گفته می‌شود که...

پروژه جدید بی بی سی در ایران/ سنگ تمام مرتضوی برای مشایی/ بلوتوث دردسرساز برای یک فوتبالیست یک هنرپیشه ؟!/ آلوده‌ترین منطقه پایتخت کجاست؟/ عیادت مسئولان و سیاسیون از محمدعلی نجفی/ احضار شمقدری، جیرانی و موسوی به دادسرا/ عربستان زره پوش آلمانی سفارش داده است و...

روزنامه بهار با مشارکت مالی یک نامزد احتمالی انتخابات 92 منتشر شد
با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری 92 «روزنامه بهار» با مشارکت مالی یک نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم منتشر شد.برپایه این خبر این نامزد احتمالی یکی از گزینه‌های مطرح مورد حمایت‌ خاتمی برای انتخابات 92 است.ناگفته نماند که موسوی‌خوئینی‌ها نیز یکی از مخالفان سرسخت کاندیداتوری این گزینه احتمالی، از سوی اصلاح‌طلبان است.پیش از این و با نزدیک شدن به انتخابات 92 اصلاح‌طلبان نشریات مختلفی اعم از ماهنامه، هفته‌نامه و روزنامه تاسیس کرده بودند و انتشار این روزنامه نیز در راستای سایر روزنامه‌های زنجیره‌ای این جریان سیاسی است.

اعتراض جدید خاتمی
محمد خاتمی نسبت به نقل برخی سخنان تند و افراطی به نقل از وی در برخی رسانه ها شدیدا اعتراض کرده است. به گزارش مشرق وی در نامه نگاری هایی اعلام کرده تمام حرف ها و مواضع من مشخص است اما عده ای تندرو در صددند نگذارند جریان اصلاحات به داخل نظام بازگردد.

پروژه جدید بی بی سی در ایران
به گزارش مشرق نیوز شبکه بی بی سی در صدد است شبکه ای از هنرمندان را در داخل کشور ساماندهی کند تا در برهه هایی چون انتخابات آنها را به میدان آورد. مسئولان این شبکه اخیرا قراردادی به مبلغ 150 میلیون دلار با یک پیکر تراش داخل کشور منعقد کرده اند تا وی تندیسی از وضعیت نابسامان اقتصادی کشور را برای آنان بسازد.
گفتنی است پیشتر نیز برخی از عوامل بی بی سی در تهران دستگیر شده بودند. نقش شبکه بی بی سی فارسی در آشوب های خیابانی سال 88 بسیار ویژه بود و این شبکه در واقع به اتاق فرمان آشوب گران تبدیل شده بود.

بلوتوث دردسرساز برای یک فوتبالیست یک هنرپیشه ؟!
یکی از فوتبالیست های معروف تیم پایتخت که همواره ارتباط خود را با یک هنرپیشه انکار می کرد این روزها به دردسر افتاده است.یکی از هم تیمی های این بازیکن ادعا کرده بلوتوثی از این بازیکن به همراه این هنرپیشه وجود دارد که این دو در یکی از رستوران های دربند نشسته و مشغول گپ زدن و خوردن غذا و تنقلات هستند.این فرد مدعی است که بلوتوث این بازیکن حتی به مدیرعامل باشگاه هم رسیده تا او در این زمینه تصمیم نهایی را بگیرد. البته در حال حاضر شایعه انتشار این بلوتوث به گوش رسیده و فقط برخی از هم تیم های او چنین ادعایی را مطرح می کنند و در صورت وجود همچین بلوتوثی، مشخص خواهد شد که چقدر این شایعه صحت دارد.

بازداشت تیم نظرسنجی یک سفارت اروپایی در تهران!
سفارتخانه یک کشور اروپایی در تهران یک تیم را برای نظرسنجی در مورد انتخابات ریاست جمهوری در تهران فعال کرده بود.شنیده شده که چندی پیش سفارتخانه یک کشور اروپایی در تهران یک تیم را برای نظرسنجی در مورد انتخابات ریاست جمهوری در تهران فعال کرده بود. به گزارش حدیدنیوز این تیم از ۲۵۰۰ نفر، نظرسنجی می‌گیرد که توسط عوامل مربوطه بازداشت می‌شوند. گفته می‌شود نتیجه این نظرسنجی در تهران به ترتیب به شرح زیر بوده است: قالیباف، ولایتی، عارف، نجفی، حداد، گزینه دولت.

تلاش اصلاح‌طلبان برای اسلامی کردن پروژه وفاق ملی
سایت محدوده نوشت: اصلاح‌طلبان قصد دارند در یک برنامه جامع، طرح وفاق ملی را به عنوان یک طرح دینی برخاسته از آیات قرآن و کلام ائمه(ع) معرفی کنند. رسانه‌های اصلاح‌طلب قصد دارند تا روزهای نزدیک به انتخابات نسبت به عادی سازی پروژه وفاق ملی تبلیغات گسترده‌ای را پی‌ریزی کنند.

مهدی هاشمی هیچ‌گاه «حلقه اول» نداشته است
علیزاده طباطبایی وکیل مهدی هاشمی گفت: ما در جریان دستگیری حلقه اول تیم مهدی هاشمی نبوده و نیستیم و قوه قضائیه نیز این افراد را مرتبط با مهدی هاشمی ندانسته است. محمود علیزاده طباطبایی در گفت‌و‌گو با ایلنا اظهار کرد: بر اساس پیگیری‌هایی که من تاکنون داشته‌ام اصلا معلوم نیست افراد بازداشت شده که منسوب به حلقه اول مهدی هاشمی هستند، شامل چه افرادی می‌شوند. حتی قوه قضائیه نیز این افراد را مرتبط با مهدی هاشمی ندانسته است.

رهبر القاعده در عراق دستگیر شد
"سمیر الشویلی" مشاور رسانه ای دستگاه مبارزه با تروریسم در عراق در مصاحبه ای مطبوعاتی اعلام کرد، گروهی از نیروهای ویژه این دستگاه توانستند پس از عملیاتی 2 ماهه، امروز "ابوبکر البغدادی" رهبر گروه تروریستی القاعده در عراق را دستگیر کنند.
سایت "براثا" به نقل از الشویلی تأکید کرد: پس از این عملیات دستگیری، همه ارتباطات محرمانه القاعده در عراق کشف شد؛ و دستگاه مبارزه با ترویسم توانست فهرستهایی را از اسامی مستعار و واقعی اعضای القاعده ، و محل حضور و فعالیت آنها در عراق را کشف کند.
    
کیم جونگ اون جذاب ترین مرد سال 2012
روزنامه حزب کمونیست حاکم در کره شمالی نوشته است که کیم جونگ اون، رهبر این کشور، به عنوان "جذاب ترین" مرد سال 2012 انتخاب شده است. منبع این خبر، گزارش طنزآمیز یک مجله طنز آمریکایی با نام The Onion است اما روزنامه حزب کمونیست اشاره ای به این که این خبر طنز آمیز و برای مسخره کردن رهبر کره شمالی منتشر شده، نکرده است. روزنامه "ملت" وابسته به حزب کمونیست حاکم در کره شمالی، خبر طنز روزنامه آمریکایی را به طور کامل و به شکلی جدی باز نشر کرده است. در این خبر نوشته شده است: "صورت گرد او که زیبایی سحر آمیزی دارد، جادوی یک نوجوان، هیکل تنومند او این ستاره پیونگ یانگ را به آرزوی همه زنان تبدیل کرده است." روزنامه حزب کمونیست کره شمالی، این خبر را به دو زبان انگلیسی و چینی در میان اخبار خارجی منتشر کرده و 55 عکس از کیم جونگ اون همراه آن چاپ گرده است.

آلوده‌ترین منطقه پایتخت کجاست؟
یوسف رشیدی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در مورد وضعیت آلودگی هوا گفت: غلظت آلودگی در منطقه ۲۲ تهران و نیز مناطق اقدسیه و تهرانسر بیشتر از سایر مناطق است و در مجموع میزان آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در تمامی ایستگاه های کنترل کیفیت هوای تهران، در شرایط ناسالم قرار دارد.

وضعیت مشایی در انتخابات به روایت وزیر سابق
وزیر سابق احمدی نژاد معتقد است که غلامحسین الهام کاندیدای ریاست جمهوری نخواهد شد.وی همچنین افزود : اما بنده تغییر آقای تقی پور در وزارت ارتباطات را کار صحیحی نمیدانم و من معتقدم حتی ادغام دستگاه های قبلی هم کار نادرستی بود زیرا از یک طرف طرح هدمندی یارانه ها در حال اجراست و از سوی دیگر ما با مشکلاتی چون تورم بیکاری و مفاسد اقتصادی که موجب انقباضی کار کردند بانک ها شده است مواجه هستیم بنا بر این در این شرایط وارد کردن یک شوک دیگر با تغییرات جدید کار صحیحی نیست .میرکاظمی تغییرات جدید دولت را بی تدبیر خواند و تاکید کرد : نباید اصرار داشت همه کار ها به یک باره انجام شود بلکه برای حل مشکلات باید با صبر و تحمل اقدام کرد .وی درباره شائبه انتخاباتی بودن تغییرات جدید در دولت و بحث کاندیداتوری رحیم مشایی نیز گفت : اگر کسی باشد که امید به رای آوری داشته باشد این موضوع درست است البته بنده اطلاعی از کاندیداتوری رحیم مشایی ندارم اما معتقدم ایشان نباید به رای آوری امیدی داشته باشد .
نماینده مردم تهران کاندیداتوری الهام را نیز از سوی دولت بعید دانشت و تصریح کرد : ما معمولاً با ملاقات هایی که با آقای الهام داریم ایشان مطرح نکرده اند که قصد کاندیداتوری در انتخابات را داشته باشد از این روز بنده نیز نامزدی آقای الهام را بعید میدانم مگر آن که اخیرا تصمیم جدیدی اتخاذ کرده باشند

رفتن مشایی عادی است!
شنیده شد که مدیرکل سیاسی- امنیتی دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که آیا این تغییرات با فعالیت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری آینده ارتباط دارد، گفت: هرکس هرطور می‌خواهد می‌تواند جابه‌جایی‌ها در دفتر رئیس‌جمهور و رفتن آقای مشایی را تفسیر کند. مجید امیدی‌شهرکی درباره تغییر رئیس دفتر احمدی‌نژاد گفت: جابه‌جایی آقای مشایی امری عادی است. وی افزود: این جابه‌جایی در حیطه وظایف قانونی رئیس‌جمهور است و مانند جابه‌جایی‌های قبلی است و مسأله‌ای غیرعادی نیست.

عیادت مسئولان و سیاسیون از محمدعلی نجفی
شنیده شد که روز گذشته محمدباقر قالیباف شهردار تهران با حضور در بیمارستان قلب شهیدرجایی از محمدعلی نجفی- عضو شورای شهر تهران وزیر پیشین آموزش و پرورش- عیادت کرد. علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه نیز صبح دیروز به عیادت نجفی در بیمارستان قلب شهیدرجایی رفت. محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور در دولت خاتمی، کمال خرازی وزیر پیشین امورخارجه، احمد مسجدجامعی، معصومه ابتکار، حبیب کاشانی و علیرضا دبیر به نمایندگی از شورای شهر تهران، محسن الویری شهردار سابق تهران، محمد‌هاشمی رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن‌ هاشمی مدیرعامل پیشین متروی تهران، محمدرضا خاتمی و علی خاتمی از جمله دیگر عیادت‌کنندگان نجفی در بیمارستان بودند.
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین نورالهیان، حسین کمالی، عطریانفر و ایرج فاضل نیز صبح دیروز از این عضو شورای شهر تهران عیادت کردند و سیدمحمد خاتمی نیز در تماسی تلفنی وضعیت جسمی نجفی را پیگیری و ضمن آرزوی سلامتی، از روند معالجه وی کسب اطلاع کرد.

تفال به حافظ برای رسیدن آقای وزیر
شنیده شد که همایش «ثروت ملی توسعه پایدار» که صبح یکشنبه برگزار شد با حاشیه‌هایی همراه بود. مهدی غضنفری وزیر صنعت معدن و تجارت به‌دلیل تغییر زمان سخنرانی مهمانان با کمی تأخیر وارد سالن شد که قبل از ورود وی مجری برنامه گفت تا آقای وزیر برسند تفألی به حافظ بزنیم و پس از خواندن شعری از حافظ وزیر آمد. البته تأخیر آقای وزیر کمی طول کشید به‌طوری که مجری خطاب به مهمانان گفت شاید تا آمدن وی تمام دیوان حافظ را بخوانیم.غضنفری هم مجری را بی‌نصیب نگذاشت و در ابتدای سخنرانی‌اش گفت از مجری تشکر می‌کنم که چراغ جلسه را روشن کرد.

دیدار جبهه اصلاحات با سیدحسن خمینی
شنیده شد که جبهه اصلاح‌طلبان احتمالاً پنجشنبه این هفته با سیدحسن خمینی دیدار خواهند کرد. گفته می‌شود این دیدار در دو هفته اخیر به‌دلیل فرارسیدن ایام عاشورای حسینی و سفر سیدحسن خمینی به رفسنجان صورت نگرفته است. فارس نوشت؛ احزاب 18‌گانه اصلاح‌طلب اخیراً و با نزدیک شدن به انتخابات با ‌هاشمی‌رفسنجانی و خاتمی دیدار داشته‌اند.

احضار شمقدری، جیرانی و موسوی به دادسرا
شنیده شد که کارگردان و تهیه‌کننده «من مادر هستم» و رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد اسلامی به دادسرای کارکنان دولت احضار شدند. مهر نوشت؛ همزمان با اعتراضات علیه این فیلم و طرح شکایتی جمعی از مخالفان اکران این فیلم در
دادستانی تهران،پرونده‌ای در شعبه نهم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت تشکیل شد. بازپرس پرونده نیز پس از بررسی شکایت، جواد شمقدری- رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد اسلامی-فریدون جیرانی کارگردان فیلم و غلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم را برای توضیحات به دادسرا احضار کرد.
  به‌زودی این سه نفر باید جهت پاسخ به اتهامات مطرح شده در دادسراحاضر شوند. بر اساس این گزارش، هفتم آذر امسال مخالفان اکران این فیلم اعلام کردند، با استناد به ماده 639 قانون مجازات اسلامی از جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد اسلامی به عنوان مسئول ارائه مجوز به4 فیلم «برف روی کاج‌ها»، «پل چوبی»، «من مادر هستم»و «من همسرش هستم» و نمایش عمومی آن در سینماهای کشور به دادستان تهران شکایت می‌کنند.

تکذیب به کما رفتن آیت‌الله مجتبی تهرانی
شنیده شد که با وخامت حال عمومی آیت‌الله مجتبی تهرانی، آیت‌الله جاودان از اساتید اخلاق برای شفای این مرجع تقلید مراسم ختم صلوات برگزار کرد. آیت‌الله مجتبی تهرانی از شاگردان امام خمینی است که جلسات اخلاق وی به‌طور مداوم در مدرسه علمیه نور برگزار می‌شود. چندی است که کهولت سن آیت‌الله تهرانی موجب شده تا این استاد برجسته نتواند کلاس درس خود را به‌طور منظم تشکیل دهد. شب چهارم محرم نیز جلسات این استاد اخلاق تعطیل و حال عمومی وی نامناسب گزارش شد.
 پس از گذشت دو هفته از این خبر، دیروز برخی سایت‌ها از وخامت حال آیت‌‌الله تهرانی و به کما رفتن وی خبر دادند که حجت‌الاسلام حسین تهرانی (فرزند آیت‌الله مجتبی تهرانی) آن را تکذیب کرد.

هر سه نفر، یکی هستند
باشگاه خبرنگاران: حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: تغییر و جابه‌جایی‌های ایجاد شده در بدنه دولت در راستای کاهش حساسیت‌ها نسبت به دولت صورت گرفته است چرا که میان این سه نفر (موسوی، ملک‌زاده و مشایی) از نظر خط فکری هیچ تفاوتی وجود ندارد.
انسان کامل از نظر احمدی‌نژاد
مهر: جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی، نامزد مطلوب ریاست جمهوری را از نظر احمدی نژاد، مشایی خواند و گفت: به نظر می‌رسد که تعبیر انسان کامل که احمدی‌نژاد در سخنرانی هایش به آن اشاره می‌کند مشایی است.
این، ظاهر کار است
اعتدال: حدادعادل در مراسم روز دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: پست آقای مشایی در جنبش عدم تعهد که یک کار بین‌المللی محسوب می‌شود، ظاهر کار است و البته این‌که نیت دیگری هست یا نه باید منتظر بمانیم.

سنگ تمام مرتضوی برای مشایی
اعتدال: روزنامه خورشید که متعلق به سازمان تامین اجتماعی است دیروز بعد از حکم ریاست دبیر خانه جنبش عدم تعهد برای مشایی، تصویر صفحه اول خود را به مشایی اختصاص داد و تیتر زد: آن مرد آمد.

توهم قهرمان بودننسرین ستوده
رسانه‌های ضدانقلاب با پوشش گسترده اخبار مربوط به اعتصاب غذای «نسرین ستوده» تلاش می‌کنند تا با فراهم کردن زمینه «توهم قهرمان بودن» عملاً با تشویق ستوده به ادامه وضعیت فعلی، شرایط سوء‌استفاده رسانه‌ای از این موضوع را فراهم کنند. از مهم‌ترین نکات جالب توجه این پرونده، تلاش فراوان خندان – همسر نسرین ستوده- برای جریان‌سازی علیه نظام است. «ویکتوریا نولند» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که کشورش رکورددار تعداد زندانیان در جهان است، از مقامات کشورمان خواسته تا فوراً نسرین ستوده را که جرمش در دادگاه قانونی ثابت شده، آزاد کند!

دفتر رئیس جمهور، تکذیب کرد
خبرآنلاین: مرکز روابط عمومی دفتر رئیس جمهور بدنبال انتشار سخنان دکتر احمدی نژاد در همایش قوه مجریه در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران، با انتشار تکذیبیه‌ای اینگونه رسانه‌ها را به صداقت و پرهیز از جوسازی‌های کاذب دعوت کرد. این در حالی است که سخنان رئیس جمهور را رسانه های متعددی منتشر کرده اند و مشخص نیست دفتر رئیس جمهور کدام بخش از اظهارات وی را تکذیب کرده است.

کمیسیون فرهنگی مبهوت شد
عصر ایران: بیژن نوباوه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم درباره تغییرات اخیر در کابینه گفت: واقعاً نمی‌دانیم در حالی که تا پایان حیات دولت چند ماه بیشتر نمانده است، چه دلیلی دارند که تغییراتی را با عجله انجام بدهند. به همین دلیل کمیسیون فرهنگی با نوعی سردرگمی مواجه شده است.

شعار حلقه ی انحرافی برای تبلیغات ریاست جمهوری
به‌تازگی فعالان حلقه انحرافی در فضای مجازی، کمپین‌هایی در حمایت از کاندیدای مورد نظر خود ایجاد کرده‌اند. حلقه انحرافی با ورود زود‌هنگام به فضای انتخاباتی در فضای مجازی، به ساماندهی وبگاه‌ها و وب‌سایت‌های خلق‌الساعه در زمینه تبیین گفتمان و شعارهای مورد نظرش مبادرت کرده است. کلیدواژه مشترک تمامی این وبگاه‌ها، استفاده از جمله تبلیغاتی «از مردم و با مردم و هم برای مردم»است.

نامه مدیران 23 روزنامه به احمدی‌نژاد
مهر: 23 نفر از مدیران مسوول عضو انجمن روزنامه‌های غیردولتی طی نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهور تأکید کردند: اگر برای اقتصاد مطبوعات چاره اندیشی نکنید ناچار به توقف انتشار هستیم.

اجنه در ارتش بشار اسد!
شیعه آنلاین: «محمد العریفی» مفتی سرشناس و جنجالی وهابیت عربستان سعودی در جدید ترین اظهار نظر خود اعلام کرد که اجنه در ارتش «بشار اسد» می‌جنگند. اما در ارتش مخالفان وی، فرشتگان مبارزه می‌کنند!

نامه نگاری متعدد و بی نتیجه درباره صادرات یک محصول
بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، با وجود نامه نگاری های متعدد بین مسئولان دستگاههای محلی و ملی برای جلوگیری از قاچاق یا صادرات خلاف پوست خام گاوی به کشورهای عراق و ترکیه، این موضوع هنوز در جریان بوده و سود کلانی را نصیب برخی افراد و گروههای متخلف کرده است.

عرضه اوراق مشارکت با نظر دستیار ویژه رییس جمهور
بر اساس مصوبه اخیر هیئت دولت که توسط محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور به دستگاههایی چون وزارت اقتصاد و معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری نیز ابلاغ شده، بانک مرکزی از این پس موظف است مجوز عرضه اوراق مشارکت برخی طرح های عمرانی و صنعتی را تنها با هماهنگی و تأیید علی اکبر محرابیان دستیار ویژه رییس جمهور صادر کند.

اصلاح طلبان: پروژه وفاق ملییک طرح دینی برخاسته از آیات قرآن؟!!
اصلاح‌طلبان قصد دارند در یک برنامه جامع، طرح وحدت ملی را به‌عنوان یک طرح دینی برخاسته از آیات قرآن و کلام ائمه(ع) معرفی کنند. رسانه‌های این جریان قصد دارند تا روز‌های نزدیک به انتخابات، نسبت به عادی‌سازی پروژه وفاق ملی تبلیغات گسترده‌ای را پی‌ریزی کنند و با استفاده از آیه شریف «واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا» و با دادن یک وجهه اسلامی و دینی به آن، این پروژه را پیش ببرند. این در حالی است که بیشتر کارشناسان، این طرح را برخاسته از روش‌های غربی و حکومت‌های سکولار می‌دانند.

منبر هاشمی همتراز منبر پیامبرشد!
سایت هاشمی رفسنجانی با انتشار مطلبی درباره عزاداری هاشمی نوشت: مجمع رنگ و بوی دیگری دارد. ملاقاتی در کار نیست. امروز همه میهمانند. میهمان میزبانی گرانقدر.... منبر امروز باید بیش از همیشه شبیه منبر پیامبر(ص) باشد.

متکی:بعداز پایان دولت دهم افشاگری میکنم
وزیر سابق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره نحوه کنار گذاشتن وی توسط رئیس جمهور در دولت نهم اظهار داشت:در شرایط کنونی زمان مناسبی برای بازگو کردن این مسئله نیست و صبر می‌کنم تا زمانی که عمر دولت دهم نیز به پایان برسد و آقای احمدی‌نژاد هم مانند من تنها یک شهروند ساده باشند و در آن زمان در این باره اظهار نظر خواهم کرد

عربستان زره پوش آلمانی سفارش داده است
دولت عربستان سعودی برای مقابله با قیام های احتمالی در این کشور و در راستای تقویت نیروهای پولیس ضد شورش، خرید زره پوش از آلمان را در دستور کار خود قرار داد
هفته نامه اشپیگل، در نسخه آنلاین خود با انتشار مطلبی در این زمینه، نوشت:حاکمان سعودی در راستای تقویت پولیس ضد شورش این کشور تصمیم دارند تعداد زیادی تانک های زرهی پیشرفته از آلمان خریداری کنند. به نوشته این نشریه، دولت عربستان به طور رسمی درخواست خود از آلمان برای خرید صدها نفربر زرهی پیشرفته مدل بوکسر را برای استفاده در گارد پادشاهی ارائه کرده است.

وقتی امام جماعت وسط نماز یاد تجدید وضو می افتد
صحنه شکستن نماز جماعت توسط "حذیفی" امام جماعت وهابی مسجدالنبی درحالی از شبکه تلویزیونی "السنه النبویه" وابسته به دولت عربستان پخش شد که وی پس از تکبیره الاحرام بجای اینکه سوره حمد را شروع کند، از میکرفن به نمازگزاران گفت: "انتظروا دقیقه" (یک دقیقه صبر کنید). حذیفی پس از دوبار دعوت نمازگزاران به صبر، عبای خود را به زمین گذاشت و دوان دوان برای تجدید وضو از شبستان مسجدالنبی خارج شد.

«قدس شریف» ثبت جهانی شد/ فلسطین نخستین پرونده ثبتی جهان اسلام
مدیر کل دفتر ثبت آثار تاریخی کشور از ثبت «قدس شریف» در سومین اجلاس کمیته میراث جهان اسلام به عنوان نخستین پرونده ثبتی جهان اسلام خبر داد.آتوسا مؤمنی با اشاره به برگزاری سومین اجلاس کمیته میراث جهان اسلام (آیسسکو) گفت:  در این اجلاس تعدادی از پرونده‌های ثبت آثار کشورهای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت که  قدس الشریف در فلسطین به عنوان نخستین پرونده در این اجلاس با حداکثر آرا به ثبت رسید.

هماهنگی کامل مجمع روحانیون با شورای فتنه
سخنگوی سازمان فتنه در خارج کشور، اظهارات اخیر خاتمی و موسوی خوئینی ها را نشانه همگرایی کامل «اصلاح طلبان» و «جریان سبز» عنوان کرد.
اردشیر امیرارجمند در مصاحبه با بی بی سی گفت: «محمد موسوی خوئینی ها دبیر مجمع روحانیون مبارز گفته است ترجیح می دهد در انتخابات شرکت نکند تا این که بخواهد از میرحسین موسوی و مهدی کروبی اعلام برائت کند». امیرارجمند در پاسخ به این سؤال که موضع شما نسبت به حرف های موسوی خوئینی ها چیست؟ گفت: به نظر می رسد که خوشبختانه در بین سران اصلی اصلاحات و جنبش سبز افرادی مانند خاتمی، موسوی خوئینی ها و شورای هماهنگ سبز امید یک همگرایی کاملا روشن و مطلوبی وجود دارد.
امیرارجمند افزود: اگر اختلاف سلیقه های جزیی وجود داشته باشد تنها در مورد مواردی مانند این که یک تصمیمی چه وقتی باید اعلام بشود و چگونه اعلام بشود فکر می کنم خوئینی ها نقاط اشتراک جریان سبز و اصلاح طلب را به صورت روشن و واضح بیان کرد.

خطرناک‌ترین توطئه تروریست‌های سوری!
 بنابر اخباری که به‌تازگی فاش شده، تجمع شش هزار نفری شورشیان برای تصرف پایگاه شکاری «المزه» در غرب دمشق و در حاشیه منطقه داریا، یکی از بزرگ‌ترین اقدامات تروریست‌های سوری بود که به شکست انجامید و ارتش سوریه در طول حملات گسترده خود به این منطقه، ده‌ها نیروی متخصص خارجی را دستگیر کرده که در میان آن، خلبانان هواپیمای جنگنده به‌همراه برخی از خلبان‌های جدا شده از ارتش این کشور نیز مشاهده شده‌اند. این شورشیان که خود را برای حمله به این فرودگاه و تصرف آن آماده کرده بودند، پیش از اجرای طرح خود توسط ارتش سوریه به صورت کامل محاصره شدند و صدها تن از آن‌ها کشته و بسیاری نیز زخمی و دستگیر شده‌اند.
منابع خبری گفته‌اند حضور این تعداد متخصص نظامی خارجی در میان شورشیان دستگیر شد، برای مقامات سوری جای تعجب داشته و خلبانان دستگیر شده اعتراف کرده‌اند که قرار بوده پس از تصرف پایگاه المزه، آن‌ها بازوی هوایی شورشیان را تشکیل دهند و با استفاده از جنگنده‌ها و بالگردهای موجود در آن، برخی مناطق حساس در پایتخت مانند کاخ ریاست‌جمهوری، ساختمان نخست‌وزیری، مجلس، ستاد مشترک ارتش و سازمان اطلاعات هوایی را بمباران کنند و پس از آن، اعلام کنند که این حملات توسط خلبانان جدا شده از ارتش، صورت گرفته است.
اخبار و تحلیل‌ها: تروریست‌ها و کشورهای حامی آن‌ها می‌دانند طولانی‌ شدن درگیری که در حال حاضر به 20 ماه رسیده و عدم موفقیت و تبدیل درگیری‌ها به یک جنگ فرسایشی، به ضرر آن‌ها خواهد بود و حکومت سوریه می‌تواند با سازگار کردن خود با این وضعیت، باقی بماند و مستحکم شود؛ از این رو، به چنین اقداماتی روی آورده‌اند که می‌تواند به اشکال دیگر تکرار شود، هر چند که نیروهای سوریه نیز از گذشته هوشیارتر شده‌اند.

هواپیماهای بدون‌سرنشین نگرانی‌های جدید پنتاگون
  طی یکی دو سال گذشته سقوط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی، نگرانی‌های مقامات نیروی هوایی این کشور را افزایش داده است و پرواز این هواپیماها خارج از مرزهای ایالات متحده، امری خطرناک اعلام شده است.
روزنامه «واشنگتن پست» با بررسی هزاران صفحه از پرونده‌های تحقیقاتی طبقه‌بندی نشده نیروی هوایی آمریکا نوشته است: «سال گذشته تصرف یک فروند پهپاد مدل آر-کیو 170 آمریکایی به حریم هوایی ایران، فرضیه‌های پیشین درباره میزان توانایی ایران در غرب آسیا (خاورمیانه) را باطل کرد و مقامات وزارت دفاع پنتاگون پس از آن، خود را در معرض پایش دوربین‌های ایران می‌بینند. این پهپاد که در حال جاسوسی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران بوده، به دست نیروی دفاع ایران به زمین نشست و اطلاعات محرمانه آن کشف شد. گزارش‌ها از سوی مقامات آمریکایی نشان داد که بار دیگر خطاهای رایج در صنعت دفاع هوایی آمریکا و این بار با نقص در سیستم موقعیت‌یاب، پهپاد آمریکایی به دست ایرانیان افتاد؛ اما آیا می‌توان میزان خسارتی را که این بار وارد شده، با دفعات دیگر یکسان دانست؟» همچنین گفته می‌شود نیروی هوایی آمریکا، عملیات هواپیماهای جنگنده و شکارچی بدون‌سرنشین این کشور را پس از دو سقوط طی یک سال گذشته به حال تعلیق درآورده است.
          
 اخبار کوتاه
* شیخ خلیفه بن‌زاید آل‌نهیان در درخواستی وقیحانه، ایران را به گفت‌وگو برای حل مسئله جزایر سه‌گانه فراخواند. رئیس دولت امارات در سخنانی در مراسم چهل‌ویکمین سالروز ملی این کشور، از ایران خواست تا برای حل آنچه که اشغال جزایر سه‌گانه امارات از سوی ایران خواند، پای میز مذاکره بنشیند یا مسئله به دادگاه لاهه ارجاع شود! گفتنی است عمر کشور تازه‌تأسیس امارات از درخت‌های خیابان ولی‌عصر کمتر است(!) ‌حال  آنکه ایران کشوری با سابقه چند هزار ساله است.
 
*روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نوشت: دو بانک بزرگ اسرائیل به نام‌های «لئومی» و «حاپوعالیم» قصد دارند صدها نفر از کارکنان خود را اخراج کنند. این تعدیل نیرو در پی بخشنامه بانک مرکزی این رژیم مبنی بر لزوم کاهش هزینه‌های حق کمیسیون و دستمزدهای کارکنان انجام می‌گیرد که در راستای ریاضت اقتصادی تعبیر می‌شود.

 * بنابر گزارش‌ها پس از آنکه با اعلام نتایج انتخابات در کویت مشخص شد که شیعیان این کشور توانستند یک‌سوم کرسی‌های مجلس این کشور را به دست آورند، اکثر شبکه‌های خبری عربی منطقه از جمله العربیه و الجزیره، تیتر «شیعیان بر پارلمان کویت مسلط شدند» را انتخاب کردند. تا برنامه شیعه‌هراسی را همچنان ادامه دهند. این شبکه‌ها در روزهای گذشته در راستای تحریم این انتخابات تلاش زیادی کردند و آن را فاقد مشروعیت ‌دانستند. در مجلس‌های قبلی کویت، وهابیون و سلفی‌ها اکثریت داشتند.
 
* یکی از سایت‌های حلقه انحرافی در تیتری با عنوان «آن مرد‌ آمد»، نوشت: منابع موثق نزدیک به اسفندیار رحیم‌مشائی اعلام کرده‌اند که وی به طور قطع، نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود. بنا براین گزارش، به‌زودی کمپین انتخاباتی ایشان شکل خواهد گرفت و مهندس مشایی اقدامات تبلیغاتی خود را شروع خواهد کرد، اما تغییرات جدید اخیر دولت، کاندیدا شدن آقایان نیکزاد و الهام از سوی احمدی‌نژاد را شدت بخشیده است.          
 
* روزنامه اقتصادی «هاندلزبلاک» چاپ برلین فاش کرد که با وجود اینکه آلمان در ماه‌های اخیر بیشترین مقدار سلاح و تجهیزات جنگی را به رژیم صهیونیستی صادر کرده است و این رژیم به انواع تجهیزات جنگی پیشرفته مجهز است؛ اما نتوانست در جنگ هشت روزه، مقاومت فلسطین در نوار غزه را شکست دهد و مجبور به پذیرش آتش‌بس فوری شد. این روزنامه افزود: دولت آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، در ماه‌های اخیر بیشترین مقدار سلاح و تجهیزات جنگی به اسرائیل صادر کرده است که این امر موجب اعتراض گروه‌های مختلف آلمانی شده است.

https://shoma-weekly.ir/IOuoZG