گفته می‌شود که...

پاسخ فردوسی پور در باره انصراف یارانه/ پیام تسلیت سیدحسن به بادامچیان/خرده‌فرمایش‌های اصلاح‌طلبانه خاتمی!/ به زبان خوش از درخواست یارانه صرف‌نظر کنید/ برگزاری مراسم زیارت عاشورا در محیط زیست قم برای شفای معصومه ابتکار!/ ابراهیم یزدی: بقای ما در بقای دولت روحانی است!/ تکذیب یک شایعه درباره دانایی‌فر و ...

پیام تسلیت سیدحسن به بادامچیان

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی، خطاب به آقای اسدالله بادامچیان پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جماران، متن پیام سیدحسن خمینی به این شرح است:

بسمه تعالی

برادر بزرگوار جناب آقای اسد الله بادامچیان زید عزه العالی

مصیبت وارده، درگذشت والده محترمه‌تان را تسلیت عرض نموده‌، برای آن مرحومه حشر با اولیاء‌الله و برای جنابعالی و سایر بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

سید حسن خمینی

بدون شرح..؟!

علی مطهری درباره قطعنامه ضدایرانی اروپا گفت: «قطعنامه اخیر پارلمان اروپا نقاط مثبتی دارد، برخی انتقادهای غرب به وضعیت حقوق بشر در ایران وارد است و اسلام اجازه دخالت در امور داخلی کشور‌ها را به ما داده است.» مطهری در توضیح آن افزود: «این قطعنامه در مجموع منفی است، ولی نقاط مثبت هم دارد. برای مثال برای اولین‌بار مسئله تهاجم نظامی را از مصوبه خودشان حذف کردند. مسئله مهم این است که این قطعنامه آن‌ها کاری است که هر سال انجام می‌دهند و ضمانت اجرایی هم ندارد و ما نباید حساسیت بیش از حد نشان دهیم؛ به‌ویژه اگر با دولت‌ آقای روحانی مشکل داریم، آن را برای تضعیف این دولت و مذاکرات هسته‌ای علم نکنیم.» عضو فراکسیون رهروان ولایت با اشاره به این مطلب که اساساً امر به معروف و نهی از منکر خودش یک نوع دخالت در امور دیگران است، گفت: «خود پیامبر اسلام در امور کشورها دخالت می‌کرد. اگر ایشان در امور ایران باستان و روم قدیم دخالت نکرده بود، الآن ما مسلمان نبودیم. ما در یک جاهایی مجازیم که در امور دیگران دخالت کنیم و در یک جاهایی وظیفه داریم دخالت کنیم. بنابراین این استدلال، استدلال قوی‌ای نیست که کسی حق دخالت در امور داخلی دیگران را ندارد. ممکن است در عرف دیپلماتیک و در روابط سیاسی کشورها این یک اصل پذیرفته شده باشد، ولی از نظر اسلام پذیرفته نیست.»

خروجی دیدگاه علی مطهری که در آن، هیچ چیزی در جای خود قرار ندارد، مشروعیت بخشیدن بسیاری از اعمال زورگویانه استکبار است که با دخالت در امور داخلی کشورهای قربانی آغاز می‌شود.

خرده‌فرمایش‌های اصلاح‌طلبانه خاتمی!

محمد خاتمی در جمع برخی از اعضای مجمع روحانیون گفت: «باید حوزه نفوذ خود را در فرمانداری‌ها متمرکز کنیم و کارهایمان را پیش ببریم. باید فشار بیاوریم که فرمانداران غیر همسو عوض شوند و نیروهای ما از این حوزه و بخشداری‌ها وارد شوند.» خاتمی گفت: «من به روحانی هم گفته‌ام که اگر او نسبت به مسائل اجتماعی و اقتصادی کم‌اهمیت باشد و نتواند پاسخ مطالبات مردم را بدهد، دولتش بیشتر از چهار سال دوام نخواهد آورد.» وی افزود: «تنها کسی که در این مدت در دولت خوب عمل کرد، توفیقی در وزارت علوم بود که کاملاً تفکرات اصلاح‌طلب داشت؛ اما روحانی از او حمایت نکرد و او کنار رفت؛ باید امثال توفیقی در دولت زیاد باشند.» خاتمی گفت: «بعید می‌دانم که روحانی به مطالبات اجتماعی مردم پاسخ دهد؛ چرا که او آدم محافظه‌کاری است و سعی خواهد کرد دنبال سیاست خارجی و اقتصاد برود در حالی‌که پاشنه آشیل دولت، مسائل اجتماعی است.»!

ماموریت محسن هاشمی در دانشگاه ازاد

براساس گزارش‌‌های رسیده، هیئت امنای دانشگاه آزاد در مصوبه‌ای عجیب به محسن هاشمی رفسنجانی مأموریت داده است تا با فروش همه ساختمان‌‌های سازمان مرکزی این دانشگاه، ساختمان‌‌های اداری آن را در واحد علوم و تحقیقات تجمیع کند و برای هزینه جابه‌جایی وسایل و اسباب‌کشی این دانشگاه هم مبلغ صد میلیون تومان برای وی در نظر گرفته شده است!

برآورد اطلاعاتی رئیس اسبق سیا از قدرت راهبردی ایران

انتشار یادداشت اخیر «پترائوس» رئیس اسبق سازمان سیا و فردی که طی یک دهه گذشته به‌صورت مستقیم تمام ارزیابی‌های اطلاعاتی منطقه غرب آسیا و ایران را رصد می‌کرده، حائز اهمیت ویژه‌ای است. این یادداشت که در واشنگتن‌پست منتشر شده، به نحوی می‌تواند یکی از به‌روزترین ارزیابی‌های اطلاعاتی آمریکا از پرونده هسته‌ای ایران و توافق ژنو باشد. در این باره به نکات ذیل می‌توان اشاره کرد:

1- یادداشت پترائوس نشان می‌دهد که یک اصل پذیرفته شده سازمان سیا این است که تنها راه مواجهه با پرونده هسته‌ای ایران، گزینه دیپلماتیک است و گزینه‌هایی همانند جنگ، اساساً در مرحله تحلیلی متوقف شده است. نکته مهم دیگری که پترائوس در این باره اذعان می‌کند، این است که معلوم نبودن نتیجه جنگ، یکی از عوامل اصلی بازدارنده آمریکا در مقابل ایران است.

2- پترائوس اعتراف کرده که ایران در سخت‌ترین وضعیت تحریم نیز در حوزه سیاست خارجی ژئوپلیتیک محور خودش - محور مقاومت به‌ویژه سوریه و حزب‌الله- به هیچ وجه عقب‌نشینی نکرده است. به تعبیر دیگر اساساً فشار تحریم هیچ تأثیری در این زمینه نداشته و آمریکایی‌ها نیز از این موضوع ناامید هستند.

3- نکته مهم دیگری که یک نگرانی در میان جامعه اطلاعاتی آمریکا و به‌ویژه متحدان منطقه‌ای آن‌ها محسوب می‌شود، تقویت این محاسبه راهبردی است که حتی علائم خروج آمریکا از منطقه غرب آسیا سبب برتری ایران در منطقه می‌شود.

نامه سرگشاده کارکنان یک دانشگاه

در هفته گذشته یکی از پایگاه‌ها، خبری را منتشر کرد مبنی بر اینکه کارکنان دانشگاه شمال آمل به‌دلیل اعتراض به کسر حقوق خود و حذف و قطع سنوات کارکنان، در جلوی ساختمان اداری این دانشگاه تجمع و تحصن کرده‌اند. این تجمع با وعده و وعیدهای مدیریت دانشگاه، ساعتی بعد پایان یافت؛ اما گویی مطالبات قانونی کارکنان این دانشگاه با وجود وعده‌های رئیس آن محقق نشده و این بار کارکنان این دانشگاه نامه‌ای سرگشاده به فرمانداری و نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نوشتند و خواستار عزل و تغییر مدیریت دانشگاه شدند.

در این نامه از فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان خواسته شده که تهدید مدیریت دانشگاه به اخراج کارکنان را که حداقل در سال گذشته حدود دوازده نفر اخراج و عده‌ای از بستگان آقای رئیس استخدام شده‌اند، پیگیری کنند و همچنین از حقوق دوازده میلیون تومانی مدیریت دانشگاه با وجود حضور کم وی در دانشگاه تحقیق و تفحصی صورت پذیرد. گفتنی است استاندار مازندران و اکبر ترکان، معاون رئیس‌جمهور و نماینده وزیر علوم، عضو هیئت امنا و هیئت مؤسس این دانشگاه هستند.

انتشار خبر پرداخت پول از سوی علی ربیعی به خبرنگاران و سکوت محض وی
…سایت روز نو خبری را منتشر و سپس حذف کرد. این سایت خبر اهدای کارت‌های ۵۰۰ هزار تومانی به گروهی از خبرنگاران را منتشر کرد. در خبر اولیه سایت روز نو آمده بود که علی ربیعی، به مناسبت سال نو کارت های هدیه ای را بین برخی از خبرنگاران توزیع کرده است.

بر اساس خبرسایت روز نو، گفته می‌شود که کارت‌های مذکور از طرف یکی از روزنامه‌نگاران اقتصادی اصلاح‌طلب و یکی از نزدیکان ربیعی بین خبرنگاران به صورت چهره به چهره توزیع شده و برخی از خبرنگاران از دریافت این کارت‌ها که اسم دریافت کننده نیز روی‌شان بوده از دریافت این هدایا خودداری کرده‌اند.

علی ربیعی سال‌ها مدیر مسوول روزنامه کار و کارگر بوده و احتمالا با روش‌های «علاقه‌مند» کردن برخی خبرنگاران به حوزه تحت مسوولیتش آشنا است.

خبر هدیه کارت‌های نیم میلیون تومانی از سوی علی ربیعی ممکن است از سوی بسیاری از رسانه‌ها نادیده گرفته شود، اما نبود سازمان و تشکیلاتی که بر این مساله نظارت کند، یکی از عوامل جا افتادن عادت هدیه گرفتن نزد معدودی از روزنامه‌نگاران است.

توضیح تکمیلی معاون امنیتی وزارت کشور در مورد گروهک تروریستی حرکه النضال

«علی عبداللهی» معاون امنیتی وزارت کشور، در نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر ارائه بیشتر اطلاعات از گروهک تروریستی‌ای که به‌تازگی سپاه خوزستان آن‌ها را شناسایی و دستگیر کرده، گفت: «‌اسم این گروه «حرکه النضال» است و تعدادی از این گروه دستگیر شدند و در این دستگیری بخشی از تجهیزات و امکاناتی که همراهشان بود از قبیل مواد منفجره و تجهیزاتی از این قبیل که نشان می‌داد قصد خرابکاری دارند، کشف شد. در اینکه این گروه‌های تروریستی از بیرون از کشور تغذیه و حمایت می‌شوند، تردیدی وجود ندارد و حمایت‌های مالی و اقدامات آموزشی در خارج از کشور به آنان صورت می‌گیرد.

رمال مشهور نزدیک به احمدی نژاد و مشایی از زندان آزاد شد

رمال مشهور که چند سال پیش بازداشت شده بود، آزاد شد.عباس غفاری که در بدنه اجرایی کشور یعنی در دولت قبل نفوذ کرده بود، از حدود سه سال پیش (اردیبهشت سال 90) در زندان به سر می‌برد.

یک ماه بعد از بازداشت غفاری در سال 90، احمدی‌نژاد در پاسخ به خبرنگاران گفت: اون‌ها رو که دستگیر کردن، خیالشون راحت شد، ول کنید دیگه. بذارید دولت به کارش برسه. یعنی آن سفینه‌یی هم که فرستادیم بالا، کار جن‌ها بود؟البته مرداد ماه 90، سخنگوی قوه‌قضاییه در کنفرانس مطبوعاتی گفته بود: «دو جن‌گیر دولتی» بازداشت شده‌اند و برای این افراد کیفرخواست و قرار مجرمیت صادر شده و پرونده آنها در حال رسیدگی است.

اردیبهشت ماه پارسال، محسنی‌اژه‌یی، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پرسشی درباره آزادی یک جن‌گیر که به نظر عباس غفاری بوده، گفت: این فرد مدت دو سال در زندان بود و حتی یک روز هم مرخصی نرفته است. برخلاف آنچه اعلام شده این فرد نه آزاد شده و نه به جایی منتقل شده است بلکه بعد از دو سال از مرخصی بهر‌ه‌مند شده است.

پاسخ فردوسی پور در باره انصراف یارانه

وقتی مهدی تاج روی خط تلفنی برنامه 90 آمد تا در خصوص اقدامات سازمان لیگ در فصل تمام شده صحبت کند، از عادل فردوسی پور و حسین فرکی که میهمان حضوری برنامه بود، در خصوص ثبت نام شان در یارانه ها پرسید.
به گزارش خانه ورزش، عادل در پاسخ به سوال تاج در مورد دریافت یارانه مدعی شد که نه در فاز اول ثبت نام کرده بود و نه در فاز دوم برای دریافت این مبلغ نام نویسی نکرده است. پاسخ فرکی هم به این سوال منفی بود.

هفته نامه ی صدا جایگرین روزنامه اسمان شد

پس از توقیف روزنامه هتاک «آسمان» وابسته به حزب کارگزاران که در مقاله هتاکانه‌ای حکم الهی قصاص را زیر سؤال برده بود، مسئولان و تحریریه این روزنامه به هفته‌نامه‌ای با نام «صدا» نقل مکان کرده‌اند و قرار است این هفته‌نامه زنجیره‌ای به مدیر مسئولی و سردبیری کرباسچی و قوچانی، از اوایل اردیبهشت کار خود را آغاز کند. در همین زمینه گفته می‌شود مجوزدهی به روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب با مدیریت افراد بدسابقه، در هیئت نظارت بر مطبوعات سیر صعودی به خود گرفته است.

اصلاح طلبان: روحانی باید اصراری بر اینکه حتماً ابوطالبی به نیویورک بروند، نشان ندهد

در حالی که مسئله نپذیرفتن سفیر جدید ایران در سازمان ملل از سوی آمریکا به تیتر یک بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی تبدیل شده است، بسیاری از رسانه‌ها و شخصیت‌های اصلاح‌طلب خواستار تغییر شخص پیشنهادی جمهوری اسلامی و معرفی شخص دیگری به جای حمید ابوطالبی شدند. صادق زیباکلام، نظریه‌پرداز همیشه در صحنه اصلاح‌طلبان، در همین زمینه در روزنامه شرق نوشت: «روحانی باید اصراری بر اینکه حتماً ابوطالبی به نیویورک بروند، نشان ندهدزیباکلام با مقایسه عجیب کودتای ۲۸ مرداد و فتح لانه جاسوسی که امام خمینی(ره) از آن به‌عنوان انقلاب دوم تعبیر کردند، نوشت: «صرف‌نظر از آنکه حمید ابوطالبی چقدر در اشغال سفارت و گروگان‌گیری نقش داشته یا نداشته، کل ماجرای سفارت و گروگان‌گیری همان‌قدر برای آمریکایی‌ها دردناک است که تراژدی کودتای ۲۸ مرداد برای ایرانیان.»!

امیر میرزایی حکمتی به 10 سال زندان محکوم شد

وکیل «امیر میرزایی حکمتی» که وکالت خاندان هاشمی رفسنجانی را نیز برعهده دارد، از تأیید حکم ده سال زندان برای موکلش در دادگاه تجدیدنظر خبر داد. سیدمحمودی علیزاده طباطبایی در این باره گفت: موکلم پس از محاکمه در دادگاه انقلاب به اتهام جاسوسی برای دولت آمریکا به ده سال حبس محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد. امیر میرزایی حکمتی پیش از این، به اتهام جاسوسی در دادگاه انقلاب محاکمه و به اعدام محکوم شده بود که حکم مجازاتش از سوی قضات دیوان عالی کشور نقض و پرونده‌اش برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض فرستاده شد.

رسیدگی به اموال مسئولان باز هم بررسی نشد

طرح «رسیدگی به اموال مسئولان» که قرار بود در اولین جلسه پس از عید مجمع تشخیص مصلحت نظام در دستور بررسی قرار گیرد، بازهم بررسی نشد. با توجه به اهمیت مبارزه با مفاسد اقتصادی و شفافیت اقتصادی در این زمینه، این طرح از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که متأسفانه تاکنون با نظر هاشمی رفسنجانی بررسی آن به تعویق افتاده است. در همین زمینه حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره علت تعویق این طرح گفته است: «بر اساس اولویت‌بندی که رئیس مجمع در نظر می‌گیرد، دستورات دیگری در جریان کار قرار گرفت.»!

به زبان خوش از درخواست یارانه صرف‌نظر کنید

«احمد پورنجاتی» نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس ششم و عضو جبهه منحله مشارکت، درباره انصراف از دریافت یارانه در صفحه فیس‌بوک خود با کنایه و طعنه نوشت: «هی می‌گه: لطفاً داوطلبانه - یعنی به زبان خوش- از درخواست یارانه صرف‌نظر کنید. اگر این دولت همچنان از پشتیبانی اکثریت مردم برخوردار است، لابد کسانی که نیاز مبرم ندارند، خودشان برای حمایت از دولت خودشان، ثبت‌نام نمی‌کنند. بی‌رودر بایستی عرض می‌کنم. اکنون ابتدای انقلاب و دوره جنگ نیست که دوپینگ «ایثار و انجام تکلیف شرعی و انقلابی» کارساز و پرکننده همه چاله‌چوله‌های اداره کشور باشد...»!

کشف سلاح در منزل یک عضو شورای شهر

چندی پیش، از منزل یکی از اعضای شورای شهر «نیل» خراسان رضوی، سلاح و مهمات جنگی کشف شد. گفته شده از منزل این فرد یک سلاح جنگی کلاشینکف و نارنجک دستی کشف شده که در حال حاضر نزد نیروهای انتظامی و امنیتی است. در همین رابطه مسئولان مربوط علاوه بر احتمالات مختلف، این احتمال را رد نکرده‌اند که با توجه به مکان‌هایی که این سلاح و نارنجک کشف شده، افرادی در صدد پرونده‌سازی برای این عضو شورای شهر باشند.

زیر سؤال رفتن صلاحیت امریکا
سخنگوی وزارت امور خارجه دولت اصلاحات معتقد است که مخالفت امریکا با حضور ابوطالبی در سازمان ملل به نوعی صلاحیت اخلاقی و سیاسی امریکا را در میزبانی یک نهاد بین‌المللی زیر سؤال برد. به گزارش ایلنا، حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه، مخالفت امریکا با حضور حمید ابوطالبی به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل متحد گفت: این موضوع در واقع یک نقشه طراحی شده از سوی کنگره امریکا و مجلس سنا به همراه وزارت امورخارجه امریکا و کاخ سفید است تا به هر ترتیبی شده فشار کنونی از روی دولت اوباما برداشته شود.

وی با اشاره به این‌که مسئولان جمهوری اسلامی باید در واکنش به این اقدام امریکا صلاحیت اخلاقی و سیاسی امریکا را مورد هدف قرار دهند، گفت: از سوی دیگر نباید با خوشخیالی و ساده انگاری گمان کنیم که دولت اوباما با دولت‌های گذشته امریکا تفاوت دارد. این دولت هم هیچ تفاوت ماهوی با دولت‌های سابق ندارد ممکن است تنها روش‌ها و تاکتیک‌های آن‌ها با هم متفاوت باشد.

بازسازی حزب منحله مشارکت

خبرها حاکی است که جوانان حزب منحله مشارکت در حال بازسازی تشکیلات خود هستند. اعضای این تشکل اعلام کرده‌اند که مواضعشان با جبهه منحله مشارکت تفاوت دارد و پایگاه را با نام «سلام نو» راه‌اندازی کرده‌اند. گفتنی است از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم و با آزادی برخی از مجرمان فتنه در سال جاری، همایش‌های مختلف این حزب تشکیل شده است. خاطرنشان می‌شود انحلال حزب مشارکت به دلیل اقدامات مجرمانه، ایجاد آشوب و فتنه، تحریک مردم به بلوا و اقدام علیه امنیت کشور بوده است.

درخواست عجیب یک وزیر درباره یک موسسه خیریه
بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی، یکی از وزرای کابینه با ارسال نامه ای به مسئولان ارشد دولتی درخواست کرده است کلیه وجوه پرداختی اشخاص حقیقی و حقوقی به یک موسسه غیر دولتی خیریه به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی اشخاص مذکور محاسبه و برای تصویب قطعی به هیئت دولت تقدیم شود که این موضوع با مخالفت کارشناسان ریاست جمهوری مواجه شده است.

عرفی 7 کشور ضدآمریکایی

موسسه افکارسنجی گالوپ در تازه‌ترین تحقیق خود با موضوع جایگاه آمریکا در افکار عمومی جهان، ایرانیان را در رتبه هفتم ضدیت با دولت آمریکا قرار داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از نشریه تایم آمریکا، نتیجه نظرسنجی مشترک گالوپ و موسسه آمریکایی میریدیان، نشان می‌دهد فلسطینیان، پاکستانی‌ها، لبنانی‌ها، یمنی‌ها، عراقی‌ها و مصری‌ها در ردیف اول تا ششم ملت‌های ضدآمریکایی قرار دارند.

برگزاری مراسم زیارت عاشورا در محیط زیست قم برای شفای معصومه ابتکار!

یک سایت اصلاح طلب مدعی شده است :مدیریت و کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم جهت شفای عاجل دکتر ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست مراسم معنوی زیارت عاشورا برگزار نموده و شفای عاجل وی را از خداوند قادر متعال مسئلت نمودند.

به گزارش روز نو، دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مسیر حرکت به سمت هیات دولت در اثر سانحه رانندگی و تصادف خودرو، مصدوم و از ناحیه کتف دچار آسیب دیدگی شد.

درگیری لفظی یکی از وزرای احمدی نژاد با مشایی

ظهر دیروز یکی از وزرای سابق دولت احمدی نژاد که از چهره های بی حاشیه و پرتلاش کابینه دولت دهم نیز محسوب می شد برای عید دیدنی به دیدار احمدی نژاد در دفترش واقع در ولنجک می رود.

وی پس از حضور در دفتر احمدی نژاد و دیدار با وی به یک بار شاهد حضور مشایی می شود، حضور به یک باره مشایی سرآغاز یک مجادله تند و تیز بین این دو نفر شده و در نهایت این مجادله تند و تیز به درگیری لفظی می انجامد. به طوریکه احمدی نژاد دست مشایی را گرفته و از اتاق ملاقات بیرون می برد.

هنوز علت این درگیری لفظی مشخص نشده است اما گفته می شود بحث بر اثر کاندیداتوری مشایی در انتخابات سال ۹۲ و تاسیس دانشگاه ایرانیان بوده است.

توزیع فرم عضویت در فراکسیون اعتدال میان نمایندگان

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان این‌که فراکسیونی جدید و با خط مشی اعتدال تا چند روز آینده تشکیل می‌شود، گفت: هم‌اکنون فرم‌های ثبت‌نام برای حضور در این فراکسیون، بین نمایندگان توزیع شده است.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این‌که فعلا هسته اولیه این فراکسیون حدود 40 نفر است، اظهار کرد: هنوز نامی برای این فراکسیون جدید مجلس در نظر گرفته نشده است، ولی تا اواخر فروردین ماه نام آن نیز اعلام می‌شود.

بازسازی یاران فتنه
«
غلامحسین کرباسچی» به تازگی درمصاحبه با یک هفته‌نامه اصلاح‌طلب، از بازسازی کارگزاران خبر داد. آنچه بیش از همه توجه‌ها را به خود جلب می‌کرد؛ حضور برخی چهره‌های موثر در فتنه 88 در میان اسامی مطرح شده بود. این در حالی است که طبق ماده 7 قانون احزاب، کسانی که به موجب احکام دادگاه‌ها طبق موازین اسلامی از حقوق اجتماعی محروم شده و یا می‌شوند از حق شرکت در هیئت رهبری احزاب منع شده‌اند. اگرچه کرباسچی در پاسخ به این پرسش که «آیا در سال 93 با کارگزاران جدید مواجه خواهیم بود؟» گفته است که «کارگزاران جدید نه؛ بلکه کارگزاران بازسازی و نوسازی شده.» وی می‌افزاید: خیلی از دوستان قبل در شورای مرکزی حضور دارند، علاوه بر آنها از چند نفر از خانم‌های فعال سیاسی و کارآفرین، چند تن از روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای اهل سنت و چند تن حزب در شهرستان‌ها و یکی از اعضای سابق دفتر تحکیم وحدت دعوت کرده‌ایم که به حزب بپیوندند

واکنش کارشناس فارسی زبان اسرائیلی به ماهواره جاسوسی علیه ایران
«مئیر جاویدان فر» کارشناس اسرائیلی مسائل ایران به پرتاب ماهواره جاسوسی اسرائیل علیه برنامه هسته ای ایران واکنش جالبی نشان داد.

در پی این اقدام رژیم صهیونیستی، مئیر جاودان فر که به عنوان کارشناس مسائل ایران با رسانه ای فارسی زبان مانند بی بی سی فارسی و صدای آمریکا گفتگو می کند در توئیتر خود نوشت: ای کاش به جای ماهواره، تمام دولت نتانیاهو را می فرستادند به فضا. برای امنیت اسرائیل مفیدتر و بهتر بود.

پیشنهادی تازه برای دفن «فرای»

حرف و حدیث‌ها درباره دفن ریچارد فرای، ایران‌شناس مشهور در حالی شدت گرفته که گفته می‌شود رئیس‌جمهور امروز درباره صدور یا صادر نشدن مجوز دفن این شرق‌شناس برجسته که وصیت کرده در کنار زاینده‌رود دفن شود، اعلام نظر می‌کند.

با این حال به گزارش ایسنا، سایت رسمی مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی نوشته است که عدن نبی همسر ایرانی ریچارد فرای گفته دفن این ایران‌شناس نامی در «نارنجستان شیراز» هم خوب است. گفته می‌شود در صورت موافقت نکردن ایران با دفن فرای در کشورمان، او در شهر دوشنبه به خاک سپرده خواهد شد. در همین رابطه یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه تصریح کرده است: وزارت امور خارجه درخواست خانواده مرحوم ریچارد فرای را به مسئولان منتقل کرده و دیگر امور مربوط به آن به‌عهده ارگان‌های ذی‌ربط است.


پاکستان از تنبیهش توسط ایران می‌گوید
یک مقام ارشد وزارت نفت و منابع طبیعی پاکستان گفت: تهران از طریق شروع یک پروژه جدید انتقال گاز به عمان و هند، آماده تنبیه اسلام‌آباد به‌دلیل کوتاهی در تکمیل خط لوله ۷۸۱ کیلومتری در خاک این کشور بر اساس قرارداد انتقال گاز به پاکستان است. وزرای امور خارجه هند، عمان و ایران در روز ۲۸ فوریه [۹اسفند ماه ۹۲] در دهلی‌نو با یکدیگر دیدار کردند و در مورد پروژه ۴ تا ۵ میلیارد دلاری انتقال گاز از زیر دریا که پاکستان را دور می‌زند، گفت‌وگو کردند. اما شاهد خاقان عباسی، وزیر نفت پاکستان در این باره گفت: «ما هیچ اطلاعی از هرگونه جایگزینی این‌چنینی پروژه‌های گازی نداریم.» وی افزود: «خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان تعهدات قراردادی برای هر دو کشور ایجاد کرده است و به‌محض پایان یافتن تحریم‌ها می‌تواند اجرایی شود.» مبین صولت، مدیر شرکت گاز سیستمز پاکستان نیز از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: بر اساس توافق، پاکستان باید تا دسامبر ۲۰۱۴، ۷۸۱ کیلومتر خط لوله انتقال گاز از مرز دو کشور تا منطقه نواب‌شاه احداث می‌کرد، اما این کشور هیچ اقدامی برای احداث این خط لوله صورت نداده است. در صورتی که پاکستان نتواند به تعهدات خود عمل کند، باید ماهیانه حدود ۲۰۰ میلیون دلار جریمه به ایران بپردازد.

مجوز هزار میلیاردی دولت به ظریف
بر اساس مجوز هیئت وزیران و ابلاغیه معاون اول رییس جمهور به ظریف و طیب نیا وزرای خارجه و اقتصاد، مقرر شده وزارت خارجه با رعایت قوانین و مقررات مجاز باشد از محل اعتبارات اختصاص یافته در قانون بودجه تحت عنوان "همکاری های اقتصادی بین المللی" که به دلایل فنی در سال های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱هزینه نشده است، مبلغ هزار میلیارد ریال جهت هزینه های خارجی وزارت خارجه در کشورهای هدف پرداخت کند.

همسر مهدی کروبی:اگر مواضع همسرم تغییر کند، خودکشی می‌کنم!

فاطمه کروبی همسر یکی از سران فتنه مدعی شده است که مهدی کروبی همچنان موضع قبلی خود را دارد.

وی که پس از مدت ها سکوت به تازگی در محفلی عمومی شرکت کرده بود در میان جمعی از حاضرین صحبت هایی را در خصوص مواضع اخیر همسرش مطرح کرده که فایل صوتی آن در اختیار سایت نماینده است.

فاطمه کروبی در این صحبت کوتاه به صراحت عنوان کرد: اگر موضع مهدی کروبی تغییر کند ما خودکشی می کنیم. سه سال و نیم تحمل کردیم و حالا نباید کوتاه بیاییم و تغییر موضع بدهیم. کروبی که به گفته خودش، به همراه با همسر، هم اکنون در خانه شخصی شان در جماران مستقر هستند، همچنین اضافه کرد که مهدی کروبی در سلامت کامل به سر می برد.

او همچنین تصریح کرد که علاوه بر منزل مسکونی، دفتری نیز برای ملاقات ها اجاره کرده ایم و دیدارهای خود را در آن مکان انجام می دهیم. همسر مهدی کروبی افزود: با خانواده موسوی و فرزندان وی نیز دیدارها و روابط مستمری داریم

توضیحات وزیر ارتباطات در مورد فیلتر «واتس‌‌‌آپ»

واعظی، وزیر ارتباطات دیروز در جمع خبرنگاران در مورد مخالفتش با فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی مانند مسنجر واتس‌آپ گفت: ما بر این باوریم که هیچ‌یک از شبکه‌های اجتماعی نباید به دلیل مسائل اقتصادی و تسهیلاتی که برای کاربران فراهم می‌کند فیلتر شود؛ مگر این‌که این شبکه‌ها مضرات دیگر یا بحث مشکلات اخلاقی را به دنبال داشته باشد.

به گزارش مهر، وی گفت: امیدواریم در داخل کشور بتوان شبکه‌های مشابهی را طراحی کرد تا ارتباطات مردم سریع‌تر و راحت‌تر صورت بگیرد.

ابراهیم یزدی: بقای ما در بقای دولت روحانی است!
ابراهیم یزدی، دبیرکل 83 ساله نهضت آزادی طی گفت‌وگویی با یکی از روزنامه‌های حامی دولت، در اظهاراتی قابل تأمل، «ماندن حسن روحانی در عرصه سیاسی را مترادف با باقی ماندن اصلاح‌طلبان، نهضت آزادی و دیگر جریان‌های مشابه در عرصه سیاست داخلی ایران» دانست. وی در گفت‌وگو با روزنامه آرمان گفت: «روحانی لنگ‌لنگان به جلو خواهد رفت، اما در نقطه‌ای قرار گرفته است که خواه‌ناخواه بقای همه در این است که او بماند. هیچ آلترناتیو دیگری ندارند. آقای روحانی در جایگاه مهم تاریخی قرار گرفته و همه نیروها هم در این رابطه در وضعیت حساسی هستند. برای پیشرفت راهی نداریم که بپذیریم روحانی راهش را ادامه دهد. روحانی هم با درک بالایش و به تناسب 18میلیون رأی حرف بزند و مطالبه کند


حمایت از توافق ژنو در ایران کاهش یافته است
با فروکش کردن هیجان اولیه درباره توافق موقت ژنو و آشکار نشدن بی‌تأثیری این توافق بر تحریم‌ها، حمایت عمومی در ایران نسبت به این توافق کاهش یافته است. روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس تایمز ضمن انتشار این تحلیل نوشت: ایرانی‌ها بر این باورند که توافق موقت هسته‌ای، منافع اقتصادی چندانی برای آنها نداشته است. حسن روحانی در آغاز، این توافق را یک برد و دستاورد بزرگ می‌دانست که موجی از هجوم طلایی سرمایه‌گذاران خارجی را به همراه خواهد داشت. برخی ایرانیان نیز همین احساس را داشتند و با این هیجان همراه بودند. شرکت‌های ایرانی مذاکره با شرکت‌های عربی علاقه‌مند به بازگشت به ایران را آغاز کردند و تجار نیز پروژه‌های همکاری مشترک با غرب را بررسی کردند. اما در حالی که شماری از تاجران خارجی به‌تازگی به ایران سفر کرده‌اند، معامله‌های چشمگیری انجام نشده است. اغلب تحریم‌ها همچنان به قوت خود باقی‌اند. «دنیل والتز» مدیر یک شرکت حقوقی در واشینگتن که به شرکت‌های خارجی در مورد تحریم‌ها مشاوره می‌دهد، می‌گوید که هیئت‌های بازرگانی خارجی به ایران می‌روند تا فرصت‌ها را شناسایی کنند، اما در واقع هیچ قراردادی منعقد نمی‌شود. این روزنامه معتقد است: تردیدها در ایران افزایش یافته و حساسیت عمومی از توافق ژنو کاهش یافته است.

توصیه امریکا به ترکیه درباره بابک زنجانی
روزنامه حریت نوشت: به گفته یک مقام ارشد ترکیه، دولت اردوغان هیچ نگرانی نسبت به اعترافات بابک زنجانی تاجر ایرانی ندارد. به گزارش «انتخاب» به نقل از «حریت» این مقام ترک با بیان این‌که هیچ دلیلی برای نگرانی بابت این اعترافات نداریم، گفت یک مقام امریکایی به مقامات دولت اردوغان اطلاع داده است که نیازی به نگرانی در مورد پرونده بابک زنجانی نیست که ممکن است پای ترکیه نیز به آن کشیده شود. گمانه زنی‌هایی وجود دارد که زنجانی ممکن است معاملاتش با شخصیت‌ها و نهادهای ترکی را برملا کند و در نهایت منجر به شرمگین شدن ترکیه شود. اما به گفته این مقام ترک، آنکارا معتقد است پرونده زنجانی مسأله داخلی ایران است.

پرونده شهردار تهران در دیوان عدالت اداری بایگانی شد
مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری گفت: پرونده شکایت از مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر انتخاب مجدد «محمدباقر قالیباف» به عنوان شهردار تهران مختومه و در اداره کل هیأت عمومی دیوان بایگانی شده است. به گزارش ایرنا، علی اکبر بختیاری ضمن رد ادعای یکی از وکلای شاکی در این پرونده مبنی بر این‌که پرونده به هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ارسال شده، افزود: زمانی‌که کمیسیون تخصصی دیوان عدالت اداری شکایتی را وارد نداند، رأی صادره به اطلاع قضات و رئیس دیوان می‌رسد تا اگر اعتراضی دارند، اعلام کنند. وی گفت: در این پرونده نیز وقتی رأی صادر شد، برخی از همکاران قضایی به رأی کمیسیون تخصصی اعتراض کردند اما چون به حد نصاب نرسید‏، رأی قطعی و پرونده مختومه شد. پیشتر یکی از وکلای شاکی در این پرونده اعلام کرده بود، پرونده با اعتراض 10 نفر از قضات دیوان برای رسیدگی مجدد به هیأت عمومی ارسال شده است. شاکیان این پرونده اعتقاد داشتند انتخاب محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران برای سومین دوره متوالی بر خلاف قانون است.

با ایران هسته‌ای هم می‌شود زندگی کرد
به گفته سناتور رند پاول ایران تافته جدا بافته‌ای از برخی کشورها از جمله پاکستان و چین که پیشتر اتمی شدند و امریکا توانسته است آن‌ها را تحمل کند، نیست. «رند پاول» سناتور جمهوریخواه ایالت کنتاکی در سنای امریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که طرفداران ایده «نفی بازدارندگی» در برابر ایران هسته‌ای به دنبال جنگ اند. به گزارش عصرایران سناتور رند پاول روز گذشته در مصاحبه‌ای با برنامه «این هفته» شبکه « ای‌بی‌سی» امریکا افزود: آنهایی که می‌گویند به هیچ وجه با گزینه ایران هسته‌ای نمی‌شود کنار آمد و باید سیاست بازدارندگی را در قبال این کشور در پیش گرفت، عامدانه بخشی از گذشته تاریخی سیاست خارجی امریکا را نادیده می‌گیرند. به گفته سناتور رند پاول این دسته از مخالفان تندرو برنامه هسته‌ای ایران، افرادی جنگطلب‌اند و به دنبال جنگ با ایران به هر قیمتی اند.

ادعای جدید ضدایرانی معاون رئیس پلیس دبی
روزنامه "الاهرام" مصر مصاحبه ای را با "ضاحی خلفان" معاون رئیس پلیس دبی درباره تحولات منطقه و اختلاف با قطر انجام داده است.
وی باز هم قطر را به حمایت از مخالفان اسلامگرا در کشورهای عربی متهم کرد و گفت که اگر دولت در مصر ضعیف یا ساقط شود امنیت کشورهای عرب خلیج فارس از هم می پاشد.
خلفان در پاسخ به این سوال که آیا ایران خطری برای امارات است؟ مدعی شد که ایران با برخی افراط گرایان در دولت های خلیج فارس ارتباط دارد و تلاش می کند آنان را برای آموزش جذب کند.
معاون رئیس پلیس دبی با تاکید بر اینکه تمام این کارها تحت نظر است و شناسایی شده، ادعای خود را تکرار کرد و توضیح داد که ایران برخی جوانان را در کشورهای خلیج فارس جذب و توسط سپاه پاسداران تحت آموزش انجام عملیات خرابکاری و بمب گذاری قرار می دهد.
وی افزود که این اقدامات البته ناکار آمد است و صرفا به ایجاد تنش با کشورهای شورای همکاری منجر خواهد شد.

چرا جاسوسان اسرائیلی اجازه ورود به آمریکا دارند؟

پایگاه اینترنتی آنتی‌وار در گزارشی با اشاره به اقدام غیرقانونی دولت آمریکا در ندادن روادید به نماینده ایران در سازمان ملل، ‌با لحن تندی انتقاد کرده که چرا آمریکا به جاسوسان اسرائیلی براحتی روادید می‌دهد؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران، گرانت اسمیت نوشت: اگر رئیس‌جمهور اوباما قانون کروز را به‌عنوان قانون امضا کرده باشد براساس آن اجازه خواهد داشت از سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل جلوگیری کند. چون اف‌.بی‌.آی تائید کرده که او در قاچاق فناوری سلاح‌های هسته‌ای دست داشته است.

تکذیب یک شایعه درباره دانایی‌فر
علاء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در تشریح آخرین اخبار مربوطه به وضع جمشید دانایی‌فر گفت: هنوز هیچ‌گونه خبر و اطلاعات خاصی در این رابطه به ما نرسیده است، اما امیدوارم در آینده اخبار خوبی به گوش برسد. بروجردی در گفت‌و‌گو با «خانه ملت» در پاسخ به سؤالی درباره برخی موضوع‌ها مطرح شده مبنی‌‌بر همکاری دانایی‌فر با گروهک تروریستی جیش‌العدل افزود:‌ این موضوع‌ها به نظر همگی گمانه‌زنی‌های انحرافی است و تا زمانی که دولت پاکستان اطلاعات دقیقی در این رابطه به ما ندهد، نباید هیچ وقت به این گمانه‌زنی‌ها توجه‌ کرد.

اخبار کوتاه:

*در پی سفر حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی، رئیس‌جمهور به سیستان‌وبلوچستان، جمعی از خانواده‌های شهدای شیعه و سنی حوادث تروریستی استان سیستان‌وبلوچستان با انتشار نامه‌ای، خواستار دیدار رئیس‌جمهور با خانواده‌های شهدای ترور استان شدند. در بخشی از این نامه آمده است: «اکنون سؤال این است: چه کسی پاسخگوی خون فرزندان ماست؟ چه کسی انتقام آنان را از جیش الظلم و حامیان آن‌ها خواهد گرفت؟! و چرا زمزمه مذاکره با گروهک‌ها شنیده می‌شود؟! به خدا قسم داغ عزیزان‌مان با چنین صحبت‌هایی تازه می‌شود و ما زجر‌دیده‌ها این عمل را بر نمی‌تابیم.»

* نشریه تایم آمریکا، نتیجه نظرسنجی مشترک مراکز نظرسنجی گالوپ و مؤسسه آمریکایی میریدیان را منتشر کرد. براساس این نظرسنجی، ایرانی‌ها، فلسطینیان، پاکستانی‌ها، لبنانی‌ها، یمنی‌ها، عراقی‌ها و مصری‌ها در فهرست اولین ملت‌های ضدآمریکایی قرار دارند. براساس یافته‌های این نظرسنجی، پنجاه‌وشش درصد ایرانیان پرسش شده، مخالفت خود را با سیاست‌های واشنگتن اعلام کردند. مداخله آمریکا در درگیری‌های خارجی و تداوم رابطه تنگاتنگ واشنگتن با رژیم صهیونیستی، از جمله انگیزه‌های مخالفت‌کنندگان با آمریکا است.

* در جلسه‌ای که به‌تازگی در منزل آخوندی، وزیر راه، برگزار شد و وزرایی از جمله زنگنه و جهانگیری حضور داشتند، در حضور سیدمحمد خاتمی بار دیگر از حجت‌الاسلام ناطق‌نوری برای شرکت در انتخابات مجلس دعوت شد که وی نیز گفته است در این مورد فکر می‌کنم.

* به‌تازگی فرزند «مسعود بارزانی» در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی که از تلویزیون عراق پخش می‌شد، گفته است که در عراق نه ما و نه مالکی و نه عربستان قدرت نداریم و فقط قاسم سلیمانی است که تأثیرگذارترین چهره در تحولات عراق به حساب می‌آید.

* «محسن تنابنده» سرپرست نویسندگان سریال پایتخت ۳ در جایی نقل کرده که به علت قرار دادن سکانس نماز در سریال پایتخت، به‌شدت از سوی برخی افراد و جریانات غیرمذهبی در سینما و تلویزیون تحت فشار قرار گرفته است.

* منابع آگاه از تلاش گسترده اطلاعات سعودی برای ایجاد صلح میان داعش و النصره خبر دادند. پس از پیروزی‌های گسترده ارتش سوریه در قلمون، یبرود و به‌تازگی رنکوس، مقامات اطلاعاتی سعودی دست به دامان اردن شدند تا شاید بتواند گروه‌های تروریستی را علیه حکومت سوریه متحد کند. اطلاعات اردن روابط گسترده‌ای با جبهه سلفی این کشور که حامی النصره است، دارد و وزیر کشور و افسران بلندپایه سعودی هر روز تماس‌های مستمری با واسطه‌های اردنی برای پایان دادن به درگیری‌های میان داعش و النصره برقرار می‌کنند.

* بر اساس نظرسنجی صورت‌گرفته هافینگتون پست، بسیاری از نوجوانان در آمریکا حساب کاربری خود در فیس‌بوک را غیرفعال کرده و به اینستاگرام روی آورده‌اند.

* روزنامه کامرسانت روسیه با اشاره به تصویب توافق‌نامه مربوط به همکاری ایران با پاکستان در عرصه امنیتی نوشت: این توافق‌نامه تلاش‌های دو کشور در مبارزه با تروریسم برون‌مرزی و قاچاق مواد مخدر را با یکدیگر پیوند می‌دهد. این نشریه از قول «ولادیمیر سوتنیکوف» کارمند علمی ارشد انستیتوی اقتصاد جهانی و روابط بین‌الملل آکادمی علوم روسیه، گفت: تا این اواخر، پاکستان به‌عنوان متحد کلیدی آمریکا در آسیای جنوبی و ایران که دشمن اصلی آمریکا به‌شمار می‌رفت، در جناح‌های مخالف با یکدیگر قرار داشتند؛ اما، بروز دشواری‌های روزافزون در مناسبات با واشنگتن، اسلام‌آباد را به توسعه همکاری‌های خود با بازیگران کلیدی منطقه ناگزیر می‌کند.

* نتایج یک مستند تلویزیونی تولید شده در بریتانیا حاکی از آن است که یک سوم کارمندان مجلس بریتانیا دستکم یک‌بار از سوی یک نماینده دیگر مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند. آمارها حاکی است که مردان بیشتر از زنان هدف آزار جنسی بوده‌اند.

* حاج محسن فیضی یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) که مدتها با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد، پس از تحمل یک دوره بیماری، دیروز به دیار باقی شتافت.

* برنامه تلویزیونی «پایش» در برنامه اخیر خود این پرسش را به نظرسنجی گذاشت که از بین پزشکان و مهندسان، تجار و کارآفرینان و دسته آخر - مدیران دولتی - کدام یک را واجد اولویت برای انصراف از دریافت یارانه نقدی می دانند؟ که در این نظر سنجی مخاطبان گفته اند؛ مدیران دولتی.

* افیخای ادرعی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ویدیویی را در صفحه فیس‌بوک خود قرار داده و مدعی شده است که موضوع این فیلم همکاری دینا عوفادیا، دختری اهل استان اسکندریه مصر، با ارتش این رژیم است.

* نشریه آمریکایی «امریکن اینترسن» نوشت: به‌نظر می‌رسد رهبران کشورهای غربی به راهبردی برای مقابله با پوتین دست پیدا کرده‌اند که با تحریم به او ضربه بزنند و بعد متناسب با وضعیت اوکراین، کمک‌هایی ارائه کنند؛ اما با کمال تعجب برای غرب، پوتین برنامه‌های دیگری دارد و به‌نظر می‌رسد که مسکو علناً آماده است تحریم‌های ایران را که به رهبری آمریکا جلو می‌رود، نقض کند. این اقدام، تضمین دولت اوباما را زیر سؤال می‌برد که گفته بود نه بحران کریمه نه تحریم اخیر روسیه، از نفوذ قدرت آمریکا در گفت‌وگوهای اتمی با ایران، کم نمی‌کند

* مهدی هاشمی در حاشیه مراسم ختم مرحوم حاج شیخ علی اکبر صادقی، پدر همسر حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی، در خصوص پرونده کرسنت و نقش وی در این پرونده، گفت: این مسایل مزخرف است.

https://shoma-weekly.ir/i90ATy