گفته می‌شود که...

کاهش ثبت وفات به خاطر دریافت یارانه نقدی!/ تصمیم اصلاح طلبان برای راه اندازی 50 سایت خبری/ شوخی داوود میرباقری با یارِغار احمدی نژاد!!!/ حضور عجیب و بی‌پرده اشرار و جنایتکاران باسابقه ایرانی در فیس بوک!/ حقوق 10میلیونی برای بازنشستگان خاص / ستایش روزنامه دولت از جلاد رضا شاه و....

شوخی داوود میرباقری با یارِغار احمدی نژاد!!!

داوود میرباقری کارگردانی که طی دو ماه اخیر با سریال «شاهگوش» به شبکه نمایش خانگی آمده در یک شوخی آشکار، در شخصیت پردازی یکی از کاراکترهای این سریال طعنه های جالبی را زده است به اسفندیار رحیم مشایی رفیق شفیق احمدی نژاد.
این کاراکتر دختری جوان به نام «لیدا مجاور» است؛ ماجرا از این قرار است که در داستان «شاهگوش» این دختر جوان و البته گستاخ(!) به دلیل رانندگی با سرعت بالایش توسط ماموران نیروی انتظامی دستگیر شده و در محل کلانتری است که به عنوان یکی از مشکوکان قتل «کله پز» داستان مورد بازجویی قرار می گیرد.
در مراحل ابتدایی بازجویی است که معلوم می شود این دخترخانم پدر متنفذی به نام «اسفندیار مجبور» دارد؛ پدری که چنان که دخترش می گوید قادر است با یک تلفن بسیاری از پستها را جابجا کند. دخترک گستاخ تمامی پرسنل کلانتری از سرباز گرفته تا رییس کلانتری را مدام تهدید می کند که پدرش به حساب آنها خواهد رسید!
جالبتر اینجاست معاون کلانتری(حمیدرضا آذرنگ) هم از تهدیدات دخترک دچار واهمه شده و در دیالوگی کاملا آشکار خطاب به رییس کلانتری(فرهاد اصلانی) می گوید همه از دست پدر این دخترک عاصی اند و او از هیچ کس حتی نمایندگان مجلس هم حرف شنوی ندارد!
این دیالوگ آذرنگ بیش از هر چیز دیگر طعنه هایی که بنا بوده «شاهگوش» به یارغار رییس جمهور سابق بزند را آشکار می کند.
البته این همه ماجرا نیست چراکه به گزارش شبکه ایران بعد از مدتی و با فراخوانی پدر دخترک یعنی همان «اسفندیار مجبور» به کلانتری و گریم جالب این شخصیت با موها و ریشهایی با رنگروشن که یادآور موهای بور مشایی است بیش از پیش طعنه های میرباقری عیان می شود. این نقش را هم محسن تنابنده با گریمی متفاوت ایفا می کند!!! گریمی که محصول دست عبدا.. اسکندری است.

ستایش روزنامه دولت از جلاد رضا شاه

روزنامه ایران در یکی از شماره‌های خود در مطلبی طولانی از فردی به نام تقی‌دخت! به تمجید و تجلیل از مقام هنری سرپاسبان مختاری جنایتکار رژیم رضاخانی پرداخت.
این مطلب که کل آن از کتاب روح‌الله خالقی آهنگساز و دانش‌آموخته مدرسه بهاییان برداشته شده و فاقد حرف جدیدی است، با گذاردن یک مقدمه و موخره به نوشته، سعی در قابل دفاع جلوه دادن آن نموده است.
در ماه‌های اخیر علیرغم تغییر مدیریت روزنامه ایران، متأسفانه معرفی افراد منحرف و فاسد و حتی جاسوسان بیگانه که حمایت‌های سفارت‌خانه‌ها پشت سر آنها می باشد، به عنوان هنرمند و فیلسوف در این روزنامه افزایش یافته است.

حفر تونل برای انفجار حرم حضرت علی(ع)

نیروهای امنیتی نجف موفق شدند تونلی را کشف کنند که در اعماق زمین بوده و به سمت حرم مطهر امیر مؤمنان، حضرت علی علیه السلام ایجاد شده بود. بررسی های انجام شده نشان می دهد که فرد یا افراد ایجاد کننده این تونل قصد داشته اند از آن برای بردن بمب به زیر حرم مطهر استفاده کنند و با جاسازی بمب در زیر زمین حرم حضرت علی علیه السلام، این حرم مطهر را منفجر کنند.
شایان ذکر است، تا به این لحظه عامل یا عاملان ایجاد این تونل شناسایی نشده اند اما سرنخ های اولیه ای در این باره بدست آمده و بر همین اساس تحقیقات در این باره ادامه دارد

حضور عجیب و بی‌پرده اشرار و جنایتکاران باسابقه ایرانی در فیس بوک!

در اتفاقی منحصر به فرد صفحه‌ای که تحت عنوان «شرارت» در شبکه اجتماعی «فیس بوک» راه اندازی شد، در مدت زمانی کوتاه سی هزار پیگیری کننده یافت؛ صفحه‌ای که شاید بتوان گفت جز معدود صفحات در مجموعه این وب سایت باشد که مجرمین خطرناک و جنایت کاران در آن معرفی و تحسین می‌شوند!
«ایوب پیچ گوشتی»، «مهدی سیاه»، «داوود خالدار»، «رضا غول»، «حمید زردک»، «حسین قاتل»، «مهدی فیل»، «کامبیر پلنگ»، «سجاد کوسه»، «محمود گراز» و صدها لقب عجیب دیگر در صدر و ذیل نام گروهی از اشخاص نقش بسته که ظاهراً خلافکاران باسابقه‌ای هستند و هریک به خودیِ خود می‌توانند منشاء جرایم عجیبی باشند اما حالا تصویر، عناوین و سوابق‌شان در صفحه‌ای در فیس بوک قرار گرفته و روز به روز مشهورتر می‌شوند! مشابه همین صفحه در وبلاگی نیز ایجاد شده و اگرچه عنوان شده این وبلاگ هدفش آشنایی با عاقبت این اراذل و اوباش است اما در نهایت به همان شکل به تمجید از این راهزنانِ جان و مال و ناموس مردم پرداخت که در صفحه مذکور رخ می‌دهد.تصاویر مشابه و برخی توضیحات تقریباً کپی شده نیز نشان می‌دهد احتمالاً اداره کننده یا اداره کنندگان این وبلاگ همان اداره کنندگانِ صفحه «اشرار» در فیس بوک هستند.

روش مبارزه مجری زن لبنانی با غرب

آلاء کرکی مجری برنامه‌های شبکه الکوثر در بیروت که طی چند سال گذشته اجرای برنامه‌های این شبکه در بیروت را برعهده دارد گفت: بدون شک زمانی که بحث حجاب در یک شبکه ماهواره ای پیش می‌آید که پنجره‌ای رو به دنیاست، یک مسئولیت بسیار سنگین به وجود می‌آید. چون شما باید یکی از اصول اسلام را به مخاطب منتقل کنید.
ما هجوم گسترده غرب به اسلام از طریق انتقاد به حجاب را می‌دانیم. آنها ادعا می‌کنند که حجاب ظلم به زن است، و آزادی‌های زن را سلب می‌کند اما وقتی ما با رعایت حجاب اسلامی‌کامل، به زن اجازه می‌دهیم که حق داشتن کار و اجرای برنامه در یک شبکه ماهواره ای و در عرصه رسانه‌ای فرصت فعالیت داشته باشد، به همه دنیا با این کارمان می‌گوییم: زن باید این گونه باشد. وی تصریح کرد: با توجه به تجارب شخصی اینجانب‌، چادر در حقیقت این پیام را دارد که یک زن خبرنگار یا مجری، لازم نیست لباس‌های رنگی بپوشد، تا از راه مدل و پوشش خود به بیننده بیشتر برسد. بهتر این است که از راه ایده و عقیده، به این هدف برسد.
آلاء کرکی در پایان گفت: ان‌شاءالله که شبکه الکوثر به برکت آقا‌سید‌علی خامنه‌ای (حفظه‌الله) پاینده است. و آنچه در راه خداوند باشد به حق پاینده است.

ارتباط بازداشت های ترکیه با ایران

منابع آگاه خبر دادند که اقدامهای اخیر وبازداشتهای انجام شده در ترکیه ممکن است ایران را هدف گرفته باشد.

کاهش ثبت وفات به خاطر دریافت یارانه نقدی!

رییس اداره ثبت احوال نیکشهر گفت: ثبت واقعه وفات در شهرستان نسبت به سال های قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، افت چشمگیری داشتهاست.
وی افزود: تنها 30 درصد وفات ها در مهلت قانونی 10 روزه به ثبت رسیده اند و از ابتدای امسال تاکنون 256 مورد وفات در این منطقه ثبت شده است.
وی علت افت ثبت وفات را همکاری نکردن مردم به دلیل اخذ یارانه نقدی عنوان کرد.
رییس اداره ثبت احوال نیکشهر بدون ذکر نام اداره ای خاص گفت: ادارات مختلف نیز در زمینه ثبت وفات تمایلی به همکاری با ثبت احوال ندارند.

عملکرد خانه احزاب باید بازخوانی شود

مجتبی شاکری عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به احیای خانه احزاب گفت: رسانه‌ها و فعالان سیاسی عملکرد گذشته خانه احزاب را بازخوانی کنند تا مردم دچار تردید نشوند.

ممکن است در آینده خود را بیشتر سرزنش کنیم
با استادان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای دو روز به مناطق عملیاتی جنوب کشور رفتیم. برای این استادان جالب بود که از بیمارستان‌های صحرایی زمان جنگ هم بازدید کنند. بعضی از این استادان در زمان جنگ، خارج از کشور بودند و با دیدن این بیمارستان‌های صحرایی، احساس ندامت می‌کردند که چرا زودتر به آنجا نیامده‌اند. استادانی که در زمان جنگ در جبهه بودند، دیدن این صحنه‌ها برای‌شان تجدید خاطره شد. واکنش آنها خیلی برایم جالب بود. مرا سرزنش می‌کردند که چرا کاری نکردم که آنها زودتر عازم بازدید از این مناطق جنگی و بیمارستان‌های صحرایی شوند. این فضای جغرافیایی، بخشی از میراث جنگ ماست. رسیدگی نکردن به مناطق جنگی و نداشتن برنامه برای حفظ آثار معنوی جنگ، باعث خواهد شد که در آینده بیشتر خود را سرزنش کنیم.

تصمیم اصلاح طلبان برای راه اندازی 50 سایت خبری

در روزهای گذشته و با افزایش مخالفت ها با انتشار روزنامه های اصلاح طلب، برخی اخبار از افزایش تمایل اصلاح طلبان برای حضور در فضای مجازی حکایت دارد. به گزارش هشت صبح، برخی اخبار از تلاش برخی مدیران رسانه ای اصلاح طلب برای راه اندازی 50 سایت خبری در ماه های آینده حکایت دارد. بنابراین گزارش تلاش می شود بودجه این سایت ها از طریق تماس با افراد تاثیر گذار این جبهه و برخی مقامات دولتی متمایل به اصلاح طلبان تامین شود. راه اندازی این سایت های خبری با هدف هجمه به اصولگرایان از سویی و جهت دهی به افکار عمومی در کوتاه مدت برای انتخابات مجلس و برای بلند مدت در انتخابات ریاست جمهوری بعدی است. طیف رسانه ای اصلاح طلبان معتقدند فضای سایبری و سایت های پرمخاطب کشور در اختیار اصولگرایان است و امیدوارند با راه اندازی این سایت ها بتوانند خلأ حضور خود در این فضا را جبران کنند.

روحانی به این سخنان اعتراض کرده است

حمید رضا فولادگر عضو جامعه اسلامی مهندسین با تأکید بر اینکه خود دولت نیز به حرفهای حجاریان درباره انحلال مجلس اعتقادی ندارد، گفت: بنده شنیده‌ام که آقای رئیس‌جمهور نیز به صحبتهای حجاریان پاسخ داده و به نوعی نسبت به آن اعتراض کرده است.

بهترین غذای خواب آور!!؟
دانشمندان برخی از انواع پرونئین های حیوانی را دارای خواص منحصر به فرد می دانند که می تواند اثرات درمانی خاصی بر روی افراد داشته باشند.پژوهشگران دریافتند که از میان انواع "پروتئین های حیوانی" برخی از آنها دارای اثرات ضد استرس و آرام بخشی برای افراد هستند.گفتنی است پژوهشگران با مطالعه بر روی گروه های داوطلبان دریافتند که مصرف گوشت بوقلمون دارای اثرات آرام بخشی و خواب آوری بر روی افراد است.بررسی ها نشان می دهند در ترکیبات تشکیل دهنده گوشت بوقلمون میزان بالای "تریپتوفان" وجود دارد که سبب تشکیل "ماده شیمیایی سروتونین" در بدن می شود.ماده شیمیایی سروتونین نقش بسیار تعیین کننده ای در تنظیم چرخه خواب افراد و ایجاد حس خواب آلودگی در آنها دارد.پژوهشگران مصرف گوشت بوقلمون به میزان استاندارد را به افرادی که دچار بی خوابی هستند و یا به دلیل سفر دچار بر هم خوردن ساعت بیولوژیک بدن شده اند در وعده غذایی شام توصیه می کنند.در عین حال پژوهشگران توصیه می کنند افراد گوشت بوقلمون را به صورت کبابی و یا آب پز مصرف کنند و تا امکان از سرخ کردن آن خودداری نمایند تا خطر کمتری متوجه سلامت "قلب" آنها شود.

رژیم صهیونیستی؛ بزرگ‌ترین تهدید برای امنیت خاورمیانه
نتایج نظرسنجی از مردم 15 کشور خاورمیانه درباره بزرگ‌ترین تهدید برای امنیت منطقه، نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی بزرگ‌ترین تهدید برای امنیت خاورمیانه است. این نظرسنجی را موسسه فرانسوی «تی‌ای‌اس‌ای‌وی» به روش مصاحبه تلفنی با ۲۸ هزار بزرگسال در 15 کشور در تاریخ 9 تا 19 نوامبر 2013 میلادی (18 تا 28 آبان 1392) اجرا کرده و نتایج آن در 6 دسامبر 2013 میلادی (15 آذر 1392) انتشار یافته است. نتایج نشان می‌دهد که 46 درصد از پاسخگویان، رژیم صهیونیستی و 21 درصد، آمریکا را بزرگ‌ترین تهدید برای امنیت خاورمیانه می‌دانند.

هواپیمای بابک زنجانی اجازه فرود نیافت

در یک اتفاق عجیب، روز دوشنبه در حالی‌که پرواز قشم‌ایر از تهران به مقصد استانبول در حرکت بود و در حالی‌که هواپیما آماده فرود در مقصد بود، برج مراقبت فرودگاه استانبول به هواپیما اعلام می‌کند که هواپیمای قشم ایر متعلق به بابک زنجانی است و اجازه فرود در فرودگاه را ندارد و باید به تهران بازگردد.

اصلاح‌طلبان نیازمند کمک غرب هستند!
یک روزنامه انگلیسی در یکی از تازه‌ترین یادداشت‌های خود بر رابطه تنگاتنگ مدعیان اصلاحات با مقامات کشورهای بیگانه تاکید می‌کند.
فایننشال تایمز می‌نویسد:‌ «چیزی که اصلاح‌طلبان به خوبی متوجه شده‌اند این است که ادامه حیات و بقایشان وابسته به سیاست خارجی دولت جدید در رابطه با قدرت‌های غربی است. یعنی به عبارتی ایالات متحده ناجی آنها خواهد بود! آنها می‌دانند حل مسئله هسته‌ای در دولت فعلی، ]چون ادامه سیاست خارجی اصلاحات است[ باعث حیات دوباره و قدرت گرفتن آنها خواهد شد
در یادداشت این روزنامه‌ انگلیسی علت شکست اصلاح‌طلبان به صراحت عنوان می‌شود:‌ «اگر مذاکرات هسته‌ای که طی آنها ایران کلیه فعالیت‌های خود را تعلیق کرده بود با شکست مواجه نمی‌شد ]به این معنی که ایران به ذلت و خواری مقابل غرب ادامه می‌داد[ اصلاحات هنوز هم یک جریان پویا و زنده بود
به گزارش پایگاه خبری 598، فایننشال تایمز تاکید می‌کند که اصلاح‌طلبان در ایران نیاز به حمایت غرب برای ایجاد تغییرات درکشورشان دارند.

گریه‌های «ابرو گوندش» برای «رضا ضراب»

شبکه استار ترکیه که هر ساله مسابقه «صدای برتر ترکیه» را پخش می‌کند، در نخستین قسمت امسال خود با «ابروگوندش» خواننده و همسر رضا ضراب در مورد حوادث اخیر گفت‌وگوی کوتاهی داشته است. «ابرو گوندش» که یکی از چهار داور این مسابقه بود، در پاسخ به پرسش مجری که خواستار توضیح در مورد حوادث اخیر و بازداشت همسرش شد، با چشمان پر اشک و اندوه گفت: «رضا» همسر من و پدر فرزندم است. ما با عشق با هم ازدواج کردیم. همانگونه که سالها پیش بیماری سختی را پشت سر گذاشتم، می‌گویم که از پس هر تاریکی صبحی هست و من به آن صبح امیدوارم. وی افزود: من قبل از ازدواج هم خواننده بودم، بعد از ازدواج هم به کارم ادامه دادم و همچنان هم - حتی با وجود اتفاقات اخیر - این کار را ادامه خواهم داد. سپس مجری گفت ما سعی خواهیم کرد با فضای برنامه و شوخی، اندوه تو را کمک کنیم.

وزیران خارجه لهستان و سوئد در راه تهران

پس از آن‌که تهران در این هفته میزبان وزیر خارجه ایتالیا بود، خبرگزاری ایرنا به نقل از یک منبع مطلع نوشت: رادوسلاو سیکورسکی، وزیر امور خارجه لهستان و کارل بیلدت، وزیر امور خارجه سوئد طی دو ماه آینده به تهران سفر می‌کنند.پیش از این، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان از سفر تعداد بیشتری از وزیران امور خارجه کشورهای اروپایی به تهران خبر داده بود.

نمره دولت قبلی درروابط بین‌الملل

نصرت ا... تاجیک سفیر سابق ایران در اردن درباره سیاست خارجی دولت گذشته گفت: متأسفانه دولت پیشین اعتقادی به ادبیات بین‌المللی نداشت ورئیس‌جمهور پیشین یک دستگاه موازی چند نفره راه انداخته بود و خود را از عقل و نظرات کارشناسی محروم کرده بود، بنابراین تفاوت بین دولت گذشته و کنونی در چگونگی و میزان شناخت صحنه جهانی و روابط بین‌الملل است که نمره دولت قبلی صفر است.

قدیمی‏ترین ژنوم جهان
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد آمریکا موفق به کشف قدیمی ترین ژنوم جهان شدند. این ساختار ژنوم متعلق به یکی از نیاکان دور انسان به نام هومینین بوده و یک میلیون سال قدمت دارد.هومینین یکی از زیرمجموعه های انسان ساییان بوده و حدود 2 میلیون سال قبل روی کره زمین پدیدار شد. نکته جالب توجه درباره ژنوم یک میلیون ساله این است که انسان ساییان در مناطقی با آب وهوای گرم می زیستند، اما شرط لازم برای بقای ژنوم، آن هم به مدت یک میلیون سال، قرار گرفتن آن در هوای سرد و حتی انجماد است. محققان معتقدند در صورت فراهم شدن شرایط می توانند کدژنتیکی ذخیره شده در این ژنوم را به طور کامل بازیابی کنند. البته این تنها نمونه از بازیابی کدژنتیکی موجودات باستانی نیست. برای مثال دانشمندان در حال تحقیق روی میکروب عامل طاعون هستند. ژنوم موجودات زنده علاوه بر کدهای ژنتیکی، می تواند نحوه تاثیرگذاری شرایط جوی و آب و هوایی بر موجودات زنده و چرخه زندگی آن ها را روشن سازد. قدیمی ترین ژنوم کشف شده تا کنون متعلق به گونه ای اسب بود که 700000 سال قبل در شمال غربی کانادا می زیسته است. ساختار ژنوم موجودات زنده در برگیرنده تمام محتوای ژنتیکی یاخته آن ها شامل دی ان ای، هسته، کلروپلاست و میتوکندری بوده و حاوی دستورالعمل های ارثی برای ساخت، پیشبرد و نگهداری یک موجود زنده است. بر اساس تحقیقات انجام شده، اجزای DNA در دمای زیر صفر تا چند میلیون سال، دست نخورده و سالم باقی می ماند.

حقوق 10میلیونی برای بازنشستگان خاص

فرارو: خبرها حاکی است که در حال حاضر بازنشستگان خاصی هستند که بیش از 10 میلیون تومان حقوق بازنشستگی می‌گیرند که این مسأله رعایت نکردن سقف حقوق بازنشستگی است. در حال حاضر هیأت هزار نفر عضو صندوق بازنشستگی وجود دارند که بالاتر از سقف بازنشستگی می‌گیرند و نظارتی بر آن نیست و این مابه‌التفاوت در حدود 100 میلیارد تومان است.

سفر استراو به ایران در نیمه دوم دی

عباسعلی منصوری‌آرانی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس، درباره زمان سفر هیات پارلمانی انگلیس به سرپرستی جک استراو وزیر خارجه پیشین این کشور به تهران گفت: سه‌شنبه (سوم دی) با رایزنی‌های که با محمدحسن حبیب‌الله‌زاده کاردار غیرمقیم ایران در انگلیس داشتم، قرار بر این شد تا هیات پارلمانی انگلیس به سرپرستی جک استراو نیمه دوم دی ماه به تهران سفر کند.به گزارش خانه ملت، نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس افزود: هیات پارلمانی انگلیس در سفر به تهران با علی لاریجانی رئیس مجلس، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس و برخی مقامات سیاسی کشور دیدار می‌کند.

درخواست یک نماینده از وزیر اطلاعات

مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه در مجلس از وزیر اطلاعات خواست نسبت به ماجرای شنود دفتر علی مطهری شفاف‌سازی کند.

آخرین بازمانده زمین
شیوه عجیب تنفس نوعی سوسمار آن‌ را به بازمانده احتمالی زمین به هنگام بروز بلای طبیعی نابودکننده دیگر گونه‌ها، تبدیل می‌کند. مطالعه جدید نشان می‌دهد «سوسمار صحرایی» (ساوانا مانیتور) مانند پرندگان، از طریق حلقه‌ای یک طرفه نفس می‌کشد.این یافته‌ها عجیب است، زیرا جریان هوای تک‌جهتی پرندگان به دلیل نیازشان به اکسیژن بالای حین پرواز تکامل یافته است.محققان دانشگاه اوتا معتقدند این ویژگی در سوسمارها می‌تواند اقدامی سازگارانه با سطوح پایین‌تر اکسیژن بر روی زمین باستانی بوده باشد.در ابتدای عصر تریاسه و حدود 250 میلیون سال پیش، اکسیژن 12 درصد هوا را در مقایسه با 21 درصد کنونی، تشکیل می‌داد.ماتیو ودل، زیست‌شناس دانشگاه علوم بهداشت وسترن نیز گفت: ما می‌دانیم زمانی که سیارک بعدی به زمین برخورد کند، سوسمارهای صحرایی وارثان زمین خواهند بود.یافته‌های جدید نشان می‌دهد تنفس یک طرفه شاید 270 میلیون سال پیش و 20 میلیون‌ سال زودتر از آنچه تصور می‌شد، پی‌ریزی شده است. به جز تمساح امریکایی، سوسمار صحرایی تنها خزنده شناخته‌شده‌ای است که می‌تواند به این شیوه نفس بکشد. این شیوه متفاوت از روش نفس کشیدن انسان‌ها و دیگر پستاندارانی است که دارای الگوی تنفسی «جزر و مدی» یا دو طرفه هستند. تنفس جزر و مدی بدین معناست که هوا از طریق مسیرهای هوایی وارد ریه‌ها می‌شود و سپس دوباره از همان مسیر به بیرون جریان می‌یابد. ریه‌های پرندگان به جای اینکه مانند ریه انسان تا حدی با هوای مانده پر شوند، حاوی هوای با محتوای اکسیژن بالاتری هستند که به آنها حین پرواز کمک می‌کند. کالین فارمر، نویسنده ارشد این مطالعه و دانشیار زیست‌شناسی دانشگاه اوتا، معتقد است چون ریه‌های سوسمارها دارای ساختار متفاوتی از ریه‌های پرندگان و تمساح‌ها هستند، ممکن است جریان هوای یک طرفه به طور مستقل تکامل یافته باشد.چنین تکاملی حدود 250 میلیون سال پیش در شاه‌سوسماران رخ داده و این گروه موجب پیدایش تمساح‌ها، دایناسورها و پرندگان شده است.این مطالعه نشان داد هوا وارد نای سوسمار می‌شود و سپس به درون مسیرهای اصلی هوایی که وارد ریه می‌شوند، جریان می‌یابد. اما به جای جریان‌یافتن دوباره به صورت جزر و مدی و از همان راه در مسیر بازگشت، هوا از مسیر هوایی تک‌جنبی به مسیر بعدی و از خلال بین مسیرها حرکت می‌کند. نتایج این تحقیق حاکی از آن است دیدگاه‌های پیشین در خصوص عملکرد الگوهای یک طرفه جریان هوا ناکافی هستند.

نباید از دولت توقع زیادی داشته باشیم

سیدحسین نقوی سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: برخی انتقادها از دولت منطقی نیست. فکر نمی کنم انتظاری که از دولت احمدی نژاد در سال هفتم داشتیم را هم اکنون از دولت یازدهم داشته باشیم.

اصولگرایان مدل جدیدی برای انتخابات طراحی کنند
مجتبی شاکری عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی درخصوص سازوکار اصولگرایان برای انتخابات، اظهار داشت: سازوکار اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری با اقدام برخی از افراد به شکست انجامید، در صورتی که همین سازوکار در انتخابات شوراها، مجلس و ریاست‌جمهوری سابق پاسخ داد و به همین جهت معتقدم بزرگان باید دور هم بنشینند و مدل جدیدی را برای انتخابات آینده طراحی کنند. وی درباره «منظور شما از بزرگان چیست؟» تصریح کرد: بالاخره در جامعه روحانیت آیت‌الله مهدوی‌کنی موثر هستند، ضمن اینکه افراد تاثیرگذاری هم در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور دارند که می‌توانند درباره مدل انتخابات با هم صحبت کنند، البته به‌اعتقاد بنده باید در انتخابات به چهره‌های جدید توجه کرد و به‌عبارتی نوآوری داشت. عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران در پایان تصریح کرد: نباید فقط در حرف به بزرگان روی آورد، بلکه باید در عمل نشان داد،. دیدیم برخی از آقایان در انتخابات ریاست‌جمهوری یادداشت آیت‌الله مهدوی‌کنی برای رسیدن به وحدت را نپذیرفتند.

تجمع دانش آموزان شین‌آبادی

حدود 13 نفر از کودکان حادثه دیده شین آباد که از ناحیه صورت، دست و پا دچار سوختگی شده بودند، روز گذشته با تجمع مقابل نهاد ریاست جمهوری، خواستار دیدار با رئیس جمهور شدند. این دانش آموزان که عمدتا به همراه پدر و مادرشان به تهران آمده‌اند، یکصدا فریاد می‌زدند، ما می‌خواهیم رئیس جمهور را ببینیم و حقمان را می‌خواهیم .

مهم‏ترین پایتخت‏های که جابجا شدند
با نگاهی به پایتخت های منتقل شده در سطح جهان در می‏یابیم که بیش از 90 در صد آنها در سال های میانی قرن بیستم و حتی قبل از آن منتقل شده اند و به جز مالزی که پوتراجایا را در سال 1995 به بهره برداری رساند تا به امروز تنها حرف و حدیث انتقال است که دور سر جاکارتا، تهران، بانکوک و... می چرخد پوتراجایا یک شهر برنامه‌ریزی شده واقع در جنوب کوالالامپور و پایتخت اداری کشور مالزی است. چندین اداره دولتی از شهر متراکم و شلوغ کوالالامپور که بزرگترین شهر کشور است، به این شهر منتقل شدند. با این وجود، کوالالامپور همچنان به‌عنوان پایتخت ملی و قانونی مالزی به شمار می‌رود. پوتراجایا همانند کوالالامپور و جزیره لابوان، یک ناحیه فدرال است. ایده تاسیس پایتخت اداری جدید به‌عنوان جایگزین کوالالامپور، در اواخر سال 1980 و در زمان حاکمیت ماهاتیر محمد چهارمین نخست وزیر مالزی شکل گرفت. هدف از این کار، کاستن از تراکم کوالالامپور و فراهم کردن زمینه‌های ادامه توسعه این شهر به عنوان مرکز تجاری و مالی کشور بود. پوتراجایا در 19 اکتبر 1995 بنیان نهاده شد و به عنوان سومین منطقه فدرال مالزی پس از کوالالامپور و لابوان معرفی شد. اما هم اکنون هم کوالالمپور نسبتا شلوغ است و شلوغی آن ارتباط مستقیمی با صنعت توریسم و چند قومیتی بودن این شهر دارد و پوتراجایا اگرچه یک تجربه موفق محسوب می شود

اوباما از همسرش طلاق می‌گیرد

رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک منبع نزدیک به رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید فاش کردند که باراک اوباما درصدد طلاق دادن همسرش است.

سردترین نقطه جهان کجاست؟
دانشمندان آمریکایی موفق به شناسایی سردترین مکان زمین شده‌اند که دمای آن به زیر 91 درجه سانتیگراد می‌رسد.این مکان تازه کشف شده که در کنار خط‌الراس کوه قطب جنوب قرار دارد، می‌تواند طی چند دقیقه چشمها، بینی و ریه انسان را منجمد کند.این بدان دلیل است که دمای آن تقریبا 13 درجه پایینتر از نقطه‌ای (منفی 78.5 درجه سانتیگراد) است که دی‌اکسیدکربن از گاز به یخ خشک تبدیل می‌شود.
این کشف رکوردشکن توسط محققان مرکز ملی داده‌های یخ و برف آمریکا انجام شده است.
تصور می‌شود که این نقطه منفی 91.2 درجه‌ای که یکی از چندین نقطه سرد ثبت شده بر خط‌الراس کوه است، در ارتفاع بیش از 3.7 کیلومتری کوهستانی موسوم به Dome Fuji کشف شده باشد.

واکنش بابک زنجانی به نامه اخیر 12 نماینده

پس از آن‌که 12 نفر از نمایندگان اصولگرای شاخص مجلس در نامه‌ای سرگشاده به سران قوا خواستار پیگرد بابک زنجانی شدند، این میلیاردر پرحاشیه دیروز در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: امروز تلاش‌های من آزاردهنده شده، ولی چون یک‌بار من را ندیده‌اید و حتی نمی‌دانید چه کرده‌ام قضاوت سالمی نکردید؛ با عرض معذرت حتی شما نمی‌دانید من بابت این زحماتی که کشیده‌ام آیا پرونده قضایی دارم یا خیر و دست به دامان دستگاه‌‌ها شده‌اید، در صورتی که اگر یک‌بار از خودم می‌خواستید با کمال میل و افتخار با مدرک و دلیل نشان می‌دادم جرثومه نیستم و یک قهرمان بودم.

وی افزوده است: آن‌قدر دستگاه‌های نظارتی در کشور فعالند که بعید است کسی در این حجم کاری فساد کند و همه نگاه کنند. در بخش دیگری از یادداشت زنجانی آمده است: در هر صورت من کار کرده‌ام، شاید اشتباهی در کار من دیده شود، ولی حتما خطا نکرده‌ام و کسی با این حجم کار احتمال اشتباهش هست، ولی یادآور می‌شوم من هم مثل شما از جان و مالم گذشته‌ام و برای خدمت به کشور کار کرده‌ام و چیزی برای از دست دادن ندارم.

علام مسؤولیت کشتن کارمند صهیونیست
کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین مسؤولیت تیراندازی به یک کارمند وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در نزدیکی دیوار مرزی غزه و سرزمین‌های اشغالی را به عهده گرفتند. کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطینی اعلام کرده اند که این اقدام در واکنش به کشته شدن دو فلسطینی در غزه و کرانه باختری صورت گرفته است.

اخبار کوتاه:

* اعتراضات عمومی به اعلام موافقت مسئولان ارشد استان اردبیل با سفرهای اعضای شورای شهر به کشورهای خارجی با هزینه شهرداری نشان می‌دهد مجادلات فرسایشی در مرکز استان همچون دوره قبل شورای شهر، مجدداً احیا خواهد شد. به گزارش خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی از اردبیل، سفرهای بدون دست‌آورد اعضای دوره سوم شورای شهر اردبیل آغازگر سفرهای بی‌رویه خارجی مدیران و مسئولان دولتی استان نیز بود که علاوه بر هزینه‌های کلان مستقیم، هزینه‌های جنبی زیادی نیز به بارآورد. استان اردبیل از نظر اقتصادی یکی از استانهای کم برخوردار کشور است و سالانه تعداد زیادی از مردم برای دریافت درصدی تخفیف انشعابات آب، برق و... منازل خود از مسئولین دستگاه تلاش ناموفقی دارند. در چنین شرایطی، تحمیل هزینه‌های سفرهای خارجی به بودجه استان، قابل توجیه نیست و انتظار مردم اینست که این پول‌ها صرف کمک به نیازمندان، عمران و آبادانی و ترویج فرهنگ دینی شود.

*
گروهی با عنوان "جامعه بازماندگان جنگ تحمیلی" با جمع‌آوری امضاء از رزمندگان و جنگ‌زدگان، مطالباتی را فهرست کرده و درصدد رسیدن به آنهاست. این گروه، برای رزمندگان 16 مورد و برای جنگ زدگان 17مورد مطالبات در نظر گرفته و در مقدمه این فهرست اعلام کرده "تاکنون خویشتن‌داری و بردباری رزمندگان، جنگ‌زدگان و دیگر آسیب دیدگان جنگ باعث شده تا مسئولان امر در جبران بازماندگی‌ها و خسارات و تأمین نیازهای این جامعه بزرگ دچار قصور، غفلت و سهل‌انگاری شوند و صاحبان اصلی انقلاب را به فراموشی بسپارند". در پایان این مقدمه آمده است: "با یادآوری مطالبات کلی خود منتظریم تا دولتمردان و گردانندگان نهادهای ذیربط، رسیدگی به خواست‌های حداقلی ما را در دستور کار قرار دهند و علاوه بر پذیرش رسمی آن‌ها، یکایک مطالبات را تا پایان سال 1392 برآورده سازند."


https://shoma-weekly.ir/t51pw0