گفته می‌شود که...

پخش مکرر صدای خواننده ی هتاک از تلویزیون/ نماز جمعه در روز شنبه ؟!/ اولین سفر روحانی به نیویرک/ بازیکن 5/2 میلیاردی باشگاه ایرانی/ نقش جریان انحرافی در شکست یک کاندیدا/ تشویق زنان به چند همسری! و...

پخش مکرر صدای خواننده ی هتاک از تلویزیون
صدا و سیما که اقدام به پخش سریال های تکراری تولیدی شبکه های مختلف تلویزیونی می کند ، جدیداً سریال ” ترش و شیرین ” به کارگردانی رضا عطاران را بر روی آنتن استانی ... فرستاده است.
موسیقی تیتراژ این سریال توسط خواننده ی هتاک به مقدسات اسلامی ، و امام زمان (عج) ” محسن نامجو ” ساخته و خوانده شده است ، که متاسفانه صدا و سیما به این امر توجهی نداشته است و روزانه حداقل دوبار صدای این خواننده ی هتاک و لوس آنجلسی شده را پخش می کند.
این درحالی است که در ماههای گذشته همین سریال از شبکه ی تلویزیونی تماشا بخش شد و صدای این خواننده از تیتراژ حذف شده بود ، همچنین در روزهای جشن نیمه ی شعبان شبکه ی سوم سیما نیز همین سریال را در قالب فیلم تلویزیونی پخش کرد که آنها نیز اقدام به حذف صدای این خواننده کرده بودند.
اما صدا و سیمای بدون توجه به این موضوعات در حال پخش این صدا و به گونه ای تبلیغ برای این خواننده ی هتاک است.
محسن نامجو در ترانه های خود قرآن کریم را به تمسخر گرفته و آیات مقدس و نورانی قرآن کریم را به صورتی تمسخر آمیز خوانده بود که بعد از واکنش شدید مردم ایران و طرفدارانش مجبور به عذرخواهی شد اما کار وی به همین جا ختم نشد و از کشور خارج شد و به همراه بازیگر مستهجن فراری ” گلشیفته فراهانی ” در جریانات فتنه ی 88 ، به تبلیغ علیه نظام مقدس اسلامی ایران پرداخت.
وی در جدید ترین توهین خود به مقدسات اسلامی ، امام زمان (عج) را هدف قرار داده و با کمک دیگر خواننده ی هتاک به امام هادی (ع) ” شاهین نجفی ” ترانه ای را خوانده است.

اولین سفر روحانی به نیویرک

تیمی از دیپلمات ها مامور ارزیابی سفر روحانی در اوایل مهرماه به سازمان ملل متحد شده اند.در صورتی که ارزیابی این تیم حکایت از آن داشته باشد که سفر روحانی می تواند منافع ویژه ای را برای نظام به همراه داشته باشد وی عازم نیویورک خواهد شد.

زنده‌شدن زن 58ساله پس از ایست قلبی
رییس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی اصفهان از احیای زن 58ساله‌ای 20 دقیقه پس از ایست قلبی خبر داد.
دکتر نیک‌نام در این‌باره گفت: ظهر روز دوشنبه سوم تیر در تماس با اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی شهرستان اصفهان، اعلام شد زن 58‌ساله با سابقه سرطان ریه به‌طور ناگهانی دچار کاهش هوشیاری شده که در پی آن واحد امدادی اورژانس پیش‌ بیمارستانی 115 در محل حاضر شد. وی با بیان اینکه تکنیسین‌های اورژانس پس از بررسی علایم حیاتی بیمار متوجه شدند وی دچار ایست قلبی تنفسی شده است، ادامه داد: عملیات احیای قلبی ریوی روی بیمار انجام شد و سرانجام پس از گذشت 20 دقیقه علایم حیاتی این زن 58‌ساله بازگشت. به گفته نیک‌نام این زن پس از احیا به اورژانس بیمارستان امین منتقل شد.

اهدای مدال اخلاق به عارف

در جلسه اصلاح طلبان مصوب شده است به پاس کنار کشیدن محمد رضاعارف از صحنه انتخابات ریاست جمهوری، مدالی به نام مدال اخلاق با نام عارف طراحی و در مراسمی به عارف تقدیم شود. سپس این مدال به عنوان معیار رفتار اخلاقی به افراد مورد نظر جریان اصلاحات تقدیم شود.

فتنه گران استدلال خود را رد کردند!
سایت ایران 2013 نقشه ای را بر اساس آمار رسمی انتخابات منتشر کرده که این اطلاعات را به صورت بصری و به تفکیک استان و شهرستان نشان می دهد.
همین مطلب بهانه ای شد تا بی بی سی با اشاره به این سایت، در گزارشی بنویسد: «در پی اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری 1392، میزان پراکندگی آرای کاندیداها در مناطق جغرافیایی مختلف ایران مورد توجه تحلیلگران قرار گرفته است
بی بی سی انگلیس اضافه می کند: « پی بردن به نحوه پراکندگی آرا، فهم بهتر پایگاه اجتماعی جریانات سیاسی فعال در عرصه سیاسی ایران را در شهرهای بزرگ و کوچک ایران و مناطق سکونت قومیت های مختلف امکانپذیر می کند»
براساس نتیجه انتخابات و با نگاهی به سایت ایران 2013 آقایان قالیباف و جلیلی در شهر خود یعنی مشهد و حتی استان خود کمتر از آقای روحانی رأی آورده اند. این مورد برای آقایان غرضی و ولایتی نیز صادق است. با توجه به همین مطلب، نکته جالب توجه این است که بی بی سی در حالی نتیجه انتخابات را "فهم بهتر پایگاه اجتماعی جریانات سیاسی" در مناطق جغرافیایی می داند که "صادق صبا" مدیر بخش فارسی بی بی سی انگلیس در روز 25 خرداد 88 با اشاره به صحبت های زهرا رهنورد درخصوص ادعای تقلب _ داماد لرستان _ می گوید: « یکی از شگفتی های این انتخابات این است که بعضی کاندیداها در استانهای خودشان رأی نیاوردند».

درخواست روحانی از رسانه ها

شنیده ایم در دیدارهایی که رئیس جمهور منتخب با اهالی رسانه داشته داشته وی دو درخواست عمده را مطرح کرده است:1- رسانه ها به سطح مطالبات و توقعات مردم دامن نزنند.2-از گمانه زنی درباره کابینه یازدهم خودداری کنید چرا که بنده تاکنون با هیچ وزیری برای کابینه صحبت نکرده ام.

دختر رییس جمهور همجنس گرا شد
دختر کوچک رئیس جمهور اوباما نیز در حمایت از همجنس گرایان تیپ خود را تغییر داد.
سایت دیلی میل در خبری به سفر خانوادگی رئیس جمهور اوباما به آفریقا و رنگ لباس و کیف دختر کوچک اوباما اشاره کرد که به نوعی نشان دهنده حمایت از همجنس گرایان بود.
دیلی میل نوشت: اوباما در حالی سفر 8 روزه ی خانوادگی خود به آفریقا را آغاز کرد که دختر کوچک او "ساشا"، کیف دستی ای به رنگ رنگین کمان را حمل می کرد که این رنگ از نشانه های جهانی همجنس گرایان می باشد.
علاوه بر آن امروز در آمریکا همجنس گرایان در آمریکا، جلوی دادگاه عالی این کشور پرچم هایی را به رنگ های رنگین کمان در دست داشتند و به نوعی جشن پیروزی خود و حمایت از همجنس گرایان را اعلام می داشتند اما کمی آن طرف تر در قلب واشنگتن این حمایت به گونه ای دیگر بیان شد و دختر کوچک اوباما در این روز حساس که همجنس گرایان در جلوی دادگاه عالی آمریکا تجمع کرده بودند و جشن گرفتند، در حالی از کاخ سفید بیرون آمد که کیفی به رنگ همجنس گرایان بر روی شانه انداخته بود.

دیدار حسن روحانی با اعضای جامعه روحانیت

حسن روحانی به زودی با اعضای جامعه روحانیت دیدار خواهد کرد. روحانی معتقد است اولین دیدار وی با روحانیون باید با تشکلی باشد که خود عضو آن و بیشترین قرابت فکری را با آنها دارد. آیت الله مهدوی کنی موافقت کرده برخی دیدارهای رئیس جمهور منتخب در محل مجلس خبرگان برگزار شود.

آینده عالم سنی در هاله ای از ابهام!
فعالان شبکه‌های اجتماعی گمانه‌هایی را مطرح کردند که امیر جدید قطر به قرضاوی 48 ساعت مهلت داده تا دوحه را ترک کند.
به گزارش پایگاه خبری «سومریه نیوز»، گمانه‌هایی در میان فعالان شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است که «شیخ تمیم بن حمد» امیر جدید قطر از «یوسف القرضاوی» مفتی قطری خواسته تا 48 ساعت دیگر این کشور را ترک کند و تابعیت قطری قرضاوی نیز لغو خواهد شد.
این در حالی است که قرضاوی رابطه دوستانه بسیار نزدیکی با شیخ تمیم دارد و روز گذشته تصاویری از بیعت قرضاوی با امیر جدید قطر در دیوان پادشاهی این کشور منتشر شده بود که شیخ تمیم در آن پیشانی قرضاوی را بوسیده بود که جنجال رسانه‌ای زیادی به پا کرد.
بعد از اینکه امیر پیشین قطر شیخ حمد به قرضاوی تابعیت قطری داد این مفتی مصری کشور خود را ترک کرده و سال‌هاست در قطر زندگی می‌کند.

حداد عادل رئیس صدا و سیما؟!

این روزها بازار داغ گمانه زنی ها درباره رئیس جدید صداوسیما بار دیگر داغ شده و رسانه ها اخبار و گزارش های مختلفی را منتشر می کنند. در عین حال پیگیری های خبرنگار مشرق نشان می دهد احتمال تمدید حکم عزت الله ضرغامی بیشتر از گزینه های مطرح شده است. از سوی دیگر برخی کارشناسان معتقدند گزینه حداد عادل برای ریاست صدا و سیما نیز می تواند به صورت جدی تری مطرح و بررسی شود.

مردیهودی پشت پرده تحریم های ایران!
سرمایه دار سرشناس یهودی که عامل اصلی افزایش تحریم های ایران بود و به موجب خوش خدمتی های خود به تل آویو، از سوی آمریکا با بخشش مالیاتی مواجه شده بود، عصر روز چهارشنبه درگذشت.
به گزارش رویترز، "مارک ریچ" سرمایه دار مشهور یهودی که به سلطان نفت جهان شهرت داشت در سن 78 سالگی درگذشت.
مارک ریچ میلیارد مشهور یهودی که در کارهای نفتی فعالیت داشت و از سوی دولت "بیل کلینتون" رئیس جمهوراسبق آمریکا با معافیت مالیاتی مواجه شده بود و نقشی اصلی در افزایش و سخت تر شدن تحریم ها علیه ایران داشت عصر دیروز چهارشنبه در سن 78 سالگی در بیمارستانی در کشور سوئیس از دنیا رفت.
ریچ از پدر و مادری یهودی در بلژیک متولد شده بود و شایعاتی مبنی بر اینکه وی از بازمانده های هلوکاست بوده نیز وجود دارد. بعد از جنگ جهانی وی به همراه خانواده اش به آمریکا رفت و توانست به یکی از تاجران معروف آمریکایی تبدیل شود اما با این وجود همواره از دستگاه دادگستری ایالات متحده فراری بود.

ولایتی کاندیدای مجلس می شود؟

شنیده ایم در روزهای گذشته برخی از حامیان علی اکبر ولایتی از او خواسته اند تیم انتخاباتی خود را برای حضور در انتخابات آینده مجلس حفظ کند.این افراد پیشنهاد داده اند علاوه بر برنامه ریزی برای تشکیل یک تشکل فراگیر، شخص دکتر ولایتی هم کاندیدای مجلس شورای اسلامی شود.

گزارش عجیب وزارت خارجه آمریکا علیه ایران
وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی اعلام کرد که نفوذ ایران در منطقه آمریکای لاتین رو به کاهش گذاشته است.
به گزارش سایت رادیو فردا(Radio Farda)، این گزارش غیرمحرمانه که خبرگزاری بلومبرگ خلاصه‌ای از آن را منتشر کرده است، می‌گوید اگرچه ایران نگران منافع خود در آمریکای لاتین است، اما تحریم‌ها باعث شده که تلاش این کشور برای توسعه نفوذ اقتصادی و سیاسی خود در این منطقه کمتر شود.
در این گزارش همچنین علاوه بر سیاست تحریم‌ها از آنچه مدیریت ضعیف ایران در روابط خارجی آن خوانده شده، به عنوان عامل دیگری نام برده شده که به کاهش نفوذ ایران در آمریکای لاتین و حوزه کارائیب منجر شده است.
البته ادعاهای وزارت خارجه آمریکا در این گزارش، آنقدر دور از واقعیت است که بلومبرگ می‌نویسد، چنین گزارشی برخی از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره را که معتقدند باراک اوباما، خطر ایران را دست‌کم می‌گیرد، مایوس ساخته است. در همین زمینه جف دونکان، نماینده جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی اظهار داشت: «به اعتقاد من دولت مسئله حضور ایران در اینجا و در مرزهای ما را جدی نگرفته است. من درباره شیوه‌ای که برای تدوین این گزارش به کار برده شده است، سئوال دارم

وزیر احمدی نژاد و اعتراض به اراء شمارش شده

هفته گذشته یکی از وزرای سابق دولت احمدی نژاد که در انتخابات شورای شهر تهران کاندیدا شده بود نسبت به شمارش آرای خود اعتراض کرد. وی معتقد بود از آنجا که 6 کاندیدای دیگر هم نام وی هستند باید آرای بدون اسم به نفع وی که از شهرت بیشتری برخوردار است قرائت شود که پس از بازشماری تعدادی از صندوق ها و عدم تفاوت آرا وی، اعتراض این وزیر مردود اعلام شد..»

تیم اقتصادی حسن روحانی

شنیده ایم دکتر نهاوندیان و دکتر نوبخت از سوی رئیس جمهور منتخب مامور سیاستگذاری های اقتصادی دولت یازدهم و تعیین تیم اقتصادی دکتر روحانی شده اند.

هشدار جدی سایت حامی روحانی!
یک سایت حامی رئیس جمهور در یادداشتی برای خطر احتمال بی نظمی و بهم ریختگی سیاسی در زمان تشکیل کابینه هشدار داده است.
سایت انتخاب، که از دکتر حسن روحانی حمایت کرده و می‌کند، در مقاله‌ای تحت عنوان "آقای روحانی خطر اپورتونیسم را جدی بگیرید" به وی هشدار داده مواظب فرصت طلبانی که معمولاً بعد از پیروزی و به قدرت رسیدن افراد، خود را به آنان نزدیک می‌کنند، باشد.
این مقاله اینگونه پایان می‌یابد: "خطر اپورتونیسم که محصول بی‌نظمی و تحولات سریع و غیرقابل پیش‌بینی است، برای روحانی زمانی بیشتر اهمیت می‌یابد که به یاد بیاوریم اپورتونیست‌ها به دلیل فقدان توانمندی برای انسجام بخشی و سازمان دهی، به کارآیی، نظم و انسجام روی خوشی نشان نداده، حیات سیاسی و اجتماعی خود را در بحران‌ها می‌جویند."

تشویق زنان به چند همسری!
نشست خبری «نجات‌ یافتگان تشکیلات بهائیت» در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و با حضور جدا شدگان این فرقه انحرافی برگزار شد.
مهناز رئوفی، یکی از افراد جدا شده از این فرقه در خصوص مقام زن در این فرقه ضاله گفت: مقام زن در بهائیت و اسلام متفاوت است. در بهائیت الگوی ما «زرین‌ تاج» بود که بهاء آن را قرهالعین و قاهره می‌نامیدند. این خانم در قلعه شیخ طبری در جمع مردان با لباس حریر ظاهر شده و کشف حجاب کرد.
وی ادامه داد: این زن که الگوی زنان بهائی می‌باشد، اعلام کرد که زنان می‌توانند به هر تعداد که می‌خواهند شوهر داشته باشند و زن اگر از همسرش صاحب فرزندی نشد می‌تواند از مردان دیگر باردار شود.
این نجات یافته تشکیلات فرقه بهائیت با بیان اینکه در تعالیم مرزی برای حجاب نیست،‌ گفت: به عنوان نمونه فردی به عنوان الگوی ما معرفی کردند که شناگر بین‌المللی بود و در رسانه‌ها با لباس مخصوص شنا ظاهر می‌شد.

دام فساد اخلاقی دختر 21 ساله برای فوتبالیست های مشهور
حتما خبرهای منتشر شده در خصوص "وین رونی" و ارتباط او با یک دختر 21ساله را خوانده و شنیده‌اید. "رونی" با دختری به نام "جنیفر" به مدت 4 ماه در ارتباط بوده و همین امر موجب شد که همسرش تلاش خود را برای جدایی از وین رونی آغاز کند
نکته‌ای که در این مطلب به آن اشاره می‌کنیم مربوط است به دختری به نام جنیفر است که میتواند آبروی بسیاری از بازیکنان مشهور فوتبال را ببرد.
نکته نخست در خصوص جنیفر خانواده بسیار ثروتمند اوست بطوریکه پدرش عضو یک شرکت نفتی است و مادرش هم فرد ثروتمندی است. حالا با داشتن چنین خانواده‌ای چرا او خواهان ارتباط با افراد مشهور و دریافت پول از آنهاست؟! سوالی که بسیاری از سایت‌ها و روزنامه‌های خارجی آن را مطرح کرده‌اند.
دوستان "جنیفر" صحبت‌های بسیاری درمورد او مطرح کرده‌اند. به گفته یکی از دوستانش : هیچ محدودیتی برای جنیفر وجود ندارد، اگر او را اذیت کنید، مطمئن باشید که زندگی شما را از بین خواهد برد. یکی دیگر از دوستانش می‌گوید: او یک دختر وحشی و همیشه مست بود. در مهمانی‌ ها بگونه ای کشروب مصرف می‌کرد که همواره مجبور بودیم جنیفر را به بیمارستان برسانیم.

نماز جمعه در روز شنبه ؟!
پس از تغییر روزهای تعطیل در عربستان و  طرح سوال های پی در پی شهروندان سعودی مبنی بر اینکه آیا (پس ازاین) نماز جمعه در روز شنبه برگزار می شود عربستان اعلام کرد نماز جمعه در همان روز جمعه برگزار می شود.بعد از تغییر تعطیلات هفتگی از پنج شنبه و جمعه، به جمعه و پنج شنبه، لازم آمد این امر گوشزد شود.
با دستور ملک عبدالله ، پادشاه عربستان تعطیلات این کشور از پنجشنبه و جمعه، به تقلید از یهودیت به جمعه و شنبه تغییر یافت، پس ازاین تصمیم به تازگی حکم جدیدی از سوی وزارت اوقاف و امور دینی سعودی صادر شده که تا حدی گمراهی و جهل پیروان وهابیت را در این کشور به تصویر می کشد.

متن این حکم به شرح زیر است:
پس از طرح سوال های پی در پی هموطنان مبنی بر اینکه آیا (پس ازاین) نماز جمعه در روز شنبه برگزار می شود به اطلاع همه می رساند نماز جمعه در همان روز جمعه برگزار می شود.بعد از تغییر تعطیلات هفتگی از پنج شنبه و جمعه، به جمعه و پنج شنبه، لازم آمد این امر گوشزد شود.
وزارت اوقاف و امور دینی سعودی
صالح بن عبدالعزیز آل شیخ

گلوله های نجس هم به بازار آمد!
شرکت اسلحه سازی "ساوث فارک" اعلام کرد که گلوله هایی برای تفنگ ها و سلاح های کمری تولید کرده است که ویژه "به جهنم واصل کردن" تندروهای اسلام گرا است! ویژگی این گلوله ها آن است که در کلاهک گلوله از روغن خوک استفاده شده است و نام Jihawg Ammo به معنی "گلوله نجس" بر آن گذاشته شده است.
به گزارش الحقیقه سوریه، این شرکت که مقر آن در "دالتون گاردنز" در ایالات آیداهو قرار دارد، در توجیهی مضحک درباره این گلوله ها آورده است: از آنجا که این گلوله ها به روغن خوک آلوده است، گلوله هایی حرام و نجس برای مسلمانان به شمار خواهد رفت و به این ترتیب اگر کسی با این گلوله ها کشته شود از رفتن به بهشت محروم خواهد شد!!! بنابراین اگر با این گلوله ها یک تروریست مسلمان را بکشید نه تنها از خود دفاع خواهید کرد، بلکه او را به جهنم واصل خواهید کرد. این مساله سبب خواهد شد که انتحاری ها، پیش از هرگونه حمله، در عملیات خود که ممکن است آنها را از بهشت محروم کند، بازنگری کنند.
این شرکت، سپس در بیانیه جداگانه ای ادعا کرد که تولید این گلوله ها، فوراً نتیجه بخش واقع شد و سبب شد جنبش طالبان افغانستان، رسما با گشایش دفتر در دوحه قطر موافقت کند و مذاکرات صلح با آمریکا را آغاز کند و این اتفاق دقیقاً پنج روز پس از اعلام ساخت گلوله های نجس صورت گرفت!! این درحالی است که طالبان سال هاست به طور غیر رسمی در دوحه حضور دارد.

حراج وسایل منشی ای که با رابطه غیراخلاقی مشهور شد
یک حراجی در شهر لس‌آنجلس بر شماری از وسایل شخصی متعلق به مونیکا لوینسکی، کارآموز پیشین کاخ سفید، که پس از رسوایی جنسی با بیل ‌کلینتون، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، به شهرت جهانی دست‌ یافت، چوب حراج می‌زند.
خانه حراج "نیت سندرز" در یک حراجی آنلاین، برخی از وسایل متعلق به مونیکا لوینسکی را به حراج می‌گذارد. در مزایده 32 قطعه‌ای به حراج گذاشته ‌شده‌اند که در جریان رسیدگی به پرونده استیضاح احتمالی بیل کلینتون در سال 1998 به عنوان شواهد بالقوه ارتباط جنسی میان رئیس‌جمهوری وقت آمریکا و کارآموز کاخ سفید، ارائه شده بودند.
یکی از اشیای این حراجی نامه‌ای با امضای بیل‌کلینتون است که روی کاغذی با سربرگ کاخ سفید تایپ شده است. در این نامه که به سفارش مونیکا لوینسکی نوشته شده، رئیس‌جمهوری آمریکا تولد اندی بلیلر را به وی تبریک گفته است.
آقای بلیلر معلم تئاتر سابق مونیکا لوینسکی در دبیرستان بوده که از سال 1992 (تا حدودی به موازات رابطه مونیکا لوینسکی و بیل کلینتون) با او رابطه داشته‌است.
شمار زیادی کارت دست‌نویس و یادداشت به خط مونیکا لوینسکی، عکس‌ها، لباس‌های وی و همچنین عکسی از خانواده بیل‌کلینتون از دیگر اشیاء به حراج گذاشته شده هستند.
انتظار می‌رود که اشیاء این حراجی در مجموع میان 25 تا 50 هزار دلار به فروش برسد.
البته در این حراجی لباس آبی‌رنگ مشهوری که هدیه بیل کلینتون به مونیکا لوینسکی بوده و در جریان تحقیقات آثاری از اسپرم‌های رئیس‌جمهور روی آن کشف شد، به فروش گذاشته نشده است.

بازیکن 5/2 میلیاردی یک باشگاه ایرانی
این باشگاه که در یکی دو سال اخیر جزو یکی دو باشگاه پر هزینه فوتبال ایران بوده ، قصد دارد بیش از 2/5 میلیارد تومان برای حفظ یکی از ستاره هایش هزینه کند.
این باشگاه می خواهد ستاره فصل پیش خود را که با باشگاه دیگری برای فصل آینده قرارداد بسته، با پرداخت هزینه رضایتنامه اش به آن تیم نگه دارد.
به این ترتیب این تیم پر هزینه مجبور است حدود 1/5 میلیارد تومان برای رضایتنامه و 1 میلیارد تومان نیز به این بازیکن پرداخت کند.

حمله به خبرنگار «پرس‌تی‌وی» در تونس
خبرنگار شبکه العالم در تونس از حمله به خبرنگار پرس‌تی‌وی خبر داد. بر اساس این گزارش، خبرنگار پرس‌تی‌وی روز پنجشنبه مورد ضرب و شتم قرار گرفت و مهاجمان دوربین شخصی او را نیز شکستند. خبرنگار العالم تاکید کرد: مهاجمان وابسته به گروه موسوم به «انجمن‌های حمایت از انقلاب» بودند. عناصر این گروه قبلا نیز در تونس دست به اقدامات خشونت‌بار زده و چندین بار به روزنامه‌نگاران حمله کرده و تجهیزات آنها را شکسته‌اند. این گروه از باندهای نزدیک به حزب «النهضه» (حاکم) است و احزاب مخالف در تونس این گروه را به خدمت برای حزب حاکم متهم کرده و آن را «ابزاری برای خشونت» و ارعاب مخالفان توصیف می‌کنند.

آخرین وضعیت پرونده هاشمی و خاوری
قاضی ناصر سراج گفت: پرونده مهدی ‌هاشمی همچنان در دادسراست و تحقیقات این پرونده به زمان زیادی نیاز دارد. قاضی پرونده فساد بزرگ مالی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آخرین وضعیت پرونده مهدی‌ هاشمی و اینکه پرونده از دادسرا برگشته است یا خیر، اظهار داشت: پرونده هنوز در دادسراست و به دادگاه برنگشته و آن‌طور که اطلاع دارم، تحقیقات دادسرا روی این پرونده به زمان زیادی احتیاج دارد.
سراج درباره رسیدگی به پرونده بانک آریا خاطرنشان کرد: اصل رسیدگی به این پرونده تمام شده است و قسمت‌های جزئی باقی مانده به عنوان مثال افرادی که سهام این بانک را خریداری کرده‌اند باید وضعیت‌شان مشخص شود که از اصل ماجرا خبر داشته‌اند یا خیر تا در صورت اثبات ادعاهایشان، پولشان را دریافت کنند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با اجرایی شدن قانون جدید مجازات اسلامی، احتمال تغییر در روند صدور احکام یا بازنگری در احکام صادره وجود دارد، گفت: بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیفتد اما باید همه این مسائل را بررسی کنیم. قاضی پرونده فساد بزرگ مالی درباره صدور حکم محکومیت برای 3 نماینده مجلس مرتبط با این پرونده گفت: در دادگاه انقلاب چنین حکمی صادر نشده و بعید می‌دانم در دادگاه کیفری استان تهران نیز حکمی در این زمینه صادر شده باشد. سراج درباره زمان اجرای حکم اعدام 4 متهم ردیف اول این پرونده، تنها به این جمله اکتفا کرد که ان‌شاءالله حکم اجرا می‌شود.

تصادف یک دیپلمات ایرانی در اوکراین
شنیده شد که یک رسانه روس از تصادف یک دیپلمات ایرانی در منطقه چرنیگووسک اوکراین خبر داد. ایسنا نوشت؛ رادیو صدای روسیه روز پنجشنبه به نقل از پلیس گزارش داد که یک دیپلمات ایرانی در منطقه چرنیگووسک اوکراین، تصادف کرده که در جریان آن هفت نفر زخمی شده‌اند. این تصادف در 145 کیلومتری جاده کی یف - چرنیگوف رخ داده و آسیب‌دیدگان حادثه در بیمارستان بستری شده‌اند. بنا بر این گزارش، این دیپلمات راننده خودروی فولکس واگن بوده و با یک خودروی دایملر کرایسلر که هفت تن سرنشین آن بوده‌اند برخورد کرده است.

آسیب‌دیدگی شدید یک نماینده مجلس
شنیده شد که نماینده دشتستان در مجلس هنگام دیدار با مددجویان بهزیستی دشتستان با پارگی شدید تاندون به بیمارستان منتقل شد. تسنیم نوشت؛ حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد با تایید آسیب‌دیدگی خود اظهار کرد: در بازدیدی که از روستای دهقاید هنگام دیدار با مددجویان بهزیستی داشتیم از ناحیه تاندون پای راست دچار آسیب‌دیدگی شدم. وی اضافه کرد: پس از انتقال به بیمارستان و با تشخیص پزشکان مبنی بر پارگی شدید تاندون، پایم را گچ گرفتند. این نماینده مجلس اظهار کرد: تمام جلسات و ملاقات‌های اینجانب طبق برنامه زمان‌بندی ادامه خواهد داشت و در امر پیگیری مطالبات مردم از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنم.

نقش جریان انحرافی در شکست قالیباف
شنیده شد که نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به ادامه روند تخریب محمدباقر قالیباف شهردار تهران توسط جریان انحرافی، گفت: اینکه این جریان پس از اعلام نتایج انتخابات همچنان این خط تخریب را دنبال می‌کند نشان از توانایی آقای قالیباف و تاثیرگذاری وی است. نادر قاضی‌پور با بیان اینکه قالیباف یکی از نیروهای خدوم نظام جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: آنها از این مساله اطلاع دارند و برای تخریب وی از هیچ راهی دریغ نمی‌کنند و این مساله تخریب تنها مختص به شهردار تهران نیست بلکه شامل همه نیروهای توانا و وفادار نظام می‌شود.

قطعی 24 ساعته برق در آبادان
شنیده شد که با وجود پیگیری‌های مکرر، قطعی برق در منطقه شرکتی آبادان به 24 ساعت رسید. صراط نوشت؛ از شب جمعه برق منطقه کوی بهار ایستگاه هشت آبادان قطع شده است. در گرمای نزدیک به 50 درجه هوای شهرستان با وجود نبود کولر مردم منطقه شرکتی ایستگاه هشت شهرستان با مشکل مواجه شده‌اند. یکی از ساکنان این منطقه اظهار کرد: از شدت گرمای هوا خواب به چشممان نیامد. وی که ساکن ایستگاه هشت کوی بهار است، عنوان کرد: دیروز هم تا ظهر سر‌کار بودم و زمانی که به منزل برگشتم، متوجه شدم همچنان برق قطع است.

مرگ مرد پشت پرده تحریم‌های ایران
شنیده شد که سرمایه‌دار مشهور یهودی که به سلطان نفت جهان شهرت داشت در سن 78 سالگی درگذشت. صراط نوشت؛ مارک ریچ که در کارهای نفتی فعالیت داشت و از سوی دولت بیل کلینتون رئیس‌جمهوراسبق آمریکا با معافیت مالیاتی مواجه شده بود و نقشی اصلی در افزایش و سخت‌تر شدن تحریم‌ها علیه ایران داشت، عصر چهارشنبه در سن 78 سالگی در بیمارستانی در کشور سوئیس از دنیا رفت.
ریچ از پدر و مادری یهودی در بلژیک متولد شده بود و شایعاتی مبنی بر اینکه وی از بازمانده‌های هلوکاست بوده نیز وجود دارد. بعد از جنگ جهانی وی به همراه خانواده‌اش به آمریکا رفت و توانست به یکی از تاجران معروف آمریکایی تبدیل شود اما با این وجود همواره از دستگاه دادگستری ایالات متحده فراری بود.

امیر جدید قطر قرضاوی را اخراج می‌کند!
شنیده شد که برخی منابع از تصمیم امیر جدید قطر برای اخراج شیخ یوسف القرضاوی مفتی اهل سنت مصری‌الاصل خبر دادند. انتخاب نوشت، روز پنجشنبه اطلاعاتی در این زمینه درصفحات شبکه‌های اجتماعی منتشر شده؛ اما تاکنون به صورت رسمی مورد تایید قرارنگرفته است. فعالان شبکه‌های اجتماعی در صفحات خود، نوشته‌اند «تمیم بن حمد» امیر جدید قطر به یوسف القرضاوی مفتی اهل تسنن مصری 48 ساعت مهلت داده تا خاک قطر را ترک کند و به این ترتیب تابعیت قطری وی سلب شود. القرضاوی از حمد آل ثانی امیر سابق قطر تابعیت قطری گرفته و سال‌هاست که از مصر به دوحه مهاجرت کرده است. یوسف القرضاوی به دشمنی علیه ایران و سوریه و همچنین شیعیان معروف است.

رئیس شبکه الجزیره به کابینه قطر می‌رود
شنیده شد که مدیرعامل شبکه خبری الجزیره از سمت خود استعفا داد تا عهده‌دار سمتی در دولت تازه تأسیس قطر شود. تسنیم نوشت؛ احمد بن جاسم الثانی، مدیرکل شبکه خبری ماهواره‌ای الجزیره، در مطلبی که روی وب‌سایت این شبکه خبری ارسال شده بود اعلام کرد شبکه را ترک کرد تا وارد دولت شود. وی اشاره‌ای به منصبی که در دولت جدید قطر خواهد داشت نکرد. روز چهارشنبه چندین وزیر کابینه شامل نخست‌وزیر و وزیر خارجه، شیخ حمد بن جاسم الثانی، یک روز پس از اینکه شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی به عنوان حکمران جدید قطر جایگزین پدرش شد، از بدنه دولت خارج شدند. این شبکه خبری نامی از جایگزین احتمالی وی نبرده است.


کمک 9 میلیاردی هیئت دولت به نهاد ریاست جمهوری
بر اساس تصمیم هفته های اخیر هیئت وزیران که توسط محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور با شماره "70860/ت47944هـ" به نهاد ریاست جمهوری و معاونت برنامه ریزی رییس جمهور ابلاغ شده، مبلغ 98 میلیارد ریال از محل هزینه های پیش بینی نشده برای جبران هزینه های ضروری و سایر کمکها در اختیار نهاد ریاست جمهوری قرار می گیرد.

پرداخت اعتبار دولتی برای برگزاری همایش شهریار در مسکو و استکهلم
بر اساس مجوز روزهای اخیر دولت به رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، مقرر شده این سازمان برای برگزاری همایش های بین المللی بزرگداشت یکصدمین سال تولد استاد شهریار در شهرهایی چون تهران، مسکو، دوشنبه و استکهلم مجموعا مبلغ چهار میلیارد و 790 میلیون ریال از محل اعتبارات خود هزینه کند.

ابراز تاسف از درگیری فیزیکی در موسسه مطبوعاتی ایران
روز چهارشنبه، پنجم تیرماه، میان مدیرعامل و هیات مدیره موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران بر سر لیست افرادی که قرار است پیش از تحویل روزنامه به دولت یازدهم رسمی شوند، درگیری فیزیکی پیش آمد که منجر به دخالت پلیس شد.در همین رابطه غلامعلی دهقان سخنگوی حزب اعتدال و توسعه ضمن ابراز تاسف از رویدادهای اخیر موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران تاکید کرد، این رخداد به هیچ‌وجه در شأن فضاهای فرهنگی و رسانه‌ای به‌ویژه روزنامه ایران به عنوان ارگان دولت نیست.
 
به گزارش سفیرنیوز، دهقان ابراز امیدواری کرد مسائل پیش آمده هرچه سریع‌تر از طریق مفاهمه میان مسئولان کنونی موسسه ایران حل شود. وی افزود: هم‌اکنون که در دوره گذار از دولت مستقر به دولت یازدهم هستیم، رویدادهایی از این دست بسیار نگران‌کننده است.وی افزود: اینکه گفته می‌شود قرار است جمع کثیری از افراد غیررسانه‌ای در این مدت کوتاه به صرف طرفداری از دولت، در موسسه ایران به استخدام رسمی در بیایند، بسیار تعجب‌برانگیز است.

پیروزی میلی‌متری روحانی مانع رادیکال‌ها
حسین الله‌‌کرم رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله با بیان اینکه پیروزی میلی‌متری روحانی اجازه پرداختن به مطالبات رادیکالی اصلاح‌طلبان تندرو را نمی‌دهد، گفت: روحانی باید به جرم کسانی که فرصت انتخابات 40 میلیونی را به تهدیدی علیه کشور تبدیل کردند، رسیدگی کند.به گزارش فارس،وی با بیان اینکه گذشته روحانی به دیدگاه کارگزاران و توسعه غربی نزدیک‌تر است تا اصلاح‌طلبان، ادامه داد: البته نمی‌توان انکار کرد که وی در دوره اصلاح‌طلبان به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی با آنها همکاری داشت.

آخرین وضعیت پرونده فساد سه هزار میلیاردی
قاضی ناصر سراج در گفت‌وگو با مهر گفت: پرونده بانک آریا درخصوص متهمان اصلی رسیدگی شده است و قسمت‌های جزئی آن باقی‌مانده که مربوط به خرید سهام این بانک از سوی برخی افراد است. دادگاه در حال بررسی این موضوع است که آیا آنها هنگام خرید سهام از اصل ماجرا باخبر بوده‌اند یا نه.وی افزود: در صورتی که ثابت شود از اصل ماجرا خبر نداشته‌اند، پولی که برای خرید سهام پرداخت کرده‌اند به آنها باز خواهد گشت.
قاضی سراج درباره وضعیت خاوری نیز گفت: اینترپل نام خاوری را در سایت خود درج کرده اما تاکنون هیچ اقدامی برای دستگیری او انجام نداده است. متاسفانه آنها فقط در حد حرف مدعی حقوق بشر هستند.وی درباره زمان اجرای حکم اعدام چهار متهم اصلی پرونده افزود: حکم آنها ان‌شاءالله اجرا می‌شود.قاضی‌پرونده مهدی هاشمی در ادامه درباره آخرین وضعیت این پرونده نیز گفت: پرونده در حال حاضر در دادسراست و پس از رفع نواقص پرونده از دادسرا به دادگاه فرستاده می‌شود و آن زمان برای محاکمه تعیین وقت می‌کنیم.

اخبار کوتاه:

*هفته گذشته یکی از زندانیانی که دارای سابقه اعتیاد به شیشه، سرقت، طلاق و... بود پس از دو و نیم سال اقامت در زندان به علت عارضه قلبی درگذشت.رسانه های غربی تلاش کردند مرگ وی را سیاسی جلوه دهند تا شاید بتوانند فضای شکست خود پس از انتخابات را تغییر دهند که در این امر ناکام ماندند.

*
فراگیری و نفوذ برنامه های صدا و سیما در انتخابات ریاست جمهوری به ویژه در مناظره ها باعث شد که این دوره شاهد کمترین حجم از تبلیغات خیابانی و رفتارهای منطبق بر نظام های سرمایه سالاری باشیم. جامعه شناسان از کارکرد انتخاباتی صدا و سیما در این دوره به عنوان یک مدل موفق نام می برند.

*
جمعی از حامیان محمد رضا عارف از وی خواسته اند طرح تشکیل یک حزب فراگیر و ملی را ارائه دهد. همچنین گفته می شود جریان اصلاح طلب در تدارک است با پرچمداری عارف در انتخابات آینده مجلس لیست انتخاباتی ارائه دهد.

*
در سالگرد به قدرت رسیدن محمد مرسی در مصر، قرار است فردا یکشنبه تجمعی اعتراض آمیز و سراسری با حضور همه مخالفان مرسی برگزار شود. برخی کارشناسان منطقه معتقدند دولت مرسی بر لبه تیغ سقوط یا کودتا قرار گرفته است.برکناری 15 استاندار و جایگزین کردن عناصر اخوانی، حمله به شیعیان و کشتار آنان، قطع رابطه مصر با سوریه تحت فشار عناصر سلفی، اوضاع بد اقتصادی، فساد اداری و نارضایتی تراشی های بقایای رژیم مبارک و... از مهمترین دلایل تشکیل این تجمع بزرگ ملی است.

*
در حالی که بدنه سیاسی حماس با اظهار نظرهایی علیه ایران، سوریه و حزب الله لبنان، خود را به کشورهایی چون قطر، مصر و اردن نزدیک کرده است اما گزارش های دریافتی از فلسطین حاکی است بدنه نیروهای مقاومت، گردان های کتائب و الاقصی به شدت از مواضع کادر سیاسی حماس ناراحت و خود را وامدار حمایت های جمهوری اسلامی ایران می دانند.

*برخی اصلاح طلبان در جلسات خود این موضوع را مطرح کرده اند که ما نباید بیش از حد خود را به روحانی نزدیک کنیم تا در صورتی که وی نتوانست به مطالبات مردم پاسخ بگوید ما به عنوان آلترناتیو وارد صحنه شویم. این افراد تاکید کرده اند ناکامی احتمالی روحانی نباید به نام ما تمام شود.

*برخی نزدیکان خاتمی در دیدار با حسن روحانی از وی خواسته اند با توجه به مشکلات موجود در عرصه اقتصاد و تولید از محمد شریعتمدار به عنوان معاون اولی دولت خود استفاده نماید.

*
براساس نظر سنجی صدا و سیما که پس از انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده است، 56 درصد مردم اولویت نخست خود را حل معضلات اقتصادی دانسته اند. 17 درصد هم تحول در سیاست خارجی را از رئیس جمهور منتخب درخواست کرده اند و 5 درصد هم آزادی های بیشتر فرهنگی را مطالبه کرده اند.

*شنیده ایم برخی روسای جمهور و نخست وزیران کشورهای همسایه ابراز تمایل کرده اند در مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کنند تا حامل پیام دوستی برای ایران باشند.

*
شنیده ایم تیمی از جامعه شناسان و کارشناسان رسانه همچون هادی خانیکی، حمید رضا جلایی پور، علی ربیعی، علی محمد حاضری، ناصر فکوهی، حسام الدین آشنا و محمد امین قانعی راد و...کار رفتار شناسی مردم ایران، برنامه ریزی و تبلیغات ستاد انتخاباتی حسن روحانی را بر عهده داشته اند.

https://shoma-weekly.ir/U7bSFX