گفته می‌شود که...

کاش «روحانی» خدمت سرهنگ‌ها را می‌دید /توهین شرکت تویوتا به مقدسات اسلامی/ شناسایی جاعل فیس بوکی محسن رضایی/ جایزه 25 میلیون تومانی برای مصلی تهران/ساخت فیلم زندگی "هیلاری کلینتون" / جدایی همسر یک استقلالی بخاطر اعتیاد و...

دیدار خانواده ی عسگراولادی با علما و مراجع در قم

خانواده حبیب‌الله عسکراولادی پیش از ظهر امروز طی سفری به قم با علما و مراجع عظام تقلید دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

خانواده این مبارز انقلابی که چندی پیش به دیار حق شتافت امروز با حضرات آیات مکارم‌شیرازی، نوری‌همدانی، جوادی آملی،‌ هاشمی شاهرودی و استادی دیدار دارند و فردا در برنامه‌ای مجزا با آیت‌الله وحید خراسانی و آیت‌الله علوی گرگانی برای تشکر و قدردانی از پیام‌ها و ابراز همدردی نسبت به رحلت عسکر اولادی دیدار می‌کنند.

16 آذر چه کسانی به دانشگاه می‌روند؟

همزمان با شانزدهم آذر، روز دانشجو، بسیاری از چهره‌های برجسته سیاسی کشور به دانشگاه می‌روند تا در مراسم‌ ویژه این‌روز به ایراد سخن بپردازند. براساس آخرین خبرها در این باره، حسن روحانی، رئیس‌جمهور روز دانشجو به دانشگاه شهید بهشتی می‌رود تا در مهم‌ترین برنامه این روز حضور یابد. همچنین دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران گفته است که حضور قالیباف، جلیلی و صفارهرندی درمراسم شانزدهم آذر دانشگاه تهران قطعی شده است.

جاعل فیسبوکی محسن رضایی شناسایی شد

درحالی که این روزها استفاده دولتمردان از شبکه‌های اجتماعی به موضوع روز محافل سیاسی تبدیل شده است، پایگاه اطلاع‌رسانی محسن رضایی دیروز گزارش داد فردی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی، اخباری را در ارتباط بادبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام جعل می‌کرد، شناسایی شد. گفته می‌شود شناسایی این فرد به دنبال جعل خبری درخصوص یکی از صحابه پیامبر اسلام(ص) که در فیسبوک از قول رضایی منتشر شده بود، صورت گرفته است.

توهین شرکت تویوتا به مقدسات اسلامی

شرکت خودروسازی تویوتا که مدت هاست با ورود به بازار های ایران توانسته جایگاه ویژه ای را نزد مردم کشورمان پیدا کند، در مدل های 2012 و 2013 کمری خود نام مقدس "الله" که برای مردم مسلمان ما کلمه ای مقدس به حساب می آید را در کف پای قسمت راننده حک کرده که جای بسی تامل دارد. این اقدامات برای نخستین بار نیست که اتفاق می افتد و جا دارد مسئولین ذیربط با مقداری حساسیت مراقب اعتقادات مردم باشند و قبلا نیز مشاهده کرده ایم برخی از همین کشورهای کمونیستی دست به این اقدامات زده اند و هنوز جامعه اسلامی کشتار مسلمانان در میانمار را فراموش نکرده است.

جدایی همسر یک استقلالی بخاطر اعتیاد

برنامه امروز ویتامین ث یک آیتم خوب داشت. آیتمی که یکی از ستاره های سابق فوتبال کشور و تیم استقلال بی پرده و صریح از سالهایی سخن گفت که با اعتیاد دست و پنجه نرم می کرده است و اسیر مواد مخدر بود.رضا رجبی متولد محل نازی آباد تهران و فردی که پایش از دوران نوجوانی به ورزشگاه ها باز شد و برای تامین هزینه های خود در ورزشگاه پیر شهر تهران شهید شیرودی به فروختن نان و یخ و تخمه می پرداخت و از همان سال ها توانست به عنوان بازیکن وارد باشگاه استقلال شده و تا پایان دوران فوتبالش نیز عضویت این باشگاه را داشته باشد. او بنا به گفته خودش در سن 21 سالگی و برای نخستین بار و به بهانه مرگ پدر و به توصیه دوستی ناباب با مواد مخدر آشنا شد تا از آلام درد جانکاه فقدان پدرش فاصله گرفته و با این حقیقت تلخ کنار بیاید.
اما این نوع تسکین گرفتن رفته رفته برای وی تبدیل به یک عادت شد. عادتی تلخ و جانکاه. عادتی که از خط قرمز اعتیاد هم عبور کرد تا فوتبالیست پر آوازه کشورمان رفته رفته تبدیل به یک خیابانگرد و کارتن خواب شود. جدایی همسر به همراه سه فرزند از رضا رجبی، یکی از سنگین ترین تاوان هایی بود که او در زندگی اش پرداخت کرد. سال ها بی خبری خانواده از او و گرفتار شدن در غم غربت آن هم در اوج اعتیاد سالهای زیادی از عمر این ورزشکار را از بین برد تا اینکه سرانجام رضا رجبی به نقطه ای می رسد که از خود منزجر می شود. همین انزجار باعث می شود تا او یکبار دیگر به آغوش گرم جامعه بازگردد. رضا رجبی هم اینک نزدیک به 15 سال است که پاک زندگی می کند و خود نیز لیدر معتادان زیادی است که خواهان پاک زندگی کردن هستند. رجبی که از جمله تحصیلکرده های ورزش محسوب می شود صبح امروز در گفت و گویی صریح و بی پرده تجربیات تلخ خود را در اختیار بینندگان تلویزیونی قرار داد.

دعوت دانشجویان از احمدی‌نژاد برای مناظره

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران با انتشار نامه‌ای از محمود احمدی‌نژاد خواستند اگر به عملکرد خود در طول 8 سال ریاست جمهوری‌اش مطمئن است و برای پرسش‌های دانشجویان درباره آثار اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی کارهایش در آن 8 سال پاسخی دارد، به دانشگاه تهران برود، با نمایندگان دانشجویان مناظره کند و واکنش آن‌ها را ببیند. به گزارش عصر ایران،‌ در این نامه خطاب به احمدی‌ن‍ژادآمده: «اگر شما این قدر به خود مطمئن بودید، چرا در دادگاه‌تان حاضر نشدید؟ آیا جز این است که در دادگاه باید همه چیز به‌طور مستند ارائه شود و نمی‌توان همانند مناظره‌ها با فرافکنی و تهمت زدن و جوسازی، کار را از پیش برد؟»

جایزه 25 میلیون تومانی برای مصلی تهران

امام‌خمینی (ره)- برای ساخت بخش‌های ناتمام، مسابقه طراحی معماری برگزار کرده‌اند.در این مسابقه، سه جایزه به ترتیب از 25 تا 10 میلیون تومان به نفرات اول تا سوم ارائه‌کننده بهترین نقشه معماری تعلق می‌گیرد. عوامل مصلای تهران درباره بخشی که طراحی معماری آن به مسابقه گذاشته شده، اعلام کرده‌اند: این قسمت 480 هزار مترمربع مساحت دارد و قرار است جوابگوی برنامه‌های مذهبی، نیازهای اجتماعی و فرهنگی مردم تهران و در شرایط خاص پاسخگوی حوادث غیرمترقبه و مدیریت بحران باشد.
کارفرمای پروژه‌ای که در این قالب قرار است در محل مصلای تهران ساخته شود، همچنین اعلام کرده است: در این مجموعه دریاچه به همراه جزایر مصنوعی با قابلیت قایقرانی و ورزش‌های آبی ساخته می‌شود.

«جواد امام» مدیرعامل جدید بنیاد باران شد
سیدحسن رسولی رئیس هیات مدیره بنیاد باران با اشاره به جلسه اعضای هیات مدیره بنیاد باران، گفت: جواد امام معاون وزیر نیرو در دولت اصلاحات به‌عنوان مدیرعامل جدید و بنده به عنوان رئیس هیات مدیره برای 4سال در دوره سوم انتخاب شدیم.

کاش «روحانی» خدمت سرهنگ‌ها را می‌دید
الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در افتتاحیه پل صدر که توسط قرارگاه خاتم الانبیا(ص) ساخته شد با خود گفتم که کاش آقای روحانی بود و می‌دید که سرهنگ‌های مملکت چه خدماتی را به مردم مومن و صبور کشور کرده‌اند.

اغراق درباره برکناری کارشناسان انرژی اتمی

خبر دیگر این که نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی گفت: درباره اخراج یا برکناری کارشناسان و تکنیسین‌های سازمان انرژی اتمی اغراق شده و کسانی که این مباحث را مطرح کرده‌اند، اطلاعات درستی به آن‌ها داده نشده است. محمد فیروزی به ایرنا گفت: تا جایی که اطلاع دارم کسی از سازمان انرژی اتمی اخراج نشده است، شاید مواردی از جابه‌جایی باشد اما این‌که کسی اخراج شده باشد و یا از بهره علمی و دانش آن‌ها استفاده نشود، این گونه نبوده است.

سؤالات «آشنا» به جای پاسخ به پرسش‌ها

تاکید رئیس‌جمهور بر تبدیل نویسندگان ممنوع‌القلم به سریع‌القلم در این دولت در جریان گزارش صد روزه همچنان با واکنش مسئولان و صاحب‌نظران مواجه است. در همین‌باره دیروز حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با فارس در واکنش به انتقادها از اظهارات روحانی گفت که «از کجای وزارت ارشاد مصاحبه کرده‌اند که نویسنده ممنوع‌القلم نداریم؟»

گفتنی است، این موضعگیری در حالی است که حسینی، وزیر پیشین ارشاد دیروز در گفت‌وگو با روزنامه جام‌جم در پاسخ به پرسشی در این خصوص وجود افراد ممنوع‌القلم در دولت قبل را تکذیب کرده بود.

عربستان دعوت کرد، «ظریف» نپذیرفت
عبدالرحمن راشد سردبیر سابق روزنامه الشرق الاوسط و مدیرکل شبکه تلویزیونی سعودی العربیه در مطلبی در روزنامه الشرق الاوسط نوشت: محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران به شیوه قدیمی ایران برای استفاده از رسانه‌ها به عنوان اهرم فشار سیاسی متوسل شد. عبدالرحمن راشد افزود: وی (ظریف) گله و شکایت کرد که خواهان سفر به عربستان بود اما آنها (مقامات عربستان) درخواستش را نپذیرفته‌اند درحالی که حقیقت برعکس است و آنها با درخواستش موافقت کرده بودند و زمانی را برای ملاقات با همتای سعودی‌اش تعیین کردند اما نپذیرفت.

حضور دوباره وزیرعلوم در مجلس طی دو هفته آینده

چند روزی است که موضوع استیضاح وزیر علوم به دلیل برخی انتصابات در مجلس کمتر مطرح می‌شود، اما رفت و آمدهای او به بهارستان ادامه دارد. بر همین اساس معاون پارلمانی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری از حضور دوباره فرجی‌دانا، وزیر علوم در مجلس طی دو هفته آینده خبر داد. سعدالله نصیری قیداری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه روزسه‌شنبه وزیر علوم در مجلس، گفت: در این جلسه دو پرسش مطرح شد که یکی از آنها مربوط به تغییر رئیس جهاد دانشگاهی بود که نمایندگان قانع شدند و پرسش بعد در ارتباط با برگشت به تحصیل دانشجویان محروم از تحصیل بود که قرار بر این شد وزیر دوباره برای توضیحات بیشتر در مجلس حاضر شود.

ادعای سایت دانشگاه «احمدی‌نژاد»
سایت دانشگاه بین‌المللی ایرانیان مدعی شده است که این دانشگاه در مرجع اولیه تاسیس(وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری) و همچنین مرجع نهایی و رسمی تاسیس (اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری - سازمان اسناد و املاک کشور) کلیه مراحل قانونی را طی و هویت خود را تثبیت نموده است و از نظر آنان مراحل قانونی طی شده و اسناد و مدارک ارائه شده صحیح و منطبق بر قانون بوده است.

عواقب عدم پذیرش مناظره از سوی دولت
علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌ای محمود احمدی نژاد در دولت نهم و دهم با بیان اینکه درخواست مناظره احمدی‌نژاد از روحانی ربطی به مجادله‌های گزارش 100 روزه ندارد، گفت: رئیس یک دولت پاسخگو، با دعوت دکتر احمدی‌نژاد برای مناظره، برخوردی منطقی و منصفانه داشته باشد.
با اشاره به اینکه این دعوت با هدف مجادله و منازعه با رئیس‌جمهور بر سر ادعاهای مطروحه در گزارش صد روزه انجام نشده است، گفت: دکتر احمدی‌نژاد بر مبنای احساس تکلیف دینی و ملی، از ایشان دعوت به مناظره کرده است و اگر به آن پاسخ مثبت داده نشود، اولا دولت جدید خود را از شناخت درست وضعیت کشور و مردم را از حق دانستن محروم خواهد کرد، ثانیا تکلیف از رئیس‌جمهور سابق برای کمک به دولت جدید ساقط خواهد شد و ثالثا اگر رئیس‌جمهور و اعضای دولت، تمام وقت دولت جدید را به تخریب دولت قبل بگذرانند، قطعا هیچ پاسخی جز سکوت از دکتر احمدی‌نژاد نخواهند شنید.

درخواست برای بررسی باران های اسیدی

ایرنا: سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس از دولت خواست، برای بررسی معضل باران اسیدی در استان خوزستان جلسه اضطراری تشکیل دهد.

کلافگی شدید کاخ سفید از انتقادات اسرائیل به توافق ژنو
یک مقام دولت اوباما می‌گوید: کاخ سفید به شدت از انتقادات آشکار مقامات اسرائیلی در مورد توافق موقت ایران و غرب کلافه شده است. مقامات اسرائیلی می‌گویند که آمریکا در تلاش برای حل مسئله هسته‌ای ایران از مسیر دیپلماسی است اما به هر قیمتی مصمم به اجتناب از رویارویی با ایران نیست.
تایمز اسرائیل نوشت: نتانیاهو و اوباما دارای ارتباط تلفنی معمول و منظم بر سر مسئله هسته‌ای هستند اما یک مقام ارشد آمریکا می‌گوید: ما می‌فهمیم که در اسرائیل برای اتخاذ موضعی تند علیه ایران حمایتی آشکار وجود دارد و دولت آمریکا به دنبال اجتناب از رویارویی با ایران نیست اما پنجره‌ای وجود دارد که دولت جدید در ایران و تصمیم اوباما باعثش شده، آن هم بیش از هر زمان دیگری. ما اهرم خودمان را داریم و می‌خواهیم از آن استفاده کنیم.
براساس این گزرش، اختلاف اوباما و نتانیاهو مسئله‌ای است که دولت آمریکا با آن کنار آمده و دیگر یک بحران محسوب نمی‌شود.

بازداشت فعالان سایبری مرتبط با بیگانگان

مهر: احمد قربانی معاون دادستان کرمان درباره بازداشت چند مجرم سایبری گفت: با تلاش سازمان اطلاعات سپاه کرمان 16 نفر از فعالان سایبری مرتبط با بیگانگان، شناسایی و دستگیر شدند.

۳ نکته مهم در پرونده کرسنت از نگاه نادران

الیاس نادران، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: فساد، رعایت نکردن منافع ملی در قیمت‌گذاری گاز و نقض حاکمیت ملی، سه مساله مهم در پرونده کرسنت است.به گزارش فارس، نادران در جمع خبرنگاران در توضیح این سه مساله گفت: اولین مساله بحث فساد است که موجب ابطال این قرارداد در دادگاه لاهه شده است و در لایحه دفاع ایران این مساله به عنوان دلیل ابطال قرارداد ذکر شده است. وی افزود: باید لایحه سوم به دادگاه لاهه ارسال شود و متاسفانه دولت در این مساله تاخیر کرده است و دولت نیز یک مهلت یک ماهه گرفته و آن‌طور که وزیر نفت گفته‌اند لایحه دفاع طی یکی دوهفته آینده به این دادگاه ارسال خواهد شد.

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: نکته دوم بحث حاکمیت ملی و نقض آن است که در این قرارداد مورد توجه قرار نگرفته است. در صورتی که در این قرارداد شرکت خارجی در مرزهای حاکمیت ملی ایران مشغول به کار باشد باید با پرچم ایران کارکند و در صورتی که بخواهد با پرچم امارات به فعالیت خود ادامه دهد باید در خارج از آب‌های ایران به فعالیت بپردازد. نادران گفت: نکته بعدی بحث قیمت‌گذاری گاز است که در آن منافع ملی مورد توجه قرار نگرفته است و با توجه به میزان قیمت نفت و گاز باید این قرارداد مورد بازبینی قرار گیرد.وی افزود: در مورد قضیه کرسنت دو مطلب باید اتفاق بیفتد که اولین آن ابطال این قرارداد است و نکته بعدی نیز در نظر گرفتن این سه مساله در بستن قرارداد جدید است.

عزاداری را تبدیل به تجارت نکنید
آیت‌الله مکارم‌شیرازی، مرجع تقلید شیعیان با توصیه به هیات‌های عزاداری و مداحان گفت: هیات‌های عزاداری برای پرداختن رقم‌های بالا به مداحان مسابقه نگذارند، کار عزاداری را تبدیل به تجارت نکنید.

فیلم زندگی "هیلاری کلینتون" سال آینده کلید می‌خورد
کمپانی فیلم "لاینزگیت" از آغاز فیلمبرداری فیلم "رودهام" درباره زندگی وزیر امور خارجه سابق آمریکا در سال 2014 خبر داد.
فیلم رودهام که به زندگی هیلاری کلینتون در اوایل دهه 70 میلادی می‌پردازد، هم‌اکنون مراحل پیش‌تولید را سپری می‌کند و قرار است از سال آینده میلادی فیلمبرداری خود را آغاز کند و "جیمز پانسولت" قرار است کارگردانی این فیلم زندگی‌نامه را بر عهده گیرد و از تابستان امسال نام "کری مولیگان" به عنوان گزینه اصلی ایفای نقش کلینتون مطرح شده است.

اولین اظهارات کاردار غیر مقیم انگلیس پس از حضور در تهران

کاردار غیرمقیم انگلیس که به عنوان اولین مقام دیپلماتیک دولت انگلستان پس از ماجرای قطع روابط تهران ـ لندن به‌ایران سفر کرده، گفته است که گفت‌وگو‌های «دقیق و سازنده‌ای» با همتای ایرانی خود و دیگر مقامات ایران داشته؛ او از همتای ایرانی خود تشکر کرده است. به گزارش ایسنا، آجای شارما «پیشبرد روابط دوجانبه‌مان براساس یک مبنای گام به گام و دوجانبه» را محور مذاکرات تهران و لندن دانسته است.

روایت عراقچی از دیدار بانمایندگان مجلس

شنیدیم که معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: دیدار با مجلسی‌ها همه جای دنیا چالشی اما شیرین است. سیدعباس عراقچی که برای شرکت در هجدهمین کنفرانس سالانه کشورهای عضو سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در لاهه به سر می‌برد، در این توئیت با بیان این‌که ملاقات با وزیر خارجه هلند بسیار خوب بود و تأثیرات ژنو مشهود است، همچنین نوشت: ملاقات خانم آیسینک رئیس کمیته سیاست خارجی پارلمان هلند و تعدادی از اعضای آن هم خوب بود. دیدار با مجلسی‌ها همه جای دنیا چالشی اما شیرین است!

خیابانهای تل آویو در تسخیر ایران

فردا: بتازگی تصاویری در شبکه های اجتماعی منتشر شده که در آن تابلویی در یکی از خیابان های تل آویو را نشان می دهد که نام ایران بر روی آن نقش بسته است. کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی با مانور بر روی این تصاویر به کری خوانی در برابر صهیونیست ها پرداخته و پیام هایی با مضمون اینکه «اسراییل ایران تو را فتح کرده» را انتشار داده اند.

اوباما بعد از 50 سال آمریکایی شد
باراک اوباما که در چهارم آگوست 1961 در ایالت هاوایی متولد شده، فرزند یک پدر کنیایی و یک زن آمریکایی از اهالی ایالت کانزاس است. خبرگزاری فرانسه خبر داد که عموی "باراک اوباما" پس از چندین دهه زندگی در ایالات متحده آمریکا به تازگی گرین کارت دریافت کرده است. به گفته "مارگارت ونگ" وکیل مدافع "اونیانگو اوباما"، وی پس از 50 سال زندگی در آمریکا با دریافت این مدرک، به عنوان شهروند رسمی این کشور شناخته می‌شود.

حمایت ۶۳ درصدی مردم آمریکا از توافق با ایران

نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که ۶۳ درصد از مردم این کشور پس از دریافت اطلاعات کامل درباره توافق‌نامه ژنو، از آن حمایت کرده‌اند. به‌گزارش مهر، این نظرسنجی جدید از سوی موسسه «هارت ریسرچ» و با همکاری شبکه ان.بی.‌سی‌نیوز و روزنامه وال استریت ژورنال انجام شده است. در ابتدای این نظرسنجی بدون آن‌که اطلاعات زیادی درباره توافق‌نامه ژنو به شرکت‌کنندگان داده شود، ۳۴ درصد فقط بر اساس اخبار پخش شده از رسانه‌ها اعلام کردند که از این توافق حمایت می‌کنند. بر همین اساس ۲۲ درصد نیز اعلام کردند که با این توافق مخالف هستند. با این حال پس از دادن اطلاعات کافی به شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی ۶۳ درصد اعلام کردند که از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنند.

گزافه‌گویی سعدالحریری علیه دبیر کل حزب‌الله
رئیس جریان المستقبل لبنان که غلام حلقه به گوش سعودی‌هاست در واکنش به اظهارات شب گذشته دبیر کل حزب‌الله اتهامات بی اساسی را علیه این حزب مطرح کرد و سعد الحریری مدعی شد: اظهارات حسن نصرالله درباره دخالت عربستان در اقدامات تروریستی عراق و لبنان بی‌اساس است و حزب‌الله عامل اساسی ترور رفیق الحریری است و این حزب به تعدادی از کشورها تروریست ارسال کرده است.
الحریری ادعا کرد: نصرالله حقایق را تحریف می‌کند و به دنبال اقدامات در سوریه است و از انفجار دو مسجد در طرابلس حمایت می‌کند. وی زبانی به کار می‌گیرد که نهایت آن تخریب روابط لبنان و متهم کردن سعودی‌ها در همه جنگ‌های منطقه‌ای و عربی از پاکستان گرفته تا عراق، سوریه، بحرین و لبنان و انفجار سفارت ایران در بیروت است. رهبر جریان المستقبل و عنصر وابسته به سعودی‌ها مدعی شد که نصرالله فراموش کرده است که حزب‌الله متهم اصلی بی‌ثباتی لبنان و دامن زدن به مشکلات میان اهل تسنن و شیعیان است.

عدم ارائه اطلاعات رسوایی جنسی کشیشان به سازمان ملل
واتیکان ارائه اطلاعات به سازمان ملل درباره سوء‌استفاده جنسی کشیشان از کودکان را منوط به درخواست رسمی دولت کرد و مخالفت کلیسا در پی درخواست‌های متوالی کمیته سازمان ملل فعال در حقوق کودکان که عالیترین نهاد سازمان ملل در زمینه حقوق کودکان است، اعلام شد.
بر اساس این گزارش، کلیسای واتیکان در توضیحی در این مورد گفته است که مسئول رفتار کلیساهای کاتولیک در سراسر جهان نیست و تا زمانی که دولت درخواست رسمی برای دسترسی به این اطلاعات در زمینه همکاری قانونی را مطرح نکند، این اطلاعات را در اختیار نخواهد گذاشت.
واتیکان بنابر کنوانسیون 1990 باید در این مورد گزارش می‌داد و در سال 1994 نیز این گزارش را در اختیار گذاشت اما پس از آن دیگر گزارشی تهیه نکرد تا اینکه سال گذشته به دنبال ادامه افشای رسوایی‌های اخیر دوباره باید این کار را انجام دهد.

تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا در تضاد با روح توافقنامه ژنو است

با خبر شدیم که حسن قشقاوی معاون وزیر امورخارجه درباره اظهاراتی که ازسوی برخی افراد درباره لغو توافقنامه ژنو می‌شود، گفت: مسأله هسته‌ای از مسائل کلان نظام است و اظهارنظر درباره اینکه این توافقنامه از سوی ایران لغو می‌شود یا لغو نمی‌شود از سطح افراد خارج است و در این رابطه باید نهادهای کلان نظام اظهار نظر بکنند. حسن قشقاوی در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا گفت: این تحریم‌ها، تحریم‌های جدیدی نیستند بلکه تحریم‌هایی بوده‌اند که از قبل علیه ایران وضع شده‌اند و هم‌اینک موعد اجرای آن فرارسیده است. معاون وزیر امور خارجه درباره واکنش ایران به این تحریم‌ها اظهار داشت: این تحریم‌ها با روح توافقنامه ژنو در تضاد است و انتظار داشتیم که این تحریم‌ها عملی نشوند.

انرژی هسته‌ای تجاری می‌شود
فارس: بهروز کمالوندی معاون راهبردی و روابط بین‌المللی سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه تجاری کردن انرژی هسته‌ای در دستور کار است، گفت: ایران در بحث هسته‌ای با حقوق خود مصالحه نمی‌کند و مذاکرات با حفظ خط قرمزها دنبال می‌شود.

بانک گمنام هندی برنده بزرگ تحریم ایران
یک بانک گمنام هندی یکی از برندگان اصلی تحریم‌های غرب علیه ایران بوده است و از محل واریز میلیاردها دلار از پول نفت ایران به حساب‌های آن، سود خوبی عاید خود کرده است. بانک "یو سی اوی" هند قبلا یکی از موسسات مالی نه چندان قدرتمند هند بود، اما پس از آنکه در سال 2012 برای پس‌انداز روپیه‌های حاصل از فروش نفت ایران انتخاب شد، شاهد افزایش درآمد و سود بود. میزان ذخایر روپیه ایران در این بانک به بیش از 3 میلیارد دلار رسیده است.
آرون کائول، رئیس بانک یو سی او گفت: "این همکاری با ایران سکوی پرشی برای ما بود...همچنان زمینه پیشرفت بسیار گسترده است. ما به یک بازیگر حاشیه‌ای در صنعت بانکداری تبدیل شده بودیم، اکنون ما در حال بازگشت هستیم".یو سی او قادر است از این پول هنگفت در فاصله زمانی که بین واردات و صادرات وجود دارد استفاده کند. واقعیت این است که میزان پول نفت ایران بسیار بیشتر از ارزش صادرات کالاهای مختلف هندی به این کشور است و این پول به خصوص از این جهت با ارزش است که بانک‌های هندی به موجودی حساب‌های جاری بهره‌ای نمی پردازند، اما می‌توانند آن را به مشتریان دیگرشان وام بدهند و پول نفت سپرده گذاری شده ایران در این بانک که مبلغ آن به 3 میلیارد دلار می‌رسد، حدود 12 درصد مجموع سپرده‌های مشتریان بانک یو سی او را تشکیل می‌دهد.

اخبار کوتاه:

* مسوولین دولتی برمه دو تن از نیروهای پلیس که در شعله‌ورسازی تنش‌های خشونت آمیز علیه مسلمانان در غرب ایالت اراکان شرکت داشتند را آزاد کردند. به گزارش پایگاه اسلام وطن، مسوول پلیس شهر " ثاونگ ثین" و افسر پلیس "هلا ثین" از افرادی بودند که عامل اصلی تنش‌های فرقه گرایانه علیه مسلمانان محسوب می‌شدند، در حالی که دیروز بدون هیچ تعهد و شرطی آزاد شدند. آنان به همراه یک راهب بودایی در طول 15 ماه اخیر به اتهام شرکت مستقیم در هجوم علیه مسلمانان بازداشت شده بودند، اما در تمام این مدت محاکمه و بازجویی نشدند. یکی از تاجران محلی گفت: دو پلیس و راهب بودایی با شرکت کردن در آتش زدن منازل مسلمانان و شکنجه آنان بر شدت تنش‌ها افزودند، آنان برای مسلمانان هیچ نوع ارزشی قایل نبودند.
*
دفتر رئیس‌جمهور سابق با صدور اطلاعیه‌ای مطلب منتشر شده در برخی سایت‌های خبری پیرامون آخرین اظهارات احمدی‌نژاد در ساختمان لادن را تکذیب کرد. در این اطلاعیه آمده است: مطلب منتشره در برخی سایت‌های خبری پیرامون آخرین اظهارات دکتر احمدی‌نژاد در ساختمان لادن از اساس کذب بوده و تکذیب می‌شود و تاکید می‌شود که ایشان هیچ جلسه‌ای پیرامون موضوعات یاد شده نداشته‌اند.

https://shoma-weekly.ir/vCLWQM