گفته می‌شود که...

پرونده مهدی هاشمی در ایستگاه آخر/ علت بازداشت خبرنگار روزنامه شرق/ سه گزینه احتمالی برای نمایندگی ایران در سازمان ملل/ صدور مجوز برای یک فیلم بسیار تلخ/ تواضع زیادی یکی از سران فتنه نمی‌خواهم به قدرت بازگردم! و...

کارشکنی جدید کنگره ضدایران

نشریه آمریکایی هیل در تحلیلی نوشت: اعضای جمهوری‌خواه و دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در حال افزایش فشار به کاخ سفید برای هماهنگی با کنگره پیش از امضای توافق با ایران است. «اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و «الیوت انگل» جمهوری‌خواه، در حال جمع‌آوری امضا برای نامه‌ای خطاب به اوباما هستند که به او یادآور می‌شود که لغو دائم تحریم‌های ایران باید به تأیید کنگره برسد. در این نامه آمده است: تصمیمات بزرگ در حوزه امنیت ملی نیازمند همکاری‌های بیشتر بین قوه مجریه و کنگره است. با توجه به این مسائل، هرگونه لغو تحریم‌های ایران نیازمند تأیید کنگره خواهد بود. دولت اوباما اعلام کرده است در صورت انعقاد توافق هسته‌ای با ایران، متعهد به لغو تحریم‌های هسته‌ای است. در بخش دیگری از این نامه آمده است: پایان دادن به تمام فعالیت‌های ایران (نه فقط برخی از آن‌ها) مسئله‌ای الزامی برای لغو دائمی تحریم‌ها است.

کلک مرغابی حزب منحله برای فعالیت مجدد!

اصلاح‌طلبان یک سال پس از انتخابات ریاست‌جمهوری، این روزها فعالیت‌های سیاسی خود را شدت بخشیده‌اند. در تازه‌ترین تحول، اعضای اصلی حزب مشارکت به تصمیماتی برای ادامه کار حزبی خود رسیده‌اند. خبرها حاکی از آن است که تغییر عنوان و درخواست برای مجوز جدید به این دلیل است که آن‌ها از اینکه بتوانند با نام قبلی فعالیت کنند، ناامید شده‌اند. البته هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده، اما طیفی که موافق تغییر نام هستند، از اکثریت برخوردارند.

گفته می‌شود یکی از دلایل تغییر تصمیم قبلی، آغاز فعالیت‌های حزبی محمدرضا عارف است. برخی اعضای مشارکت معتقدند عارف در حال جذب بدنه اجتماعی قابل‌توجهی از اصلاح‌طلبان است.

جبهه مشارکت با حضور صدوده تن از چهره‌های فعال ستادهای انتخاباتی خاتمی و برخی اعضای دولت اصلاحات، با هدف حمایت از دولت وی در تاریخ 14/9/77 با دبیر کلی رضا خاتمی اعلام موجودیت کرد و در تاریخ 1/12/77 از وزارت کشور مجوز فعالیت رسمی گرفت.

گفتنی است برخی سران حزب منحله مشارکت در آشوبگری سال 88 نقش‌آفرینی ‌کردند و پس از محاکمه به زندان محکوم شدند، به همین دلیل فعالیت این حزب غیرقانونی اعلام شد.

پرونده مهدی هاشمی در ایستگاه آخر
به دنبال قاطعیت و اقدامات مثبت قوه قضاییه به ویژه در پرونده های اخیر مفاسد اقتصادی نظیر امیرمنصور آریا و بابک زنجانی، قرار است به‌زودی دادگاه مهدی هاشمی رفسنجانی برگزار شود. گفته می شود ابهامات پرونده این آقازاده جنجالی برطرف شده و اتهامات وی از جعل اسناد دولتی تا دادن رشوه در پرونده کرسنت، افشای اطلاعات و مسائل مالی است.

خاتمی: روحانی چه بخواهد و چه نخواهد، اصلاح‌طلب است

خاتمی در دیدار با تعدادی از جوانان اصلاح‌طلب عضو حزب نواندیشان گفت: روحانی چه بخواهد و چه نخواهد، اصلاح‌طلب است؛ مثل ماها که هرچه بخواهیم اصرار کنیم و بگوییم دکتر فلانی، لباسمان نشان می‌دهد که اول آخوند هستیم و بعد دکتر. روحانی هم حتی اگر به زبان نیاورد، اصلاح‌طلب است. وی افزود: روی عناوین حساس نباشید که چرا روحانی نمی‌گوید اصلاح‌طلبم. مهم عمل است. خاتمی درباره مسئله رفع حصر سران فتنه که ظاهراً خواسته حاضران جلسه هم بود، گفت: الآن این مسئله اولویت نیست.

هاشمی: فعلا حضور در نماز جمعه را مناسب نمی بینم

آیــت الله هــاشمی رفسنجانی در دیدار با خانواده شهیدان عبدالمحمد و منصور تقوی در پاسخ به درخواست مادر این دو شهید مبنی بر حضور در نماز جمعه تصریح کرد: با توجه به ملاحظاتی که دارم، فعلاً حضورم در نماز جمعه را مناسب نمی بینم.به گزارش ایسنا، در این دیدار خانم دیرباز، مادر دو شهید به بیان خاطرات خویش از دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: هر زمان بابت شهادت فرزندانمان دلسرد می شدیم، خطبه های شما را گوش می دادیم و احساس می کردیم فرزندانمان زنده اند.

بازتاب عکس روحانی در حال تماشای فوتبال
انتشار تصویر تماشای فوتبال از سوی رئیس جمهوری بازتاب گسترده‌ای در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشت. به گزارش ایران «حسن روحانی» بعد از پایان فوتبال ایران و نیجریه عکس خود در حال تماشای مسابقه را در صفحه توئیتر خود منتشر کرد. پوشش ورزشی روحانی در این عکس مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. دیروز هم تصویری از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در وین در حال تماشای نخستین بازی ایران در جام جهانی منتشر شد. در این تصویر دو سانتریفیوژ نمادین نیز دیده می‌شود.

هاشمی: امیدها دارد کم می شود
آقای هاشمی رفسنجانی در بخشی از سخنانش در دیدار با جوانان عضو تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد در پاسخ به اعتراضات دانشجویان به رویه دولت، اشاره‌ای هم به وضعیت دولت داشته است. وی گفته است: رأی آقای روحانی، رأی عاریه‌ای است و من هم قبول دارم که این رأی در حال از دست رفتن است. او خیلی محتاط وارد شد. یک سال از عمر دولتش گذشت، الآن مردم کارنامه‌اش را دارند نگاه می‌کنند، آن امیدی که وجود داشت دارد کم می‌شود.


محاکمه دو ایرانی در آلمان
دادگاهی در شهر فرانکفورت دو ایرانی را به اتهام قاچاق ده‌ها موتور هواپیمای بدون خلبان ساخت این کشور به ایران محاکمه کرد. به گزارش ایسنا «ایمان. جی. ال» که تابعیت آلمانی دارد متهم است در سال‌های بین 2008 - 2009 از طریق شرکت صادرات و وارداتش 61 موتور هواپیماهای جت اسکای به ایران ارسال کرده، اتهام «داوود. ای»هم کمک به نقل و انتقال و فروش برخی از این موتورها در ایران عنوان شده است.


تلاش خاتمی برای رفع کدورت با عارف
آقای خاتمی تلاش‌هایی برای رفع کدورت آقای عارف آغاز کرده است. وی در جایی گفته است: عارف از ما دلخور است و باید دلخوری او را برطرف کنیم. دلخوری او به‌حق است. حتی به قیمت سرلیست شدن عارف در تهران، نباید بگذاریم او برای انتخابات لیست جداگانه بدهد. هدف او این است که رئیس مجلس شود. باید یک‌جوری آرام‌اش کرد که لیست جدا ندهد، چون اگر این کار انجام شود، رأی‌هایش را از سبد ما برمی‌دارد و نه اصولگرایان.
آخرین خبرها هم حاکی است که بعد از طرح این مسأله تا کنون دو جلسه با وساطت برخی افراد میان آقای عارف و آقای خاتمی برگزار شده و تا حدودی رفع کدورت شده است. از جهت مقابل هم تعدادی از عناصر اصلاح‌طلب عارف را تحریک می‌کنند که دوباره سرت کلاه نرود.


آزادی حسین نورانی‌نژاد
همسر حسین نورانی‌نژاد از آزادی وی خبر داد. پرستو سرمدی در گفت‌وگو با ایلنا، با اعلام این خبر گفت: «همسرم دوشنبه شب با وثیقه‌ای 300 میلیونی از زندان رهایی یافت.» نورانی‌نژاد اول اردیبهشت 93 در منزل خود بازداشت شد. «محمود علیزاده طباطبایی» وکیل مدافع وی همچنین خبر داد محکومیت نورانینژاد به 6سال حبس تعزیری تأیید شده است. وی گفت به این حکم اعتراض خواهد کرد. اتهام نورانی نژاد اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت نظام و فعالیت تبلیغی علیه نظام عنوان شده است.
علت بازداشت خبرنگار روزنامه شرق
صبا آ. که اخیراً بازداشت‌ شده، برخلاف آنچه مطرح می شود که دلیل آن فعالیت‌هایش در فیس‌بوک بوده است، این‌گونه نیست و وی از طریق رابطه با صدای امریکا و مسعود بهنود، اطلاعاتی به آنان منتقل کرده است. وی که دارای مذهب زرتشتی است، شبکه‌ای مجازی تشکیل داده و حدود ۱۴۰ نفر از خبرنگاران اصلاح‌طلب را جذب کرده و آنان را پوشش خبری و سوژه‌ای و اطلاعاتی می‌داده است.
او با مسیح علی نژاد روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب پناهنده به غرب هم مرتبط بوده و در یک مورد ۳۰۰ شماره تلفن مهم از مسؤولان کشور را به خارج از ایران فرستاده که در برخی موارد منجر به کسب اطلاعات و مصاحبه‌هایی از مسؤولان هم شده است.

حراج عکس‌های هوایی از تأسیسات هسته‌ای ایران
نشریه «نشنال» با انتشار گزارشی درباره اقدام اخیر دولت امریکا در فروش عکس‌های ماهواره‌ای گرفته شده از تأسیسات هسته‌ای کشورهای مختلف جهان از جمله ایران نوشت: «هفته گذشته، وزارت بازرگانی امریکا با صدور مجوز قانونی برای شرکت ماهواره‌ای «دیجیتال گلوب» موافقت کرد. طبق مفاد توافق اخیر این شرکت می‌تواند عکس‌های با وضوح و کیفیت بالا از تأسیسات هسته‌ای از ایران را به مشتریان تجاری خود ارائه دهد.» به گزارش تدبیر، پیش از این دولت امریکا فروش تصاویر گرفته شده با وضوح بیش از 50 سانتی متر از تأسیسات هسته‌ای را ممنوع کرده بود.
توصیه هاشمی در مورد سیدحسن خمینی
با توصیه آقای هاشمی رفسنجانی قرار است رسانه‌های اصلاح‌طلب از این به بعد برای سیدحسن خمینی از لفظ آیت‌الله استفاده کنند! خود آقای هاشمی هم اخیراً در یک سخنرانی با همین عنوان از سید حسن خمینی یاد کرده است.
سفر هیأتی از جنبش‌های فلسطینی و حزب‌الله به تهران
روزنامه لبنانی «الاخبار» از سفر هیأتی از مسئولان گروه‌های مختلف فلسطینی و حزب‌الله به تهران خبر داد. به گزارش ایسنا، این روزنامه نوشت: «هیأتی از مسئولان گروه‌های مختلف فلسطینی طی سفر به تهران با علی لاریجانی، رئیس مجلس و برخی دیگر از مقامات ایرانی ملاقات کردند
رمان صوتی کلیدر به همراه بخش های غیر اخلاقی آن منتشر شد
انتشارکتاب «کلیدر» محمود دولت‌آبادی در دولت‌های گذشته متوقف‌ شده بود، اما اخیراً نسخه صوتی این کتاب با صدای نویسنده و همراه با آهنگی که مرحوم رضا لطفی برای آن نواخته است مجوز گرفته و منتشر شده است. جالب‌ توجه است که بخش‌های غیراخلاقی کلیدر هم به همان شکلی که در کتاب مندرج است در این کتاب نقل‌ شده است!
درخواست جالب رسایی از دولت

رسایی از رئیس‌جمهور خواست تا جلوی آنچه «سوءاستفاده رسانه‌های دولتی از منابع بیت‌المال برای اهداف سیاسی» خواند را بگیرد. حمید رسایی در تذکر کتبی خود در جلسه علنی مجلس، تعدادی از رسانه‌ها را متهم به «سوءاستفاده از بیت‌ المال برای اهداف سیاسی و جناحی» کرد و خطاب به رئیس‌جمهور خواهان جلوگیری از این روند شد. حمید رسایی ایرنا، ایسنا و روزنامه ایران را رسانه‌های دولتی‌ای دانست که رئیس‌جمهور باید از «سوء‌استفاده رسانه‌های دولتی از منابع بیت‌المال برای اهداف جناحی و سیاسی» جلوگیری کند.

بالاترین یارانه به کدام روزنامه اختصاص یافت؟
به رغم اعلام قبلی مبنی بر اینکه دولت یارانه رسانه‌ها را به‌صورت علنی منتشر خواهد کرد، مرحله دوم اعطای یارانه به رسانه‌ها به‌صورت عمومی منتشر نشد.
در این مرحله هم روزنامه خبر ورزشی بالاترین میزان یارانه را به مبلغ ۵۳۰ میلیون تومان دریافت کرده است. همه محتوای موزه مطبوعات هم که مدتی است تعطیل شده، به آقای واحدی پور مدیر روزنامه «خبر جنوب» واگذار شده و به شیراز منتقل شده است. آقای انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد از اعضای هیأت مدیره نشریات خبر جنوب است.

توضیح میرکاظمی درباره اخبار اخیر

وزیر پیشین نفت درباره دلایل قطع سوآپ در دوره مدیریتش گفت: آنچه با نمایش قرارداد عوام فریبانه «شبه سواپ» انجام می شد در واقع خرید نفت از برخی شرکت ها و واگذار نکردن معادل آن در جزیره خارک بود.وی در گفت وگو با فارس تصریح کرد: این اقدام یعنی انجام عملیاتی که به طور ذاتی سوآپ نبود، بلکه نوعی تقلب ولی با نام سوآپ شکل گرفته بود که در بعضی موارد به 150 هزار بشکه در روز رسید.

اخیرا مطرح شدن بحث هایی درباره تولید بنزین پتروشیمی در دوره وزارت میرکاظمی و همچنین جریمه پنج میلیون دلاری ایران از سوی دادگاه لاهه به دلیل قطع سوآپ نفت در دوره میرکاظمی، انتقاداتی را نسبت به عملکرد او برانگیخته است.اما در همین حال انتخابات هیات رئیسه کمیسیون انرژی برای سال سوم دوره نهم مجلس، دیروز برگزار شد و نمایندگان عضو کمیسیون در این جلسه، علی مروی، نماینده نیشابور را به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب کردند.مسعود میرکاظمی که در دولت دهم برای مدتی وزیر نفت بود، طی د و سال گذشته ریاست کمیسیون انرژی مجلس را بر عهده داشت. خبرگزاری تسنیم نوشت که آرای میرکاظمی و مروی، در انتخاب رئیس کمیسیون انرژی، مساوی شده و مروی با قرعه کشی به ریاست کمیسیون انتخاب شده است.

لاریجانی در حال بررسی تشکیل حزب سیاسی
آقای علی لاریجانی، سلسله جلسات سیاسی را که مربوط به انتخابات آینده مجلس است، آغاز کرده است. در این جلسات حسین انتظامی، جمشیدی و معراجی از قم شرکت می‌کنند. تاکنون ناطق نوری (دو جلسه)، رحمانی فضلی و نهاوندیان در این جلسات حضور یافته‌اند. از آقایان قالیباف و ولایتی هم دعوت‌شده که تاکنون شرکت نکرده‌اند. اداره‌کننده و هماهنگ‌کننده این جلسات محمد جعفری رئیس دفتر علی لاریجانی است. گفته می شود اعضای این جلسه در حال بررسی زمینه‌های تشکیل یک حزب هستند.

آخرین وضعیت جسمی سران فتنه
برخلاف آنچه درباره بیماری سران داخلی فتنه گفته می‌شود، خبرها حاکی است، آن‌ها مشکل چندانی ندارند و گروه پزشکی مستقر هم در اختیار افراد یادشده قرار دارد و به‌جز بیماری‌های معمول که تحت کنترل است مشکل دیگری ندارند.

آمار جالب وزیر بهداشت از ورود خارجی ها به کشور برای عمل جراحی
وزیر بهداشت در جلسه ای درباره پیشرفت‌های پزشکی گفته‌است: سال گذشته از ۵۲ کشور جهان برای جراحی به ایران سفرکرده‌اند که بالای ۹۰ درصد آن برای جراحی چشم بوده‌است.

سریع القلم: مذاکره با ۱+۵ را تعطیل و با آمریکا مذاکره کنیم
آقای سریع‌القلم در جایی گفته است: عربستان اجازه حل پرونده هسته‌ای ایران را نمی‌دهد. او به گفته دوستانش در وزارت امور خارجه مصر استناد کرده است که نظر مشابهی دارند. وی گفته است که آمریکا به دنبال حل مسأله نیست و می‌خواهد که ایران را تضعیف کند و همیشه از پرونده هسته‌ای به عنوان چماقی بالای سر ایران استفاده کند و پرونده را کش خواهد داد.
وی اظهار کرده که ایران باید مذاکراتش با گروه ۵+۱ را تعطیل کند و به صورت دوجانبه با آمریکا مسأله را حل کند. سریع‌القلم گفته که ممکن است در مذاکره دوجانبه با آمریکا این مسأله برای همیشه حل شود!

سه گزینه احتمالی برای نمایندگی ایران در سازمان ملل
دولت برای جایگزینی فردی به جای آقای ابوطالبی سه گزینه را در نظر دارد و قرار است تا پیش از سفر آینده رئیس‌جمهور به آمریکا نماینده جدید ایران نزد سازمان ملل معرفی شود.
گزینه اول عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایرانی در پرونده هسته‌ای است که ظاهراً بهانه‌ای برای کنار گذاشتن وی و تأمین نظر کسانی که از او ناراحت هستند هم خواهد بود. گزینه بعدی آقای واعظی وزیر ارتباطات است که خود او خیلی تمایل دارد و گفته که نمی‌تواند با شرایط فعلی کار کند و نفر سوم که اخیراً به گزینه ها اضافه شده، علی جنتی است که در پی افزایش انتقادها از عملکرد و مواضع وی، برای این پست مطرح شده است.

برکناری رئیس دانشگاه آزاد شهر ری پس از دفن شهدای گمنام
>
اخیراً دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد شهر ری به خاک سپرده شدند. مدیریت مرکزی دانشگاه آزاد با این‌گونه اقدامات مخالف است و نگران است که این موضوع در دانشگاه باب شود! در شهر ری هم بعد از پایان مراسم تدفین شهدای گمنام که با پیگیری بسیج دانشجویی انجام شد، به فاصله چند ساعت حکم برکناری دکتر فتحی رئیس دانشگاه صادر شد.

نادران همچنان پیگیر پرونده کرسنت

در حالی که علی لاریجانی، رئیس مجلس پیش از این در واکنش به پیگیری های الیاس نادران، نماینده تهران در مجلس درباره پرونده کرسنت تاکید کرده بود از آنجا که این پرونده در شورای عالی امنیت ملی در حال رسیدگی است، مجلس به آن ورود نمی کند، این نماینده بار دیگر در جلسه علنی دیروز در تذکری به هیات رئیسه، از این که سوالش درباره کرسنت از ده ماه قبل تاکنون در هیات رئیسه مانده و در صحن علنی خوانده نمی شود، انتقاد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، نادران گفت: مسیر طرح پرسش نمایندگان طبق آیین نامه داخلی مجلس مشخص است، اما پرسش من درباره مفاسد پرونده کرسنت و اقداماتی که صورت گرفته است و باید انجام شود، ده ماه است که معطل مانده است.وی افزود: هیات رئیسه مجلس این پرسش را از دستور خارج کرده و گفته است شورای عالی امنیت ملی این مساله را بررسی و مصوب کرده است، در حالی که مصوبات این شورا با امضای مقام معظم رهبری جنبه اجرایی خواهد داشت و در دو بار مکاتبه ای که کرده ام، هیچ سندی درباره متن مصوبه این شورا و تأیید رهبری ارائه نشده است.

محمدحسن ابوترابی فرد که ریاست این بخش از جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، گفت: این موضوع را بررسی می کنیم و به این که آیا دستور مقام معظم رهبری درباره مصوبه شورای عالی امنیت ملی صادر شده است یا خیر، رسیدگی خواهیم کرد.

صدور مجوز برای یک فیلم بسیار تلخ
از زمان دولت قبلی فیلمی با عنوان «شیفتگی» در توقیف به سر می‌برد که اخیراً مجوز پخش در شبکه خانگی دریافت کرده است. کارگردان این فیلم فردی به نام علی زمانی است. موضوع این فیلم تجاوز به کودکان استثنایی است و فیلم بسیار تلخی است. ظاهراً حتی سازندگان فیلم هم از اینکه برای این فیلم مجوز داده‌شده شگفت‌زده هستند.

پدرخواندگی کارگزاران برای جریان اصلاح طلب موضوعیت ندارد

محمدجواد حق شناس، فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این که ممکن است اصلاح طلبان در آینده با کارگزاران به ائتلاف برسند یا با آن رقابت کنند، گفت: پدرخواندگی کارگزاران برای جریان اصلاح طلب موضوعیت ندارد و ما چیزی به اسم پدرخواندگی نداریم.حق شناس در گفت وگو با فارس افزود: این حزب در فضای رقابتی سال 76 عملا مجبور شد به عنوان بخشی از جریان اصلاحات با حمایت از خاتمی ایفای نقش کند و حتی نتوانست نامزدی را از درون خود معرفی و حمایت کند.

ترفند متهم پرونده بیمه ایران برای تعویق صدور حکم
جلسات دادگاه یکی از معاونان دولت آقای احمدی‌نژاد مربوط به پرونده تخلفات صورت گرفته در بیمه ایران به پایان رسید و در انتظار صدور حکم به سر می‌برد.
این متهم پای تعداد قابل‌توجهی از اشخاص دیگر از جمله تعدادی از نمایندگان مجلس و برخی چهره‌های سرشناس مانند آقای باهنر را هم وسط کشیده و گفته است که از نیت کسی که این پول را داده بی‌اطلاع بوده و او هم آن را در اختیار نمایندگان قرار داده و آن‌ها هم خرج انتخابات کرده‌اند.

ابهام درباره مجوز واردات گسترده گندم و جو

بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی مشخص شده که طبق ابلاغیه روزهای اخیر مسئولان دولتی به مبادی ورودی کالا به کشور، مقرر شده است که از این پس واردات "جو" و" گندم" به کشور نیازی به اخذ مجوز قبلی ندارد و تنها با رعایت ضوابط قرنطینه های دامی و نباتی مجاز خواهد بود، در حالی که به نظر می رسد واردات این محصولات مهم نیازمند سیاستگذاری و تعیین میزان واردات است تا به تولید داخلی خللی وارد نکند.

درخواست عجیب یک دستگاه دولتی از تجار و بازاریان

بر اساس نامه ای که مسئولان یک دستگاه مشهور اجرایی به تعدادی از بازاریان، تجار و نهادهای اقتصادی غیردولتی ارسال کرده اند، از مخاطبان خواسته شده است با توجه به اینکه مراکز آموزشی این دستگاه از کمبود منابع دولتی رنج میبرد، در صورت امکان برای تامین بخشی از نیازمندیهای ضروری این مراکز اقلامی چون کمد، رایانه و تلویزیون را به دستگاه هدیه کنند.

همسر جهان پهلوان تختی درگذشت

شهلا توکلی، همسر جهان پهلوان غلامرضا تختی، پس از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان امروز در بیمارستان ایرانمهر تهران درگذشت. مرحومه توکلی اواخر سال 1345 با جهان‌پهلوان تختی ازدواج کرد که بابک تنها فرزند این ازدواج بود.

همسر جهان پهلوان تختی در حالی دار فانی را وداع گفت که سال‌های پایانی خود را در خانه سالمندان گذراند و در نهایت در سن 80 سالگی به دلیل بیماری سرطان درگذشت.

سناریوی«زنان»ایران و حضور درسالن والیبال

23 خرداد 93 چند زن قبل از بازی تیم ملی والیبال ایران و برزیل پشت در استادیوم آزادی تجمع می‌کنند؛ لیدر این جمع 4، 5 نفره «ژیلا بنی یعقوب» است که بی بی سی وی و دوستانش را در کمال تعجب «زنان ایرانی» نامگذاری می‌کند. تصاویر این حضور فورا در سایت بی‌بی‌سی فارسی با این تیتر منتشر می‌شود: «زنان ایرانی، پشت درهای بسته استادیوم آزادی».بی‌بی‌سی در این باره می‌نویسد: «عکس‌هایی که در این مجموعه می‌بینید در «شبکه‌های اجتماعی» منتشر شد و زنان ایرانی را پشت درهای بسته استادیوم آزادی نشان می‌دهد».

دو شب بعد شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در صفحه شخصی خود در یکی از «شبکه های اجتماعی» می‌نویسد: «امروز در هیئت دولت به ممنوعیت ورود زنان به سالن مسابقات والیبال اشاره کردم و مراتب اعتراض و ناامیدی نسل جوان را از این موضوع اعلام کردم. به ویژه آنکه تماشای این مسابقات ظاهراً در دوره‌های قبلی برای دختران و زنان محدودیتی نداشته است و ایجاد محدودیت در دوره دولت تدبیر و امید مایه تعجب شده است».

مولاوردی سپس در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در خصوص احتمال حضور زنان در مسابقات والیبال ایران- لهستان و ایران- ایتالیا،تصریح می‌کند که «ما تمام تلاشمان را می کنیم و به رایزنی هایمان ادامه می دهیم».

تواضع زیادی یکی از سران فتنه نمی‌خواهم به قدرت بازگردم!

نشریات زنجیره‌ای با انتشار اظهارات محفلی خاتمی در صفحه اول خود از قول وی نوشتند «نمی‌خواهم به قدرت بازگردم».روزنامه‌های ابتکار، آرمان، اعتماد و شرق با تیترهایی نظیر «نمی‌خواهم به قدرت باز گردم»، «ما نباید دیگر به قدرت باز گردیم»، «نه می‌خواهم و نه می‌خواهند به قدرت بازگردم» و «وداع خاتمی با قدرت»، اظهارات خاتمی را منتشر کرده‌اند.ابراز بی‌میلی خاتمی به قدرت در حالی است که وی یکی از مجرمان اصلی جنایت و خیانت افراطیون در فتنه‌انگیزی سال 88 است به ویژه که او اذعان کرده ادعای تقلب در انتخابات دروغ بوده است. نام خاتمی در سال 92 به عنوان نامزد اصلاح‌طلبان نیز مطرح بود اما وی صراحتاً گفته بود اگر نامزد شود، رد صلاحیتش قطعی است و او نمی‌خواهد رد صلاحیت نیز به پرونده‌اش اضافه شود. گفتنی است طی سال‌های اخیر با وجود ابراز کناره‌گیری از قدرت و بازنشستگی سیاسی از سوی برخی چهره‌های سیاسی، شیادان حرفه‌ای به دقت ضرورت همین چهره‌ها را مانند یک سرباز صفر به میدان فراخوانده و به بازی گرفته‌اند.

رقم واقعی معوقات

وزیر امور اقتصادی و دارایی رقم واقعی معوقات بانکی را بالغ بر 150 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: کارگروهی در حال بررسی وضع بدهکاران بزرگ بانکی است.به گزارش خانه ملت، علی طیب نیا در جلسه دیروز کمیسیون تلفیق مجلس در جمع فعالان صنعتی و تولیدکنندگان با اشاره به این که فهرست 530 بدهکار بزرگ بانکی از سوی بانک مرکزی به قوه قضاییه ارائه شده است، گفت: همه این بدهکاران بزرگ بانکی اعلام می کنند که تولیدکننده هستند، اما کارگروهی در حال بررسی مستندات و مدارک آنها بوده تا وضع آنها را مشخص کند.

طیب نیا گفت: بخشی از این مطالبات نیز مربوط به استمهال واحدهای تولیدی بوده که مدام بدهی آنها به تعویق افتاده، اما پرداخت نشده است.

فتوای آیت الله سیستانی مؤثرترین عامل شکست داعش در عراق

فشارهای وارد شده به گروه تروریستی داعش موجب شد سران این گروه فرمان خارج شدن آن از عراق را صادر کنند. پایگاه خبری الانصار عراق نوشت: گروه تروریستی داعش، در بیانیه ای از اعضای خود خواست برای خارج شدن از عراق و رفتن به نقطه ای دیگر آماده شوند. ناظران سیاسی می گویند فتوای وجوب دفاع از عراق در برابر داعش که آیت الله سیستانی صادر کرد، مؤثرترین عامل شکست این گروه تروریستی در عراق بود. مردم عراق، اعم از شیعه و سنی، با شنیدن فتوای آیت الله سیستانی، گروه گروه به مراکز اعزام مراجعه کرده و برای جنگ با داعش ثبت نام نمودند بگونه ای که مسئولین عراقی گفتند تعداد داوطلبان از مقدار مورد نیاز و ظرفیت پذیرش بیشتر است.

بهزاد نبوی:دولت روحانی فرصت خوبی برای اصلاح طلبان است

بهزاد نبوی به همسر تاجزاده توصیه کرد چند ماه دیگر هم تحمل کند تا همسرش آزاد شود. به گزارش ایسنا، سایت "اخبار محرمانه" نوشت: مطلع شدیم که در این دیدار درباره شرایط سیاسی روز و نیز وضعیت مصطفی تاجزاده بحث شده است. بهزاد نبوی در این دیدار به فخرالسادات محتشمی پور گفته است که این چند ماه باقی مانده را نیز "تحمل" کنید تا همسرتان آزاد شود. وی همچنین گفته است: دولت روحانی فرصت خوبی برای اصلاح طلبان است و آنها نباید چنین فرصتی را از دست بدهند. نبوی خواستار حمایت از دولت یازدهم شده است.

نوبخت جایگزین یونسی می‌شود؟
یک خبرگزاری نزدیک به دولت از احتمال جابه‌جایی یونسی با نوبخت خبر داد.به گزارش آریا، احتمالا محمدباقر نوبخت وظایف علی یونسی، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی را بر عهده می‌گیرد. علی یونسی، در 9 مهر 1392 طی حکمی از سوی روحانی به عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی منصوب شد. برخی سخنان و اظهارات علی یونسی در چند هفته اخیر با واکنش‌های گسترده‌ای مواجه شده بود. در 14 اردیبهشت 1393، علی یونسی، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیتها، در پایان سفر دو روزه‌اش به شیراز اظهارات جنجالی مطرح کرد. او گفته بود « اگر به من باشد، هلال‌احمر را تغییر می‌دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می‌کنم؛ البته برای هلال‌احمر هم احترام قائلم.» این اظهارات موجب شده بود انتقادات فراوانی به رئیس‌جمهور وارد شود. به گزارش آریا، گویا برخی مشاوره‌ها برای تغییراتی در این بخش از دولت صورت گرفته و محمدباقر نوبخت از گزینه‌های جدی برای انجام وظایف این حوزه است. یونسی در شیراز همچنین گفته بود حکومت بنی‌اسرائیل در زمینه همزیستی به اصلاح‌طلبان نزدیک شده است(!)

اخبار روزانه:

* یکی از عناصر تندرو و افراطی اصلاح‌طلب در استان ایلام، قرار است به‌زودی یکی از مدیران آموزش‌وپرورش این استان شود. این عنصر افراطی که حمایتش از فتنه 88 و سران فتنه، در استان ایلام شهره عام و خاص است، از امضاکنندگان نامه معروف 67 فعال سیاسی استان ایلام در حمایت از تحصن نمایندگان مجلس ششم است. وی همچنین سال 77 در اقدامی وقیحانه و در ملأ عام، عکس مقام معظم رهبری را پاره کرد و با صراحت اعلام کرد که رهبری را قبول ندارد. این عنصر افراطی در آن زمان با شکایت یکی از نهاد‌های انقلابی به دادگاه احضار شد.

* صفحه منتسب به عزت الدوری در فیس‌بوک ادعا کرده که نیروهای گروه تروریستی «داعش» قاضی‌ دادگاه صدام که حکم اعدام وی را صادر کرد، بازداشت کردند.

* معاون وزارت خارجه مصر در امور رسانه و مطبوعات در اظهاراتی عجیب گفته است که از این پس نصب هرگونه برچسب‌ و شعار نوشته مذهبی بر روی وسایل نقلیه ممنوع است.عبدالفتاح عثمان در یک مصاحبه تلویزیونی گفته است: نیروهای امنیتی برچسبهای مذهبی را که اخیراً استفاده از آنها در مصر بسیار شایع شده،‌ خواهند کند.

* تروریستهای تکفیری بعثی، چند نظامی عراقی را به علت نرفتن زیر بار ظلم به شهادت رساندند. گفته می شود که این جوانان عراقی حاضر به همکاری با داعش نشده بودند.

* حجت الاسلام سید رمضان موسوی مقدم قائم مقام رئیس صداوسیما درباره شایعاتی که هر از چندگاهی درباره رفتن عزت‌ا... ضرغامی از رسانه ملی به گوش می‌رسد، تأکید کرد که ضرغامی حداقل تا آبان به مأموریت خود ادامه می‌دهد. وی افزود: اینها شایعه است و همانطور که خود ضرغامی اعلام کرده است، تا آبان ماه می‌ماند و بعد از آن هم هیچ چیز مشخص نیست.

* بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که مصریان باستان نیز همانند مایاها اعتقاد داشتند که جهان در سال 2012به پایان می رسد.

* رحیم میدانی معاون وزیر نیرو در امور آب از اخذ مجوز قطع آب مشترکان پر مصرف تا پایان سال خبر داد و گفت: آب مشترکانی که بی توجهی، افراط و اسراف می کنند، به گونه‌ای که باعث سلب آسایش مردم می‌شود، باید قطع شود.

* نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه بحث شخصی و سیاسی با وزیر نفت ندارم گفت: بحث امروز ما درباره زیرمجموعه وزیر نفت است که دستورات آقای زنگنه را اجرا نمی‌کنند.

* دنیس راس دیپلمات سابق آمریکایی در سخنانی عجیب به کنگره آمریکا پیشنهاد کرده است که فروش تجهیزات پیشرفته نظامی را به ارتش اسراییل جهت حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران مد نظر قرار دهد.

* یک گردشگر زن ایرانی هنگام خرید در یکی از فروشگاه‌های لباس استانبول ترکیه، به دلیل رعایت نشدن نکات ایمنی، به داخل راه‌پله سقوط کرد و بعد از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

* ابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم در مجلس گفت: از دستگاه قضا می خواهم در معرفی نام خون آشامان اقتصادی از حروف اختصاری استفاده نکند.

* با وجود گذشت 100 روز از ناپدید شدن هواپیمای مسافری مالزی، هنوز این هواپیما پیدا نشده است.مقامهای مالزی اعلام کردند، همچنان به جست و جو برای یافتن هواپیمای ناپدید شده این کشور ادامه می دهند و خسته نمی شوند.

* حسن قشقاوی معاون کنسولی و پارلمانی وزارت خارجه گفت: قوه قضاییه از این وزارتخانه درخواست کرده که نماینده ای را برای شرکت در کمیته تخصصی پیگیری پرونده خاوری، تعیین کند.

* رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره اتمام ظرفیت بهشت زهرا(س) هشدار داد. علیرضا دبیر با اشاره به بازدید انجام شده از این مجموعه گفت:‌ شورای شهر در برنامه پنج ساله دو منطقه گرم دره و تلو را برای ایجاد گورستان جدید تعیین کرده است، اما با توجه به اینکه شهرداری گرم دره از تهران مجزا شده و ما هیچ اختیاری در این محدوده نداریم، نمی توانیم به دنبال گورستان در این منطقه باشیم. همچنین به دلیل وجود دستگاه های امنیتی و نظامی در تلو، اجازه تأسیس گورستان را در این منطقه به ما نمی دهند.

* غلامعلی جعفر زاده نماینده مجلس با اعلام اینکه ایجاد طرح سالم سازی شنا توسط بخش خصوصی است نه دولتی، گفت: اشکالی که وجود دارد این است که مجموعه های دولتی ساحل دریا را به تصاحب خودشان در آوردند و راه مردم را بسته اند.

* معترضان برزیلی پرچم آمریکا را در نزدیکی ورزشگاه شمال برزیل، جایی که معاون رئیس‌جمهور آمریکا قصد داشت در نخستین بازی تیم ملی کشورش در جام جهانی حضور داشته باشد، آتش زدند.

https://shoma-weekly.ir/h5ongf