گفته می‌شود که...

پسررئیس‌جمهور به دنبال شغلی پر درآمد !/ داستان جالب از یک اختلاس در لیگ برتر/ جذب تک‌تیراندازدرشهرداری تهران/ وقف‌های جالب خارجی/ مرتدی که حتی حمام را هم با محافظ می‌رود!/ اشک اخلالگران قم از پشیمانی درآمد!/ جلسات محمد شریعتمداری با ‌هاشمی‌ رفسنجانی/ داوود احمدی‌نژاد:برادرم مغرور شده و اخلاق برایش معنی ندارد و ...

 ولخرجی‌های نتانیاهو از کیسه صهیونیست‌ها
 یک روزنامه صهیونیستی ضمن فاش کردن جزئیاتی رسواکننده در مورد هزینه زندگی روزانه نتانیاهو، اعلام کرد بخش گسترده‌ای از مالیات صهیونیست‌ها هزینه بستنی و آرایش نخست‌وزیر آن‌ها می‌شود. بر اساس گزارش روزنامه هاآرتص، نتانیاهو ماهیانه ۱۲۶۹۰ دلار درآمد دارد. علاوه‌بر حقوق ماهیانه وی، رژیم اسرائیل تمام هزینه‌های محل سکونت نتانیاهو در قدس از جمله هزینه خوراک، پذیرایی، نظافت، باغبانی، برق، آب، مالیات شهرداری و تلفن‌های ثابت و همراه را پوشش می‌دهد. هزینه پوشاک نتانیاهو و همسر وی سالیانه ۱۳۵۸۰ دلار است. نخست‌وزیر رژیم اسرائیل و خانواده وی همچنین یک خودروی لیموزین و راننده شخصی دارند و اساساً هیچ یک از هزینه‌های زندگی روزانه‌شان، از جیب آن‌ها پرداخت نمی‌شود. هاآرتص می‌افزاید: حدود ۸۹۶۳ دلار در سال یعنی نزدیک به ۸۱۴ دلار در ماه به افرادی پرداخت می‌شود که وظیفه گریم و آرایش خانواده وی را بر عهده دارند. از سوی دیگر، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل قراردادی به ارزش ۲۷۱۶ دلار با بستنی‌فروشی محبوب خود به نام متودلا امضا کرده تا همواره بستنی وانیلی با پسته در اختیار وی بگذارد. درباره هزینه محل سکونت نتانیاهو و دفتر وی، همواره عدم شفافیت وجود داشته و در بودجه سالیانه این رژیم هرگز بندهای مربوط به هزینه‌های شخصی نتانیاهو ذکر نشده است. افشاگری‌های اخیر در مورد هزینه‌های گزاف شخصی نتانیاهو، با تلاش وی برای تشکیل یک ائتلاف دولتی جدید به منظور تصویب قوانین ریاضتی در پارلمان رژیم صهیونیستی همزمان شده است.

شخصیت‌هایی متعلق به همه
  «تیری میسان» نویسنده، پژوهشگر و فعال سیاسی فرانسوی که با نوشتن کتاب «دروغ بزرگ» پرفروش‌ترین کتاب سال فرانسه، پشت‌پرده حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و ساختگی بودن آن را افشا کرد، به‌تازگی در مصاحبه با یک وبگاه خبری درباره رهبر معظم انقلاب گفته است: غرب همیشه رهبرانی داشته است ولی نه به این صورت و به این جامعیت. در غرب کمبود چنین فردی مشهود است، فردی که آینده را می‌بیند روشن‌تر از همه، آن را تعیین می‌کند که چطور ما به هدف‌های آینده برسیم. من به‌عنوان یک کاتولیک خودم را موظف می‌دانم که به حرف‌های ایشان گوش بکنم، من می‌خواهم مطلبی را به شما ایرانیان بگویم: شما فکر می‌کنید آیت‌الله خمینی و خامنه‌ای فقط متعلق به شما هستند، ولی این‌ها شخصیت‌های بین‌المللی هستند که به همه تعلق دارند.

پادوهای غرب نیز دست به نامه‌نگاری زدند!
  شاخه خارجی گروهک ملی‌مذهبی‌ها در اقدامی جدید و در ادامه تکمیل کردن جورچین فشار بر نظام، در نامه‌ای خطاب به «احمد شهید» گزارشگر ویژه به‌اصطلاح حقوق بشر سازمان ملل درخصوص ایران نوشتند: ما جمعی از آزادیخواهان ایران(!) از شما می‌خواهیم که حکومت ایران را تحت فشار قرار دهید تا به رفع حصر رهبران جنبش(فتنه) سبز پایان دهد. این درخواست در ادامه درخواست دولتمردان آمریکا برای خروج از حصر سران فتنه انجام می‌گیرد. این قبیل نامه‌ها که با خط‌دهی و سبک‌دهی شیرین عبادی (مسئول فشار بین‌المللی با بهانه حصر سران فتنه به ایران) صورت می‌گیرد، بیش از محتوای چند خطی، خطاب و تیتر آن اهمیت دارد. شیرین عبادی که مروج این سبک ‌نامه‌هاست، بعد از فتنه ۸۸ اقدامات خود را برای ارتباط با سازمان‌های بین‌المللی برای فشار بر کشورمان جهت‌دهی کرده است. از آخرین خوش‌خدمتی‌های شیرین عبادی، تشکر از اتحادیه اروپا برای خارج کردن شاخه برون‌مرزی ایران از ماهواره هاتبرد بوده است! گفتنی است در چند روز اخیر، مسئولان برخی کشورهای اروپایی نیز دقیقاً همین مطالب را تکرار کرده‌اند که نولاند، اشتون و لوران فابیوس و آلستر برت (وزاری خارجه فرانسه و معاون وزیر خارجه انگلیس) از جمله این افراد بوده‌اند.
              
داستان جالب از یک اختلاس در لیگ برتر
یکی از مدیران سابق یکی از باشگاههای لیگ برتری، به گفته یکی از مربیان این تیم نزدیک به ۳ میلیارد تومان اختلاس کرده است!به گزارش حدیدنیوز؛ این مدیر عامل در یکی از استان های بزرگ کشور، مدیر عامل یک باشگاه بود که توانست بودجه کلانی را دریافت کند اما از این بودجه ۴ میلیاردی تنها یک میلیارد هزینه تیم کرد و مابقی را به جیب زد! مربی وقت این باشگاه تعریف می کند: «شما در جریان نیستید آن زمان چه اتفاقاتی افتاد. مستند دارم که ایشان ۳ میلیارد تومان بالا کشید و رفت.» اما همین مربی تعریف می کند که مدیر عامل مذکور بعدها این پول بادآورده را به باد داد: «بله، او برای فردی ضامن شد اما آن فرد که وام کلانی گرفته بود از پس پرداخت آن برنیامد تا پول های برباد رفته این مدیر همانطور به باد برود!» این مدیر عامل تا سال گذشته نیز در فوتبال بود ولی حالا هیچ سمتی در این رشته ندارد.

پسررئیس‌جمهور به دنبال شغلی پر درآمد !
جنبش اخوان المسلمین پس از انتخاب محمدمرسی یکی از اعضای مشهور خود به عنوان رییس جمهور مصر، یکی از برنامه های مهم خود را مبارزه قاطعانه با فساد و خویشاوند سالاری عنوان کرده اما اکنون در معرض آزمونی جدی است چراکه هم اکنون در این کشور جنجالی در رابطه با انتصاب غیرمنتظره پسر رئیس جمهور در یک سمت بالا در وزارت حمل و نقل هوایی ایجاد شده است.
اگرچه این وزارتخانه با انتشار بیانیه ای اعلام کرده که عمر یکی از پنج پسر محمد مرسی با شرکت در مصاحبه های رایج این سمت را به دست آورده است اما برخی مخالفان استخدام وی در شرکت فرودگاه‌ها را مصداق بازر خویشاوند سالاری می دانند.بر اساس اعلام مخالفان دولت، عمرمرسی که به تازگی از یکی از دانشگاههای کشور فارغ التحصیل شده، سمتی با حقوق پنج هزار دلار به دست آورده است و این در حالی است که این مساله در مصر یک امر عادی محسوب نمی شود چون بیشتر فارغ التحصیلان فعالیت خود را در اداره های دولتی از سمت هایی شروع می کنند که حقوقشان به ندرت از 75 دلار در ماه تجاوز می کند.هرچند برخی منابع نزدیک به دولت، حقوق فرزند رییس جمهور را 750 دلار اعلام کرده اند اما این موضوع در کشوری با نرخ بیکاری 13 درصد و دستمزد پایین یک اتفاق قابل تامل محسوب می شود.

جذب تک‌تیراندازدرشهرداری تهران
شهرداری تهران تک‌تیراندازهای حرفه‌ای را برای معدوم کردن موش‌ها در نظر گرفته و طی دو ماه گذشته 2 هزار و 205 موش در شهر معدوم شده است.محمدهادی حیدرزاده رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای رفع مشکل موش و سگ در تهران اقداماتی انجام شده است گفت: در تمام دنیا تا زمانی که آب، غذا و پناهگاه داشته باشیم موضوع موش وجود دارد.حیدرزاده از اتلاف موش با تفنگ بادی خبر داد و گفت: تک‌تیراندازهای حرفه‌ای برای این کار در نظر گرفته‌ایم که کانون موش را شناسایی و آنها را معدوم می‌کنند.به گفته حیدرزاده در حال حاضر یک گروه 10 نفره مبارزه با موش را بر عهده دارند اما تا پایان سال 20 نفر و در سال آینده تعداد آنها افزایش بیشتری می‌یابد.

وقف‌های جالب خارجی
وقف‌های عجیب و جالب، فقط به ایرانیان اختصاص ندارد. در نقاط دیگر دنیا هم می‌شود از این موقوفه‌های جالب دید. به عنوان مثال آن طور که در کتاب «جامعه توحیدی اسلام و عدالت اجتماعی» نوشته «مصطفی سباعی» و ترجمه: « سید علی محمد حیدری» آمده، در لبنان موقوفه‌ای وجود دارد که از درآمد آن، باید هرروز 2 نفر به بیمارستان‌های مختلف شهر بروند و بر بالین بیماران حاضر شوند. این دو نفر باید در حالی که بیمار، صدای آن‌ها را بشنود به آهستگی صحبت کنند و جملاتی را ردوبدل کنند تا روحیه بیمار را بهتر کند. جمله‌هایی با این مضمون: «چشمهاشو نگاه کن. قیافه ش رو ببین! حالش خیلی بهتر شده. » درهمین کتاب، از وقفی جالب در عراق نیز یاد شده است. وقفی که صلاح الدین ایوبی در قرن ششم هجری قمری برای کمک به زنان شیرده ثبت کرده است. او در قلعه‏‌ی دمشق مراکزی را برای امداد به زنان شیرده وقف کرده بود، طوری که در آن جا دو ناودان تعبیه کرده بودند، که در هفته دو روز، از یکی شیر و از دیگری آمیزه‏ای از آب و شکر می‏ریخت، تا زنان شیردهی که با کمبود شیر روبه‏‌رو بودند، از آنها استفاده کنند و برای نوزادان خود ببرند.

 قیمت سرسام آور یک هتل در کیش!
رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش گفت: برای هتلی با پنج ستاره و تمام خدمات جانبی قیمت 540 هزار تومان ویژه نوروز پیشنهاد داده شده است.به گزارش مهر، مسیح الله صفا گفت: هتلداران کیش قیمت پیشنهادی خود را برای سال جدید اعلام کردند و قیمت ها در جامعه هتلداران جزیره نیز تصویب شد تا در معاونت گردشگری مورد بررسی و تایید قرار گیرد از آن به بعد این قیمت ها به آژانسداران اعلام می شود تا با احتساب نرخ بلیت و خدمات جانبی پکیجی را به مسافر ارائه کنند.صفا تصریح کرد: در جلسه ای که با هتلداران جزیره کیش و نماینده معاونت گردشگری داشتیم در این باره صحبت شد و بالاترین نرخ برای اتاق هتلی با 5 ستاره و تمامی خدمات جانبی از جمله صبحانه، ناهار، استخر ،سونا و ... 540 هزار تومان و پایین ترین نرخ برای هتلی با دو ستاره 180 هزار تومان در نظر گرفته شد.

دلایل بد حجابی دختران در تهران
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های وزارت ورزش و جوانان گفت: نگرش به زندگی، نگرش به نظام سیاسی، نگرش به لباس و نگرش به استفاده از رسانه های گروهی خارجی در تعیین نوع و الگوی پوشش زنان و دختران نقش بسزایی ایفا می کند. به گفته محمد تقی حسن زاده مجموع زنان و دختران بدحجاب در مقایسه با زنان و دختران با پوشش مناسب از نگرش های لذت طلبانه تر برخوردارند و عاقبت گرایی و رابطه با محرم و نامحرم در این گروه از زنان آسان تر از زنان باحجاب است. وی با بیان اینکه جامعه آماری این تحقیق از زنان و دختران مناطق ۲۰ گانه شهر تهران انتخاب شده اند، تصریح کرد: نتایج تحقیق نشان می دهد که زنان و دختران بدحجاب موافق با پوشش اسلامی نیستند و همواره از رسانه های خارجی، اینترنت و شبکه های ماهواره ای استفاده می کنند. رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های وزارت ورزش و جوانان درباره دلایل جامعه آماری برای گرایش به بی حجابی توضیح داد: متغیرهای مختلفی همچون اختلال شخصیتی و تمایل به خودشیفتگی، دنباله رو بودن، توجه بیش از اندازه به رسانه های خارجی، گرایش اندک مذهبی از جمله دلایل گرایش آنها به سمت بی حجابی است.

مرتدی که حتی حمام را هم با محافظ می‌رود!
سلمان رشدی می گوید: من یک مرد مرده هستم،دچار بیماری «کلوستروفوبیا» (ترس از فضای تنگ و محصور) شده‌ام که برایم بسیار دردآور است.رشدی درکتابی پیرامون شرح حال بیست سال زندگی زیر زمینی خود در خصوص زندگی مخفیانه اش و روش‌های انتقال بین بیست خانه تحت کنترل نیروهای پلیس انگلستان و چگونگی ملاقات با دوستان خود پس از صدور فتوای تاریخی مهدور الدم شدنش، توضیح می‌دهد. وی در این کتب نوشته است که نیروهای پلیس انگلستان با وی دائماً همراه هستند و حتی برای جلوگیری از احتمال ترور شدن، در داخل حمام با او هستند تا بلکه این نویسنده مرتد از کابوس 24 ساله خود، جان سالم به در برد.

نامه دلاری لاریجانی به مسئولان دولتی
علی لاریجانی رئیس مجلس چندی پیش با ارسال نامه ای به مسئولان ارشد دولتی، به آن ها اعلام کرده است که علی رغم ابلاغیه شماره "107462/ت48331ه‍" مردادماه هیئت دولت به بانک مرکزی و برخی وزارتخانه ها مبنی بر صدور مجوز ارائه دلار به نرخ مرجع برای برخی از طرح های در حال اجرا در کشور، این مصوبه به علت تعیین نرخ مرجع فاقد مجوزهای قانونی بوده و باید لغو شود.

پیشنهاد عجیب در اجرای طرح های مهم فولادی کشور
بر اساس گزارش های یک نهاد نظارتی که برای پی گیری های قانونی به دستگاه های مربوطه نیز ارسال شده، یک مقام مسئول با ارسال گردش کاری برای مدیران ارشد اجرایی کشور از آن ها خواسته است قرارداد مربوط به اجرای 7 طرح مهم فولادی و برخی از طرح های مربوط به افزایش تولید آهن در کشور، بر اساس برخی تبصره های قانون برگزاری مناقصات جزو معاملات محرمانه قرار بگیرد و به صورت ترک تشریفات مناقصه به برخی شرکت های خاص واگذار شود.

حوصله رقابت با هاشمی را ندارم
ایسنا:توکلی نماینده مردم تهران در مجلس درباره حضور هاشمی رفسنجانی به عنوان نامزد در انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده قبلا رقیب هاشمی بودم و در حال حاضر حوصله رقابت با ایشان را ندارم.

می‌خواهیم یک سمنانی راهی پاستور شود
خبرآنلاین:مصطفی کواکبیان فعال اصلاح‌طلب در پاسخ به اینکه چقدر احتمال می‌دهید که در دوره بعدی ریاست جمهوری بازهم یک فرد سمنانی در رأی دولت قرار بگیرد،گفت: نمی‌توان آقای احمدی نژاد را واقعاً سمنانی دانست. به همین دلیل شاید برای اولین‌بار است که می‌خواهیم یک سمنانی را راهی پاستور کنیم!

هاشمی بازیگردان است نه بازیگر
خبرآنلاین:عباس سلیمی نمین کارشناس مسایل سیاسی گفت: هاشمی رفسنجانی در انتخابات 92 بازیگردان خواهد بود نه بازیگر.

پرسپولیس هوادار زندانی را آزاد کرد
شنیده شد که باشگاه پرسپولیس یکی از هواداران خود را از زندان آزاد کرد. فارس نوشت؛ برنامه ۹۰ چند هفته پیش که به بررسی داربی ۷۶ پایتخت اختصاص داشت، در یکی از گزارش‌های خود به زندان رفته بود که در آنجا یکی از افراد زندانی گفت که بخاطر دو سکه بهار آزادی در زندان است. پس از بررسی معاونت اجرایی باشگاه پرسپولیس مشخص شد این شخص به خاطر ۴ سکه بهار آزادی در زندان است اما نهایتا روز دوشنبه با پایان یافتن مراحل اداری پرداخت بدهی، این فرد آزاد شد.

زمزمه‌های پولی شدن پزشک خانواده!
شنیده شد که طبق اعلام مسئولان وزارت بهداشت قرار بود هزینه ویزیت و معاینه‌های اولیه در اجرای برنامه پزشک خانواده برای مردم رایگان باشد اما اکنون زمزمه‌هایی مبنی بر اخذ درصدی فرانشیز از مردم در اجرای این برنامه، شنیده می‌شود. فارس نوشت؛ گفته می‌شود قرار است مردم در برنامه پزشک خانواده، فرانشیز بپردازند، مساله‌ای که موجب بروز برخی حساسیت‌ها در برنامه پزشک خانواده شده است به‌طوریکه برخی افراد آن را متضاد با هدف اصلی برنامه پزشک خانواده (ارائه خدمات مطلوب به مردم) می‌دانند.

کمک جالب کابینه به متروی اصفهان
شنیده شد که هیات دولت چندی پیش با تصویب پیشنهاد رئیس‌جمهور، ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان را به شرکت فولاد مبارکه اصفهان واگذار کرد. خراسان نوشت؛ بر اساس بررسی یک دستگاه نظارتی، این مصوبه تبصره‌ای نیز داشته است که بر اساس آن مقرر شده از محل درآمد حاصل از فروش ورزشگاه یادشده مبلغی به عنوان کمک دولت برای تکمیل متروی اصفهان پرداخت و با نظارت استانداری هزینه شود که این نحوه پرداخت از نظر قانونی قابل تامل است.

درخواست دیپلمات‌های بازنشسته از دولت
شنیده شد که تعدادی از دیپلمات‌های بازنشسته کشور با ارسال نامه‌ای به مسئولان ارشد دولتی، از آنها خواسته‌اند نسبت به بازنگری در برخی موارد مربوط به حقوق و مزایای بازنشستگی آنها اقدام شود. خراسان نوشت؛ این دیپلمات‌ها معتقدند با توجه به ماده 47 قانون مالی و انضباطی وزارت امورخارجه که میزان حقوق بازنشستگی مقامات سیاسی وزارت امورخارجه را مشخص کرده است، می‌توان اقداماتی برای افزایش حقوق آنها انجام داد.

پیشنهاد تأمل برانگیز قطردرباره ایران
ایسنا:سایت ایلاف در مطلبی با عنوان ایران به عنوان عضو اتحادیه عرب! از پیشنهاد دولت قطر برای تاسیس سازمانی جدید به نام سازمان کشورهای مشرف بر خلیج فارس با مشارکت و عضویت ایران خبر داد.

سعیدی کیا جدی است
قدس آنلاین: سخنگوی جمعیت آبادگران جوان با اشاره به دیدار اعضای شورای مرکزی جمعیت آبادگران جوان با محمد سعیدی‌کیا یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت:‌ آقای سعیدی‌کیا در این دیدار بر حضور جدی خود در عرصه کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری آینده تاکید داشتند.

شرط روحانی برای شرکت در انتخابات
پارسینه:حسن روحانی با اعلام اینکه تاکنون برخی از شخصیت‌ها و احزاب با وی برای نامزدی در انتخابات مذاکره داشتند، گفت:اگر به این نتیجه برسم که حضورم کمکی برای حل مشکلات مردم و معضلات کشور خواهد بود، وارد عرصه انتخابات خواهم شد.

دانشجویان سوار پراید می‌شوند
شنیده شد که رئیس‌جمهوردر مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه کشور، در پاسخ به درخواست‌های متعدد دانشجویان درباره اختصاص یک خودروی ملی به هر کدام از دانشجویان گفت: بهترین خودروی ملی شما هستید که نه آلودگی دارید و در کنار این خودکششی نیز هستید اما انشاءا... یک خودروی پراید به هر کدام از شما تعلق خواهد گرفت. همچنین یک سفر عمره منفرده به این دانشجویان نمونه کشور اهدا شد.

اشک اخلالگران قم از پشیمانی درآمد!
شنیده شد که دو نفر از اخلالگران آزاد شده درحالی که اشک در چشمانشان حلقه زده بود گفتند تصور ما این بود که درحال حمایت از انقلاب و اسلام هستیم و نمی‌دانستیم در خدمت کسانی قرار گرفته‌ایم که از ما برای رسیدن به اهداف سیاسی خود به عنوان ابزار استفاده می‌کنند. روزنامه جمهوری اسلامی نوشت؛ یکی از این افراد که اهل لرستان است، گفت اگر پدرو مادرم بفهمند که من به‌جای آنکه در حوزه مشغول تحصیل علوم دینی باشم مرتکب چنین اقدامی شده‌ام و سروکارم با زندان افتاده، هرگز مرا نخواهند بخشید.

چمران: یهو احساس تکلیف نمی‌کنم!
شنیده شد که رئیس شورای شهر تهران با اشاره به درخواست عده‌ای از دوستان از وی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری در سال آتی گفت: هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ام و این درحالی است که بنده از آن آدم‌ها نیستم که یهو احساس تکلیف کنم.
فارس نوشت؛ مهدی چمران با اشاره به درخواست عده‌ای از دوستان و علاقه‌مندان از وی برای حضور در انتخابات آتی ریاست جمهوری اظهار داشت: درخواستی از سوی دوستان مطرح شد که در ادامه بنده به آنها گفتم که فعلاً جای این بحث‌ها نیست. وی در پاسخ به این پرسش که آیا خودتان تمایلی برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری و کاندیدا شدن دارید یا خیر، گفت: هنوز در این خصوص تصمیم قطعی نگرفته‌ام ضمن اینکه بنده از اون دسته از آدم‌ها نیستم که یهو احساس تکلیف کنم!

اطلاعات جدید از اخلال در سخنرانی لاریجانی در قم
شنیده شد که منابع موثق معتقدند اخلال روز ۲۲ بهمن در قم کاملا برنامه‌ریزی شده بود و حتی از روز قبل برخی از اخلالگران با ارسال پیامک موضوع را به اطلاع یکدیگر می‌رساندند. فارس نوشت؛ شنیده شده در پی ایجاد اخلال در مراسم سخنرانی علی لاریجانی در قم ۳ نفر از اخلالگران توسط دستگاه‌های امنیتی بازداشت شده‌اند.
گفته می‌شود این سه نفر از جمله طراحان این اخلال بوده‌اند که نقش به‌سزایی در این اتفاق داشته‌اند. منابع موثق معتقدند اخلال روز ۲۲ بهمن در قم کاملا برنامه‌ریزی شده و از قبل تعیین شده بود و حتی از روز قبل برخی از اخلالگران با ارسال پیامک موضوع را به اطلاع یکدیگر می‌رساندند. حتی گفته می‌شود از تهران نیز برخی افراد به قم رفته بودند تا سخنرانی رئیس قوه مقننه را متشنج کنند.

جلسات محمد شریعتمداری با ‌هاشمی‌ رفسنجانی
شنیده شد که سخنگوی انتخاباتی محمد شریعتمداری گفت: شریعتمداری با ‌هاشمی‌ رفسنجانی مدام در تماس است و ‌هاشمی در این جلسات به عدم کاندیداتوری خود در انتخابات تاکید کرده است. تسنیم نوشت؛ وی افزوده است: بعید است ضلع دولت بتواند در انتخابات ریاست‌جمهوری جایگاهی داشته باشد.

احمدی‌نژاد مولود گفتمان اصولگرایی است
محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص نظام در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان گفت:احمدی‌نژاد پدر گفتمان اصولگرایی نیست بلکه مولود آن است، البته ایشان فرزند زیرک این گفتمان بود و زمانی که خیلی‌ها با هزاران بازی می‌خواستند به دل‌ها راه پیدا کنند گفتمان اصولگرایی را که برای احیای ارزش‌های صدر انقلاب و هماهنگی با رهبری توسط جمع کثیری از نیروهای انقلاب از سال 81 تبیین شده بود، مد نظر خود قرار داد.به گزارش نامه نیوز،وی افزود:احمدی‌نژاد این گفتمان را در سال 84 برجسته کرد اما این گفتمان اختراع وی نیست بنابراین اگر احمدی‌نژاد مشکلی داشته باشد گفتمان بر جای خود باقی می‌ماند.

داوود احمدی‌نژاد:برادرم مغرور شده و اخلاق برایش معنی ندارد
داوود احمدی‌نژاد برادر رئیس‌جمهور به آخرین نیوز گفت: احمدی‌نژاد آن موقع متواضع و با اخلاق بود ولی الان مغرور شده است و اخلاق برایش معنایی ندارد. وی افزود:آخر کسی می‌آید رهبر خود را ناراحت کند، که ملت ناراحت شوند؟ وی در رابطه با اینکه اگر جریان انحرافی در انتخابات پیروز نشود آیا نتیجه را به راحتی قبول خواهد کرد؛ گفت: اینها جز آشوب هیچ هدف دیگری ندارند، اینها اصلا هدفشان آشوب است.
وی افزود: همین گرانی، همین بی‌بندوباری اقتصادی، همین آوردن آدم‌های مفسد؛ دیگر بدتر از این چی می‌خواهید انجام دهند؟ اینها می‌خواهند طوری آشوب به وجود بیاورند که آستانه تحمل ملت را بشکنند و ملت به خیابان‌ها بیایند و علیه انقلاب شعار بدهند ولی برعکس شد و مردم به نفع انقلاب شعار دادند.وی در رابطه با ارتباط خانوادگی محمود احمدی‌نژاد با آقای مشایی و جنبه سیاسی آن گفت: اینها یک الگوهای غیرمنطقی پیدا کردند که اخلاق، شرع و قانون در آنها نیز وجود ندارد.

بخش عمده‌ای از مردم ما در قالب اصولگرا قرار دارند
حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران درخصوص فعالیت های سپاه گفت: ما الان در داخل سپاه کار برای ورود همه‌جانبه‌ جهت بومی‌سازی را شروع کردیم منتها ما متولی کشور نیستیم. ما یک مدل‌هایی را برای داخل سپاه برنامه‌ریزی می‌کنیم اگر پذیرفتند، کمک‌شان می‌کنیم. ما مدعی این نیستیم و اختیار هم نداریم که برای کشور تصمیم‌گیری کنیم. وی درتوضیح اصولگرایی به فارس گفت:اصولگرایی یک جریان فراگیر و عمیق گسترده اعتقادی و فکری است و در قالب یک فرد یا چند نفر تعریف نمی‌شود. اصولگرایی یک عقبه‌ای دارد و بخش عمده‌ای از مردم ما در این قالب قرار می‌گیرند.

عاجز شدن مجلس
احمد توکلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه «تاخیر در ارائه بودجه با موضوع هدفمندی یارانه‌ها بی‌ارتباط نیست» به ایسنا گفت: دولت قطعا کار بی‌هدف انجام نمی‌دهد؛ آنچه نتیجه‌ تاخیر در ارائه بودجه است، عاجز شدن مجلس از رسیدگی درست است.

فیس بوک:حملات سایبری پیچیده بود
قدس آنلاین:فیس‌بوک جزئیات بیشتری از حمله هکری روز جمعه به این سایت را افشا کرده و پذیرفته که این حملات بسیار پیچیده بوده است.

باهنر: فعلاً قصد نامزدی ندارم
فارس:باهنردبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: برخی از تشکل‌های جبهه پیروان نام بنده را در میان نامزدها معرفی می‌کنند اما این یک تفاهم متقابل نبوده و فعلاً قصدی برای حضور ندارم.

انحراف اصلاح‌طلبان!
جهان:حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:آنچه ما در جریان اصلاح طلبی شاهد بودیم، انحراف از گفتمان و خط و مواضع امام(ره) بود. اینجاست که نمی‌شود آدم سکوت کند و کوتاه بیاید.

مشکلات را گردن کاغذ پاره‌‌ها نیندازید
غلامحسین کرباسچی عضو شاخص حزب کارگزاران سازندگی به افکارنیوز گفت: ما دیدیدم که این کاغذپاره‌ها چه بلایی سرمان آورد و هر جا هم بلایی سر کشور ما آمده، انداخته‌اند به گردن همین کاغذ پاره‌ها! مگر تحریم‌ها و قطعنامه‌ها بیشتر از یک کاغذپاره هستند؟!
کرباسچی با بیان اینکه شیخوخیت تا ابد مبنای کاندیداتوری نیست چرا که نظام باید زایش داشته باشدگفت: اگر بعد از ۳۰ سال ۵ نفر برای کشور تربیت نشده باشند درست نیست چرا که مملکت دست همان‌هایی می‌افتد که با شامورتی بازی و عوام فریبی می‌خواهند کشور را تصاحب کنند بعد هم رودروی نظام بایستند. وی گفت: مسائل اقتصادی و سیاست خارجی باید کار ویژه دولت بعدی باشد، چرا که دولت کنونی با تصمیمات و رفتارهای عجیب و غریب خود در این دو حوزه کشور را با بحران روبه‌رو کرده است.
کرباسچی با بیان اینکه بالاخره باید تفسیر از «رجل سیاسی» در کشور مشخص شود، افزود: این اتفاقاتی که در مجلس رخ داد، در مورد نامزدها و قانون انتخابات به نظرم کار درستی بود چرا که مجریان بر اساس سلایق شخصی تفاسیر خودشان را ارائه می‌دادند.وی تصریح کرد: یکسری افراد فکر می‌کنند حالا چون چند سالی مسئول بوده‌اند و در رسانه‌ها رجل سیاسی هستند می‌توانند مدیریت کنند، در حالی که در فاز عمل و مدیریت و تدبر نمی‌توانند یک اداره کوچک را ساماندهی کنند.

شجونی: خاوری پیش نماز بود
فارس:حجت‌الاسلام جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز در نشست سیاسی مدرسه علمیه معصومیه قم با اشاره به سابقه برخی افراد که امروز از کشور فراری شده‌اند، گفت: خاوری رئیس بانک ملی که اکنون در کانادا به سر می‌برد قبلا در بانک به عنوان پیشنماز می‌ایستاد.

طرح جریان انحرافی برای آشوب
مشرق:عوض حیدرپور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه از موضوع جلسات جریان انحرافی آگاهی دارد، گفت: طبق آمار و اطلاعاتی که ما از جلسات آنها داریم، قصدی که این گروه داشتند این بود که در بهمن ماه، آشوب را کف خیابان‌ها بکشانند.

انتقاد نماینده مجلس از خبر سیما
الف:محمد باقری عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس، در انتقاد به پخش گزارش خبری از اخبار 20:30 در مورد بروز برخی مشکلات اخیر در جلسه استیضاح وزیر کار و تعاون کشور، گفت: با پخش گزارشی با این مضمون، حضور برخی افراد نفوذی به منظور جهت دهی به اخبار رسانه ملی با هدف ایجاد تشنج در کشور احساس می‌شود.

تلاش دولت برای تایید صلاحیت مشایی
احمد خورشیدی دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی -پدر داماد احمدی‌نژاد- درخصوص استراتژی رئیس‌جمهور برای انتخابات آینده و اخذ تایید صلاحیت آقای مشایی، به فرارو گفت: آقای احمدی‌نژاد فشارهای زیادی برای اخذ تایید صلاحیت مشایی وارد کرده که تاکنون به جایی نرسیده است. گرچه آخرین نظرسنجی در شهر تهران که توسط مرکز پژوهش‌های صدا و سیما صورت گرفته حاکی از آن است که آقای مشایی در میان هشت، نه کاندیدای مطرح، یکی مانده به آخر است و رای چندانی ندارد.
اما گویا آقای احمدی‌نژاد پس از مشایی روی کاندیداتوری آقایان نیکزاد و صالحی نظر دارد و روی ایشان کار می‌کند.وی با بیان اینکه امکان دارد که احمدی‌نژاد بخواهد از راه‌های غیرمتعارف تایید صلاحیت مشایی را کسب کند، گفت:ممکن است ایشان بخواهد از ابزارهایی که در دست دارد برای اعمال فشار استفاده کند.شاید یکی از ابزارها افشای اطلاعات خاص باشد.
وی با اشاره به اینکه آقای احمدی‌نژاد در نشست با استانداران آقای مرتضوی را در کنار خود نشانده بود. گفت:به نظر من این اقدام یک دهن کجی به همه است و ادامه همان لجاجت بازی‌ها‌ست وگرنه چه دلیلی دارد فردی که این همه مطلب و حساسیت در مورد وی وجود دارد چنین مورد حمایت قرار بگیرد. این اقدام ادامه سلوک دولت آقای احمدی‌نژاد در چند سال گذشته است و مسئله جدیدی نیست.

دیدار چهار عضو کنگره آمریکا با مریم رجوی
چهار عضو کنگره آمریکا روز یکشنبه با مریم رجوی سرکرده سازمان تروریستی منافقین در پاریس ملاقات کردند. به گزارش خبرگزاری فرانسه این ملاقات برای نخستین بار پس از خارج شدن سازمان یاد شده از فهرستی که آمریکا برای سازمان‌های تروریستی تنظیم کرده، صورت می‌گیرد. این گروه از نمایندگان کنگره که از اعضای دو حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا هستند از باراک اوباما رئیس‌جمهور این کشور خواستند گروه موسوم به "شورای ملی مقاومت ایران" را به عنوان آلترناتیوی برای جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته و به رسمیت بشناسد. اعضای کنگره همچنین به اوباما پیشنهاد کردند سازمان منافقین را نیز به رسمیت بشناسد. این سازمان تا چندی پیش از نظر دولت آمریکا تروریست نامیده می‌شد.

انتقاد لرستانی ها از انتشار اظهارات یک طلبه لرستانی
در پی انتشار اظهارات یک طلبه لرستانی درباره وقایع 22 بهمن قم در ستون جهت اطلاع دیروز، تعدادی ازخوانندگان لرستانی روزنامه، از این اقدام روزنامه انتقاد کردند. ستون جهت اطلاع لازم می‌داند ضمن احترام به اظهارنظر انتقادی این خوانندگان گرامی یادآور شود که هدف از انتشار این خبر بهیچ وجه بی‌حرمتی به هم میهنان محترم لرستانی نبود. دست‌اندرکاران روزنامه جمهوری اسلامی برای هم میهنان لرستان که به شجاعت، صفای باطن و عشق به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی شهره هستند احترام خاصی قائل است و صرفاً درصدد بود سوءاستفاده افراد قدرت طلب از صفای باطن یک طلبه جوان را تقبیح نماید.

آیا هاشمی برای نیامدن باید دست‌نوشته‌یی امضا شده بدهد؟
روزنامه اعتماد در گزارشی مبسوط به واکنش های سیاسیون پیرامون ورود هاشمی رفسنجانی به عرصه انتخابات 92 و احتمال کاندیداتوری وی نوشت: حضور احتمالی هاشمی در حالی است که اضلاع موجود درون خیمه گاه اصولگرایان این روزها به‌شدت درگیر مصایب و مشکلات میان خود هستند. اما چرا «آمدن و نیامدن» هاشمی‌رفسنجانی در میان این همه گرفتاری برای اصولگرایان حائز اهمیت است؟ آیا اصولگرایان چه از طبقه دولتی‌ها و چه از طبقه اصولگرایان غیر دولتی به موقعیت ویژه اجتماعی و سیاسی هاشمی‌رفسنجانی پی برده‌اند که خیال‌شان را آشفته ساخته است؟ آیا حضور هاشمی در انتخابات تمام رشته‌های اصولگرایان برای حل بحران جانشینی محمود احمدی‌نژاد را پنبه خواهد کرد؟ آیا هاشمی که بنای حضور در انتخابات را ندارد برای نیامدن باید دست‌نوشته‌یی امضا شده بدهد که تمایلی برای حضور در انتخابات ندارد تا خیال اینان از نیامدن هاشمی راحت شود؟

ترور شخصیت نتیجه داد؛ عارف زیر چتر هاشمی و خاتمی برگشت
در پی فشار پدرخوانده های اصلاحات به عارف، وی مجبور به عقب نشینی شد. بر اساس گزارش "کیهان": یک ماه پیش هنگامی که نامزدی محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات جدی شد طیفی از روزنامه های زنجیره ای داخلی و سایت های اینترنتی فتنه سبز در خارج ضمن حمله به عارف، او را «اصلاح طلب بدلی» و «کسی که از سوی نهادهای امنیتی برای نامزدی تحریک شده» معرفی کردند. مضمون سخنان آن زمان عارف این بود که «اگر حضور من تنها ده درصد در حضور پرشکوه مردم تأثیرگذار باشد، در انتخابات شرکت خواهم کرد» و «من قانونمدارم و نمی شود شرط بگذارم که مثلاً زندانیان آزاد شوند».

وی در عین حال اخیراً در دیدار با «اعضای دفتر سیاسی حزب وحدت و همکاری ملی»، خبر دو روز پیش سایت ها به نقل از وی مبنی بر اینکه «هاشمی و خاتمی نباید کاندیدا شوند و باید رئیس جمهور ساز باشند، بنده به نفع هیچ کس کنار نمی روم» را رد کرد وگفت: برداشت برخی سایت های خبری درباره موضع گیری اخیرم نسبت به کاندیداتوری آقایان هاشمی و خاتمی اشتباه بود من اگر چه معتقدم این آقایان بهتر است به عنوان شخصیت هایی که می توانند رئیس جمهور ساز باشند ایفای نقش کنند ولی همانگونه که بارها اعلام کردم به اجماع اصلاح طلبان با محوریت آقای خاتمی تمکین می کنم و موضع گیری اخیرم هیچگونه منافاتی با نظرات قبلی ام نداشته است.

اخبار کوتاه
*منافقین که پس از اخراج از عراق، از به‌هم‌ریختگی تشکیلاتی رنج می‌برند، مدتی است سعی می‌کنند در فضای مجازی به شبکه‌سازی و سازماندهی نیروهای خود دست بزنند. این رویکرد منافقین موجب شده است تا بیش از پیش، ارتباط فتنه‌گران و منافقین آشکار شود. در همین راستا مشخص شده که (م.م) و (م.ذ) دو تن از فتنه‌گران در شبکه‌سازی مجازی به منافقین کمک می‌کنند.
 * به تازگی عبدالله نوری در دیداری که با خانواده مهدی کروبی داشته، در اظهاراتی عجیب، برخورد نظام با عوامل به‌وجود آورنده فتنه را، سخت‌گیرانه خوانده و با اعلام هشدار به نظام(!) عملاً راه تقابل با نظام را در پی گرفته است. وی در این دیدار، با تأکید بر مراتب «تدین»! و «سلامت نفس»! مهدی کروبی، افزود: «روحیه قوی، مبارز و سرشار از امید، از خصوصیات بارز آقای کروبی است. ایشان با همین روحیه و بدون ادعا و جنجال و خیلی مواقع در عین مظلومیت در راه دفاع از حقوق ملت کوششی پیگیر و صادقانه داشته است!»
*  احمد خورشیدی، دبیرکل جمعیت خدمت‌گزاران انقلاب اسلامی -پدر داماد احمدی‌نژاد- درباره راهبرد رئیس‌جمهور برای انتخابات آینده و اخذ تأیید صلاحیت مشائی گفت: آقای احمدی‌نژاد فشارهای زیادی برای اخذ تأیید صلاحیت مشائی وارد کرده که تاکنون به جایی نرسیده است. اگرچه آخرین نظرسنجی در شهر تهران که از سوی مرکز پژوهش‌های صدا و سیما صورت گرفته، حاکی از آن است که آقای مشائی در میان هشت، نه کاندیدای مطرح، یکی مانده به آخر است و رأی چندانی ندارد.
*  یک اسقف ضدصهیونیست در فهرست نامزدی برای جانشینی پاپ قرار دارد. به گزارش وبگاه ضدصهیونیستی بی‌اف‌سی‌ای، «اسکار آندره رودریگوتز» اسقف تبعه هندوراس که برای جانشینی پاپ نامزد شده، مواضعی بر ضدرژیم صهیونیستی داشته و اکنون گروه‌های حامی صهیونیسم با هدایت فردی به نام «آلن درشوویتز» استاد حقوق دانشگاه هاروارد آمریکا، تلاش دارند مانع از انتخاب وی به این سمت شوند.
 * بر اساس گزارش‌های یک نهاد نظارتی که برای پیگیری‌های قانونی به دستگاه‌های مربوطه نیز ارسال شده، یک مقام مسئول با ارسال گردش کاری برای مدیران ارشد اجرایی کشور، از آن‌ها خواسته است قرارداد مربوط به اجرای ۷ طرح مهم فولادی و برخی از طرح‌های مربوط به افزایش تولید آهن در کشور، بر اساس برخی تبصره‌های قانون برگزاری مناقصات جزو معاملات محرمانه قرار بگیرد و به صورت ترک تشریفات مناقصه به برخی شرکت‌های خاص واگذار شود.
   *  بر اساس گزارش‌های رسیده، با افزایش حجم اعترضات مردمی در عربستان، رژیم آل‌سعود نیروها و تجهیزات نظامی خود را به‌صورت گسترده وارد منطقه قطیف در شرق کشور کرد. این نیروها شامل زره‌پوش‌های گارد آل‌سعود و اداره امنیت عمومی و نیروهای وضعیت فوق‌العاده این کشور هستند. گفتنی است این نیروها در جزیره تاروت و منطقه عوامیه و قطیف تجمع کرده‌اند. «عبدالعزیز خوجه» وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی عربستان، به‌تازگی در اظهاراتی گفته است: آل‌سعود دیگر توان مقابله با موج بیداری در این کشور را ندارد!
   *  خبرنگاران بنگاه خبرپراکنی بی‌بی‌سی در اعتراض به اخراج‌های گسترده این بنگاه که به‌خاطر طرح‌های ریاضت اقتصادی دولت انگلیس انجام می‌گیرد، به اعتصاب 24 ساعته دست زدند. انتظار می‌رود در پی این اعتصاب، برنامه‌های این شبکه با اختلال مواجه شود. گفتنی است این اعتصاب در شرایطی صورت می‌پذیرد که دولت انگلیس بودجه سال جاری بخش فارسی این بنگاه خبرپراکنی را افزایش داده است!
   *  پس از سخنان رهبر معظم انقلاب و بیانات ایشان درباره اینکه فعلاً نصیحت می‌کنم، موج جدیدی از وبلاگ‌ها در فضای مجازی باعنوان «فعلاً نصحیت می‌کنم» شکل گرفته است. گفتنی است این وبلاگ‌ها به منظور طرح مطالبه مردم از مسئولان برای وحدت بیشتر و پیروی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری راه‌اندازی شده است.
   *  «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، به‌تازگی در گفت‌وگو با شبکه «ای‌آردی» آلمان با رد ادعای غربی‌ها علیه ایران، اظهار داشت: در ایران نظام انتخاباتی وجود دارد آن هم رقابت انتخاباتی واقعی که نمی‌توان آن را منکر شد.
   *  برخی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های روسیه به‌تازگی اعلام کردند که ظاهراً وزیر بهداشت این کشور قرار بوده سفری به تهران داشته باشد و در این سفر با خانم وحید دستجردی، وزیر بهداشت سابق کشورمان، دیدار کند؛ اما پس از برکناری خانم دستجردی، برنامه وزیر بهداشت روسیه هم تغییر کرده و وی از سفر به ایران منصرف شده است.
   *  شبکه ماهواره‌ای «الشرقیه» که با پول شیخ‌نشینان وهابی حوزه خلیج‌فارس ارتزاق می‌کند، به‌تازگی با هدف جوسازی رسانه‌ای علیه دولت «نوری مالکی» نخست‌وزیر عراق، تصویر دختر جوانی را نشان داد و مدعی شد که نیروهای پلیس وابسته به دولت عراق، او را مورد تجاوز قرار داده‌اند(!) گفتنی است این نوع جنگ روانی از فتنه 88 در ایران به‌صورت گسترده باب شده و رسانه‌های غربی و عربی بارها از این شیوه علیه دولت سوریه و به‌تازگی نیز علیه عراق استفاده کرده و می‌کنند.
   *  هیئیتی از نمایندگان کنگره آمریکا در هتلی در پاریس با مریم رجوی دیدار کردند. این دیدار که اولین دیدار رسمی یک هیئت آمریکایی با سرکرده منافقین از زمانی است که آمریکا این سازمان جنایتکار را از لیست سازمان های تروریستی خود حذف کرده است، «دن رورابشر» رئیس کمیته اروپا و اوراسیا در کنگره آمریکا، ریاست هیئت آمریکایی در دیدار با رجوی را به‌عهده داشت. به‌تازگی تعدادی از نمایندگان کنگره از اوباما خواسته‌اند به جای گفت‌وگو با دولت ایران، با منافقین گفت‌وگو کند!
   *  پس از قرار گرفتن نام «این یک فیلم نیست» جعفر پناهی، فتنه‌گر فراری، در لیست نامزدهای اولیه بخش مستند جایزه اسکار ۲۰۱۳، این‌بار وی به‌عنوان یکی از برگزیدگان شصت‌وسومین دوره جشنواره فیلم برلین انتخاب شد! فیلم دیگر پناهی، باوجود ساختار سخیف و سطح پایین آن، جایزه بهترین فیلمنامه را به سازنده آن اختصاص داد. با مراجعه به لیست نامزدها و برگزیدگان جشنواره‌های وابسته غربی می‌توان به نتیجه قابل تأملی رسید؛ اینکه در اغلب این جشنواره‌ها و جایزه‌ها، اسامی فیلم‌ها و فیلمسازان تقریباً یکسانی دیده می‌شود که عموماً هم مبلغ دیدگاه غرب و مخالف کشورهایشان هستند.


https://shoma-weekly.ir/XSRS7k