گفته می‌شود که...

پیش‌بینی رونق اقتصاد ایران در سال جدید میلادی/ بازی غرب در وین؛ از خرید زمان تا امتیازدهی سوخته/ رحیم صفوی: سیاست نگاه به شرق، دشمنان و رقبای منطقه‌ای ما را متحیر و منفعل کرده است/ افزایش سرقت‌ از تجهیزات در جاده‌های کشور/ عضو حقوقدان شورای نگهبان: تغییر قانون انتخابات به نتیجه نرسید و....

کشتن نیم‌ میلیون‌ کودک، ارزشش را داشت

«سید محمد مرندی» مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره کشورمان در وین، در توئیتی نوشت: «سال ۱۹۹۶ گزارشگری از مادلین آلبرایت (وزیر خارجه وقت آمریکا) درباره تحریم‌هایشان علیه عراق پرسید: شنیده‌ایم که نیمی از کودکان عراق فوت کرده‌اند؛ منظورم این است که این تعداد بیشتر از عدد کودکانی است که در [بمباران اتمی] هیروشیما کشته شدند. آیا [این میزان کشتار کودکان] ارزشش را دارد [که شما سیاست‌های تحریمی‌تان را دنبال کنید]؟ آلبرایت جواب داد: فکر می‌کنم ارزشش را دارد».

پیش‌بینی رونق اقتصاد ایران در سال جدید میلادی

نهاده‌ای بین‌المللی ازجمله بانک جهانی، آینده‌ای روشن را برای ایران در سال آتی پیش‌بینی می‌کنند. پایگاه اکونومیست و مرکز پژوهش‌های اتاق ایران نیز طی آخرین گزارش خود از رشد تولید ناخالص داخلی، کاهش نرخ بیکاری و کاهش نرخ تورم در سال میلادی ۲۰۲۲ خبر داده‌اند.

انتقاد همسر رئیس‌جمهور از تصویر ارائه شده از زنان در شبکه‌های اجتماعی

جمیله علم الهدی، همسر رئیس جمهور بعد از ظهر امروز در مراسم گرامی‌داشت روز زن که با حضور وزیر خارجه و همسر وی و تعدادی از کارکنان زن وزارت خارجه و همسران شهدای این وزارتخانه در محل تالار وحدت برگزار شده بود اظهار کرد: مقام معظم رهبری روز گذشته در بخشی از صحبت‌های خود جهاد تبیینی را مطرح کردند که در خط مقدم این جهاد تبیینی وزارت خارجه قرار دارد، چون در تعامل با دیگر کشور‌ها و مقامات قرار دارد. وی با اشاره به تصویری که از زنان در برخی از شبکه‌های اجتماعی منتشر و ارائه می‌شود، گفت: در هیچ مقطع تاریخی و در هیچ دوره‌ای به زنان این نگاه پست نبوده است و آیا ما این امکان را داریم که در یک تجمع بین‌الادیانی معنویت زنان معاصر را به رخ بکشیم. آیا برای ما امکان دارد که از لذت‌های معنوی همسران شهدا، استفاده کنیم و با آن‌ها آشنا شویم. امروز برخی از زنان در کشور ما و کشور‌های همسایه حضور دارند که یک لذت معنوی را تجربه کردند و یک تجربه‌های متافیزیکی شیرینی دارند که در حوزه‌ی حریم خصوصی خود حفظ کرده اند. آیا خبرنگاران ما به سراغ این‌ها رفته‌اند که این زنان این لذت‌های معنوی را با دیگران به اشتراک بگذارند و تجربیات خود را در این زمینه بیان کنند.
بازی غرب در وین؛ از خرید زمان تا امتیازدهی سوخته

«نور نیوز» رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی کشورمان در تحلیلی از مذاکرات وین نوشت: «مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ در وین در حالی ادامه دارد که طرف‌ غربی همراه با حضور در مذاکرات بر تداوم نمایش‌های تکراری و غیرسازنده خود اصرار دارد. این رویکرد غربی‌ها چند هدف را دنبال می‌کند: نخست؛ تقلا برای کارآمد نشان دادن سیاست «فشار و مذاکره». دوم؛ شرطی‌سازی جامعه و اقتصاد ایران نسبت به مذاکره با غرب برای افزایش فشار داخلی بر دولت و تیم مذاکره‌کننده. سوم؛ اختلاف‌افکنی میان ایران و ضلع شرقی مذاکرات با توجه به حمایت روسیه و چین از لغو تحریم‌ها، راستی‌آزمایی و موضوع تضامین، به‌ویژه پس از سفر رئیسی به مسکو. چهارم؛ تقلا برای فروش امتیازات سوخته به ایران در مذاکرات مانند بدهی کره جنوبی به ایران؛ حال آنکه بدهی کره جنوبی بیش از ۷ میلیارد دلار است و موظف به پرداخت تمام بدهی خویش است. بر این اساس؛ می‌توان گفت که غرب هرچند همچنان مدعی جدی بودن در مذاکرات و پایبندی به تعهدات برجامی‌اش است؛ اما همچنان در برخی توهمات زیاده‌خواهانه و غیراصولی گذشته باقی مانده است».
رحیم صفوی: سیاست نگاه به شرق، دشمنان و رقبای منطقه‌ای ما را متحیر و منفعل کرده است

سرلشکر سیدیحیی صفوی طی سخنانی در همایش ملی ایران و همسایگان که در مرکز مطالعات و پژوهش‌های وزارت امور خارجه برگزار شد، با بیان اینکه امیدوارم این همایش بتواند به عبور از وضعیت فعلی و رسیدن به وضعیت مطلوب برای ملت و کشورمان کمک کند، اظهار کرد: راهبرد سیاست منطقه‌ای و قاره‌ای ایران برای رسیدن به تفاهم و منافع مشترک در مقابل تهدیدات مشترک است؛ واقعیت آن است که دوران جدیدی در هیات سیاست خارجی ایران آغاز شده که شامل سیاست همسایگی با ۱۵ کشور، سیاست منطقه‌ای ایران در غرب آسیا، سیاست نگاه به شرق و توسعه راهبرد همه جانبه با چین و روسیه، می‌شود. وی افزود: این سیاست جدید موجب شده دشمنان مستکبر غربی، برخی از رقبای منطقه‌ای و حتی برخی از افراد در داخل کشور را متحیر و شاید غافلگیر کرده و به انفعال انداخته است. صفوی با اشاره به در پیش‌رو بودن ایام پیروزی انقلاب افزود: در آستانه بیست و دوم بهمن ۱۴۰۰ ملت عزیز ایران و انقلاب کبیر اسلامی تبدیل به یک ضرورت منطقه‌ای غیر قابل انکار تبدیل شده و این مفهوم سیاسی توسط بسیاری از تحلیلگران روابط بین الملل و سیاستمداران رسانه‌ها در سراسر جهان تکرار می‌شود.
نظارتی بر سرمایه چند هزارمیلیاردی دانشگاه آزاد نمی‌شود

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ گفت: «۲۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه سال ۹۰ دانشگاه آزاد باوجود تورم قطعاً تاکنون ۵ برابر شده است درحالی‌که تحت نظارت هیچ دستگاه نظارت بیرونی قرار ندارد. درصورتی‌که عنوان غیرخصوصی که رهبر انقلاب به این دانشگاه دادند، برای نظارت دستگاه‌های نظارتی بر این دانشگاه بود و ما در مجلس به دنبال این امر هستیم».
چین پول زیادی از ایران را به خاطر تحریم بلوکه کرده و همکاری نمی‌کند

شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این که چرا پول‌های بلوکه شده ایران در چین آزاد نمی‌شود، گفت: «چین هم تحت تاثیر تحریم‌هاست، اما انتظار می‌رفت چین همکاری بیشتری داشته باشد. انشاءالله در راستای توافق ایران و چین این مشکل حل و فصل می‌شود. یکی از موضوعاتی که دستگاه دیپلماسی باید پیگیری کند همین آزاد‌سازی پول‌های بلوکه شده ایران نه فقط در چین بلکه نزد دیگر کشور‌هاست. چراکه در چند کشور دیگر پول‌های ما بلوکه شده است. دولت گذشته یکسری اقداماتی انجام داد و این دولت هم انشاءالله پیگیری می‌کند.» او در مورد میزان بدهی چین به ایران، اظهار کرد: «عددش تعرفه خاصی پیدا می‌کند. رقمش ثابت است، ولی با توجه به قوانین بین‌المللی افزایش پیدا می‌کند. ایران از چین، کره، انگلیس، عراق و برخی کشور‌های دیگر طلب‌کار است و امیدواریم دستگاه دیپلماسی در این زمینه موفق باشد.» حیدری درباره اینکه آیا بدهی ۲۰ میلیاردی چین به ایران صحت دارد یا خیر، گفت: «عددش مشخص نیست، ولی عدد بالایی است

امارات باد کاشت، «طوفان» درو کرد

بامداد دیروز (دوشنبه) رسانه‌های مختلف از شنیده شدن صدای چهار انفجار شدید و آژیرهای هشدار در ابوظبی خبر دادند. در پی این موضوع، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن از انجام عملیات جدید ارتش یمن با عنوان «طوفان یمن 2» در عمق عربستان سعودی و امارات خبر داد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز طی کنفرانس خبری درباره عملیات تلافی‌جویانه ارتش یمن گفت که در عملیات طوفان یمن 2، مواضع حیاتی و مهم در دبی امارات با شمار زیادی از پهپادهای نوع صماد 3 هدف قرار گرفته است. سریع همچنین گفت که شماری از پایگاه‌های نظامی در عمق خاک عربستان سعودی در منطقه شروره و مناطق دیگر با تعداد زیادی از پهپادهای نوع صماد 1 و قاصف 2 هدف قرار گرفته است. وی گفت که مناطق حیاتی و حساس در منطقه جیزان و عسیر عربستان (جنوب غربی) نیز با شمار زیادی از موشک‌های بالستیک هدف قرار گرفته و عملیات با دقت بالا اهدافش را محقق کرده است. سخنگوی انصارالله نیز گفته است: «امارات باید از حضور در جنگ یمن کنار بکشد، وگرنه پاسخ‌های ما ادامه خواهد داشت. ما همه نهادها، سازمان‌های نظامی و اقتصادی و به‌خصوص نقاط ضعف امارات را هدف قرار خواهیم داد».
فریدون عباسی: از قشرهای مرفه مالیات بیشتری گرفته شود

فریدون عباسی، رییس کمیسیون انرژی مجلس:علت اینکه عده‌ای در سطح جامعه مصرف بالایی از آب، برق و گاز دارند این است که به دنبال رفاه بیشتر هستند، حال اگر ما رفاه این افراد را در یک حوزه گران کنیم و در بخش‌های دیگر با استفاده از سیاست‌هایی نظیر مالیات بر مصرف بر آن نظارت نداشته باشیم باز هم به ضرر قشر متوسط و ضعیف جامعه تمام می‌شود. اینهایی که مصرف بالایی دارند، عمدتا سرمایه دار بوده و از محلی درآمد دارند و خدماتی به جامعه ارائه می‌دهند و اگر ما بخواهیم در هر حوزه‌ای پلکانی از آنان پولی را اخذ کنیم آن‌ها نیز فشار بر مردم خواهند آورد و هزینه‌های ارائه خدمات و کالای خود را بالا می‌برند.
نمایشگاه مجازی؛ اما به‌شدت شلوغ

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغازشده و تا دهم ماه جاری ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به نشانی ketab.ir مراجعه کنند. در نخستین روز از این نمایشگاه مجازی، 129 هزار و 448 نسخه کتاب به مبلغ 89 میلیارد و 467 میلیون و 786 هزار و 547 ریال در سراسر کشور به فروش رسید. «علی رمضانی» رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: «24 هزار و 924 سفارش کتاب [در اولین روز این نمایشگاه] توسط مردم ثبت شد».
امیرعبداللهیان: آقای پوتین ١٠ دقیقه منتظر نماز رئیس جمهور بودند

وزیر خارجه کشورمان در مراسم اختتامیه اولین کنفرانس ملی ایران و همسایگان:در فضای مجازی خواستند حاشیه‌ هایی را برای سفر به روسیه مطرح کنند.دستاوردهای سفر به روسیه کاملا در جهت منافع ملی است.در حوزه روابط خارجی هم با شرق و هم با غرب کار میکنیم اما در حوزه سیاسی ما استقلال داریم.ما از قبل گفته بودیم که از اذان مغرب باید مذاکرات متوقف شود.پوتین منتظر رئیسی ماند تا نمازش تمام شود.

غیرتی!

«محمد ایمانی» فعال رسانه‌ای و تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: «عضو "کمیته رسانه" (عملیات روانی!) در دفتر رئیس‌جمهور سابق، توییت فرمودن؛ "اگر جای آقای امیرعبداللهیان بودم، به خاطر ندانم‌کاری و ضعف تشریفات سفر غیر عزتمندانه آقای رئیسی به روسیه، همین امروز استعفا می‌دادم. کسی که نتواند حرمت رئیسش را حفظ کند در عزیز کردن ایران هم لنگ می‌زند". دوره‌ای که او سر سفره دفتر روحانی بود، حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر بود. روحانی، ابوطالبی را به‌عنوان نماینده ایران در سازمان ملل برگزید؛ اما دولت اوبامای مؤدب، ابوطالبی را تروریست خواند و ویزا نداد. از سنگ صدا درآمد، اما از این آقای عضو کمیته کذایی، نه! دوره ماه ‌عسل پس از برجام بود! او، ابوطالبی را کاملاً می‌شناخت؛ اما خب! وقتی‌که باید غیرتی می‌شد، رویش به سمت دیگری بود و صلاح نمی‌دید!».
افزایش سرقت‌ از تجهیزات در جاده‌های کشور

معاون سازمان راهداری: به شدت با سرقت علایم راهنمایی رانندگی، تجهیزات راهداری، کابل‌های برق و ... در سطح جاده‌های کشور مواجه هستیم.نه تنها تابلو‌، تجهیزات جاده‌ای استان‌های خلوت و کم آمدوشد مانند سیستان و بلوچستان یا کرمان دزدیده می‌شوند که در جاده‌های اطراف تهران، در ۵۰ کیلومتری پایتخت، تابلو‌ها و تجهیزات جاده‌ای را می‌دزدند.احکام سنگینی برای دزدی این تجهیزات در نظر گرفته‌ شده اما چون سارقان اغلب از افراد بسیار ضعیف جامعه هستند اساسا نمی‌توان این احکام را در رابطه با آن‌ها اجرا کرد.
برکت؛ پیشتاز واکسن‌های ضد کرونایی موجود در ایران

مطالعه اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص تأثیرگذاری 4 واکسن کرونا در برابر مرگ ناشی از کووید-19در کشور نشان می‌دهد؛ برکت 98.3، آسترازنکا 91.8 درصد، سینوفارم 86.1 درصد و اسپوتنیک 74.7 درصد مؤثر بوده‌اند. در بخش دیگری از این مطالعه نقش واکسن‌ها در کاهش بستری، به ترتیب: برکت 86.4 درصد، آسترازنکا 81.5 درصد، سینوفارم 71.9 و اسپوتنیک 67.5 درصد بوده است. همچنین در خصوص تأثیرگذاری این واکسن‌ها در برابر تست مثبت کرونا نیز: برکت 87.1 درصد، آسترازنکا: 84.4 درصد، سینوفارم: 79.9 درصد و اسپوتنیک: 74.7 درصد بوده است.
می‌خواهند محرومان را علیه سید محرومان بشورانند

احمد نادری، نماینده تهران در مجلس:کسانی در سازمان برنامه و بودجه کشور نشسته اند که سال گذشته در همین مجلس سینه چاک وجود ارز ترجیحی بودند و اکنون با گذاشتن پوست خربزه زیر پای دولت انقلابی طرفدار دو آتیشه حذف ارز ترجیحی هستند.فساد اقتصادی توسط مافیایی صورت می گیرد که یک سر آن زیرمجموعه کاسبان تحریم قرار داشته و سر دیگر آن در بدنه برخی دستگاه های دولتی است که حیات خود را در همین قبیل مفاسد جستجو می کنند. این هنر نیست که با تبلیغات یک طرفه برای حذف این ارز زمینه سازی شده و بودجه ۱۴۰۱ با ارز ۴۲۰۰ تومانی خداحافظی کرده و جای آن را وعده های به ظاهر زیبای یارانه یا کارت اعتباری بگیرد که مشخص نیست چه تبعاتی داشته و اتفاقاتی را بر معیشت مردم رقم می زند.این روش با شعار مردمی بودن دولت سیزدهم سازگاری ندارد و مردم با حذف ۴۲۰۰ تومانی در سال آینده دچار مشکلات عدیده اقتصادی خواهند شد. هشدار می دهم نئولیبرال‌ها می‌خواهند محرومان را علیه سید محرومان بشورانند

چرا آمریکا خواهان مذاکره مستقیم با ایران است؟

دیروز وزیر امور خارجه کشورمان گفت: «طرف آمریکایی از طرق مختلف پیام‌هایی را به ایران ارسال می‌کند که خواهان سطحی از مذاکرات مستقیم با ایران است. اخبار منتشرشده درباره مذاکره مستقیم با آمریکا صحت ندارد؛ اما اگر نیاز باشد که در سطحی از مذاکرات، مذاکره مستقیم با آمریکا داشته باشیم، این کار را انجام خواهیم داد». در واکنش به این اظهارات، سخنگوی کاخ سفید رسماً بر «مذاکره مستقیم با ایران» اعلام آمادگی کرد. تحلیلگران معتقدند که آمریکا با این پیشنهاد، از یک‌سو به دنبال انداختن توپ در زمین ایران بوده و از طرف دیگر قصد دارد از این موضوع به‌عنوان حربه‌ای برای شانه خالی کردن از مسئولیت‌های خود برای بازگشت به برجام استفاده کند.
انتقاد از "زهرماری" و "دوبس دوبس" در هیات های عزاداری

روزنامه جوان نوشت: از شدت تأسف و شرم‌ناکی نانوشـتنی است، اما «دوبس دوبس» و «حُس حُس» به وجه غالب برخی مداحی‌ها تبدیل شده است. مختص محرم هم نیست، از فاطمیه و اربعین گرفته تا شهادت سایر ائمه و حتی ولادت معصومین (سلام‌الله‌علیهم)، انگار از نظر برخی مداحان چیزی جز این نمی‌تواند مجلس را گرم کند؛ اسمش را هم گذاشته‌اند «شور»!با اندوهی زیاد باید نوشت آنچه اکنون در برخی مجالس مداحی برپاست، بصیرت‌افزا نیست، جنب و جوشی است که باعث تعریق بدن می‌شود و در خوشبینانه‌ترین حالت باید امیدوار بود که خلوص و بی‌غرضی قلبی حاضران و بانیان چنین مجالسی باعث دست‌گیری‌های غیبی شود و دل‌ها را متوجه آنچه باید، نماید.آشفتگی‌ها در برخی مراسم‌ مذهبی، نیازمند اصلاح جدی و فوری است. این اصلاح هم از خیل مداحان، که اکثریت قریب به اتفاق‌شان دلداده و عاشق و عارف به معارف اهل بیت هستند، شروع و به همان‌ها هم ختم می‌شود. «زهر ماری» تعبیر شهید مطهری است درباره مطالب بی سند و مدرکی که صرفاً برای گریاندن مردم در مجالس روضه بیان می‌شد.شاید در فضای کنونی سخن گفتن از زهر ماری‌ها در مداحی‌ها سخت باشد، به این دلیل واضح که مجالس مداحی با عنایات الهی و نفس گرم عابدانِ دلسوز آن‌چنان رونقی گرفته که انتساب چنین الفاظی به آن دشوار است.اما این یک واقعیت است که انحراف از مسیر اصیل و التقاط در مراسم مذهبی به بهانه جذب مخاطب یا هر بهانه دیگری، زهر ماری است که کشنده و هویت‌زداست، نه احیاگر و هویت‌ساز.
عضو حقوقدان شورای نگهبان: تغییر قانون انتخابات به نتیجه نرسید

صادقی مقدم با اشاره به اینکه قانون مربوط به انتخابات نیز لازم است که اصلاح شود، افزود: اقداماتی نسبت به تغییر قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست‌ جمهوری آغاز شد اما به نتیجه نرسیده است.وی ادامه داد: به‌ ویژه در خصوص انتخابات ریاست‌ جمهوری، ویژگی افرادی که می‌توانند ثبت‌نام کنند به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، اما مجمع تشخیص مصلحت نظام به آن ایراد گرفت و شورای نگهبان نیز ناگزیر و مجبور شد از تفاسیر خود برای مدیر، مدبر و رجال سیاسی استفاده کند.صادقی‌مقدم گفت: رئیس جمهور شخص دوم مملکت است و باید دارای ویژگی‌ها و نشانی از رفتارهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در مردم‌داری، اخلاص و ساده‌زیستی داشته باشد.

اخبار روزانه:
*
صبح امروز خبری در رسانه ها مبنی بر برافراشته شدن پرچم آمریکا در سفارت سابق این کشور در ایران منتشر شد که با پیگیری خبرنگار فارس مشخص شد پرچم مذکور به صورت واژگون و پاره شده در سفارت برافراشته شده است.صبح امروز دوشنبه خبری در رسانه ها مبنی بر برافراشته شدن پرچم ایالات متحده در سفارت سابق آمریکا منتشر شد که با پیگیری خبرنگار فارس مشخص شد پرچم مذکور به صورت واژگون و پاره شده در پایین ترین نقطه میله پرچم در سفارت سابق آمریکا برافراشته شده است که این مورد در موزه لانه جاسوسی نشان دهنده شکست آمریکا در برابر عظمت ملت ایران است.گفتنی است موزه لانه جاسوسی (سفارت سابق) ایالات متحده روزانه پذیرای بازدیدکنندگان و گردشگران داخلی و خارجی بوده تا با جنایات آمریکا در ایران و جهان آشنا شوند.

*دبیر کل کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی از تشکیل کارگروه ویژه برای پیگیری امور سهام عدالت خبر داد و گفت: این کارگروه تلاش می‌کند سود سهام عدالت مربوط به سال گذشته را تا پایان سال به حساب ذی نفعان سهام عدالت واریز کند.
*بر اساس اعلام سازمان حمایت، تمامی تولیدکنندگان فیلتر روغن و لنت خودرو، باید درخصوص درج قیمت تولیدکننده روی محصولات خود اقدام کنند. به گفته تابش رئیس سازمان حمایت، برای تولیدات لنت و محصولات پتروشیمی، هزینه های عرضه نباید بیش از
۲۰ درصد در نظام توزیع را شامل شود. البته محاسباتی که سازمان حمایت به صورت دقیق انجام داده است نشان می دهد که حلقه های بعد از تولید در لنت ترمز در حدود 5/15 درصد و در فیلتر حدود 5/18 درصد سود می برند که قابل پذیرش است.
*رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران با تاکید بر این که کمبودی در زمینه گوشت قرمز مورد نیاز کشور نداریم، گفت: از روز گذشته (یک شنبه) قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز نسبت به چند روز گذشته بین
۱۵ تا ۲۰ هزار تومان کاهش یافته است که به نظر می رسد این روند ادامه یابد. به گفته وی، افزایش سرما که موجب شد دامداران نتوانند دام زنده را عرضه کنند به همراه افزایش تقاضای گوشت در ابتدای هر ماه از جمله دلایل رشد قیمت گوشت در روزهای گذشته بوده است.
*حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه: آمریکا پیام‌هایی را ارسال می‌کند که خواهان مذاکره مستقیم با ماست.مذاکرات ما با آمریکا از طریق انریکه مورا و یکی دو کشور عضو برجام در وین انجام می‌گیرد.به هیچ وجه مذاکره مستقیم با آمریکا نداشتیم.اگر در روند مذاکرات به مرحله‌ای برسیم که لازمه رسیدن به توافق خوب گفت‌وگو با آمریکا باشد، آن را نادیده نمی‌گیریم
.

*محمود عباس زاده، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:اگر آمریکایی‌ها حسن نیت داشته باشند و به آن چیزی که امضا می‌کنند عمل کنند، می‌توانیم با آن‌ها مذاکره کنیم اما آن‌ها این موضوع را در عمل اثبات نکرده‌اند.‌‌
*وزیر کشور گفت: بعضی از کدورت‌هایی که با بعضی از همسایگان مطرح بود رفع شده است و الان روابط خوبی با همسایگان داریم که باید آن را توسعه دهیم.احمد وحیدی در حاشیه همایش ملی ایران و همسایگان در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش وزارت کشور در تعمیق روابط همسایگی، اظهار کرد: همسایگان برای ما جایگاه بسیار مهمی دارند و در سیاست های بالادستی و هم سیاست کلی ابلاغی به عنوان محور اصلی سیاست‌های خارجی شناخته شده‌اند.وزیر کشور با بیان اینکه در سیاست دولت سیزدهم، همسایگی جزو اولویت‌هاست، ادامه داد
: امروز در توسعه روابط با کشورهای همسایه تلاش خوبی صورت می‌گیرد و بعضی از کدورت‌هایی هم که با بعضی از همسایگان مطرح بود رفع شده است و الان روابط خوبی با همسایگان داریم که باید آن را توسعه دهیم.وی افزود: در استان های مرزی یک تلاش جدی برای توسعه روابط در حال انجام است، علاوه بر اینکه در وزارتخانه های ذیربط و اقتصادی تلاش زیادی برای توسعه روابط صورت می گیرد.

*با حکم امیر سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر دفاع، سردار رضا طلایی‌نیک سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شد.سردار رضا طلایی‌نیک هم اکنون معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس این وزارتخانه نیز می‌باشد.گفتنی است؛ سردار طلایی‌نیک در دولت‌های یازدهم و دوازدهم معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع و در دوره‌های ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ بود.

https://shoma-weekly.ir/VyFzUd