گفته می‌شود که...

پاسخی به یک شبهه افکنی استاندار کردستان:با سفر رئیس جمهور به سنندج ضد انقلاب آچمز شد معوقات بازنشستگان کارگری تا پایان سال تسویه می‌شود دستگیری ۲ نفر از عوامل ترور بسیجی اصفهانی خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی اغتشاشات واردات طلا به هر میزان آزاد شد ۸۰ درصد بازداشت‌شدگان در اغتشاشات دچار آسیب‌های اجتماعی بودند شکست کمپین‌های دروغین سردار نقدی: شعارها، از جنس مسائل اقتصادی نبود مهلت یک ماهه وزارت کار برای ساماندهی مشاغل غیرمستمر چند منظوره

پاسخی به یک شبهه افکنی

شبهه:

مولوی عبدالحمید: چهل سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و اهل سنت هنوز یک مسجد در تهران ندارند.

واقعیت:

اهل سنت در تهران ۹ مسجد و در کل کشور ۱۵ هزار مسجد دارند.

***

برخی گفتار و رفتارهای این روزهای مولوی عبدالحمید (از جمله تقاضای رفراندوم) که نوعی شورش علیه حکومت است، از نظر اهل سنت کفر محسوب می‌شود.

استاندار کردستان:با سفر رئیس جمهور به سنندج ضد انقلاب آچمز شد

اسماعیل زارعی کوشا در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: ضد انقلاب با درماندگی و استیصال، مغازه‌داری را که به رئیس جمهور شکلات تعارف کرده بود، تهدید جانی و مالی و مجبور به عذرخواهی از عمل به فرهنگ آبا و اجدادی اش می‌کند. وی نوشت: این رفتار بیانگر درماندگی و داعش بودن دشمن است.

رئیس جمهور پنجشنبه گذشته به منظور افتتاح طرح بزرگ آبرسانی سنندج، دیدار با مردم و نشست صمیمی با علمای شیعه و سنی به سنندج سفر کرده بود. استاندار کردستان در پی سفر رئیس جمهور به سنندج همان روز نوشته بود: سفر آقای رئیس جمهور به سنندج توطئه و سحر جادوگران رسانه‌ای دشمن را باطل کرد و واقعیت شرایط استان و قاطبه مردم اصیل و قدرشناس دیار مهربانی و اصالت را به رُخ همگان کشید.

آیت الله رئیسی در جریان این سفر به صورت سرزده از بازار سنندج بازدید و با بازاریان سلام و احوالپرسی کرد. در جریان این بازدید یکی از بازاریان سنندجی به رئیس جمهور و هیأت همراه شکلات تعارف کرد که ضد انقلاب با تهدید این فرد، وی را مجبور به عذرخواهی کرد.

معوقات بازنشستگان کارگری تا پایان سال تسویه می‌شود

حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران) در ارتباط با معوقات مزدی بازنشستگان سایر سطوح کارگری گفت: یک ماه دیگر از معوقات بازنشستگان سایر سطوح همراه با مستمری آذر به حساب آنها واریز می‌شود؛ در واقع بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر مطالبات اردیبهشت را همراه با حقوق آذر دریافت خواهند کرد. به گفته وی، پرداخت‌ها به روال هر ماهه از بیستم ماه براساس حروف الفبا آغاز خواهد شد و به ترتیب مستمری بازنشستگان به همراه مابه‌التفاوت 10درصد و 38 درصد برای اردیبهشت، به حساب‌شان واریز می‌شود. ایزدان در ارتباط با تسویه مطالبات بازنشستگان گفت: به امید خدا تا اسفند همه معوقات بازنشستگان تسویه می‌شود؛ بعد از آذر، بازنشستگان سایر سطوح، سه ماه مابه‌التفاوت طلبکار خواهند بود که در سه ماه زمستان، به ترتیب واریز خواهد شد؛ در دی، معوقه خرداد، در بهمن معوقه تیر و در اسفند معوقه مرداد به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

دستگیری ۲ نفر از عوامل ترور بسیجی اصفهانی

2 نفر از مرتبطین مؤثر در ترور بسیجی شهید رضا داستانی توسط سازمان حفاظت اطلاعات سپاه دستگیر شدند.

در پی رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج)، این 2 نفر قبل از اقدام به خروج از کشور توسط مراجع امنیتی استان شناسایی و دستگیر شدند. شهید رضا داستانی، 37 ساله، متأهل و دارای دو‌ فرزند بود که در ساعات ابتدایی صبح روز دوشنبه هفتم آذر زمانی که در حال عزیمت به محل کار خود بود در یک اقدام مسلحانه در شهر اصفهان با سلاح گرم مورد اصابت چند گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی اغتشاشات

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: در اغتشاشات اخیر ۱۷ هزار میلیارد ریال خسارت به مکان‌های دولتی و خصوصی، اشخاص، خودروها، منازل و... وارد شد. حمله به مأمور یا کشتن مأمور برای افراد شرایط پناهندگی یا فرصت خدمات قابل توجهی را در خارج از کشور فراهم می‌کرد.

واردات طلا به هر میزان آزاد شد

با ابلاغ مصوبه هیات وزیران، از این پس ورود فلزات گرانبها (طلا، نقره و پلاتین) به هر میزان و به صورت شمش استاندارد پس از اظهار به گمرک و بدون ثبت سفارش بلامانع است.

خودروهای وارداتی به پشت مرز رسید

سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد: رشد تولید خودرو در ماه‌های اخیر رکورد پنج ساله را جابه‌جا کرد (تولید خودرو کامل از ابتدای سال تا نهم آذر ۳۸۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت). فرآیند واردات خودرو نیز سرعت گرفته و حتی برای برخی مدل‌ها، خودرو به پشت مرز رسیده است و شاهد تبلیغات محیطی خودروها هستید.

۸۰ درصد بازداشت‌شدگان در اغتشاشات دچار آسیب‌های اجتماعی بودند

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اظهار این که در اغتشاشات اخیر بیش از هزار تن در استان بازداشت شدند، گفت: ۸۰ درصد آنان دچار آسیب های اجتماعی به ویژه فرزندان طلاق و یا معتاد بودند.

شکست کمپین‌های دروغین

طبق گزارش بانک مرکزی ایران، در مهرماه تراکنش‌های شاپرک کاهش ۱۵/۵ هزار میلیارد تومانی نسبت به شهریور داشت که برخی از تحلیگران این موضوع را به اغتشاشات ربط داده و برخی دیگر معتقد بودند در شهریور به‌دلیل شروع سال تحصیلی خریدها افزایش یافته و کاهش آن در مهرماه تاحدودی طبیعی است. اما در آبان‌ماه رقم تراکنش‌های شبکه شاپرک به حدود ۷۷۱ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به تراکنش‌های مهرماه رشد نزدیک به ۶۶ هزار میلیارد تومانی را نشان می‌دهد. همچنین تراکنش‌های شاپرک در آبان، رکورددار سال جاری است. در ماه‌های اخیر، رسانه‌های خارجی با راه‌اندازی اخبار دروغ، قصد داشتند با ایجاد کمپین‌های تحریمی علیه برندهای ملی، اقتصاد ایران را زمین‌گیر کنند که این آمارها نشان می‌دهد کمپین‌های دروغین با شکست روبرو شده است.

سردار نقدی: شعارها، از جنس مسائل اقتصادی نبود

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه برخی مشکلات اقتصادی را علت اعتراضات اخیر می‌دانند، گفت: با وجود آنکه مردم عزیز ما دچار کمبودها و مشکلات اقتصادی هستند، شعارهای مطرح در اغتشاشات اخیر، شعارهایی از جنس مسائل اقتصادی نبوده است.

مهلت یک ماهه وزارت کار برای ساماندهی مشاغل غیرمستمر چند منظوره

مطابق مصوبه شورای عالی اشتغال وزارت کار مکلف است «سازوکار ساماندهی مشاغل غیر مستمر چند منظوره» را در راستای صیانت از نیروی کار و هویت بخشی مشاغل حوزه خدمات خانگی ظرف مدت یک ماه تهیه و به تصویب شورای عالی اشتغال برساند. هشتاد و سومین جلسه شورای عالی اشتغال (سومین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم) به ریاست رئیس‌جمهور که در تاریخ 1401.08.03 برگزار شد دارای 9 مصوبه بود؛ این مصوبات پس از تأیید و توشیح رئیس‌جمهور توسط مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دستگاه‌های اجرایی و نهادهای ذیربط ابلاغ گردید.در این مصوبه آمده است: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است با همکاری وزارتخانه‌های کشور، امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی» سازکار ساماندهی مشاغل غیر مستمر چند منظوره» را در راستای صیانت از نیروی کار و هویت‌بخشی مشاغل حوزه خدمات خانگی ظرف مدت یک ماه تهیه و به تصویب شورای عالی اشتغال برساند. شورای عالی اشتغال برای تسریع و تسهیل ایجاد یک میلیون فرصت شغلی 9 مصوبه را تصویب کرد. اشتغال یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها و بیکاری از مهمترین دلایل بروز آسیب‌های اجتماعی عنوان شد و بر این اساس آموزش مهارت و توانمندسازی افراد به عنوان یکی از زمینه‌های ایجاد اشتغال بدون تسهیلات مورد تأکید قرار گرفت.

https://shoma-weekly.ir/u7zO63