گفته می‌شود که...

پشت پرده پیامک درباره حرم حضرت رقیه(س)/ گفته های نوروزی کاندیداهای انتخابات/ روزنامه دولتی و حمایت از مشایی/ اظهارنظر انتخاباتی بازیکن استقلال/ وعده محسن رضایی به رقبای انتخاباتی/ افتتاح دفتر منافقین در واشنگتن و...

کاندیداتوری وزیر بهداشت دولت اصلاحات
شنیده شد که نماینده اصلاح‌طلب و وزیر دولت اصلاحات احتمالا در انتخابات نامزد می‌شود. باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ مسعود پزشکیان نماینده تبریز به احتمالاتی درخصوص کاندیداتوری خودش اشاره کرد و گفت: هنوز در این زمینه تصمیمی نگرفته‌ام. وی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دارد در عرصه انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری اعلام کاندیداتوری کنید یا خیر، گفت: احتمال حضورم در این عرصه ۵۰ - ۵۰ است. وی خاطرنشان کرد: گذشت زمان نتیجه را بهتر مشخص خواهد کرد.

واکنش آیت‌ا... مکارم به فتوای عجیب
واحد مرکزی خبر: آیت ا... مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید با انتقاد از فتوای عجیب آل الشیخ،رئیس مفتیان عربستان سعودی گفت: صدور این‌گونه فتواها به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی و دعوت به جنگ مذهبی در جهان اسلام است. آل الشیخ ،اخیراً در حکمی با نهایت تعجب اعلام کرده که بر تمام مسلمانان لازم است با شیعیان مبارزه کنند!.

احمدی نژاد دخالت نکند
خانه ملت: باهنر نایب رئیس مجلس گفت:اگراحمدی نژاد بخواهد در مقابل نظام بایستد و بگوید نامزد موردنظر من تأیید صلاحیت نشد و بخواهد در این امر دخالت بکند، هم‌خودش ضرر می کند و هم به نظام ضربه هایی را وارد می‌کند.احمدی نژاد توانای ایستادگی در مقابل نظام را ندارد.

رسائی تبرئه شد
شنیده شد که یک نماینده مجلس از اتهامات وارده تبرئه شد. دادگاه رسیدگی به شکایت از حمید رسایی مدیرمسئول هفته‌نامه «9 دی»، با حضور هیات منصفه جدید دادگاه ویژه روحانیت برگزار شد. هیات منصفه پس از رسیدگی به شکایات هیات نظارت بر مطبوعات، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) و چند شاکی خصوصی از مدیرمسئول «9 دی»، رسایی را از اتهامات وارده مبرا دانست.

وهاجی رئیس ستاد شریعتمداری
مهر: عبدالحسین وهاجی وزیر بازرگانی دولت اول هاشمی رفسنجانی، رئیس ستاد انتخاباتی محمد شریعتمداری در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

بی‌تدبیر بودن یا نبودن من با ثروتی نیست
قانون: محمود احمدی‌بیغش استاندار خراسان شمالی در پاسخ به اینکه آقای موسی‌الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد در نطق خود به بی‌تدبیری شما اشاره داشته است، این صحبت را قبول دارید؟گفت: وی شاید خواسته شوخی کند، چون مرا خوب می‌شناسد و تشخیص بی‌تدبیر بودن یا نبودن من با ایشان نیست و با وزارت کشور است.

نظرمهمانپرست درباره پارتی شبانه
باشگاه خبرنگاران: رامین مهمان‌پرست‌ سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به این سؤال که موضع و واکنش وزارت خارجه در مواجهه با رفتار‌های خارج از عرف دیپلماتیک برخی از دیپلماتهای حاضر در کشورمان مانند ترتیب دادن پارتی‌های شبانه و حضور در چنین پارتی‌هایی گفت: در صورتی که اقدامهای غیرقانونی از سوی دیپلماتهای خارجی به وقوع بپیوندد، وزارت خارجه واکنش جدی نشان داده و درباره نوع رفتارها تصمیم‌گیری می‌کند.

انتقاد لنکرانی از هزینه های یک نامزد
رجا:کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت:بنده شنیدم یکی از نامزدها در یکی از دیدارهای مردمی خود در ایام نوروز فقط خرج بنرش چند 10 میلیون بوده است که این اقدام اصلاً صحیح نیست، ضمن اینکه مصداق اسراف هم محسوب می‌شود.

آزادی 15 ایرانی از زندانهای سعودی
ایسنا: محمد جواد رسولی محلاتی سفیر ایران در عربستان سعودی از آزادی 15 ایرانی که به جرم ورود غیرمجاز به خاک عربستان بازداشت شده‌ بودند، خبر داد.

دفتر کار «چاوز» موزه می‌شود!
الف: نیکولاس مادورو رئیس جمهور موقت ونزوئلا اعلام کرد که دفتر کار هوگو چاوز، بدون تغییر به موزه‌ای برای علاقه‌مندان تبدیل می‌شود.

اظهارنظر انتخاباتی بازیکن استقلال
شنیده شد که مدافع ملی‌پوش استقلال درباره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهارنظر کرد. نامه نیوز نوشت؛ امیرحسین صادقی درمورد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: من حتما در این انتخابات شرکت می‌کنم اما باید از نامزدها شناخت پیدا کنم. نامزدهای ریاست‌جمهوری به 50 درصد از وعده‌هایشان عمل کنند. مدافع استقلال با اشاره به گرانی‌های اخیر تاکید کرد: وضعیت اقتصادی خوب نیست. وقتی دلار 1100تومانی4هزار تومان شود یعنی چه؟

پاپ برای زلزله‌زده‌های بوشهر نماز می‌خواند
شنیده شد که رهبر معنوی مسیحیان برای قربانیان زلزله جنوب ایران نماز می‌خواند. پاپ فرانسیس اول ضمن ابراز همدردی با مردم زلزله‌زده استان بوشهر گفت که برای قربانیان این فاجعه نماز می‌خواند. روزنامه الحیات نوشت؛ رادیو واتیکان دیروز به نقل از پاپ اعلام کرد که رهبر کاتولیک‌های جهان اعلام کرد که برای قربانیان فاجعه زلزله در جنوب ایران نماز می‌خواند. پاپ در این سخنان با همه کسانی که در این زلزله ویرانگر که خسارت‌هایی را به‌همراه داشته است، متضرر شده‌اند ابراز نزدیکی و همدردی کرد.

سعیدی‌کیا: تا آخر می‌مانم
شنیده شد که محمد سعیدی‌کیا گفت: به‌طور جدی برای انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا می‌شوم، تا آخر می‌مانم و به نفع کسی کنار نمی‌روم. وزیر مسکن دولت نهم اظهار کرد: خط مشی و اساس اداره جامعه باید با همان طریق و اساسی باشد که جمهوری اسلامی تعریف کرده است و خود را پیرو ولایت‌فقیه و فرزند مجلس می‌دانم و معتقدم برای خدمت بهتر در جامعه باید از همه ظرفیت‌های انسانی وفادار به نظام استفاده کرد؛ چراکه فضای ایران برای هیچ خدمتگزاری که وفادار به نظام باشد، تنگ نیست.
 وی در جواب سوالی با این عنوان که آیا قانون هدفمندی موجب گرانی شده است؟ پاسخ داد: در هر جای دنیا هرگاه پول نقد به جامعه تزریق شود و فقط مصرفی باشد، تبدیل به تورم می‌شود؛ بنابراین هر چند قانون هدفمندی باید اجرا می‌شد، اما نقدی و مصرفی آن مضر است و باید برای جایگزینی آن چاره‌اندیشی شود.

ثبت امامزاده‌ها در تهران
شنیده شد که انتشار اظهارات یکی از مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه پیرامون پیش‌نیاز ثبت امامزاده ها توسط این سازمان حاشیه‌ساز شد. تابناک نوشت؛ بر اساس برخی آمار منتشرشده تعداد مقبره امامزادگان ایران در اوایل انقلاب اسلامی یکهزار و پانصد مقبره بوده و بنابر آمارهای رسمی تا سال جاری بالغ بر 10 هزار و پانصد مقبره رسیده است و این بدان معناست که طی سال های گذشته به‌طور میانگین، سالانه تعداد 300 امامزاده جدید در ایران مورد شناسایی قرار گرفته است. حال پس از گذشت ماه‌ها غلامرضا محمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران درباره حوزه استحفاظی اش و نه کل کشور اظهارنظر کرده و ایجاد امامزاده جدید در این استان را تکذیب کرده و یادآور شد: «هم‌اکنون درحال جمع‌آوری آمار امامزادگان استان تهران هستیم».

افتتاح دفتر منافقین در واشنگتن
باشگاه خبرنگاران: پایگاه تحلیلی «هیل» که بیشتر اخبار مرتبط با کاخ سفید و کنگره آمریکا را انعکاس می دهد، به نقل از سرکردگان گروهک تروریستی منافقین خبر داده که آن گروهک تصمیم دارد تا دفتری در واشنگتن دایر کند.

سایر نامزدها انصراف می دهند
خبرآنلاین: غلامرضا تاجگردون نماینده اصلاح طلب مجلس گفت: خاتمی در انتخابات به عنوان نامزد شرکت نمی کند.به نظر بنده از میان نامزدهایی که تا کنون اعلام آمادگی کرده اند، پنج یا 6 نفر تا پایان انتخابات در عرصه باقی می مانند و سایر نامزدها از حضور در انتخابات انصراف خواهند داد.

وعده محسن رضایی به رقبای انتخاباتی
شنیده شد که محسن رضایی گفت: اگر من رئیس‌جمهور شدم، از اکثر این کاندیداها متناسب با شأن و شئوات آنها استفاده خواهم کرد. ایسنا نوشت؛ وی در پاسخ به این پرسش که آیا ائتلاف جدیدی نیز برای انتخابات تشکیل نمی‌دهید؟ اظهار کرد: نه، من می‌خواهم از همه نیروها استفاده کنم و مصلحت نمی‌دانم که در یک ائتلاف خاصی شرکت کنم. رضایی اظهار کرد: رفتن من به هر ائتلاف، معنای خاصی می‌دهد که جلوی تشکیل دولت فراگیر را خواهد گرفت. وی در پاسخ به این پرسش که رهبری خواستار حضور همه گروه‌ها در انتخابات شده‌اند در زمینه نظر شما درمورد حضور آقایان هاشمی و خاتمی چیست؟ گفت: به هرحال من راجع به اینکه اصلاح‌طلب‌ها وارد انتخابات شوند آن را لازم می‌دانم، زیرا آنان بخشی از نیروهای سیاسی کشور هستند.

به یاد ماندنی‌ترین جمله رهبر معظم انقلاب در سال 91
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در روزهای پایانی اسفندماه ۹۱ برای سومین سال پیاپی از کاربران خود خواست تا نظرشان را درباره مهم‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله رهبر انقلاب در سال از طریق پیامک و ارسال کامنت ابراز نمایند.در پایانِ این نظرسنجی که تا روز ۱۴ فروردین ۹۲ ادامه داشت و بیش از چهارده هزار نفر در آن شرکت کردند، جمله «من انقلابی‌ام» مربوط به «پاسخ رهبر انقلاب به پیشنهاد مذاکره آمریکایی‌ها» که در نوزدهم بهمن‌ماه سال گذشته ایراد شده بود به عنوان مهم‌ترین و محبوب‌ترین جمله انتخاب شد.

باید از فعالیت جریان تحجر جلوگیری کرد
احمد سالک عضو جامعه روحانیت مبارز به شفاف گفت: تحجر فعالیتی برای ممانعت از پیشرفت در زمینه‌های مختلف دینی، اخلاقی و مسائل اجتماعی است و به همین دلیل باید از تحرک آنها جلوگیری کرد، چون عاملان این مسئله دنبال این بودند تا اهداف انقلاب و مردم را به بن بست برسانند. وجود متحجران در جوامع موجب شده است تا نوعی دیکتاتوری به وجود بیاید، اما در جمهوری اسلامی این جریان نتوانست و از این پس هم نخواهد توانست تاثیرگذار واقع شود.چون حضرت امام(ره) از‌‌‌‌ همان اولین روز انقلاب هشدارهای لازم را به متحجران دادند و به همین دلیل هم آنها هیچ‌گاه نتوانستند آنطور که می‌خواستند، خودنمایی کنند.

مشایی از شهید مطهری هم بهتر می‌فهمد!
یک سایت دولتی با انتشار مطلبی از شخصی به نام اکبر جباری، فهم مشایی را از رابطه بین اسلام و ایران فهم برتر و صحیح دانست و سایر تفکرات در باب این موضوع از جمله نظرات شهید مطهری را اشتباه خواند. جباری فارغ التحصیل دانشگاه میسور هند است که سایت دولتی شبکه ایران از او به عنوان «پژوهشگر ایرانی حوزه فلسفه، ادبیات و علوم سیاسی‌،استاد فلسفه و داماد مرحوم علامه دوانی» نام برده است.

اعتراض به حکم اعدام شیخ النمر
جهان: آیت‌ا... قربانعلی دری نجف‌آبادی، حکم دادستان سعودی برای اعدام شیخ باقر‌النمر روحانی شیعه عربستان را محکوم و آن را غیر انسانی دانست
دستگیری بازیگر مطرح در پارتی شبانه
جهان: یکی از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون که برای تعطیلات نوروزی به مازندران سفر کرده بود، به علت حضور در یک پارتی مختلط شبانه در ویلایی در یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران توسط نیروی انتظامی دستگیر شد.پرونده وی برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و حکم وی از سوی مراجع ذیصلاح صادر شده است.

شکایت جدید پالیزدار ازمرتضوی
فرارو:مصطفی همدانی وکیل «عباس پالیزدار»از طرح شکایت جدید موکلش از «سعید مرتضوی» دادستان سابق تهران به اتهام افترا و نشر اکاذیب خبر داد.

دستور جالب برای افزایش امتیازات مدیران شرکت‌های دولتی
خراسان نوشت: بر اساس دستور یک مسئول مهم اجرایی، مقرر شده کارشناسان حقوقی و ادارات دولتی شرایط اعمال امتیازات ایثارگری برای آن دسته از مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت‌های دولتی که جزو ایثارگران هستند را بررسی و نتایج را برای ابلاغ تصمیمات لازم در این خصوص اعلام کنند. این دستور پس از نامه یکی از وزرای اقتصادی کابینه و بیان این موضوع، صادر شده است.

اجرای طرح تفریحی صدای عشایر روستای اوجور را در آورد
عده‌ای از عشایر روستای اوجور شهرستان سرعین با مراجعه به دفتر سرپرستی روزنامه جمهوری اسلامی در استان اردبیل خواستار رسیدگی مسئولین به مشکلات ییلاقات خود معروف به ییلاق حاج محمد کریم شدند. آنها می‌گویند 16 هکتار از مراتع با سند و مدرک متعلق به آنها که حدود 200 سال است آباء و اجدادی ضمن بهره‌برداری از آن مراتع حفظ و نگهداری نموده‌اند به شخصی از یک خانواده با نفوذ استان به بهانه اجرای طرح تفریحی واگذار گردیده و 5 نفر از عشایر به دلیل اعتراض به این اقدام زندانی شده‌اند.
 به گفته آنان، اهالی این روستا دارای 600 نفر عائله هستند که تعداد زیادی از آنان را جوانان تحصیل کرده دانشگاهی ماهر و نیازمند کار تشکیل می‌دهند که قادر به ارائه هرگونه خدمات در منطقه هستند و برای استفاده از زمین‌های یاد شده اولویت دارند. نگرانی دیگر اهالی اینست که این زمین‌ها به محلی برای تفریحات ناسالم و تغییر فرهنگ بومی و دینی تبدیل شود.

دعوت از احمدی نژاد
فارس:مجتبی ثابتی مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس گفت: از رئیس‌جمهور که چهره‌ای دانشگاهی و رئیس هیأت امنای دانشگاه تربیت مدرس است، برای حضور در این دانشگاه دعوت کرده ایم.

حمایت یک سلفی از منافقین
یوسف قرضاوی روحانی معروف به حمایت از فتنه در کشورهای عربی که عقاید ضد شیعی دارد، در یک برنامه زنده تلویزیونی از گروهک تروریستی منافقین حمایت کرد. وی مدعی شده است: این اشخاص انسانهای مستضعفی! هستند که باید به آنها کمک شود.

بازداشت فروشنده فیلتر‌شکن
مهر: پسر جوانی که با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی اقدام به فروش فیلترشکن کرده بود با تلاش مأموران پلیس فتا قزوین شناسایی و دستگیر شد.

  بحران مالی حماس به دلیل کاهش حمایت مالی ایران
 یک مقام ارشد حماس گفت که این مجموعه به دلیل کاهش حمایت مالی ایران، با بحران مالی رو به رو است. به گزارش عصر ایران به نقل از شفاف، صلاح البردویل از مقامات ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: به دنبال حوادث سوریه، حمایت‌های مالی ایران به حماس کاهش یافت به همین دلیل، این جنبش هم اکنون با بحران مالی مواجه است.
سوریه از دو سال پیش تاکنون با بحران و خشونت‌های داخلی رو به رو است که هم اکنون به جنگ داخلی میان ارتش و مخالفان مسلح تبدیل شده است. حماس نیز با وجود اینکه از سوی دولت سوریه به شدت مورد حمایت بود اما در بحران این کشور، حاضر به حمایت از حکومت بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در برابر مخالفان نشد. صلاح البردویل گفت: حماس با تنگنای مالی مواجه است و دریافت حمایت مالی از کشورهای عربی بسیار دشوار است، زیرا اکثر آنها درگیر حمایت از انقلاب‌های عربی هستند و توسط آمریکا و اسرائیل بشدت تحت نظارت قرار دارند.

رد شایعات رسانه های غربی
باشگاه خبرنگاران: فریدون عباسی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در پاسخ به ادعای رسانه‌های غربی مبنی براینکه ایران در 15 متری شمال شرقی فردو تاسیساتی به نام قدس ایجاد کرده است که در آن فعالیت‌های هسته‌ای انجام می‌دهد ادعای این رسانه‌ها را بی‌اساس خواند و گفت: این ادعاها صحت ندارد چرا که از قم تا نطنز، قم تا تهران و قم تا ساوه هیچ سایت غنی‌سازی جز فردو وجود ندارد.

روزنامه دولتی و حمایت از مشایی
روزنامه شهروند که با امکانات دولتی (جمعیت هلال احمر) را‌ه‌اندازی شده، روند انتخاباتی به خود گرفته و در تازه‌ترین مطالب خود مقاله‌ای از صادق زیباکلام در حمایت از مشائی منتشر کرد. زیباکلام همسو با تاکتیک اصلاح‌طلبان و فتنه‌گران، مدتی است که اقدام به بزرگ‌نمایی مشائی می‌کند. جریان متبوع زیباکلام معتقد است با برجسته کردن این حاشیه می‌توان اذهان مردم و اصول‌گرایان را از فتنه‌گران منحرف کرد.

قبرهای 50 میلیون تومانی
بهشت زهرا در قیمت‌های مختلف و نجومی ‌ید طولایی دارد و حالا دیگر حتی برای داشتن خانه ابدیت هم باید پول زیادی خرج کرد. شهر مرده‌های تهران مانند شهر زنده‌هایش کم‌کم به قبرهای چند طبقه و بعید نیست تا چند وقت دیگر به برج‌های چند طبقه تبدیل شود. قبرهای عمومی سه طبقه‌ای که خود بهشت زهرا می‌فروشد، 900 هزار تومان است اما قبرهایی که بین مردم دست به دست می‌شود و صاحبان قبر می‌خرند و می‌فروشند بسته به عمر قبر و اینکه درکجای بهشت‌زهرا قرار دارد، از پنج تا 50 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.البته داستان قبرهای خانوادگی داستانی مجزا دارد و مقبره‌های خانوادگی بسته به اینکه کجاست و چقدر متراژ دارد حداقل با 300 میلیون تومان قیمت به فروش می‌رسد.

اولین مصاحیه فائزه هاشمی بعد از آزادی از زندان اوین
خبرگزاری فارس نوشت: فائزه هاشمی، طی گفت‌وگویی با روزنامه بهار، نکات «قابل تاملی» را در خصوص دوران حبس خود در زندان اوین بیان کرده و گفته است که نگرانی برای بازگشت مجدد به زندان ندارد.وی در این گفت‌وگو، هم‌بندی‌هایش را «دوستان خود» می‌نامد؛ هم‌بندی‌هایی که به گفته فائزه هاشمی، «خانم‌هایی بهایی، تعدادی از سازمان مجاهدین، دو خانم مسیحی، دو نفر از گروه مادران عزادار پارک لاله، تعدادی بچه‌های سبز و خبرنگار و یک خانم عراقی و چند نفری هم لاییک و چپ» بوده‌اند. همچنین وی به این «نقطه عطف» در زندگی خود «افتخار» می‌کند و شدیدا آن را «دوست» دارد.

پیشتازی حامیان ذولت در نظر سنجی انتخاباتی یک خبرگزاری
خبرگزاری ایسنا در صفحه اصلی سایت خود اقدام به برگزاری یک نظرسنجی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری کرد و در آن از مخاطبان خود پرسید: «به نظر شما کاندیدای کدام گروه در انتخابات ریاست‌جمهوری با اقبال بیشتری از سوی مردم مواجه خواهد شد؟» در این نظرسنجی تا عصر دیروز از میان 9473 نفر شرکت‌‌کننده، حامیان دولت با 6/45 درصد آرا در صدر قرار داشتند، اصلاح طلبان با 1/35 درصد دوم بودند، اصولگرایان 9/15 درصد آرا را به خود اختصاص دادند و مستقل‎ها هم 4/3 درصد طرفدار داشتند.

اوباما فقط در حد حرف است
«گری سیک» کارشناس برجسته آمریکایی در امور خاورمیانه و استاد دانشگاه کلمبیا در پایگاه اینترنتی خود درباره سیاست های «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در برابر کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه ایران تأکید کرد که اوباما در دوره اول ریاست جمهوری خود وعده های تعامل با ایران داده بود، اما این وعده ها در دوره دوم ریاست جمهوری وی نیز فقط در حد حرف باقی ماند. وی تصریح کرد که ایران باوجود تحریم های شدید اقتصادی که علیه این کشور تحمیل شده است، به فعالیت های هسته ای خود ادامه می دهد.
وی همچنین پیشنهاد داد، آنچه که مورد نیاز است، یک برنامه کارآمد است، تا یک نقطه پایان برای مسئله هسته ای ایران را تعریف کند و این نقطه برای این کشور نیز قابل قبول باشد.

بازگشت حدود 35 هزار آواره سوری به کشور
مسئول هماهنگی آوارگان سوری در اردن گفت: شمار آوارگان سوری که از زمان آغاز بحران در سوریه در ماه مارس 2011 به صورت داوطلب به کشورشان بازگشتند، بیش از 34 هزار و 824 نفر است. ناظران، بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری را شکستی برای کشورهای دشمن سوریه و پیروزی بزرگ برای نظام دمشق توصیف می کنند. در همین راستا، «وائل الحلقی»، نخست وزیر سوریه تأکید کرد، در سایه عملیات موفقیت آمیز نیروهای ارتش در پاک سازی مناطق ناآرام از وجود تروریست ها، ثبات و امنیت به شمال سوریه و راه های منتهی به حلب بازگشته است.

چرا با ایران مذاکره هسته ای می کنید؟
بنیامین نتانیاهو از انجام مذاکرات قدرت های جهانی با ایران درباره برنامه هسته ای این کشور انتقاد کرد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با وزیر خارجه نروژ در شهر قدس گفت: نباید این الگو را قبول کرد که کشوری مثل ایران مذاکراتی را انجام دهد و در مقابل، سلاح هسته ای بسازد و همزمان، کاربرد آن را تهدید کند.

حمله آدمک های صهیونیستی به دفتر ایران در قاهره
شماری از افراط گرایان سلفی که نقشه های رژیم صهیونیستی را در منطقه پیاده می کنند با تجمع مقابل اقامتگاه حافظ منافع ایران در قاهره، علیه ایران، شیعه و اخوان المسلمین شعارهایی سر دادند. مهاجمان همچنین یکی از موانع امنیتی مقابل اقامتگاه حافظ منافع ایران را تخریب کردند. این معترضان بارها به اقامتگاه حافظ منافع ایران حمله و تلاش کردند وارد آن شوند، اما نیروهای امنیتی مصر مانع شدند. شماری از آنها همچنین جمله هایی علیه ایران و اخوان المسلمین از جمله «اخوان ما را به ایران فروختند» را بر روی دیوار اقامتگاه حافظ منافع ایران نوشتند. این افراد شعارهایی نیز علیه حضور گردشگران ایرانی در مصر، نزدیکی روابط میان قاهره - تهران سردادند و خواستار قطع روابط با ایران و اخراج حافظ منافع ایران از مصر شدند. رئیس دفتر حفاظت از منافع ایران در قاهره در واکنش به این موضوع ضمن اعلام آمادگی برای گفت وگو با مخالفان در محل اقامتگاه گفت: ملت مصر از روابط ایران و مصر حمایت می کند، زیرا آنها می دانند که تهران خواهان خوبی مصر است. 65 درصد از ملت مصر از سرگیری روابط تهران : قاهره را تأیید می کند. این موضوع را حتی یکی از موسسات آمریکایی معتبر فعال در زمینه نظرسنجی نیز اعلام کرده است.

گفته های نوروزی کاندیداهای انتخابات
همزمان با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، برخی کاندیداهای ریاست جمهوری، برنامه های خود را نیز به معرض قضاوت افکار عمومی می گذارند. منوچهر متکی که خود را کاندیدای آینده اعلام کرده است در همین ابتدای کار از خودروسازان انتقاد کرد و گفت: ادامه وضعیت کنونی در خودروسازی «خودکشی ملی» است، نساختن خودروی ناایمن، بهتر از تولید آن و مردم را به کام مرگ فرستادن است. حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اعلام کاندیداتوری خود هم گفت: با شعارهایی مانند گفتمان مبتنی بر علم و اخلاق، استفاده از عقل جمعی و گفتمان مبتنی بر مشورت و شعار زیبای «پاک باش و خدمتگزار» ان شاءالله به سوی جلو پیش خواهیم رفت. محسن رضایی نیز که برای انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد اعلام نامزدی کرده، از کارنامه اقتصادی محمود احمدی نژاد انتقاد کرده و گفته است: فقط 30 درصد از مشکلات اقتصادی کنونی به خاطر تحریم هاست.

ترسیم برنامه هاشمی و خاتمی توسط حزب کارگزاران
حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران درباره نقشی که خاتمی و هاشمی می توانند در انتخابات آینده ایفا کنند، با اذعان به حاشیه افتادن فتنه گران و کوتاه شدن دست آنان از انتخابات می افزاید: این کاری که آقای هاشمی و آقای خاتمی می توانند بکنند، مهم تر از کاندیدا شدن و معرفی کاندیدا است. باید در تعامل با نظام، نظام را به نقطه ای برسانند که در محدوده مورد تأیید شورای نگهبان واقعاً نهادهای مدنی و سیاسی تعیین کننده باشند. وی این را هم گفته که «اگر ما نتوانیم با تعامل با نظام یک راهکاری پیدا کنیم گرفتار مشکل می شویم. من این را به آقای هاشمی و آقای خاتمی هم گفتم.»

مردم 17 شهر قفقاز علاقه مند الحاق به ایران هستند
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: 17 شهر قفقاز که شهر های آذربایجان و باکو نیز جزو آنها هستند در دوران قاجار از ایران جدا شده و مردم آن علاقه مند هستند که به دامن کشورمان بازگردند.
منصور حقیقت پور درخصوص اقدام سخیف اخیر دولتمردان آذربایجان اظهار داشت: جوانان غیرتمند اردبیل، تبریز، ارومیه و زنجان آماده هستند تا اقدامات مزورانه دولتمردان آذری را پاسخی قاطع داده و آمادگی خود را برای بازپس گیری شهرهای به یغما رفته ایران در دوران قاجار اعلام کنند. حقیقت پور گفت: قرار است نشستی نیز در این زمینه در منطقه قفقاز انجام شود و جریان الحاق 17 شهر این منطقه به کشورمان یک جریان جدی است.

توفیق اجباری ناوهای آمریکایی
موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن، در تحلیلی به قلم «مایکل آیزنشتات» (تحلیلگر نظامی) نوشت: لغو اعزام دومین ناو هواپیمابر آمریکا به خلیج فارس یک توفیق اجباری است و خارج کردن ناو دیگر آمریکا از خلیج فارس به نفع سیاست واشنگتن در قبال تهران است. تحلیلگر آمریکایی اضافه کرد: هر زمان که ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج]فارس[ فعالیت می کند، در واقع در تیررس شمار زیادی از سامانه های ضد کشتی بسیار کارآمد ایران از جمله موشک های مدرن ضد کشتی کروز، اژدرها و مین های دریایی قرار دارد. در یک مناقشه با ایران، احتمال زیادی وجود دارد که ناو هواپیمابر آمریکا متحمل خساراتی شود و این امر ایران را قادر می سازد که به یک پیروزی تبلیغاتی دست یابد؛ چراکه اولین کشوری است که از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون توانسته به ناو هواپیمابر آمریکا در صحنه نبرد ضربه بزند.

پشت پرده پیامک درباره حرم حضرت رقیه(س)
طی چند روز اخیر پیامکی با مضمون تهدید و به خطر افتادن حرم حضرت رقیه(س) در دمشق پایتخت سوریه در میان مشترکان اپراتورهای تلفن همراه منتشر و به طور گسترده پخش شد. یکی از مسئولان و متولیان آستان مقدس حضرت رقیه(س) ضمن تکذیب مضمون پیامک اخیر، پشت پرده و علت انتشار این گونه پیامک ها را عنوان کرده است. تا به حال منبع اصلی ساخت و انتشار این پیامک ها مشخص نشده اما به نظر می رسد وهابیون دست به چنین اقدامی می زنند. وی با بیان اینکه ایرانیان متولی حرم حضرت رقیه(س) و دست اندرکاران آستان مقدس هستند، گفت: بدون شک وهابیون مایلند که مدیریت این مکان از دست ایرانیان خارج شود. از همین رو هر از چند گاهی چنین پیامک هایی را ساخته و به طور گسترده منتشر می کنند تا به افکار عمومی القا کنند که به خطر افتادن حرم حضرت رقیه(س) به خاطر ضعف در مدیریت است؛ لذا باید دست اندرکاران و متولیان آن تغییر یابند.

خانه فساد در شبکه فاسد
واحد تحقیقات داخلی بی بی سی در گزارشی درباره چهار سال گذشته اعلام کرده است: شماری از کارمندان به ارتکاب جرایمی مانند سرقت، کلاهبرداری و تعرض جنسی مظنون هستند و هر سال 500 مورد سرقت، کلاهبرداری و تعرض جنسی در این شبکه رخ داده است و بسیاری از موارد خلاف نیز به پلیس اطلاع داده نمی شود. روزنامه دیلی میل که این پرونده را باز کرده است به تجاوز جنسی، رفتارهای ناشایست و مصرف مواد مخدر در بی بی سی اشاره کرد و نوشت: شماری از کارمندان بی بی سی مرتکب این تخلفات شده اند. دیلی میل افزود: سرقت دستگاه های تلویزیون، رادیو، تلفن های همراه، ماشین های حساب و به هدر دادن میلیون ها پوند در دفاتر بی بی سی در سراسر انگلیس شیوع یافته است.


https://shoma-weekly.ir/cB8q8D