گفته می‌شود که...

پیام انتخاباتی خاتمی / توزیع کارت‌هدیه در جلسه‌سخنرانی یک‌کاندیدا/ کلاس یوگا برای کارمندان زن دستگاه دولتی / بدهی 3هزارمیلیارد تومانی یارانه دولت به مردم/ اخراج از مهدکودک به خاطر حجاب/ هشدار به احمدی‌نژاد درباره سایت‌های دولتی و...


خیانت جدید قطر به آرمان فلسطین
  شبکه المنار به‌تازگی به نقل از برخی منابع آگاه فاش کرد که حاکم قطر طرح صلح عربی تعدیل‌شده‌ای را تدوین کرده که قرار است در اجلاسی فوق‌العاده  کشورهای عربی آن را به تصویب برسانند. مفاد این طرح خائنانه چنین است:
الف- حذف بند اول (طرح سال2002 شاه سعودی) مربوط به عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی عربی در جولان و لبنان یعنی طرحی که امیر قطر به همراه خود دارد به درگیری فلسطینی‌ها و این رژیم محدود می‌شود.
ب- بند دوم متعلق به آوارگان به این صورت درمی‌آید: دستیابی به راه‌حلی توافقی برای مشکل آوارگان بدون در برداشتن عبارت «عادلانه» و حذف تبصره «بر اساس قطعنامه 194 مجمع عمومی سازمان ملل». این بند به این صورت می‌شود: «دستیابی به یک راه‌حل مورد توافق برای مشکل آوارگان فلسطینی.»
ج- این بند مربوط به تأسیس کشور فلسطین و قدس بعد از تعدیل آن از طرف قطر به این صورت در می‌آید: «پذیرش تشکیل کشور فلسطینی عاری از سلاح در اراضی فلسطینی اشغالی از سال 1967 میلادی همراه با مبادله اراضی.» یعنی قطر عبارت «مستقل و دارای حاکمیت» را حذف می‌کند و کلمه «مبادله» را در آن می‌گنجاند و همچنین عبارت «به پایتختی قدس شرقی» را حذف می‌کند و به جای آن، عبارت «راه‌حلی راضی‌کننده دوطرف برای مشکل قدس شرقی و اماکن دینی» را اضافه می‌‌کند. این منابع افزودند: حکام قطر پیش از این به واشنگتن و تل‌آویو و کشورهای اروپایی تعهد دادند که این طرح تعدیل‌شده را براساس گفته حکام قطر یعنی پول در برابر صلح با رژیم صهیونیستی به جای زمین در برابر صلح، تصویب کنند. این منابع خاطرنشان کردند که مسئولان قطری درحال بررسی دعوت برای برگزاری اجلاس فوق‌العاده جهت تصویب این طرح تعدیل‌شده در صورت پذیرش آن از سوی صهیونیست‌ها و حمایت آمریکایی‌ها از آن‌ها هستند. این منابع معتقدند این نقش خطرناک و مشکوک قطر همزمان با تحرکات آن برای حذف سازمان آزادی‌بخش فلسطین است.

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان:«جنبش سبز» یک جریان برانداز است
مجید محتشمی، سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان در گفت‌وگویی به تشریح وضعیت اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری آینده پرداخت. محتشمی گفت: در بین اصلاح‌طلبان یک انسجام جامع و کامل نمی‌بینیم لذا وقتی قرار است اندیشه یک جریان حزبی تدوین شود، ابتدا و انتهای زنجیره باید به اصطلاح یا از غلظت یا از رقت یکسانی برخوردار باشد.  
سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان اذعان کرد که عدم‌پذیرش نتیجه انتخابات از اشکالات اصلاح‌طلبان است و می‌گوید به دلیل اینکه اصلاح‌طلبان یا به اصطلاح چپ‌ها همیشه در قدرت بودند، دل کندن از آن یک مقداری سخت است و شاید دلیل عدم پذیرش نتیجه انتخابات توسط اصلاح‌طلبان همین است.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: جنبش سبز هم در مرزبندی‌های جبهه اصلاح‌طلبان قرار دارد و آنها الان به یک جریان برانداز تبدیل شده‌اند و فکر می‌کنیم جریان اصلاح‌طلبی می‌تواند در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران و با اتکال به سند ملی‌‌اش که قانون اساسی است، حرکت کند. وی البته در بخش دیگری از این دیدار در پاسخ به سوالی درباره دیدار خاتمی و جورج سوروس گفت: اگر خاتمی با سوروس دیدار داشته، سوروس باید زیر سوال باشد نه خاتمی. 

روابط عمومی مجلس تکذیب کرد
تسنیم: روابط عمومی مجلس شورای اسلامی اظهارات صادق محصولی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در جمع اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس را که عنوان کرده بود: دکتر لاریجانی ، آقای ‌مشایی را به آقای احمدی‌نژاد معرفی کرده بود، به شدت تکذیب کرد.

میانبری برای افزایش طول عمر  
نتایج مطالعه روی 7000 هزار داوطلب نشان می‌دهد افرادی که در زندگی خود احساس مسئولیت قوی دارند بیش از 70 درصد کمتر از سایرین دچار سکته می‌شوند. متخصصان در این مطالعه عوامل تشدید کننده دیگری نظیر فشارخون و مصرف الکل را نیز در نظر گرفتند و معتقدند این عوامل روی سیستم ایمنی بدن تاثیر مخرب دارند. «اریک کیم»، روانشناس بالینی و سرپرست اصلی این مطالعه در دانشگاه میشیگان می‌گوید: دنبال کردن یک هدف مشخص در زندگی نه تنها کیفیت زندگی را بالا می‌برد بلکه سلامت جسمانی را ارتقا داده و موجب طول عمر می‌شود. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که هرچه حس مسوولیت پذیری در افراد بالاتر باشد، خطر ابتلای آنها به سکته کاهش می‌یابد. مطالعه دیگری نیز نشان داده است که تفکر مثبت سطح هورمون کورتیزول را که هورمون اصلی استرس و یکی از دلایل مهم سکته است، کاهش می‌دهد.

با انحرافی ها برخورد می‌کنیم
فارس: آیت‌ا... احمد جنتی در خصوص نحوه برخورد شورای نگهبان با افراد وابسته به جریان فتنه و انحراف که قصد ورود به عرصه انتخابات دارند، اظهار داشت: ما با این افراد، قانونی برخورد می‌کنیم.

توزیع کارت‌هدیه در جلسه‌سخنرانی یک‌کاندیدا
همایشی که روز پنجشنبه گذشته برگزار گردید به مسائلی ختم شد که جای بسی تامل دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، سخنران این همایش، یکی از نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری و مسؤول یک نهاد نظارتی بود. وی از ساعت 11:30 تا 12 به سخنرانی پیرامون شخصیت خود پرداخت و بعد از آن هم به سؤالات حضار پاسخ داد. چیزی که در این همایش از آن صحبتی به میان نیامد، موضوع همایش بود. اما در پایان این همایش اتفاق خاصی افتاد و آن توزیع کارت‌های هدیه 80 هزارتومانی و 50 هزارتومانی بانک سامان میان حضار بود. در این نشست‌ها (حتی اگر برای تبلیغات یک کاندیدا باشد) آنچه شایسته و بایسته است، تبیین مواضع گفتمانی و نقد منصفانه رقبا و معرفی  
توانمندی‌هاست اما توزیع مبالغ ریالی میان حضار، علاوه بر آنکه اقدامی خلاف عرف است، اقدامی خلاف اخلاق نیز هست. شایان ذکر است، توزیع مبلغ ریالی میان هواداران، بشدت در نظر مردم مذموم و ناپسند است و اگر نامزدهای احتمالی برای جلب اقبال عمومی به این روش‌ها متوسل شوند، نتیجه‌ای معکوس خواهند گرفت.

خاتمی به زودی می آید
زهره آقاجری عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت در حاشیه مراسم ختم پدر علی تاجرنیا در جمع خبرنگاران در مورد حضور خاتمی در انتخابات گفت: خاتمی باید در انتخابات حضور یابد. چرا که از اقبال مردمی برخوردار است و می‌تواند اوضاع کشور را تاخیر بدهد .
وی در ادامه تاکید کرد: آقای خاتمی قطعاً ظرف 10 روز آینده کاندیداتوری خود را اعلام می‌کند. عضو حزب منحله مشارکت مدعی شد: اگر خاتمی در انتخابات حضور پیدا نکند، معلوم می‌شود که نگذاشتند ولی قطعا خاتمی حضور پیدا می‌کند.

یک شغل رویایی برای تنبل‎ها
یک هتل در مرکز شهر هلسینکی پایتخت فنلاند یک شغل رویایی را به متقضیان پیشنهاد کرده است: امتحان کردن راحتی تمام اتاق‎ها در قبال دریافت دستمزدی مناسب. جام جم آنلاین به نقل از آتلانتیکو در ادامه نوشت: این هتل فنلاندی شغلی رویایی را پیشنهاد داده است : امتحان کردن تمام اتاق‎های هتل و تایید راحتی آنها. مالک این هتل در جستجوی یافتن یک فرد خواب آلود حرفه‎‎ای برای کاری به مدت 35 شبانه روز توانست متقاضیان بسیاری را از سراسر جهان جلب کند.  در واقع، تاکنون بیش از 800 نفر رزومه خود را برای دستیابی به این شغل رویایی برای مالک هتل فرستاده‎اند.

بدهی 3هزارمیلیارد تومانی یارانه دولت به مردم
سایت پارسینه نوشت:روزی که اولین یارانه به حساب ایرانیان واریز شد به ازای هر نفر برای دوماه پول به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.در ابتدای هدفمندی یارانه ها این پول قبل از پایان ماه به حساب خانوارها واریز می شد و بعد از 3 ماه پرداخت این مبلغ با تاخیر 5 تا 7 روزه پرداخت شد.تاخیر ها همچنان ادامه داشت و پرداخت های بعدی از 8 تا 12 روز تاخیر هم گذشتند به طوریکه عملا بعد از 6 ماه پرداخت یارانه نقدی پرداخت های هر ماه به نیمه دوم ماه بعد موکول شد و به همین ترتیب با عقب انداختن مداوم روزها یارانه ها با تاخیر 25 روزه به حساب ها واریز شد تا به این ترتیب در سال 90 به جای 12 مرحله پرداخت ، تنها 11 مرحله پرداخت صورت بگیرد و عملا یک ماه پول یارانه که معادل 3 هزار میلیارد تومان می شود ناپدید شود!بااین تفاسیر هنوز معلوم نیست دولتی که هنوز یک ماه یارانه به مردم بدهکار است، چگونه وعده افزایش یارانه نقدی به مردم را می دهد و اصلا این 3 هزار میلیارد تومان حق مردم در جیب چه کسانی است؟

شیوع ویروس جدید در میان منافقین!
سرکرده منافقین در آخرین سخنرانی خود در نشستی 7 ساعته از ویروسی نام برد که به گفته وی در حال حاضر تهدید اصلی ساکنان لیبرتی محسوب شده و وظیفه اول تک تک پیروان فرقه مقابله با این ویروس است. توضیحات سرکرده منافقین در نهایت معلوم کرد که منظور از این ویروس که نام آن را ویروس 3 نقطه گذاشته! همان «تمایل به رفتن به کشور ثالث» است که در حال حاضر به یک اپیدمی در داخل مناسبات سازمان تبدیل شده و بنا به پیش‌بینی رجوی در صورت ادامه به فروپاشی تشکیلات منجر می‌شود. مسعود رجوی در نهایت به اعضا اخطار داد که رفتن به کشور ثالث و حتی فکر کردن به آن خیانت محسوب شده و کسی حق ندارد حتی در اعماق ذهن خود به چنین موضوعی بیندیشد. 

همایون و نوری زاده کارشان اشتباه کردن است
 مجری شبکه سلطنت طلب "ایران آریایی" به مصاحبه اختصاصی تلویزیون ماهواره ای "کانال یک" با "رضا پهلوی" که توسط "شهرام همایون" مدیر این شبکه انجام شد، واکنش تندی نشان داد و با عصبانیت تمام به انتقاد از عملکرد چندین ساله همایون پرداخت.
"دخی عبدی" با دروغین خواندن این ادعا که مصاحبه یادشده به صورت زنده انجام گرفته است، گفت: «آقای همایون! چرا با مردم ایران روراست نیستی و به آن‌ها دروغ می‌گویی؟ شما مدعی شدید این مصاحبه زنده است و تماس‌هایی از ایران به این شبکه می‌شود و سؤال هایی از شاهزاده می‌پرسند و آخر برنامه طوری وانمود کردید که برنامه کاملاً مستقیم و زنده است و قسم هم خوردید که واقعاً برنامه زنده است. اما این برنامه ضبط شده بود.»
وی افزود: «همایون دروغ می‌گوید، چون روز قبل از پخش مصاحبه، بخشی از متن مصاحبه در مجله "فردوسی" چاپ شده بود و من حتی رنگ لباس بعضی از کسانی که به عنوان روزنامه نگار از شاهزاده می‌خواستند سؤال کنند را می‌دانستم. چرا "شهرام همایون" همیشه اشتباه می‌کند و بعداً می آید می‌گوید ما اشتباه کردیم؟ این همایون و نوری زاده کارشان اشتباه کردن است. مثل جریان مدحی که خودشان او را تحویل گرفتند و بزرگ کردند و بعد آمدند گفتند ما اشتباه کردیم. چرا برای مصاحبه حتی به شبکه ما اجازه ندادند که ما هم سؤال کنیم؟»

پیام انتخاباتی خاتمی
 تهیه کننده و مجری باسابقه شبکه ضد انقلابی و سلطنت طلب "پارس" در خصوص تحرکات سیاسی جدید در جبهه اصلاح طلبی اظهار داشت: «پس از آنکه آقای خاتمی با رأی دادن در انتخابات مجلس، به حکومت چراغ سبز نشان داد و این پیام را فرستاد که "ما همچنان با ولایت فقیه هستیم" ، حالا اصلاح طلبان می خواهند با زمینه سازی دوباره وارد بازی شوند.»
وی افزود: «تمام این اصلاح طلبانی که به خارج آمده اند، به خصوص آن هایی که مثل "کدیور" و "حقیقت جو" در آمریکا هستند و مدت ها با مقامات آمریکایی مراوده داشته اند و با جمهوری اسلامی مخالفت کرده اند و با طیف های مختلف برانداز جمهوری اسلامی نشست و برخاست کرده اند، الان از کارهای گذشته خودشان برگشته اند و نظرشان عوض شده است و یواش یواش از پرخاشگری های خودشان فاصله می گیرند و حرف های قبلی خودشان را تکذیب می کنند و به آقای خامنه ای ارادت می ورزند و خودشان را مخلص ولایت فقیه می دانند.»
مهرداد پارسا همچنین گفت: «این اصلاح طلبان، هم می خواهند از آخور بخورند و هم از توبره. این اصلاح طلبان به محض اینکه چراغ سبز ببینند همه اهل ولایت فقیه می شوند. »
 
مشارکت 100 درصدی کجا اتفاق افتاده است؟!
سایت فردا در گزارشی با انتقاد از سخنان اخیر رئیس‌جمهور درباره مشارکت صد‌در‌صدی مردم در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری، بیان اینگونه سخنان را ایجاد شبهه درباره انتخابات دانست و این سوال را مطرح کرد که از زمان ابداع مقوله‌ای به نام انتخابات در جامعه بشری کدام انتخابات در طول تاریخ با مشارکت صددرصدی حادث شده است؟ طبق این گزارش این آدرس غلط دادن بی‌شک موجبات خطرات فراوانی برای حاکمیت می‌شود. بدیهی است در انتخابات آینده در ایران و هیچ انتخاباتی در هیچ گوشه جهان مشارکت صد‌درصدی رخ نخواهد داد. نرم مشارکت ایرانیان در انتخابات اگرچه همواره بالاتر از کشورهای دیگر بوده است اما بدیهی است به دلایلی متنوع در هیچ انتخاباتی مشارکت کامل به وجود نخواهد آمد. در بخش دیگری از این گزارش آمده است: این اظهارات در شرایطی بیان می‌شود که مطابق اعلام مقامات مسؤول در انتخابات مجلس نهم که در اسفند 90 برگزار شد تعداد واجدان شرایط 48 میلیون و 288 هزار و 799 نفر بوده است و تاکنون آماری درباره تعداد واجدان شرایط در انتخابات خرداد آینده منتشر نشده است. حال با احتساب رشد این جمعیت و افزایش تعداد رای اولی‌ها مسامحتا می‌توان رقم 50 میلیون را بر اساس گمانه‌زنی‌های شخصی مطرح کرد. بنابراین سوال این است که هنگامی که هنوز آماری اعلام نشده است چگونه رئیس‌جمهور تعداد واجدان شرایط را مشخص می‌کند؟!

هشدارنسبت به مصوبه دولت درباره هدفمندی یارانه ها
یک نهاد نظارتی در گزارشی تصریح کرده است که پس از آنکه هیئت دولت در آخرین جلسه سال 91 خود مصوبه ای را به نهاد ریاست جمهوری 10وزارتخانه و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت ابلاغ کرد که بر اساس آن اختیارات هیئت وزیران در قانون هدفمند کردن یارانه ها به وزیران عضو ستاد اجرایی هدفمند سازی یارانه ها تفویض می شود، این ستاد می تواند در موارد لزوم تصمیمات مراجع قیمت گذاری را اصلاح کند که این نوع واگذاری اختیار دارای تبعات نامناسبی در فضای اقتصادی کشور خواهد بود.
 
دستور جدید برای توسعه زیر ساخت های ابوموسی
بر اساس ابلاغیه اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به وزیر نیرو، مقرر شده مبلغ قابل توجهی برای مقاوم سازی و بهسازی توسعه نیروگاه برق جزیره ابوموسی با ظرفیت 50 مگاوات و توسعه چهار واحد آب شیرین کن این جزیره توسط وزارت نیرو هزینه شود. این مقام مسئول در ابلاغیه خود با اشاره به اهمیت این جزیره، از سازمان مدیریت بحران کشور خواسته بر اجرای این مصوبه نظارت کند.

نجفی: نامزد ریاست جمهوری نمی‌شوم
شنیده شد که عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه بنا ندارم نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری شوم، گفت: بعد از اتمام فعالیتم در دوره سوم شوراها به کارهای عقب‌مانده و شخصی خود خواهم پرداخت. محمدعلی نجفی با اشاره به اینکه بنا ندارم کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری شوم، گفت: در این زمینه تصمیم نهایی خود را گرفتم و قطعاً کاندیدا نخواهم شد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا اگر دولت اصلاحات برسر کار‌آید شما به عنوان وزیر حاضر هستید فعالیت کنید یا خیر؟ گفت: بنا ندارم در کارهای اجرایی وارد شوم اما آمادگی دارم به عنوان مشاوره در خدمت دولت بعدی باشم. نجفی در پاسخ به این پرسش که بعد از اتمام سومین دوره شوراها به چه کاری خواهید پرداخت، گفت: بنده استاد دانشگاه شریف هستم که بازنشسته شده‌ام و می‌خواهم بعد از اتمام فعالیتم در شورا به کارهای شخصی و عقب مانده خود برسم.
 
تکذیب استعفای قالیباف
شنیده شد که یکی از سایت‎ها دیروز خبری مبنی بر احتمال استعفای شهردار تهران در روزهای آینده داده بود که این خبر تکذیب شد. در پی انتشار اخباری مبنی بر استعفای محمد باقر قالیباف در آبان ماه سال جاری، باشگاه خبرنگاران گفت: استعفای شهردار تهران صحت ندارد و کار در شهرداری پایتخت همچنان ادامه دارد.  
وی ادامه داد: برخی از رسانه‌ها اخباری در خصوص استعفای قالیباف منتشر کرده و در ادامه عنوان کردند عیسی شریفی قائم مقام فعلی قالیباف پس از استعفای وی جایگزین او خواهد شد که این قضیه صحت ندارد. این منبع آگاه خاطر نشان کرد: استعفای شهردار تهران صحت ندارد و این خبر از سوی شهرداری تایید نمی‌شود.
 
اخراج از مهدکودک به خاطر حجاب
شنیده شد که «فاطمه بی‎بی» دختر چهار ساله و شیعه هندی است که دوشنبه، دوم اردیبهشت در یکی از ایالات این کشور به نام «آسام» واقع در شمال شرقی هند، به خاطر داشتن حجاب از مهد کودک اخراج شد. مدیران مهدکودک دولتی «کریستو جیوتی»، دو هفته پیش در دفترچه فاطمه چهار ساله، یادداشتی را برای پدر و مادر وی گذاشته و هشدار داده بودند که اگر وی مجددا با مقنعه در مهد کودک حضور پیدا کند؛ به هیچ عنوان اجازه حضور در این فضای آموزشی را به وی نمی‎دهند. پدر و مادر این کودک قصد دارند در دادگاه «گوهاتی» شکایت‎نامه‎ای را علیه این مهد کودک تنظیم کنند.
 
واکنش رسایی به حکم یکسال و نیم زندان
شنیده شد که حجت‌الاسلام حمید رسایی با تایید خبر صدور حکم دادگاه درباره هفته‌نامه «۹ دی» گفت که این حکم بدوی است. وی افزود: هیات منصفه دادگاه ویژه روحانیت بنده را از اتهامات وارده درخصوص «۹ دی» تبرئه کرده و لذا صدور مجدد رأی در این زمینه تعجب‌برانگیز است.  
مدیرمسئول «۹ دی» گفت: بعد از تغییر و تحول در رأس دادگاه ویژه روحانیت و جابه‌جایی رئیس و دادستان کل آن که حدود یک سال پیش به دستور مقام معظم رهبری و پس از بازرسی عملکرد مسئولان پیشین صورت گرفت، آقایان رئیسی و منتظری تغییر و تحولات بسیار خوبی در روش و منش این دادگاه ایجاد کرده‌اند. رسایی ابراز عقیده کرد: حکمی که درباره بنده صادر شده، خلاف مبانی حقوقی است و منتظر تجدیدنظر در آن هستم.

برنامه‌های تبلیغاتی برخی کاندیداها برای روز معلم
شنیده شد که برخی از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری در راستای برنامه‌های تبلیغاتی خود به دنبال اهدای تقدیرنامه به تمام معلمان کشور هستند. ندای انقلاب نوشت؛ با نزدیک شدن به روز معلم و پاسداشت فرهنگیان به مناسبت شهادت آیت‌ا... شهید ‏مطهری برخی از کاندیدهای یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری بر این شدند تا با تقدیر از تمام معلمان سراسر کشور به گونه‌ای ‏رای فرهنگیان را از آن خود کنند.‏  
یک منبع آگاه با بیان اینکه ستادهای انتخاباتی این کاندیداها به مسئولان ستاد انتخاباتی خود در استان ‏ها دستور داده‌اند تا به تمام مدارس استان خود مراجعه کرده و اسامی معلمان را برای دریافت لوح تقدیر با امضای کاندیدای مورد ‏نظر اعلام نمایند.‏ پیش از این نیز یکی دیگر از کاندیدای ریاست‌جمهوری اعلام کرده بود که در روز معلم با شعار معلم سیاست آمد کاندیداتوری خود را در ‏انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام خواهد کرد.‏

بازداشت یک ایرانی در نپال
شفاف:«محسن کربیان» شهروند ایرانی در نپال به اتهام برنامه ریزی برای حمله به سفارت رژیم صهیونیستی بازداشت شد.

دولت در این قد و قواره نیست
نامه: علی عباسپور طهرانی عضو حزب موتلفه گفت: عدم تشکیل هیات اجرایی مرکزی انتخابات تخلف دولت از اجرای قانون است. وی تأکید کرد: دولت در قد و قواره اینکه حتی یک ساعت انتخابات را به تاخیر بیندازند نیست.

پرویز مشرف دردادگاه
شفاف: پرویز مشرف، رئیس جمهور سابق پاکستان دیروز در دادگاه ضد تروریسم که برای بررسی ترور بی نظیر بوتو، نخست وزیر سابق این کشور تشکیل شده بود، حاضر شد.

دولت با متانت خداحافظی کند
شنیده شد که عضو جامعه روحانیت گفت: جشن اخیر در استادیوم آزادی از نقاط منفی دولت است؛ بعضی‌ها می‌گویند که دولت خوش‌خوشانش شده است. حیف است که آقای احمدی‌نژاد در آخرین هفته‌های دولت بیاید و چنین مهمانی چند ده هزار نفری برگزار کند که به قول آقای باهنر 50 میلیارد تومان از بودجه این مملکت خرج کند.  
مردم این خرج و مخارج را قبول ندارند و راضی نیستند. جعفر شجونی ادامه داد: به نظر من دولت باید با متانت و احترام خداحافظی کند نه اینکه به فکر بیفتد که این دولت 8 ساله نیست و 12 ساله است و باز می‌خواهیم در قدرت بمانم یا کاندیداتوری معرفی کنم. اینکه دولت وعده بدهد که یارانه‌ها را 5 برابر می‌کند و اعلام کند که عده‌ای نمی‌گذارند، در شان دولت نیست که بخواهد از بیت‌المال برای انتخابات خرج کند و کسی را از طرف خود بر سر کار بیاورد.

هشدار به احمدی‌نژاد درباره ساماندهی سایت‌های دولتی  
روزنامه خراسان نوشت، بر اساس ابلاغیه علی لاریجانی رئیس مجلس به محمود احمدی‌نژاد، رئیس مجلس با اشاره به ماده 7 قانون محاسبات عمومی کشور اعلام کرده است که مصوبه آخر سال دولت درباره تکلیف وزارت ارتباطات برای ابلاغ استانداردهای درگاه‌های دستگاه‌های اجرایی، به علت تکلیف دستگاه‌های دولتی به تامین اعتبار از محل‌های نامشخص، مغایر قانون بوده و باید لغو شود. .

لنکرانی از من خواست کاندیدای ریاست‌جمهوری شوم  
مسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران در مجلس دیدار انتخاباتی‌اش با کامران باقری لنکرانی را تایید کرد.میرکاظمی با بیان اینکه لنکرانی دوست صمیمی اوست گفت: آقای لنکرانی علاوه بر دوستی صمیمانه، پزشک بنده نیز است؛ هر وقت مشکلی برایم پیش بیاید با ایشان مشورت می‌کنم و از نقطه نظرات و طبق تجویز پزشکی ایشان عمل می‌کنم.وی با بیان اینکه چندین جلسه با لنکرانی درباره مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته است، به فارس گفت: ایشان از من خواستند که کاندیدای انتخابات شوم اما ایشان لطف دارند و بنده به آقای لنکرانی گفتم که تکلیفی ندارم.

هشدار نسبت به افزایش 10 درصدی مصرف قلیان در دختران
سن مصرف دخانیات به 10 سال کاهش یافته است. دبیر جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ضمن هشدار نسبت به افزایش 10 درصدی مصرف قلیان در دختران اعلام کرد: سن مصرف دخانیات از 14 سال به 10 سال رسیده و متاسفانه مصرف دخانیات بویژه در نوجوانان و جوانان که دانشجو هستند و یا در مقطع دبیرستان تحصیل می‌کنند، افزایش یافته است. محمدرضا مسجدی در گفت وگو با ایسنا با طرح این سوال از مردم که "آیا در حال حاضر مبارزه با دخانیات در کشور محسوس است؟" به انتقاد از نحوه اجرای "قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات" پرداخت و گفت: ایران عملکرد ضعیفی در زمینه مبارزه با دخانیات داشته و قوانین و آیین نامه‌های موجود به طور کامل اجرا نمی‌شوند. وی افزود: شهرداری تهران نیز آماری را از سطح مناطق خود استخراج کرد که نشان دهنده کاهش سن مصرف دخانیات در تهران است و در این میان زنان و دختران بیش از هر چیز هدف قرار گرفته‌اند.

کلاس یوگا برای کارمندان زن دستگاه دولتی  
یکی از دستگاه های دولتی مستقر در تهران ضمن موافقت با برگزاری آموزش یوگا برای کارمندان زن خود، نمازخانه این اداره را در اختیار مربی این رشته قرار داده است. به گزارش "محدوده: یکی از دستگاه های دولتی مستقر در تهران ضمن موافقت با برگزاری آموزش یوگا برای کارمندان زن خود، نمازخانه این اداره را در اختیار مربی این رشته قرار داده است. همچنین ساعت برگزاری این کلاس نیز از ساعت 8 تا 9:30 صبح است که جزو ساعات اداری فعالیت کارمندان محسوب می شود.

سفر تازه احمدی نژاد
فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت که هیأت دولت در قالب چهارمین سفر استانی، هفته آینده به آذربایجان‌شرقی سفر می‌کنند. این در حالی است که احمدی نژاد این هفته هم به ونزوئلا، خوزستان و قم سفر کرده است.

آقا محسن آسیب ندید
باشگاه خبرنگاران: برخورد خودروی حامل محسن رضایی با گاردریل اتوبان تهران- قزوین باعث خسارت جدی به خودرو شد؛ در عین حال وی آسیبی ندیده است.

اخبار کوتاه         
 * بنا بر اخبار رسیده فائزه هاشمی عازم انگلستان شده است!سفر وی به انگلستان در این ایام، شائبه‌هایی را ایجاد کرده است به‌ویژه اینکه انگلیس در زمینه ایجاد آشوب در کشور در ایام انتخابات، برنامه‌های گسترده‌ای را تدارک دیده است. اواخر سال گذشته وزارت اطلاعات ایران شبکه گسترده‌ای از جاسوسان رسانه‌ای را کشف کرد که با انگلیس و آمریکا ارتباط مستقیم داشتند و عناصر آن درصدد اجرای برنامه‌هایی برای ایام انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران بودند.
 * با توجه به سفر احمدی‌نژاد به اصفهان، خبر رسیده که استانداری اصفهان تمام ادارات این شهر را تعطیل اعلام کرده تا کارمندان در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور حاضر شوند! این تصمیم پس از آن گرفته شد که در دو سفر استانی به سمنان و خوزستان، خبری از تراکم جمعیت استقبال‌کننده و ده‌ها هزار نفری قبلی که در سفرهای سال‌های گذشته رئیس‌جمهور به چشم می‌خورد، وجود نداشت.
*  «محمدرضا عارف» معاون اول دولت اصلاحات، ‌‌با تأکید بر اینکه در انتخابات 88 تخلف صورت گرفته؛ اما تقلب نشده است، ‌گفت:‌ من اعتقاد دارم ‌انتخابات 88 ‌بدون تقلب برگزار شد و ‌برخی‌ در این سال‌ با زیر سؤال بر‌دن انتخابات، تسویه‌حساب شخصی کردند. وی در عین حال به‌شدت از موسوی و کروبی و سران فتنه که از عاملان اصلی فتنه 88 بودند، حمایت کرد.
 * با وجود ناموفق بودن همایش دولت در ورزشگاه آزادی، سازمان‌دهندگان آن همچنان بر برگزاری همایش‌هایی از این دست اصرار دارند. در همین راستا اخبار به دست آمده حاکی است آن‌ها قصد دارند به بهانه برگزاری یک همایش، از سراسر کشور و از قومیت‌های مختلف، افرادی را به تهران دعوت کنند. بدین منظور در استان گیلان از 120 نفر زن و مرد خواسته شده تا با لباس‌های محلی در این همایش شرکت کنند همچنین گفته شده که در شهر اصفهان همایشی برای وبلاگ‌نویسان برگزار خواهند کرد.
 * آیت‌الله جوادی آملی روز گذشته در دیدار با اعضای کمیته وحدت فراکسیون اصول‌گرایان رهروان ولایت مجلس با بیان اینکه رئیس‌جمهور باید کمبود خود را با حضور افراد متفکر پر کند، تصریح کرد: رئیس‌جمهور باید تلاش کند تا به هر شکلی که می‌تواند، به مردم، نظام و انقلاب کمک کند. وی با تأکید بر اینکه سیاست دینی با فریب مردم نمی‌شود، گفت: نمی‌توان به مردم با شعار دادن کمک کرد و یا مردم را با دروغ گفتن و پول دادن اداره کرد.

https://shoma-weekly.ir/blBCmW