گفته می‌شود که...

پاسخ دندان‌شکن کاربران ایرانی به یک سؤال شیطنت‌آمیز!/ پروژه انتقام از قاضی پرونده مهدی هاشمی/ بهبود نسبی در سلامت آیت‌الله مهدوی‌کنی/ احمدی نژاد و ارتباط گیری با مدحان معروف/ افطاری روحانی با اصلاح‌طلبان بعد از دیدار با اصولگرایان/ آشکارشدن اختلافات درونی تیم اقتصادی دولت و ...

تمجید غرب از «بسته‌های وطن‌فروشانه»

در هشتمین دوره‌ مسابقه ‌بین‌المللی عکاسی Px3 فرانسه‌ آثار یک عکاس ایرانی درباره ‌اعدام دو جوان زورگیر که‌ به ‌دار مجازات آویخته ‌شدند، برگزیده ‌شده ‌است.

اما نکته ‌قابل تأمل درباره ‌این عکس‌ها این است که ‌تصویری به ‌شدت وحشتناک و مهوع و موهن - حتی علیه‌مردم ایران - نمایش می‌دهند. در عکس‌های برگزیده ‌عکاسان ایرانی در هشتمین دوره ‌مسابقه ‌‌بین‌المللی عکاسی Px3 فرانسه‌ مردم ایران همچون ارواحی تیره ‌و تار دیده‌ می‌شوند و ایران سرزمین مرگ و نابودی معرفی می‌شود!

این اولین بار نیست که ‌جشنواره‌های غربی به ‌این موضوع توجه ‌نشان می‌دهند، پیش از این برخی دیگر از جشنواره‌های مشابه، عکس‌هایی درباره ‌اعدام در ایران را برگزیده ‌بودند. توجه ‌به ‌این عکس‌ها در راستای اتهام‌های حقوق بشری دولت‌های ضدبشری علیه ‌کشورمان است. متأسفانه ‌این عکاس‌ها حاضر هستند برای دریافت جوایز جشنواره‌های ضدایرانی خارج از کشور آبروی مردم کشور خودشان را به‌ حراج بگذارند.

جا دارد وزارت ارشاد تدبیری هم برای جلوگیری از ارسال این «بسته‌های وطن‌فروشانه» به ‌خارج از کشور بیندیشد.

پاسخ دندان‌شکن کاربران ایرانی به یک سؤال شیطنت‌آمیز!

«آلن ایر» سخنگوی فارسی‌زبان وزارت امور خارجه آمریکا، یکی از فعال‌ترین سیاستمداران آمریکایی در شبکه‌های اجتماعی است. او که ظاهراً علاقه عجیبی به زبان فارسی دارد، همه مطالب و کامنت‌هایش را در فیس‌بوک به زبان فارسی می‌نویسد. آلن ایر به‌تازگی در صفحه شخصی‌اش که با واکنش گسترده ایرانیان روبه‌رو شد، نوشت: «صبح به بخیر از وین - امروز هنگام مرور روزنامه‌های ایران، اصطلاح جدیدی یاد گرفتم - بازی شاهین و قمری - این اصطلاح رایج است؟ کاربرد درستش چیست؟»

اغلب ایرانیان در تشبیه جالبی، این ضرب‌المثل را به واقعه جانگداز و جنایت‌بار حمله ناو وینسنس آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرباس و شهادت 298 تن از هموطنان ایرانی تشبیه کردند و پرسیدند، چرا سیاستمداران آمریکایی پس از سال‌ها هنوز به دلیل این جنایت هولناک عذرخواهی نکرده‌اند.

«علی نوشا» یکی از کاربران ایرانی، در این باره نوشت: «آقای ایر امروز سالروز کشته شدن 290 نفر انسان بی‌گناه در هواپیمای مسافربری از سوی هموطنان شما هم هست. کاش دولت شما دست‌کم عذرخواهی می‌کرد.. اگر دنبال دلایل تنفر از آمریکا در ایران هستید، اینم یکی از دلیل‌هاش.»

کیوان خطیر هم نوشت: «الن خیلی دوست دارم، ولی از این سوسه‌ها باسه ما نیا، ما ایرانیا خودمون ختم سیابازییم. داداش اینو بد اومدی! معنیش مثل همون کاریه که کشورت با ملت بی‌گناه من کرد و با موشک زد ٢٩٠تا مسافر خوشحال و از همه جا بی‌خبر رو کشت که به ایران التیماتوم بده برای پایان جنگ با عراق، البته شما آمریکایی‌ها عادت دارین مردم یه کشورو برای کارهای دولتشون مجازات کنین، همون جور که زدین 000/200 ژاپنی رو پودر کردین تو هیروشیما!!!»

پروژه انتقام از قاضی پرونده مهدی هاشمی

با اعلام رسمی دادستان کل کشور مبنی بر برگزاری دادگاه مهدی هاشمی رفسنجانی در تاریخ 11 مردادماه و نیز تایید خبر تغییر قاضی، موج جدیدی از فشار تبلیغاتی - رسانه ای علیه قاضی مقیسه (قاضی جدید این پرونده) به راه افتاده است. رسانه های فتنه گر و ضدانقلاب که در جریان فتنه 88 سیلی سختی از این قاضی انقلابی خورده اند، اینک و در آستانه برگزاری یکی از مهمترین پرونده های مرتبط با فساد اقتصادی و فتنه درصدد انتقامجویی برامده اند.

بهبود نسبی در سلامت آیت‌الله مهدوی‌کنی

دکتر فضل‌الله صفی، سخنگوی تیم معالج آیت‌الله مهدوی‌کنی درباره آخرین وضع جسمانی رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: ایشان چشم‌هایشان را باز کردند؛ علاوه بر باز کردن چشم‌ها، در صورت پلک زدن می‌توان نتیجه گرفت که فعالیت‌ها سالم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی عفونت ریوی به وجود آمده از هفته قبل را کاملا کنترل شده ارزیابی کرد و در ادامه افزود: با توجه به تنفس خودبه خودی، دستگاه تنفسی را از آیت الله مهدوی کنی جدا کرده ایم.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین میرلوحی، داماد آیت الله مهدوی کنی گفته است: رفلکس های مغز ایشان بهتر شده و اعضای بدن شان از جمله قلب، کبد، کلیه و ریه بهتر شده و داروهای مصرفی در بهبود بیماری آیت الله مهدوی کنی تاثیرگذار بوده است.
تشکیل دو موج در مقابل سخنان هاشمی
بعد از مصاحبه رفسنجانی مبنی بر عدم شکل گیری ائتلاف او با خاتمی و ناطق نوری و بیان اینکه همینک چندماه است با خاتمی دیدار نداشته، دو جریان شکل گرفته است. بخشی از جریان موسوم به اصلاح طلب با این نظر که رفسنجانی درصدد دورزدن آنهاست، نسبت به همراهی با او در ادامه مسیر دچار تردید شده اند، بخشی از جریان موسوم به اصولگرا نیز معتقدند که این سخن وی یک مانور تبلیغاتی برای اعتماد بیشتر این جریان به رفسنجانی و ناطق نوری است.

افطاری روحانی با اصلاح‌طلبان بعد از دیدار با اصولگرایان

پس از برگزاری ضیافت افطاری حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور با جمعی از فعالان سیاسی اصولگرا، قرار است ضیافت افطاری رئیس‌جمهور با فعالان سیاسی اصلاح‌طلب نیز به زودی برگزار می‌شود.پنج‌شنبه شب نیز جمعی از فعالان اصولگرا و نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی در ضیافت افطاری روحانی حضور یافتند که غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس،‌ حسین مظفر معاون نظارت مجلس، عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس، حسین طلا دبیر مجمع نمایندگان استان تهران، حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، حسین سبحانی‌نیا و مهرداد بذرپاش از اعضای هیئت رئیسه مجلس، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم رئیس سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، حسین فدایی نماینده مردم تهران در مجلس هشتم، ابوالقاسم جراره عضو فراکسیون اصولگرایان، شهروز افخمی عضو فراکسیون اصولگرایان،‌ ابراهیم کارخانه عضو کمیسیون انرژی مجلس، یحیی آل‌اسحاق رئیس اتاق بازرگانی تهران، حسن بیادی، لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس، محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی، اسدالله بادامچیان نائب رئیس جبهه پیروان و امیر محبیان از مهمانان رئیس‌جمهور بودند.

تکرار پیشنهاد تشکیل کمیته حقیقت یاب

همزمان با سی و دومین سالگرد ربایش دیپلمات های سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان، وزارت امور خارجه کشورمان با صدور بیانیه ای پیشنهاد قبلی خود برای تشکیل یک کمیته حقیقت یاب بین المللی به منظور روشن شدن سرنوشت چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه، این وزارتخانه در بیانیه خود اظهار امیدواری کرده که بزودی شاهد آزادی همه اسرا و زندانیان مسلمان بویژه چهار دیپلمات جمهوری اسلامی ایران از زندان های رژیم صهیونیستی و تعقیب و محاکمه عوامل جنایتکار صهیونیستی در این زمینه باشیم.

مشخص نیست چرا بعضی ها همیشه به سمت کثافات غش می کنند!
ماجرای سخنان علی مطهری در حضور یک مقام ارشد نظام که توسط وی به رسانه ها منتقل شده، ناگفته های دیگری نیز وجود دارد. شنیده ایم که در این جلسه سید حمید روحانی در عبارتی کنایه آمیز گفته که در قدیم نسبت به برخی افراد که در منابر غش می کردند، می گفتند که فلانی همیشه به سمت خانم ها غش می کند. حالا مشخص نیست چرا بعضی ها همیشه به سمت کثافات غش می کنند!

لغو تحریم علیه دانشگاه شریف
تحریم‌ اعمال شده از سوی کمیسیون اروپا علیه شرکت سرمایه‌گذاری «سورینت» و شرکت ملی نفتکش ایران لغو شد. به گزارش رسانه‌های امریکایی، دادگاه عمومی اتحادیه اروپا گفته است شورای اتحادیه اروپا در صورت داشتن هرگونه شکایتی در این خصوص می‌تواند مطابق زمان مشخص شده در قانون، درخواست تجدیدنظر بدهد. اتحادیه اروپا در دی ماه سال ۱۳۹۱ نام بابک زنجانی و شرکت سورینت را به دلیل آنچه «کمک به دور زدن تحریم‌ها از طریق داشتن نقش کلیدی در تجارت نفت ایران» عنوان کرده بود، در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. دادگاه عمومی لوکزامبورگ همچنین تحریم اتحادیه اروپا علیه دانشگاه شریف ایران را به دلیل «نبود دلایل کافی مبنی بر نقش این دانشگاه در برنامه هسته‌ای ایران» لغو کرد. به گزارش ایسنا، این دادگاه به شورای اروپا دو ماه مهلت داده تا شواهد کافی برای اثبات ادعای خود را ارائه کند. «رضا روستا آزاد» رئیس دانشگاه شریف در واکنش به این موضوع اعلام کرد بعد از تأیید نهایی حکم علیه اتحادیه اروپا شکایت خواهد کرد. همزمان با لغو این تحریم‌ها، «دویچه بانک» و «کومرتس‌بانک» دو بانک آلمانی به مراودات مالی و تجاری با ایران و نادیده گرفتن تحریم‌ها متهم شدند. به گزارش دویچه‌وله، احتمالاً این دو بانک با جریمه مالی مجازات می‌شوند.

برخورد با موتور سوارها مهمترین دغدغه آقای خاص
همچنین شنیده شده یکی از دغدغه های مهمی که توسط "ع.م" در جلسه با موضوع فرهنگی مطرح شده، بحث موتورسوارها بوده است. ظاهرا وی مدعی شده که عدم برخورد با موتورسوارها با نظر دفتر یکی از مقامات ارشد نظام صورت می گیرد! بیان این سخن در چنین جلسه ای با عنوان فرهنگی تعجب حاضران را برانگیخته است.

وزیر ارشاد با صدا و سیما مصاحبه نکرد
علی جنتی با خبرنگار صدا و سیما مصاحبه نکرد. به گزارش ایسنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه همایش «ما دل آرامیم» در واکنش به پرسش خبرنگار صدا و سیما گفت: شما که نمی‌خواهید پخش کنید برای چه مصاحبه می‌گیرید. وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری دیگر درباره «نقطه آغاز اعتدال» گفت: اعتدال از امروز آغاز نشده و از سال 68 آغاز شده است که آقای‌ هاشمی رفسنجانی رئیس‌جمهوری بود و ایشان بدون این که رسماً اعلام کنند، گفتند ما به چپ و راست وابسته نیستیم و راه میانه‌ای می‌رویم به دور از افراط و تفریط و درواقع بنیانگذار اعتدال ایشان بوده است. جنتی در پاسخ به این که «آیا دولت روحانی ادامه دولت ‌هاشمی رفسنجانی است»، گفت:‌ نمی‌شود این طور گفت اما از نظر فکری به همدیگر نزدیکند. وی در پایان از تداوم تلاش‌های دولت برای رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی خبر داد.
ضعف اطلاع رسانی صدا و سیما در عراق
عملکرد ضعیف صداوسیما در انعکاس اخبار صحیح از اتفاقات عراق انتقاداتی را به همراه داشته است. منتقدین گفته اند که با توجه به فعالیت رسانه های متنوع و در دسترس مردم، پوشش اینچنینی اخبار، در حالی که رسانه های دیگر چندین گام جلوتر از صداوسیما هستند، موجب خدشه واردشدن به اعتماد عمومی نسبت به رسانه ملی می شود.

متحجران بعدها سوار قطار انقلاب شدند

سید حسن خمینی در ضیافت افطاری شامگاه پنجشنبه با حضور جمعی از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب گفت: تحجرستیزی ریشه انقلاب اسلامی است و جریان دیندار حاضر در انقلاب ما هرگز به آبشخور تحجر متصل نبوده است. برعکس، متحجران از همراهی با انقلاب بازماندند و بعدها سوار این قطار شدند.

به گزارش جماران، یادگار امام با اشاره به بحران افراطی گری در منطقه یادآور شد: فکر نمی کنم در این چند سال، اسرائیل روزهایی خوش تر از این روزها را دیده باشد، چرا که جهان اسلام به گونه ای به خود مشغول است که همه جای آن، از افغانستان و شام گرفته تا یمن، ستیزه ای به راه است.

احمدی نژاد و ارتباط گیری با مداحان معروف
از محمود احمدی نژاد خبر می رسد که وی، علیرغم سخنان که در دیدار با برخی افراد مانند حجت الاسلام والمسلمین مصلحی در ابتدای سال مطرح کرده، نسبت به همراهی با لیدرهای جریان انحرافی در فضای عمومی قابل انتشار در رسانه ها به شدت خودداری می کند. وی همینک با برخی افراد مرتبط با مداحان معروفی که از آنها شکایت کرده بود، ارتباط پیدا کرده و ضمن حضور در هیات های آنها، درصدد بازسازی پایگاه رای خود در محافل مذهبی است.

کاتب خاتمی: جریان رسانه ای دولت باید در اختیار جریان موسوم به اصلاح طلب باشد
ه.خ" که به عنوان کاتب خاتمی معروف است، گفته که باید جریان رسانه ای دولت از دست افرادی همچون محمد قوچانی خارج شود. وی معتقد است که امثال قوچانی به کارگزاران نزدیک هستند و این حزب هرگز اصلاح طلب نبوده است. کاتب خاتمی می گوید باید جریان رسانه ای دولت در اختیار جریان موسوم به اصلاح طلب باشد.

جنتی: روحانی ادامه دهنده راه هاشمی نیست

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه در همایشی با عنوان «ما دل آرامیم»، با انتقاد از وضع کشور در دولت قبل گفت: امروزه متاسفانه با کسانی مواجه هستیم که هر قدمی برمی داریم از جمله حل و فصل تحریم ها و گشایش وضع اقتصادی و فضای فرهنگی کشور، اظهار نگرانی و دلواپسی می کنند. این افراد که داعیه دل نگرانی دارند، چرا در طول هشت سال گذشته در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و... کشور نگران نبودند؟

به گزارش ایسنا، جنتی ادامه داد: دولت یازدهم خود را مشغول حاشیه سازی های مخالفان نمی کند و برنامه ها و وظایف قانونی و شرعی خود را با جدیت پیگیری می کند.

او در حاشیه همین همایش در پاسخ به پرسشی درباره نسبت فکری روحانی و هاشمی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی بنیانگذار اعتدال است و روحانی نیز به تفکر وی نزدیک است، اما ادامه دهنده راه هاشمی نیست.
بازداشتی اصلاح طلبان با آزادی یواشکی
از "ص.آ" خبرنگار یک روزنامه زنجیره ای که همینک در بازداشت به سر می برد، خبر می رسد که یکی از مهمترین اتهامات موجود در پرونده وی، همکاری با پروژه ضددینی آزادی های یواشکی با مدیریت مسیح علی نژاد بوده است. ظاهرا بخش ایرانی این اقدام و جمع آوری عکس ها در داخل کشور بر عهده این فرد بوده است. "ص."آ" تحت لوای خبرنگار یک روزنامه اصلاح طلب مشغول فعالیت بوده است. مدیرمسئول این روزنامه به تازگی روزنامه ای دیگر با موضوع اقتصادی به روی دکه ها فرستاده و تبلیغات گسترده شهری در این رابطه انجام داده است. وی ظاهرا مدیر یک رستوران نیز هست.

مرسی در فضای مجازی رئیس‌جمهور است

با وجود اینکه یک سال از برکناری «محمد مرسی» از ریاست‌جمهوری مصر می‌گذرد، اما صفحه رسمی او در فیس‌بوک و توییتر همچنان به‌عنوان رئیس‌جمهور مصر پابرجاست. صفحه رسمی و تائیدشده مرسی در فیس‌بوک و توییتر از 3 جولای سال گذشته که مرسی از قدرت بر کنار شد مطلبی منتشر نکرده بود که اخیرا و در روز 4 ژوئن ماه گذشته (14 خرداد) و بعد از حدود یازده ماه مطالبی را همزمان با مراسم تحلیف السیسی منتشر کرده است. صفحه مرسی در فیس‌بوک و توییتر با انتشار مطالبی تحت‌عنوان پیام رئیس‌جمهور قانونی به مردم مصر از آنها خواسته به جنبش مسالمت‌آمیز خود ادامه دهند و وعده داده که جنبش آنها به‌زودی پیروز خواهد شد. صفحه مرسی در توییتر در پیامی که در تاریخ 6 ژوئن مصادف با (16 خرداد) منتشر کرده به داشتن برخی اشتباهات اعتراف کرده اما به اینکه اشتباهات او چه بوده اشاره نکرده است.

آشکارشدن اختلافات درونی تیم اقتصادی دولت
آشکارشدن اختلافات درونی تیم اقتصادی دولت موجب بروز گلایه هایی در درون کابینه شده است. پس از اظهارات متناقض نوبخت، جهانگیری و نعمت زاده پیرامون مساله تثبیت یا افزایش قیمت ها، یکی از مقامات ارشد دولت نسبت به این رفتار نامنسجم گلایه کرده و گفته که مردم با مشاهده چنین گفته های متناقضی برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام کردند.

آرزوی یک احمدی‌نژادی!

عبدالرضا داوری چهره نزدیک به احمدی‌نژاد در صفحه فیس‌بوک خود نوشت؛ آقای روحانی عزیز، به امید خدا شما دولت دوازدهم را به دکتر ما تحویل خواهید داد. ما تنها باید ۱۱۱۰ روز منتظر بمانیم. نامه نوشت؛ داوری ایام اصلاحات از حامیان سرسخت سیدمحمد خاتمی بود و پس از قدرت گرفتن احمدی‌نژاد، یکباره از حامیان جدی وی شد.

درخواست ایران برای تحقیق فوری درباره درز اطلاعات محرمانه در آژانس

نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش چهار صفحه ای، ضمن پاسخگویی به برخی بندهای گزارش آخر مدیرکل آژانس درباره اجرای پادمان در ایران، از افشای اطلاعات محرمانه هسته ای کشور در این گزارش ها انتقاد کرد.

به گزارش تسنیم، رضا نجفی در این گزارش، تحقیقات سریع آژانس در رابطه با درز اطلاعات در داخل دبیرخانه آژانس به رسانه ها و آژانس های خبری غرب را درخواست کرد.

بی اطلاعی مردم و مسئولان از iran.ir

بر اساس بررسی های صورت گرفته توسط یک نهاد مسئول، اطلاع مردم و نیز کارمندان و مدیران دستگاهها از درگاه ملی خدمات الکترونیکی ایران به نشانی www.iran.ir بسیار اندک بوده و تنها روزانه حدود 10 هزار نفر با جستجوی موضوعاتی چون دریافت کدپستی، به این سایت مراجعه می کنند که در مقایسه با اهداف در نظر گرفته شده برای راه اندازی آن و هزینه های انجام شده، عملا فایده خاصی بر آن مترتب نیست.

لغو بی سر و صدای مصوبه مهم زیست محیطی

در حالی که بر اساس ابلاغیه مسئولان اجرایی، مقرر شده بود با توجه به ضرورتهای موجود نظیر کاهش مصرف سوخت و آلاینده های زیست محیطی، ارتقای سطح خدمات و افزایش ایمنی سفر در حمل و نقل برون شهری، از تردد خودروهای عمومی فرسوده مانند کامیون های با عمر 45 سال در سراسر کشور از ابتدای خردادماه جلوگیری شود، شنیده شده بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی، این طرح به علت در نظر گرفته نشدن برخی شاخصه های مهم، تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

شکایت آمریکایی‌ها از فیس‌بوک

یک گروه مدافع حریم شخصی در آمریکا قصد دارد از فیس‌بوک به علت نقض حریم شخصی کاربران و استفاده بدون اجازه از اطلاعات آنها برای انجام بررسی‌های روانشناسی شکایت کند. این گروه شکایت خود را تقدیم کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا کرده و معتقد است فیس‌بوک حق نداشته با جمع‌آوری و بررسی داده‌های نزدیک به یک میلیون نفر برای تحقیق درمورد عواطف و احساسات آنها تلاش کند. این گروه موسوم به Electronic Privacy Information Center می‌گویند فیس‌بوک باید قبل از این کار رضایت کاربران موردتحقیق را جلب می‌کرد، اما از این کار خودداری کرده است. همچنین فیس‌بوک در توافقنامه کاربری و سیاست‌های حریم شخصیش هرگز نگفته که قصد دارد از داده‌های کاربران برای مقاصد تحقیقاتی استفاده کند.
محکوم فتنه: عمر این دولت 4 سال بیشتر نیست
شنیده ایم "ب.ن" محکوم فتنه که به تازگی دوران محکومیتش به پایان رسیده، در جمعی خصوصی گفته که عمر این دولت 4 سال بیشتر نیست و ما نباید این فرصت را برای بازگشت به قدرت از دست بدهیم. وی گفته که باید با این دولت همراهی کرد چون پول و قدرت در اختیار آنهاست و ضمن استفاده از امکانات، به بازسازی نیروها و بررسی راههای بازگشت به قدرت بپردازیم.

اشتیاق شرکت‌های فرانسوی برای حضور در ایران


شنیده شد که شبکه خبری فرانس 24 در گزارشی با اعتقاد به نزدیک شدن ایران و 1+5 به دستیابی به توافق جامع از اشتیاق شرکت‌های فرانسوی برای حضور در بازار ایران خبر داد. این شبکه آورده است: درحالی‌که قدرت‌های غربی مذاکرات با ایران را درباره مساله هسته‌ای از سر گرفته‌اند بازرگانان و تجار فرانسوی مشتاق به دستیابی به مشتریان ایرانی هستند. به نوشته این شبکه خبری، اگر این توافق حاصل شود این بدان معناست که تحریم‌های اقتصادی علیه تهران برداشته می‌شود و این مساله در جدیدی را به سوی شرکت‌های غربی باز می‌کند تا بتوانند از بازار ایران استفاده کنند. این بازاری است که شرکت‌های فرانسوی آن را به‌خوبی می‌شناسند و از دست دادن آن هزینه‌بر بوده است. این شبکه مدعی است برخی از خودروسازان فرانسوی مانند رنو و پژو عادت کرده بودند که سالانه 500 هزار خودرو در ایران پیش از سال 2012 که مجبور به خروج از این بازار شدند، بفروشند. اکنون تلاش‌هایی در فرانسه آغاز شده است تا بتوانند تجارت با ایران را از سر بگیرند.

اخبار روزانه:

* آیت‌الله «حسینی همدانی» نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه کرج با انتقاد از برخی ناهنجاری‌های اخلاقی در ماه رمضان در این شهر گفت: «به بهانه جشن ماه مبارک رمضان این روزها اتفاقاتی در استان البرز و استفاده از بیت‌المال برای ترویج فحشا در برخی از مکان‌های دولتی به‌وجود آمده که به اسم جشن ماه رمضان مفاسدی در این شهر در حال وقوع است و این درست نیست.» وی در توضیح این مسئله و اعتراض به حضور خواننده خارج‌نشین در البرز نیز عنوان کرد: «به مسئول بی‌عرضه‌‌ای در این زمینه تذکر می‌دهم، در پاسخ می‌گوید که از تهران تحت فشار هستم! فلذا بنده کاری با تهران ندارم و به‌شدت با ترویج بی‌بندوباری و اشاعه فحشا مخالفم.»

* ارتش رژیم صهیونیستی طی پیامی از هک شدن صفحه توئیتر خود خبر داد. این ارتش اعلام کرد: ما به دلیل ارسال شدن توئیترهای ناصحیح، عذرخواهی می‌کنیم... صفحه توئیتر ما هک شده است. ما در حال مبارزه با تروریسم در تمامی جبهه‌ها از جمله در بعد سایبری هستیم. گروه سایبری موسوم به ارتش الکترونیک سوریه اعلام کرد این هک را انجام داده و در صفحه توئیتر ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: هشدار به دلیل نشت احتمالی مواد هسته‌ای به دلیل برخورد دو راکت به تأسیسات هسته‌ای دیمونا.

* سران رژیم آل‌خلیفه که سی‌وهشت مسجد را در بحرین تخریب کرده‌اند، مجدانه در تلاشند تا ساخت بزرگ‌ترین کلیسای کاتولیک در منطقه خلیج‌فارس را تکمیل کنند. به گزارش پایگاه بحرینی «اللؤلؤ» سران رژیم آل‌خلیفه سی میلیون دلار برای ساخت این کلیسا در نظر گرفته‌اند. «حمد بن‌عیسی» حاکم بحرین نیز زمینی را به مساحت نه هزار متر مربع برای ساخت این کلیسا هدیه کرده است.

* رژیم آل‌خلیفه در ادامه جنایات و توهین‌های خود به شیعیان این کشور که اکثریت جمعیت آن را تشکیل می‌دهند این بار زندان «حوض جاف» را هدف قرار داد. نیروهای آل‌خلیفه به‌تازگی با یک حمله ناگهانی و وحشیانه به زندان «حوض جاف» زندانیان شیعه را مورد ضرب و شتم قرار داد. پس از این اقدام، زندانیان با سر دادن تکبیرهای بلند در داخل زندان دست به اعتراض زدند.

* محمدرضا پورابراهیمی نماینده مجلس گفت: اکنون وضعیت اقتصادی در کشور مطلوب نبوده و باید سعی شود همان‌گونه که در سایر زمینه‌ها موفق به رشد و پیشرفت شده‌ایم، در عرصه اقتصادی نیز با دستیابی به راهکارهای مناسب در جهت بهبود و پیشرفت اقتصاد کشور گام برداریم.

* روزنامه الحیات چاپ لندن متن مذاکرات هفته گذشته جان کری، وزیر خارجه آمریکا با نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق در بغداد را منتشر کرده که طی آن جان کری به مالکی گفته از حضور ایران در عراق نگران است. کری در این گفت وگو ادعا کرده است ما اطلاعاتی در اختیار داریم که نشان می‌دهد برخی یگانهای رزمی و مشاوران ایران در عراق فعالیت دارند.

* هاشمی طبا - رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی - در برنامه «شناسنامه» گفت: اصلاح طلبان و افرادی که به این جریان سیاسی منتسب بودند در انتخابات 76 عناد زیادی به آقای هاشمی می ورزیدند، اما بعد متوجه شدند در این مورد مرتکب اشتباه‌های اساسی شده اند.

* پارلمان روسیه به دنبال کسب نتایج ضعیف تیم ملی فوتبال این کشور در جام‌جهانی 2014 برزیل از فابیو کاپلو خواست در صحن علنی حضور یابد و پاسخگوی سوال نمایندگان‌دوما باشد.

*مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری هفته جاری برای پاسخگویی به پرسش شماری از نمایندگان مجلس در کمیسیون قضایی خانه ملت حاضر می‌شود.

* در جنایتی دیگر علیه مقدسات دینی، گروهک تروریستی داعش مزار حضرت یونس (ع) از پیامبران الهی را در عراق تخریب کرد.

* حمید چیت چیان وزیر نیرو گفت: برنامه ای برای جیره بندی و قطعی آب در تابستان امسال در هیچ یک از شهرهای کشور نداریم.

* محسن نظافتی - مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت - گفت: اعزام زائران به عتبات عالیات تا نیمه ماه رمضان متوقف شده است.

* دولت چین با صدور دستورالعملی، روزه گرفتن دانش‌آموزان و کارمندان ادارات دولتی را در نواحی مسلمان‌نشین شمال‌غرب این کشور ممنوع کرد.

* علی صبحدل فرزند استاد مؤذن حاج حسین صبحدل گفت: در سفری که پدر به مکه داشتند مقامات عربستان سعودی با دادن پیشنهادهای مالی از پدر خواستند تا ایشان یک بار بدون شهادت بر ولایت امام علی(ع) اذان بگوید، اما او هرگز قبول نکرد.

*اوزگور گوندم» یک روزنامه وابسته به گروهک پ ک ک فاش کرد که بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق از طرح و جلسه محرمانه اشغال شهر موصل که عربستان سعودی و ترکیه از آن باخبر بودند، مطلع بوده و نماینده خود را برای حضور در این جلسه به اردن اعزام کرده است.

https://shoma-weekly.ir/Qui3Af