گفته می‌شود که...

پیام محرمانه بغداد به گروهک‌های کُرد تجزیه‌طلب شهادت یک بسیجی طرح امنیت در سراوان «رادیو فردا» پس از پخت آش نذری، کربلایی هم شد! حمله سلطنت‌طلب‌ها به مرکز اسلامی در بیرمنگام رویکرد بی‌طرفانه شبکه‌های عربی درباره حوادث ایران و اردن! از اتاق اصناف استعلام کنید دستگیری ۴ لیدر اصلی اغتشاش در میدان انقلاب ریه‌های سبز ایران در حال زوال نقدعلی: اگر انگل‌های اقتصادی اعدام شوند تورم کنترل خواهد شد ایران یکی از پنج قدرت برتر پهپادی جهان

پیام محرمانه بغداد به گروهک‌های کُرد تجزیه‌طلب

«ترکی جدعان» عضو ارشد ائتلاف «دوله القانون» در عراق، از پیام هشدارآمیز دولت فدرال عراق به چند گروهک کُرد تجزیه‌طلب در منطقه کردستان خبر داد. عضو ارشد ائتلاف دوله القانون در گفت‌وگو با وبگاه «بغداد الیوم» اظهار داشت: «دولت بغداد با نگرانی تشدید مشکلاتی که این احزاب و جریان‌های مسلح مستقر در منطقه کردستان باعث آن هستند، زیر نظر دارد؛ گروه‌هایی که خاک عراق را به میدان جنگ مسلحانه با برخی از کشورهای همسایه مبدل کرده‌اند.» ترکی جدعان در ادامه با بیان اینکه «این احزاب و جریان‌ها عملاً فرایندهای امنیتی عراق را تحت الشعاع قرار می‌دهند،» خبر داد: «بغداد پیامی محرمانه و غیرعلنی برای برخی از این احزاب فرستاده مبنی بر اینکه در قبال آنچه رخ می‌دهد ساکت نخواهد ماند و حق حفظ حاکمیت [خود را] خواهد داشت.»به گفته جدعان، در پیامی که دولت عراق برای این گروه‌ها ارسال کرده است، از این گروهک‌ها خواسته شده مقرهای خود را تخلیه کنند و فعالیت‌های خود را به خارج از مرزهای عراق منتقل کنند. او در ادامه تأکید کرد: «فضا دادن به این احزاب ممکن است به هرج و مرج و ناامنی شدید منطقه کردستان منجر شود. افزون بر این، [نص] قانون اساسی عراق در جلوگیری از هرگونه جریان یا حزبی که امنیت کشورهای همسایه را تحت الشعاع قرار دهد، روشن است.» خلع سلاح گروهک‌های تجزیه‌طلب از جمله مطالبات ایران در قبال عراق بود که با روی کار آمدن شیاع‌السودانی در عراق، وی به مسأله ورود کرد و به آن جامه عمل پوشانید. دولت مرکزی عراق در توافقاتی با دولت فدرال اقلیم شمال نسبت به در دست گرفتن مرزهای مشترک با ایران نیز اقدام کرد. این توافق پس از آن حاصل شد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواضع گروهک‌های تروریستی را مورد حمله قرار داد.

شهادت یک بسیجی طرح امنیت در سراوان

یک بسیجی طرح امنیت منطقه صفر مرزی سراوان چهارماه پس از مجروح شدن به فیض شهادت نائل شد. به گزارش روابط عمومی قرارگاه قدس جنوب شرق، بسیجی طرح امنیت ناصر شهرکی که در تاریخ سوم مرداد ماه سال جاری در منطقه صفر مرزی سراوان مجروح شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید. گفتنی است در آن حادثه نبی الله نوری از بسیجیان طرح امنیت نیز به شهادت رسیده بود.

«رادیو فردا» پس از پخت آش نذری، کربلایی هم شد!

رسانه فارسی‌زبان رادیو فردا وابسته به سرویس جاسوسی امریکا CIA با انتشار ویدیویی از یک زن که در بین‌الحرمین کربلای معلی شعار «زن، زندگی، آزادی» را کف دستانش نوشته است، واکنش‌های بسیاری را برانگیخت. نکته جالب توجه این ویدیو آنجا بود که این فرد در سخنان خود ادعا می‌کند که همه‌ جامعه مذهبی خواهان سقوط جمهوری اسلامی هستند و سپس به صورت مخفیانه از نوشته دست خود فیلم می‌گیرد!‍ کاربران فضای مجازی با تمسخر این اقدام رسانه ضدایرانی رادیو فردا که خبرنگاران آن عمدتاً لائیک یا سکولار هستند و آن را در صفحات مجازی خود به راحتی عنوان می‌کنند، ناکامی رسانه‌های معاند در آشوب‌های اخیر را علت این رفتارهای مزورانه عنوان کردند. رادیو فردا از جمله رسانه‌هایی است که در ایام اربعین حسینی به صورت مستمر اخبار منفی از این تجمع تاریخی را منتشر می‌کرد و به هیچ عنوان از خیل عظیم جمعیت میلیونی زائران خبری منتشر نکرده بود. این رسانه ضدانقلاب پیش از این نیز در پستی اینستاگرامی نوشته بود که یک برانداز در کرمانشاه برای سقوط جمهوری اسلامی «آش نذری» درست کرده است!

حمله سلطنت‌طلب‌ها به مرکز اسلامی در بیرمنگام

جمعی از طرفداران رژیم پهلوی ضمن حمل پرچم‌های شیر و خورشید، با هجمه به یک مرکز اسلامی متعلق به شیعیان که در حال برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه(س) بودند، با ایجاد سر و صدا و سر دادن شعارهای ضددینی به دنبال ایجاد اخلال در این مراسم برآمدند. شیعیان حاضر در این مراسم نه تنها ایرانی بلکه شهروندان بسیاری از کشورهای اسلامی بوده‌اند. در تصاویر منتشر شده از این حادثه، عزاداران با حضور در مقابل مرکز فرهنگی خود، نسبت به این اقدام دیکتاتورمآبانه ضدانقلاب با سر دادن شعارهای مذهبی واکنش نشان دادند. پلیس بیرمنگام نیز صرفاً مانع حمله سلطنت‌طلبان شد و نسبت به اخلال به وجود آمده از سوی آنها، ممانعتی به عمل نیاورد.

رویکرد بی‌طرفانه شبکه‌های عربی درباره حوادث ایران و اردن!

تفاوت نحوه پوشش اعتراضات ایران و اردن در شبکه‌های عربی سوژه انتقاد یک طنزپرداز عراقی شد. او با نشان دادن تصاویری از تظاهرات مردم اردن به تفاوت بازتاب آن در شبکه‌های عربی از جمله شبکه عراقی «التغییر» با روایتی که این شبکه از رویدادهای ایران می‌دهد، پرداخت. تصاویری که نشان می‌داد این شبکه‌ها که حوادث اخیر ایران را در خبرها و برنامه‌های تحلیلی متعدد وبا ادعای کشته شدن ده‌ها غیر نظامی و سرکوب خشم معترضان اغتشاشات ایران گزارش می‌کنند درباره اردن یا سکوت کرده‌اند یا ملک عبدالله دوم را شجاع و اسطوره دیپلماسی توصیف کرده و می‌گویند با حضور او همه چالش‌ها قابل حل است و درباره تظاهرات اردن و شهروندان کشته شده در آن می‌گویند اینها دنباله‌رو مزدور ایران‌اند! نگاه دقیق این مجری برنامه طنز تلویزیون عراق نشان می‌دهد که چطور جنگ ترکیبی علیه ایران از سوی سلطه رسانه‌ای غرب خود را حتی به رسانه‌های مدعی مردمی بودن در کشورهای همسایه تحمیل کرده است.

از اتاق اصناف استعلام کنید

اخوان مدیر مسئول روزنامه جوان در توئیتی نوشت: پزشکی در قتل یک انسان مشارکت داشته، همکارانش می‌گویند: #جای‌ـ پزشک‌ـ درـ‌ زندان‌ـ نیست. هنرپیشه‌ای عده‌ای را به ناامن کردن جامعه تشویق کرده، همکارانش می‌گویند: #جای‌ـ هنرمندـ درـ زندان‌ـ نیست. نظرتان چیست که آیین دادرسی را ملغی کنیم منتظر بشینیم ببینیم نظر اعضای اتاق اصناف چیه؟

دستگیری ۴ لیدر اصلی اغتشاش در میدان انقلاب

عاملان و لیدرهای اصلی ناامنی و دعوت به اغتشاش در میدان انقلاب تهران دستگیر شدند.

سازمان اطلاعات پلیس تهران در اطلاعیه‌ای با اشاره به اینکه «دشمنان و ضدانقلاب با توطئه‌چینی و آتش‌افروزی و همچنین هدف قرار دادن امنیت عمومی مردم به‌دنبال ایجاد ناامنی و آشوب در کشور هستند که در همین راستا فراخوان‌هایی با مضامین اعتراضی و به‌منظور ایجاد اغتشاش در حال شکل‌گیری بوده است»، تصریح کرد: «شناسایی عناصر اصلی اغتشاش و اخلالگران نظم عمومی که با سوء استفاده و موج‌سواری بر اعتراضات مردم در فراخوان 28 آذرماه اقدام به تخریب و آتش زدن اموال و اماکن عمومی و دولتی و سر دادن شعارهای هنجارشکنانه کرده بودند، در دستور کار سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفت و با تلاش شبانه‌روزی و با اشراف اطلاعاتی مأموران جان‌برکف مرکز عملیات سازمان اطلاعات فاتب، روز گذشته 4 نفر از لیدرها و عاملان اصلی اغتشاشات در میدان انقلاب تهران دستگیر شدند.

ریه‌های سبز ایران در حال زوال

براساس اطلاعات و اسناد حسن احمدی، استاد منابع طبیعی دانشگاه تهران سال ۱۳۳۲ ایران و ترکیه ۱۸ میلیون هکتار جنگل داشتند. اکنون وسعت جنگل‌های ایران به ۱۲ میلیون هکتار کاهش پیدا کرده و ترکیه جنگل‌های خود را به ۴۰ میلیون هکتار رسانده است. در ایران سالانه ۱۰ هزار هکتار جنگل‌کاری انجام می‌شود. این رقم در کشور چین ۱۰ میلیون هکتار و در کره جنوبی ۱۵۰ هزار هکتار است.

نقدعلی: اگر انگل‌های اقتصادی اعدام شوند تورم کنترل خواهد شد

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از اعدام جوانی که فریب خورده ولیکن جرم مرتکب شده و حکم شرعی و قانونی او اعدام است، به هیچ وجه خشنود نیستیم، گفت: ای مجلس، ای قوه قضائیه و ای دولت؛ آیا وقت آن نرسیده که چهار نفر از انگل هایی که در فضای اقتصادی خون مردم را در شیشه می کنند در ملأ عام و در اسرع وقت به دار مجازات بیاویزیم؟ به خدا اگر چنین کنیم و مفسدین اصلی اقتصادی را همانند محاربین اغتشاشات به دار مجازات بیاویزیم امید و اعتماد جدید در دل مردم ایجاد خواهد شد و تورم کنترل می شود.

ایران یکی از پنج قدرت برتر پهپادی جهان

سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به جوسازی‌های غربی‌ها علیه توان تسلیحاتی و نظامی ایران گفت: جوسازی‌هایی که امروز درباره استفاده از پهپادهای ایرانی می‌شود، فارغ از اینکه بسیاری از آنها ممکن است دروغ باشد، اما نشان از تأثیرگذاری، اهمیت و رتبه بالای پهپاد در جمهوری اسلامی ایران دارد. ایران یکی از پنج قدرت برتر پهپادی جهان است. ما به هرگونه تجاوز نسبت به سرزمین و منافع خود با قاطعیت تمام پاسخ خواهیم داد و هیچ درنگی در این موضوع نداریم.

https://shoma-weekly.ir/LJaQTa