گفته می‌شود که...

چرا رهبر انقلاب حضور عزاداران در حسینیه امام را نپذیرفت؟/اجرای چراغ خاموش «سند ۲۰۳۰/با پول ویلموتس می‌شد تا 8 فصل استراماچونی را در استقلال نگه داشت/تفسیر طرح «بازتعامل با ایران» و نقشه بایدن برای ایران/سلاخی انسان حکمش اعدام نیست؟/اقدام عجیب مهاجم پرسپولیس و ...

چرا رهبر انقلاب حضور عزاداران در حسینیه امام را نپذیرفت؟

وزیر بهداشت گفت: «به مقام معظم رهبری عرض کرده بودیم تعداد محدودی عزادار می‌‌توانند در حسینیه‌‌ای که ایشان حضور دارند، حاضر باشند. ایشان فرمودند که چون کارشناسان گفته‌‌اند مراسم نباید در فضای مسقف برگزار شود، من مکلف به رعایت پروتکل‌‌ها هستم.» دکتر نمکی با اذعان به خیز جدید کرونا در اکثر استان‌های کشور، گفت: «با رویکرد رعایت پروتکل‌های سخت‌گیرانه و اینکه فکر کنیم همه کشور قرمز است، امیدواریم از ۱۱ مهرماه بتوانیم برگزاری نماز جمعه را داشته باشیم
اجرای چراغ خاموش «سند ۲۰۳۰

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی؛ عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اخبار مبنی بر اجرای سند 2030 در بدنه وزارت آموزش‌وپرورش و برخی مهدهای کودک، اظهار کرد: «با وجود اینکه بارها فریاد زدیم که برخی افراد در حال اجرای سند 2030 هستند اما نه‌تنها به آن توجه نشد، بلکه مفاد این سند به برخی کتب درسی نیز وارد شده است

خدمت به ادعا نمی‌شود، اقدام و عمل انقلابی لازم است

روزنامه ایران در گزارشی با عنوان «پرونده آب غیزانیه پس از 40 سال تکمیل شد»، نوشت: «صادق حقیقی‌پور، مدیرکل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت؛ خوشبختانه با بهره‌برداری آزمایشی از فاز سوم آب‌رسانی به غیزانیه، همه روستاهای این منطقه از آب شرب سالم بهداشتی و پایدار بهره‌مند شدند که بهره‌برداری رسمی از این فاز نیز تا آخر شهریورماه خواهد بود ولی در حال حاضر 26 هزار روستایی منطقه آب سالم و پایدار دارند. دولت در سال‌های اخیر با نگاه ویژه به این منطقه و اجرای طرح انتقال آب، با حل این مشکل، امید را به خانه‌های مردم این بخش بازگردانده است». شایان ذکر است، در سال 95 و با انتصاب «غلامرضا شریعتی» به استانداری خوزستان، وی در بازدیدی از منطقه غیزانیه طرح آب‌رسانی به این منطقه را افتتاح می‌کند و قول می‌دهد این مشکل را ظرف مدت زمان سه ماه حل کند اما پس از سه سال به سرانجام نمی‌رسد. قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) سپاه که پیش از این تکمیل طرح آب‌رسانی غدیر اهواز را در کارنامه دارد و در زمانی که مردم خوزستان نیاز به تکمیل این پروژه داشتند، با اقدامی جهادی وارد میدان شد و زودتر از موعد مقرر این طرح آب‌رسانی را انجام داد، پروژه فاز سوم آب‌رسانی به غیزانیه را که طبق برآوردها دو ماه باید به طول می‌انجامید و اگر طبق قول قبلی شریعتی پیش می‌رفت، بعد از دو سال نیز سرانجام نمی‌یافت، ظرف مدت 25 روز به پایان رساند.
با پول ویلموتس می‌شد تا 8 فصل استراماچونی را در استقلال نگه داشت

فدراسیون فوتبال در پرونده مارک ویلموتس به پرداخت 167 میلیارد تومان محکوم شد. این در حالی است که با هزینه ویلموتس می شد استراماچونی را تا 8 فصل در استقلال نگه داشت. قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال برای 3 سال 8 میلیون یورو بوده است.یعنی به طور میانگین سالی 2 میلیون و 250 هزار یورو.این در حالی است که استراماچونی برای هر فصل رقمی در حدود 750 هزار یورو دستمزدش بوده است. با حسابی سرانگشتی می شود گفت که اگر قرار بود چنین رقمی را برای مربیان با کیفیت در لیگ برتر خرج کنند می شد با پول ویلموتس و تقریبا برای 8 فصل استراماچونی را در استقلال حفظ کرد!

تفسیر طرح «بازتعامل با ایران» و نقشه بایدن برای ایران

شواهد نشان می‌دهند «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال آمریکا، در صورت پیروزی، به دنبال تکمیل کارِ ترامپ و امضای توافقی هسته‌ای- منطقه‌ای- موشکی با ایران خواهد بود. مشاوران و تیم سیاست خارجی بایدن، برنامه منسجم، چندمرحله‌ای و پیچیده‌ای را برای پرونده ایران در نظر گرفته‌اند. شاید بتوان گفت چکیده‌ای جامع از این برنامه، گزارش «ایلان گلدنبرگ» (عضو سابق وزارت خارجه آمریکا که در امور خاورمیانه و ایران تخصص دارد و پرونده ایران در تیم بایدن به عهده وی گذاشته شده) و همکارانش در اندیشکده «مرکز امنیت نوین آمریکا» تحت عنوان «بازتعامل با ایران» است. دموکرات‌ها به دنبال حل تدریجی و گام‌به‌گام معمای ایران نیستند و درصدد هستند ابعاد این معما را نه به‌صورت مرحله‌ای، بلکه به‌صورت موازی با هم حل کنند. این معما از سه جزء بسیار مهم و راهبردی تشکیل شده است: برنامه هسته‌ای، نقش منطقه‌ای و برنامه موشکی. این استراتژی در عین تمایز از دوران اوباما، تفاوت‌های جدی‌ای نیز با دوره ترامپ دارد. تیم بایدن حرکت مستقیم به‌سوی یک معامله بزرگ و یکپارچه، بدون در نظر گرفتن اقدامات مقدماتی، موقتی و کوتاه‌مدت را بی‌فایده و غیرقابل‌دسترس می‌داند.
قدرت‌نمایی کور با اتهام زنی بچگانه

«پولیتیکو» اخیراً به نقل از برخی منابع اطلاعاتی واشنگتن مدعی شد ایران قصد ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی را دارد. دونالد ترامپ با استناد به این اتهام‌های بی‌اساس، در پیامی توئیتری زبان به تهدید ایران گشود و نوشت: «هرگونه حمله علیه آمریکا به هر شکل که باشد، با حمله متقابل به ایران مواجه خواهد شد که ۱۰۰۰ بار شدیدتر است.» سیاست ایران در قبال آمریکا کاملاً روشن است. ایران بر خروج آمریکا از منطقه تأکید دارد. وقتی هزاران سرباز آمریکایی در منطقه حضور دارند، چه نیازی به ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی است؟!

سلاخی انسان حکمش اعدام نیست؟

«مصطفی تاجزاده» فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از محکومین فتنه ۸۸ در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «جناب آقای رئیسی؛ رئیس محترم قوه قضائیه؛ با سلام؛ اعلان جزییات پرونده برادران افکاری از سوی وکلا و خانواده متهمان، پرسش‌ها و ابهامات زیادی را برانگیخته است. از آنجا که افکار عمومی در گذشته شاهد بروز برخی خطاهای فاحش در مراحل تحقیقات، بازجویی و صدور احکام بوده است، انتظار می‌رفت پس از هشدار دلسوزان، قوه قضائیه هیئت حقوقی بی‌طرفی را برای تحقیق و بررسی پیرامون فرآیند بازجویی و بازپرسی تعیین کند و نتیجه آن را به اطلاع افکار عمومی برساند و تا قبل از پایان تحقیقات مذکور، هیچ‌گونه اقدامی صورت نگیرد». نوید افکاری، پدر یک خانواده را به عمد با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده و در بازجویی اذعان کرده که دوستانش به او گفته‌اند که آن‌قدر ضربه چاقو به مقتول زدی که وی سلاخی شده است. نوید افکاری با این اقدام جنایت‌کارانه، سه بچه را یتیم کرده و خانواده‌ای را عزادار و داغدار. حال «تاجزاده» هم‌صدا با «مریم رجوی»، «ترامپ»، «پمپئو» و شبکه‌های متعلق به «وهابیت» و «حامیان داعش»، به اعدام این قاتل اعتراض می‌کند!
استقبال تحقیرآمیز آمریکا از وزیرخارجه بحرین

پایگاه اطلاع‌رسانی «ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه» بحرین روز سه‌شنبه با اشاره به سفر دیروز الزایانی وزیر امور خارجه این کشور به واشنگتن که فقط توسط هیئت کوچک و سطح پایینی از مقامات آمریکایی در فرودگاه مورد استقبال قرار گرفت، نوشت: «مقامات آمریکایی توافق بحرین با رژیم اسرائیل را که از آن به عنوان «توافق بزرگ» نام می‌برند، بزرگی این توافق را با تحقیر و اهانت به رژیم آل خلیفه در هم آمیختند. این حال‌وروز برخی از رژیم‌های مزدور عرب است که با اطاعت از «دونالد ترامپ» می‌خواهند با سازوبرگ نظامی خود، آن‌ها را در برابر خشم مردم یا آنچه آن‌ها تهدید ایران می‌دانند، حفظ کنند و این مزدوران در مقابل رسانه‌های مختلف بیش از آنچه در اتاق‌های دربسته انجام می‌شود، بسیار تحقیر می‌شوند

شورای شهر، خسته نباشی!

همه منتظرند که شورای شهر و شهرداری تهران در فرصت اندک باقیمانده به وعده‌های انتخاباتی خود در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و ترافیک شهری جامه عمل بپوشاند؛ اما شورای شهر مسیر دیگری را در پیش گرفته است و به دنبال اسم و فامیل بازی در خیابان‌های تهران است. در ادامه این هنر تغییر نام خیابان‌ها، حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران گفت: «پیشنهاد من این است که شورای شهر خیابانی را به نام مرحوم آیت‌الله یوسف صانعی نام‌گذاری کنداو در خصوص مخالفت فرمانداری تهران با نام‌گذاری سه خیابان به نام مرحوم بازرگان، اعظم طالقانی و سهیل گوهری نیز گفت: «نام‌گذاری معابر مصوبه شورا نیست، بلکه تصمیم شورا است و هیئت تطبیق مصوبات فرمانداری فقط در مورد مصوبات می‌تواند ورود کند و حق ورود به تصمیمات را ندارد.» خلیل‌آبادی افزود: در دوره‌های قبل شورای شهر هم نام‌گذاری‌ها به فرمانداری ارسال نمی‌شد و ما هم موضوع نام‌گذاری‌ها را ارسال نکرده‌ایم، چون تصمیم شورا است». هرچند نام‌گذاری یا تغییر نام معابر شهری امری مرسوم در کشور ما و در دنیا است ولی تغییر نام معابر نباید به نام افراد معلوم‌الحال و با اهداف سیاسی و منافع جریانی دنبال شود، بلکه حق آن است که اسامی چهره‌هایی که جزو مفاخر و بزرگان کشور محسوب می‌شوند در این نام‌گذاری‌ها استفاده شود. مضاف بر این، قطعاً وظیفه نام‌گذاری معابر شهری، اولین و مهم‌ترین وظیفه شورای شهر نمی‌تواند باشد ولی علی‌الظاهر مهم‌ترین وظیفه شورای شهر تهران همین مورد است و این شورا وظیفه دیگری ندارد!؟

اقدام عجیب مهاجم پرسپولیس

آنتونی استوکس مهاجم اسبق پرسپولیس از تیم لیوینگستون اسکاتلند هم جدا شد. دنیای ورزش تورنتو نوشت:آنتونی استوکس مهاجم اسبق پرسپولیس که پس از جدایی از این تیم به لیوینگستون پیوسته بود، از این تیم هم جدا شد. طبق اعلام وب سایت لیوینگستون آنتونی استوکس، مهاجم پرحاشیه ایرلندی به دلیل ممانعت از تمرین روی چمن مصنوعی و عنوان کردن این که چنین کاری برای او سخت است، قرارداد خود را تنها پس از سه هفته به صورت توافقی با این باشگاه فسخ کرده است.

پرتاب قندان به سمت فتح ا... زاده

بی‌شک یکی از جنجالی‌ترین اتفاقات تاریخ استقلال، درگیری مجتبی جباری و علی فتح ا... زاده بوده است. این دو بر سر مسائل مالی اختلاف لفظی داشته‌اند، ولی در ادامه کار به درگیری فیزیکی کشیده است. جباری اولین کسی بود که خبر درگیری را فاش کرده اسن. حالا فتح‌ا...‌زاده درباره آن روزها چنین چیزهایی برای آخرین خبر تعریف می‌کند: «بحث ما سر پول بود. من به او گفتم یک میلیارد می‌دهم، جباری گفت یک میلیارد و دویست باید بدهی. می‌گفت تو به من قول دادی. حرف من در آن فصل این بود که اگر شما مصدوم شوی بالاترین رقم را می‌گیری، ولی مجتبی مصدوم نشد و برای استقلال بازی کرد. اگر او آسیب می‌دید من قطعا بالاترین رقم را می‌دادم. وقتی بحث بالا گرفت به جباری گفتم «برو بیرون خدا پدر بیامرز.»

اخبار روزانه:
*
دونالد ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، ایران احتمالا در حال برنامه‌ریزی یک ترور یا حمله دیگری علیه ایالات متحده برای گرفتن انتقام کشتن [سردار] سلیمانی است که به دلیل برنامه‌ریزی او برای حمله‌ای در آینده، قتل نیروهای آمریکایی و رنجی که سال‌ها ایجاد کرد، انجام شد. هر حمله‌ای توسط ایران به هر شکلی علیه ایالات متحده، با حمله‌ای به ایران با شدت ۱۰۰۰ برابر پاسخ داده می‌شود!
* نماینده خاش در مجلس شورای اسلامی، گفت: هنوز دستگاهی تولیت مدیریت و ساماندهی شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را نپذیرفته است. اسماعیل حسین‌زهی درباره چرایی عدم رفع فیلتر توئیتر با توجه به فعالیت مقامات و مسئولان رسمی در این شبکه‌های اجتماعی، گفت: همکاران ما در مجلس شورای اسلامی دنبال آن هستند که یک ساماندهی را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنند. البته الان دنبال آن هستند که نهاد یا دستگاه تولیت این ساماندهی را عهده‌دار شوند که فعلا دستگاهی این تولیت را قبول نکرده است. نماینده خاش در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا موافق رفع فیلترینگ توئیتر هستید، گفت: واقعا نمی‌دانم درباره این مساله چه بگویم! به هرحال ما امروز در یک جامعه پویا زندگی می‌کنیم و بهتر است درباره این مسائل بهترین تصمیمات لازم اتخاذ شود
.
* رئیس دیوان عالی کشور گفت:‌ حکم پرونده «روح‌الله زم» و سایر معترضان حوادث آبان ماه اعلام شد. حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم روز سه شنبه در حاشیه نشست هیات عمومی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره حکم اعدام سه نفر از معترضان حوادث آبان
۱۳۹۸ گفت: این پرونده در حال رسیدگی است. وی در واکنش به ارسال نامه ای از سوی وکیل این سه متهم به دیوان عالی کشور گفت: هر نامه ای که می آید به روی پرونده می رود. مرتضوی مقدم در پاسخ به سوالی درباره پرونده بابک زنجانی گفت: این پرونده تمام شده و دست دیوان عالی کشور نیست و در مرحله اجراست. وی درباره پرونده شکات سکه ثامن که به دیوان عالی ارسال شده گفت: هنوز چیزی در هیات عمومی اعلام نشده است.

* اگر عیب فرد را به صورت غیرمستقیم، به خود فرد به‌طوری مطرح کند که خجالت نکشد و موجب آزار وی نشود و همراه با بیان محاسن فرد باشد، حکمش چیست؟ پاسخ: جایز و خداپسندانه خواهد بود، زیرا این شیوه، روابط را اصلاح، خوبی‌ها را اشاعه و موجب از بین رفتن حسادت‌ها و کینه‌ها می‌­شود.
* رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه ممنوعیتی برای ورود مربیان خارجی وجود ندارد، گفت: دیوان محاسبات هیأت نظارت ویژه‌ای برای رسیدگی قراردادهای خارجی تعیین کرده است. مهرداد بذرپاش با اشاره به مشکلات ایجاد شده در نقل‌وانتقالات خارجی در ورزش فوتبال، افزود: یکی از درخواست‌های متعدد مردمی که حتی از جانب گروه‌های مختلف ورزشی، پیشکسوتان و فوتبال دوستان مطرح شده بود موضوع رسیدگی به جرائم سنگین فدراسیون فوتبال و تیم های پرطرفدار داخلی از جمله استقلال و پرسپولیس بود.

https://shoma-weekly.ir/qw5xuc