن شدن این موضوع شده است. این اقدام اداره مالیات انگلیس به‌دنبال حکم دادگاهی است که در خصوص مایملک چارلز و در خصوص تحقیقات حسابرسی درباره این مایملک که شامل مزارع کشاورزی، واحدهای مسکونی و بخش های تجاری است، انجام می‌شود. انتشار این خبر موجب واکنش مخالفان سلطنت در انگلیس شده به‌طوری که این افراد اعلام کرده‌اند که پرونده چارلز درخصوص فرار از مالیات، نمونه خوبی از این موضع است که خاندان سلطنتی از پرداخت مالیات فرار می‌کنند.

خالی بندی یک کلاهبردار
مشرق: در روزهای اخیر فیلمی از یک کلاهبردار به نام مازندرانی در فضای مجازی به نمایش درآمده که در این فیلم وی برای دریافت پناهندگی از کشورهای غربی ادعا می کند که افسر اطلاعاتی ایران بوده و اسناد محرمانه فراوانی در اختیار دارد. این فرد که به جرم آدم ربایی، جعل و سواستفاده مالی در زندان حضور داشت، با تمارض و رفتن به بیمارستان موفق به فرار از کشور شده است.

سکوت اصلاح طلبان در برابر اهانت بی سابقه کدیور
محسن کدیور که در دوران فتنه در لندن حضور داشت و از اعضای اتاق فکر خارجی فتنه بود اخیرا به دعوت دانشگاه آلاباما به آمریکا رفته است تا کرسی فقه سیاسی را در این دانشگاه راه اندازی کند. وی اولین محصول خود را با اتهام سخیف قتل یک مرجع تقلید به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران کلید زد که تاکنون مدعیان پیروی از خط امام پاسخ درخور توجهی به این هتاکی کثیف نداده اند.

وقتی حاکم شارجه «مورخ» می‌شود!
العالم:حاکم امارت شارجه در ادعایی عجیب گفت: نبطی‌ها که نخستین ساکنان امارات بوده و از شرق اردن به این کشور آمده‌اند، نخستین مردمان متمدن جهان بوده‌اند و هزاران سال پیش از چینی‌ها، به تمدن و پیشرفت رسیده بودند (!).

تکذیب اظهارات منتسب به«خیرت شاطر»
فارس:یک منبع آگاه در قاهره اظهارات منسوب به «خیرت شاطر» مسوول برجسته اخوان‌المسلمین مصر علیه ایران در کمک کردن به مخالفان مصری را کذب خواند.

قتل عام علوی ها در سوریه
گزارش‌ها از سوریه حاکی از آن است که تعداد زیادی از علوی‌های این کشور در روستایی در استان حماه کشته و یا زخمی شده‌اند.
وب سایت "بی بی سی" با انعکاس این خبر مدعی شد: مخالفان می‌گویند شبه‌نظامیان طرفدار دولت که توسط شورشیان محاصره شده‌ بودند، ساختمانی را که ساکنان روستا را در آن به گروگان گرفته بودند، منفجر کردند. این ساختمان همچنین توسط هواپیماهای جنگی بمباران شده بود. برخی از مخالفان حکومت سوریه گفته‌اند که نزدیک به سیصد نفر در روستای عقرب کشته شده‌اند. دولت سوریه و یا رسانه‌های دولتی هنوز در این باره واکنشی نشان نداده‌اند.

تلاش یک نامزد برای کتاب سازی!
یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری به موسسه تحت نظر خود سفارش نگارش 25 کتاب در حوزه های مختلف را داده است تا در انتخابات بتواند از امتیاز نگارش کتاب و نویسندگی بی بهره نباشد.

پرده برداری از اقدامات جدید انجمن حجتیه
قرار است در روزهای پایانی آذر ماه، انجمن حجتیه همایشی سراسری در تهران برگزار نماید که دستور کار آن نحوه اخذ مجوز برای راه اندازی مدارس ابتدایی غیر انتفاعی است. سران این گروه می گویند ما در تهران تجربه موفقی در تاسیس مدارس غیر انتفاعی داشته ایم.

فشارهای بی سابقه برای آزادی مهدی هاشمی
فشار بی سابقه و سنگینی برای آزادی مهدی هاشمی که دارای 13 عنوان اتهامی است، آغاز شده است که دستگاه قضائی در برابر این فشارها مقاومت می کند.یک منبع آگاه در گفتگو با فارس گفت:فشار بی سابقه و سنگینی از سوی خانواده و اطرافیان مهدی هاشمی برای آزادی و نیمه تمام ماندن تحقیقات از وی آغاز شده است.وی افزود: مهدی هاشمی دارای 13 عنوان اتهامی است که این موارد بخشی با تکمیل تحقیقات آماده ارجاع به دادگاه است اما بخشی دیگر نیازمند ادامه تحقیقات از وی می باشد.این منبع آگاه افزود: نگرانی زیادی وجود دارد که فشارهای وارده برای آزادی زودهنگام مهدی هاشمی باعث از بین رفتن برخی اسناد و مدارک مرتبط با پرونده وی شود.وی تصریح کرد:قوه قضائیه تاکنون در مقابل فشارهای خانواده و اطرافیان متهم برای آزادی وی مقاومت کرده اما این فشارها همچنان ادامه دارد و به مرحله بی سابقه ای رسیده است.

محمد خاتمی گزینه نهایی اصلاح‌طلبان
اطلاعات به‌دست آمده حاکی از آن است که اصلاح‌طلبان بر خلاف برخی ادعاهای ظاهری، به‌شدت در پی شرکت در انتخابات هستند و محمد خاتمی نیز گزینه نهایی اصلاح‌طلبان در انتخابات است. نزدیکان خاتمی معتقدند که نظام مجبور به تأیید صلاحیت خاتمی است(!) و در صورت این اتفاق، خاتمی در همان دور اول، پیروز انتخابات است! همچنین گفته می‌شود خاتمی به‌تازگی نامه‌نگاری‌هایی را با برخی مقامات مسئول انجام داده که در این نامه‌ها از مطالب تندی که به وی نسبت می‌دهند، اعلام برائت کرده و گفته است: «این مطالب ربطی به من نداشته و درست نیست.» این در حالی است که وی به‌تازگی به بهانه روز دانشجو، به نظام حمله و از فتنه‌گران، حمایت کرده است.

شهرام همایون: غلط کردم
با بالا گرفتن دعوا و جدال بین مدیر شبکه بی بی سی فارسی و مدیر شبکه سلطنت طلب "کانال یک" که با انتشار مطالبی علیه یک دیگر در فضای مجازی به اوج خود رسید، با تهدید صادق صبا به افشاگری علیه شهرام همایون، همایون مجبور شد بازی را به حریف انگلیسی خود واگذار نماید.
بنابر این گزارش، آنچه که از ظاهرا ماجرا پیداست تهدیدات جناب صادق صبا، که از پشتوانه دولت فخیمه انگلیس نیز برخوردار است، علیه مدیر "کانال یک"کارساز واقع شد تا جایی که شهرام همایون از ترس برملا شدن بیش از پیش ماهیت واقعی خود در یک اقدام منفعلانه و با عقب نشینی از موضع تند و آتشینش، عذر تقصیر به درگاه بی بی سی برد و با عجز و لابه خود را از عواقب این کار رهانید.

خالکوبی بهداشتی هم امد
متخصصان علوم پزشکی دانشگاه تورنتو اسکاربورگ به تازگی موفق به تولید نوعی خالکوبی هوشمند و بهداشتی شده‌اند که می‌تواند میزان خستگی افراد را اندازه‌گیری کند.
این خالکوبی هوشمند مجهز به حسگرهای پزشکی است و بویژه می‌تواند برای مربیان ورزشی و کارشناسان پزشکی و درمانگرها کاربرد داشته باشد.

حدادعادل: اگر بگویم اصلاً قصد کاندیداتوری در انتخابات را ندارم یا دارم دروغ گفته‌ام
حدادعادل نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه هنوز ورود به بحث‌های انتخابات ریاست جمهوری را زود می‌دانم، خاطرنشان کرد:‌ تصور می‌کنم، مسائل اقتصادی مهم‌تر است.
وی درباره احتمال کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، اظهار داشت: اگر بگویم اصلا قصد کاندیداتوری ندارم، دروغ گفته‌ام و اگر هم بگویم که تصمیم قطعی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری دارم، باز هم دروغ است.
حدادعادل با اشاره به اینکه مهم نیست، من بیایم و یا فرد دیگری، یادآور شد: امیدوارم آنچه به صلاح کشور است اتفاق بیفتد.

شکایت پسر رئیس جمهور از شکیرا
ماجرا از این قرار است که سال‌ها پیش، زمانی که «شکیرا» و «آنتونیو دلاروا» با یکدیگر دوست بودند، فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری را با یکدیگر شروع کردند.
بعد از آنکه رابطه شکیرا و «جرارد پیکه»، دفاع تیم ملی اسپانیا و بارسلونا، جدی شد، شکیرا از بزرگ‌‌ترین پسر رئیس‌جمهوری سابق آرژانتین شکایت کرد و ادعا کرد در زمان شراکت اقتصادی‌شان، این آقا از اموال شکیرا سواستفاده کرده و در مواردی، بدون اطلاع او از آن برداشت کرده است. این مورد حقوقی سروصدای خاصی به پا نکرد.
اما هفته‌ پیش، دلاروا اعلام کرد با یک شکایت 100 میلیون دلاری، پاسخ شکیرا را در دادگاه خواهد داد. او ادعا کرده شکیرا در گذشته، حال و آینده او را از سود فعالیت‌های اقتصادی‌شان محروم کرده، می‌کند و خواهد کرد.
بر خلاف آنچه هواداران شکیرا دل‌شان می‌خواهد بشنوند، این بار ممکن است دلاروا واقعا برنده‌ میدان باشد. او مدیر برنامه‌های کمپین انتخاباتی پدرش در همان انتخاباتی بود که برنده هم شد. علاوه بر این موفقیت، آنتونیو دلاروا، بیزنس‌من و تاجر قابلی هم هست.

اخبار کوتاه
*  احمد شیبانی» با رد اظهارات یکی از مسئولان بانک مرکزی که گفته بود ارز اختصاص یافته و در اختیار وزارت بهداشت، صرف خرید کالاهای آرایشی شده است، گفت: اتفاقاً ما شاکی هستیم که چرا به جای اینکه ارز مرجع را به داروهای حیاتی و مورد نیاز و نیز برخی تجهیزات پزشکی که امروز از مهم‌ترین اولویت‌های کشور است، اختصاص دهند، آن را برای خرید و واردات لوازم آرایشی و خودروهای لوکس اختصاص داده‌اند. رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مسئولان اختصاص ارز باید توضیح دهند که چرا به جای دارو، به لوازم آرایشی، غذای سگ، زین اسب، دسته بیل و... ارز مرجع اختصاص داده‌اند.»
   *  نماینده اردستان در مجلس درباره احضار وزیر تعاون به مجلس و سؤال از وی گفت: مشکلات زیادی در داخل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد، ازجمله اینکه لیست 50 نفره‌ای وجود دارد که هم دانشجو هستند و هم مدیرکل؛ این موضوع به لحاظ قانونی اشکال دارد. وی دریافت وام قرض‌الحسنه 100 میلیاردی از سوی شیخ‌الاسلامی و تشکیل مرکز تعاون در یکی از معاونت‌های وزارت‌خانه که لابی‌هایی در آن صورت می‌گیرد و اختصاص پاداش 50 و 18 میلیون تومانی وزیر به دو تن از معاونانش را از دیگر محورهای سؤالات خود از این وزیر خواند.
   *  دادستان کل رژیم صهیونیستی، ادعانامه‌ای علیه «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه‌ این رژیم، به اتهام رسوایی مربوط به کلاهبرداری و پولشویی، صادر کرد که طبق آن، لیبرمن بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ چند میلیون دلار از تاجران مختلف از طریق شرکت‌های کاذب دریافت کرده بود. وی همچنین متهم است که به «سیف‌بن‌آری»، سفیر پیشین این کشور در روسیه سفید، در ازای دریافت اطلاعاتی ترفیع داده است. لیبرمن به‌دلیل همین فسادهای مالی استعفا کرد.
* پس از طرح مضحک ربع‌پهلوی در روشن کردن شمع برای مبارزه با جمهوری اسلامی، وی که خود را در آستانه یک شکست سنگین دیگر در پی بی‌اعتنایی به این طرح و همچنین پس از شکست سنگینی که به‌دلیل حضور دیکتاتورمآبانه خود در شورای ملی خورد، به پادوهای خود دستور داده تا از بیشتر مفتضح شدنش جلوگیری کنند. در همین راستا یکی از پادوهای بی‌سواد و لمپن خود به نام «امید دانا» را مأمور کرده تا هرچند نفر که می‌تواند در میدانSergelTorgetاستکهلم برای حمایت از وی جمع کند.
   *  سایت‌های فتنه به‌طور گسترده به اظهارات تعجب‌آور مولوی عبدالحمید، امام جماعت مسجد مکی زاهدان، پرداخته‌اند. عبدالحمید که همیشه سعی می‌کند با عنوان خیرخواهی در «نمازجمعه اهل تسنن» انتقادات همیشگی خود را از این تریبون علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کند، در آخرین اظهار نظر خود، به عمق استراتژی مقاومت در منطقه که سوریه است، حمله کرد. وی پیش از این نیز به انحای مختلف به نقد عملکرد سیاست‌گذاران کشور پرداخته است و با بی‌توجهی به مسئولیتش که صرفاً امامت جماعت اهل تسنن است، با ورود به عرصه تصمیم‌گیری سیاست‌های کشور، از تریبون نمازجمعه به‌نفع کشورهای همسو با رژیم صهیونیستی مانند «قطر» و «عربستان» سخنرانی کرده است.
   *  درحالی‌که صدور فتواهای تکفیری از سوی مفتی‌های سعودی و حمایت آن‌ها از تروریست‌ها و جریان‌های افراطی یکی از دلایل اصلی بروز بحران‌ها و ناآرامی‌ها در کشورهای منطقه و به‌ویژه عراق و سوریه است، «عبدالعزیز آل‌الشیخ» در اظهاراتی مدعی شد که باید در برابر «تکفیر و تروریسم» ایستاد. وی برای توجیه بازداشت مخالفان سیاسی و معترضان در عربستان، ادعا کرد که این افراد بازداشت‌شده همان اعضای القاعده(!) هستند و  نباید جرم کسانی را که «زندانی اندیشه» خوانده می‌شوند، دست‌کم گرفت و به‌سادگی از کنار آن گذشت.
   *  انتشارات مؤسسه‌ امید شعر و ادب انقلاب، کتابی با عنوان «وقتی دلی» را منتشر کرده است که نویسنده آن «محمدحسن شهسواری» از نویسندگان معاند داخل نظام و از فتنه‌گران سال 88 است که به‌تازگی کتاب خود را باوجود داشتن مجوز(!) در اعتراض به ممیزی وزارت ارشاد به‌صورت رایگان در اینترنت منتشر کرد. کتب قبلی این نویسنده، سراسر مسائل مبتذل و شرم‌آور است؛ ولی این اثر نویسنده با سفارش این مؤسسه(!) برای پیامبر اسلام(!) نوشته شده است و نویسنده در گفت‌وگویی که درباره این کتاب داشته، گفته است به‌خاطر اینکه رمان درباره پیامبر است، کلمه‌ای ناشایست ننوشتم در حالی که در دیگر آثارم نمی‌توانستم از این کلمات استفاده نکنم(!) نکته دیگر درباره سوابق این نویسنده، حضور فعالش در فتنه ۸۸ است.
   *  رهبر حلقه انحرافی در تازه‌ترین اقدام برای ساماندهی ستادهای انتخاباتی خود، یکی از مدیران نهاد ریاست‌جمهوری (م-س) را که اخیراً فرد دیگری به‌جای وی منصوب شده، به‌عنوان رئیس ستاد انتخاباتی خود انتخاب کرده است. پس از انتشار خبر کناره‌گیری (م-س) از سمتش، وی دلیل کناره‌گیری خود را سنگینی کارها و کناره‌گیری برای استراحت عنوان کرده بود.
   *  یازده زن عضو فرقه منحرف «عرفان کیهانی (حلقه)» توسط مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شاهرود دستگیر شدند. این زنان از سه ماه پیش در منزل مسئول این فرقه در شاهرود جمع می‌شدند و مباحث آموزشی مربوط به این فرقه را فرا می‌گرفتند. استاد این کلاس، زنی به نام (ر- ع) دارای لیسانس حقوق بود که یک هفته در میان، از اصفهان به شاهرود می‌آمد و مباحث مربوطه را تدریس می‌کرد.
یکی از مباحثی که در این کلاس تدریس می‌شد، جواز عدم اعتقاد به هیچ دین و مکتبی است! یعنی فرد، صرف‌نظر از هرگونه اعتقاد، حتی عدم اعتقاد و ایمان به خدای واحد، می‌تواند از شبکه شعور الهی استفاده کند.

https://shoma-weekly.ir/R5WhcZ