گفته می‌شود که...

پیام تسلیت امام خامنه ای در پی درگذشت سید محمود دعائی/ ۷۰ درصد خودپردازها به سامانه صیاد متصل شده‌ است/ هوشمندسازی یارانه نان به سومین استان رسید/ وزیر اطلاعات: دشمن روی اعتراضات، اقدامات تروریستی و فضای مجازی متمرکز شده/ کدام صاحبخانه‌ها تنبیه مالیاتی می‌شوند؟/ قلمرو ابدی ایران در خلیج‌فارس و...

پیام تسلیت امام خامنه ای در پی درگذشت سید محمود دعائی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت مبارز قدیمی و یار دیرین امام بزرگوار حجت‌الاسلام سیدمحمود دعائی را تسلیت گفتند.متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
درگذشت مبارز قدیمی و یار دیرین امام بزرگوار جناب حجت‌الاسلام آقای سیدمحمود دعائی رحمهالله‌علیه را به خاندان گرامی بویژه همسر و فرزندان مکرّم و نیز مجموعه‌ی بزرگ دوستداران و همکاران ایشان تسلیت عرض میکنم. ایشان برخوردار از صفات نیک و پسندیده‌ئی بودند: صفا و سلامت نفس، فروتنی و ساده‌زیستی، پاکدستی و قناعت، ارادت عمیق و راسخ به امام بزرگوار و انقلاب و پایداری و وفا در دوستی و رفاقت. گذشته‌ی ایشان در عراق و ایران در دوران مبارزات هم فصل مُشبِع دیگری است که موجب رحمت و مغفرت الهی است ان‌شاءالله. از خداوند متعال تفضلاتش را برای آن مرحوم مسألت میکنم.
سیّدعلی خامنه‌ای
۱۶ خرداد ۱۴۰۱

کوچ برخی دکترها از طبابت به سوپرمارکت داری؛ پزشکان چقدر درآمد دارند؟

علی سالاریان، معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران:در حال حاضر برخی فارغ التحصیلان پزشکی به سایر مشاغل کوچ می‌کنند؛ برخی پزشکان ما سوپرمارکت دارند یا حتی اگر کار خدماتی داشته باشند، از طبابت منفعت بیشتری دارد و این موضوع قابل اثبات است.در بیمارستان‌های دولتی کشور جراح عمومی درآمدی کمتر از ۱۰ میلیون تومان در ماه دارد.دستمزد یک جراح عمومی از عمل آپاندیس، زیر ۱۰۰ هزار تومان است و درآمد پزشک از هر ویزیت زیر ۱۰ هزار تومان است، مگر چند ویزیت می‌تواند در ماه داشته باشد.میزان پرداختی به پزشکان عمومی در بیمارستان‌های دولتی از ماهیانه ۶ تا ۷ میلیون تومان شروع می‌شود و تا حدود ۲۰ میلیون تومان در روستاهای دورافتاده است
3.6 میلیون نفر سهام عدالت می‌گیرند

سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: «درمجموع، سه میلیون و ۳۶۳ هزار و ۷۰۰ نفر از افراد تحت حمایت کمیته ‌امداد و بهزیستی سهام عدالت ندارند و باید به این افراد سهام تعلق بگیرد. از تیرماه سهام دولت به جاماندگان تحت پوشش نهادهای حمایتی اختصاص می‌یابد».
۷۰ درصد خودپردازها به سامانه صیاد متصل شده‌ است
معاون فناوری های نوین بانک مرکزی با اعلام این که بر اساس آمار حدود ۷۰ درصد خودپردازهای بانک های کشور به سامانه صیاد مجهز شده اند، گفت: خودپردازهای هشت بانک به سامانه صیاد متصل نشده اند که از این تعداد شش بانک بسیار کوچک و دو بانک نسبتاً بزرگ هستند و شخصاً به این موضوع ورود کرده و هشدارهای لازم در این زمینه به این دسته بانک ها داده شده است.
معرفی «ایران اینترنشنال» توسط یک صهیونیست

«باراک راوید»، خبرنگار صهیونیست با انتقاد از رسانه‌های صهیونیستی در دنباله‌روی خط رسانه‌ای شبکه ضد ایرانی ایران اینترنشنال سعودی گفت: «ایران اینترنشنال یک شبکه ایرانی نیست. این شبکه از ایران پخش نمی‌شود. این شبکه از لندن و با بودجه سعودی فعالیت می‌کند و وابسته به مخالفان ایرانی بوده و گاهی نیز به‌عنوان خط جریان اسرائیل برای انتشار اطلاعات عمل می‌کند. رسانه‌های اسرائیلی با تشنگی گزارش‌های این شبکه را می‌بلعند و بدون اینکه این پیشینه را به اسرائیلی‌ها بدهند، پخش می‌کنند. دیگر بس است!».
شناسایی 240 تخلف ماموران مالیات در ۸ ماه
دادستان انتظامی سازمان امور مالیاتی با اشاره به رویکرد جدید سازمان امور مالیاتی کشور در مبارزه با فساد اداری و احقاق حقوق مردم گفت: طی هشت ماه گذشته بیش از۲۴۰ مورد تخلف شناسایی شده و برخورد انضباطی و قضایی صورت گرفته است.
اعتصاب ملی پوشان همچنان ادامه دارد

تیم ملی وزنه برداری روزهای عجیبی را با اعتصاب ملی پوشان، برکناری سرمربی و البته منفعل بودن فدراسیون پشت سر می گذارد.علی مرادی که در هفته های اخیر درگیر حواشی مربوط به پناهنده شدن دختران وزنه بردار بود، به یک باره با یک بحران جدی در تیم ملی مردان مواجه شد. چند باری در یک سال اخیر مصاحبه هایی از وزنه برداران در خصوص کمبود امکانات اولیه در اردوها منتشر شد، اما گویا شرایط هر روز بدتر و بدتر شده و اوضاع رو به بهبودی نمی رود.اما واکنش فدراسیون به این اتفاقات عجیب بود. گویا علی مرادی در این میان تصمیم به برکناری محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی گرفته؛ در حالی که نامی از سرمربی در بیانیه وزنه برداران نبود. شاید هم رییس فدراسیون به خاطر همکاری سرمربی با ملی پوشان چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است.
هوشمندسازی یارانه نان به سومین استان رسید

اجرای طرح عرضه نان با کارت بانکی در سومین استان کشور نیز آغاز شد. طرحی که به گفته مجری آن سالیانه 1.5 میلیارد یورو صرفه جویی در پی دارد.به گزارش تسنیم،طرح هوشمندسازی یارانه نان از حدود سه هفته پیش ابتدا به صورت آزمایشی در نانوایی‌های استان زنجان و سپس قزوین به اجرا درآمده که از اهداف این طرح می‌توان به جلوگیری از قاچاق آرد و توزیع عادلانه یارانه‌ها اشاره کرد. این طرح بعد از دو استان زنجان و قزوین، این بار در استان فارس ‌به عنوان یکی از مهم‌ترین استان‌های اجرای آزمایشی طرح هوشمندسازی یارانه آرد کشور اجرایی شد.
در همین حال محمد جلال، مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی و مجری این طرح در تشریح نحوه اجرای آن گفت: در نانوایی‌ها آرد به قیمت تمام شده در اختیار نانوایان قرار می‌گیرد و مهلتی بین ۳۰ تا ۴۵ روز به آن‌ها داده می‌شود؛ به شرط این که نان را از طریق زیرساخت کارتخوان‌های هوشمند در اختیار مردم قرار دهند و در پایان هر روز یارانه نان را دریافت کنند.وی افزود: برآورد اجمالی ما این است که بعد از اجرای طرح یارانه نان، حدود ۳۰ درصد مصرف گندم کشور با عنوان نان مصرفی مردم کاهش یابد که سالیانه حدود 1.5 میلیارد یورو صرفه جویی در پی دارد.

ضد انقلاب: باید قدردان آخوندها باشیم

«بهرام مشیری» ضدانقلاب خارج نشین با اذعان به دستاوردهای شگفت‌انگیز جمهوری اسلامی ایران با عنوان حکومت آخوندی، می‌گوید: «آمریکا با تمام قدرت نظامی‌اش، به‌شدت از آخوندها می‌ترسد و رویکرد سید علی خامنه‌ای در قبال آن‌ها کاملاً درست و موفقیت‌آمیز بوده. دستاوردهای آخوندها در پیشرفت علم، فناوری، اتمی، راه سازی و ... به حدی زیاد است که چهره ایران‌زمین دگرگون شده است. روحانیون صد برابر رضاشاه پهلوی به ایران‌زمین خدمت کردند، چرا این‌ها رو نمیگیم و فقط توهین می‌کنیم».
مجلس: این ادعا که نمایندگان
۱۷۵ ساعت اضافه کار و ۷ روز حق ماموریت می گیرند، واقعیت ندارد
روابط عمومی مجلس شورای اسلامی طی تکذیبیه‌ای درج اطلاعات اخیر درباره حقوق، حق ماموریت و اضافه کاری نمایندگان در برخی رسانه‌ها را نادرست عنوان کرد و در این باره توضیحاتی را ارائه داد. روابط عمومی مجلس اعلام کرد: اخیرا اطلاعات نادرست و تحریف شده درباره حقوق و حق ماموریت و اضافه کاری نمایندگان در برخی رسانه‌ها منتشر شده است که در این باره چند نکته قابل توجه است. اولا اینکه ادعا می‌شود، نمایندگان ۱۷۵ ساعت اضافه کار و ۷ روز حق ماموریت دریافت کرده یا دریافت می‌کنند، واقعیت ندارد و تاکنون چنین اعداد و ارقامی در محاسبه حقوق نمایندگان وجود نداشته است. اطلاعات حقوق و دستمزد نمایندگان در سامانه حقوق و مزایای کارکنان دولت سازمان امور استخدامی ثبت شده است که خود نمایانگر کذب بودن اطلاعات اعلام شده می‌باشد. ثانیا براساس استفساریه ماده ۶ قانون انتخابات سال ۱۳۷۸، مبنای محاسبه حقوق نمایندگان مانند کلیه کارکنان دولت است و نه بیشتر. ثالثا در خصوص اجاره دفاتر نمایندگان افزایش ۲۵ درصدی مصوبه دولت نیز اعمال نگردید؛ بنابراین کسانی که بر اساس اطلاعات اشتباه اقدام به شایعه پراکنی علیه مجلس می‌کنند، بهتر است رویه خود در تخریب مجلس را تغییر دهند.

وزیر اطلاعات: دشمن روی اعتراضات، اقدامات تروریستی و فضای مجازی متمرکز شده

حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات گفت: دشمن در مقطع فعلی بر روی سه موضوع متمرکز شده است اول روی اعتراضات و شرایط اجتماعی ما حساب باز کرده در بحث مطالبات، اعتراضات، تجمعات، اصناف و... با شبکه سازی و سازماندهی برای گسترش آن‌ها تلاش می‌کند. او تاکید کرد: دوم اقدامات تروریستی که پرچمدار آن رژیم صهیونسیتی است و سومین مورد از طریق فضای مجازی تلاش دارد ذهن‌ها را به ایران اسلامی مخدوش کند.
چرا بازار ارز نوسان دارد؟
!

در جلسه اخیر شورای عالی هماهنگی سران قوا که به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل شد، اختیارات جدید و ویژه‌ای به بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز داده شد. با این اختیارات، مداخله بانک مرکزی در بازار ارز و برای تثبیت قیمت ارز در کانال واقعی آغاز شده است. گفتنی است، مدتی است که دلالان و سودجویان ارزی با ایجاد التهاب در بازار ارز و ترویج شکست مذاکرات احیای برجام و تأثیر منفی آن بر اقتصاد کشور، تلاش دارند سایه برجام را همچنان بر سر اقتصاد کشور حفظ کنند و مردم را تحت فشار روانی دوگانه توافق- گرانی، به بازی گرفته و منافع خود را از این میانه برگیرند.
کدام صاحبخانه‌ها تنبیه مالیاتی می‌شوند؟/ دور زدن مصوبه افزایش
۲۵ درصدی اجاره‌بها
به گفته مشاوران املاک اما دور زدن مصوبه افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بها به راحتی و در بین مالکان و مستاجران اتفاق می‌افتد به این شکل که مستاجران برای اجاره قراردادی را با مالک و از سوی دیگر نیز قراردادی را با مشاوران املاک می‌بندند و در قراردادی که با مالک بسته می‌شود افزایش اجاره‌بها از سقف ۲۵ درصدی گذر کرده است.بر اساس این مصوبه، سازمان تعزیرات حکومتی مکلف شد تا با مشاوران املاک متخلف که این سقف افزایش را رعایت نکنند، برخورد نماید.در نقطه مقابل، موجرانی که در قرارداد اجاره خود، اجاره بها را به میزان بیش از شاخص فوق الذکر افزایش داده باشند، در خصوص مبلغ مازاد، مکلف به پرداخت مالیات بر درآمد اجاره به نحو مضاعف گردند
چشم امید بایدن به نفت ایران و عربستان
!

رسانه آمریکایی بلومبرگ مدعی شد: «یک شرکت عمده و مستقل معامله‌گر نفت خام اعلام کرده است که احتمالاً واشنگتن برای عرضه بیشتر نفت خام به بازارهای جهانی و پایین آوردن بهای سوخت در آمریکا از افزایش عرضه نفت ایران چشم‌پوشی کرده و اجازه می‌دهد ایران به‌رغم ادامه تحریم‌ها نفت بیشتری صادر کند». روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نیز در یادداشتی به سفر قریب‌الوقوع بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان برای درخواست افزایش تولید و عرضه نفت توسط رژیم سعودی پرداخت و افزود: «در سفر پیش روی بایدن به عربستان که تنها برای درخواست کمک بابت افزایش تولید نفت و جایگزین کردن کمبود در بازار رخ می‌دهد، عربستان نیز دست روی دست نخواهد گذاشت و درخواست‌های سنگین خود را مطرح خواهد کرد. تأکید عربستان بر ادامه تسلیح توسط آمریکا برای مقابله با ایران و بازوهایش، تضمین‌های امنیتی جدید و سامانه‌های پاتریوت، تنها بخشی از درخواست‌های عربستان از آمریکا خواهد بود».
دهنوی: می‌ترسیم صنعت ارتباطات کشور در مسیر خودروسازی بیفتد

محسن دهنوی، رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجلس با انتقاد از مدل افزایش تعرفه‌های اینترنت می‌گوید: نگرانیم دولت و اپراتورها بزودی صنعت ارتباطات کشور را به صنعت خودروسازی دیگری تبدیل کنند تا مردم حسرت اینترنت سایر کشورها را داشته باشند. دهنوی می‌گوید: سهم بازار همراه اول بیشتر از سایر اپراتورها است و عمده کاربران اینترنت همراه مشتری همراه اول هستند مسئولیت این اپراتور از دو اپراتور دیگر بیشتر است. منطق کار را عرض کردم؛ اینکه نباید هزینه بی خودی کنیم بعد برای توسعه به منابع لازم داشته باشیم و از مردم پول بگیریم. نگرانی ما از این است که بلایی که بر سر صنعت خودرو آمده را بر سر صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور هم بیاورند که کار کشور را به جایی رسانده ایم که مردم را اسیر خود کرده اند و نماد تحقیر ملی شده اند. نگرانی از این است که همین شرایط را برای اپراتورهای موبایل هم فراهم کنیم و به اپراتور‌های بازار انحصاری بدهیم و بازار بزرگی را در اختیار داشته باشند که با هر سطح کیفیتی سرویس ارائه کنند و مردم مجبور باشند هر سرویسی را با هر کیفیتی بخرند و چاره ای نداشته باشند.
فعال شدن دیپلماسی خفته گازی

فعال‌سازی دیپلماسی انرژی یکی از محورهای مهم فعالیت‌های وزارت نفت در دولت سیزدهم بوده است، در این راستا، در چند ماه نخست کار دولت سیزدهم بود که قرارداد سواپ گاز ترکمنستان به آذربایجان پس از 5 سال وقفه در سفر رئیسی به ترکمنستان از سوی وزیر نفت امضا شد. بر اساس این قرارداد حدود 1.5 تا 2 میلیارد مترمکعب گاز ترکمنستان از مسیر ایران به آذربایجان منتقل می‌شود و ایران بخشی از این گاز را به‌عنوان حق ترانزیت یا سواپ برمی‌دارد. نکته بسیار مهم در این قرارداد، عدم نیاز به مبادلات مالی برای اجرای آن است که باعث می‌شود اجرای قرارداد بسیار روان و بدون مشکل انجام شود. طی روزهای اخیر وزیر نفت تفاهم‌نامه دو برابر شدن سواپ گاز ترکمنستان به آذربایجان را با مقامات آذری امضا کرد و اعلام کرد که ایران ظرفیت بالاتر بردن این میزان تا 3 یا 4 برابر را نیز دارد. قرارداد سواپ گاز از یک‌سو به پایدارتر شدن شبکه گاز شمال شرق کشورمان کمک زیادی می‌کند و از سوی دیگر مسیر ایران را در تبدیل به هاب انرژی منطقه هموارتر می‌کند. علاوه بر این، احیای این قرارداد پس از 5 سال وقفه و دو برابر شدن آن در کمتر از چند ماه، در واقع باز کردن مسیر مسدود شده دیپلماسی انرژی است و امکان انعقاد قراردادهای مشابه با دیگر کشورهای منطقه را فراهم می‌کند.
شناسایی آبله میمون در تهران

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تا کنون هیچ موردی از آبله میمون در کشور مشاهده نشده است.محمد مهدی گویا گفت: تا به این لحظه هیچ موردی از بیماری آبله میمون در کشور شناسایی نشده است.او گفت: انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر شناسایی موردی مشکوک به بیماری آبله میمون نادرست است و اگر موردی از این بیماری شناسایی شود وزارت بهداشت اولین مرکز است که از آن مطلع خواهد شد.امروز خبری در رسانه ها مبنی بر یک مورد مشکوک آبله میمونی با استناد به صفحه اینستاگرام یکی از پزشکان منتشر شده بود
خدمات هشت‌ساله پادشاهی سعودی به زنان و کودکان یمن
!

ائتلاف یمنی ویژه رصد نقض حقوق بشر در یمن در گزارش خود اعلام کرد، طی هشت سال جنگ یمن ۳۱۸۲ کودک یمنی شامل ۲۷۹۵ پسر و ۳۸۷ دختر در ۲۰ استان یمن کشته شدند. چندی پیش، سازمان یمنی «انتصاف» حامی حقوق کودکان و زنان نیز درباره وضعیت فاجعه‌بار زنان در یمن گزارش داد، از ابتدای تجاوز ائتلاف سعودی به یمن در ۲۶ مارس ۲۰۱۵، ۲۴۱۲ زن یمنی کشته و ۲۸۲۵ زن دیگر نیز زخمی شده‌اند. انتصاف افزود، حمله [عربستان] به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی باعث شده زنان یمنی از دستیابی به خدمات بهداشتی محروم بمانند. اضافه آنکه باید به شیوع بیمار‌ی و افزایش سوءتغذیه به‌ویژه در میان زنان باردار و شیرده بعلاوه افزایش میزان سقط‌جنین و ناهنجاری‌های مادرزادی درنتیجه سلاح‌های ممنوعه ائتلاف سعودی اشاره کرد.

قلمرو ابدی ایران در خلیج‌فارس

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به بیانیه مداخله آمیز شورای همکاری خلیج‌فارس در خصوص حاکمیت امارات بر جزایر سه‌گانه ایرانی در خلیج‌فارس، گفت: «جزایر سه‌گانه، قلمرو ابدی ایران سرافراز در قلب خلیج همیشه فارس و چشم‌ و چراغ وطن هستند».
اخبار روزانه:

*حجت الاسلام کاظم صدیقی به توطئه، تهمت و دروغ دشمنان بر مسئولین انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: مردم در حمایت از مقام معظم رهبری اجازه تفرقه افکنی و شایعه‌پراکنی دشمنان را با بصیرت بالا نمی‌دهند. امام‌جمعه موقت تهران به برملا شدن نقشه‌های شوم عمروعاص نما‌های معاصر جهان توسط سخنرانی‌های حکیمانه رهبر انقلاب اشاره و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران سرآغاز پرچم ولایت امام زمان (عج) است که مردم این انقلاب حامل این پرچم به سردمداری رهبر انقلاب هستند. صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: امام خمینی
(ره) سوگواری عجیبی بر سیدالشهدا (ع) و یاران با وفای ایشان انجام می‌دادند که این عزاداری و اشک ریختن قابل توصیف نیست.
*رسانه قوه قضائیه نوشت: از ساعتی پیش برخی رسانه‌ها خبر خروج استاندار سابق خوزستان از کشور را روی خروجی خود بردند و بعضا اعلام نمودند که او یکی از مقصران اصلی حادثه متروپل می‌باشد، با وصف اینکه هیچ یک از هیات‌های اعزامی دولت، دادستانی کل و مجلس شورای اسلامی یا سایر مسوولین و‌دستگاههای زیربط در این خصوص قصور و تقصیر مستقیم یا غیر مستقیم استاندار سابق خوزستان در خصوص ریزش متروپل گزارشی به دادگستری خوزستان نداده‌اند از انتشاردهندگان اخبار فوق درخواست می‌شود، چنانچه اطلاع یا مستندی از علت فروریختن ساختمان متروپل دارند موضوع را به دادگستری خوزستان اعلام کنند.این گزارش حاکی است تا کنون هر کسی که دستگاههای زیربط گزارشی در مورد تقصیر یا قصور ارائه داده اند بازداشت شده است
.
*معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: کلیپ و خبر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر تیراندازی افراد مسلح ناشناس به سمت نیروهای نظامی لباس شخصی در شهر زاهدان به هیچ عنوان صحت ندارد و تکذیب می‌شود.علی رحیمی درباره جزئیات انتشار خبر به همراه کلیپی در یکی از شبکه های اجتماعی مبنی بر اینکه در اثر تیراندازی افراد مسلح در بلوار پرستار زاهدان داخل مغازه ای در یکی از میلان های این بلوار دو مامور لباس شخصی هدف مستقیم گلوله قرار گرفته و شهید شده اند، بیان داشت: محتوای خبر و کلیپ غیرواقعی و قویا تکذیب می‌شود.معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی سیستان و بلوچستان با تاکید بر کذب بودن این خبر با محتوای غیر واقعی تیراندازی به سمت ماموران انتظامی، افزود: از مردم عزیز انتظار داریم اخبار را از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های معتبر پیگیری کنند و خبرهایی که گاها با هدف تشویش اذهان عمومی منتشر می شود به هیچ عنوان اعتنا نکنند.سرهنگ رحیمی تصریح کرد: با توجه به جرم بودن نشر اخبار جعلی پلیس با انتشار دهندگان این گونه محتواها برخورد قانونی می کند
.
*سید احمد خاتمی تصریح کرد: با نگاه و مروری بر اصول قانون اساسی باید بگوییم ولایت فقیه در کشور یک اصل مهم و اساسی قانون است و هرکس که می‌خواهد التزام عملی به قانون اساسی داشته باشد باید ولایت‌فقیه را قبول داشته باشد زیرا کسی که ولایت فقیه را قبول ندارد درحقیقت قانون اساسی را قبول نداشته است. وی ادامه داد: کشور ما در 43 سال اخیر به موفقیت‌های بزرگی دست یافته که به طور قطع این موفقیت‌ها در طول این بیش از چهار دهه از دوران بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و تا امروز به سبب حرکت در مسیر ولایت فقیه بوده است همان‌طور که اگر جایی ناکامی یا تلخی بوده به سبب پشت کردن یا عدم توجه به تدابیر ولایت‌فقیه بوده است. خاتمی عنوان کرد: برخی از افراد کاندیداهای ریاست جمهوری در پرونده خود مخالفت عملی با ولایت فقیه را داشتند که این افراد حریمی برای ولایت فقیه قائل نیستند و غربی‌های همفکر از آنها حمایت می‌کنند اما نظام توجهی به آنها ندارد و خودشان هم متوجه شده‌اند امنیتی که در زندگی آنها وجود دارد به‌خاطر وجود ولایت فقیه است
.
*آیت الله محسن اراکی امروز در مراسم بزرگداشت قیام 15 خرداد که در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با بیان اینکه در جبهه فرهنگی باید پاسداران دفاع از حریم فرهنگ داشته باشیم تا دشمن نتواند به خانه ما نفوذ کند اظهار داشت: ملت ایران که صدها سال تحت تربیت معارف اهل بیت(ع) بودند آماده پذیرش ولایت شدند که این امر مهم‌ترین مقدمه ظهور امام زمان (عج) است و این کار بزرگی است که روح جمعی جامعه نسبت به ولایت‌پذیری تبعیت داشته باشند.عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: امروز با دو تهاجم بزرگ مواجه هستیم که عرصه فرهنگی و اقتصادی است و دشمنان در عرصه نظامی راه به جایی نبردند و در دوران دفاع مقدس شکست خورند، امروز در جبهه اقتصادی و فرهنگی در حال مبارزه هستیم که از تلاش‌های مسئولین قدرشناسی می‌کنیم و امیدواریم بار سنگین گرانی و مشکلات اقتصادی برداشته شود. اراکی ادامه داد: سگ گردانی مبارزه با هویت ملی ما است و این یک جنگ و نفوذ هویتی است و باید در برابر این گونه تهاجم‌ها ایستادگی کرد و معنا ندارد در قم چنین پدیده‌هایی دیده شود و اگر مسئولان نمی‌توانند اقدامی انجام دهند گروه‌های مردمی باید وارد میدان شدند و جلوی این کار را بگیرند
.
*سید محمود رضوی از اخلال در سخنرانی سید حسن خمینی انتقاد کرد. مشاور قالیباف در توییتر نوشت:"بار چندم است که کاری کردید امام امت پشت بلندگو تذکر بدهند؟ آقایان محترم جمله "من با این شیوه سروصدا کردن و تخریب کردن مخالفم!” حکم تکلیفی است! اگر مقلد حضرت آقا هستید ایشان علنا فرمودند حق ندارید اینگونه اعمال را انجام دهید
.”
*سردار علی فدوی با اشاره به جنگ نرم و تبلیغاتی دشمنان علیه انقلاب اسلامی گفت: دشمن در این جنگ عقاید جوانان را هدف قرار داده است، دشمن مغز جوانان ما را مورد تهاجم قرار داده اما چون آنان باطل هستند، خداوند نقشه‌های آنان را ناکام گذاشته است البته ما نیز باید تلاش کنیم تا با اقدامات فرهنگی مناسب، این توطئه‌ها را بیش از پیش خنثی کنیم. فدوی با بیان این که تمام افتخارات کشور با پشتوانه مردمی حاصل شده است، اضافه کرد: قطعاً مشکلات اقتصادی کشور با پشتوانه مردمی حل خواهد شد. وی در خصوص اجرای طرح اقتصادی دولت گفت: از سال
۶۸ همه کارشناسان اعتقاد داشتند که این طرح اقتصادی باید صورت گیرد، دولت جرأت بزرگی به خرج داد و این طرح را اجرایی کرد که موفقیت در آن به پشتیبانی مردم نیاز دارد تا بتوان کشور را از این گردنه مهم عبور داد.

https://shoma-weekly.ir/3EULDc