گفته می‌شود که...

پالیزدار در مجمع تشخیص مشغول به کار شد؟!/ جاسوسی دختر اکراینی در دفتر مقتدی صدر!/ فتوای عجیب درباره ماندلا/ کشف پدیده عجیب «دریا خواری»/ امانت شهدای هسته‌ای/ خط گرفتن ملکه ترور از نتانیاهو و ...

تکاپوی جدید فتنه‌گران

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران روز گذشته به بهانه 16 آذر، مراسمی را در این دانشگاه تدارک دید تا تریبونی را در اختیار عوامل فتنه 88 قرار دهد. علی شکوری‌راد، سخنگوی جبهه منحله مشارکت که یکی از سخنرانان این مراسم بود، با اشاره به سخنان اخیر آیت‌الله جنتی در نماز جمعه تهران درباره سران فتنه و لزوم مجازات آن‌ها از سوی نظام جمهوری اسلامی، با حمله به آیت‌الله جنتی این سؤال را مطرح کرد که آیا خطیب جمعه تهران مسلمان است؟! وی که سابقه حضور در تحصن مجلس ششم را در کارنامه خود دارد، در ادامه با تشبیه یکی از سران فتنه به حضرت یوسف(ع) افزود: «یوسف ما» توبه نخواهد کرد و این را بدانید که هر روز بر قیمت و عیارش افزوده خواهد شد! وی همچنین خواستار این شد که اوضاع برای تجمع حامیان سران فتنه در خیابان‌ها فراهم شود! در بخش دیگر این مراسم محمدرضا خاتمی، دبیر کل جبهه منحله مشارکت، مدعی شد مطالبه اصلی مردم، آزادی سران فتنه است. گفتنی است در آغاز این مراسم نیز یکی از فعالان انجمن اسلامی با نام بردن از مجرمان امنیتی سال 88 از قبیل بهزاد نبوی، مصطفی تاج‌زاده، آن‌ها را به‌عنوان «عزیزان این مرز و بوم» معرفی کرد و سپس از «ندا آقاسلطان» به‌عنوان «شهید جنبش سبز» نام برد. وی در ادامه «یوسف صانعی» را «مرجع سبز» خواند و از سایر مراجع خواست که به این جریان بپیوندند.

پالیزدار در مجمع تشخیص مشغول به کار شد؟!
عباس پالیزدار در دفتر مشاور هاشمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام مشغول به کار شده است.ندای انقلاب نوشت: عباس پالیزدار که چند سال پیش به دلیل برخی افشاگری‌های فاقد اعتبار و نیز سوءاستفاده از موقعیت خود برای انتشار برخی اسناد حکومتی، محاکمه شده بود، در دفتر غلامعلی رجایی مشاور هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام مشغول به کار شده است.وی در خرداد سال 88 در نامه‌ای از هاشمی رفسنجانی و خانواده‌اش عذرخواهی کرده بود.

پخش کلیپ سراسر توهین به مراجع

به‌تازگی یک فیلم، حاوی سخنان توهین‌آمیز فردی به نام شـــهرام دانشـمند، مشـهور به شیخ مهدی دانشمند، منتشر شده است. وی در این مصاحبه که با یک شبکه ماهواره‌ای غیرقانونی خارج از کشور (به نام شبکه امام حسین(ع)) انجــــام داده است، مراجع معظم تقلید و بزرگان و پیشوایان معاصر را زیر سؤال برده و با واگویی بافته‌های ذهن بیمار خود، تعابیری نظیــر(حسین زمان، علی زمان، نایب الامام، ولی امر و...) را که ریشه در بصیرت و اعتقادات دینی و سیاسی ملت ایران دارد، زیر سؤال برده است. این در حالی است که او پس از سال‌ها، هنوز در سطوح بسیار ابتدایی حوزه علمیه و تحصیلات مقدماتی، به‌سر می‌برد! اما خود را در جایگاه یک مرجع تقلید قرار داده و فتوای تحریم صادر کرده است!

روایت مهاجرانی از تفنگ پُر ایران و آمریکا
«عطاء الله مهاجرانی» وزیر ارشاد لندن نشین دولت اصلاحات که بعد از واکنش به مصاحبه «بی بی سی فارسی» با نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «جعلی» خوانده شدن ایران از سوی این شبکه فارسی زبان انگلیسی بعد از مدت ها سر زبان ها افتاد در صفحه اختصاصی خود در خصوص موافقان و مخالفان مذاکرات ایران و غرب نوشت:توماس فریدمن، نویسنده سرشناس نیویورک تایمز مقاله قابل تاملی نوشته است. مقاله را در نسخه امروز نیویورک تایمز خواندم. عنوان مقاله این است: اوباما، نتانیاهو مکمل یکدیگر.
نوشته است برای مذاکره با ایران نتانیاهو بایست با همین دیوانگی ادامه بدهد و از شدت خود نکاهد! او باید همان «بی بی» باشد و اوباما هم اوباما. ایران بایست بداند که بی بی «تفنگ پر امریکا بر روی میز مذاکره» است!
مهاجرانی در این نوشتار با نتیجه گیری از مواضع نتانیاهو در قبال مذاکرات نوشت: «می خواهم بگویم ایران هم به ظریف نیاز دارد و هم به روزنامه کیهان... ظریف و اوباما حرف همدیگر را می فهمند و شریعتمداری و نتانیاهو هم هم! برای پیشبرد مذاکرات ایران هم به هر دو سوی ماجرا نیاز دارد
نتیجه گیری از نقش نتانیاهو برای آمریکا در مذاکرات از سوی وزیر لندن نشین دولت اصلاحات که در زمان وزارتش مدال «تساهل و تسامح» را دریافت کرد، چندان جای تعجب ندارد!

انکار شهادت علی اصغر(ع) در شبکه های وهابی

منصور حسینی، کارشناس شبکه وهابی نور و کلمه، در برنامه «گل خوشبوی نبی» با انکار شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) مدعی شد دلیلی بر شهادت ایشان در کتب شیعه و سنی وجود ندارد. این در حالی است که «سبط بن‌جوزی» از بزرگان اهل سنت در این باره می‌گوید: «وقتی امام حسین(ع) متوجه شد که فرزند کوچکش از تشنگی بی‌تاب و گریان شده، او را در مقابل سپاه دشمن بر فراز دستان خود گرفته و فرمودند: ای مردم اگر به من رحم نمی‌کنید، دلتان برای این طفل بسوزد! در این هنگام، یکی از افراد سپاه دشمن، با تیری این کودک را هدف قرار داده و او را به شهادت رساند. امام با دیدن این صحنه، گریان شده و به پروردگار عرضه داشت: خدایا! تو خود بین ما و این گروه که با وعده یاری و کمک، ما را دعوت کرده و اکنون ما را می‌کشند، قضاوت کن! بعد از این سخنان، ندایی از غیب رسید که ای حسین! به فکر کودکت نباش که اکنون دایه‌ای در بهشت در اختیار او بوده و به او شیر خواهد داد.

ترجیح حقوق فلسطین بر هر جایزه فریبکارانه

«نائله خلیل»، خبرنگار فلسطینی روزنامه «الایام» و از خبرنگاران فعال در حوزه آزادی رسانه در فلسطین اشغالی، نامزدی خود برای دریافت جایزه ویژه «زن شجاع» از وزارت امور خارجه آمریکا را رد کرد. این وزارت‌خانه جایزه بین‌المللی ویژه زن شجاع را هر ساله به مناسبت روز جهانی زن به شماری از زنان تأثیرگذار در جامعه می‌دهد.

نائله خلیل ضمن مخالفت با نامزدی خود برای دریافت جایزه زن شجاع از وزارت خارجه آمریکا، گفت: به‌نظر من این جایزه، جایزه سیاست خارجی دولت آمریکا است نه جایزه جامعه، روزنامه و یا یک رسانه‌. نائله خلیل از ساکنان اردوگاه آوارگان فلسطینی «بلاطه» نزدیک شهر نابلس است و تاکنون پنج جایزه جهانی و داخلی فلسطین از جمله جایزه «سمیر قصیر» برای آزادی مطبوعات و جایزه بین‌المللی «صلیب سرخ» را دریافت کرده است.

موافقت با برگزاری برخی گردهمایی های عجیب

بر اساس بررسی های کارشناسان یک دستگاه نظارتی، طبق تایید وزیران عضو کمیسیون فرهنگی دولت که به امضای برخی مسئولان ارشد دولتی نیز رسیده است، مقرر شده در ماه‌های آینده تعدادی گردهمایی بین المللی در کشور برگزار شود که این گردهمایی ها مجموعا بیش از 150 میلیون تومان هزینه برای دولت در بر دارد اما موضوعات برخی از آنها مانند "گردهمایی بین المللی سلامتی و خوب بودن در پرستاری" قابل تامل به نظر می رسد.

خبر وزیر اطلاعات سوریه درباره سرنوشت اسد
پایگاه اطلاع رسانی شبکه العام در خبری فوری اعلام کرد، عمران الزعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه، برخی شایعات درباره کناره گیری بشار اسد از قدرت را رد کرده است.
براساس این گزارش، آقای زعبی تأکید کرد، بشار اسد در دوره انتقالی این کشور را به عنوان رئیس جمهور هدایت خواهد کرد.

ابتکار جالب یک امام جماعت

شنیده شد که احمد محسن‏ نوزار امام جماعت یکى از مساجد ترکیه، در اقدامی عجیب یک گروه آوازخوانى تشکیل داده تا به ‏اصطلاح سرودهاى اسلامى و دینى را به شیوه «راک» بخواند و اجرا کند. به گزارش کافه سینما این امام جماعت که خواننده شده، نام اولین آهنگ خود را «به ‏سوى مولا» گذاشته و آن را در فضاى مجازى منتشر کرده است و مورد استقبال برخی شبکه‌های ماهواره‌ای قرار گرفته است.

جاسوسی دختر اکراینی در دفتر مقتدی صدر!

رسانه های عربی و به ویژه عراقی با انتشار تصویر حجه الإسلام و المسلمین سید "مقتدی صدر"‌ رهبر جنبش صدر عراق در حالی که در کنارش سه زن ناشناس ایستاده اند، مدعی شدند که یکی از این سه زن، جاسوس اوکراینی است.
این رسانه ها در ادامه افزودند: این جاسوس اوکراینی از سوی سازمان اطلاعات و امنیت رژیم آل سعود به خدمت گرفته شده تا با سفر به عراق، در دفتر "مقتدی صدر" در نجف أشرف استخدام شود و به جاسوسی برای عربستان سعودی بپردازد. به نوشته این رسانه های عراقی، هدف سازمان اطلاعات و امنیت سعودی از ارسال این جاسوس به دفتر "مقتدی صدر" دریافت اطلاعات مهم و حساس است تا بتواند بر اساس این اطلاعات بر ایجاد تفرقه و شکاف میان شیعیان برنامه ریزی کند.

اقدام غیرمنتظره معاون اوباما در چین

جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا، برای دیدار با مقام‌های این کشور وارد چین شد.
آقای بایدن در بدو ورود خود در دیداری غیرمنتظره به بخش کنسولی سفارت آمریکا در پکن رفت و با شهروندان چینی که قصد گرفتن روادید برای سفر به ایالات متحده را داشتند، دیدار کرد.
معاون رئیس جمهوری آمریکا از دانشجویان چینی خواست تا دولت، استادان و رهبران دینی را به چالش بکشند. وی افزود در آمریکا دانش‌آموزان بخاطر به چالش کشیدن وضع موجود تنبیه نمی‌شوند، بلکه پاداش دریافت می‌کنند.
آقای بایدن اظهار امیدواری کرد که سفر شهروندان چین به آمریکا به آنها بیاموزاند که خلاقیت و نوآوری فقط با تنفس هوای آزاد ممکن است.

سخنی که به مذاق همسر مرسی خوش نیامد!

جلاء محمود، همسر محمد مرسی هنگام گفت‌و‌گوی تلفنی با برنامه «مصر هر روز» که از شبکه المحور پخش می‌شد، پس از شنیدن عبارت «رییس‌جمهوری برکنار شده» از زبان مجری برنامه با بیان این که «وقتی چنین حرفی به رییس‌جمهوری قانونی کشور می‌زنی، به گفت‌وگو با تو ادامه دهم؟»، مکالمه خود را قطع کرد.
ایمان الحصری، مجری برنامه قصد داشت درباره جلوگیری کادر بازداشتگاه مرسی از ورود یک گروه حقوقی و دیدار با وی به بهانه‌های امنیتی با همسر وی صحبت کند.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، چند روز قبل یک گروه حقوقی قصد داشت برای آگاهی از شرایط محمد مرسی در بازداشتگاه با وی دیدار کند.وزارت کشور مصر پیش‌تر اعلام کرده بود که اجازه هیچ گونه دیداری با محمد مرسی داده نمی‌شود.

استقلال در مورد رویارویی بیک‌زاده با لیونل مسی بیانیه داد!

باشگاه استقلال با صدور بیانیه ای به دفاع از هاشم بیک زاده بازیکن ملی پوش این باشگاه پرداخت و تهیه کننده برنامه نود را یکی از عوامل اصلی ایجاد فضا علیه این بازیکن معرفی کرد.شوخی‌های بی‌حدوحصر درباره تقابل هاشم بیگ‌زاده و لیونل مسی موجب شده است که در 24 ساعت گذشته موج این بی‌خردی‌ها به صفحات شخصی ستاره بزرگ فوتبال جهان هم کشیده شود و بدون تردید استاد دانشگاه صنعتی‌شریف در این بین یکی از مقصران اصلی به شمار می‌رود.عادل فردوسی‌پور با متلک‌ها و طنزهایش در برنامه اخیر نود بیشتر به این موضوع دامن زده و انتظار می‌رود که او به عنوان چهره تأثیرگذار فوتبال ایران متوجه عواقب این گونه رفتارها نسبت به شخص هاشم بیگ‌زاده و خانواده او باشد.

هاشم بیگ‌زاده یکی از بهترین مدافعان چند سال اخیر باشگاه استقلال است و در روزهایی که همگان درباره رویارویی تیم ملی ایران مقابل ستاره‌های بزرگ فوتبال آرژانتین صحبت می‌کنند بهتر است بدانید که هاشم بیگ‌زاده جزو معدود بازیکنان فوتبال ایران است که از نظر میزان دوندگی در حد استانداردهای سطح اول فوتبال دنیا قرار دارد. رفتاری که در 24 ساعت گذشته در شبکه‌های مختلف اجتماعی و به خصوص در صفحات لیونل مسی توسط ایرانیان صورت گرفته فقط جای تاسف و اندوه دارد. به یاد داشته باشیم که تمدن ایرانی فقط یک شعار نیست و امیدواریم در چنین شرایطی ایرانیان بیشتر در قبال فرهنگ و اخلاق ایرانی احساس مسئولیت داشته باشند.

یک مرد سرمربی تیم فوتسال زنان ایران شد!

سرمربی تیم ملی فوتسال مردان ایران این روزها تیم ملی فوتسال زنان را تمرین می‌دهد و به عنوان مدیر فنی زنان ایرانی را در مسابقات جام جهانی اسپانیا همراهی می‌کند.

خط گرفتن ملکه ترور از نتانیاهو
این روزها همسویی عجیبی میان مریم رجوی ملکه ترور و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل وجود دارد. تنها چند ساعت بعد از اینکه روزنامه انگلیسی ساندی تایمز از دستور نتانیاهو به موصاد برای جستجو و یافتن دلیلی مبنی بر نقض توافقنامه هسته ای ژنو از سوی ایران خبر داد، یکی از سایت های وابسته به فرقه تروریستی مجاهدین خلق در باره زمینه سازی ایران برای نقض مفاد این موافقتنامه هشدار داده و فراتر از آن مصادیق این زمینه سازی را به یک به یک برمی شمرد.
سایت وابسته به فرقه تروریستی مجاهدین خلق سخنان صالحی رئیس آزانس انرژی اتمی و عباس عراقچی معاون بین الملل وزارت امورخارجه در خصوص مفاد توافق نامه ژنو را مصداق این زمینه سازی ها عنوان کرده است! این دو در سخنانی بر حق ایران در خصوص استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ایی تاکید کرده بودند.
این اقدام فرقه مجاهدین خلق از این جهت حائز اهمیت است که نشان می دهد چگونه عوامل فرقه خط و سیر فعالیت خود را از اسرائیل می گیرند.

حضور بیل کلینتون در هتل محل اقامت زنگنه
برخی منابع از حضور بیل کلینتون، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در هتل محل اقامت وزیر نفت ایران در وین خبر می‌دهند.
سایت اقتصاد ایرانی به نقل از خبرنگاران ایرانی اعزامی به وین نوشت: کلینتون لحظاتی قبل به هتل محل اقامت زنگنه وارد شده است.
این سایت افزود: البته وزارت نفت هنوز اطلاعاتی در مورد دیدارهای احتمالی این دو منتشر نکرده است. برخی محافل خبری احتمال دیدار رئیس جمهور اسبق امریکا و مقامات ایرانی را می دهند.

رسیدگی به پرونده قضات کهریزک در سال 93
با خبر شدیم که وکیل مدافع قاضی حداد (از متهمان پرونده کهریزک) خبر داده که دیوان عالی کشور نوبت رسیدگی به پرونده قضات کهریزک را به سال 93 موکول کرده است. «محمد اصلانی» با بیان اینکه حدود چهار ماه از ارسال پرونده قضات کهریزک به دیوان عالی کشور می‌گذرد به ایرنا گفته که این پرونده هنوز در ردیف مطالعه قضات دیوان قرار نگرفته است. وکیل مدافع قاضی حداد افزوده: به ما گفته‌اند امکان دارد نوبت رسیدگی به پرونده قضات کهریزک در دیوان عالی کشور در سال 93 فرا برسد

هاشمی و ماندلا در یادداشت سید حسن خمینی

شنیده شد که سیدحسن خمینی در صفحه فیس بوک خود با انتشار تصویری از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و نلسون ماندلا به ذکر خاطره‌ای جالب و قابل تامل درباره این دو شخصیت پرداخت. در این مطلب آمده است: سیزدهم سپتامبر ۱۹۹۶ ماندلا به استقبال هاشمی‌رفسنجانی به فرودگاه آمده و در سالن تشریفات نشسته است، او فردای آن‌روز باید برای جراحی زانو به بیمارستان برود، و درد شدید زانو داشت! از زیمبابوه خبر می‌رسد که آقای رفسنجانی دو ساعت تاخیر خواهند داشت، به اتفاق مهندس محلوجی که وزیر معادن و فلزات وقت بود به نلسون ماندلا خبر دادیم و آقای محلوجی از ایشان خواهش کردند که با توجه به درد زانو تشریف ببرند و منتظر نمانند، ماندلا در پاسخ جوابی به این مضمون دادند که: آقای هاشمی غیر از سمت ریاست‌جمهوری دوست و همراه من و آزادیخواهان آفریقای جنوبی در سال‌های آپارتاید بوده و من منتظر ایشان می‌مانم…. آن‌روز نلسون ماندلا بیش از دو ساعت در فرودگاه منتظر ورود آقای هاشمی‌ نشستند!

فعالیت سازمان یافته برای مقابله با نهاد خانواده
در سالهای اخیر هشدارهای جدی در خصوص بحرانی بودن نرخ رشد جمعیت ایران از سوی سازمان ها و مراکز مختلف داده می شود اما برای جلوگیری از عوامل این خطر کمتر بحث می شود. یکی از اصلی ترین این عوامل گسترش سازمان یافته جریانهایی است که با فرهنگ «حیا و عفاف»؛ «ازدواج و بچه داری» مقابله می کنند و «بی حجابی و فحشا» را زیر پوست شهر تزریق می کنند.
بیژن نوباوه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم پیگیری طرح عفاف و حجاب اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر این مسئله به گونه‌ای بوده که هرچه قدر توجه کمتری به آن صورت می‌گیرد این مسئله به طور سازمان یافته‌ای در کشور گسترش پیدا می‌کند و حتی تاثیرات منفی آن بر روی گروه متدینین بیشتر از گذشته هم شده است.
چندی پیش رسانه های مختلف از دستگیری گروه اشاعه فحشا که بصورت سازمان یافته در شهر تهران فعالیت می کرد؛ خبر دادند. بررسی رسانه های مختلف نشان داد علاوه بر این گروه گروه های دیگری نیز بصورت سازمان یافته از طریق مجالس مد پوشاک بویژه بانوان در شهر فعالیت می کنند که ارتباطات گسترده ای نیز با خارج از ایران دارند.
این گروه ها حتی هماهنگی های بسیاری نیز با شبکه های ضدانقلاب دارند بطوریکه عملیات لجستیک اشاعه و قبح شکنی ساپورت پوشی در شهرهای ایران را بعد از "من و تو" آنها به انجام رساندند. همچنین سازمان جاسوسی آلمان و رسانه‌ای(دویچه وله) که مأموریت جنگ روانی در راستای اهداف آن سازمان را بر عهده دارد تمرکز ویژه‌ای بر موضوعات فرهنگی، استحاله فکری و فرهنگی جامعه ایران اسلامی به خصوص موضوع حجاب و پوشش زنان ایرانی دارد.
اخیرا در پی دستگیری بالغ بر دو هزار زن خیابانی و بررسی وضعیت آنها، مشخص گردیده 600 نفر از آنها روسپی‌گری را به عنوان شغل خود انتخاب کرده‌اند و 1400 نفرشان از طریق شبکه‌های مجازی به این دام افتاده و اقدام به ارتباط‌گیری با مردان هوسران می‌کرده‌اند. در جریان همچنین مشخص شده است ارتباطات پنهانی بسیاری بین جریان های ایجاد کننده مد و سرویس های جاسوسی غرب وجود دارد که قبح شکنی را بصورت سازمان یافته در دستور کار خود دارند.

خاوری تا آخر امسال محاکمه می‌شود
شنیدیم که ناصر سراج در واکنش به درخواست دادستان کل کشور مبنی بر رسیدگی هرچه سریع‌تر به پرونده خاوری، گفته که رسیدگی به پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی را با قوت ادامه می‌دهیم. قاضی سراج افزوده: این که گفته شده خاوری وکیل نداشته باید بگویم که این متهم حتی زمانی هم که پرونده‌اش در اهواز بود وکیل داشت و هم‌اکنون وکیل متهم پیگیر پرونده است که تا قبل از عید این پرونده امکان دارد به صورت غیابی پس از صدور کیفرخواست رسیدگی شود.
مجلس مالزی به دنبال تصویب لایحهای مبنی بر مرتد بودن شیعیان
گروه‌های مختلف سیاسی مجلس مالزی در آخرین اقدام ضدشیعی خود در تلاشند با تصویب یک اصلاحیه، فقط جامعه اهل سنت را به عنوان مسلمان به رسمیت بشناسند.
‌شاخه جوانان حزب "سازمان ملی متحده مالزی " بزرگترین حزب سیاسی این کشور، از طرفهای مخالفان سیاسی نمایندگان مجلس خواست تا از اصلاحیه قانون اساسی فدرال که طبق آن فقط پیروان اهل سنت به عنوان مسلمان به رسمیت شناخته می شوند، پشتیبانی و حمایت خود را اعلام کنند.
نماینده این شاخه از حزب سازمان ملی متحده مالزی مدعی شد: اصلاحیه مذکور برای نجات اسلام از خطر نفوذ شیعیان است.

«عزیز الجاسمی محمد» در ادامه ادعاهای خود گفت: امیدوارم همه نمایندگان پارلمان حزب اسلامی پان (PAS حزبی سیاسی بنیادگرا و تندروی اسلامی)، که همگی مسلمان واقعی هستند و همچنین دیگر نمایندگان مسلمانان حزب عدالت مردمی (PKR حزب سیاسی چند نژادی میانه رو) از این تغییر قانون اساسی پشتیبانی کنند.
وی در سخنرانی مجمع عمومی حزبش در مرکز تجارت جهانی پوترا در کوالالامپور، شیعیان را دشمن اسلام خطاب کرد و افزود: شاخه جوانان حزب سازمان ملی متحده مالزی حمایت بی شائبه خود را از حکومت در دفاع از دشمنان اسلام اعلام می کند و از دولت درخواست می کند تا به کسانی که به پیامبر و اسلام توهین می کنند به شدت برخورد کند.

مجوز دولت برای پرداخت خسارت زلزله سال گذشته ایلام

بر اساس مصوبه ای که طی روزهای اخیر توسط معاون اول رییس جمهور به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده، مقرر شده است که مبلغ 70 میلیارد ریال از محل منابع ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور بابت جبران خسارات ناشی از سیل و زلزله که سال گذشته در ایلام رخ داده در اختیار استانداری این منطقه قرار گیرد که 40 میلیارد آن برای بازسازی تأسیسات زیربنایی و جبران خسارات وارده به عشایر استان است.

اپوزیسیون ضربه مغزی شده و بیهوش است
یکی از فعالان سابق اپوزیسیون می‌گوید اپوزیسیون جمهوری اسلامی در کما فرو رفته و صرفا زندگی نباتی دارد.اسماعیل نوری علا در وب‌سایت گروهک چند نفره موسوم به «جنبش سکولار دموکراسی» نوشت: اپوزیسیون سکولار دموکرات انحلال‌طلب (برانداز) به اغمای رخوتناک افتاده است. به نظر من که اپوزیسیون که خود را نیز جزو آن می‌دانم، در حال حاضر در گرداب بیهوشی فرو افتاده و نوعی زندگی گیاهی را آغاز کرده است.وی با بیان اینکه دولت آمریکا به اپوزیسیون وابسته نظیر سازمان مجاهدین (منافقین) و کومله و دموکرات دفاتری برای فعالیت در واشنگتن داده، می‌نویسد: اپوزیسیون بیمار است و سوال این است که این بیمار فرو رفته در کما را چگونه می‌توان به هوش آورد و فعال کرد؟ پزشکان معمولا روند بیرون آمدن از «کما» را وابسته به شرایط مختلفی می‌دانند. اگر کما ناشی از کمبودهایی در تغذیه سیستم باشد (مثلا افتادن سریع قند خون) می‌توان با جبران کمبودها شخص فرو رفته در کما را بیرون کشید. اما اگر کما ناشی از لطمه‌های مغزی، چه به علت ادامه بلندمدت کمبودها و چه به دلیل ضربه‌هایی از خارج باشد، بیرون آمدن مریض از کما مشکل‌تر است و تبدیل به گیاه شدن بیمار و یا پایان زندگی او هر لحظه می‌تواند محتمل‌تر شود.
وی ادامه داد : دچار شدن اپوزیسیون سکولار دموکرات انحلال‌طلب و مستقل به کمای سیاسی ناشی از فقدان هدف و استراتژی معین و قابل قبول گسترده، همراه با واکنشی بودن رفتارها و گفتارها، و ناامیدی از امکان فروپاشی رژیم است.نوری علا در ادامه با تصریح بر اینکه اپوزیسیون با یک غوره سردی و با یک مویز گرمی‌اش می‌کند، می‌افزاید: تا آن زمان که اپوزیسیون دچار تشتت و تفرقه در امر انتخاب هدف و تعیین استراتژی است، ناچار خواهد بود که یا همچون اصلاح‌طلبان با موج حوادث همراه شود و برای پیروزی روحانی کف بزند و یا تن به غوطه زدن در اغما بدهد تا شاید روزی از این خواب زمستانی بیدار شود و یا به صورتی همیشگی در این اغمای دلشکن بماند تا مرگ‌اش فرا رسد.

سعدآباد به مستضعفان رسید
مهر: مالکیت دو کاخ سعدآباد و نیاوران همواره محل مناقشه میان بنیاد مستضعفان و سازمان میراث فرهنگی بوده است. هر یک از این دو نهاد بر اساس برخی مستندات ادعای مالکیت این کاخها را دارند اما در تازه ترین اتفاق دادگاه بدوی رأی به نفع بنیاد مستضعفان و مالکیت آن بر این دو کاخ داده است.

دعوت جک استراو؛ از افراط تا تفریط
خبر دیگر این که یک نماینده مجلس دعوت از وزیر خارجه پیشین انگلیس از سوی نمایندگانی که روزی طرح کاهش سطح روابط تهران – لندن را به صحن علنی آوردند و آن را به تصویب رساندند و روز دیگر تهدید کردند از وزیر خارجه پیشین انگلیس در صورت حضور در مراسم تحلیف حسن روحانی با گوجه فرنگی و تخم مرغ استقبال می‌کنند را نمونه بارز افراط و تفریط خواند. کمال‌الدین پیرموذن، نماینده اردبیل در مجلس در گفت‌وگو با فرارو و در واکنش به دعوت از جک استراو، وزیر خارجه پیشین انگلیس از سوی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و گروه پارلمانی دوستی ایران و انگلستان گفته: عجیب است دوستانی که امروز دعوت نامه برای عضو بلند‌پایه سابق دولت انگلیس ارسال می‌کنند، همان‌هایی هستند که روزی طرح کاهش سطح روابط ایران و انگلستان را به صحن علنی آوردند و با هیاهوی بسیار آن را به تصویب رساندند.

تولید 16 میلیون تن زباله در کشور

آفتاب: یک اکولوژیست هشدار داد که سالانه 16 میلیون تن زباله در کشور تولید می شود که این میزان منجر به تولید 50 هزار تن گاز گلخانه ای و 10 میلیون متر مکعب شیرابه می شود.

فتوای عجیب درباره ماندلا

آفتاب: «سلمان الماجد» یک مبلغ وهابی سعودی گفت که به لحاظ شرعی طلب مغفرت برای «نلسون ماندلا» جایز نبوده و اعمال خیری که او انجام داده در آخرت کمکی به او نخواهد کرد، ولی شاید از مجازات او بکاهد.

کشف پدیده عجیب «دریا خواری»
اگرچه شنیدن کلماتی مانند زمین خواری، رانت خواری و رشوه خواری باعث برانگیخته شدن تعجب شنونده نمی شود اما شاید کمتر کسی اصطلاح «دریاخواری» را شنیده یا لمس کرده باشد اما چند وقتی است برخی سودجویان به طمع در اختیار گرفتن سواحل بکر دریا در جنوب کشور اقدام به خشک کردن قسمتی از این آبهای زلال و ایجاد زمین های مصنوعی کرده اند.
این معضلی است که به تازگی در سواحل جنوبی کشورمان رخ می دهد و مسئولین ذیربط تا به حال توجه و برخورد جدی با آن نکرده اند.
در تعریفی ساده، در " دریاخواری" عده ای به صورت غیرقانونی بخشی از یک ساحل را می گیرند، دهها کامیون خاک در دریا می ریزند و آن را خشک می کنند تا بتوانند ساخت و ساز انجام دهند. این خشک کردن دریا علاوه بر کاسبی میلیونی و گاه میلیاردی برای عده‌ ای سودجو، باعث از بین رفتن اکوسیستم منطقه و بر هم زدن نظم طبیعت می ‌شود. همچنین، کار ساخت‌ و ساز در حریم دریاها نه تنها باعث از بین رفتن منظر عمومی دریا می ‌شود، بلکه معضلات و خسارت‌های زیست محیطی بسیاری را به همراه دارد.
یکی از اهالی بندرامام خمینی (ره) در جنوب کشور که پیگیری های مختلفی را در این زمینه انجام داده است در این باره می گوید: اتوبان پلیس راه بندر امام خمینی (ره) مشرف به دریا است اما به تازگی سودجویان در برخی نقاط تا عمق 500 – 600 متری ساحل را خاک ریزی کرده اند و عملا آنجا را به تصرف خود درآورده اند.

افزایش 31 درصدی ازدواج موقت

مشرق نیوز: احمد تویسرکانی معاون قوه قضاییه گفت که در 7 ماهه امسال،‌192 مورد ازدواج موقت ثبت شده که نسبت به سال گذشته 31 درصد شاهد افزایش بوده‌ایم.

35 هزار آمریکایی در خلیج فارس

خبرگزاری خبرآنلاین: وزیر دفاع آمریکا قول داد که با وجود توافق هستهای با ایران، 35 هزار نیروی نظامی آمریکایی در خلیج فارس باقی خواهند ماند.

تله‌گذاری شیطان این‌بار در ژوهانسبورگ
برخی محافل رسانه‌ای داخلی و خارجی، مراسم تدفین نلسون ماندلا را بهانه دیگری برای هل دادن دکتر روحانی به سمت ملاقات با رئیس دولت شیطان بزرگ قرار داده‌اند. مراسم تدفین ماندلا احتمالا یک هفته دیگر در ژوهانسبورگ برگزار می‌شود.روز گذشته در حالی که چند سایت‌ داخلی آرزوی خود برای چنین اتفاقی را تبدیل به گمانه و تحلیل می‌کردند، گاردین نیز نوشت با توجه به حضور سران کشورها در مراسم تدفین ماندلا شاید این مراسم به ملاقات روحانی و اوباما منجر شود. گاردین مدعی شد: روح آشتی‌جویانه ماندلا شاید بتواند مثلا فضایی را برای اولین دیدار میان اوباما و روحانی فراهم آورد. (برخلاف این ادعا رژیم مستکبر آمریکا در پی باج‌گیری و زورگویی است و نه آشتی‌جویی.

یادآور می‌شود رسانه‌های زنجیره‌ای همسو با شبکه تبلیغاتی آمریکا تلاش گسترده را به کار بسته بودند تا دکتر روحانی در جریان سفر به نیویورک و حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به طور تصادفی! با اوباما ملاقات کند. بعدها گفته شد ممکن است این دیدار در مهمانی‌ ناهار بان‌کی‌مون اتفاق بیفتد اما خبرها حاکی از آن بود که طرف غربی، میز شراب را بر اهمیت انجام چنین ملاقاتی ترجیح داده است.با این وجود وسوسه گروه پیگیر ماجرا موجب، مکالمه تلفنی روحانی با اوباما در آخرین ساعات عزیمت به فرودگاه و بازگشت از نیویورک شد.این اتفاق از جمله همان پیشامدهایی بود که مورد تذکر رهبر انقلاب - به عنوان رفتار نابه‌جا - قرار گرفت. نکته قابل تأمل بی‌صداقتی مقامات آمریکایی بود به نحوی که با وجود درخواست طرف آمریکایی برای این مکالمه، سوزان رایس ادعا کرد این تماس تلفنی با درخواست طرف ایرانی صورت گرفته است. دو روز بعد نیز اوباما با گستاخی تمام در ملاقات با نتانیاهو ادعا کرد همه گزینه‌ها به ویژه گزینه نظامی علیه ایران روی میز است.با این وجود آقای روحانی اخیرا در مصاحبه با روزنامه فایننشال‌تایمز گفته بود اوباما را آدم مؤدبی یافتم(!)اوباما طی هفته‌های اخیر بارها اعلام کرده که ساختار اصلی تحریم‌های شدید ضد ایرانی سر جای خود باقی می‌ماند و آمریکا به دنبال برچیدن برنامه هسته‌ای ایران است.

استعفای دسته‌جمعی در اتاق ایران

شنیده شد که با روی کار آمدن غلامحسین شافعی در سمت ریاست اتاق بازرگانی ایران مدیران اجرایی این تشکل بخش خصوصی در حرکتی نمادین استعفا دادند. ایسنانوشت؛ در پی برگزاری انتخابات در اتاق بازرگانی ایران برای تعیین جانشین نهاوندیان و پس از آن روی کار آمدن غلامحسین شافعی جمعی از مدیران اجرایی این اتاق با هدف تحمیل نکردن خود در سمت فعلی به صورت نمادین استعفا دادند. به اعتقاد برخی از اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران استعفای این مدیران اجرایی قلبی نبوده و آنان با هدف جلب رضایت و باز گذاشتن دست رئیس جدید اتاق ایران در انتخاب مدیرانش اقدام به چنین کاری کرده‌اند. البته هنوز این موضوع واکنشی را از سوی رئیس اتاق بازرگانی ایران نداشته و وی نه با استعفای آنها مخالفتی کرده و نه موافقت.

ماجرای مناقشه معاون فرمانداری و علیرضا دبیر
خبر اول این که روز گذشته خبری در این ستون در مورد درگیری فیزیکی میان علیرضا دبیر، عضو شورای اسلامی شهر تهران و معاون فرمانداری به چاپ رسید که پس از بررسی بیشتر در مورد این خبر، مشخص شد چنین اتفاقی رخ نداده و معاون فرماندار شهرستان ری و علیرضا دبیر بر سر جدایی ری از تهران درگیری لفظی پیدا کردند. حسین کاغذلو، معاون برنامه‌ریزی فرمانداری ری از منصوبان دولت گذشته است براساس گزارش ایرنا، دبیر شامگاه چهارشنبه در نشست اعضای شورای اسلامی شهر تهران، هنگام ورود به سالن از جدا نشدن شهرستان ری از تهران ابراز خرسندی کرد.
یکی از کارکنان فرمانداری ری هنگام مناقشه میان معاون فرماندار و عضو شورای شهر تهران، اتهامات ناروایی را متوجه علیرضا دبیر کرده بود. در همین حال روابط عمومی فرمانداری شهرستان ری نیز با ارسال نمابری به روزنامه ایران، اعلام کرد خبر درگیری فیزیکی آقای دبیر، از اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران با یکی از معاونان فرماندار شهرستان ری از اساس تکذیب می‌شود و می‌تواند شیطنت فرد یا افرادی برای ایجاد اختلاف بین شورا و مدیران شهرستان باشد.

احتمال سفر خاتمی به آفریقای جنوبی

شنیده شد که فیاض زاهد از احتمال سفر خاتمی به آفریقای جنوبی خبر داده است. این روزنامه‌نگار در صفحه فیس بوک خود چنین نوشته است: «دو ساعت پیش، قبل از شروع مراسم قرعه کشی جام جهانی با آقای خاتمی صحبت کردم. می‌دانید حاج آقا فوتبالی است و علاقه مند به اخبار آن. توصیه کردم اگر شرایط را مناسب دیدند برای مراسم تشییع جنازه دوست خود نلسون ماندلا به آفریقا سفر کنند. پس از سال‌ها عدم حضور در مجامع بین‌المللی و با توجه به فضای جدید بوجود آمده در ایران، این سفر می‌تواند بازتاب‌های بسیار خوبی داشته باشد. آنها با همدیگر عضو گروه اصلی گفت‌وگوی تمدنها به همراه و خواست کوفی عنان بودند. آن هم زمانی که هیچکدامشان دیگر رئیس‌جمهور نبودند. ماندلا به بهانه کشاورزی کردن از ادامه ریاست عذر خواسته بود و خاتمی هم هیچ سمتی نپذیرفته و وقت خود را صرف گسترش صلح و مفاهمه کرده بودند.این همکاری تا سال 88 ادامه داشت. بعد همه چیز را که می‌دانید! حاج آقا فرمودند در حال بررسی هستم.اگر شرایط فراهم شود به این مراسم خواهم رفت.»

« پیام نو» به خانواده رسانه‌ها پیوست
خبر رسیده که سایت خبری پیام نو با آدرس www. payamno. com به مدیر مسئولی مسعود حیدری به خانواده رسانه‌های کشور پیوست. حیدری مدیرعاملی خبرگزاری ایلنا و حضور در خبرگزاری ایسنا را در کارنامه فعالیتش دارد. در مطلبی که به مناسبت رونمایی و آغاز فعالیت این سایت منتشر شده آمده: پیام نو بر آن است تا در شرایط نه چندان مطلوب کنونی که میراث گذشتگان است با فرود آوردن سر تعظیم در برابر قانون اساسی به عنوان مادر قوانین کشور و رعایت منافع ملی و همچنین دوری از رویه‌های غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای نظیر توهین و تخریب به رسالت واقعی خود به عنوان یک رسانه مستقل عمل کند و رعایت دقت و امانت در انتقال پیام به مخاطبان را سرلوحه کارش قرار دهد.

امانت شهدای هسته‌ای

خبرگزاری دانشجو: پدر شهید احمدی‌روشن گفت: باید کلمه به کلمه توافقنامه ژنو بررسی شود زیرا غنی‌سازی 20 درصد امانت شهدای هسته‌ای در نزد ماست و باید امانت‌داری شود.

احتمال حضور اشراقی در دادگاه

باشگاه خبرنگاران: داود براتی مسؤول هیأت خانواده شهدا و ایثارگران، با اشاره به آخرین جزییات رسیدگی به شکایت خانواده شهدا و ایثارگران از «نعیمه اشراقی» گفت: به احتمال زیاد در هفته جاری وی به دادگاه احضار شود.

عبدخدایی بستری شد
دست آخر این که محمدمهدی عبدخدایی دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام و از همرزمان شهید نواب صفوی و یاران انقلاب اسلامی، روز چهارشنبه 13 آذر 92 تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت و در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان دی تحت درمان قرار دارد.

توضیح وکیل ستار بهشتی درباره پیگیری پرونده

شنیده شد که وکیل مدافع اولیای دم ستار بهشتی گفت: با توجه به پذیرفته نشدن اتهام قتل عمد مامور پلیس در مرگ ستار بهشتی از سوی دادگاه کیفری کارکنان دولت، قصد داریم موضوع را پیگیری کنیم. ایرنا نوشت؛ گیتی پور فاضل در پاسخ به این سوال که آیا با اولیای دم ستار بهشتی درباره طرح دعوای مجدد با اتهام شبه عمد صحبت کرده است یا خیر، افزود: هنوز با مادر ستار بهشتی صحبت نکرده‌ام، زیرا حال خوشی ندارد اما با خواهر وی صحبت کردم و خواستم پدر و مادر خود را درباره تصمیم دادگاه در جریان بگذارد. وکیل مدافع اولیای دم ستار بهشتی اضافه کرد: اگر با موضوع قتل شبه عمد طرح دعوا کنیم یعنی این اتهام را پذیرفته‌ایم در حالی که معتقدیم مرگ ستار بهشتی قتل عمد بوده است. پرونده مرگ ستار بهشتی برای رفع اختلاف بین وکیل اولیا دم و بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی مبنی بر قتل عمد یا شبه عمد بودن مرگ ستار بهشتی، به شعبه 15 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شده بود که در نهایت دادگاه 12 آذر ماه جاری رای قتل شبه عمد داد و اتهام قتل عمد را نپذیرفت. پس از رای دادگاه، پرونده مجددا به شعبه اول دادسرای جنایی تهران بازگشته و طبق اعلام دادسرا خانواده ستار بهشتی در صورتی که بخواهند می‌توانند درباره قتل شبه عمد طرح دعوا کنند.

اخبار کوتاه:

* پس از کنار گذاشتن یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌‌های عمرانی، فنی و مهندسی کشور از طرح‌های مهم ملی چون عسلویه و پارس جنوبی به دستور یک مقام عالی وزارت نفت، این شرکت باسابقه از طر‌ح‌های عمرانی وزارت راه و مسکن کنار گذاشته شده و قرار است به‌زودی وزارت نیرو نیز این شرکت را از فعالیت در زمینه طرح‌های سدسازی، انتقال آب و نیروگاهی کنار بگذارد. بر اساس این گزارش، شنیده شده پس از خلع ید این شرکت بزرگ عمرانی که در دو دهه گذشته خدمات بزرگ عمرانی در سطح ملی را به اجرا درآورده است، به برخی شرکت‌های وابسته به آقازاده‌ها و عناصر بدنام سیاسی مأموریت داده شده تا جایگزین این شرکت عمرانی شوند.

* برخی کارشناسان حقوقی با اشاره به برخی قطعنامه‌های شورای امنیت همچون 1929، معتقدند در این قطعنامه‌ها به دلیل ایراد چهار اتهام 1- غنی‌سازی 2- توسعه موشک‌های بالستیک 3- نقض حقوق‌بشر و 4- حمایت از تروریسم، محکوم شده‌ایم. بنابراین برای لغو تحریم‌های سازمان ملل و شورای امنیت در گام جامع و نهایی باید در این حوزه‌ها وارد مذاکره با 1+5 شویم.

*بر اساس اخبار رسیده، همزمان با تصریح مقام‌‌های آمریکایی به اینکه باید در مذاکرات درباره گام نهایی، بخش‌‌های گسترده‌ای از برنامه هسته‌ای ایران برچیده شود، برخی گروه‌های نزدیک به جریان فتنه اقدام خود را برای آغاز گسترده فعالیت رسانه‌ای در زمینه تبلیغ ضرورت برچیده شدن کامل غنی‌سازی در ایران آغاز کرده‌اند.

* اندیشکده انگلیسی «مؤسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی» با مروری بر پیشرفت‌های موشکی ایران تأکید کرد که ایران در بومی‌سازی توانایی موشکی به شکل قابل ملاحظه‌ای پیشرفت کرده است. «مایکل المان»، عضو ارشد برنامه همکاری امنیت منطقه‌ای خاورمیانه این اندیشکده در این باره نوشت: ایران طی دو دهه اخیر به‌گونه فزاینده‌ای به خود متکی شده است و قطعاً مهندسان ایرانی از فناوری‌های موجود به شیوه‌ای خلاقانه بهره‌برداری کرده‌اند تا موشک‌ها و راکت‌های دوربردی بسازند که بتوانند ماهواره‌ها را در مدار قرار دهند.

* سعید مرتضوی، مدیر عامل سابق سازمان تأمین اجتماعی در واکنش به گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد تعداد نمایندگانی که از وی پول گرفته‌اند بیش از آنچه در گزارش اعلام شده است، می‌باشد. وی به خبرگزاری فارس گفت: "در دوره فعلی بیش از یکصد نفر از نمایندگان محترم مجلس در ماههای مختلف از این امکانات بهره‌مند بوده و اینجانب طی نامه کتبی که رونوشت آن را نیز به ریاست محترم کمیسیون اجتماعی تسلیم نمودم به اشتباه بودن این تعداد اشاره کردم ولکن به نظر می‌رسد چون اسامی تعدادی از اعضای محترم فعلی هیأت تحقیق و تفحص در سندهای دیگر بوده در این گزارش حتی به تعداد واقعی نمایندگان آن اسناد نیز اشاره‌ای ننموده‌اند." مرتضوی در ادامه این واکنش، به علت عدم انتشار اسامی نمایندگان مجلس در گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی پرداخته و گفته است: "تنها در دو سند مربوط به مدیرعامل سابق سازمان دو لیست از نمایندگان محترم مجلس وجود دارد که به بیش از 150 نفر از نمایندگان دوره ‌هشتم مجلس شورای اسلامی در یک مقطع بن و کارت هدیه پرداخت شده است و در آن لیست که اسم و مشخصات کامل نمایندگان موجود است نام ریاست محترم هیأت تحقیق و تفحص فعلی سازمان نیز به چشم می‌خورد که شاید به همین دلیل اصلاً اشاره‌ای به تعداد نمایندگان و مبالغ دریافتی آنان در دوره‌های قبل نشده است."

*
یک خبرنگار فلسطینی جایزه وزارت خارجه آمریکا را رد کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، "نائله خلیل"، خبرنگار فلسطینی روزنامه "الایام" و از خبرنگاران فعال در حوزه آزادی رسانه در فلسطین اشغالی نامزدی خود برای دریافت جایزه ویژه "زن شجاع" از وزارت امور خارجه آمریکا را رد کرد. جایزه بین‌المللی ویژه زن شجاع هر ساله از طرف وزارت امور خارجه آمریکا به شماری از زنان فعال و تاثیر گذار در جامعه داده می‌شود. این جایزه به مناسبت روز جهانی زن و در مراسمی ویژه در مقر وزارت امور خارجه آمریکا به زنان برگزیده از سراسر جهان داده می‌شود. نائله خلیل ضمن مخالفت با نامزدی خود برای دریافت جایزه زن شجاع از وزارت خارجه آمریکا، گفت: به نظر من این جایزه، جایزه سیاست خارجی دولت آمریکا است نه جایزه جامعه، روزنامه و یا یک رسانه‌. نائله خلیل از ساکنان اردوگاه آوارگان فلسطینی "بلاطه" نزدیک شهر نابلس است و تاکنون پنج جایزه جهانی و داخلی فلسطین از جمله جایزه "سمیر قصیر" برای آزادی مطبوعات و جایزه بین‌المللی "صلیب سرخ" را دریافت کرده است.


https://shoma-weekly.ir/WpHQa9