گفته می‌شود که...

پاسخ جالب یک مرجع تقلید به مفتی کور عربستان/ خواننده ی لبنانی دریک سریال ایرانی!/ جهاد النکاح به عراق هم رسید/ درخواست دولت برای راه اندازی یک شبکه جدید تلویزیونی/ دروغ تروریست های سوری در مورد ایران/ روحانی تندرو سنی قاتل را میشناسد و ...

بازداشت رئیس ستاد تبلیغاتی یک کاندیدا
رئیس ستاد تبلیغاتی یکی از نامزدهای اصلاح طلبان امروز در شهر مشهد به اتهام کلاهبرداری توسط نهادهای ذی ربط  بازداشت شد. هنوز  جزئیات بیشتری از این بازداشت اعلام نشده است.
این فرد قبلا مسئولیت های مهمی از جمله وزارت را در دولت های گذشته داشت.  این فرد در این اواخر با حضور در یک برنامه اقتصادی مناظره گونه تلویزیون نیز انتقادات زیادی را  از وضعیت اقتصادی کرده بود. این فرد بازداشت شده که در دولت نهم نیز در حوزه نفت فعالیت خود را ادامه می داد در آستانه انتخابات سال88 به دلایلی نامعلومی از سمت خود برکنار شده بود.

ناامیدی بی‌بی‌سی از فتنه‌گری!
 بی‌بی‌سی فارسی وابسته به دستگاه ملکه، این روزها در تحلیل و بررسی فضای انتخاباتی ایران و پس از ناامید شدن از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از انتظار این شبکه برای واکنش‌های تند و جنجالی از سوی رئیس‌جمهور خبر می‌دهد و حتی گاهی به‌صراحت چنین واکنش‌هایی را درخواست می‌کند! «جمشید برزگر» در برنامه جدید خود در این شبکه، در ابتدای سخنانش از اینکه نامزدهای احراز صلاحیت‌نشده، از شورای نگهبان تمکین می‌کنند و به قانون احترام می‌گذارند، اظهار تعجب کرده و این کار آن‌ها را جالب می‌خواند و می‌گوید: «نوع دیگری از واکنش‌ها هم بود که آن هم جالب بود؛ مثلاً تعدادی از نامزدهای رد صلاحیت‌شده مثل آقای زاکانی، ضمن حمایت از آقای حداد یا آقای جلیلی، از شورای نگهبان تشکر هم کرده‌اند.»
گوینده بی‌بی‌سی فارسی هم که گویا از قانون‌پذیری نامزدها ناراضی بود، با خنده‌ای تلخ گفت: «احتمالاً برای دوره‌های بعد که می‌خواهند رئیس‌جمهور شوند، این طور حرف زده‌اند.»
«فرناز قاضی‌زاده» گوینده بی‌بی‌سی، نیز انتظار این شبکه از رئیس‌جمهور و ناراحتی از آرام بودن فضای انتخاباتی را با این سؤال به نمایش گذاشت: «درباره آقای هاشمی گفته می‌شد که ایشان مطابق روال همیشگی‌اش، شکایت نخواهد کرد؛ اما قبل از رد صلاحیت آقای مشائی، همه نگران واکنش آقای احمدی‌نژاد بودند، چرا آن واکنش و اعتراض توفانی و شدید را ندیدیم؟»
 جمشید برزگر با تأیید انتظار توفان و جنجال تصریح کرد: «درست است. لااقل تا حالا ندیدیم. در مورد آقای احمدی‌نژاد نوع سخنانی که طی ماه‌های گذشته می‌زدند، این تلقی را به‌وجود آورده بود که اگر شورای نگهبان صلاحیت آقای مشائی را رد کند، آن‌ها اقدامات تندی انجام خواهند داد.» وی با ابراز تعجب از تغییر لحن طیف دولت، گفت: «فعلاً تغییری که در گفتار آقای احمدی‌نژاد، مشائی و هوادارانش دیده می‌شود، این است که خیلی بر نقش رهبر جمهوری اسلامی تأکید می‌کنند.» در ماه‌های گذشته سعی می‌کردند از رهبر فاصله بگیرند و حتی تقابل‌شان را نشان دهند؛ اما الآن خیلی تأکید می‌کنند که رهبر عزیز باید بیاید و ظلمی که به آقای مشائی شده است را جبران کند.»
وی در پایان با شیطنت افزود: «شاید اگر از اقدام[حکم حکومتی] آقای خامنه‌ای ناامید شوند، ممکن است واکنش نشان دهند.»
گفتنی است بی‌بی‌سی فارسی در برنامه‌های یک ماه گذشته‌اش، تمام تلاشش را به کار بسته تا بتواند بر فضای انتخاباتی ایران تأثیر بگذارد. پس از اعلام اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده، این شبکه توجهش را به این سمت معطوف کرد تا با حجم بالایی از اخبار و تحلیل‌ها، آقایان هاشمی رفسنجانی و احمدی‌نژاد را به اعتراض‌های جنجالی و به قول خودشان «زدن زیر میز» تحریک و تشویق کند؛ اما تاکنون با توجه به قانونمندی آن‌ها، ناکام مانده است.

واکنش بنی صدر به رد صلاحیت ها
با اعلام نتیجه احراز صلاحیت چهره های سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و عدم احراز صلاحیت آقایان هاشمی رفسنجانی و رحیم مشایی، بی بی سی فارسی با آقای"ابوالحسن بنی صدر" به گفت و گو نشست و نظر وی را جویا شد.
بنی صدر از ده ویژگی در این انتخابات خبر داد؛ اما اشاره ای به این ده ویژگی نکرد: «این انتخابات ده ویژگی دارد که انتخابات های پیشین نداشتند؛ ولی من مجال ندارم این ده ویژگی را یک به یک توضیح دهم!»
وی در ادامه در جواب به سؤالی درباره عدم احراز صلاحیت آقای هاشمی رفسنجانی گفت: «از دید من آقای هاشمی رفسنجانی زیانی نکرده است. وی واپسین قمار سیاسی اش را انجام داده است.»
سؤال دیگر مجری بی بی سی فارسی این بود که: "آیا این به معنای این است که زندگی سیاسی ایشان تمام شده است؟" سؤالی که مجری بی بی سی در یک شب بارها با اهداف خاص از میهمانان وکارشناسانش پرسیده بود.
ابوالحسن بنی صدر، اولین رئیس جمهور ایران در جواب تأکید کرد: «نه. می خواهم بگویم تا این جا چیزی را نباخته بلکه چیزی را هم برده است. من مخالف او هستم چون او را نماد این رژیم می دانم؛ اما از دید واقعیت هر کسی در جای او همین کار را می کرد که او کرد. الان که این کار را کرده، باختی در کارش نیست. یک چیزی را هم برده است که اگر رئیس جمهور می شد بیشتر برده بود.»

هاشمی: 24 خرداد جزو اولین رای دهنده ها هستیم
آقای هاشمی رفسنجانی در جمع حامیان خود گفته است به عملکرد شورای نگهبان اعتراض نمی کنم. اعضای شورا به تکلیف قانونی خود عمل کرده اند. من هم اگر تا 24 خرداد خداوند طول عمر داد جزو اولین کسانی خواهم بود که سر صندوق رای حاضر شده و رای خود را به صندوق خواهم انداخت.

تلفن یوسف صانعی به هاشمی
یوسف صانعی تلفنی با آقای هاشمی رفسنجانی گفتگو کرد.
در آغاز این گفتگو آقای صانعی با مخاطب قرار دادن آقای هاشمی به وی گفته است: « سلام من الرحمن نحو جنابکم فان سلامی لا یلیق ببابکم .»
 وی اضافه کرده است: « من قبلاً هم خدمت شما عرض کردم که اعلام کاندیداتوری شما برای ریاست جمهوری در این شرایط خاص و حساس مملکت آن هم برای خدمت به ملت شریف و شهید پرور ایران با همه ظواهر دنیوی و اجتماعی و اجر اخروی ای که دارد معادل خدمات بیش از نیم قرن شما به اسلام و انقلاب بوده و هست.»
صانعی افزود: « امروز هم خدمت شما عرض می کنم که عدم انصراف شما علی رغم همه فشارها برای اینکه خیانت به ملت نشده باشد سبب شد تا به اسلام و جمهوری اسلامی، روحانیت بزرگوار، حوزه های علمیه و همه فرزندان و یاران امام امت (سلام الله علیه) آبروئی فوق العاده بدهید که بنده از بیان عظمت این کار شما عاجز هستم.»
وی در پایان گفته است: « من فقط به یک جمله بسنده می کنم و آن هم درخواست سهیم نمودن این جانب در ثواب و اجر اخروی این حرکت عبادی و سیاسی تان است.»

خوب شد هاشمی رئیس جمهور نشد والا از ما انتقام میگرفت
مرد خاکستری اصلاحات در واکنش به عدم احراز صلاحیت هاشمی گفته است:" از رد صلاحیت هاشمی ناراحت نشوید. اگر او رئیس جمهور می شد از همه ما انتقام سال های اصلاحات و مجلس ششم را می گرفت."

حمله به منابع اورانیوم فرانسه
براثر دو انفجار در منابع اورانیوم متعلق به شرکت اتمی فرانسوی "آروا" (Areva) در کشور افریقایی نیجر، و یک قرارگاه نظامی در نزدیکی "آگادز" ، 19 نفر کشته و عده زیادی از کارگران معدن اورانیوم زخمی شدند. آمار دقیق قربانیان هنوز گزارش نشده است.
به گزارش دویچه وله (DeutscheWelle)، انفجارها روز پنج‌شنبه (23مه/2خرداد) رخ دادند و دولت نیجر گروه افراطی "جنبش برای وحدت و جهاد در غرب آفریقا" را مسئول این انفجارها می‌داند.
این رسانه آلمانی یادآور شد که به دنبال اقدامات نظامی ارتش فرانسه در شمال مالی، بسیاری از اعضای این جنبش به کشورهای همسایه گریخته‌اند. این گروه همراه با سایر گروه‌های اسلامی تندرو از سال 2012 کنترل شمال مالی را بدست گرفته بودند.
شرکت فرانسوی «آروا» در نیجر به استخراج اورانیوم مشغول است

علت لغو سفرهای استانی هیئت دولت
پس از عدم احراز صلاحیت مشایی در انتخابات ریاست جمهوری، سفرهای استانی دولت لغو شده است. مشایی در جلسه اخیر هیات دولت نیز حضور پیدا نکرد.

دروغ تروریست های سوری در مورد ایران
سایت رادیو فردا(Radio Farda) نوشت: «یک مقام آمریکایی روز سه‌شنبه، 31 اردیبهشت، ایران را به ارسال نیروی نظامی به سوریه متهم کرد و گفت که نیروهای ایرانی در کنار نفرات حزب‌الله لبنان و ارتش سوریه در نبرد برای باز پس‌گیری شهر قصیر حضور دارند.»
خبرگزاری فرانسه بدون آن که به نام این مقام ایالات متحده اشاره کند، او را دیپلمات‌ ارشدی معرفی کرده که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، را در سفر به مسقط، پایتخت عمان، همراهی کرده است.
بر اساس این گزارش، او در جمع خبرنگاران با اشاره به نبرد قصیر اظهار داشت: «تا به حال هیچ گاه به این شکل حزب‌الله به عنوان یک نیروی خارجی آشکارا در جنگ سوریه دخالت نداشته است و ما خبر داریم که ایرانیان نیز در آنجا حضور دارند.»
این مقام ایالات متحده گفته است که اطلاعاتش در این‌ باره بر اساس گزارش‌های تروریست های سوری است و او نمی‌تواند به‌ طور تخمینی بگوید که چه تعداد از نیروهای ایرانی یا حزب‌الله لبنان در نبرد قصیر حضور دارند و اصلا ایرانی‌ها چه نقشی در این نبرد ایفا می‌کنند.

مخالفت هاشمی برای ساخت فیلمش توسط فرهادی
به دنبال انتشار اخباری درباره ساخت فیلم تبلیغاتی هاشمی رفسنجانی توسط اصغر فرهادی، آقای هاشمی با این اقدام مخالفت کرده و گفته بود فیلم مرا یک مستند ساز ولو گمنام بسازد و تنها در آن آقایان خاتمی و ناطق نوری و سید حسن خمینی به همراه فرزندان چند سردار شهید جنگ صحبت کنند کفایت می کند.

پاسخ جالب یک مرجع تقلید به مفتی کور عربستان
مرحوم آیت الله سید محسن حکیم، مرجع شیعیان و زعیم حوزه علمیه نجف، در سفری که به عربستان داشت، در جلسه ای با «بن باز» مفتی آن روز عربستان(که نابینا بود) مواجه شد.
"بن باز" ظاهرا به دیدن آقای حکیم رفته بود ولی در واقع قصد داشت با ایشان جدال کند و افکار وهابیگری خود را مطرح نماید.
در این جلسه، بن باز، از آیت الله حکیم پرسید: شما شیعیان چرا به ظواهر قرآن عمل نمی کنید؟
آیت الله حکیم در جواب گفتند: این دیدار جای چنین صحبت هایی نیست، بگذارید به احوال پرسی برگزار شود.
بن باز، سماجت کرده و خواستار دریافت جواب شد. آیت الله حکیم، ناچار به بن باز گفتند: اگر قرار باشد به ظاهر قرآن تکیه کنیم و همان را معیار عمل به آن قرار دهیم، باید معتقد شویم که شما به جهنم خواهید رفت!

بن باز، با تعجب پرسید چرا؟
آیت الله حکیم گفتند: چون قرآن می فرماید: «و من کان فی هذه اعمی فهو فی الآخره اعمی و اضل سبیلا: کسی که در این جهان از دیدن چهره حق نابینا باشد، در جهان آخرت هم نابینا و گمراه تر خواهد بود.»[1] و شما که از دو چشم نابینا هستید، طبق ظاهر این آیه باید در آخرت هم نابینا باشید و در زمره گمراهان که اهل جهنم اند، قرار بگیرید. بنابراین ظاهر بسیاری از آیات قرآن مقصود نیست!

واکنش کاندیداها پس از احراز عدم صلاحیت
شنیده ایم عکس العمل کاندیداها پس از اعلام عدم احراز صلاحیت ها متفاوت بوده است. یکی به امام زاده صالح رفت. دیگری به جمکران رفته، یکی هم سجده شکر به جا آورده و کاندیدای دیگر هم نذر خود را ادا کرده که این بار مسوولیت روی دوش او گذاشته نشده است. البته یکی هم کمی حالش به هم خورده و اطرافیان او را آب درمانی کرده اند.

ربوده شدن جایزه 20 میلیون تومانی توسط دو بازیگر
مسابقه ویدئویی الی ایرانی به تازگی در شبکه نمایش خانگی توزیع و در همین مدت با بازخوردهای نسبتاً مثبتی نیز از سوی مخاطبان مواجه شده است.
در این فیلم- مسابقه، سه گروه دو نفره متشکل از سحر ولدبیگی و نیما فلاح، بهنوش بختیاری و الناز شاکردوست، محمدرضا فروتن و سیروان خسروی با یکدیگر رقابت می‌کنند. هر چند در طول مسابقه تأکید می‌شود این زوج‌ها باید تنها با مبلغ ناچیز 70 هزار تومان تا پایان رقابت دوام بیاورند، اما در واقع هر کدام دستمزدهای قابل توجهی برای حضور در آن دریافت کرده‌اند. گفته می‌شود تنها دستمزد شاکردوست و فروتن هر کدام حدود 100 میلیون گرفته‌اند، اما سوژه اصلی خبر حاضر، اتفاق غیرمنتظره و جالبی است که در پایان تصویربرداری این مسابقه افتاده است. اقدام غافلگیر کننده و به عبارت بهتر فرصت‌طلبانه یک زوج تلویزیونی در پایان این مسابقه موجب شده تا رقبای آنان حسابی جا بخورند!
ماجرا از این قرار بوده که سازندگان رالی ایرانی مبلغ 20 میلیون تومان برای گروه برنده در نظر می‌گیرند. با این حال اعضای شرکت کننده در نهایت طبق توافقی تصمیم می‌گیرند از خیر این جایزه نقدی بگذرند و آن را بین گروه پشت دوربین و عوامل فنی تقسیم کنند. بر همین اساس، قرار می‌شود هر سه گروه همزمان به محلی که برای دریافت جایزه در نظر گرفته شده برسند و تصمیم خود را عملی کنند. غافل از اینکه زوج فلاح و ولدبیگی به این توافق جمعی پایبند نمی‌مانند. آن دو وقتی زودتر از بقیه به محل اهدای جایزه می‌رسند، جایزه را گرفته و می‌روند! در پی این اتفاق، وقتی بقیه پس از مدتی معطل شدن برای رسیدن ولدبیگی و فلاح متوجه ماجرا می‌شوند، از تعجب انگشت به دهان می‌مانند. حالا باید دید در قسمت آخر این مسابقه اتفاق مذکور چطور برای تماشاگران توضیح داده می‌شود.

جبهه پایداری به زودی از نامزد مورد حمایتش پرده برداری می کند
شورای مرکزی جبهه پایداری به زودی درباره حمایت از نامزد انتخابات یازدهمین دوره اعلام نظر خواهد کرد. در این جبهه گرایش به سعید جلیلی ، غلامعلی حداد عادل وعلی اکبر ولایتی وجود دارد. اگر چه پس از عدم احراز صلاحیت لنکرانی، گفته می شود آیت الله مصباح یزدی از کاندیدایی خاص حمایت نخواهند کرد.

خواننده ی لبنانی دریک سریال ایرانی!
«پاملا الکیک» بازیگر و خواننده لبنانی قرار است در سریال 16 قسمتی محمدحسین لطیفی در نقش یک شاهزاده فرانسوی بازی کند. به نقل از پایگاه خبری النشره لبنان، پاملا الکیک بازیگر و خواننده لبنانی قرار است در سریال 16 قسمتی محمدحسین لطیفی بازی کند.
الکیک که قرار است تنها در 8 قسمت سریال «ساخت ایران» بازی کند، گفته است: در این سریال پیر داغر بازیگر مشهور لبنانی نیز بازی می‌کند.
وی افزوده است: پیر داغر نقش یک لرد و من نقش یک شاهزاده فرانسوی را بازی می‌کنم و این کار کمدی است و قرار است در آن به زبان فارسی سخن بگویم.
این بازیگر لبنانی با بیان اینکه از سخن گفتن به زبان فارسی در این سریال خوشحال است، تصریح کرده: با سرعت زبان فارسی را یاد گرفتم و این زبان، زبان سختی نیست.

محسن یگانه علیه محسن چاوشی
پس از انتشار آلبوم «حباب» با صدای محسن یگانه عده ای از هواداران محسن چاوشی ادعا کردند که ابیات «چه دری به تخته خورده که الان / عینک دودی زدی نشناسنت / اون کلاه لبه دار گنده رو / می کشی روی سرت نشناسنت» از قطعه «حباب» به محسن چاوشی اشاره داشته و طعنه ای ادبی به این خواننده است. این مطلب توسط محسن یگانه و مدیر وب سایت این خواننده رد شد و آنها این ترانه را تنها یک ترانه اجتماعی بدون رویکرد شخصی دانستند اما هواداران محسن چاوشی سند این ادعا را عکسی عنوان کردند که محسن چاوشی در آن با کلاه و عینک ظاهر شده بود. در حالی که محسن یگانه ادعا داشت این ترانه یک سال پیش از گرفته شدن این عکس نوشته شده است.

بازی زیرکانه محمد خاتمی با هاشمی
برخی حامیان هاشمی رفسنجانی از بازی زیرکانه محمد خاتمی سخن گفته و معتقدند وی با به صحنه کشاندن هاشمی خود را از هزینه دادن در انتخابات کنار کشیده است. خاتمی از ترس رد صلاحیت نامزدی انتخابات را رد کرد و از هاشمی برای حضور دعوت به عمل آورد.

زیرنویس شدن یک سایت تعطیل شده هنگام پخش «هوش سیاه 2»
در شرایطی که عملا  سایت سایت خبری سیما فیلم وجود خارجی ندارد، سریال هوش سیاه که از شنبه پخش آن از شبکه سه سیما آغاز شده، از مخاطبانش درخواست می کند تا برای اعلام نظر درباره این سریال، به سایت سیما فیلم مراجعه کنند!
در پی گیری این موضوع با شبکه سه سیما، روابط عمومی این شبکه ضمن اظهار بی اطلاعی از توقف فعالیت سایت سیما فیلم اعلام کرد این موضوع را پی گیری کرده و از ادامه زیرنویس شدن سایت سیما فیلم تا رفع مشکل سایت جلوگیری خواهند کرد.
گفتنی است مخاطبان هنگام ورود به سایتسیما فیلم با صفحه ای خالی مواجه می شوند. که احتمالا فایل های اطلاعاتی این سایت از روی سرور حذف شده است. حذف شدن این فایل ها نیز می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از پاک شدن فایل اطلاعات توسط مسوولان سرور تا غیرفعال کردن فایل های اطلاعاتی دلایلی است که می تواند علت نمایش این پیغام باشد».

یک نامه به شورای نگهبان و پشیمانی
در روزهای اخیر نامه ای از سوی یکی از مقامات خطاب به شورای نگهبان منتشر شده که گفته می شود این نامه تحت تاثیر القائات پسرش بوده و این فرد از نگارش آن و بازتاب های منفی نامه اظهار پشیمانی کرده است.

جهاد النکاح به عراق هم رسید
به گزارش «شیعه نیوز»، مفتی سعودی " محمد العریفی" در جدیدترین فتوای خود زنان عراقی را نیز به "جهاد النکاح" دعوت کرد.
"العریفی" در صفحه ی شخصی خود بر "تویتر" نوشت: بر زنان مجاهد مقیم در کشوری (عراق) که از سوی حکومت مجوس صفوی- به تعبیر وی- غصب شده ، واجب است که برای پشتیبانی از مجاهدان اعتصاب کننده در عراق به پا خیزند و "جهاد النکاح" را به جا بیاورند زیرا این نوع جهاد شرعا جائز است.
گفتنی است العریفی چندی پیش نیز این فتوا را به نفع تروریست ها در سوریه داده و گفته بود: بهترین جهاد برای زن بر علیه دولت سوریه همان جهاد النکاح است، وی سن چهارده سال را کمترین سن زنان مجاهد تعیین کرده و به آنها وعده ی بهشت را داده بود.

بهای کرایه بنز و مازراتی برای شب عروسی
آن‌ها که خودروهای گرانقیمت آخرین مدل در اختیار دارند دغدغه ای از این بابت ندارند. اما افرادی که چنین خودروهایی ندارند سعی می‌کنند تا با کرایه خودرو‌های گرانقیمت یا عتیقه برای یک روز یا چند ساعت یکی از خاطره‌انگیزترین روزهای زندگی‌شان را به ثبت برسانند. این در حالی است که هزینه اجاره چنین خودروهایی نیز قابل توجه است.
به عنوان مثال قیمت اجاره خودروی بی‌ام و ایکس 6 و ایکس 3 در تهران ساعتی 250 هزار تومان و روزی دومیلیون و پانصد هزار تومان است.
قیمت اجاره بنز اس 500 ساعتی 400 هزار تومان و بی‌ام و کروک ساعتی 60 هزار تومان است.
البته برای کرایه خودرو بدون راننده سند مالکیت چند صد میلیونی و چک به میزان ارزش خودرو نیز گرو گذاشته می‌شود.
یک موسسه اجاره خودرو که مدعی است گران‌ترین خودرو‌ها را در اختیار دارد برای کرایه پورشه در یک روز مبلغ دو میلیون و 500 هزار تومان و بنز کروک ساعتی 350 تا 450 هزار تومان، لکسوس کروک ساعتی 500 هزار تومان و بنز اس 500 ساعتی 570 هزار تومان دریافت می‌کند.
ارزانترین خودرو‌ها نیز سوناتا و ماکسیما است که ساعتی 130 هزار تومان خرج برمی‌دارد. یک موسسه دیگر هم قیمت های عجیبی دارد. این موسسه برای کرایه خودرو پورشه کاین در یک روز مبلغ 5 میلیون تومان، خودروی بنز کروک روزی پنج میلیون و 500 هزار تومان و بی‌ام و ایکس 6 پنج میلیون و 500 هزار تومان دریافت می‌کند.
اجاره یک روز خودرو مازراتی برای 16 ساعت نیز 9 میلیون تومان و لیموزین نیز روزی 13 میلیون تومان است. جالب است بدانید ارزان‌ترین خوروی اجاره‌ای نیز پراید است که برای یک روز اجاره‌اش باید 200 هزار تومان پرداخت.
یک موسسه نیز برای کرایه کالسکه شامل 4 اسب سفید و یک کاروان حدود 7 میلیون تومان هزینه دریافت می‌کند. البته از آنجا که حرکت کالسکه داخل شهر ممنوع است تنها عروس و داماد می‌توانند در مقابل تالار و برای یک مسیر کوتاه برای عکسبرداری و فیلمبرداری از آن استفاده کنند.
بالن سواری عروس و داماد نیز ممنوعیت‌هایی دارد و فقط برای یک باشگاه در پایتخت مجوز بالن‌سواری صادر شده است که قیمت آن نیز برای یک ساعت 4 میلیون تومان است. جالب است بدانید هر اسکورت موتورسوار نیز400 هزار تومان و اسکورت با 80 کودک دوچرخه سوار حدود پنج میلیون و 200 هزار تومان هزینه دارد.

پیشنهاد منچستر به یک پرسپولیسی؟!
ابراهیم آشتیانی یکی از ستاره های بزرگ فوتبالایران در اواخر دهه 40 و 50 است که سرپرست پرسپولیس هم بوده . او که عضو کمیته فنی این باشگاه است در زمینه انتخاب دایی حرفهای جالبی دارد.
چون بهایی به کمیته فنی نمی‌دهند و آخر سر کار خودشان را می کنند. چندین بار تماس گرفتند اما باز هم نرفتم و دیدم بهتر است فقط نظر بدهم.البته من از لحاظ فنی سابقه ام مشخص است وامثال من اگر حرف نزنند چه کسی باید بزند؟
در باشگاه پرسپولیس حرف اول را هواداران می‌زنند. من به خاطر همین هواداران از الاهلی و منچستر سیتی گذشتم. .این هواداران هستند که همیشه تعیین کننده هستند و اگرالان هم رفته‌اند سراغ دایی برای جلب رضایت تماشاچی است والا آقای رویانیان رابطه خوبی با دایی نداشت .
ایشان حرف زیاد می‌زند چرا که فوتبالیست نیست. ایشان نباید در بحث مربی‌گری پرسپولیس دخالت کند و حاشیه درست کند.

بمب اتم رویانیان!
با پایان بازی های لیگ هنوز وضعیت رحمتی مشخص نیست و به همین خاطر وی برای ماندن در استقلال مردد شده است. از منابع غیر رسمی شنیده می شود سنگربان آبی پوشان از سپاهان پیشنهاد داشته و حتی مذاکرات اولیه را هم با آن ها انجام داده اما وی بر سر مسایل نامشخص با طلایی پوشان اصفهان به توافق نرسید و بی خیال حضور مجددش در تیم سابق خود شد.
با این حال رویانیان هم که از سال گذشته به دنبال جذب این بازیکن بود محتمل است که از فرصت استفاده کرده و به رحمتی پیشنهاد بدهد.
با رفتن سید مهدی مدیر عامل باشگاه پرسپولیس جنجالی ترین خرید نقل و انتقالات لیگ سیزدهم را انجام می دهد، البته یک منبع غیر رسمی به جز پیشنهاد رحمتی از حضور احتمالی جواد نکونام کاپیتان تیم ملی در جمع سرخپوشان خبر داد، با این حساب اگر مسئولان باشگاه استقلال فکری برای بی پولی تیم نکنند بازیکنان تیمشان را یکی پس از دیگری از دست خواهند داد.
بد نیست بدانید نکونام از چند تیم عربی پیشنهاد دارد اما وی علاقه ی بسیاری برای توپ زدن در تیم های ایرانی را دارد و دوست دارد در تهران بماند.

پیش بینی نتایج مسابقات فوتبال اینبار توسط یک فیل
صاحب یک پارک حیوانات وحشی در آلمان مدعی است که یکی از فیل های این پارک به نام "نلی” پیش بینی کرده است که تیم بایرمونیخ آلمان در مسابقات نهایی قهرمانی، روز شنبه در برابر رقیب خود بوروسیادورتموند برنده می شود.

نظر وزیر ارشاد درباره فیلم جدید فرهادی
سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیأت دولت با بیان این که برای اکران فیلم «گذشته» ساخته اصغر فرهادی در داخل کشور منعی وجود ندارد و می تواند اکران شود، گفت: «به نظر من «جدایی نادر از سیمین» از فیلم جدید فرهادی بهتر است.»
او با بیان این که این نظر شخصی من است، درباره دلیلش گفت: «به نظر من، فیلم «جدایی نادر از سیمین» با فرهنگ ما سازگاری بیشتری دارد و راحت تر می توان با آن مأنوس شد.»

روحانی تندرو  سنی قاتل را میشناسد
روحانی تندرو سنی در لبنان گفت عامل قتل نظامی انگلیسی در لندن را می شناسد.
عمر بکری محمد، روحانی تندرو سابق که قبلاً در انگلیس زندگی کرده است، گفت:«در مدت زندگی خود در انگلیس که شاید حدود بیست و شش سال می شد، به عنوان سخنران و معلم در محوطه دانشگاه ها و شهرهای مختلف فعالیت کردم. به همین علت، شمار زیادی از مردم پای سخنرانی ها، محفل ها و سمینارهای عمومی ما حاضر شدند و در بین آنها افراد بسیاری دیده می شدند که تازه به اسلام گرویده بودند. مایکل نیز یکی از آنها بود. مایکل، نیجریه ای تبار بود و سابقه تفکر مسیحی داشت. او به آغوش اسلام آمد و هر کسی که به آغوش اسلام بیاید، ما او را عبدالله می نامیم و بعد مختار است هر اسمی را که دوست دارد، انتخاب کند. به یاد دارم که او در فاصله سالهای 2003 تا 2004 به سراغ برخی از کیوسک های ما در خیابان می آمد تا در آنجا به همراه دیگر برادران درباره اسلام و امت اسلامی به بحث و گفتگو بپردازد. در آن زمان بحث اشغال عراق و قانون جدید تروریسم داغ بود و تصاویر مربوط به افغانستان و این به اصطلاح جنگ علیه تروریسم پخش می شد.
این روحانی مسلمان افزود: زمانی که تصاویر مایکل را دیدم، صورت او را به یاد آوردم. تصاویر حرف زدن او را تماشا کردم. حدوداً هشت سال پیش و در بیست یا نوزده سالگی بود که مایکل به آغوش اسلام آمد، اما دیدن تصاویر جدید مرا شگفت زده کرد. مایکل فردی بسیار آرام و ساده بود. او مطالعات اسلامی داشت و درباره اصول مقدماتی دین تحقیق می کرد. بعد ناگهان شخصی را دیدم که دستانش به خون آلوده است و در همین حال ایستاده و با شهامت می گوید: «این حملات را به خاطر برادران و خواهران مسلمانم در خارج انجام دادم». مایکل، سیاست خارجی انگلیس را محکوم کرد. همه اینها برایم تعجب برانگیز بود. واقعاً شگفت زده شدم.
این روحانی تندرو افزود: به گمانم علت گرایش مایکل به اسلام این بود که این دین برای همه پرسش های بنیادی، پاسخ منطقی دارد.

هدایت یک باشگاه فوتبال از داخل زندان!
دادگاه رومانی جیجی بکالی را به جرم دست داشتن در پروژه زمین خواری با وزارت دفاع این کشور محکوم و ضمن توقیف تمامی اموالش او را به سه سال زندان محکوم کرد.
این در حالی است که بکالی تاکید می‌کند او در زندان هم از مالکیت باشگاه استوا بخارست استعفا نخواهد داد و در همان جا بر امور استوا بخارست نظارت خواهد کرد.

فروش هواپیمای ریاست جمهوری برای جبران کسری بودجه
مقامات یک کشور فقیر آفریقایی، هواپیمای اختصاصی ریاست جمهوری این کشور را به قیمت 15 میلیون دلار برای تامین نقدینگی و جبران کسری بودجه فروختند. مالاوی یکی از کشورهای فقیر آفریقاست.
این هواپیما را رئیس جمهور پیشین کشور مالاوی (بینگو وا موثاریکا) به قیمت 22 میلیون دلار خریداری کرده بود. او گفته بود این هواپیما، مناسب جایگاه اوست و از هزینه اجاره هواپیما از شرکت ها، ارزان تر است.
"چینتو ویری" دبیر کل دفتر ریاست جمهوری مالاوی در این باره گفت: شرکت "بونوکس انترپرایز"، بالاترین رقم را برای خرید این هواپیما پینشهاد داد و موفق به خرید آن شد.

بازیگر زن تلویزیون ایران هم خواننده شد!
الهام چرخنده بازیگر نقش عاطفه در سریال «پروانه» که سینما را با «شب یلدا» تجربه کرده است در گفت‌وگویی اعلام کرده که آماده است به عنوان بانوی خواننده روی صحنه برای بانوان بخواند.
وی در این خصوص گفته است: کار دیگری که به شدت پیگیر آن هستم این است که امسال پکیجی از اشعارم که مجوز گرفته و توسط فرشید نوابی روی آنها آهنگسازی صورت گرفته و خودم دکلماسیون کردم وارد بازار شود.جالب اینکه چند کلیپ هم روی آنها ساخته شده که اثر آبرومند به مخاطب ارائه شود. پانزده تراک هم با اشعاری از خودم و فرشید و البته با آهنگسازی او، تمرین شده که آماده هستم تا برای اولین بار الهام چرخنده به عنوان بانوی خواننده روی صحنه برای بانوان بخواند. اگر یادتان باشد در فیلم «شب یلدا» مردم گوشه‌هایی از صدای مرا شنیدند چون کار اصلی من آواز است و امیدوارم این تجربه هم بزودی کنار بانوان عزیز و محترم کشورم اتفاق بیفتد.
چرخنده در بخش دیگر این مصاحبه ضمن گلایه ضمنی از جلیل سامان(کارگردان) افزوده است: کماکان می‌گویم این 40 درصد از توانایی من است و آقای سامان عاطفه را تعدیل کردند. خدا را شکر می‌کنم که مخاطب عاطفه را دوست داشت و او را دنبال کرد. امیدوارم در فرصتی بهتر نشان دهم که می‌توانستم عاطفه‌ای به مراتب بهتر از این اجرا کنم.

نظرخاتمی درباره گزینه اصلاح‌طلبان
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌محمد خاتمی به زودی نظر خود را در مورد نامزد نهایی اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو اعلام می‌کند.
"محمدرضا عارف" افزود: از حمایت اصلاح‌طلبان از حسن روحانی خبری ندارم اما صراحتا می‌گویم که تا آخرین لحظه در عرصه انتخابات ریاست جهموری حضور خواهم داشت.
وی اظهار داشت:‌ به زودی خاتمی نظر خود را در مورد گزینه مورد نظر اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو اعلام می‌کند.

دستورکار جدید حلقه لندن
برخی از عناصر جریان فتنه که پس از فتنه 88 از کشور گریخته و ساکن انگلیس هستند و ارتباط نزدیکی نیز با حلقه ماسونی لندن و سرویس جاسوسی این کشور دارند طی پیام‌هایی پس از اعلام نتایج نهایی احراز صلاحیت‌ها از سوی شورای محترم نگهبان خطوط جدید برای هیجانی کردن فضا و ایجاد بی ثباتی سیاسی را به پیاده نظام خود در داخل کشور ابلاغ کردند.
در همین راستا «محمدرضا.ج» عضو سابق شاخه جوانان حزب منحله مشارکت فرزند مدیر مسئول یکی از نشریات زنجیره‌ای دوره دوم خرداد طی مطلبی در صفحه فیس‌بوک از دوستان و هم‌قطاران خود در داخل خواسته تا دو کاندیدای تایید صلاحیت شده نزدیک به جریان اصلاح‌طلب-فتنه را در صورت احراز صلاحیت نشدن کاندیدایی که در دقیقه 90 ثبت نام کرد به انصراف از کاندیداتوری تحریک و تهییج کنند.

 دستگیری عناصر مرتبط با منافقین توسط وزارت اطلاعات
یک مقام امنیتی از بازداشت چند مهره مرتبط با گروهک منافقین که برای ایجاد اخلال در روند برگزاری انتخابات مأموریت داشتند، خبر داد. به گزارش فارس، این مقام امنیتی اعلام کرد: به‌دنبال شناسایی اعضای فعال چند تشکل مرتبط با گروهک منافقین، با انجام چند عملیات برق‌آسا ‌ همزمان در تهران و چند شهر دیگر این تشکل‌ها شناسایی و متلاشی شدند.
وی افزود: تشکل‌های شناسایی‌ شده با استفاده از اسامی و عناوین متعدد و فریبکارانه فعالیت می‌کردند اما تعداد قابل توجهی از آنها، سابقه ارتباط یا عضویت در گروهک تروریستی منافقین و تعدادی نیز به جرم همکاری با آن گروهک، سابقه محکومیت و زندان دارند.
 این مقام امنیتی اظهار داشت: 2 نفر از عناصر بازداشت‌شده، اخیراً به منظور انتقال دستورالعمل‌های حلقه خارج به داخل و هماهنگ‌سازی عناصر و تشکل‌های داخلی جهت اخلال در روند برگزاری انتخابات، وارد کشور شده بودند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) پس از ورود و چند روز تعقیب، بازداشت شدند. وی در پایان خاطر نشان کرد: تعداد زیادی از دیگر عناصر این تشکل‌ها نیز شناسایی و احضار و پس از اقدامات مقتضی و اخذ تضمین‌های لازم از آنان، مرخص شدند.

انتظار بی‌بی‌سی از احمدی‌نژاد!
بی‌بی‌سی فارسی این روزها در تحلیل و بررسی فضای انتخاباتی ایران و پس از ناامید شدن از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از انتظار این شبکه برای واکنش‌های تند و جنجالی از سوی رئیس‌جمهور خبر می‌دهد و حتی گاهی صراحتا چنین واکنش‌هایی را درخواست می‌کند.
 «فرناز قاضی زاده» گوینده بی‌بی‌سی انتظار این شبکه از رئیس‌جمهور و ناراحتی از آرام بودن فضای انتخاباتی را با این سوال به نمایش گذاشت: «درباره آقای هاشمی گفته می‌شد که ایشان مطابق روال همیشگی‌اش، شکایت نخواهد کرد‌ اما قبل از رد صلاحیت آقای مشایی همه نگران واکنش آقای احمدی‌نژاد بودند، چرا آن واکنش و اعتراض توفانی و شدید را ندیدیم؟» جمشید برزگر، کارشناس این برنامه نیز با تایید انتظار از توفان و جنجال تصریح کرد: «درست است. لااقل تا حالا ندیدیم. برای آقای رفسنجانی با پیشینه و روش او سازگار است. وی هرچه را می‌خواسته به دست آورده است و در افکار عمومی به سود او داوری خواهد شد.
 درباره آقای احمدی‌نژاد نوع سخنانی که طی ماه‌های گذشته می‌زدند، این تلقی را به وجود آورده بود که اگر شورای نگهبان صلاحیت آقای مشایی را رد کند، آنها اقدامات تندی انجام خواهند داد. منتقدان احمدی‌نژاد می‌گفتند که حتی ممکن است او زیر میز بزند و انتخابات را برگزار نکند.» برزگر که از تغییر لحن طیف دولت هم تعجب کرده بود گفت: «فعلا تغییری که در گفتار آقای احمدی‌نژاد، مشایی و هوادارانش دیده می‌شود این است که خیلی بر نقش رهبر جمهوری اسلامی تاکید می‌کنند.»
جمشید برزگر همچنین در برنامه 60 دقیقه بی‌بی‌سی ‌ گفت: «آقای احمدی‌نژاد این تصور را ارائه کرده بود که اگر آقای مشایی تایید صلاحیت نشود دست به اقدامات دیگری خواهد زد اما اینکه در 2، 3 روز گذشته این ادبیات عوض بشود و ارجاع داده شود به رهبر جمهوری اسلامی، جای تعجب دارد». گفتنی است، پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان، نبود سوژه و نوعی دستپاچگی در برنامه‌های بی‌بی‌سی فارسی به چشم می‌آید که ناشی از شوکه شدن آنها و عدم محاسبه این شرایط در برنامه‌ریزی‌های انتخاباتی آنها است.

عارف: اتفاقات سال 88 فتنه بود
محمدرضا عارف، کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با اشاره به اتفاقات سال 88 گفت که این اتفاقات فتنه بوده است. این کاندیدای اصلاح‌طلب ریاست‌جمهوری روز پنجشنبه در دانشگاه تهران تصریح کرد: اتفاقات سال 88 قطعا فتنه بود. وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری افزود: امسال بنا داریم مهم‌ترین مسأله کشور یعنی حماسه سیاسی را بیافرینیم و اولین مصداق این حماسه نیز مصداق حضور است.
 حضور مردم تعیین‌کننده بوده و با توجه به اینکه اختلافات بسیاری میان مردم وجود دارد، باید همه مشکلات را در داخل خانه‌ها بگذاریم و برای حضور تلاش کنیم. عارف تصریح کرد: اخلاق‌مداری و قانون‌گرایی دومین مصداق حماسه سیاسی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم و کاندیداها و طرفدارانشان با رعایت قانون این حماسه را بیشتر کنند.

دانشگاه آزاد از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کند
دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت برگزاری همزمان یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر، بیانیه‌ای صادر و تصریح کرد که هرگونه شایعه و خبر درباره طرفداری رئیس یا هیات‌رئیسه دانشگاه از هر یک از کاندیداهای محترم، دروغ محض و غیرواقعی است. در این بیانیه آمده است: برای دانشگاه آزاد اسلامی 2 اصل ولایتمداری و قانونمداری، شروط حرکت در مسیر انتخابات می‌باشند و به هر یک از کاندیداهای محترم که آرای حداکثر رای‌دهندگان را جلب کرده و حکم ریاست جمهوری اسلامی ایران را از دستان مبارک رهبر فرزانه انقلاب دریافت کند، پیشاپیش تبریک می‌گوییم.

اعتراض وزرا به احمدی‌نژاد
شنیده شد که درون هیات دولت انتقاداتی در مورد حمایت محمود احمدی نژاد از اسفندیار رحیم مشایی صورت گرفته است. اخبار محرمانه نوشت؛ در محافل سیاسی شنیده می شود که با نزدیک شدن به پایان دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد وزرای بیشتری می‌کوشند در انتقاد به حمایت های احمدی نژاد از مشایی از او فاصله بگیرند. گفته می‌شود وزرای نفت، دفاع، ارشاد و دادگستری از جمله کسانی بوده‌اند که به مخالفت جدی با نوع حمایت احمدی‌نژاد از مشایی پرداخته‌اند.

انتخابات سه ضلعی خواهد شد
شنیده شد که معادلات انتخاباتی با کناره گیری برخی کاندیداها همراه خواهد شد. اخبار محرمانه نوشت؛در بعضی از محافل خاص سیاسی گفته می شود روند انتخابات این گونه ادامه خواهد یافت. حسن روحانی در روند رقابت‌ها می ماند و نهایتا عارف و غرضی به نفع روحانی کنار خواهند رفت. قالیباف می ماند تا رای حسن روحانی در تهران و خراسان را بگیرد.
چپ هایی که با آمدن هاشمی از ستاد یا بدنه اجتماعی قالیباف جدا شده بودند به سوی او برنمی گردند و احتمالا به سوی حسن روحانی خواهند رفت.بازی حول محور جلیلی که حمایت از او شدید تر خواهد شد؛قالیباف و روحانی خواهد بود.البته احتمالا در جامعتین هم به‌رغم نوعی حمایت از ولایتی به دلیل نگاه مثبت آیت ا... مهدوی به قالیباف بعید نیست با تز صالح مقبول تلاش شود که قالیباف خروجی باشد.

سه کارگردان برای ولایتی فیلم می‌سازند
شنیده شد که تیمی از کارگردانان و تهیه‌کنندگان فیلم‌های دفاع مقدس فیلم تبلیغاتی ولایتی را می‌سازند. آخرین نوشت؛ جمال شورجه گفت: قرار است فیلم تبلیغاتی علی‌اکبر ولایتی، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌ جمهوری، با مشارکت یک تیم کارگردان و تهیه ‌کننده سینما ساخته شود.
وی افزود: در این تیم به‌جز خودم، فریدون جیرانی، محمدحسین لطیفی، محسن علی‌اکبری، محمدرضا شفیعی، علی سرتیپی، رضا جودی و حامد عنقا حضور دارند. کارگردان فیلم سینمایی «۳۳ روز» توضیح داد: همان‌ طور که قبلاً هم اعلام شد، هر نامزد انتخاباتی می‌تواند ۱۰ ساعت در تلویزیون برنامه داشته باشد. بر همین اساس، قرار است دو فیلم ۳۰ دقیقه‌‌ای توسط ما برای تلویزیون تولید شود. وی گفت: این فیلم‌ها در غالب مستند و گفت ‌و گوی داغ ساخته می‌شود؛ ضمن این که تعدادی فیلم و تیزر دیگر هم براساس امکانات موجود ساخته خواهد شد.

اظهارات وزیر منجر به استعفای مدیر شد
شنیده شد که اظهارات وزیر ارتباطات منجر به استعفای مدیر روابط عمومی این وزارتخانه شد. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ در پی اعلام اظهاراتی از سوی وزیر ارتباطات که در جشنواره فاوا شنبه این هفته برگزار و حاشیه‌های فراوانی را به دنبال داشت ؛ روابط عمومی این وزارتخانه برای حمایت از صحت صحبت‌های نامی وزیر ارتباطات جوابیه‌‌ای در این خصوص منتشر کرد که این متن نیز با حاشیه‌های زیادی در رسانه‌ها منتشر شد.
در پی بروز این حاشیه‌ها و همچنین ناآرامی‌هایی که برای بازپس گیری پژوهشگاه فضای مجازی اتفاق افتاده بود،حسین پور مدیر کل روابط عمومی وزارت ارتباطات استعفا داد که با قبول این استعفا ؛ افتخاری مدیر کل سابق بین‌الملل روی صندلی تقی‌پور نشست.

حجم طلای شناسایی شده معادن ایران
شنیده شد که تاکنون ۳۴۰ تن ذخایر طلای قابل استحصال در کشور شناسایی شده است. اکتشاف معادن استراتژیکی که کانی‌های آن در فناوری‌های برتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، در اولویت کار سازمان زمین شناسی قرار دارد. شبکه خبر نوشت بهروز برنا، معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: درباره اکتشاف و بهره برداری از معادن طلا تلاش‌های زیادی شده است که امیدواریم با اضافه شدن معادن زرشوران و ساری گونی به چرخه طلا ، تولید کشور در آینده نزدیک به 10 تن در سال برسد.
 معاون سازمان زمین‌شناسی افزود: عناصر همراه شونده همچون وانادیوم، سلنیوم، لیتیوم، گروه لانتانیت‌ها و بریلیوم از جمله این معادن راهبردی است. وی گفت: همچنین خاک‌های نادر که در صنایع موبایل و ریزتراشه‌های رایانه‌‌ای کاربرد فراگیر و ارزش افزوده بالایی دارد و به همین خاطر دستیابی به فناوری اکتشاف و به خصوص فرآوری آنها بسیار اهمیت دارد.

کشف اختلاس 775 میلیونی
شنیده شد که فرمانده انتظامی شهرستان بهار از کشف 84 مورد اختلاس با مبالغی افزون بر 775 میلیون تومان در یکی از شرکت‌های بیمه‌ای این شهرستان خبر داد. ایسنا نوشت؛ سرهنگ زارعی گفت: در پی ارجاع پرونده‌ای از دادسرای عمومی انقلاب شهرستان بهار در مورد بروز اختلاس در یکی از شرکت‌های بیمه‌‌ای این شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ویژه پلیس آگاهی بهار قرار گرفت.
 پس از تحقیقات اولیه مشخص شد که متهم ردیف اول پرونده اقدام به صدور بیمه نامه با مستندات جعلی می‌کرده است. وی افزود: در ادامه تحقیقات و بازجویی‌ها، متهم به همکاری با 4 نفر دیگر اعتراف کرد که در نهایت پلیس آگاهی توانست با پیگیری موضوع پنج نفر را در این رابطه دستگیر و مبلغ 775 میلیون تومان اموال اختلاس شده را بازپس گیری کند.

خروجی ائتلاف 1+2
شنیده شد که محمد باقرقالیباف خروجی ائتلاف سه نفره خواهد بود. اخبار محرمانه نوشت؛بعضی از منابع اخبار محرمانه شنیده‌اند که افراد موثر در ائتلاف سه نفره در بعضی نشست‌ها این خبر را تکرار کرده‌اند که تصمیم ائتلاف روی قالیباف است ولی قرار است بعد از مدتی تبلیغات این خبر اعلام گردد.در محافل سیاسی روی تمکین ولایتی حرف و حدیث وجود دارد و در مورد واکنش ولایتی دو نظر وجود دارد. 1- بعید نیست نهایتا با اشاره جامعه روحانیت (با توجه به تمایل نسبی آیت ا... مهدوی به قالیباف و تکیه بر تز صالح مقبول)؛ولایتی کنار رود . 2- احتمال دارد بدلیل محبوبیت بیشتر ولایتی در جامعه مدرسین و حتی جامعه روحانیت ترجیح دهند و به دلیل نزدیک بودن آراء صالح مقبول و اصلح نامقبول ولایتی هم در میدان بماند.

درخواست دولت برای راه اندازی یک شبکه جدید تلویزیونی
پس از توافق دولت و صداوسیما برای راه اندازی شبکه گردشگری، برخی مسئولان دولتی پیشنهادی را به مدیران رسانه ملی ارائه کرده اند که بر اساس آن درخواست شده زیر‌ساخت ها و هماهنگی های لازم برای راه اندازی شبکه تلویزیونی دیجیتال کشاورزی و رادیوهای محلی ترویج کشاورزی صحیح در سراسر کشور محقق شود. البته برخی مسئولان ارشد دولتی در این درخواست به مدیران پیشنهاد دهنده این موضوع در دولت اعلام کرده اند که بودجه لازم برای این موضوع فعلا تامین نخواهد شد.

پیشنهاد عجیب یک مسئول برای توسعه روابط خارجی کشور
یکی از مسئولان اجرایی اخیرا در نامه ای به مدیران ارشد ریاست جمهوری، جزئیات طرح خود را برای لغو یک طرفه روادید با کلیه کشورهای جهان غیر از رژیم صهیونیستی تشریح کرده است که این طرح، برای بررسی بیشتر در اختیار کارشناسان حقوقی دولت قرار داده شده و آنها با بررسی طرح مذکور، ده‌ها ایراد قانونی و اجرایی به آن وارد کرده اند اما با اصرار این مسئول، طرح مذکور مجددا به وزارت خارجه ارسال شده است.

در انتظار یک نامه
دکتر مراد هاشم‌زهی رئیس هیات نظارت برانتخابات نظام پزشکی در گفت‌وگو با قدس آنلاین درخصوص دلایل امضا نشدن حکم قانونی رئیس سازمان نظام پزشکی توسط رئیس‌جمهور گفت: یک گمانه بر این اساس است که افرادی در دولت هستند که هدف‌شان را به صراحت نمی‌گویند ولی معتقدند کار حکم رئیس کل سازمان نمی‌خواهد انجام شود.
 مراد‌ هاشم‌زهی افزود: نمی‌دانم این امر با چه هدفی انجام می‌گیرد ولی باید همه به رای جامعه پزشکی احترام بگذارند.وی درخصوص اینکه واکنش دولت به‌خاطر رد صلاحیت برخی چهره‌های نزدیک به خود در انتخابات نظام پزشکی است گفت:اگر بحث تقابل است که مجلس علاقه‌ای به این کار ندارد و در صورت امضا نشدن حکم، مجلس تصمیم دیگری در این خصوص خواهد گرفت.

برخی کاندیداهای ریاست‌جمهوری بدهی میلیاردی داشتند
عزت‌الله یوسفیان ملا نماینده مجلس با انتقاد از اینکه کسانی که سررسید میلیاردی دارند در انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا شده بودند، گفت: بارها به مسئولان تاکید کردم که اگر این افراد تایید شوند من افشاگری می‌کنم.وی با بیان اینکه برخی افراد زمانی در رسانه ملی اعلام کردند که نام مفسدان را اعلام می‌کنیم و توقع ایجاد کردند، افزود: اعلام نکردن نام این افراد برای مردم ناامید کننده بود و تنها جو کشور را تغییر داد.
به گزارش بی‌باک،وی با تاکید بر اینکه بسیاری از افراد هنوز وام‌های میلیاردی خود را پس نداده‌اند، یادآور شد: پیشنهاد دادیم که بانک‌ها نام کسانی که بیش از 200میلیارد تومان را دریافت کرده‌اند در سایت‌ها منتشر کنند تا ببینید چه اتفاقی رخ می‌دهد.

دوران رسوایی فرا رسیده است!
اسفندیار رحیم مشایی مشاور رئیس‌جمهور در دیدار با جمعی از جوانان و نخبگان سراسر کشور گفت:تعطیل کردن یک سایت یعنی چه؟ یعنی ترسیدن از حرف و پیام؛ و کسی که از حرف و پیام می‌ترسد از جنس پیامبر، امام، دین، آسمان، حقیقت و جوهر درخشان انسان نیست. به گزارش نمنا، وی افزود: حتی اگر در کار ما وقفه‌ای ایجاد شد، شما امیدوار باشید و بدانید که ما تا شب انتخابات داغ داغ حضور داریم.وی افزود:الان دوره رسوایی فرا رسیده است و هرچه جلوتر می‌رویم، دیگر من نباید حرف بزنم بلکه افرادی هستند که باید از ترس، پشت دیگران خود را مخفی کنند.

اخبار کوتاه:
* پایگاه اینترنتی ضدانقلابی کلمه در یادداشتی به قلم «کیانوش راد» به «محمدرضا عارف» توصیه کرد تا در راستای کاهش مشارکت مردم در انتخابات، از این عرصه انصراف دهد! وی افزود: «پس از نیامدن خاتمی و رد صلاحیت هاشمی، عارف چه اقدام مؤثری در جهت تغییر می‌تواند انجام دهد؟ اگر با ادامه حضور در انتخابات، رأی بیاورد، می‌خواهد چه کند؟ عارف کاری نمی‌تواند بکند، هیچ رویه و رویکردی تغییر نکرده است؛ اما با کناره‌گیری از انتخابات می‌تواند کاری کند»! جریان ضدانقلاب این روزها تمامی تلاش خود را برای کاهش مشارکت مردمی در انتخابات ریاست‌جمهوری به کار گرفته و منصرف کردن آقای عارف و دیگر اصلاح‌طلبان همچون حسن روحانی در این راستا تحلیل می‌شود.
 * پس از دعوت «نوری مالکی» نخست‌وزیر عراق، از مردم سنی و شیعه این کشور برای برگزاری نماز جمعه به صورت مشترک، این نماز جمعه نخستین‌بار روز گذشته با حضور جمع کثیری از علما و مردم شیعه و سنی این کشور در بغداد برگزار شد. گفتنی است ترکیه، قطر، عربستان و برخی کشورهای غربی به‌شدت به‌دنبال آشوب‌آفرینی در عراق به بهانه جنگ مذهبی و قومی و تبعیض نژادی هستند.
*  «موسوی‌ خوئینی‌ها» مرد خاکستری اصلاحات، در واکنش به عدم احراز صلاحیت هاشمی رفسنجانی گفت: «از رد صلاحیت هاشمی ناراحت نشوید. اگر او رئیس‌جمهور می‌شد، از همه ما انتقام سال‌های اصلاحات و مجلس ششم را می‌گرفت.»!
*  به اسارت درآمدن سه افسر صهیونیست همراه با تعدادی افسر امنیتی از انگلیس و فرانسه در منطقه القصیر، صحنه نبردهای اطلاعاتی و امنیتی در سوریه را به نفع جبهه مقاومت تغییر داده است. مقامات غربی معتقدند این نیروهای زبده امنیتی با همکاری نزدیک حزب‌الله لبنان و سرویس امنیتی سوریه به اسارت درآمده‌اند.
 * گروهک تروریستی‌ منافقین به‌دلیل وحشت از لو رفتن اسامی اصلی و تقلبی و افشا شدن اطلاعات دقیق نفرات این گروهک، به انتشار اسامی اعضای منتقل شده به آلبانی اعتراض کرده است. سازمان ملل به‌تازگی در انتقال ۱۴ نفر از اعضای منافقین به آلبانی، اسامی این افراد را منتشر کرده که موجب اعتراض سرکردگان این گروهک شده است.     
 *رئیس رژیم صهیونیستی از مقامات غربی خواست در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری، به مردم ایران فشار بیاورند.شیمون پرز در دیدار وزیر خارجه آلمان می‌افزاید: «ایران و سوریه موضوعاتی مرتبط هستند. ایران در آستانه انتخابات است و ممکن است تحریم‌ها تأثیر داشته باشد. تحریم‌ها و فشارها باید در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ایران افزایش یابد. ما همچنین باید بگوییم که ما علیه مردم ایران نیستیم و این مقامات ایران هستند که مردم را به رنج می‌کشند(!)»

*به اسارت درآمدن سه افسر اسرائیلی همراه با تعدادی افسر امنیتی از انگلیس و فرانسه در منطقه القصیر، صحنه نبردهای اطلاعاتی و امنیتی در سوریه را به نفع جبهه مقاومت تغییر داده است. مقامات غربی معتقدند اسارت این نیروهای زبده امنیتی با همکاری نزدیک حزب الله لبنان و سرویس امنیتی سوریه به دست آمده است.
شنیده ایم پس از کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی یک تیم فکری متشکل از صادق زیباکلام، عیسی کلانتری،مسعود نیلی، محمود حجتی و حمید رضا جلایی پور ماموریت یافته بودند به شبهات مطرح شده درباره هاشمی در رسانه ها پاسخ دهند.
*یکی از شهرداران اسبق تهران در واکنش به کاندیداتوری هاشمی گفته بود ما نباید هاشمی را کاندیدای اصلاحات معرفی کنیم چون اگر او رای آورد با ما مشورت نخواهد کرد. اگر هم در انتخابات شکست بخورد او شکست خورده نه ما.
*برخی اطرافیان و اعضای خانواده آقای هاشمی رفسنجانی خواستار انصراف وی از کاندیداتوری بوده اند. خانم عفت مرعشی با توجه به وضعیت جسمی آقای هاشمی از حامیان انصراف وی بوده است.
*دکتر احمد توکلی در پاسخ به این سوال که چرا شما کاندیدای ریاست جمهوری نشده اید گفته است بنده به لحاظ شرایط سنی و جسمی در وضعیتی نیستم که کاندیدای ریاست جمهوری شوم. دکتر توکلی متولد 1330 و 62 ساله است.

https://shoma-weekly.ir/mN0ULt