گفته می‌شود که...

پورشه‌های وارداتی با ارز دولتی و خانم «ب»/ امام خامنه ای:کشتار مذهبی در پاکستان واقعاً تأسف بار است/برادر یک فوتبالیست کشته شد / بازداشت دلال مشهور فوتبال/ تلاش های جدیدانحرافی ها برای تغییر فرمانداران/ تبدیل مراکز علمی کاربردی تبریز به تالار عقد و عروسی!!/ عکس نیمه برهنه در مقابل چشم ارباب رجوع!/ تلاش جریان انحرافی برای ماندگاری در قدرت و....


پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره بزرگداشت علّامه جزایری

رهبر معظم انقلاب در پیامی به کنگره بزرگداشت علامه سیدنعمت‌الله جزایری، با تجلیل از مقام علمی و ادبی این عالم بزرگوار، بر تبحر و احاطه ایشان بر احادیث شیعی با نگاه دقیق فقهی تأکید فرمودند.

امام خامنه ای:کشتار مذهبی در پاکستان واقعاً تأسف بار است

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور پاکستان، بر ضرورت برخورد قاطعانه با عوامل بر هم زننده وحدت ملی در پاکستان تأکید کردند.

پیگرد 2 عضو هیات مدیره شرکت نفتی

شنیده شد که پس از گذشت دو ماه از بازداشت مدیرعامل معزول یک شرکت مهم در حوزه فرآورده‌های نفتی وابسته به صندوق بازنشستگی نفت که به فساد گسترده اقتصادی و سوءاستفاده مالی متهم است، ابعاد جدیدی از این پرونده فساد روشن شد. فارس نوشت؛ دادگستری استان اصفهان فردی به نام «الف» در ارتباط با این پرونده را بازداشت کرده است که شنیده شده نامبرده با کمک فرزندش که تحت تعقیب قضایی است در این پرونده فساد اقتصادی دست داشته‌اند. این گزارش اضافه می‌کند: «الف» و فرزندش دارای پرونده فساد 70 میلیارد تومانی هستند که باید مصارف این رقم شفاف شود و هنوز جزئیاتی از آن در دست نیست. بر اساس این گزارش فرد یادشده پیش از این مدیرعامل شرکت «س» بوده است که در این شرکت نیز پرونده کلانی درباره سوءاستفاده وی در نهادهای نظارتی تشکیل شده است.

تلاش جریان انحرافی برای ماندگاری در قدرت
گفته می‌شود، حلقه انحرافی تلاش دارد تا در صورتی که نامزدهایش نتوانند صلاحیت‌های مورد نظر قانونی را کسب کنند، از دریچه انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و انتخابات چهارم شوراها، راهی برای ماندن در قدرت بیابد. در جریان برگزاری انتخابات مجلس نهم، به دلیل تخلفات عدیده برخی نامزدهای وابسته به حلقه انحراف، اعم از خرید رأی، ایجاد اختلال در روند نظارت، ایجاد تنش و آشوب در برگزاری انتخابات و...، شورای نگهبان انتخابات درحوزه‌های انتخابیه«تنکابن، رامسر، عباس‌آباد» و «دماوند و فیروزکوه» را باطل اعلام کرد.

رایتل دانش‌آموزی نیامده، جمع شد؟
شنیده شد که سیدعلی یزدی‌خواه‌، رئیس آموزش و پرورش شهر تهران از طرح ارائه «تبلت دانش‌آموزی» خبر داده و این بار از ارائه سیم کارت‌های اپراتور سوم در میان دانش‌آموزان خبر داد. وی گفت؛ مقرر شده ورود تبلت و رایتل یا همان موبایل تصویری در دستورکار قرار بگیرد که درصورت تامین زیرساخت‌ها و اعتبار آن، از سال 92 به‌صورت آزمایشی اجرا خواهد شد. اما در این میان نکته جالب این بود که با وجود انتشار این اخبار متصدیان و مدیران اپراتور سوم از این مساله اظهار بی‌اطلاعی کرده و بر این نکته تاکید داشتند که تا کنون حتی در این‌باره صحبتی هم با آنها نشده است.

افزایش مرخصی پدران نوزادان چند قلو
ایرنا: رئیس مرکز زنان و خانواده ریاست جمهوری، گفت: براساس طرحی که در کمیسیون فرهنگی دولت مصوب شده به پدران نوزادهای دوقلو و چندقلو مرخصی یک ماهه زایمان داده می‌شود. مرخصی پدران برای تولد نوزادشان، دو هفته‌ای است.

چمران نامزد می‌شود

تسنیم: دبیر کل جمعیت آبادگران جوان از نامزدی مهدی چمران در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری خبر داد.حسن بیادی تاکید کرد: احتمال رای آوری چمران بسیار بالاست.

حذف شبکه العالم از یک ماهواره دیگر

رجانیوز: با ادامه فشارهای لابی صهیونیستی علیه رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران، پخش برنامه های شبکه العالم شامگاه چهارشنبه از ماهواره «7 AB» متوقف شد.

واکنش یک مرجع به حذف تعطیلات مذهبی

شنیده شد که به دنبال طرح مجدد کاهش تعطیلات رسمی کشور توسط برخی از نمایندگان مجلس، این امر با مخالفت بسیاری روبه‌رو شد. پایگاه 598 نوشت؛ آیت ا... علوی گرگانی گفت: بسیار قبیح است در نظام جمهوری اسلامی که روزهای 13 فروردین که جزء خرافات است و امثال آن تعطیل باشد و روزهای عزای اهل بیت(ع) که افتخار نوکری آنها را داریم، تعطیل نباشد و بهتر است نمایندگان محترم مجلس به امور مهم دیگر رسیدگی و تصمیم‌گیری نمایند.

جزئیات یک نظرسنجی درباره انتخابات92

شنیده شد که نتایج نظرسنجی انجام‌ شده توسط یک مرکز معتبر افکارسنجی بیانگر آن است که ۴ ماه مانده تا انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، حدود ۶۶ درصد مردم آماده مشارکت در این آزمون ملی بوده و ۴۳ درصد پاسخگویان نیز ائتلاف اصولگرایان را گزینه مطلوب خود ذکر کرده‌اند.
فارس نوشت؛ نمونه آماری این نظرسنجی حدود 16 هزار نفر در سراسر کشور است که شامل شهرها و روستاهاست. بر اساس یافته‌های نظرسنجی یاد شده،8/65 درصد پاسخگویان قطعاً و به احتمال زیاد در انتخابات شرکت می‌کنند، 6/14‌درصد هنوز تصمیم نگرفته‌اند، 6درصد به احتمال کم شرکت می‌کنند و 6/13 قطعاً در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

جایگاه«سبیل»در بین مردم ترکیه!
ترکیه کشوری است که در آن برخورداری از سبیل یکی از نعمات الهی تلقی می شود. حال هر چه این نعمت خدادادی ضخیم تر باشد احساس امنیت در جامعه با برخورداری از آن بیشتر است. مردم این کشور به رسم شاهان عثمانی علاقه ویژه ای به سبیل دارند و به نوعی این موضوع برای آنها به یک خصیصه و ویژگی شخصیتی تبدیل شده است. این مسئله در فرهنگ عثمانی از پدر به پسر به ارث می رسد. مرد بدون سبیل یک مرد واقعی نیست. ضخامت و پر بودن آن نشان از تعلق مردان به "چپ"ها بوده است و باریکی و تمیز بودن آن هم نشان می داد که دارنده آن از مذهبی های محافظه کار است. پائین زدن سبیل ها و یا به بغل زدن آنها هم از ناسیونالیست بودن افراد حکایت داشت. در حقیقت آنها چهره یک مرد روز را از خود به نمایش می گذاشتند. آنانی که سبیل ندارند به کلینیک های ویژه مراجعه می کنند.مراحل کاشت مو و رشد آن 1500 یورو هزینه دارد. در دو سال گذشته بیش از 250 مرکز برنامه های خود برای افزایش ریش و سبیل در سراسر استانبول کار خود را آغاز کرده اند.تکنیکهای مورد استفاده در این مرکز شامل برداشتن مو از بدن بیمار و انتقال آن به صورت است. این ایده نویی هست و کمک می کند تا استانبول به مرکزی جهانی برای سبیل تبدیل شود.

خرازی اعلام کاندیداتوری کرد
شنیده شد که حجت الاسلام سید محمدباقر خرازی شامگاه سه شنبه در جمع کشاورزان استان خوزستان با اعلام نامزدیش برای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری، حمایت از قشر کشاورز را برای کشور مهم و حیاتی عنوان کرد. مهر نوشت؛ دبیرکل حزب ا... ایران که قصد دارد درصورت رئیس جمهور شدن دولت المتقین را تشکیل دهد، عنوان کرد: اولین کار دولت‌المتقین این است که وامهای عقب مانده کشاورزان بخشوده شده و نهاده های کشاورزی نیز با قیمت ارزان یا رایگان در میان کشاورزان توزیع شود.

پاسخ عذرخواهانه ترکیه به صداوسیما

شنیده شد که شورای عالی نظارت بر رادیو و تلویزیون‌های ترکیه شبکه «ای تی‌وی» این کشور را به علت اهانت به ایرانیان جریمه کرد. جهان نوشت؛ یک روز پس از آنکه مرکز امور بین‌الملل صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای اعتراض خود را نسبت به پخش سریال ضدایرانی «دره گرگ‌ها» به شورای عالی نظارت بر رادیو و تلویزیون‌های ترکیه اعلام کرد، این شورا شبکه‌ مذکور را با جریمه نقدی محکوم کرد. این شورا شبکه «ای تی‌وی» را 267هزار لیر برابر با 150 هزار دلار جریمه نقدی جریمه کرد.

تکذیب استفتا از سوی دو مرجع
شنیده شد که چهار متهم اصلی پرونده فساد بزرگ مالی حکم اعدام گرفته‌اند، حکمی که استناد اتهام افساد‌ فی الارض بودن آن برپایه استفتای اخذ شده از آیات نوری‌همدانی و مکارم شیرازی بوده است، موضوعی که این دو مرجع تقلید از آن اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند. ایسنا نوشت؛ آیت‌ا... نوری همدانی به این استفتا چنین پاسخ داد: « ما هیچ‌ وقت در امور قضایی دخالت نمی‌کنیم و نظر نمی‌دهیم و در موضوع فوق از ما استفتا نشده است. قوه قضاییه استقلال دارد و بر اساس موازین شرعی و قانونی حکم می‌کند».همچنین آیت‌ا... مکارم شیرازی نیز به این استفتا اینچنین پاسخ داد: « با اهدای سلام و تحیت به اطلاع می‌رساند، هرگز درباره این چهار نفر، نظری نداده‌ایم و ما هم از جرم اشخاص اطلاع خاصی نداریم. رسیدگی مربوط به دستگاه قضایی است نه ما.

آزادی سه ماهیگیر ایرانی در آذربایجان
شنیده شد که با پیگیری سفارت کشورمان در باکو، سه ماهیگیر ایرانی که ماه گذشته توسط مرزبانان جمهوری آذربایجان دستگیر شده بودند، عصر سه‌شنبه در مرز آستارا آزاد شده و تحویل مرزبانان جمهوری اسلامی ایران شدند. سیدمحمد آیت‌اللهی، مسئول رسانه‌‌ای سفارت ایران در باکو با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: این افراد ماه گذشته به دلیل طوفانی بودن دریا وارد محدوده آب‌های آذربایجان شده و توسط مرزبانی آن کشور دستگیر شده بودند.

تبدیل مراکز علمی کاربردی تبریز به تالار عقد و عروسی!!
ساختمان یکی از مراکز علمی کاربردی تبریز در اقدامی عجیب جهت درآمد زایی آن اداره به تالار عقد و عروسی تبدیل گردیده است. این در حالی است که در برخی از مراسمات همزمان با حضور دانشجویان در این دانشگاه ماشین عروس و میهمانان آن در محیط دانشگاه حضور دارند.

برادر یک فوتبالیست کشته شد
شنیده شد که برادر حمید زوهانی بازیکن سابق تیم ایرانجوان بوشهر به طرز مشکوکی کشته شد. برادر او سعید زوهانی که تنها ۲۳ سال داشت بعد از ظهر روز دوشنبه با تعدادی از افراد ناشناس در احمدآباد مشهد درگیر شده که پس از این درگیری سعید زوهانی کشته می‌شود. به همین دلیل مسئولان نیروی انتظامی مشهد در حال پیگیری این موضوع هستند تا دلیل اصلی این درگیری و فوت برادر زوهانی را پیگیری کنند.

پیشنهاد رضایی درمورد مناظره‌ها

شنیده شد که دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پیشنهاد می‌کنم مناظره‌های تلویزیونی انتخاباتی با روند کامل برگزار شود. فارس نوشت؛ رضائی گفت: این مناظره‌ها و گفت‌وگوها درصورت اجرای کامل می‌توانند سازنده و کارساز باشند. وی با اشاره به اینکه مناظره در عرف باید حداقل تا سه مرحله ادامه داشته باشند تا نتیجه مطلوب و ایده‌آل از آن بدست آید، گفت: اگر در دور قبلی انتخابات نیز این روند ادامه پیدا می‌کرد و تکرار می‌شد مشکلی پیدا نمی‌کردیم. رضایی خاطرنشان کرد: در مناظره‌های اینچنینی معمولا دور اول دور احساساتی بوده و دورهای بعدی که تکرار می‌شود حالت تعادل به‌وجود می‌آید.

روایت جالب از دادگاه مرتضوی
سعید مرتضوی متهم پرونده کهریزک به‌رغم تاخیری که داشت با کمال تعجب از در پشتی (در قضات) وارد دادگاه شد و حتی توانست بدون بازرسی بدنی که در کل از کلیه مراجعین و وکلا به عمل می‌آید، وارد محوطه دادگاه شود و محافظان خود را تا محوطه داخلی دادگاه کیفری استان به همراه ببرد. به گزارش خبرآنلاین، این درحالی است که عموما مراجعین به دادگاه کیفری استان از در مراجعین واقع در خیام به دادگاه تردد می‌کنند و تردد از در پشت دادگاه برای مراجعین ممنوع بوده و این در مختص تردد قضات دادگاه است.

مردم یونان به یکدیگر دارو هدیه می دهند
تقریبا از هر سه یونانی، یک نفر فاقد بیمه خدمات درمانی است و به همین خاطر، تعدادی کلینیک درمان رایگان در این کشور افتتاح شده است و برخی پزشکان نیز بطور داوطلبانه با این قبیل مراکز همکاری می کنند.به گزارش باشگاه خبرنگاران، زندگی حال حاضر مردم یونان متاثر از نداشتن پول برای تهیه مسکن، فقدان شغل و حتی ناتوانی در تامین داروهای مورد نیاز آنها است و برای مردم یونان، مدتها است که نظام بهداشت و درمان، اهمیت و جایگاه خود را از دست داده است.ردپای بحران مالی روز به روز بیشتر در جامعه یونان، مشهود می شود و مردم دیگر نمی توانند ضروریات زندگی خود بویژه داروهای مورد نیازشان را تامین کنند. به همین خاطر آنها مدتی است تصمیم گرفته اند داروهای بلااستفاده موجود در خانه های خود را به همنوعان نیازمند خود اختصاص دهند. این داروها از مسکن های ساده ضد درد تا داروهای ضد سرطان را شامل می شوند.بر اساس آمارها، روز به روز بر شمار بیمه شدگانی که با مراجعه به داروخانه ها پول کافی برای پرداخت حق بیمه خرید داروهای خود ندارند افزوده می شود. طی ماههای اخیر تاکنون 200 هزار بسته دارو در شهر آتن جمع آوری شده است که البته این مقدار نیز کفایت نمی کند.

نوه ای، که نوه امام نبود !

فردی به نام «محمدحسین خمسی» با اضافه کردن پسوند «اشراقی» به نام خود در مصاحبه‌ با سایت خبری نادر نیوز، خود را از نوادگان دختری امام‌خمینی(ره) معرفی نموده و در قالب این مصاحبه به بیان خاطراتی از زندگی شخصی و علایق ایشان پرداخته و برخی سایت‌های دیگر نیز به بازنشر آن پرداخته‌اند. سایت جماران نسبت این فرد را با خانواده امام رد کرده و نوشت:خاطرات منتسب به حضرت امام در این مصاحبه بعضا مطالبی تحریف شده و ناقص از خاطرات منتشر شده است. فرد ادعاکننده نیز هیچ‌ نسبتی با بیت شریف حضرت امام ندارد و حق پیگیری قضایی علیه این فرد از طریق مراجع ذی‌صلاح محفوظ است.

جریان انحراف و کمیته ای برای نقض رهنمودهای رهبر معظم انقلاب
براساس اخبار دریافتی، کمیته مشترکی از فتنه و انحراف در تلاش هستند تا آرامش کشور را قبل از انتخابات برهم زند تا دولت به پایان دوره خود نرسد و فضا بحرانی شود. گفتنی است هدف‌گیری اصلی این کمیته، نقض رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.

من خودم با دست باز نماز می خوانم!!
مجری و کارشناس شبکه وهابی وصال فارسی در پاسخ بیننده ای که حکم تکتف (دست بستن در نماز) را در نماز پرسید، اینگونه بیان نمود که این عمل هیچ وجوبی ندارد و من خودم رفع الیدین نماز می خوانم.
شایان ذکر است از مسائلی که همواره در بین شیعیان و اهل سنت مورد اختلاف بوده است، حکم تکتف می باشد که برخی از اهل سنت پافشاری زیادی بر آن دارند که آن را واجب نشان داده و همواره این عیب را بر شیعیان می گیرند که چرا با دست باز نماز می خوانند.
یاد آور می شویم که این عمل از مواردی است که شیعه آن را جایز نمی داند و آن را بدعت می شمرد.

من را جدی نگیرید
اسفندیار رحیم مشایی رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ارزیابی شما از اینکه برخی عنوان کرده‌اند شما رقیب جدی انتخابات آینده ریاست‌جمهوری هستید، چیست؟ خطاب به خبرنگاران گفت که شما این موضوع را جدی نگیرید. وی در پاسخ به این سوال که اصحاب رسانه منتظر پاسخی از سوی شما در زمینه حاشیه‌های اطراف شما هستند، گفت: من نمی‌توانم کیلویی حرف بزنم. رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد در پاسخ به این سوال که ملاقات شما در اتاق رئیس‌جمهور انجام شده است و انتقادات زیادی به این موضوع شده، گفت: ما همیشه ملاقات‌هایمان در دفتر ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود.

رژیم غذایی هیتلر
آدولف هیتلر گیاه خوار بوده است.زیمارگو ولک 95 ساله، از یاران هیتلر می گوید؛ من دو سال موظف بودم غذاهای او را کنترل کنم، مبادا سمی باشد. طی این مدت، هیتلر فقط میوه و سبزیجات تازه می خورد. ما، بین ساعات 11 تا 12 موظف بودیم، غذاها را بچشیم تا از سلامت آن اطمینان حاصل شده به هیتلر داده شود.غذای هیتلر تمام گیاهی و شامل میوه و سبزیجات تازه، مانند؛ کدو حلوایی، نخود فرنگی، فلفل، همراه با برنج و سالاد بود. به یاد ندارم هیچ نوع گوشتی، حتی ماهی، در غذای او وجود داشت.

پورشه‌های وارداتی با ارز دولتی و خانم «ب»
عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مجلس، درپاسخ به سوال شفاف درخصوص اینکه پیگیری‌های ما نشان داد واردکننده 500خودرو پورشه با ارز دولتی، فردی به نام «م. ح» است. آیا شما اطلاعی از این موضوع دارید؟ گفت: متاسفانه وقتی پای برخی اطرافیان. . . به میان می‌آید باید با کمی‌احتیاط به موضوع رسیدگی کرد. ما اطلاعات دقیقی از فرد واردکننده این خودروها نداریم اما خبرهایی از این فردی که شما می‌گویید شنیده‌ایم. البته خبرهایی هم از همکاری خانم«ب» داریم که نمی‌دانیم درست است یا خیر. وی افزود: رانت‌ها همیشه مالی و پولی نیست. بلکه رانت، دسترسی به اطلاعات هم یکی دیگر از مشکلات ماست.

شکنجه نخست‌وزیر قذافی
شفاف: وکیل مدافع البغدادی المحمودی، نخست‌وزیر سابق لیبی با بیان اینکه اوضاع جسمانی المحمودی به دلیل شکنجه‌های بسیار نامساعد است، اعلام کرد که احتمال دارد وی جان خود را از دست بدهد.مسوولان تونسی در ژوئن 2012 المحمودی را به طرابلس تحویل داده و اعلام کردند که ضمانت‌هایی مبنی بر اینکه وی در زندان شکنجه نمی‌شود، دریافت کرده است.
قطر اهرام مصر را اجاره می‌کند
عصرایران: قطر با ارائه پیشنهادی به دولت مصر، خواستار اجاره 5 ساله همه مناطق، آثار و اشیای باستانی مصر در مقابل پرداخت 200 میلیارد دلار شد. اهرام ثلاثه، مجسمه بزرگ ابوالهول و همه مجسمه‌ها، اشیا و مناطق باستانی و تاریخی مصر نیز شامل این پیشنهاد اجاره می‌شوند.

همبرگر و آلودگی هوا
در یک مطالعه جدید معلوم شد که کباب پزهای ذغالی و تجاری که در رستوران های فست فود برای سرخ کردن همبرگر و سایر فست فودها استفاده می‌شوند، خیلی بیشتر از یک کامیون 18 چرخ در آلوده کردن هوا نقش دارند.کارشناسان دانشگاه کالیفرنیا در این مطالعه ادعا کرده‌اند که کباب پزهای ذغالی حجم بسیار زیاد و غیرمنتظره‌ای از آلاینده‌های هوایی را وارد اکوسیستم زمین می‌کنند که مقدار آن بیش از آلودگی حاصل از یک کامیون یا یک دودکش کارخانه است.به نوشته روزنامه دیلی میل، بیل واچ از کارشناسان برجسته این دانشگاه می‌گوید: ما در آزمایشات جدید در نهایت حیرت و شگفتی متوجه شدیم که کباب پزهای ذغالی یک منبع بسیار مهم و کنترل نشده تولید آلاینده‌های هوایی هستند که می‌توانند بیش از دو برابر هر وسیله نقلیه سنگین بنزینی هوا را آلوده کنند.

بازداشت دو عضو هیات مدیره شرکت نفتی
فارس: با گذشت دو ماه از بازداشت یک مدیر معزول نفتی به اتهام فساد اقتصادی، دو تن دیگر در ارتباط با پرونده فساد 400 میلیارد تومانی بازداشت شدند و تحت تعقیب قرار گرفتند.

قطع برنامه زنده ،اخطار به احمدی‌نژاد بود
صادق زیباکلام کارشناس مسائل سیاسی قطع سخنان احمدی‌نژاد در تلویزیون را اخطار اصولگرایان به رئیس‌جمهور می‌داند. به گزارش آخرین نیوز، وی معتقد است قطع برنامه زنده آقای رئیس‌جمهور بدون آنکه حتی خودش هم در جریان باشد مبین آن است که مخالفین اصولگرای ایشان به‌تدریج کاسه صبر و تحمل‌شان در قبال وی دارد لبریز می‌شود.
 وی می‌افزاید: شاید بتوان گفت که آن اقدام در حقیقت به مثابه نوعی اخطار به آقای احمدی‌نژاد بود که اصولگرایان دیگر بیش از این حاضر به تحمل رفتارهای وی نیستند. وضع نامطلوب اقتصادی کشور به کنار، تورم لجام گسیخته به کنار، عدم ارائه بودجه برای‌سال آینده به کنار، اصرار آقای احمدی‌نژاد برای سه الی چهار برابر کردن یارانه‌ها به کنار، نداشتن هیچ‌ طرح و برنامه مشخص اقتصادی به کنار، در‌افتادن وی با روسای سایر قوا خود حکایت دیگری است.
 زیباکلام معتقد است: درحالی که روسای سایر قوا از وی کمتر مقصر بودند، لیکن اظهار خشوع و خضوع کردند درحالی که آقای احمدی‌نژاد که در به‌وجود آوردن مرافعه بیشتر از آنان سهم داشت، معذلک کمترین خضوع و خشوع را حاضر شد بکند. وی اضافه کرد: واقعیت آن است که مشکلات اصولگرایان با احمدی‌نژاد یکی، دوتا نیست. برخوردها و رفتارهایش به کنار، مدیریتش به کنار، اصرار وی مبنی بر نامزدی آقای رحیم مشایی همچون پاشیدن نمک روی زخم اصولگرایان است.

بیانیه ی بین المللی همبستگی با ایران
بسیاری از فعالان شناخته شده ضدجنگ، بیانیه‌ای را امضا کرده‌اند که خواستار لغو تحریم‌های اقتصادی و خاتمه دادن به تهدیدات نظامی علیه ایران شده است. این بیانیه که متن آن از سوی کمپین «همبستگی با ایران» تهیه شده است، از سوی «مرکز اقدام بین‌الملل» و بسیاری از فعالان سرشناس ضدجنگ امضا شده است.
این گروه بین‌المللی در این بیانیه نوشته است: «از تمام فعالان جنبش جهانی صلح تقاضا می‌کنیم که این طومار را امضا کنند و خواستار آن شوند که همه تحریم‌ها علیه ایران را فوراً لغو کنید و تهدیدات جنگی علیه ایران را متوقف کنید و حق مردم ایران برای تولید انرژی هسته‌ای با اهداف صلح‌آمیز را به رسمیت بشناسید.»

مصاحبه صریح ‌هاشمی ‌مجوز انتشار گرفت
یک‌سال پس از تقاضای صدور مجوز چاپ کتاب «صراحت‌نامه» (مصاحبه با‌هاشمی‌رفسنجانی) این کتاب، مجوز نشر گرفت. کتاب «صراحت نامه» که شامل متن کامل گفت‌وگویی است که آیت‌الله‌هاشمی‌رفسنجانی با ماهنامه مدیریت ارتباطات انجام داده و‌سال گذشته در این ماهنامه منتشر شده است، یک‌سال پس از ارائه به اداره کتاب به منظور نشر در قالب کتاب موفق به دریافت مجوز نشر شد و هفته آینده به بازار کتاب وارد می‌شود. شرایط خاص بعد از انتخابات دهم ریاست‌جمهوری اسلامی‌ایران در خردادماه‌سال 88 موجب شد این مصاحبه در تیرماه ۸۹ با آیت‌الله‌هاشمی‌رفسنجانی، رئیس توأمان مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام در آن‌سال، بازتاب فراوانی در رسانه‌های داخلی و خارجی پیدا کند، چرا که او در این مصاحبه، جملاتی را درباره شرایطش برای کناره‌گیری از فعالیت‌های سیاسی و نامه‌اش به مقام معظم رهبری به زبان آورد.

هاشمی برای ریاست مجلس خبرگان کاندید نمی‌شود
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای ریاست مجلس خبرگان رهبری داوطلب نمی‌شود. یک منبع موثق نزدیک به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیروز به نقل از ایشان گفت: "من خدای متعال را شکر کردم که آیت‌الله مهدوی کنی مسئولیت ریاست مجلس خبرگان را پذیرفتند و اکنون نیز خوشحالم که ایشان برای این سمت داوطلب هستند. دو سال قبل هم که ایشان پذیرفتند داوطلب ریاست شوند من از ایشان تشکر کردم." آیت‌الله مهدوی کنی نیز در اسفند سال 1389 هنگامی که رئیس مجلس خبرگان رهبری شد، گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی این عنوان را به من تفویض کرده‌اند.

کشف رابطه کچلی و موفقیت شغلی!
شاید باورتان نشود اما اینکه قدیمی‌ها می‌گفتند «کچل‌ها پولدار و خوش شانس‌تر هستند» در قرن بیست و یکم نه فقط یک ضرب المثل که نتیجه‌گیری از تحقیقات علمی دانشمندان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در آمریکاست. تحقیقات مدرسه «وارتون» دانشگاه پنسیلوانیا نشان می‌دهد مردانی که سر تراشیده دارند، مردانه‌تر و قدرتمندتر به نظر رسیده و حتی در مواردی از قدرت مدیریت بهتری برخوردارند. این جملات شاید سر بی موی تعدادی از مدیران مشهور و موفق این روزها را توجیه کند. کسانی چون «مارک اندرسین» 41 ساله، بنیانگذار و سرمایه‌دار کمپانی Netscape، «جفری کتزنبرگ» 61 ساله، مدیر اجرایی شرکت انیمیشن سازی «دریم ورکز» و «جفری بزوز» 48 ساله مدیر عامل شرکت آمازون.

کمک  عربستان به مخالفان سوری با ارسال سلاح های سنگین
یک روزنامه آمریکائی نوشت 90 درصد سلاح‌های سنگین مخالفان سوری طی دو ماه اخیر توسط دولت عربستان به آنان تحویل داده شده است. روزنامه نیویورک تایمز افزود: هزینه خرید و حمل این سلاح‌ها که از اوکراین تهیه شده را شیخ قطر پرداخت کرده است.

بازداشت دلال مشهور فوتبال
مشرق: «م . آ» یکی از دلال های مشهور فوتبال در شمال کشور که تخلفات گسترده ای درباره اخاذی، کلاهبرداری و دلالی وی گزارش شده بود، از سوی نهادهای مربوط بازداشت شد.

اوباما باید به تهران برود!
تابناک: روزنامه «کریستین ساینس مانیتور» ضمن ارائه تحلیلی از سیاست خارجی اوباما در قبال ایران، به کتابی اشاره کرد که به تازگی توسط دو تحلیلگر آمریکایی منتشر و در آن پیشنهاد شده ، اوباما باید به تهران سفر و با مقامات ایرانی گفت‌و‌گو کند.

جان‌سخت ترین موجود دنیا
بسیاری معتقد هستند که سوسک ها جان سخت ترین موجودات روی زمین هستند اما باید به این نکته یادآور بشیم که خرس های آبی از آن ها نیز جان سخت تر هستند. "Tardigrades"که البته به نام خرس آبی نیز شناخته می شود یکی از شگفت انگیزترین موجودات روی زمین است. این موجودات می توانند در سخت ترین شرایط زنده بمانند و به نام "بزرگترین بازمانده طبیعت" شناخته می شود.نزدیک به 900 گونه از این موجودات در طبیعت حضور دارند که می توانند از شرایطی مانند: یخ زدن، تبخیر شدن، تشعشعات هسته و ... جان سالم به در برند و همچنین میانگین سن آن ها 200 سال است.آن ها بسیار کوچک و در حد 1 میلی متر اندازه دارند و در بسیاری از نقاط دنیا از اعماق اقیانوس ها تا بالاترین نقطه کوه ها وجود دارند. این موجودات اگر در کنار هم قرار بگیرند می توانند دنیا را نابود کنند و چیزی حریف آن ها نیست.

شهید شاطری تحت تعقیب تیم ویژه تروریستی
هفته‌نامه فلسطینی «المنار» به نقل از گزارش‌های منتشره در رژیم صهیونیستی در خصوص ترور شهید «حسن شاطری» - مسئول بازسازی جنوب لبنان - که در سوریه هدف حمله تروریستی قرار گرفت و به شهادت رسید، نوشت: «این شهید، تحت تعقیب یک تیم ویژه تروریستی بود که این تیم به همین منظور یعنی با هدف ترور این مقام ایرانی به خاک سوریه اعزام شده بود و بنابر این گزارش‌ها، پس از انجام اقدام شوم خود با حمایت و پشتیبانی عناصر جاسوسی قطر و ترکیه از خاک سوریه خارج شدند

تلاش های جدیدانحرافی ها برای تغییر فرمانداران

دور جدید تلاش های جریان انحراف برای تغییرات در بدنه وزارت کشور بویژه در سطح فرمانداران و برخی استانداران شدت گرفته است.
شنیده شده است که جریان انحراف در راستای چینش نیروهای خود در سمت فرمانداران و استانداران تلاش دارد بزودی فرماندار تهران را تغییر داده و یکی از نیروهای معتمد خود را به فرمانداری این شهر منصوب خواهند کرد.
گفتنی است این اقدام شائبه دار و موج جدید تغییرات که گفته می شود حتی دامنه آن به معاونین وزارت کشور نیز کشیده خواهد شد در حالی صورت می گیرد که کمتر از چند ماه دیگر به یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فرصت باقی است.

قبض15.000.000.000.000.000دلاری‌موبایل یک‌زن
یک زن فرانسوی صورتحساب موبایلی با رقم 15.000.000.000.000.000 دلار دریافت کرد.زن فرانسوی پس از روبه رو شدن با قبض 15.000.000.000.000.000 دلاری موبایل خود اقدام به اعتراض و شکایت از اپراتور ارایه دهنده سرویس موبایلی خود کرد، اما وی پس از دریافت لیست تماس های ماه گذشته خود حرفی برای گفتن نداشت.
در حالی که قبض موبایل وی یک عدد نجومی است، اعلام کرده که اگر تمامی پس انداز خود و حتی وسایل زندگیش را بفروشد، قادر به پرداخت فقط 0.0008 درصد از کل این صورتحساب است.تاکنون اخباری مربوط به قبوض موبایل نجومی افراد منتشر شده، اما این نخستین بار است که فردی توانسته چنین رکوردی در استفاده از تلفن همراه در سراسر دنیا به نام خود ثبت کند.
در سال 2006 آسوشیتدپرس اعلام کرد که یک مرد مالزیایی قبض موبایل 218 تریلیون دلاری دریافت کرد. در سال 2011 همچنین آسوشیتدپرس اخباری مربوط به زنی از ایالت فلوریدا منتشر کرد که صورتحساب موبایلش به 201 هزار دلار رسیده بود.

تماشای تلویزیون حرام است!
شبکه فارسی هم چنان به دشمنی خود با دین اسلام ادامه می دهد. در یکی از سریال های این شبکه، یک خواهر و برادر در حال تماشای تلویزیون بودند که عموی آن ها وارد اتاق شد و از این مساله به شدت عصبانی شد. وی به این دو نفر گفت: «چرا تلویزیون نگاه می کنید؟ مگر از خشم خدا نمی ترسید؟ خداوند هیچ وقت این گناه شما را نمی بخشد چون خدا کسانی را که در دنیا فساد را گسترش می دهند دوست ندارد و حتی اگر توبه کنند آن ها را نمی بخشد.»
لازم به ذکر است که عموی این خواهر و برادر در فیلم عهده دار نقش یک مسلمان مومن می باشد. در واقع صحبت های عموی این دو نفر حاکی از آن است که دین اسلام دینی بسته می باشد که از نظر آن حتی دیدن تلویزیون هم نادرست است. این در حالی است که واقعیت دین اسلام خلاف این مطلب را به اثبات می رساند.

مراسم جن گیری در عصر مدرن!
تعدادی از مردم قبایل در کلمبیا و دیگر کشورهای آفریقایی به عقاید خرافی گذشتگان خود در مورد جن‌گیری با شیوه‌های سنتی پایبند هست. یکی از جن‌گیران، معروف به برادر هرمس بیست سال است که به این کار اشتغال دارد و از این طریق کسب درآمد می‌کند. او مشتریان مختلف و با رده‌های سنی گوناگون دارد. Luis Robayo، عکاس خبرگزاری فرانسه که در کلمبیا مستقر است این تصاویر را از مراسم خرافی جن‌گیری برادر هرمس تهیه کرده است.

عکس نیمه برهنه در مقابل چشم ارباب رجوع
در دفتر مربوط به قبول آگهی روزنامه ..... شهرک اکباتان با کمال تعجب حجاب کارکنان زن این موئسسه بسیار بد و غیر قابل توجیه است؛ به طوری که این کارکنان برای بیرون رفتن از موئسسه مجبورند حجاب خود را درست کنند تا بتوانند در خیابان تردد کنند."
یک شهروند وقتی عکس  برهنه یکی از کارمندان زن را در اتاق این مؤسسه مشاهده نمود. پس از تذکر، با برخورد بی ادبانه او مواجه شده است. چنین اهمال هایی در دفاتر روزنامه ای که مورد رجوع مردم است ، البته سؤال برانگیز می باشد.

https://shoma-weekly.ir/NWuTLO