گفته می‌شود که...

پاسخ سی صفحه ای لاریجانی به شورای نگهبان/ بلندگوی داخلی سلطنت‌طلبان خارج‌نشین!/ نقشه مخفیانه ترامپ برای مردم ایران/ فروش اینترنتی کالا‌های اساسی/ درخشش ۱۵ دانشمند ایرانی در بین برترین پژوهشگران دنیا و...

درخشش ۱۵ دانشمند ایرانی در بین برترین پژوهشگران دنیا

مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری اعلام کرد، ۱۵ دانشمند و محقق ایرانی در بین یک درصد دانشمندانِ پراستناد جهان حضور دارند. این فهرست بر اساس تعداد استناد به مقالات محققان در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ تهیه شده است.
۳۰ درصد از مردم قم اصلا واکسن نزده‌اند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نرخ واکسیناسیون کرونا در این استان را ۱۵ درصد پایین‌تر از میانگین کشوری دانست و گفت: قم جزو مناطقی است که از استعداد بیشتری برای ورود به موج ششم کرونا برخوردار می‌باشد. محمدرضا قدیر: استقبال از واکسیناسیون در قم خوب نیست، ۳۰ درصد از مردم استان، نخستین دوز واکسن کرونا را دریافت نکردند، که آمار بسیار بالایی است.۲۰ درصد از جمعیت واکسن نزده در قم، افرادی هستند که دچار تردید هستند و باید با روش‌های مختلف از جمله بسیج محلات، مدارس و شبکه آموزش دانش‌آموزی آنها را توجیه کنیم، تا آمار واکسیناسیون به بیش از ۸۰ درصد لازم برای ایمن‌سازی جامعه برسد
تنها کشور مستقل در دریاهای آزاد

فرمانده نیروی دریایی ارتش، طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه دیروز (۵ آذر) تهران با بیان اینکه امروز مرزهای کشور را حداقل دو هزار کیلومتر دورتر برده‌ایم و پرچم ایران را در عمق اقیانوس‌ها به اهتزاز درآورده‌ایم، گفت: «هم‌اکنون ناوگروه 79 رزمی در دریای سرخ در عمق اقیانوس هند در حال اسکورت دریانوردان و شناورهایی است که در حوزه اقتصادی در حال فعالیت هستند». امیر شهرام ایرانی خاطرنشان کرد: «ایران تنها کشوری است که نیروی دریایی آن با استقلال و بدون اینکه از ناوگروهی استفاده کند، امنیت را برای خطوط کشتیرانی خود برقرار کرده است».
نماینده دادستان تهران: برخی از مدیران ارز دیجیتال رشوه می‌گیرند

رسول قهرمانی نماینده دادستانی تهران در نشست ملی مطالبه گران حقوق و قضایی: برخی از مدیران ارز دیجیتال رشوه می‌گیرند که مدیریت هوشمند توانایی ردیابی و کنترل آن را ندارد و پاسخگو نیست که حضور مطالبه گران در این بین می‌تواند در مبارزه با فساد نقش موثر و پر رنگی داشته باشد.اگر مدیریت کشور هوشمند سازی شود در بدبینانه‌ترین حالت می‌توانیم ۶۰ درصد از فساد را جمع کنیم و ۴۰ درصد باقی مانده آن بر عهده‌ی مطالبان گران است که افشاگری و سوت زنی کنند.در داخل کشور قدرت دست خود ماست، اما همچنان خسارت می‌بینیم که یکی از دلایل آن حضور دولتمردانی است که آلوده به فساد و ذی نفع هستند و وضع موجود را پدید آورده اند
سقط سالانه
۴۰۰ هزار جنین به‌صورت غیرقانونی

دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت در کشور گزارش داد: «سالانه حدود ۴۰۰ هزار مورد سقط‌جنین غیرقانونی در ایران روی می‌دهد که معادل یک‌سوم زادوولدهای سالانه کشور است. این عدد بسیار بالا یکی از تهدیدهای جدی کاهش جمعیت کشور است».
پاسخ سی صفحه ای لاریجانی به شورای نگهبان

پس از آنکه شورای نگهبان اعلام کرد دلایل رد صلاحیت علی لاریجانی را به او اعلام کرده است، لاریجانی در متنی تفصیلی به مباحث مطرح از سوی شورای نگهبان پاسخ داده و آن را برای سران قوا و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی ارسال کرده است.لاریجانی در متنی که حدود سی صفحه است، سعی کرده به همه شبهات و سوالات شورای نگهبان پاسخ دهد. او گفته که هرچند این قبیل اقدامات دیگر سودی برایم ندارد، باعث اصلاح رویکرد شورا می‌شود
حکومت قرضی

از مجموع ۱۰ رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی (از ابتدای تأسیس در ۱۹۴۸ تا ۲۰۲۰) هفت نفر در خارج از فلسطین اشغالی متولد شده‌اند: ۲ نفر در بلاروس، ۱ نفر در روسیه، ۱ نفر در لهستان، ۱ نفر در اکراین، ۱ نفر در ایرلند و ۱ نفر در ایران! از میان نخست وزیران این رژیم هم ۷ نفر در خارج از فلسطین اشغالی به دنیا آمده‌اند: ۳ نفر در بلاروس (بگین، شامیر و پرز)، ۳ نفر در اکراین (اشکول، گلدامایر و شاریت) و یک نفر هم در لهستان (بن گوریون). وقتی ۷۰ درصد مسئولان ارشد یک رژیم، قرضی و تبعه سایر کشورها باشند دیگر دلیل و علتی برای نابودی آن نیاز نیست!
استاد حوزه علمیه: جوانی گفت چون گزینش قبول نشدم، نماز نمی‌خوانم
!

حجت الاسلام رفیعی: در شهری رفتم تا برای هزار جوان سخنرانی کنم تا نماز بخوانند. گفتم من سخنرانی نمی‌کنم خودتان بگویید علت این‌که نماز نمی‌خوانید چیست؟ عوامل را گفتند من روی کاغذ آوردم. ۵۰ عامل شد، جالب است در این ۵۰ عامل یکی نگفت من خدا را قبول ندارم! یکی گفت برای بداخلاقی شما آخوندها و شخصی هم گفت برای اختلاس برخی سیاستمداران و شخصی گفت، چون گزینش قبول نشدم!

ابوترابی‌فرد: بدنه سنگین اجرایی کشور فسادزاست

امام‌ جمعه موقت تهران دیروز در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: «رسالت رئیس‌جمهور محترم، وزرای صمت، آموزش عالی، بهداشت و دستگاه‌های کلیدی و مدیریتی این است که راه را برای فناوری‌های نو و جدید در عرصه مدیریتی کشور باز کنند. شرکت‌های بزرگ خودروسازی کشور با این مقوله‌ها بیگانه هستند. با عزل یک مدیر هیچ مسئله‌ای در صنایع دولتی و خودروسازی حل نمی‌شود. ما باید در مسیر یک تحول قرار بگیریم و به واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی بپردازیم و نظارت دقیق داشته باشیم. بدنه سنگین اجرایی و مدیریتی کشور، فسادزاست».
خبر نه چندان خوب نایب رییس مجلس برای معلمان / دولت می‌خواهد لایحه رتبه‌بندی را پس بگیرد

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس: دولت در تلاش است تا لایحه رتبه‌بندی معلمان را بازپس گرفته و اصلاحاتی را در آن انجام دهد.مجلس با بازگشت این لایحه به دولت مخالفت کرده و در تلاش است تا با همکاری دولت سیزدهم برای اجرای این لایحه در نیمه دوم سال ٢۵ هزار میلیارد تومان منابع اختصاص پیدا کند. اکثر نمایندگان مجلس با تصویب و اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان موافق هستند ولی تأمین اعتبار آن با مشکلاتی روبه‌رو شده، به طوری که سازمان برنامه و بودجه به صراحت اعلام کرده که در تأمین منابع مشکلات و برخی تنگناهای مالی وجود دارد

تحریمی مؤثرتر از تحریم‌های خارجی

«محسن رضایی» معاون اقتصادی رئیسجمهور در بازدید از بندر شهید رجایی گفت: «حدود ۹ هزار کانتینر با حجم ۱۰۰ هزار تن کالا در این بندر بلاتکلیف است. چرخه معیوب نظام اداری سبب شده که کالایی که می‌آید به‌جای حمل یکسره و رسیدن به دست مردم، ماهها اینجا بماند. زنجیره معیشت مردم بیش از تحریم خارجی، تحت تحریم داخلی است».


حقایق بی‌آبی در مرکز ایران
!

در خصوص اینکه چرا استان‌های واقع‌شده در فلات مرکزی ایران دچار مشکلات ناشی از کم‌آبی شده‌اند، سخنان بسیاری بیان شده است؛ اما جای خالی طرح آمایش سرزمین، بارگذاری عجیب روی زاینده‌رود، نبود الگوی کشت و کشاورزی بی‌قاعده، آگاهی پایین برخی از مردم از وضعیت فعلی طرح‌های آبی و جایگزین شدن نگاه قبیله‌ای به آب به‌جای نگاه ملی، ۵ چالش مهم بوده که کمتر موردتوجه قرار گرفته‌اند. به‌عنوان‌مثال، در دو هفته اخیر در حالی شاهد اعتراض کشاورزان اصفهانی به نداشتن آب برای کشت پاییزه بودیم که استاندار این استان اعلام می‌کند: «متأسفانه داده‌های آماری نشان می‌دهد آب پشت سد زاینده‌رود تنها کفاف حدود ۱۰۰ روز را می‌دهد. در حال حاضر میزان خروجی آب از ورودی پیشی گرفته و در صورت ادامه این روند، عملاً در بعد آب شرب با مشکل حاد برخورد می‌کنیم». این مقام مسئول تأکید کرده است: «اولویت آب شرب است در صورت وجود مازاد، می‌توان آن را برای مصارف کشاورزی رهاسازی کرد». به نظر می‌رسد با توجه به میزان آب موجود در مرکز کشور، اصلاح الگوی کشت و مدیریت صحیح منابع آبی مهم‌ترین راهکار برای کاهش مشکلات در این حوزه باشد.
جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران

وزیر اطلاعات خبر داد: «دشمن با به میدان آوردن همه توان و ظرفیت‌های رسانه‌ای خود یک جنگ ترکیبی علیه کشور را در دستور کار قرار داده است و به دنبال بهره‌برداری از هر چالش و فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی است. به گفته دوست و دشمن حضور رئیس‌جمهور در میان مردم باعث رضایت‌مندی آن‌ها در شرایط سخت معیشتی شده است. اگر مردم احساس کنند که مسئولان دغدغه‌های آن‌ها را دارند با آن‌ها همراهی می‌کنند».
توضیحات وزیر جهاد درخصوص فروش اینترنتی کالا‌های اساسی

، سید جواد ساداتی نژاد با بیان این که تمرکز ما در ماه‌های اول آغاز به کار دولت تأمین امنیت غذایی و تلاش برای سامان دهی بازار اقلام اصلی از جمله مرغ و تخم‌مرغ بوده است، اظهار کرد: در این خصوص توانستیم بازار مرغ و تخم مرغ را به گونه‌ای مدیریت کنیم که از روز‌های آینده تا پایان سال شرایط مطلوبی را در این بخش‌ها شاهد باشیم. وی با اشاره به آغاز طرح توزیع هوشمند کالا‌های اساسی افزود: سازمان تعاون روستایی متولی بازاررسانی هوشمند شده است که مرغ منجمد و تخم مرغ را با قیمت تنظیم بازار تحت پلتفرم مشخصی به صورت اینترنتی به دست مردم در منازل می‌رساند. بر این اساس، روزانه ۳۰۰ تن اقلام مذکور در شهر تهران به این شیوه توزیع می‌شود. این طرح از روز‌های گذشته در کرج و اصفهان آغاز شده است و در شیراز و مشهد هم به زودی آغاز به کار خواهد کرد. ساداتی نژاد اظهار کرد: از هفته آینده شکر، روغن و برنج نیز با قیمت‌های تعزیراتی به اقلام توزیع هوشمند درمنازل اضافه خواهد شد. همچنین برای میوه شب عید هم قصد داریم از توزیع هوشمند استفاده کنیم. به گفته وزیر جهاد کشاورزی، همچنین تلاش خواهد شد از این هفته توزیع هوشمند مرغ گرم در تهران شروع شود.

بلندگوی داخلی سلطنت‌طلبان خارج‌نشین!

هفته گذشته اظهارنظر کاملاً جعلی از قول معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور درباره موضوع افزایش جمعیت و فرزندآوری در برخی اکانت‌های مجازی منتشر شد. سازندگان این مطلب جعلی برای القای مستند و رسمی بودن این اظهارنظر، به جعل لوگوی تسنیم و انتشار مطلب به نام این خبرگزاری روی آورده بودند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این نقل‌قول جعلی نخستین بار از خارج از کشور و توسط صفحات افرادی که خود را سلطنت‌طلب و برانداز می‌خوانند منتشرشده امّا در داخل کشور افرادی مانند «محمدعلی ابطحی» رئیس دفتر آقای خاتمی در دوران ریاست‌جمهوری‌اش و «عبدالرضا داوری» از مشاوران سابق احمدی‌نژاد به گسترش این مطلب جعلی کمک کرده‌اند. عبدالرضا داوری در ادامه به جعلی بودن این اظهارنظر اعتراف کرده اما محمدعلی ابطحی که سابقه گسترش این جعلیات را پیشتر هم داشته، حتی حاضر به چنین کاری نشده است.
اعتراف آمریکا به دقت بالای موشک‌های ایران

فرمانده نیروهای تروریست سنتکام اعلام کرد: «موشک‌های ایران از توان اثبات‌شده‌ای برای حمله دقیق به اهداف برخوردار هستند. ایرانی‌ها پلتفرم بسیار قابلی از موشک‌های بالستیک ساختهاند. در حمله به عینالأسد هم ما شانس آوردیم چون در حال انجام تمرین نظامی بودیم، نیروها را خارج کردیم و کسی کشته نشد».

نگرانی اندیشکده آمریکایی از غروب آفتاب برجام

رئیس اندیشکده آمریکایی شورای روابط خارجی در یادداشتی به آمریکا توصیه کرده است که در اندیشه پس از احیای برجام باشد. او معتقد است هیچ توافقی، نه تلاش ایران برای برتری منطقه‌ای و نه حتی اقدامات بلندمدت برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را حل نخواهد کرد. نگرانی هاس از آن است که بسیاری از محدودیت‌های ایران در «غروب‌های هسته‌ای» ملغی خواهد شد و پس‌ازآن، زمان «گریز هسته‌ای» به کمتر از یک سال کاهش خواهد یافت. به‌خصوص که اکنون نیز ایران اورانیوم غنی‌شده لازم برای تولید چند بمب را در اختیار دارد. هاس برای برجام سه مشکل اساسی ذکر می‌کند. اولاً رفع تحریم‌ها به توسعه فعالیت‌های منطقه‌ای ایران می‌انجامد. ثانیاً مانعی برای توسعه برنامه موشکی ایران نیست و ثالثاً ایران به توافقی «طولانی‌تر و قوی‌تر» تن نخواهد داد. وی مدعی است ایران پس از پایان برجام به‌سوی سلاح هسته‌ای حرکت کرده و عربستان، مصر و ترکیه نیز به این مسیر روی خواهند آورد. راه‌حل هاس برای این مسائل، کنترل تسلیحات بدون توافق است. بدین ترتیب که همواره تهدید افزایش تحریم‌ها بر سر ایران نگه داشته شود. حملات سایبری و حتی نظامی متعارف به تأسیسات هسته‌ای، اقتصادی و نظامی نیز جزئی از گزینه‌های روی میز باشد. درعین‌حال که اذعان می‌کند هیچ تضمینی برای موفقیت چنین حملاتی وجود ندارد. در همین زمینه، «نیویورک‌تایمز» نیز می‌آورد، مقام‌های آمریکایی به رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند که حملات به تأسیسات هسته‌ای ایران «غیرسازنده» بوده و سبب تسریع برنامه هسته‌ای ایران شده است.
نقشه مخفیانه ترامپ برای مردم ایران

پایگاه یاهونیوز بامداد جزئیاتی از طرح مخفیانه دولت ترامپ برای انجام عملیات خرابکارانه، توسل بهپروپاگانداو سایر عملیات‌های روانی و خبررسانی در ایران منتشر کرد. این پایگاه آورده است: «دولت سابق آمریکا کارزار مخفیانه گسترده‌ای برای بی‌ثبات نشان دادن ایران و کاهش اعتماد مردم به نظام کشورشان طراحی کرده بود و اقداماتی را شامل می‌شد که قرار بود ایرانی‌ها را درباره اینکه کنترل کشورشان را در دست دارند یا درباره اینکه توان مبارزه در جنگ دارند به تردید بیندازد».

‌اخبار روزانه:
*
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تأکید کرد، مذاکرات هشتم آذر در وین، در خصوص مسائل هسته‌ای نیست، بلکه درباره برجام و لزوم پایبندی طرف مقابل به تعهدات خود است.

*رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در یادداشتی نوشت: با همه مضیقه‌ها دولت برای تأمین بودجه سراغ استقراض از بانک مرکزی نرفته است. آینه عملکرد درست دولت کاهش ۴/۵ و ۳/۵ درصدی تورم نقطه‌ای در مهر و آبان است.
*در سال‌های گذشته بسیاری از کشور‌ها با ورود به عرصه تولید خرما و پسته، بخشی از بازار را از تاجران ایرانی گرفته‌اند. براساس اطلاعات جدیدی که اتاق بازرگانی تهران منتشر کرده، خطر جدیدی که تجارت محصولات خوراکی ایران را تهدید می‌کند در دو کالای خرما و پسته خود را نشان داده است. به گفته امیرحسین زرگرزاده، از صادرکنندگان خرمای ایران، فعالیت تجار پاکستانی برای خرید خرمای استعمران ایران طی سال‌های اخیر تشدید شده و تجار این کشور با رفت‌وآمد به خوزستان، خرمای استعمران این منطقه از ایران را خریداری و صادرات مجدد می‌کنند. به گفته وی، تجار پاکستانی حتی به کرمان نیز رفت‌وآمد کرده و خرمای شاهانی این منطقه را از کف بازار جمع می‌کنند
.

*تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد که شلیک آزمایشی موشک به ماهواره قدیمی شوروی سابق یک شلیک هشدار به غرب بود و موشک‌های ضد ماهواره مسکو می‌توانند ۳۲ ماهواره ناتو را منهدم کنند تا همه موشک‌ها، هواپیماها و کشتی‌های آنها کور شوند.
*نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات برجامی گفت: آمریکا از برجام خارج و آن را یکطرفه نقض کرده است؛ با این حال، برای ما شرط و شروط می‌گذارد و تحریم‌های جدید اعمال می‌کنند که نشانه وقاحت آن است و تصور می‌کنند مذاکرات پیش روی مانند گذشته خواهد بود. آیت الله محمدی لائینی به مسئولان توصیه کرد تا ببینند اگر در برجام مفاد قانونی برای برخورد با نقض برجام وجود دارد، از طریق مجامع بین المللی برخورد و پیگیری کنند و اگر چنین چیزی در نظر گرفته نشده باشد، خیانت محسوب می‌شود. امام جمعه ساری با عنوان اینکه دوران دیپلماسی ذلت و مذاکرات ذلیلانه گذشته است، گفت: امروز مذاکرات ما بسیجی است و هرگز مسئولان زیر بار ذلت شرط و شروط‌ تحریمی نخواهند رفت
.

https://shoma-weekly.ir/mhjeVN