گفته می‌شود که...

پشت پرده ملاقات دایی با قالیباف/ افشای سوابق بازداشت بابک زنجانی/ شلاق برای پوشیدن ساپورت و شلوار تنگ/ مخالفت خاتمی در سال 84 برای کاندیداتوری هاشمی/ کتاب 30 میلیونی مرتضوی/ ورود اسناد فساد (م-ه) به کشور/ راه اندازی حداقل 30 سایت جدید برای جریان انحرافی و....

بنایی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم شد

با پیشنهاد حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی‌منش استاندار قم و تایید وزیر کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین علی بنایی به عنوان معاون سیاسی امنیتی استاندار قم معرفی شد.

بنایی پیش از این2 دوره نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بود و به عنوان مشاور پارلمانی رئیس قوه قضاییه فعالیت می‌کرد.حجت‌الاسلام بنایی در حالی به عنوان معاون سیاسی امنیتی استاندار قم معرفی شده است که پیش از وی، حجت‌الاسلام عرب‌انصاری در این سمت از زمان استانداری موسی‌پور در قم ایفای نقش کرد.

مراسم معارفه معاون جدید سیاسی امنیتی استاندار قم در هفته جاری برگزار می‌شود.

مسئولیت براد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر محسن رضایی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انشگاه آزاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
حمید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ میرزاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه رئیس د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انشگاه آزاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ امید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وار رضایی را به عنوان نمایند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه تام‌الاختیار خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر هیات‌امنای استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری منصوب کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

یعنی چه هنر ارزشی و ضدارزشی وجود ندارد؟!

حسن رحیم‌پور ازغدی در یکی از نشست‌های جشنواره عمار در مورد اینکه هنر ارزشی و غیر ارزشی وجود ندارد، گفت: من معنی این را نمی‌فهمم که هنر ارزشی و ضدارزشی وجود ندارد! یعنی سینمای مروج شرک و خرافه با سینمای مروج توحید و عبادت، مساوی است؟! بعضی‌ها اصلاً به این چیزها فکر نمی‌کنند، به‌دنبال چیزی هستند که برایش کف بزنند، این‌ها دغدغه حقیقت ندارند، دغدغه ریاست دارند؛ اما انبیا دغدغه حق و باطل داشتند. می‌گویند هنر به ارزشی و ضدارزشی تقسیم نمی‌شود و هنرمند ارزشی و غیرارزشی هم نداریم. یا این حرف، بی‌معنا است و یا شرک و توحید با هم مساوی هستند! یکی کردن این‌ها، کاسبی است. طبق فرهنگ قرآن، شعرا و هنرمندان دو دسته‌اند، یک دسته اهل اغوا هستند و یک دسته هستند که استثنا می‌شوند و دنبال ترویج حق و عدل و دفاع از مظلوم‌اند. آیا شعر «دعبل» و شاعران انقلابی با شعر شاعران درباری نوکران حکومت مساوی است؟ یکی کردن این‌ها درست در مقابل خط امام و خط انقلاب و خط انبیا قرار دارد.

رحیم‌پور در تکمیل سخنانش اضافه کرد: اگر گفتیم آدم‌ها را خط‌کشی نکنیم و آدم‌ها را دفع نکنیم، مسئله دیگری است. اهل بیت(علیهم‌السلام) حتی برای شاعر شراب‌خوار که شعر عدالت‌خواهانه سروده است، هدیه و صله فرستاده‌اند. یعنی هنرمندی را که تقوای اخلاقی نداشته و شعری در مسیر تقوا گفته است، بدون تأیید فساد شخصی‌اش، شعرش و هنرش را صد درصد تأیید کرده‌اند و برایش صله و هدیه فرستاده‌اند و حتی از او خواسته‌اند شعرش را تکرار کند و خودشان هم ابیاتی به آن اضافه کرده‌اند.

رضا خاتمی: برادرم در سال 84 به کاندیداتوری هاشمی نظر موافق نداشت

محمدرضا خاتمی در مصاحبه با روزنامه شرق در پاسخ به سوالی در مورد نطر سیدمحمدخاتمی در سال84 در باره کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی گفت:

آقای خاتمی سال 84 به هیچ‌کس نگفت، بمان یا برو، اما توصیه‌اش روی «وحدت» بود. اگر نظرشان صریحا روی آقای «هاشمی» بود مثل سال 92 تلاش می‌کردند و دیگران را متقاعد می‌کردند.
رضا خاتمی همچنین در باره تندرو خواندن حزب مشارکت گفت:
من معتقدم «مشارکت»، تندروی نکرده است اما اشتباه در برخی جاها داشته که نتوانسته همه شرایط خاص را لحاظ کند.

پشت پرده ملاقات دایی با قالیباف
علی دایی چند روز پیش همراه با محمدباقر قالیباف به منزل حبیب کاشانی که در حادثه تصادف مصدوم شده بود، رفته تا حال مدیرعامل سابق پرسپولیس را بعد از مرخصی از بیمارستان جویا شود.
دایی در بیمارستان هم به ملاقات کاشانی رفته بود و همین موضوع موجب شده خیلی ها بگویند رویانیان، دایی را مامور کرده تا با صحبت‌هایی که با قالیباف و کاشانی انجام می دهد، آنها را برای جذب اسپانسر برای پرسپولیس ترغیب کند.
البته رویانیان پیش از این رابطه خوبی با کاشانی داشته اما به واسطه مواضع سیاسی‌اش چند وقتی است مانند گذشته با کاشانی روابط حسنه‌ای ندارد.
رویانیان در ابتدای حضورش در پرسپولیس قرارداد با بانک شهر را یکطرفه فسخ کرد و این فسخ قرارداد زیان زیادی برای بانک شهر به بار آورد. حالا او تلاش می کند تا بار دیگر از طریق کاشانی، نام این بانک را به روی پیراهن تیمش برگرداند بلکه تیمش از وضع بد مالی نجات پیدا کند.

مرتضوی برای چه کتابی 30 میلیون داد؟

بر اساس گزارش تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تأمین‌ اجتماعی، سعید مرتضوی در دوران ریاستش بر این سازمان مبلغ 30 میلیون تومان از صندوق تأمین اجتماعی بابت خرید 2 هزار نسخه یک کتاب پرداخت کرده است. این کتاب با عنوان «دوستت دارم ای مادر» به کوشش و گزینش «محمدرضا فلاح تفتی» - که هم فامیل خانم وی است- منتشر شده است.

برکناری خانم سخنگو به دلیل عضویت در فیس بوک
شنیدیم که اعضای شورای شهر بهشهر در جلسه روز چهارشنبه مورخ 18 دی‌ماه اعظم السادات حسینی سخنگوی این شورا را به دلیل حضور در فیس بوک از این سمت برکنار کردند و شخص دیگری را به این عنوان برگزیدند. به گزارش روزنو، سخنگوی برکنار شده که تصمیم برکناری‌اش در غیاب او گرفته شده در صفحه فیس بوک خود نوشته: به راستی این همه ترس و واهمه برای چه؟ چون بنده با دوستان خود شفاف و بی‌پرده سخن می‌گویم؟ چون به مردم در اداره امور شهر اعتماد دارم؟ در ثانی آیا ما بالاتر از دکتر ظریف هستیم؟ دکتر ظریف نتیجه توافق با 1+5 را قبل از اینکه در هیچ خبرگزاری و سایتی منتشر شود در صفحه فیس بوک خود به اشتراک گذاشت.

در سوریه آرایشگری ممنوع شد
گروه‌های مسلح سلفی وابسته به گروه تروریستی «القاعده» با صدور اطلاعیه‌هایی اشتغال به آرایشگری در مناطق تحت تصرف خود را ممنوع کردند.
هیئت شرعی وابسته به گروه تروریستی القاعده در شهر «البوکمال» از توابع استان دیر الزور در شرق سوریه با صدور بیانیه‌ای اشتغال به آرایشگری در این شهر را ممنوع کرد.
این اطلاعیه اشتغال به آرایشگری را به خصوص برای زنان منع کرده است.
اطلاعیه فوق همچنین شلیک تیر هوایی در عروسی‌ها و مراسم مختلف را ممنوع اعلام کرده است

آغاز فعالیت دانشگاه احمدی‌نژاد
خبر رسیده که مرکز آموزش زبان‌های خارجی دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان علیرغم طی نکردن فرایند اخذ مجوز آغاز به کار کرده است. به گزارش مهر، سامانه دانشگاه احمدی‌نژاد به نقل از رئیس مرکز آموزش زبان‌های خارجی این دانشگاه و بدون ذکر نام این مسئول، از آغاز شروع فعالیت این مرکز خبر داده است. به گفته این مسئول، برگزاری دوره‌های آموزش زبان‌های انگلیسی، آلمانی و ترکی استانبولی در برنامه‌های آغازین دانشگاه بین‌المللی ایرانیان قرار دارد..

تخلیه ی اتاق حسن روحانی

شنیده ایم اتاق های مسوولان سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام که هم اکنون در دولت یازدهم حضور دارند در روزهای اخیر تخلیه شده و قرار است به نیروهای جدید واگذار شود. در میان 15 اتاق تخلیه شده ، اتاق افرادی چون حسن روحانی هم دیده می شود.

د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌لیل جد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عارف برای کناره‌گیری انتخاباتی
محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ار جمعی از حقوقد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انان کشور با بیان اینکه هنوز د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌لایل اصلی کناره‌گیری‌ام از تد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اوم حضور د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر عرصه انتخابات را به‌طورکامل بازگو نکرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه‌ام، خاطرنشان کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: یکی از اصلی‌ترین د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌لایل کناره‌گیری‌ام، جلوگیری از شکست اخلاق د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر جامعه بود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. تجربه انتخابات 84 و 88 به تنهایی کافی بود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که اشتباهی که برخی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وستان ما د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر آن مقاطع انجام د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، تکرار نشود‌‌‌‌‌‌‌. وی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رباره عد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌م حضورش د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ولت تصریح کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر انتخابات ریاست‌جمهوری سرمایه اجتماعی قابل توجهی شکل گرفت و برای حفظ این سرمایه اجتماعی تصمیم گرفتم د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر قالب نهاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نی و خارج از ساختار د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ولت این سرمایه را با کمک همراهانم حفظ و تعالی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هیم.

افشای سوابق بازداشت بابک زنجانی

شنیده شد که برخلاف تصور رایج رسانه‌ها، بازداشت اخیر بابک زنجانی نخستین تجربه زندان این میلیاردر نبوده است. پارسینه نوشت: بابک زنجانی در دوره نخست دولت محمود احمدی‌نژاد (88-1384) نیز مدتی در زندان تبریز بازداشت بوده است و هم مدتی بعد در ترکیه به حبس می‌رود. بابک زنجانی با وجود این دوبار سابقه حبس بعد از ارتباط گرفتن با چهره‌های پشت‌پرده ناگهان به عامل اصلی فروش نفت تحریم شده ایران تبدیل می‌شود و یک شبه، مولتی میلیاردر می‌شود.

اشتباه 1000برابری قائم‌مقام وزیرنیرو

قائم مقام وزیر نیرو در یک ادعای عجیب گفته است که تمام روستاهای بالای 20 هزار خانوار برقدار هستند و حتی با تأکید بر اینکه صد درصد این روستاها برقدار شده‌اند سخن خود را بیان کرده است. ستار محمودی در همایش ائمه جماعات و مسؤولان امور فرهنگی صنعت آب و برق کشور در دانشگاه فرهنگیان مشهد این سخنان را بیان کرده است. این در حالی است که هنوز مکانی با 20 هزار خانوار با عنوان روستا وجود ندارد.

تشکر حداد از اخراج یک مجری!

شنیده شد که پارسینه نوشت که غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو با اشاره به بی‌اعتنایی برخی به واژه‌گزینی‌های فرهنگستان گفت: من از آقای ضرغامی تشکر می‌کنم که یکی از کارکنان را که به جای پیامک از اس‌ام اس در تلویزیون استفاده می‌کرد و با وجود تذکر همچنان اصرار به تکرار داشت او را برکنار کرد.

انتقاد شدید آمریکا از ایران
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اظهاراتی تامل برانگیز و در تضاد با سخنان اخیر جان کری را علیه ایران مطرح کرده است.
آمریکا در آستانه مذاکرات صلح موسوم به ژنو2، از نقش ایران در سوریه به شدت انتقاد کرد. به نوشته تایمز اسرائیل ، جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، مدعی شده که جمهوری اسلامی کاری جز کمک به حکومت اسد در اعمال خشونت علیه مردمش انجام نداده است.
وی، همچنین در جدیت ایران برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه –که نزدیک به سه سال طول کشیده است- ابراز تردید کرد.خانم ساکی می افزاید: تاکنون تنها اقدام ایران شامل کمک به حکومت سوریه، کمک به انتقال مبارزان خارجی به این کشور و کمک به رژیم آن در اعمال خشونت علیه مردم سوریه بوده است.
این ادعا در حالی علیه ایران مطرح می شود که تروریست های مورد حمایت آمریکا در سوریه، امنیت مردم این کشور را از بین برده و در درگیری های داخلی اخیر نشان دادند که حتی به خودشان هم رحم نمی کنند.
جان کری وزیرخارجه آمریکا اخیرا گفته بود، ایران می تواند نقش سازنده ای در حاشیه کنفرانس ژنو2 ایفا کند. وی قرار است دوشنبه آینده در دیدار با همتای روس خود درباره مشارکت احتمالی ایران در کنفرانس بین المللی سوریه موسوم به ژنو 2 گفت و گو کند.

1700 بار تماس با اورژانس!

مهدی فراهانی معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی قم از دستگیری مزاحم تلفنی اورژانس قم خبر داد که بیش از هزار و 726 بار با اورژانس تماس گرفته بود.

نظر ابطحی درباره کارت زرد وزرا
یک خبر دیگر این که یک عضو مجمع روحانیون مبارز کارت زرد مجلس به وزرا را نشانه حرکت دولت در راستای اهداف و وعده‌های خود به مردم دانسته. محمدعلی ابطحی به ایسنا گفته: «کارت زردی که وزرا گرفتند در ادامه کارت سبز و رأیی است که رئیس‌جمهوری از مردم گرفته است، با این حال اکثریت مجلس به فکر تعامل با دولت هستند و همه مجلس این چند نفری نیستند که این‌گونه اقدامات را انجام می‌دهند».

هدیه محرمانه مبلغ مشهور به خواننده زن
یک مفتی سعودی که آشکارا شبکه ام.بی.سی را تحریم کرده بود، محرمانه برای مجری زن این شبکه، کتاب و عطر فرستاد.
"
محمد العریفی" که چند ماه پیش مجموعه شبکه های عربستانی ام.بی.سی را تحریم کرده بود، با اهدای عطر و کتاب به "سهیر القیسی" مجری عراقی شبکه العربیه و "علا فارس" مجری اردنی شبکه ام. بی.سی خبرساز شد.
این مفتی وهابی که به سبب فتواهای عجیب و غریبش شهره خاص و عام است، با اهدای عطر و کتاب، بار دیگر به خبر اول پایگاه های اجتماعی تبدیل شد، به طوری که کاربران تویتر هاشتگی تحت عنوان (العریفی به علا فارس هدیه می دهد) ایجاد کردند و به پیگیری پست های مربوط به این موضوع پرداختند.
اهدای عطر و کتاب به این دو مجری زن، پس از آن فاش شد که سهیر القیسی، مجری شبکه العربیه در پستی بر روی تویتر از العریفی به خاطر هدیه اش تشکر کرد و قول داد کتاب اهدا شده را بخواند.
العریفی در واکنش به این اقدام، خود را از این اقدام مبرا و ادعا کرد که این اقدام توسط دفتر او صورت گرفته است.

عربستان از ژنو 2 کنار گذاشته شد
مطلع شدیم که شبکه خبری العربیه اعلام کرد که سازمان ملل متحد عربستان سعودی را از کنفرانس ژنو 2 در قبال دعوت نکردن از ایران در این نشست کنار گذاشت. این درحالی است که از 30کشور از جمله کشورهای همسایه سوریه برای حضور در این کنفرانس دعوت شده است. گفتنی است تاکنون دعوتنامهای برای ایران نیز ارسال نشده و عربستان از مخالفان حضور ایران در ژنو2 است.

باج دادن این دولت تمامی ندارد
پایگاه اطلاع رسانی شبکه فاکس نیوز در تحلیلی به انتقاد از عمکرد دولت اوباما در قبال ایران و بحران سوریه پرداخت.
به باور یادداشت نویس این شبکه آمریکایی، ایران در تحولات منطقه دست بالا را داشته و کاخ سفید درمواجهه با این کشور، از موضع ضعف عمل کرده است.
فاکس نیوز می نویسد: اوباما و کری، سوریه و خاورمیانه را به ایران واگذار کرده اند... تنها راه موثر برای مواجهه با قدرت های مسلط منطقه ای مانند ایران، برخورد از موضع قدرت است نه مماشات و باج دادن.
فاکس نیوز افزود: رئیس جمهور اوباما و وزیرخارجه اش جان کری، این اجازه را به ایران داده اند که بازی نهایی در سوریه را انجام داده و آمریکا را به حاشیه براند. به نظر می رسد استعداد این دولت برای باج دادن، ضعف و عملکرد بی نتیجه، تمامی ندارد.

ایران مرکز توجه اطلاعاتی اسرائیل
اسرائیل در حال افزایش تمرکز اطلاعاتی خود بر ایران است. گزارش رسمی منتشر شده در خبرنامه ارتش رژیم اسرائیل حکایت از آن دارد که بخش اطلاعاتی ارتش اسرائیل برای رفع «نیاز بالای» خود به فارسی‌زبانان، «به‌طور گسترده‌ای» در حال جذب شهروندان یهودی ایرانی‌تبار در اسرائیل است. خبرگزاری رویترز نیز با انتشار گزارشی در این باره از قول یک فرمانده بخش آموزش ارتش اسرائیل نوشته: «لازم داریم همه چیز را درباره ایران بدانیم، از سلاح‌ها تا آموزش‌های معمول تا اصطلاحات و علائمی که استفاده می‌کنند». این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شوند که رژیم اسرائیل پس از توافق اتمی ایران و گروه 1+5 بارها نگرانی خود را از تغییر فضای رابطه میان ایران و کشورهای دیگر اعلام کرده است.

120 هزار میلیارد تومان درامد دولت

پیش بینی می شود مجموع درآمدها و وصولی های دولت تا پایان سال به بیش از 120 هزار میلیارد تومان برسد.عمده درآمدهای دولت از محل فروش نفت، پتروشیمی، مالیات و گمرکات به دست می آید. گفته می شود مبلغ 30 میلیارد دلار در سال 92 از محل فروش نفت تامین خواهد شد.

جاسوسی «هیکل» د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر ایران
احمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ منصور مجری برنامه بلاحد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر الجزیره د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر حساب شخصی خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر صفحه توئیتر مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌عی شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حسنین هیکل نویسند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه مصری د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر سال 1951 د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر ایران برای آمریکا جاسوسی می‌کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر همین سال هم کتاب ایران بر فراز آتش‌فشان را نوشت.
پوشیدن ساپورت و مانتوی تنگ شلاق دارد؟
حجاب و عفاف یکی از مسائل اجتماعی کشور است که از یکسو بدون تردید رعایت آن یک مسئله کاملا قانونی، شرعی و از ضروریات دین است و از سویی دیگر بی حجابی و بدحجابی در قانون جرم است.
شاید گروهی به این قانون ایراد داشته باشند که نظرات و پیشنهادات آنان هم محترم است ولی تا زمانی که قانون اصلاح نشده قانون قبلی پابرجاست و بدحجابی جرم است.
وقتی که بدحجابی در قانون جرم تلقی می شود یعنی اینکه شخص بدحجاب باید جریمه و کیفر ببیند ولی اینکه جدولی باشد مانند لاک زدن به ناخن، بیرون بودن موی سر از روسری، مانتوی تنگ و... که بر اساس آن جریمه و کیفر مشخص شود ، صحیح نیست و تشخیص با قاضی است.
به استناد موارد قانونی مربوط به جرائم ضد عفت و اخلاق عمومی در بخش تعزیرات قانون مجازاتهای اسلامی در ماده 638 این قانون آماده است هر کس عملا در انظار، اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی کند علاوه بر کیفرعمل به حبس از 10 روز تا دو ماه یا 74 ضربه شلاق جریمه می شود و اگر مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نباشد ولی عفت عمومی را جریحه دار کند فقط به حبس از 10 روز تا دو ماه یا 74 ضربه شلاق محکوم می شود.
به استناد قانون مجازاتهای اسلامی در مورد مجازات زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند این زنان به حبس از 10 روز تا دو ماه و یا به پرداخت جریمه نقدی از 50 تا 500 هزار ریال محکوم می شوند
به استناد قانون مجازاتهای اسلامی در مورد مجازات زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند این زنان به حبس از 10 روز تا دو ماه و یا به پرداخت جریمه نقدی از 50 تا 500 هزار ریال محکوم می شوند.

تاکید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زنگنه بر وجود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و بند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر حاشیه کرسنت
حسین نجابت عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به ارسال لایحه‌ای از سوی وزیر نفت به د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گاه لاهه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رخصوص قرارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرسنت، گفت: د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر این لایحه زنگنه تاکید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه که د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر حاشیه قرارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرسنت زد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و بند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی بود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه و عد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه‌ای از حسن اعتماد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وی سوءاستفاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه‌اند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. پیش از این الیاس ناد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ران و احمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ توکلی نمایند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گان مرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌م تهران د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر مجلس شورای اسلامی با زنگنه وزیر نفت جلسه‌ای د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رخصوص سه لایحه‌ای که از سوی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ولت به د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گاه لاهه فرستاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه، د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اشتند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که زنگنه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر این جلسات به وجود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سوءاستفاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر قرارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرسنت تاکید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه است.

ورود اسناد فساد (م-ه) به کشور

شنیده ایم در هفته های اخیر چند هزار برگ از مفاسد یک عنصر جنجالی به نام (م-ه) که اتهامات فراوانی از فساد اقتصادی و امنیتی و... متوجه وی می باشد، از کشورهایی چون سوئیس و کانادا وارد کشور شده و مترجمان ورزیده در حال ترجمه آن هستند.

اعتراض به حضور جک استراو در ایران
خبر دیگر این که آیت‌الله سید احمد علم الهدی به سفر وزیر امورخارجه پیشین انگلیس به ایران اعتراض کرد. به گزارش تسنیم امام جمعه مشهد در خطبه‌های دیروز نماز جمعه این شهر با ابراز تعجب از تشکیل هیأت دوستی با انگلیس در مجلس، گفته: هیأتی منافق از انگلستان به کشورمان می‌آید و در رأس آن‌ها جک استراو قرار دارد، یعنی فردی که در جریان پرونده هسته‌ای ایران بزرگترین خیانت را انجام داده است و پرونده هسته‌ای ایران را به شورای امنیت ارجاع داده است. چرا نماینده متدین ما باید با او دست بدهد؟

محکومیت بخاطر امر به معروف
دادگاه رسیدگی به اتهامات فاطمه هاشمی رفسنجانی دقایقی قبل به پایان رسید این در حالی است که او پس از پایان دادگاه گفت: من از باب امر به معروف و براساس آزادی بیان مطالبی را مطرح کرده بودم که امروز به خاطرش محاکمه شدم.
پرونده فاطمه هاشمی با صدور کیفرخواست به اتهام نشر اکاذیب به شعبه اول دادگاه انقلاب تهران ارجاع شده بود که جلسه محاکمه صبح چهارشنبه 19 دی ماه جاری با حضور فاطمه هاشمی، وکیل مدافعش، همسر آیت الله هاشمی و فائزه و یاسر برگزار شد.
فاطمه هاشمی پیش از ظهر چهارشنبه پس از جلسه محاکمه اش در جمع خبرنگاران گفت: امروز ساعت 10.30 دقیقه جلسه دادگاه شروع و من با رد اتهام به دفاع از خود پرداختم.

وی افزود: از باب امر به معروف و نصیحت این مطالب را مطرح کرده بودم و به عنوان یک شهروند و براساس قانون اساسی حق آزادی بیان دارم.

بازداشت ربایندگان تنها شاهد پرونده کرسنت
پلیس دبی اعلام کرد ۳ نفر را به اتهام دست داشتن در ربودن تنها شاهد ایران در پرونده کرسنت بازداشت کرده است. تسنیم با انتشار این خبر به نقل از پایگاه اینترنتی گالف نیوز نوشته: معاون رئیس پلیس و امنیت عمومی دبی روز پنجشنبه گفت این سه ایرانی مظنون به دست داشتن در ربودن عباس یزدان پناه یزدی ۴۵ ساله، تاجر و رئیس شرکت بازرگانی اچلون هستند. پلیس دبی اعلام کرده، وسایل شخصی یزدی را در آپارتمانی که از سوی ربایندگان در دبی اجاره شده، کشف کرده است. یزدی تنها شاهد پرونده کرسنت است و شهادت وی برای اثبات فساد و رشوه خواری در این پرونده ضروری بود که می‌توانست به نفع ایران باشد. او پس از ارائه شواهدی از طریق ویدئو کنفرانس به یک دادگاه بین‌المللی در لاهه در زمینه پرونده قرارداد سال ۲۰۰۹ شرکت ملی نفت ایران با شرکت کرسنت پترولیوم امارات، مفقود شد. ایران در دادگاه با این استدلال که قرارداد فروش گاز به کرسنت با پرداخت و دریافت رشوه همراه بوده خواستار ابطال آن شده است.

راه اندازی حداقل 30 سایت جدید برای جریان انحرافی

در جلسه سران جریان انحرافی نسبت به ضعف رسانه ای این گروه اظهار نگرانی شده است و حاضران مصوب کردند با اختصاص بودجه قابل توجه، ظرف روزهای آینده حداقل 30 سایت جدید را راه اندازی نمایند. در هفته های اخیر چند سایت وابسته به این جریان به علت توهین به مسوولان کشوری، دروغ پراکنی و اتهام زنی فیلتر شدند. در این جلسه مصوب شد(ع-د) مسوولیت راه اندازی و مدیریت سایت های جدیدالولاده را برعهده بگیرد.

انتقاد جواد لاریجانی از اظهارات علی مطهری

برنامه این هفته شناسنامه با حضور محمدجواد لاریجانی برگزار شد و وی در این برنامه از زندگی سیاسی دو برادر دیگرش که روسای دو قوه هستند، سخن گفت. دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در مورد اختلاف نظری که بین علی و صادق لاریجانی راجع به اظهارنظر علی مطهری در مجلس ایجاد شده، گفت: این نماینده، فتنه را در حد یک دعوای داخلی می‌داند درحالی‌که ماهیت فتنه، کودتای تمام عیار علیه نظام بود. او در این برنامه از ناطق نوری خواست تا فعالیت‌های سیاسی خود را وسیع‌تر کند و در بخش دیگری از برنامه درباره خروجش از وزارت خارجه نیز به اختلاف‌نظرهایش با علی‌اکبر ولایتی اشاره کرد.

نوشیدن شراب حلال اعلام شد!
خبرگزاری براثا نوشت: سعدالدین هلالی یکی از اساتید فقه و ادیان دانشگاه الازهر، نوشیدن و خرید و فروش شراب را حلال اعلام کرد و اذعان داشت: که منافع شراب از مضرات آن بیشتر است زیرا که من استفاده می کنم!
وی در این ادعای مضحک که در برنامه ای زنده صورت می گرفت، گفت: امام ما ابوحنیفه به این مسأله شک داشت ولی اکنون فرزندان ابوحنیفه این شک را برطرف کردند.
در بخشی از این برنامه زنده، مجری برنامه در خصوص مشکلات احتمالی مطرح کردن رسمی و رسانه ای این موضوع پرسید: شاید این اعلان رسمی، مشکلاتی به دنبال داشته باشد، چه راه حل پیشنهاد می کنید؟ این استاد الازهر گفت: راه حل قرآن است، قرآن گفته از اهل ذکر سوال کنید، ابوحنیفه یکی از آنهاست، ما هم فرزندان ابوحنیفه هستیم و همانند پدرمان شامل این آیه خواهیم شد.
وی در پایان بعد از این ادعای وقیحانه گفت: اگر کسی بخواهد بداند سالم است شراب بنوشد، اگر شراب او را مست کند بدن او بیمار است و باید معالجه شود، ولی اگر مست نشود بدن او سالم است!

رئیس کمیسیون اصل 90 :یک پای هر فساد اقتصادی، دستگاه اداری و اجرایی است

محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل 90 در برنامه «دیروز، امروز، فردا» گفت: مفاسد اداری در کنار مفاسد اقتصادی با هم تعریف می‌شود و واقعیت تلخ این است که هرفسادی را که بررسی می‌کنیم، یک پای آن، دستگاه اداری و اجرایی است.

آغاز دومین سفرهای استانی دولت

دومین سفر استانی دولت یازدهم در پایان این هفته به استان خوزستان انجام خواهد شد. دولت یازدهم سفرهای استانی خود را بالاخره پس از کش و قوس های فراوان بالاخره با نام "کاروان دولت تدبیر و امید" انجام خواهد داد تا حتی نام این سفرها هم مشابه سفرهای دولت احمدی نژاد نشود. نهاوندیان پیش از این از سفرهای استانی دولت با نام "پایش و پویش استانی" نام برده بود.

واکنش کاخ سفید به تحرکات تازه در سنا

در حالی که اداره اطلاعات انرژی آمریکا از کاهش تاثیر تحریم نفتی ایران به یک چهارم در سال ۲۰۱۳ خبر داد، گفته می‌شود گام‌های تازه‌ای برای تشدید تحریم‌های کشورمان در سنای آمریکا برداشته می‌شود.در همین حال در واکنش به تلاش تعدادی از نمایندگان سنای آمریکا در جلب حمایت برای طرح تشدید تحریم اقتصادی ایران، برنادت میهان، ‌سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده در بیانیه‌ای گفته است: اگر برخی اعضای کنگره مایلند ایالات متحده به اقدام نظامی دست بزند، بهتر است در برابر مردم آمریکا صراحت لهجه به خرج دهند.

شیخی که آرزوی جنگیدن با امام زمان (عج) دارد!
به تازگی فیلم ویدیویی بر روی اینترنت منتشر شده است که در آن عدنان عرعور مفتی فتنه‌گر و تندرو سلفی آرزو می‌کند از سربازان ارتش "سفیانی" باشد، همان کسی که در اوایل عصر ظهور به نبرد با حضرت امام مهدی (عج) خواهد رفت.
عدنان عرعور، شیخ سلفی سوری که مقیم عربستان است، طی سخنانی از تریبون تبلیغاتی خود موسوم به شبکه "شذا" گفت: امیدواریم ان شاء الله زیر لوای پرچم لشکر سفیانی باشیم..
سفیانی کیست؟
احادیث و روایات درباره السفیانی متعدد و متواتر است. او «عثمان بن عنبسه» از فرزندان «خالد بن یزید بن معاویه است و چون از نسل ابوسفیان است، معروف به «سفیان» است. او مردی است با چهره‌ای ترسناک و آبله روست و چشمانی کبود دارد. او از سرزمینی خشک به نام «بیدا» که سرزمینی بی آب و علف در بین مکه و شام است، خروج می‌کند.
سفیانی از فرزندان یزید بن معاویه بن ابوسفیان ـ لعنه الله علیهماـ است. در حدیثی از امام صادق (علیه السلام) آمده است که فرمود: «آنگاه که خورشید به مغرب خود نزدیک می‌شود، کسی از مغرب فریاد می‌زند: ای مردم، مولای شما در بیابان خشک (بیدا) ظهور کرد و او عثمان بن عنبسه از فرزندان خالد بن یزید بن معاویه بن ابوسفیان است. با او بیعت کنید تا هدایت شوید و با او مخالفت نکنید که گمراه می‌شوید. پس ملائکه و جن او را تکذیب می‌کنند. هر آن‌ که در شک و تردید است و هر کافر و منافقی با ندای او گمراه می‌شود».
بعد از این‌که سفیانی تسلیم پیشنهاد اطرافیان خود می‌شود، در مقابل امام مهدی (علیه السلام) می‌ایستد و آن حضرت (علیه السلام) را به مبارزه می‌خواند. پس امام مهدی (علیه السلام) او را از جنگ بیم می‌دهد. اما سفیانی بر جنگ علیه امام (علیه السلام) پا فشاری می‌کند. بدین ترتیب بین لشکر سفیانی و لشکر امام (علیه السلام) جنگی در می‌گیرد، که پیروز آن مهدی (علیه السلام) است.

پروژه ی حیرت کلید خورد

در جلسه اخیر اصلاح طلبان از کلید خوردن پروژه ای به نام "حیرت" خبر داده شده است که بر مبنای آن اسناد و مدارک فراوانی علیه اصولگرایان تهیه و تدارک دیده شده و در رسانه های داخلی، خارجی و شبکه های اجتماعی منتشر خواهد شد. مدیران جلسه گفته اند به هر قیمت ممکن باید مانع بازگشت اصولگرایان به قدرت شویم و هر پرونده ای که لازم است را باید اعم از اخلاقی، اقتصادی و امنیتی جمع آوری و فراهم نماییم. در پروژه حیرت نقش رسانه ها و عوامل بیگانه در جعل خبر و سند سازی برجسته خواهد بود.

جزییات انتصاب جدید برادرزاده علی مطهری

برادر زاده علی مطهری، از نجفی در سازمان میراث فرهنگی حکم مدیر کلی گرفت.
محمدعلی نجفی که برای رفتن به وزارت آموزش و پرورش نتوانسته بود اعتماد بهارستان نشینان را جلب کند و به همین خاطر عازم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شده بود، به تازگی «زهیر مطهری» را که گفته می‌شود تنها 30 سال دارد، به سمت مدیرکل امور استان‌های این سازمان منصوب کرد.
شنیده‌ها حاکی از آن است که این فرزند مجتبی مطهری، دوره خدمت سربازی خود را در مجمع تشخیص مصلحت نظام سپری کرده و این احتمال وجود دارد که ارتباطات حاصل از این دوره، باعث انتصاب وی در سمت تازه اش شده است.
براساس این گزارش، امور استان‌ها در سازمان میراث فرهنگی یکی از تخصصی ترین جایگاه ها در این سازمان به شمار می آید؛ این در حالی است که مطهری تا کنون هیچ سابقه و تجربه مدیریتی قابل توجهی را در این زمینه در رزومه خود ثبت نکرده، هر چند که پس از پایان دوره خدمت سربازی، مدتی را در دبیرخانه مجمع تشخیص در پست مدیر کلی قرار گرفته بود.
ارتباط این انتصاب با اظهارات اخیر علی مطهری در حمایت از جریان فتنه نیز البته یکی از گمانه های مطرح در این ماجراست، که امیدواریم هیچ گاه اثبات نشود.

نظر معاون سابق احمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی‌نژاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رباره کارت زرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یک وزیر
محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رضا میرتاج‌الد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ینی مشاور رئیس سازمان صد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اوسیما د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر امور مجلس معتقد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ است: کارت زرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمایند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گان مجلس به علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اسلامی منطبق با قانون آیین‌نامه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اخلی مجلس نیست. میرتاج الد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ینی که د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر مجلس هفتم عضو هیات رئیسه بود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، یاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آور شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر ماد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه 210 آیین‌نامه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اخلی مجلس تصریح شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه است د‌ر ﺻﻮﺭﺕ ﻗﺎﻧﻊ ﻧﺸﺪﻥ نمایند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه سوال‌کنند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه از اظهارات وزیر ﺭئیسﺟﻠﺴﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﺠﻠﺲ ﺭﺍ ﺩ ر ﻣﻮﺭﺩ وارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن سوال ﺍﺧﺬ ﻣﻲﻛﻨﺪ. وی اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌امه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: د‌ر ﺻﻮﺭﺗﻲ ﻛﻪ ﺍﻛﺜﺮ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﮔﺎﻥ ﺣﺎﺿﺮ، ﻧﻈﺮ ﺑﻪ ﻭﺍﺭﺩ ﺑﻮﺩ ﻥ سوال ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﻩ ﻳﺎ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﮔﺎﻥ ﺑﺪﻫﻨﺪ، ﺭئیس ﻣﺠﻠﺲ ﻣﻮﻇﻒ ﺍﺳﺖ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭئیس ﺟﻤﻬﻮﺭی ﺟﻬﺖ ﺭﺳﻴﺪﮔﻲ ﺍﺭﺟﺎﻉ کند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

اخبار کوتاه:

* دکتر محمدجواد لاریجانی در برنامه «شناسنامه » در مورد اختلاف‌نظری که بین علی و صادق لاریجانی درباره اظهارنظر علی مطهری در مجلس ایجاد شده، گفت: «بحثی که این نماینده محترم بیان کرد، از نظر محتوای سیاسی به نظرم می‌آید وی فتنه را در حد یک دعوای داخلی می‌داند که این درست نیست. ماهیت فتنه یک کودتای تمام‌عیار علیه نظام بود که با مشارکت وسیع آمریکا، دول اروپایی، رژیم صهیونیستی و تمام ضد‌انقلاب همراه بود. ورود در فتنه، ظلم بزرگی به نظام بود.»

* به گزارش پایگاه العربیه، سازمان ملل در قبال دعوت نشدن ایران برای حضور در نشست ژنو2، عربستان سعودی را هم از شرکت در این نشست کنار گذاشت. این درحالی است که از سه سازمان بین‌المللی و سی کشور از جمله کشورهای همسایه سوریه برای حضور در این نشست دعوت حضور ارسال شده است. گفتنی است عربستان مخالف جدی دعوت از ایران در ژنو2 بوده است.

* در حالی که هنوز زوایای بسیاری از موضوع تیراندازی حاج محمود کریمی روشن نشده است، نشریات و پایگاه‌های خبری اصلاح‌طلب داخلی در همراهی مشکوک با رسانه‌های ضدانقلاب خارج‌نشین و غربی و صهیونیستی، سناریوی حمله به او و ارزش‌های دینی و مذهبی را کلید زده‌اند. در همین رابطه، برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب که کینه زیادی از جامعه مداحان انقلابی و از جمله وی دارند، چنین تیتر زدند: کپی‌برداری از «شجریان» تا هفت‌تیرکشی در «اتوبان»!

* حجت‌الاسلام والمسلمین «علی‌اکبر رشاد» در مراسم پیش‌همایش حکیم تهران که به‌منظور نکوداشت علامه عالی‌مقام «مدرس زنوزی» در محل حوزه امام رضا‌(ع) تهران برگزار شد، با اظهار تأسف از برخی شنیده‌ها درباره احیای اخباری‌گری در تهران اظهار داشت: بسیار تلخ است بشنویم در تهران جلساتی برای لعن علامه شهید مطهری برگزار شده و صدای گام‌های اخباری‌گری به گوش می‌رسد. وی ادامه داد: این امر بسیار نگران‌کننده و برگشت قهقرایی است که ضرورت احیای حکمت در حوزه تهران را نمایان‌تر می‌سازد.

* گروه‌های مسلح سلفی وابسته به گروه تروریستی "القاعده" با صدور اطلاعیه‌هایی اشتغال به آرایشگری در مناطق تحت تصرف خود را ممنوع کردند. یک هیئت شرعی که زیر نظر القاعده در شهر "البوکمال" از توابع استان دیرالزور در شرق سوریه فعالیت می‌کند، با صدور بیانیه‌ای اشتغال به آرایشگری در این شهر را به ویژه برای زنان ممنوع کرد. این هیأت همچنین شلیک تیر هوایی در عروسی‌ها و مراسم مختلف را ممنوع اعلام کرده است.

*
جک استراو، وزیر خارجه اسبق انگلیس و رئیس گروه دوستی مجلس این کشور با ایران در سفر خود به تهران گفت: "تحریم‌های اعمال شده علیه ایران از ابتدا اشتباه بود". اگر جک استراو، به این سخن اعتقاد دارد، می‌تواند آن را در مجلس انگلیس دنبال کند و با تصویب طرحی، دولت متبوع خود را از همراهی با تحریم‌های ضد ایرانی ممنوع سازد و کاری کند که تحریم‌های گذشته نیز لغو شوند.

*در جلسه اصلاح طلبان از تلاش ورزشکاران عضو شورای شهر تهران جهت نامزدی ریاست فدراسیون های ورزشی به عنوان یک فرصت طلایی نام برده شده است. حاضران در جلسه تاکید کرده اند استعفای ورزشکاران و خروج آنان از شورای شهر بهترین فرصت برای ورود نیروهای علی البدل اصلاح طلب به شورای شهر تهران و تسخیر شهرداری تهران است.

*
شنیده ایم پرونده سه هزار میلیاردی آریا در حالی مشغول بررسی و در آستانه صدور حکم نهایی است که هیچ یک از بانک هایی که با پرونده فساد مالی آریا مرتبط بوده و اموال آن ها مورد سواستفاده قرار گرفته، حاضر به شکایت از مه آفرید خسروی نشده اند. امید است کلید دولت یازدهم این قفل را باز نماید.

*
برخی کارشناسان دانشگاهی با اشاره به اعضای جلسات هماهنگی و سیاستگذاری دانشگاه ها که با حضور افرادی چون هادی خانیکی، جعفرتوفیقی، غلامرضا ظریفیان، جعفرمیلی منفرد و رضا فرجی دانا برگزار می شود، معتقدند تیم فکری و اجرایی مصطفی معین وزیر دوره اصلاحات در حال بازگشت به دانشگاه های کشور هستند.

*در ارزیابی اصلاح طلبان از نشست هفته گذشته احزاب در وزارت کشور، گفته شده است که ما هیزم آتشی شدیم که سود آن را دیگران بردند. نظام نگاه خود را با عدم دعوت از چهره هایی چون خاتمی و خوئینی ها به ما تحمیل کرد، ضمن آنکه احزاب منحله ای چون مشارکت و سازمان مجاهدین نیز جایگاهی نداشتند. احزاب اصلاح طلب با حضور خود، به این نشست مشروعیت دادند و ما در این نشست چیزی کاسب نشدیم.

*
شنیده ایم قرار بوده است در شش ماهه دوم سال جاری و طی 5 مرحله، مبلغ 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به فروش برسد که به دلیل عدم استقبال مردم این طرح ناکام ماند. شنیده ایم هزینه تبلیغات مرحله اول این طرح از میزان خرید مردم بیشتر بوده است.

*
نزدیکان محمد خاتمی در راستای پروژه تطهیر وی درصدد بودند مقدمات سفر وی را به کنفرانسی تحت عنوان " دین و خشونت" مهیا نمایند که با ممنوع الخروجی وی به دلیل نقش آفرینی در فتنه 88 مواجه شدند. این کنفرانس قرار است در اتریش برگزار شود.

*شنیده ایم محمد رضا حاج بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش که سابقه چند دور نمایندگی مجلس را نیز دارد به زودی در یکی از معاونت های قوه مقننه مشغول به کار خواهد شد. از معاونت اداره قوانین مجلس به عنوان یکی از پست های مطرح شده نام می برند.

*
هفته گذشته هوشنگ امیر احمدی از آمریکا وارد تهران شد. پیش از این هم سیروس ناصری از سوئیس و حسین موسویان از آمریکا وارد تهران شدند. گفته می شود ممکن است از سیروس ناصری برای مذاکرات آتی استفاده شود.

*
شنیده ایم شاخص های امید به بهبود زندگی و معیشت مردم در ماه های اخیر افزایش یافته که کارشناسان آن را فرصتی مغتنم برای دولت یازدهم قلمداد می کنند.

*در نظر سنجی هفته گذشته که توسط یکی از مراکز رسمی کشور انجام شد، میزان بی اعتمادی مردم به دولت آمریکا افزایش معنی داری نسبت به قبل از مذاکرات ژنو داشته است. در این نظر سنجی مردم به تداوم دشمنی های پنهان و آشکار آمریکا در قبال انقلاب اسلامی و ملت ایران اشاره کرده اند.

*
عنصر خاکستری اصلاحات بر خلاف محمد خاتمی که معتقد است تعدد لیست اصلاح طلبان با جریان اعتدال باعث شکست هر دو لیست می شود، در پاسخ به خاتمی گفته ما نباید اشتباه اصولگرایان را نسبت به احمدی نژاد تکرار کنیم. آنها خیلی دیر حساب خود را از احمدی نژاد جدا کردند و در نتیجه ناکارآمدی های احمدی نژاد به حساب آنان واریز شد. ما باید خیلی زود حسابمان را از دولت روحانی جدا کنیم تا ناکارآمدی و مشکلات این دولت گریبانگیرمان نشود.

https://shoma-weekly.ir/k5SMGA