گفته می‌شود که...

پیام همدلی جورج بوش برای تجمع ضد سپاه! یک بام و دو هوای طرفداران ساواک اسرائیل در نقطه انفجار تکذیب کارت زرد به نمایندگان از سوی شورای نگهبان بررسی راهکارهای اجرای سراسری طرح کالابرگ الکترونیک «صلاح زواوی» سفیر سابق فلسطین در ایران درگذشت مأموریت دادستان کل کشور برای بررسی مسمومیت‌های سریالی در قم خودروسازان هر روز برای مردم کشور خواب تازه‌ای می‌بینند نوبل جنگ‌افروزی اجرایی شدن توافقات تهران پکن روند را به نفع ایران تغییر می‌دهد چینی‌ها در ایران ساختمان می‌سازند طعنه اولیانوف به بورل: زبان تهدید درباره ایران جواب نمی‌دهد ضمانت روسیه برای بایدن «سازندگی» توقیف شد

پیام همدلی جورج بوش برای تجمع ضد سپاه!

جورج بورش، رئیس جمهور پیشین امریکا که کشته و یتیم شدن میلیون‌ها کودک عراقی و افغان، فقط یک بخش از کارنامه ضدحقوق بشری او است، برای تجمع «زن، زندگی، آزادی» در بروکسل پیام همدردی فرستاد. وی در این پیام، همصدا با جریان ضدانقلاب، از قرارگرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی حمایت کرد. این پیام درحالی شعف و شیفتگی ضدانقلاب را به دنبال داشت که بنا به گزارش نهادهای حقوق بشری غربی، قریب 5 میلیون کودک عراقی در جریان اشغال این کشور به دست نیروهای تروریست امریکا یتیم شدند. این درحالی است که بوش در زمان ریاست جمهوری خود هم نتوانست از محور شرارت خواندن ایران طرفی ببندد. باوجود این، حضور حداکثری پرچم‌های تجزیه‌طلبانه در این تجمع به همراه پیام بوش، بار دیگر ماهیت تجزیه‌طلبانه ضدانقلاب و رژیم‌های حامی آنان را آشکار کرد.

یک بام و دو هوای طرفداران ساواک

بتول غفاری دختر شهید آیت‌الله حسین غفاری در خاطراتش می‌نویسد: سال ۱۳۵۳ وقتی پیکر پدرم که بر اثر شکنجه ساواک به شهادت رسیده بود را تحویل گرفتیم پاهایش را به نحوی تا زانو در روغن داغ سوزانده بودند که گوشتش ریخته بود. حالا عده‌ای برانداز از ساواک و پرویز ثابتی حمایت و تطهیر می‌کنند! یعنی از نظر آنها شکنجه‌‌گر اگر سلطنت‌طلب باشد قابل دفاع است!

اسرائیل در نقطه انفجار

رئیس سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اعتراضات به نقطه انفجار رسیده است و می‌تواند، اصل (بقای) اسرائیل را به چالش بکشد. رونین بار از شخصیت‌های عالی‌رتبه صهیونیست و مسئولان ائتلاف حاکم و نیز مخالفان مصرانه خواسته است تا اوضاع اسرائیل را به سوی آرامش پیش ببرند، زیرا در غیر این صورت ثبات این رژیم در معرض خطر قرار خواهد گرفت. در این روزها اعتراضات بسیاری علیه کابینه نتانیاهو و اصلاحات قضایی اش در سرزمین‌های اشغالی شکل گرفته است.

تکذیب کارت زرد به نمایندگان از سوی شورای نگهبان

برخی رسانه‌ها از تذکر شورای نگهبان به سه نماینده مجلس به دلیل دخالت‌ در امور عزل و نصب‌ها خبردادند. خبرگزاری فارس با اشاره به اصل پرهیز از دخالت در عزل و نصب‌ها نوشت که با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی مجلس یازدهم و آغاز رقابت های انتخابات مجلس، دخالت‌های نمایندگان علیرغم نص صریح قانونی و فرمایش مقام معظم رهبری در عدم دخالت نمایندگان در امور عزل و نصب‌ها باعث شده که شورای نگهبان به سه نماینده مجلس در مازندران تذکر و «کارت زرد» بدهد. این درحالی است که هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان این خبر را تحلیل رسانه‌ای دانست و گفت: ما در شورای نگهبان کارت زرد و قرمز و چیزهایی از این موارد نداریم و اساساً قانون چنین چیزی را پیش بینی نکرده است.

بررسی راهکارهای اجرای سراسری طرح کالابرگ الکترونیک

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست آیت‌الله رئیسی برگزار شد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای آزمایشی طرح توزیع کالابرگ الکترونیک در شماری از استان‌های کشور گزارشی ارائه کرد و پیشنهادها و راهکارهای گسترش اجرا و تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز برای اجرای کامل این طرح در سراسر کشور بررسی شد.در این جلسه همچنین گزارشی از اجرای طرح مدیریت هوشمند توزیع یارانه آرد و نان، میزان صرفه‌جویی و نحوه توزیع آرد در استان‌های محل اجرای آزمایشی این طرح ارائه و درباره چگونگی تأمین زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای اجرای سراسری آن بحث و تبادل نظر شد.

«صلاح زواوی» سفیر سابق فلسطین در ایران درگذشت

صلاح زواوی دومین سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود. پیش از وی، هانی الحسن عهده دار این سمت بود. الزواوی از سال ۱۳۶۱ (۱۹۸۰میلادی) عهده‌دار این سمت شد و از اعضای مؤسس جنبش فتح بود.

مأموریت دادستان کل کشور برای بررسی مسمومیت‌های سریالی در قم

دادستان کل کشور درباره چند مورد مسمومیت در مدارس قم و نگرانی‌های به وجود آمده در این باره به دادستان قم ماموریت داد این موضوع را به صورت ویژه مورد پیگیری قرار دهد. در پی وقوع چندین مورد مسمومیت در مدارس قم و نگرانی‌های به وجود آمده در این باره، حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری، دادستان کل کشور با ورود به موضوع، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم را مامور به پیگیری ویژه و برخورد قاطع با مقصران احتمالی کرد.

خودروسازان هر روز برای مردم کشور خواب تازه‌ای می‌بینند

کمال حسین پور در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود، گفت: تیم اقتصادی دولت کار را رها کرده، نرخ ارز سر به فلک کشیده و هر روز از ارزش پول ملی کاسته می شود. موج تورمی جدیدی در راه است و تیم اقتصادی دولت تماشاچی است. نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چرا به توصیه دلسوزان نظام و نمایندگان مردم توجه نمی شود و چرا مدیریت تیم اقتصادی در دولت تغییر نمی کن د، مدیریت فعلی هر هنری داشته پیاده کرده و مردم هنر آنها را دیده اند، باید مدیریت را به افراد کاربلد سپرد. وی عنوان کرد: وزارت صمت برای خودرو بازاری کاملا انحصاری ایجاد کرده و خودروهای بی کیفیت و گران قیمت را به بازار عرضه می کند، خودروسازان هر روز برای مردم کشور خواب تازه ای می بینند، خواب های آشفته خودروسازان کام مصرف کنندگان واقعی را تلخ کرده است.

نوبل جنگ‌افروزی

جیمی دور تحلیلگر، طنزپرداز و مجری مطرح آمریکایی در برنامه تلویزیونی‌اش گفت: «ایالات متحده به قدری فاسد است که برندگان جایزه صلح، جنایت‌کاران جنگی هستند؛ اوباما جایزه صلح نوبل را بُرد اما بلافاصله جنگ در افغانستان را تشدید کرد و 26 هزار بمب روی سوریه ریخت. جوایز صلح این مدلی هستند!»

اجرایی شدن توافقات تهران - پکن روند را به نفع ایران تغییر می‌دهد

کیومرث یزدان‌پناه استاد ژئوپلیتیک دانشگاه در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از ابعاد سیاسی - اقتصادی سفر رئیس‌جمهور به چین اظهار داشت: قبل از هر چیزی باید بگویم جهان پیش رو جهان عقل است و هوشیاری و واقع‌بینی. در این جهان متحول شده و پیچیده، بدون درک این مولفه‌ها نمی‌توان بازیگر خوبی بود و اهداف راهبردی را محقق ساخت، از این رو اقتضائات جهانی حکم می‌کند در نظام بین‌الملل امروزی بیش از هر زمان دیگری واقع‌بین بود و هوشیار.

این استاد ژئوپلیتیک دانشگاه همچنین بیان کرد:‌ نخستین برداشتی که می‌توان از منظر تحلیلی به این سفر داشت، این است که در راهبرد قاره‌ای و منطقه‌ای، این سفر و توافقات به عمل آمده، ایفای نقش موثر ایران در مسائل اقتصادی و تجاری جهان را به مرحله مهم و الزام‌آور برساند و باید گفت توافقاتی که فی‌مابین حاصل شده، در صورت اجرایی شدن، روند را به نفع ایران تغییر می‌دهد.

چینی‌ها در ایران ساختمان می‌سازند

مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و سفیر اسبق ایران در چین گفت: چینی‌ها تخصص خاصی در ساخت ابنیه دارند که در سفر اخیر رئیسی به این کشور، هماهنگی لازم برای سفر شرکت‌های چینی این حوزه به ایران انجام شده تا شاهد تحولی در این زمینه باشیم.

طعنه اولیانوف به بورل: زبان تهدید درباره ایران جواب نمی‌دهد

دیپلمات ارشد روسیه در وین در واکنش به اتهام‌زنی و اظهارات مداخله جویانه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مسائل داخلی کشورمان تصریح کرد که زبان تهدید با مقامات ایران جواب نمی‌دهد. میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین‌المللی مستقر در وین با انتشار توئیتی، پیام بورل درباره تماس تلفنی وی با وزیر امور خارجه کشورمان را بازنشر داد و در پاسخ نوشت: به نظر یک اولتیماتوم می رسد. امروزه به این ادبیات، «دیپلماسی اتحادیه اروپا» گفته می‌شود. وی تصریح کرد: بروکسل نمی فهمد که چنین زبانی با مقامات ایران کار نمی کند.

ضمانت روسیه برای بایدن

مدودف معاون شورای امنیت ملی روسیه پس از سفر بایدن به اوکراین اعلام کرد، رئیس‌جمهور آمریکا پس از دریافت تضمین‌های امنیتی از روسیه از کی‌یف بازدید کرد.

«سازندگی» توقیف شد

هیات نظارت بر مطبوعات روزنامه سازندگی را به استناد تبصره دو ماده (۵) و بند یازده ماده (۶) قانون مطبوعات توقیف کرد. به گزارش روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، در هفتمین جلسه از نوزدهمین دوره هیات نظارت بر مطبوعات ضمن بررسی درخواست‌های متقاضیان صدور مجوز رسانه، گزارش تخلفات روزنامه «سازندگی» از حدود مطبوعات موضوع تبصره دو ماده (۵) و بند یازده ماده (۶) قانون مطبوعات مطرح شد. با توجه به بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و با عنایت به اصرار بر تخلف در درج محتوای خلاف واقع و تشویش اذهان عمومی طی ماه‌های گذشته، هیات نظارت بر مطبوعات رای به توقیف این روزنامه صادر کرد.

https://shoma-weekly.ir/QLJyIs