گفته می‌شود که...

پاسخ امام خامنه‌ای به نامه "اسماعیل هنیه" / بوسیدن خانه خدا ممنوع/ ترمز استخدام های یواشکی در دولت کشیده شد/ عروس امام خمینی (ره) مبتلا به کرونا شد/ با تغییر دولت سیاست آمریکا در قبال ایران عوض نمی‌شود/ ذره بین جدید مسئولان روی تولید ماسک های کارگاهی و...


پاسخ امام خامنه‌ای به نامه "اسماعیل هنیه"

بسم الله الرّحمن الرّحیم

برادر مجاهد و عزیز جناب آقای اسماعیل هنیه دامت توفیقاته

رئیس محترم دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس

سلام علیکم،

مرقومه‌ی جنابعالی در خصوص تحولات اخیر در عرصه‌ی فلسطین عزیز را بادقّت ملاحظه کردم، از اینکه حرکت مقاومت فلسطین با مجاهدت و ایستادگی خود در برابر توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی، موجبات ضعف و ناکامی آنها را فراهم آورده و در مقابل، عزّت و سربلندی امت اسلامی را باعث گردیده است، خداوند سبحان را شکر می‌گزارم و از شما مجاهدان شجاع تشکر و قدردانی میکنم. دشمن زبون که در عرصه‌ی میدانی شکست‌های غیر قابل جبرانی متحمل شده است، راهبرد توسعه طلبی خود و تضییع حقوق مسلم فلسطینی‌ها را ابتدا با فشار اقتصادی و محاصره‌ی غزّه‌ی مظلوم و آنگاه با نیرنگ مذاکره و طرح صلح و سازش دنبال می‌نماید، و لکن جریان مقاومت و ملت شجاع فلسطین با منطق عقل و تجربه، تهدید و تطمیع آنها را برنتافته و همچون گذشته با ایستادگی مثال‌زدنی خود مسیر عزت و شرف را رقم زده و از این پس هم در همین صراط مستقیم حرکت خواهد کرد ان‌شاءالله. قطعاً حفظ هوشیاری، وحدت و یکپارچگی مردم و جریان‌های فلسطینی در خنثی‌سازی نقشه‌های شوم دشمن مؤثر بوده، جلب نصرت الهی را به همراه خواهد داشت.جمهوری اسلامی همچون گذشته به حکم وظیفه‌ی دینی و انسانی و مبتنی بر اصول ارزشی انقلاب اسلامی از هیچ کوششی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و استیفای حقوق آنان و همچنین دفع شر رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی دریغ نخواهد کرد. امیدوارم پروردگار متعال بر عزت و قدرت شما بیافزاید.

والسّلام علیکم و رحمه ‌الله

سیّدعلی خامنه‌ای


استفاده ابزاری از امام حسین(ع) نکنید

سعید حجاریان، فعال اصلاح‌طلب و از محکومین فتنه 88 به‌تازگی طی یادداشتی در دفاع از نامه موسوی‌خوئینی‌ها به رهبر انقلاب، نوشته است: «بد نیست بگویم آقای موسوی خوئینی شبیه به جدش شده است؛ یوم علی صدرالمصطفی و یوم علی وجه‌الثری. اکنون، کار به جایی رسیده است که مشتی سفله هر چه می‌خواهند به زبان می‌آورند و هر چه کینه دارند نثار ایشان می‌کنند. به قول خود آقای خوئینی اف بر تو ای روزگار سفله‌پرور!» در بحث اشاره حجاریان به ساحت مقدس سیدالشهدا(ع) و کنایه شبیه شدن موسوی‌خوئینی‌ها به جدش باید گفت؛ همین حجاریان و موسوی‌خوئینی‌ها و هم طیفی‌هایشان بودند که بنا به مصالح و منافع جریانی با آتش‌زنندگان پرچم و تکیه امام حسین در عاشورای 88 همراهی کردند و این اقدام را محکوم نکردند، ولی اکنون چون حرف از امام حسین زدن به نفعشان است، هر چه بتوانند از نام و نشان و نصبی که به این امام عزیز برسد، بهره سیاسی می‌برند.

با تغییر دولت سیاست آمریکا در قبال ایران عوض نمی‌شود

«بردلی بلیکمن» مشاور رئیس‌جمهور اسبق امریکا در گفتگو با شبکه خبری العربیهاذعان داشت: «امور بین‌الملل با انتخابات در آمریکا تغییر نمی‌کند.» وی در پاسخ به این سؤال که آیا با تغییر دولت کنونی آمریکا احتمال تغییر در سیاست‌های آمریکا در قبال ایران وجود دارد، پاسخ داد؛ «تغییر دولت بر سیاست خارجی آمریکا تأثیر چندان نخواهد گذاشت. تا زمانی که ایران رفتار خود را تغییر ندهد، هیچ‌گونه عادی‌سازی روابط میان واشنگتن و ایران صورت نخواهد پذیرفت

بوسیدن خانه خدا ممنوع

عربستان سعودی پروتکل‌های بهداشتی موردنیاز را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در موسم حج امسال اعلام کرد. بر اساس این گزارش، لمس کردن کعبه ممنوع خواهد بود و افراد باید فاصله ۱ و نیم متری را در هنگام اقامه نماز و طواف کعبه رعایت کنند. علاوه بر آن، عربستان استفاده از ماسک را برای زائران و برگزارکنندگان مراسم اجباری کرده است.


چرا رژیم صهیونیستی احتیاط می‌کند؟

حادثه بامداد پنجشنبه در تأسیسات هسته‌ای نطنز از همان ابتدا فرصتی را ایجاد کرد تا رسانه‌های غربی و معاند با پرداختن به آن به شبهاتی در این زمینه دامن بزنند. روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» بود که در بخشی از گزارش خود به نقل از یک «مقام اطلاعاتی کشوری در خاورمیانه» که نامی از وی برده نشده، نوشت: «این حادثه حاصل انفجار یک وسیله انفجاری بوده که در داخل تأسیسات (نطنز) کار گذاشته ‌شده بود.» پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی «برکینگ دیفنس» هم به نقل از کارشناسان صهیونیست در تل‌آویو این‌طور به شرح ماوقع پرداخت: «یک حمله اسرارآمیز به یکی از تأسیسات هسته‌ای مهم ایران خسارات گسترده‌ای وارد کرد.» بااین‌حال، مسئولین رژیم صهیونیستی در اعلام موضع رسمی خود بر سر این موضوع جانب احتیاط را نگه می‌دارند. وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پاسخ به سؤالی درباره حادثه آتش‌سوزی در سایت نطنز نیز اعلام کرد؛ سیاست همیشگی این رژیم ممانعت از دست‌یابی ایران به توانایی‌های هسته‌ای است و بهتر است اقدامات در این راستا ناگفته بماند. واکنش وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز به آتش‌سوزی در نطنز در نوع خود بی‌سابقه است؛ وی گفته است: «نمی‌توانم (دخالت رژیم صهیونیستی) در این حادثه یا حوادث دیگر را تأیید یا رد کنم.» عدم اعلام دلیل حادثه اخیر در نطنز توسط مسئولین کشورمان هرچند سوژه تبلیغی به دست رسانه‌های ضدانقلاب و ایادی استکباری داده است تا این حادثه را به موفقیت‌های واهی خود علیه کشورمان اضافه کنند، اما برخی نیز همچنان جانب احتیاط را رعایت می‌کنند تا فردا روزی اگر دلیل این حادثه از سوی ایران اعلام شد، سنگ روی یخ نشوند.
برگ برنده مهم مقاومت در لبنان

«نسیب حطیط» نویسنده و تحلیلگر مطرح لبنانی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: «بدون شک اتفاقی که در عراق افتاد٬ دولت آمریکا را برای تکرار این تجربه در لبنان و افزایش فشارهای اقتصادی بر لبنان به شکل خطرناکی جسور کرده تا شاید منجر به بروز فتنه داخلی در این کشور شود؛ اما وضعیت لبنان کاملاً متفاوت از عراق است. مقاومت در لبنان یک برگ برنده دارد که عراقی‌ها فاقد آن هستند و این برگ برنده آن است که دشمن صهیونیستی و نیروهای مخالف حزب‌الله و جنبش امل امکان جنگیدن با آن‌ها را در جبهه داخلی ندارند

خودتان قضاوت کنید، چه کسی مقصر است؟

در سال ۹۶ و در شرایطی که ۴ سال از آغاز به کار دولت روحانی سپری شده بود، اعضای مجمع روحانیون مبارز و ازجمله محمد موسوی‌خوئینی‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند: «مجمع روحانیون مبارز از مردم شریف و آگاه ایران دعوت می‌کند تا با رأی قاطع خود به حسن روحانی، زمینه رشد و شکوفایی هر چه بیشتر میهن اسلامی‌مان را در مسیر عقل و اعتدال فراهم آوردند». موسوی‌خوئینی‌ها و هم‌قطارانش پیش از آن در تیر ۹۵ نیز در بیانیه‌ای تأکید کردند: «موضع این مجمع حمایت قاطع از دولت تدبیر و امید و خصوصاً شخص جناب آقای دکتر روحانی است». این حمایت ویژه در حالی بود که دولت نتوانست به شعارهایی مثل چرخیدن هم‌زمان چرخ کارخانه‌ها و چرخ سانتریفیوژها، بی نیاز کردن مردم از یارانه نقدی، اجرای مسکن اجتماعی و... عمل کند. اکنون نیز همگان واقف اند که نتیجه حمایت‌های صددرصدی و عدم نقد سازنده عملکرد دولت، منجربه رشد بی سابقه نرخ ارز در پسابرجام شده است و به تناسب آن قیمت انواع کالاها، از خودرو، مسکن، سکه و طلا گرفته تا کالاهای اساسی مردم مثل گوشت قرمز و مرغ، لبنیات، حبوبات و ... افزایش یافته، به طوری که درصد رشد آن ها از درصد رشد درآمدی مردم به طور بی سابقه ای پیشی گرفته است. با این حال موسوی خوئینی ها به جای نقد عملکرد قوه مجریه و یا اذعان به تقصیر خود و هم طیفی هایش در حمایت بی چون و چرا از دولت، با فرار به جلو، قصد دارد قصور و تقصیرهای خود و هم‌قطارانش را به گردن رهبری اندازد!
خطرناک‌ترین جنایتکار تاریخ

نوام چامسکی تحلیلگر مشهور آمریکایی در جدیدترین مصاحبه خود گفته است: «آمریکا ۴۰۰ سال تاریخ وحشیانه دارد. ترامپ متعهد شده تا بقای بشریت بر روی زمین را نابود کند؛ او خطرناک‌ترین جنایتکار تاریخ است. نظام آمریکا با هیچ‌یک از مفاهیم دموکراسی در قرن بیستم همخوانی ندارد. یک تغییر بنیادین در ساختار لازم است
ترمز استخدام های یواشکی در دولت کشیده شد

دو مسئول مهم دولتی در ابلاغیه مشترک خود، با تشریح دستورات مندرج در تبصره 21 قانون بودجه سال 1399 متذکر شده اند طبق این بند، تمام اختیارات دستگاه های دولتی -که دارای مقررات خاص اداری و استخدامی هستند- در حوزه استخدام و به کارگیری نیروی انسانی در سال جاری موقوف الاجرا شده و تمامی استخدام ها فقط با مجوز صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی و اخذ تاییدیه تامین اعتبار از سازمان برنامه و بودجه انجام می شود.

لطفاً وکیل‌الدوله باشید!

روزنامه اعتماد متعلق به «الیاس حضرتی» نماینده لیست امید در مجلس در واکنش به طرح سؤال نمایندگان از رئیس‌جمهور، نوشت: «به نظر می‌رسد رویکرد اصولی آن باشد که مجلس، دولت فعلی را با همین الگو تا پایان دوره مسئولیتش تحمل کند و از ظرفیت‌های خود در اصلاح مدیریت کشور در همین چارچوب مدیریتی و حکمرانی بهره گیرد و منتظر باشد تا سال آینده دولت مطلوب و مقبول مجلس انقلابی بر سر کار آید. طبیعی است انتظارات نمایندگان برای تحقق مدیریت جهادی و انقلابی از دولتی منطقی است که با همین شعارها از مردم رأی گرفته باشد. روشن است که این دولت با شعارهای مشخص و رویکرد معین خود در اداره کشور از مردم رأی گرفته است». یکی از ویژگی‌های منفی اصلاح‌طلبان در مجلس دهم، «وکیل الدوله» بودن نماینده‌های این طیف و نوع مواجهه آن‌ها با عملکرد دولت بود. تحمیل قرارداد خسارت‌بار توتال به کشور، بزک خسارت محض برجام، عدم نظارت بر حوزه مسکن، عدم مطالبه گری از دولت برای سامان دادن بازار خودرو، تصویب لوایح خسارت‌بار مرتبط با FATF و موارد متعدد دیگر، مصادیق قصور و تقصیرهای وکیل‌الدوله‌ها در مجلس دهم بود.

عروس امام خمینی (ره) مبتلا به کرونا شد
سید احمد خمینی، پسر سید حسن خمینی در صفحه اینستاگرام خود، از مبتلا شدن مادربزرگش به کرونا خبر داد. سیداحمد خمینی در این پست اینستاگرامی نوشت:
"
وجود نازکت آزرده‌ی گزند مباد...
کرونا خبر نمی‌کند و بناگاه از دریچه‌ای ناخواسته و نامیمون وارد می‌شود.
همه بیماران عزیزند و بیمار ما برای ما عزیز ترین. مادر بزرگم نور خانه و خانواده ماست.
امروز این عزیز را با دعای خیر به بیمارستان مسیح دانشوری بردیم تا با توان طبیبان این مجموعه از گزند روزگار وارهد.
محبت رییس و همه دست اندرکاران و پرسنل این بیمارستان باعث شرمساری است و علم و تعهد سرکار خانم دکتر عابدینی که مدیریت درمان را بر عهده دارد امیدبخش است.
خدا همه بیماران به خصوص مادر بزرگ عزیزم که همیشه محبوب امام عظیم الشان مان بود، را به سلامت دارد"
ذره بین جدید مسئولان روی تولید ماسک های کارگاهی

یک نهاد دولتی طی روزهای اخیر با ارسال بخشنامه ای خطاب به تعدادی از مسئولان اجرایی و نهادهای صنفی، از آن ها خواسته است باهدف توزیع دقیق تر و گردآوری هرچه بهتر آمار مجموعه های تولید ماسک، به رصد و پایش میزان تولید و توزیع ماسک های کارگاهی اقدام و آمار آن را به صورت هفتگی تهیه و ارائه کنند. در عین حال، مقرر شده با توجه به دستور رئیس جمهور، خواربارفروشان و سوپرمارکت ها نیز به صورت رسمی وارد پروسه توزیع ماسک های کارگاهی استاندارد شوند.

اخبار روزانه:

*فردی هشت میلیون پول بدون خمس داشت و آن را در بورس سرمایه‌گذاری کرد و سهامی خرید؛ سر سال خمسی سهام او به‌احتمال‌زیاد بالای دوازده میلیون به فروش می‌رسد؛ اما ممکن است این هشت میلیون برای رسیدن به دوازده میلیون، ‌پستی‌وبلندی‌هایی طی کرده باشد. مثلاً در ماه اول سرمایه‌گذاری، ‌حدود دو میلیون ضرر کند و کل سرمایه به نزدیک شش میلیون برسد و در ماه دوم سود کند و کل سرمایه حدود نه میلیون شود و الی آخر؛ حال خمس او چطور حساب خواهد شد؟ پاسخ‌: باید سهام سر سال خمسی‌ قیمت‌گذاری شده و خمس سود حاصل از افزایش قیمت آن پرداخت شود.
*رییس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: من خودم از تمام کادر و بازیکنان استقلال نمونه گرفتم و تست را به همراه همکارانم در سیستم بیمارستان مسیح دانشوری ثبت کردم و
۱۲ تست مثبت قطعی و یک نمونه مشکوک وجود داشت که امروز تست او تکرار و مشخص شد، وی مبتلا به ویروس کرونا نیست.
*هیات عامل بانک مرکزی نرخ سود سپرده‌گذاری بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی نزد بانک مرکزی را با یک واحد درصد افزایش،
۱۳ درصد تعیین کرد. رییس کل بانک مرکزی نوشت: رشد پایه پولی سال گذشته بیش از متوسط ۵۰ سال اقتصاد بوده است. اما با وجود کسری بودجه قابل توجه دولت، فاصله چندانی با آن متوسط نداشته است و رشد ۸.۸ درصد آن در سه ماهه اول سال٩٩ نیز، چندان فاصله معناداری با رشد‌های فصلی سال‌های قبل ندارد. عبدالناصر همتی افزود: نکته مهم این است که حجم نقدینگی موجود و حتی رشد کنونی آن، نمی‌تواند موجب آن تورم بالایی شود که پیش‌بینی می‌کنند؛ چرا که بخشی از همین نقدینگی موجود، برای تامین کسری بودجه استفاده خواهد شد.
*رئیس شورای شهر تهران گفت: به دلیل شیوع کرونا در شورای شهر تهران تصمیم گرفته بودیم دو تا سه هفته شورای شهر را تعطیل کنیم. به دلیل اینکه در غربالگری از کارکنان مشخص شد یک نفر مبتلا به کروناست، این موضوع از دستور کار خارج شد.
*علی اصغر عنابستانی، نماینده مجلس گفت: در حال حاضر افزایش مجدد حقوق‌ها امکان پذیر نیست، چون بودجه تصویب شده است و نمی‌شود بار مالی جدیدی تحمیل کرد. باید به این سمت برویم که اصل را اصلاح کنیم. متاسفانه آن چیزی که در حال حاضر کارمندان و بازنشستگان کشور را اذیت می‌کند، تبعیض در پرداخت‌هاست. شاهد هستیم که در بعضی از دستگا‌ها فرد به محض این‌که استخدام می‌شود تقریباً چندبرابر دستگاه‌های عادی که افراد در آن شاغل هستند، حقوق می‌گیرد. مشخص است که این امر قابل تایید نیست
.

https://shoma-weekly.ir/Y9RcSh