گفته می‌شود که...

پست بعدی احمدی‌نژاد پس از اتمام دولت‌ / وضعیت حضور قالیباف در کابینه روحانی/ اجرای استراتژی تخریبی "طرح سیل مطالبات" از دولت یازدهم/ نقشه منافقین برای جذب پناه‌جویان ایرانی/ فعالیت مجدد حلقه انحرافی / تکذیب خبر درگذشت مداح معروف و....

محمود واعظی وزیر امور خارجه دولت دوازدهم؟!

برخی اخبار از قطعی شدن نام محمود واعظی به عنوان وزیر امور خارجه دولت دوازدهم حکایت می‌کنند. این مساله از آنجایی باعث ایجاد نگرانی در میان افکار عمومی شده که منابع آگاه از نزدیکی وی به مهدی هاشمی رفسنجانی خبر می‌دهند؛ ارتباط نزدیکی که سبب شده تا مهدی هاشمی در اکثر قریب به اتفاق جلساتی که واعظی حضور دارد، او را همراهی می‌کند.

احمدی‌نژاد‌ کجامی‌‌رود؟
جهان: شنیده ها حاکی است که پس از اتمام دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد شغل بعدی وی عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام یا شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان عضو حقیقی است.

افراد کابینه ی روحانی!

راه دانشجو مدعی شد : دکتر حسن روحانی، محمدباقر نوبخت را برای تصدی وزارت اقتصاد، مرتضی بانک را برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی، حسام الدین آشنا را برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر دلشاد را برای تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزیده است.همچنین حسین فریدون به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور، دکتر محمدمهدی مظاهری به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و حجت الاسلام علی عسگری به عنوان معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور منصوب خواهند شد.

نقشه منافقین برای جذب پناه‌جویان ایرانی

عوامل منافقین در اروپا مأموریت دارند تا پناه‌جویان ایرانی حاضر در کمپ‌های پناهندگی در اروپا را جذب کنند. بر پایه این خبر با توجه به وضعیت زندگی اسفبار پناه‌جویان در کشور آلمان و در کمپ‌های پناهندگی که شامل دو وعده غذای سرد و یک جای خواب کثیف برای چند ساعت در شب است، منافقین قصد دارند تا از این اوضاع اسفبار سوء‌استفاده کرده و ایرانی‌های حاضر در این کمپ‌ها را جذب کنند.

به‌تازگی گروهک تروریستی منافقین بیانیه‌ای منتشر کرده و به حمایت از این پناهندگان پرداخته است.در این بیانیه از دولت آلمان خواسته شده که اقامت اجباری این افراد در منطقه محل پناهندگی لغو شود تا آن‌ها بتوانند بدون دریافت مجوز آزادانه به‌سایر مناطق آلمان رفت‌وآمد کنند.این درخواست مطابق با خواست سرکردگان منافقین اوضاعی را پدید می‌آورد که پناهندگان بتوانند به عضویت این فرقه تروریستی درآیند و در خدمت این تشکیلات فعالیت کنند.

به گفته برخی جداشدگان فرقه منافقین، این افراد بعد از جذب در این سازمان تروریستی، زندگی به‌مراتب سخت‌تر از کمپ‌های پناهندگی را تجربه کرده و برخلاف گذشته مجبور به وطن‌فروشی، جاسوسی، سرقت یا حتی اقدامات تروریستی نیز می‌شوند

افشاگری یک سایت از پاداش‌های میلیونی در روزهای پایانی دولت!

سایت نامه نوشت: وزارت ورزش در حال تدارک سفری برای معاونان و مدیران ستادی این وزارتخانه است که هزینه ای بالغ بر سه و نیم میلیارد ریال بر دوش این سازمان می‌گذارد.

بر اساس شنیده ها مسئولان این وزارتخانه برای انجام این سفر هواپیمای چارتر در نظر گرفته اند و برای هزینه های سفر نیز مبلغ یک میلیون تومان برای هر معاون و پانصد هزار تومان برای هر مدیر کل در نظر گرفته اند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که مسئولان این وزارتخانه به بهانه کمبود بودجه حقوق ماهیانه کارکنان این نهاد را به طور ناقص پرداخت کرده‌اند.
همچنین چندی پیش از وزارت ورزش و جوانان خبر رسید که به هر یک از معاونان و مدیران ستادی یک دستگاه لپ تاپ و مبلغ 30 میلیون ریال پاداش پرداخت شده است.

روشنفکران و استادان مصری و خرید کتابهای شیعی

به‌تازگی و به‌ویژه پس از شهادت شحاته، افراد روشنفکر و استادان دانشگاه‌ها و به‌ویژه دانشگاه الازهر و دیگر علاقه‌مندان، به خرید کتاب‌های شیعی به‌طور عموم و کتاب‌های مذهب جعفری به‌طور خصوص روی آورده‌اند تا با این اندیشه‌ها بیشتر آشنا شوند. مسئولان کتابخانه‌های مصر می‌گویند کتاب‌های مربوط به مذهب شیعه در اغلب کتابخانه‌ها به پایان رسیده و اکنون عده زیادی متقاضی خرید ده‌ها عنوان کتاب در نوبت هستند که قرار است از بیروت تأمین شود.

دیدار سید محمد خاتمی و نسرین ستوده

سیدمحمد خاتمی به دیدار نسرین ستوده، وکیل زندانی که در مرخصی به‌سر می‌برد، رفت. وی در دیدار با نسرین ستوده، ضمن اظهار خوشوقتی از این دیدار آرزو کرد که ان‌شاء‌الله همه زندانیان سیاسی آزاد شوند تا فضای مناسب پدیدآمده باز هم لطیف‌تر شود.

روحانی شمشیر دولبه برای آمریکا

هافینگتون‌پست درمطلبی روحانی رابرای امریکا شمشیری دولبه دانست/ اگر واشنگتن درمورد حذف تحریم‌ها فکری نکند نباید منتظر تغییری دررفتار تهران باشد/ روحانی میتواند شرایط مذاکره را پیچیده‌تر بکند

فعالیت مجدد حلقه انحراف

شنیده شده محفل موسوم به پارسه بار دیگر احیا شده است. بر اساس شنیده های تابناک، این محفل نزدیک به حلقه انحراف فعالیت مجدد خود را در یکی از دفاتر کاری خیابان برزیل آغاز نموده است. میزبانی این جلسان بر عهده آقای «ب» است و چند تن از عناصر پشت پرده حلقه انحراف و همچنین فردی که او را ابا نام «زاپاس رئیس فرقه انحراف» می‌شناسند در این جلسات حضور دارند!

واحدهای تجاری اهدایی رئیس‌جمهور به صنعتگران، از آنها پس گرفته شد!

شنیده شده در یکی از مناطق آزاد تجاری، واحدهای تجاری اهدایی رئیس‌جمهور به صنعتگران، از آنها پس گرفته شد! بر اساس گزارش‌های رسیده به تابناک، این واحدهای تجاری در جریان سفر استانی محمود احمدی‌نژاد به برخی از صنعت‌گران و تولیدکنندگان داده شده بود که با تلاش‌های آقای «ق» از آنها باز پس گرفته شد!

قدرت نمایی منافقین با مزدوران اجاره ای

چند روز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران، گردهمایی سالانه گروهک منافقین در ویلپنت، یکی از حومه های پاریس برگزار شد، در این تجمع اعضای گروه مجاهدین از سراسر اروپا آمده بودند منافقین را مورد تشویق خود قرار دهند.

روزنامه فرانسوی لوموند در گزارشی از این تجمع نوشت: در این تجمع اعضای گروه مجاهدین از سراسر اروپا آمده بودند و همچنین مهاجرین روس و لهستانی تبار که شاید خیلی هم در جریان مبارزه ای که انجام می شود نبودند با استفاده از سفر رایگان با اتوبوس از آلمان در این تجمع حضور یافتند تا مادر جنبش و رئیس شورای ملی مقاومت ایران را مورد تشویق خود قرار دهند.همچنین یکی از ایرانیانی که در این تجمع حضور داشته می گوید: سالِ اول که به فرانسه آمده بودم با یک ایرانی آشنا شدم که بعضی وقت ها تلفنی با هم حرف میزدیم و احوال پرسی می کردیم، تا اینکه یک روز زنگ زد و گفت یک تجمع ایرانیان در حومهٔ پاریس برگزار میشود اگر تونستی بیا هم فال است و هم تماشا.تا لحظه آخر نمیدونستم گردهمایی ایرانیان مربوط به مجاهدین است و خلاصه رودربایستی گرفت و رفتیم داخل، از هر ملیتی آنجا بود از کرد های عراق گرفته تا ترک های ترکیه و از آفریقایی گرفته تا عرب، خلاصه چند دقیقه چرخی زدم و گفتم بپرسم چرا اینجا از همه ملیت ها جمع شده اند.از کرد های عراق پرسیدم که از سوئد آمده بودند، یکی از آنها گفت که ما از سوئد آمده ایم و گفتند چهار روز شما رو به پاریس می بریم و تنها یک بعدازظهر با ما در یک مراسم هستید و بعد آزاد هستید هرجا می خواهید بروید و رفت و برگشت و هتل و غذا و سایر امکانات از طرف ما.

سازمان میراث فرهنگی، و نزدیک به 116 میلیون تومان بدهی

شنیده شده پس از خروج روح الله احمدزاده از سازمان میراث فرهنگی، وی نزدیک به 116 میلیون تومان بدهی برای این سازمان به جا گذاشته است. بر اساس خبر رسیده به تابناک، روح الله احمدزاده کرمانی در زمان تصدی معاونت رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، برخی مدیران خود را در یکی از هتل آپارتمان های غرب تهران اسکان داده بوده که این بدهی مربوط به هزینه اجاره این منازل است. گفتنی است با وجود رابطه خوب مدیران سازمان میراث و کانون اتومبیلرانی، مسئولان هتل آپارتمان ارس [که متعلق به کانون اتومبیلرانی] است، به دنبال وصول مطالبات خود هستند.

اجرای استراتژی تخریبی "طرح سیل مطالبات" از دولت یازدهم

بعضی رسانه‌های خارجی درصدد اجرای استراتژی تخریبی "طرح سیل مطالبات" از دولت آینده هستند. این توطئه نرم قصد دارد با ارائه فهرست بلندبالایی از مطالبات و درخواست‌های فوری برای اجرا، دولت آینده را که در میان انبوهی از مشکلات و سوءمدیریت‌های سال‌های اخیر قرار دارد، در لاک دفاعی قرار داده و مردم را نسبت به انتخاب خود، دچار یاس و سرخوردگی کند. رادیو فردا وابسته به سازمان "سیا" مجری القای چنین توطئه‌ای شده است.

طرح جدید ماهواره‌ای برای نشر معارف اسلامی
شنیده شد که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص قطع برنامه‌های شبکه‌های ایرانی از ماهواره شرکت خدمات ماهواره‌ای اینتل‌ست گفت: اقدام شرکت خدمات ماهواره‌ای اینتل‌ست در جلوگیری از پخش شبکه‌های ایرانی از نظر قانونی توجیه ندارد. محمدحسن نامی تصریح کرد: قطع برنامه‌های پرس تی‌وی و العالم نشان می‌دهد که این شبکه‌ها در جذب مخاطب و انتقال مفاهیم و تاثیرگذاری موفق عمل کرده‌اند.
وی ادامه داد: اکنون ما نیز باید امکاناتی را به وجود آوردیم که محتوای این شبکه‌ها به دست علاقه‌مندان آشنایی با معارف اسلام و جمهوری اسلامی ایران برسد و در این رابطه طرح‌های جدید ماهواره‌ای در دستور کار است که زمینه انتشار معارف جمهوری اسلامی ایران را بی‌نیاز از خارجی‌ها فراهم می‌کند.
تکذیب خبر درگذشت مداح معروف
فارس: محمد مهدی انسانی گفت: خبر در گذشت پدرم دروغ محض است و وی دیروز بنا به سنت 40 ساله با حضور در حسینیه صنف لباس فروش تهران به مدیحه سرایی در جلسه هفتگی این هیأت پرداخت. دیروز پیامک ها به طور گسترده در بین دوستداران اهل بیت (ع) رد و بدل شد که از درگذشت مداح و شاعر پیشکسوت اهل بیت استاد علی انسانی خبر می داد.
سر زدن به والدین اجباری شد
شنیده شد که شهروندان چینی با یک قانون جدید رسما موظف شده‌اند که به والدین خود سر بزنند. تخطی از این قانون می‌تواند به جریمه و حبس منجر شود. فرارو نوشت؛ قانون «حقوق سالخوردگان» از روز دوشنبه اول ژوئیه در چین اعمال می‌شود و ‌قرار است با مشکل رو به فزونی تنهایی و انزوای سالخوردگان در چین برخورد کند. قانون جدید می‌گوید شهروندان بزرگسال باید به «نیازهای معنوی» والدین خود توجه کنند و «هرگز به آنان کم‌توجهی نکنند».

ممنوعیت ارائه یافته‌های پرونده آمیا به کنگره آمریکا
شنیده شد که مسئول رسیدگی به پرونده آمیا از ارائه یافته‌های مربوط به این پرونده به کنگره آمریکا منع شد. پایگاه اینترنتی «بونیس آنیس هرالد» گزارش داد: آلبرتو نیسمان، دادستان مسئول رسیدگی به پرونده آمیا از فرصت افشای یافته‌هاش در این خصوص که در آن ایران را به انجام این حمله در آرژانتین متهم می‌کند، به کنگره آمریکا منع شد.
الخانورا گیلزکاربو، دادستان کل آرژانتین یک بار دیگر از صدور مجوز دادستانی در این باره خودداری و اعلام کرد که نیسمان اجازه ارائه نتایج تحققات مربوطه به کنگره آمریکا را ندارد. نیسمان مدعی است که ایران در برخی کشورهای منطقه از طریق مراکز اطلاعاتی نفوذ کرده است. در انفجار مرکز یهودیان در آرژانتین در سال 1994 حدود 300 تن زخمی و 85 تن کشته شدند. ایران هرگونه ارتباط با این انفجارها را تکذیب کرده است.

استاندار تهران راهی بیمارستان شد
شنیده شد که استاندار تهران به دلیل شکستگی دست راهی اتاق عمل جراحی شد. مهرنوشت؛ مرتضی تمدن در حاشیه برنامه های بازدید خود از طرح های در حال اجرای پایتخت دچار حادثه شکستگی دست شد. بعد از این حادثه او را به بیمارستان پارسیان منتقل کردند و پزشکان تشخیص دادند مچ دست استاندار شکسته و نیاز به عمل جراحی دارد. هم اکنون عمل با موفقیت به پایان رسیده و به اصرار استاندار وی را مرخص کردند.

وضعیت حضور قالیباف در کابینه روحانی
شنیده شد که نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر محمد باقرقالیباف در کابینه آقای روحانی باشد یکی از بهترین یاران و یکی از نیروهایی خواهد بود که می‌تواند روی او حساب کند و به کمک هم می‌توانند بخشی از مشکلات کشور را حل و فصل کنند. حسین مظفر در خصوص انتشار اخباری مبنی بر اینکه محمدباقر قالیباف به عنوان یکی از وزرای دولت روحانی معرفی خواهد شد، گفت: بنده اطلاع دقیقی در این زمینه ندارم و فکر می‌کنم این حرف‌ها گمانه‌زنی باشد. وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد استفاده از آقای قالیباف و امثال وی که توانمندی بسیار خوبی در عرصه مسائل اجرایی دارند می‌تواند یکی از نقاط قوت دولت آقای روحانی باشد.

ادعای ضد ایرانی رویترز
یک خبرگزاری انگلیسی مدعی شده که ایران مقادیر زیادی اکسید آلومینیوم تصفیه شده از کشورهای اروپایی چون آلمان و فرانسه برای تولید قطعات موشکی و زرهی خریداری کرده است. فارس به نقل از رویترز نوشت؛ این خبرگزاری در گزارشی مدعی شد: که ایران سنگ معدن اکسید آلومینیوم که تا حد بسیار زیادی تصفیه شده را از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و فرانسه وارد می‌کند که این اکسید آلومینیوم برای ساخت قطعات زرهی و موشکی قابل استفاده است. رویترز ادامه داد علیرغم تحریم‌های زیادی که علیه برنامه هسته‌ای ایران تحمیل شده، سنگ معدن تصفیه شده از لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا حذف شد.

کشتی‌های چینی ایران را ترک کردند
شنیده شد که دو شرکت کشتیرانی چینی اعلام کردند که به دلیل تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه برنامه هسته‌ای ایران، دیگر با ایران همکاری نمی‌کنند. آفتاب نوشت؛ شرکت خطوط کشتیرانی چین (CSCL) و شرکت کشتیرانی(COSCO)چینی اعلام کردند که همکاری‌های خود با ایران را متوقف کرده‌اند. رویترز می‌نویسد در تاریخ 27 ژوئن(6 تیر 1392) شرکت کشتیرانی چین (CSCL) به یکی از گروه‌های حامی تحریم ایران در آمریکا(گروه متحد در برابر ایران هسته‌ای = UANI) نامه‌ای نوشته و تاکید کرده که از تاریخ اول ژوئیه (10 تیر) دیگر با ایران همکاری نخواهد کرد.

ییشنهاد وزیر آموزش و پرورش درباره کشته شدگان راهیان نور
حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش با ارسال نامه ای به مسئولان ارشد دولتی پیشنهاد کرده موضوع احراز شهادت و مراتب جانبازی برای حادثه دیدگان در کاروان های راهیان نور مورد تصویب دولت قرار بگیرد که این پیشنهاد فعلا توسط کارشناسان نهاد ریاست جمهوری به دلیل آنکه اطلاق عنوان شهید یا جانباز منوط به مدخلیت یکی از عوامل دشمن و یا وجود تهدیدی ملی یا ماموریت های خاص است، رد شده است.

گلایه نهادهای نظارتی از یک ارتباط عجیب در توزیع دارو
بر اساس بررسی های تعدادی از نهادهای نظارتی که از طریق اخذ گزارش از دانشگاه های علوم پزشکی و داروخانه ها تهیه شده، تعدادی از شرکت های دارویی به بهانه های مختلف از توزیع داروهای مورد نیاز مردم خودداری کرده و همان داروها، مدتی بعد از طریق برخی ابلاغیه ها افزایش قیمت پیدا می کنند که این ارتباط عجیب، باید مورد بررسی و پیگیری دقیق قرار گیرد.


آمدنم در کابینه گمانه‌زنی است
حجت‌الاسلام مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز درخصوص احتمال انتصاب وی به عنوان وزیر کشور گفت: همانگونه که رئیس‌جمهور منتخب نیز در سخنرانی خود تاکید کرد، این مطالب گمانه‌زنی‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای است و در این مورد صحبتی ندارم.به گزارش تسنیم،وی افزود: هیچ صحبتی در این مورد از جانب کسی نشنیده‌ام و پاسخ به این سوال را رئیس‌جمهور محترم داد.

مراحل واگذاری دولت
حجت‌الاسلام و المسلمین میرتاج‌الدینی در حاشیه مراسم بزرگداشت علامه شیخ حسن شحاته در مسجد ارگ تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره مراحل واگذاری و انتقال دولت به رئیس‌جمهور منتخب، گفت: دولت در مراحل واگذاری و انتقال دولت یکسری اقداماتی را شروع کرده و در همه مراحل انتقال دولت کمک خواهد کرد.
به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آقای احمدی‌نژاد گفته در تحویل دادن دولت یکسری ناگفته‌ها دارد، آیا شما از این ناگفته‌ها اطلاع دارید، تصریح کرد: این حرف‌ها مربوط به تحویل دادن دولت نیست. رئیس‌جمهور همیشه با مردم سخن گفته و این بار نیز گزارش عملکرد خواهد داشت و از این حاشیه‌سازی‌هایی که رسانه‌ها می‌خواهند انجام دهند به دور است. وی در پاسخ به این سوال که اگر بخواهید از دولت انتقاد کنید چه خواهید گفت، بیان داشت: تغییر مدیریت‌ها در دولت زیاد بوده که این امر دو طرفه بوده چراکه برخی مدیران باوفا نبودند و از طرف دولت هم تغییرات زیادی انجام شد.

پیشنهاد رحیمی به دولت یازدهم
به گزارش مهر، محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور با تشریح مهم‌ترین مزیت‌ها و برگ برنده‌های ایران برای توسعه صنایع پتروشیمی تاکید کرد: دولت یازدهم راه و روش دولت دهم را برای توسعه صنعتی و اقتصادی کشور ادامه دهد.

ادعای فیگارو درباره سفر مخفی حسن روحانی به فرانسه
«
ژُرژ مالبرونو» در نشریه فیگارو مدعی شده است: فرانسه، سال‌های متمادی سعی داشته تا نقش میانجی را برای جمهوری اسلامی و غرب ایفا نماید و این تلاش حتی در آغاز دوران ریاست‌جمهوری سارکوزی به درخواست ایران ادامه یافت.فیگارو در ادامه تاکید می‌کند که فرانسه حسن روحانی را به خوبی می‌شناسد.به گزارش انتخاب بنابر ادعای این نشریه فرانسوی، وی در سال 2005 در یک ماموریت مخفیانه، در حالی‌که مسئولیت مذاکرات پرونده هسته‌ای را برعهده داشت با ژاک شیراک در کاخ الیزه (کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه) دیدار کرد.این روزنامه اشاره‌ای به جزئیات این دیدار نکرده است.

روایت برکناری یک وزیر
پرویز کاظمی درخصوص اینکه چه شد از کابینه دولت نهم خارج شد گفت:با توجه به اینکه به مجلس معرفی شدم و با ۱۸۰ رای از فیلتر خانه ملت بیرون آمدم و احمدی‌نژاد هم گفته بود «خدا کاظمی را به من معرفی کرده است»، من خواستم این نعمت را حفظ کنم، اما رئیس دولت این نعمتی که خدا به او داده بود را پس داد.به گزارش دانا،وی گفت: احمدی‌نژاد به من گفت که ما نمی‌توانیم با هم کار کنیم که بنده نیز گفتم من همچنین احساسی دارم و همین امر باعث شد من استعفایم را بنویسم. با توجه به شخصیت احمدی‌نژاد که به‌دنبال استراتژی ژنرال- سرباز می‌گشت، آینده را خطرناک دیدم. ما قصد خدمت داشتیم نه کشیدن ذلت و خوشحال هستم به عنوان اولین نفر تشخیص دادم و از کابینه دولت بیرون آمدم

تحلیل روزنامه صهیونیست از مواضع روحانی؛
فارس: روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی اذعان کرده است که مواضع اتخاذ شده توسط رئیس‌جمهور منتخب ایران نشان‌دهنده ایجاد فرصت هسته‌ای برای غرب نیست..

دورخیز مدیران احمدی نژاد برای حضور در دولت روحانی
جمع گسترده ای از مدیران اقتصادی فعلی دولت احمدی نژاد با لابی و حضور در محل استقرار رئیس جمهور منتخب و دیدارهای متعدد تلاش دارند در دولت یازدهم جایگاهی برای خود دست وپا کنند.به گزارش آخرین برخی از مدیران اقتصادی دولت دهم و نهم که در حال حاضر نیز مسئولیت‌های مهمی در حوزه اقتصادی دولت دارند با ارتباط و برقراری لابی‌های گسترده و حتی حضور مستمر در محل استقرار رئیس جمهور منتخب تلاش دارند موقعیت خود را در دولت دکتر روحانی تثبیت کرده یا در بخش‌های دیگر کشور مسئولیت دیگری را برای خود دست و پا نمایند.
در این میان حضور مستمر و روزانه دهها مدیر از سازمان‌هایی چون گمرک و سازمان بنادر و وزارت اقتصاد بیش از سایر بخش‌های اقتصادی دولت به چشم می‌خورد که دیدارهای متعددی را با اعضای همراه رئیس جمهور منتخب در محل استقرار و فعالیت آنها داشته و دارند. نکته جالب اینکه برخی از این افراد در حالی تلاش دارند در ترکیب نیروهای اقتصادی دولت قرار گیرند که از حامیان سرسخت برنامه‌ها و اقدامات اقتصادی دولت به شمار می‌روند که این تغییر موضع ناگهانی در آستانه جابجایی دولت محل تامل است.

توصیه سردار فضلی به مدعیان تقلب؛
فارس: سردار علی فضلی، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: کسانی که ادعای بی‌جای تقلب را عنوان کردند و به فرآیند انتخابات تشکیک وارد کردند و در بین مردم ایران شبهه ایجاد کردند، امروز باید بیایند و از مردم و نظام عذرخواهی کنن

ادامه جنگ در سوریه و افزایش بی رویه معظلات اخلاقی
ادامه جنگ در سوریه، مشکلات اخلاقی خانواده‌ها را افزایش داده است بطوری که با افزایش پدیده تجاوز جنسی به دختران سوری در اردوگاه‌های آوارگان، بسیاری از خانواده‌ها دختران خود را در سنین بسیار پایین وادار به ازدواج می‌کنند. به گزارش سی. ان. ان، مادر یک دختر 13 ساله که او را به ازدواج یک جوان 19 ساله درآورده، در توضیح ازدواج دختر خود در این سن کم می‌گوید: به خدا قسم نمی‌توانستم شب‌ها بخوابم، بسیار نسبت به دخترانم نگران بودم. وی می‌افزاید: اگر هنوز در سوریه بودم، این کار را انجام نمی‌دادم.
خالد همسر نجوی نیز می‌گوید: تعداد زیادی از تجاوزهای به عنف در این مناطق صورت می‌گیرد. براساس ارزیابی‌های موجود تعداد ازدواج‌های دختران آواره سوری در سنین پایین 60 درصد افزایش پیدا کرده است، این موضوعی است که نه تنها در عرصه اجتماعی برای آنها آسیب‌ساز شده، بلکه در وضعیت بهداشتی آن‌ها نیز تأثیر منفی دارد، چرا که بسیاری از آنها هنگامی صاحب فرزند می‌شوند که هنوز توانایی جسمانی این کار را ندارند.

احمدی‌نژاد رکورددار دریافت تذکرشد؛
خانه ملت: گزارشها حاکی است نمایندگان مجلس در طول یک سالی که از عمر مجلس نهم گذشت جمعاً با ۴۹۴۳ تذکر به اعضای هیأت وزیران دولت‌ دهم بیشترین تذکر را به رئیس جمهور و کمترین تذکر را به وزیر اطلاعات داده‌اند.

مشایی: تشکیل بنیاد بهار از طرف ما نیست
مشاور رییس‌جمهور در حاشیه ورود رییس‌جمهور به فرودگاه مهرآباد تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره اینکه گفته می‌شود وی و احمدی‌نژاد به دنبال تشکیل «بنیاد بهار» هستند، گفت: تاکنون از طرف ما اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
وی با ابراز بی‌اطلاعی از تشکیل این بنیاد اظهار کرد: ممکن است کسانی بخواهند این کار را انجام دهند ولی از طرف ما چنین کاری انجام نشده است.

گنجی خاطرخواه گوگوش شده است؟

بر اساس گزارش وطن امروز، اکبر گنجی، روزنامه‌نگار فراری در مقاله‌ای که روز گذشته در یکی از سایت‌های اپوزیسیون منتشر شد به حمایت و چرب‌زبانی از فائقه آتشین پرداخت. به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، اکبر گنجی که به دلیل نوشتن مجموعه مقالات قرآن محمدی که در آن مدعی شده است «قرآن یک کلام بشری است» توسط آیت‌الله مکارم‌شیرازی مرتد اعلام شده است روز گذشته طی مقاله‌ای در خبرنامه گویا که وابسته به اپوزیسیون خارج از کشور است از گوگوش به عنوان بخشی از تاریخ معاصر ایران یاد کرده و در این باره گفت: «سال‌ها پیش یک جامعه‌شناس آمریکایی در مقاله‌ای به نقش «مدونا» در جنبش فمینیستی آمریکا پرداخته و نشان داده بود چه نقش مهمی در گسترش فمینیسم در آمریکا ایفا کرده است. این کار را با گوگوش هم می‌توان کرد و باید محققان به نقش او در این باره بنگرند. تا حدی که من می‌فهمم، گوگوش بخشی از تاریخ معاصر ایران است.

همه ما کودکی، نوجوانی، جوانی و بزرگی خود را با او طی کرده‌ایم. می‌دانم که از این سخن دلخور خواهد شد.» این روزنامه‌نگار با اشاره به نام گوگوش که به عنوان نماینده ایران در جوایز موسیقی جهان به فهرست بهترین خواننده زن و بهترین اجرای کنسرت اضافه و به رای گذاشته شده، گفت: «اینک نام «گوگوش» به عنوان نماینده ایران در جوایز موسیقی جهان به فهرست بهترین خواننده زن و بهترین اجرای کنسرت اضافه و به رای گذاشته شده است. حالا همه ما باید به او رأی دهیم. تحریم هر انتخاباتی موجه باشد، تحریم این انتخابات قطعا ناموجه و غیرمسؤولانه است!

گردشگری مفتی سعودی در لندن!؛
مشرق: محمد العریفی چهره سرشناس وهابیت در عربستان سعودی که در چند ماه اخیر با فتواهای متعدد خود درباره جهاد نکاح در سوریه، علاوه بر جنجال آفرینی، موجب مورد تمسخر قرار گرفتن خود شده است، برای گذراندن تعطیلات تابستانی به لندن سفر کرده است.
عقبگرد کشورهای جهان در زمینه دستیابی به آرمان‌های توسعه هزاره
*
گزارش سازمان ملل درباره میزان پیشرفت کشورهای جهان در زمینه آرمان‌های توسعه هزاره، نشان می‌دهد بسیاری از کشورها از اهداف تعیین شده عقب هستند. سران کشورهای جهان از تقریباً تمامی کشورها که در سال 2000 میلادی در اجلاس مجمع عمومی با عنوان اجلاس هزاره شرکت کرده بودند، اعلامیه هزاره ملل متحد را به تصویب رساندند، سندی که 8 آرمان بلند پروازانه از آن برگرفته شد.
سال 2015 میلادی به عنوان سال هدف برای دستیابی به این آرمان‌های توسعه هزاره در نظر گرفته شد که عبارت بودند از ریشه کنی گرسنگی و فقر شدید، محقق ساختن آموزش ابتدایی همگانی، ارتقای برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان، کاهش میزان مرگ و میر کودکان، بهبود بهداشت مادران، جلوگیری از گسترش بیماری ایدز، مالاریا و سایر بیماری‌ها، حصول اطمینان از پایداری محیط زیست و ایجاد مشارکتی جهان برای توسعه.
گزارش توسعه انسانی سال جاری نشان می‌دهد کشورها در دستیابی به آن‌ها عقب هستند و این موارد نیاز به توجه فوری دارند. این اهداف عبارتند از بهبود بهداشت مادران، محقق ساختن آموزش ابتدایی همگانی، گسترش دسترسی به سرویس‌های بهداشتی و برابری جنسیتی

اعتدال گرایی یعنی اصلاحات ؛
خبرآنلاین: رسول منتجب نیا فعال سیاسی گفت: اعتدالگرایی یعنی اصلاحات و اصلاحات هم یعنی اعتدالگرایی. همان‌طور که اگر اصولگرایی واقعی را بررسی کنیم، یعنی اصلاحات و اصلاحات واقعی یعنی اصولگرایی. مفهوم این سه واژه اعتدالگرایی و اصلاحات و اصولگرایی در یک معنا درهم تنیده شده و لازم و ملزوم هم هستند و به معنای دقیق‌تر هر سه واژه یک مفهوم را می‌رسانند.

درخواست علیرضا حیدری از سارق محترم!!

دارنده شش مدال کشتی المپیک و جهان از سارق اموالش درخواست کرد که دست کم مدارکش را برای او پس بفرستد.
دوشنبه یک دزد به ماشین علیرضا حیدری زد و با شکستن شیشه ماشین او، پول، موبایل و مدارک او را با خود برد. حیدری در این زمینه به ایسنا، گفت: متاسفانه دیروز در خیابان نیاوران یک دزد با شکستن شیشه ماشینم همه مدارک و پول‌هایم را برده است. من از خیر پول‌ها و موبایل خود می‌گذرم و می گویم نوش جانش باشد. اما از او می‌خواهم که مدارک، اسناد و شناسنامه‌ام را برای من پس بفرستد.
حیدری همچنین گفت: از این سارق محترم می‌خواهم که از چیزی نترسد! معرفت به خرج دهد و با انداختن مدارک به صندوق پست یا ارسال آن به کلانتری نیاوران،‌ این مدارک را که به درد او هم نمی‌خورد اما برای من مهم است به من باز گرداند.

پیشنهاد سعید حجاریان به سیدمحمد خاتمی

سعید حجاریان در سرمقاله روزنامه شرق با بزرگداشت نلسون ماندلا رئیس جمهور سایق افریقای جنوبی نوشت:

او در دوران مبارزه آنقدر با نفسش جهاد کرده بود که بتواند دشمنان را ببخشد و حتی از توانایی‌های آنان در دولت خود استفاده کند. به همین لحاظ من او را یک عارف واصل می‌دانم که آنقدر روح خود را صیقلی کرده بود که می‌توانست به منزل تجلیه برسد. هنگامی که به ایران سفر می‌کرد وزارت خارجه ما که می‌خواست طبق پروتکل عمل کند، معاون خود را برای استقبال از پیرمرد به فرودگاه فرستاد (چون ماندلا آن موقع دیگر رییس‌جمهور نبود) اما وی آنقدر بلندنظر بود که این امور را به چیزی نگیرد، اما وقتی از ایران به ترکیه رفت، رییس‌جمهور آن کشور در پاویون به استقبال او شتافت و هکذا در هر سفری که می‌رفت، بالاترین مقامات با آغوش باز از وی استقبال می‌کردند.

گمان دارم که وظیفه شورای شهر تهران است که برای نکوداشت نام این رادمرد راه آزادی، دست به کار شده و مکانی را به اسم وی به ثبت برساند و همچنین از آقای خاتمی درخواست می‌کنم خود را برای سفر به آفریقای‌جنوبی و شرکت در مراسم بزرگداشت ماندلا آماده کند.

بهار مشایی را باد برده است

روزنامه اعتماد نوشت: بهار مشایی با پایان دولت احمدی‌نژاد خزان می‌شود.نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جریان بهار مد نظر مشایی، جریان تاثیرگذاری نبوده که بخواهد تداوم داشته باشد،گفت: بهار مشایی با پایان دولت احمدی‌نژاد خزان می‌شود. منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به اظهارات اسفندیار رحیم مشایی درباره ادامه‌دار بودن جریان بهار، گفت: بهار از فصل‌های سال است اما جریانی که مشایی از آن سخن می‌گوید وجود خارجی ندارد، جریان بهار جریان تاثیر‌گذاری در کشور نبوده که بخواهد تداوم داشته باشد، آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت، مردم دیگر به جریانات نامحرم اجازه نمی‌دهند که براوضاع کشور حاکم شوند و قطعا این جریان تداومی ندارد.

https://shoma-weekly.ir/S567X4