گفته می‌شود که...

پشت پرده عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی/افزایش گدایان پشت ماسک کرونا/هزینه ۵۰ میلیون دلاری جشن خصوصی بن‌سلمان/قرارداد واگذاری نیشکر هفت‌تپه فسخ می‌شود/نگرانی رژیم صهیونیستی از دقت و قدرت «سوم خرداد/»این تفکر از داعش خطرناک‌تر است! و...

پشت پرده عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

پایگاه خبری المیادین در گزارشی با اشاره به توافق امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی نوشت که این توافق شامل همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی و نظامی است که پشت پرده آن با گذشت زمان فاش می‌شود و مشخص می‌شود که این توافق به دنبال ایجاد یک ائتلاف خطرناک جنگی در منطقه است. این گزارش تأکید می‌کند که ائتلاف جنگی مذکور تلاش دارد طرح خاورمیانه جدید که در نتیجه مقاومت حزب‌الله لبنان در جنگ جولای ۲۰۰۶ دفن‌ شد را بار دیگر از طریق عربستان، اسرائیل و امارات احیا کند. به نوشته المیادین، عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی و ادامه جنگ فرسایشی عربستان سعودی در یمن نشان‌دهنده آغاز ائتلاف منطقه‌ای اسرائیل، عربستان و امارات با حضور آمریکا است، ائتلافی که با شعار صلح فعالیت می‌کند، اما تنها رویکرد آن به سمت جنگ است.

افزایش گدایان پشت ماسک کرونا

ایران نوشت: این روزها پایتان که به میدان تجریش می‌رسد، ماجرای «متکدیان جدید» تازه شروع می‌شود. چهره‌های ساده‌ای که ظاهراً کرونا، روزی‌شان را هم از رونق انداخته. اینجا نه خبری از بساط است و نه متکدی که علناً گدایی کند. آدم‌هایی با ظاهر ضعیف که ناتوانی‌شان از دور داد می‌زند. صدایشان آنقدر ضعیف است که تا لحظه‌ای که سرتان به صورتشان نزدیک نشود، متوجه نمی‌شوید به دنبال آدرس می‌گردند یا پول! کاسبان محل می‌گویند این تازه‌واردها بعد از کرونا آمده‌اند، خیلی‌هایشان قبلاً آدم‌های آبرودار بوده و برای خودشان سر و زندگی داشتند، اما از زمانی که کار و کاسبی‌ها خوابیده، به هر دری زده‌اند تا شکم خانواده‌شان را سیر کنند.
پاسخگو باشیم

رئیس دستگاه قضا طی اظهاراتی، با انتقاد از مسئولینی که در جایگاه منتقد می‌نشینند و به‌جای پاسخگویی به مردم، خود را منتقد وضع موجود جا می‌زنند، گفت: «ما در دستگاه قضایی صاحب‌خانه‌ایم و قابل‌قبول نیست که با مشکلات این دستگاه همانند مهمان برخورد کنیم یا مثل برخی که سال‌ها در نظام مسئولیت داشتند، بعد از ۴۰ سال ژست منتقد به خود گرفته‌اند. این مجموعه متعلق به همه مسئولان عالی قضایی است و باید نسبت به آن پاسخگو باشیم، چراکه اکنون ما مصداق آیه شریفه «إِن مَکَّناهُم فِی الأَرض» هستیم
هزینه
۵۰ میلیون دلاری جشن خصوصی بن‌سلمان

کتاب «نفت و خون: بن‌سلمان بی‌رحم در جستجوی قدرت جهانی» نوشته دو روزنامه‌نگار آمریکایی، جزئیات جشن ۵۰ میلیون دلاری ولیعهد سعودی در ژوئیه ۲۰۱۵ در یک جزیره خصوصی در مالدیو با حضور ۱۵۰ زن مدل را افشا کرد. جزیره، دربست اجاره‌شده و علاوه بر ۵۰ میلیون دلار هزینه اجاره یک‌ماهه، به هر کارگر نیز وعده حقوق(حق‌السکوت) ۵۰۰۰ هزار دلاری داده بودند. پس از درز این خبر به روزنامه‌های داخلی، ولیعهد مجبور شد جزیره را ترک کند.
قرارداد واگذاری نیشکر هفت‌تپه فسخ می‌شود

روابط عمومی دیوان محاسبات اعلام کرد: «در راستای دستور رئیس‌کل دیوان محاسبات مبنی بر تفحص از وضعیت بعد از واگذاری شرکت نیشکر هفت‌تپه، نتیجه تحقیق و تفحص دیوان محاسبات از شرکت نیشکر هفت‌تپه، فسخ قرارداد واگذاری است

نگرانی رژیم صهیونیستی از دقت و قدرت «سوم خرداد»

روزنامه صهیونیستی یدیعوت احرونوت در مقاله‌ای با قلم «رون‌بن‌یشای» تحلیلگر نظامی، نوشت: «سامانه‌های موشکی سوم خرداد موازنه بازدارندگی را به سود ایران تغییر می‌دهند.» در این مقاله با اشاره به سفر سردار سرلشکر باقری، رئیس‌ ستاد کل نیروهای مسلح به سوریه، آمده است: «چند ماه پیش رئیس ستاد نیرو‌های ایران از دمشق دیدار کرده و با میزبانش توافقنامه همکاری دفاع هوایی امضا کرد که به موجب آن، ایران، سوریه را به سامانه‌های جدید پدافند هوایی، به‌منظور تقویت ارتش سوریه جهت مقابله با حملات هوایی مجهز می‌کنداین روزنامه می‌نویسد: «ایرانی‌ها با همین سامانه موشکی سوم خرداد، پهپاد آمریکایی را در سال ۲۰۱۹ سرنگون کردند. مسئله این است که سامانه موشکی مزبور و سامانه‌های دیگری که ایرانی‌ها موفق به ساخت آن شده‌اند، تهدید بزرگی علیه جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌های نیروی هوایی اسرائیل به شمار می‌روند، این سامانه‌ها سلاحی منحصربه‌فرد هستند که حتی اگر به لبنان منتقل نشوند و در سوریه مستقر باشند، موازنه بازدارندگی را به سود مقاومت تغییر می‌دهند

تخریب خانه رحمت و بازسازی خانه نفاق!

کلنگ تخریب رژیم وهابی سعودی بر بیش از 90 درصد میراث اسلامی در مکه مکرمه و مدینه منوره و نیز سرتاسر شبه‌‌جزیره عربستان زده می‌شود. آل‌سعود این اقدامات شنیعش را «مبارزه با شرک» توصیف می‌کند، درحالی‌که هدف واقعی، از بین بردن هویت‌های اسلامی و پاک کردن تاریخ اسلام از حافظه مسلمانان است تا بستر ترویج ایدئولوژی وهابیت فراهم شود. هرچند رصد تمامی اماکن مقدس تاریخی در مکه و مدینه که کلنگ آل‌سعود بر آن‌ها زده شد، دشوار است ولی می‌توان به مهم‌ترین این اماکن اشاره کرد؛ خانه‌ای در مکه که نبی اکرم(ص) در آن دیده به جهان گشود؛ خانه حضرت خدیجه، همسر پیامبر اکرم(ص)؛ خانه‌ای که حضرت فاطمه(س) در آن متولد شد. خانه حمزه عموی پیامبر؛ خانه «الارقم» که پیامبر گرامی اسلام قبل از فتح مکه به‌طور مخفیانه در آن با اصحاب دیدار می‌کرد؛ قبور شهدای بدر و نیز مکان تاریخی «العریش» که برای پیامبر بنا نهاده شده بود؛ تخریب خانه‌ای که امام حسن و امام حسین(علیهم‌السلام) در آن متولد شدند. تخریب قبرستان «بقیع» که در نزدیکی مسجد و منزل پیامبر(ص) واقع بود. آتش زدن کتابخانه مکه مکرمه که جزو ارزشمندترین کتابخانه‌های جهان و حاوی 60 هزار کتاب کمیاب و حدود 4 هزار نسخه خطی بود که برخی از آن‌ها توسط پیامبر دیکته شده و برخی را خلفا و اصحاب نوشته بودند. تأسف‌بار این است که آل‌‌سعود در راستای اهانت به میراث و مقدسات اسلامی، خانه نبی اکرم را پس از تخریب به بازار دام تبدیل کرد ولی به دلیل فوران خشم مردم مکه از این اقدام موهن، این رژیم مجبور شد این مکان را به کتابخانه تبدیل کند. آل‌سعود همچنین خانه حضرت خدیجه (ع) را تخریب و به‌جای آن، توالت‌های عمومی ساخت! با همه این وجود، طبق گزارش روزنامه بریتانیایی «تلگراف»، وزارت جهانگردی عربستان سعودی اعلام کرده است خانه‌ای که «توماس ادوارد لورنس»- افسر اطلاعاتی و مشاور نظامی بریتانیا و معروف به «لورنس عربستان»، هنگام رهبری کارزار نظامی علیه عثمانی‌ها، در آن زندگی می‌کرده است را بازسازی می‌کند تا به یک مقصد جذاب گردشگری تبدیل شود.

این تفکر از داعش خطرناک‌تر است!

«حسن آقامیری» طلبه خلع لباس شده‌ای که در صفحات مجازی مبلغ «اسلام رحمانی» بوده و مروج بخشش و رحمت باری‌تعالی بدون هیچ عذابی است، در سخنرانی ماه محرم خود که به «کلیپ حر» معروف شده، می‌گوید: «حر با همه این کارهایی که کرد، امام حسین(ع) توبه‌اش را پذیرفت؛ اما ما دم از حر می‌زنیم و بازیگر زمان شاه و خواننده آن‌ور آب را دق می‌دهیم. شما بیجا می‌کنید دم از حر می‌زنید». «دکتر رفیعی»، استاد حوزه و دانشگاه در انتقاد از این نوع شیوه مقایسه و خلط مبحث کردن‌ها، می‌گوید: «این دادوفریاد کردن و با خشم حرف زدن خودش با اسلام رحمانی که از آن دم می‌زنید در تناقض است. علاوه بر اینکه کسانی که از آن‌ها دفاع می‌کنید، هیچ‌کدام مثل حر اصلاً توبه نکرده‌اند. در سپاه امام حسین هم برخی بودند که حضرت به آن‌ها امتیاز نداد و از ایشان جدا شدند. این تفکر شما از داعش خطرناک‌تر است


تنفس مصنوعی به اصلاح‌طلبان در انتخابات
۱۴۰۰

«صادق زیباکلام» طی یادداشتی در شماره دیروز روزنامهشرقبا عنوان «وضعیت اصلاح‌طلبان شباهت به بیماری پیدا کرده ‏که عده‌ای برای نجاتش به او تنفس مصنوعی می‌دهند تا برای انتخابات سال آینده زنده نگهش دارند. در برخی از انتخابات‌های ‏ریاست‌جمهوری در یکی، دو روز آخر یکباره موجی راه می‌افتاد و بسیاری که چندان بنا نداشتند در انتخابات شرکت کنند، به‌پای ‏صندوق‌های رأی می‌رفتند. در هر دو انتخابات ۹۲ و ۹۶ میلیون‌ها «دقیقه نودی» ‏در ساعت‌های پایانی رأی‌گیری به‌پای صندوق‌های رأی شتافتند. تنفس‌دهندگان مصنوعی به کالبد اصلاحات امیدوارند این پدیده در ‏خرداد ۱۴۰۰ هم اتفاق بیفتد. اصلاح‌طلبان امیدوارند شاید مناظره‌ها بتواند جرقه‌ای بزند. امیدوارند مثلاً حضور دکتر ظریف یا محسن هاشمی در مناظره‌ها و رفتار و گفتار مؤدبانه و دیپلماتیک آن‌ها بتواند بخشی از آن ‏امواج «دقیقه‌نودی» را به راه بیندازد. سؤال اینجاست که چقدر حضور ظریف، محسن هاشمی یا حتی خود آقای خاتمی ممکن است ‏‏ «معجزه» رفتن آن ۲۴ میلیون به‌پای صندوق‌های رأی را تکرار کند؟ اگر تغییر و تحول خاصی اتفاق نیفتد و با همین فضای سنگین شهریور ۱۳۹۹ وارد خرداد ۱۴۰۰ ‏بشویم، جرثقیل هم نمی‌تواند حتی بخشی از آن ۲۴ میلیون را به‌پای صندق‌های رأی بیاورد». آیا در دقیقه 90 روز رأی‌گیری 24 میلیون نفر پای صندوق‌های رأی حضور یافته بودند؟ یعنی بیش از نیمی از رأی‌دهندگان در ساعات پایانی پای صندوق‌های رأی آمدند و همگی آن‌ها طرفدار اصلاحات‌اند و شعارشان این است، یا اصلاحات یا هیچ؟!

عسل بورس نصیب ۱۵۰ نفر شد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «عده‌ای حدود ۱۵۰ نفر در کشور، متخصص چتربازی هستند و پول‌های خود را طوری مدیریت می‌کنند که وارد چرخه پر ریسک تولید نشود. آن‌ها می‌دانستند پول‌ها به بورس می‌رود و سریع پول‌ها را به سپرده‌های جاری تبدیل کردند و این آخر سر که فقرا به دنبال بورس رفتند، به دنبال عسلی رفتند که در حال تمام شدن بود و چیزی نصیبشان نشد.‌ رابطه این‌ها با تولید، صنعت و اشتغال، جزیره‌ای است و نمی‌تواند ادامه پیدا کند.

راهپیمایی تجدیدعهد در بین‌الحرمین

مردم عراق هم‌صدا با نیرو‌های بسیج مردمی، با حضور در بین‌الحرمین در کربلای معلی، با آرمان‌های فرماندهان شهدای مقاومت، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تجدید بیعت کردند. راهپیمایی تجدیدعهد هزاران عراقی در حرم مطهر امام حسین علیه‌السلام و با شعار «الله الله‌اکبر آمریکا شیطان‌الاکبر» همراه بود.

وهابی‌ها دست به دامان شهید مطهری شدند

درحالی‌که علمای وهابی همواره شیعیان را تکفیر کرده و آن‌ها را مسلمان نمی‌دانند، «ملازاده» از مفتی‌های وهابی به مردم توصیه می‌کند برای پاسخ به شبهاتی که علیه اسلام وارد می‌شود، کتاب «خدمات متقابل اسلام و ایران» آیت‌الله شهید مطهری و کتاب «دین‌ستیزی نافرجام» استاد سید مصطفی حسینی طباطبایی را مطالعه نمایند.


دلمان از دولت خون است

«حجت نظری» عضو شورای شهر تهران گفت: «از فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مطلعم؛ اما چه بگویم که دلمان از دولتی که خودمان روی کار آورده‌ایم خون است. مردم مشاهده کردند که یک انتقاد به‌حق با عنوان ساخت‌وساز در محله جماران چه عواقبی داشت و در کنار جلوگیری از ورود شهردار تهران به جلسات هیئت دولت، دنبال لغو محدودیت ارتفاع محله جماران رفتند

مگس‌های بن سلمان بلای جان فلسطینی‌ها!

مگس‌های الکترونیک عربستان به فرماندهی ولی عهد سعودی، با راه‌اندازی هشتگ‌هایی شروع به تبلیغ طرح سازش با رژیم صهیونیستی کرده‌اند. مگس‌های سعودی در این هشتگ به ملت و آرمان و رهبران و حامیان فلسطین حمله کرده و فلسطینی‌ها را به قدرنشناسی و ناسپاسی متهم کرده‌اند. این حمله سازمان‌یافته با حمایت و پشتیبانی محافل رسمی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای از بین بردن حساسیت مردم در قبال آرمان فلسطین، بخصوص در عربستان سیر شتابنده‌تری به خود گرفته است. هدف از این طرح گسترده، ایجاد ائتلاف‌هایی برای فروختن آرمان و حقوق و مقدسات و خاک فلسطین است. آن‌ها می‌کوشند با چنگ زدن به این روش، اهتمام مردم به مسئله فلسطین را از بین برده و هرگونه مقاومت در برابر تحریف حقایق یا اهانت به ملت فلسطین یا عادی‌سازی روابط را از بین ببرند.

اخبار روزانه:
*
مقامات اطلاعاتی آمریکا در نیویورک تایمز ادعا کردند، هکرهای روس، چینی و ایرانی سعی کرده‌اند اطلاعات مربوط به واکسن ضد کرونا را از کمپانی‌های تحقیقاتی و دانشگاه‌ها به سرقت ببرند.بنا بر این ادعا، حمله به کمپانی‌هایی مانند Gilead Sciences، Novavax و Moderna انجام شده است؛ اما هکرها موفق نشده‌اند.حمله هکرهای روس به دانشگاه کارولینای شمالی نیز به در بسته خورده است.روسیه ظاهرا قصد سرقت دیتای واکسن از دانشگاه‌های آمریکا، کانادا و انگلیس را داشته که با هوشیاری مقامات موفق به این کار نشده‌اند. این اتهامات در حالی مطرح می‌شود که روسیه و چین در ساخت واکسن جلوتر از غرب هستند.
*
ولی اسماعیلی، نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، در حساب توییتری خود نوشت: «استیضاح وزیر آموزش و پرورش کلید خورد. امروز بعد از سوال از وزیر محترم آموزش و پرورش و اعلام وصول توسط هیات رئیسه برای بحث در کمیسیون، تخصصی استیضاح وزیر هم کلید خورد و برای امضا در کارتابل نمایندگان محترم قرار گرفت. مجلس انقلابی برای حفظ جان فرزندان ملت با احدی تعارف ندارد
*
وزیر خارجه روسیه در سفر به سوریه گفت: «حضور ایران در سوریه به تمایل مسکو مربوط نیست، ‌بلکه به تمایل دولت قانونی سوریه مربوط است. طبیعتاً اختلافاتی در دیدگاه‌ها میان آنکارا، مسکو و تهران وجود دارد که جای نگرانی نیست. در مسیر سوریه بر اساس آنچه میان سران روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه توافق شد، عمل می‌کنیم.» لاوروف همچنین روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای سوری خود ابراز امیدواری کرد که توافقنامه تجاری میان روسیه و سوریه در جریان سفر آینده‌اش به دمشق در ماه دسامبر (سه ماه دیگر) به امضا برسد.
*
ناوگان پنجم آمریکا اعلام کرد، در پی ناپدید شدن یک ملوان آمریکایی، دو ناو در حال انجام عملیات‌ جستجو و نجات در دریای مُکران هستند. آمریکایی‌ها گفته‌اند هیچ اطلاعی در خصوص وضعیت این نظامی خود در اختیار ندارند و نمی‌توانند درباره زنده بودن و فوت وی نظری بدهند.
* اگر در یک جلسه سیاسی، سخنران به طور علنی غیبت و یا توهین کند، وظیفه مستمعین چیست؟ پاسخ: وظیفه مستمعین رد غیبت، دفاع از حیثیت غیبت شونده و با وجود شرایط امربه‌معروف و نهی از منکر، باید نهی از منکر نماید ولو با ترک نمودن مجلس
.

*سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: «این اتفاق (خرابکاری در نطنز) متأسفانه جنبه خرابکاری دارد و این را سازمان‌های امنیتی ما باید دقیق بررسی کنند. تا جایی که می‌دانیم عوامل این کار را کشف کردند و دلایل و چگونگی انجام کار را می‌دانند. اینکه جزئیات این اتفاق چیست را نمی‌دانیم. تا اندازه‌ای به ما گفته شده و چون مسئله در حال پیگیری است، معذوریم دراین‌باره بیشتر صحبت کنیم.

* حکم غیبت در مواردی چون ذکر در نوشته، وبلاگ یا ضبط‌صوت و تصویر و انتقال آن، چیست؟ پاسخ: جایز نیست و حکم گفتن را دارد. به تعبیر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی: «خواندن وبلاگ هم مثل خواندن کاغذ، کتاب، نامه و مثل شنیدن حرف است. استماع غیبت شامل همه‌ی این‌ها می‌شود؛ یعنی ملاک استماع در این‌ها مسلّماً وجود دارد و شنیدن به گوش خصوصیتی ندارد، خواندن نامه هم همان‌گونه است که در بحث استماع است، دوربین هم همین‌جور است، یعنی اگر خطای کسی را با دوربین ثبت کرد و در معرض دید دیگران قرار داد؛ همان حکم را دارد. (استفاده از درس خارج فقه مقام معظم رهبری)

https://shoma-weekly.ir/kv6fK1