گفته می‌شود که...

وقتی هاشمی صریح حرف می زند! / نه اصلاح طلبان به عارف و روحانی / جریان انحراف به دنبال کاندیداتوری هاشمی/ قرارداد مشاور میرحسین با بی بی سی/ نگاه جریان انحراف به رای قهوه خانه ها/ خروج مشایی و بقایی از کشور/ قرارداد 25 میلیونی یک فالگیر در لیگ یک! و....


ترکیه مرکز آموزش تروریست‌های منطقه!
  روزنامه «آیدینلیک» چاپ ترکیه در یادداشتی اذعان کرد: اعضای گروه موسوم به «ارتش آزادی عراق» در منطقه «گولباشی» آنکارا آموزش نظامی می‌بینند. این روزنامه با اشاره به اینکه نام گروه ارتش آزادی عراق در روزهای اخیر در پی بمب‌گذاری‌هایی در عراق مطرح شده، افزود: این گروه در ارتباط مستقیم با «طارق الهاشمی» معاون فراری و سابق رئیس‌جمهور عراق است که 15 بار به‌طور غیابی در عراق به اعدام محکوم شده و در ترکیه اقامت دارد. آیدینلیک با عنوان اینکه حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه، درگیری بین شیعیان و سنی‌های عراق را سازماندهی می‌کند، نوشت: در پاییز گذشته گروهی از نظامیان سابق عراقی برای برخی دیدارها به ترکیه سفر کردند و در منطقه گولباشی آنکارا تحت آموزش نظامی قرار گرفتند. به نوشته آیدینلیک، «عزت ابراهیم الدوری» معاون سابق صدام نیز علیه دولت نوری‌المالکی، نخست‌وزیر عراق، با دولت آنکارا همکاری می‌کند. آیدینلیک افزود: الدوری در آنکارا دفتری ایجاد کرده و عملیات علیه المالکی را در عراق رهبری می‌کند. الدوری نیز همانند الهاشمی با دولت آنکارا و حزب حاکم عدالت و توسعه برای سرنگونی دولت المالکی همکاری می‌کند و حتی در قبال حمایت‌های ترکیه از سرنگونی المالکی، قول داده که استان موصل را به ترکیه واگذار کند.»

کیسینجر: ایران هسته‌ای نزدیک است
وزیر خارجه اسبق آمریکا روز پنجشنبه با اعلام اینکه «ایران هسته‌‌ای نزدیک است» واکنش هرچه سریع‌تر را در قبال ایران خواستار شد. هنری کیسینجر در نشست جهانی اقتصاد در داووس سوییس گفت: در 15 سال گذشته اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرده‌اند که ایران هسته‌‌ای را نمی‌پذیریم اما اکنون به ایران هسته‌ا‌ی نزدیک شده‌ایم. وی تاکید کرد: باور من این است که هسته‌ا‌ی شدن ایران در آینده‌ای بسیار نزدیک محقق خواهد شد. در سال‌های آینده باید درباره واکنش در برابر ایران هسته‌ا‌ی تصمیم گرفت یا فکر کرد.

اتهام آمریکا به 3شهروند ژاپنی
قدس آنلاین: خبرگزاری نووستی گزارش داد پلیس توکیو سه نفر از کارکنان شرکت ترابریBen Line Agencies (Japan) Ltd را به اتهام آنچه «حواله غیرقانونی پول به یکی از شرکتهای ایرانی تحت تحریمهای اقتصادی علیه تهران» خوانده است، بازداشت کرد.

ادعایی که تکذیب شد
فارس: وزارت کشور بحرین ادعای یک روزنامه این کشور در خصوص توقیف یک قایق تندرو ایرانی حامل سلاح به بحرین را تکذیب کرد.

لغو سفر شیخ الازهر به عربستان
قدس آنلاین:به تازگی شیخ الازهر مصر که قصد داشت با هواپیمای سعودی به جده سفر کند، در اعتراض به اینکه مهمانداران از اختصاص صندلی در بخش فرست کلاس هواپیما به این هیات خودداری کردند، سفر خود را لغو کرد.

همایش وحدت یا همایش انتخاباتی؟
شنیده شد که همایش «شکوه وحدت» رنگ و بوی کاملا انتخاباتی داشت. فارس نوشت؛ در این همایش ویژه‌نامه‌ای با نام «آبی فیروزه‌ای» در اختیار میهمانان قرار گرفته بود که در آن مطالبی با عناوین «دولتی فراگیر که جامعه امید را به همراه خواهد داشت»، «دست در دست او دهیم به مهر»، «نشاط و رقابت دو حلقه مفقوده بانکداری در کشور»، «رفع مشکلات اقتصادی با استفاده از ظرفیت‌های اقوام»، «انتقاد محسن رضایی از بی‌توجهی به مفهوم زندگی»، «مبانی اقتصاد فدرالی» و ... وجود داشت. در این همایش پرچم جمهوری اسلامی ایران درحالی در دست حضار قرار داشت که آن روی برگه نوشته شده بود «ما آمدیم ...! از رد پایمان پیداست...».

وقتی هاشمی صریح حرف می زند!
کتابی با عنوان "صراحت" در 700 صفحه برای دریافت مجوز به ارشاد ارسال شده است. این کتاب در صدد است اثبات نماید هاشمی در فتنه 88 بهترین تصمیم را گرفته و او درک بهتری از مسوولان نظام داشته و همه حوادث سال 88 را پیش بینی کرده بود.

من سالم هستم!
شنیده شد که محمدرضا باهنر نماینده مردم تهران و نایب رئیس دوم مجلس ضمن ردّ اخبار منتشره درباره عارضه قلبی و بستری‌شدنش در بیمارستان، اظهار داشت: به شکر خدا در سلامت کامل به سر می‌برم و مشکل خاصی برایم به وجود نیامده است.

من چیزی به جیب نزدم!
شنیده شد که صرفا جهت اطلاع با پخش بخشی از مصاحبه نجف‌زاده و مهران مدیری آغاز شد. مدیری به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت انتقادهایی که در چارچوب اخلاق باشد را می‌پذیرد. نجف زاده به مهران مدیری گفت شما گفته‌اید «برای بهبود شرایط بد شبکه خانگی، فقط باید باید دعا کرد»، قبول! اما خب کسانی که در این شبکه خانگی برنامه تولید می‌کنند علاوه بر دعا باید کارهای دیگری هم بکنند. فکر کنند به آرزوهای آنهایی که در انتظار قرعه‌کشی هستند. فکر کنند وقتی برنامه‌ای را می‌سازند باید تمامش کنند. فکر کنند به احترام مردمی که حرف شما را خریدند و کپی نکردند شما هم تعهدهایی دارید و بعد کامران در دلجویی از مهران مدیری آیتمی از مرد هزار چهره پخش کرد که او در دادگاه می‌گفت: من مقصر نبودم، من چیزی به جیب نزدم!

احمدی‌نژاد در پوستر تبلیغاتی یک شرکت لبنانی
شنیده شد که محمود احمدی‌نژاد در یک پوستر تبلیغاتی. خیلی‌ها شاید منتظرند که این اتفاق را در هنگام انتخابات ریاست جمهوری 92 ببینند اما محمود احمدی‌نژاد مدت‌ها قبل در اولین پوستر تبلیغاتی خود ظاهر شده است. قدس نوشت؛ شرکت ترویج که یک شرکت لبنانی است و کار آن رساندن روزنامه به درب منازل؛ در سال 2009 پوستری تبلیغاتی را به شرکت BBDO که یکی از بزرگترین شرکت‌های تبلیغاتی جهان است سفارش می‌دهد. این شرکت هم با استفاده از عناصر صبحانه و آشپزخانه ایرانی با حضور محمود احمدی‌نژاد، فرانسوی با حضور نیکولا سارکوزی و آمریکایی با حضور هیلاری کلینتون، سه پوستر طراحی می‌کند. در قسمت پایین هر سه پوستر شعار شرکت ترویج نوشته شده است: «خبر را با صبحانه‌تان دریافت کنید.»

مثال زدن جالب عبدی
جهان:عباس عبدی، فعال سیاسی درباره ورود محمد خاتمی به انتخابات در مثالی عجیب گفت: آمدن خاتمی مثل این است که بخواهیم یک فیل را از در یک ساختمان عادی وارد خانه کنیم، برای این کار یا باید در را بزرگ کنیم و یا به جای آن بچه فیل وارد آن ساختمان کنیم. مگر اینکه در اصل نیت ورود به ساختمان را نداشته باشیم یا این که از طریق زور فیل و فشار پشت آن بخواهیم در را بزرگتر کنیم!

باهنر:سالمم
الف:محمد رضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خبر منتشر شده برخی رسانه‌ها را مبنی بر اینکه وی به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شده است ، تکذیب کردوگفت: به لطف خدا مشکل خاصی ندارم.

پخش فیلم آمریکایی «آرگو» در صداوسیما
شنیده شد که «علی دارابی» معاون سیما گفت: شبکه نمایش در حال بررسی است که فیلم «آرگو» را در دهه فجر به روی آنتن ببرد. فارس نوشت؛وی ادامه داد: اگر بخواهیم این فیلم سینمایی را پخش کنیم همراه با جلسه میزگرد نقد و بررسی آن با حضور صاحب‌نظران خواهد بود. دارابی تصریح کرد: به شبکه نمایش ماموریت داده‌ایم که این موضوع را بررسی کند. فیلم سینمایی «آرگو» محصول کشور آمریکا در سال 2012 میلادی و ساخته بن افلک است. داستان این فیلم تحریف ماجرای گروگان‌گیری در سفارت ایالات متحده آمریکا در تهران است، که در آن 6 دیپلمات آمریکایی توانستند از منزل سفیر کانادا در تهران به خارج از ایران بگریزند.

تجمع کارگران مقابل نهاد ریاست‌جمهوری
شنیده شد که تعداد 500 نفر از مجموع 2000 کارگر فصلی که به کار بریدن نی‌شکر در مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر اشتغال دارند از بامداد سه‌شنبه (سوم بهمن‌ماه) با سفر به پایتخت به اجرای نشدن طبقه‌‌بندی مشاغل و بازنشستگی پیش از موعد در مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند. این کارگران چهارشنبه و پنجشنبه (چهارم و پنجم بهمن) نیز در اعتراض به عدم پایپندی به وعده‌هایی که در سفر استانی هیات دولت درخصوص اجرای طرح بندی مشاغل و بازنشستگی پیش از موعد به آنان داده شده بود، تجمع خود را ادامه دادند. به گفته یکی از کارگران حاضر در این تجمع، در سه روز گذشته هیچ مقام مسئولی برای شنیدن و رسیدگی به مطالبات آنان در جمعشان حضور پیدا نکرده است.

 جریان انحرافی در تلاش برای رد صلاحیت کاندیدای اصولگرایان
شنیده شد که حلقه انحرافی علاوه بر عزم جدی برای حضور فعال و معرفی کاندیدای مستقل در انتخابات دور یازدهم ریاست‌جمهوری، برنامه‌های ویژه‌ای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ در سر می‌پروراند. ندای انقلاب نوشت؛ گفته‌ می‌شود حلقه انحرافی علاوه بر مطرح کردن برخی پرونده‌ها و افشاگری‌های گسترده علیه کاندیداهای احتمالی و نهادهای انقلابی، برنامه خاصی برای ردصلاحیت یکی از کاندیداهای احتمالی اصولگرایان در هنگام بررسی صلاحیت‌ نامزدها در وزارت کشورـ در هیات‌ اجرایی انتخابات که صلاحیت اولیه نامزدهای انتخاباتی را بررسی می‌کند- دارد و این اقدام بخشی از برنامه‌های ویژه این جریان برای ایجاد چالش در ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم است.

مظفر: ولایتی هنوز نامزد نهایی نیست
رئیس ستاد انتخابات ائتلاف سه‌گانه با بیان اینکه این ائتلاف در حال بررسی و ارزیابی است، از تعیین مکانیزمی برای ارائه کاندیدای واحد خبر داد و گفت: این مکانیزم در آینده مشخص می‌شود. فارس نوشت؛ حسین مظفر درباره خبری مبنی بر کاندیداتوری ولایتی از سوی این ائتلاف اظهار داشت: خیر؛ ائتلاف بر مبنای همان تصمیم قبلی است و تصمیم جدیدی نگرفته است و هنوز موضع قبلی خود را دارد.

پایداری ها اخراجی های دولت هستند
اسماعیل کوثری،عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ‌در گفت‌وگو با آریا گفت:پایداری از دولت جدا شده و اخراجی‌های دولت محسوب می‌شوند؛ در واقع دولتی که خودشان برای آن زحماتی کشیده‌اند بنابراین انتظار داشتند دولت همان دولت‌سال 84باشد از این رو بعید می‌دانم با کاندیدای دولت ائتلافی داشته باشند.
وی تاکید کرد:افرادی مثل لنکرانی و فتاح نیز اخراجی‌های دولت محسوب می‌شوند و گزینه‌های خوبی هستند.
کوثری درباره اظهارت منتسب داده شده به آقا تهرانی مبنی امکان ائتلاف میان دولت و مجلس افزود:این نظر شخص آقای آقا تهرانی است اما آنچه بنده گفتم کلیت پایداری است به عقیده بنده جبهه پایداری ازگزینه دولت حمایت نخواهد کرد.

ایستادگی تان به کجا رسید؟
خبر آنلاین: در مناظره خباز و زاکانی در برنامه «دیروز، امروز، فردا»، زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب درباره پرونده کهریزک گفت:در برابر تخلف کهریزک هم ایستادیم.خباز از زاکانی پرسید: آن وقت ایستادگیتان به کجا رسید؟ زاکانی پاسخ داد: متهمانش را می خواهند دادگاهی کنند. خباز هم به کنایه گفت: «بعد از چهار سال»! زاکانی هم ادامه داد: ما پیگیری کردیم و دادگاهش در حال برگزاری است؛ بخشی از امور که در دست ما نیست.

کاندیدای مطلوب خاتمی کیست؟
شنیده ایم محمد خاتمی در جلسه ای و در پاسخ به سوال یکی از حامیان اصلاحات که نظر وی را درباره کاندیدای مطلوب اصلاح طلبان پرسیده با لحنی طنزگونه گفته است:" گزینه اصلاحات کواکبیان است. او از سر اصلاحات هم زیاد است." خاتمی در ادامه گفته : "البته من برخی خصلت های نجفی را می پسندم. این واقعیتی است که ما در قحط الرجال هستیم.اختلافات هم آن قدر زیاد شده که اجماع شدنی نیست."

منع نیروهای مسلح از ورود به انتخابات
حجت‌الاسلام حسین رضایی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح باید فقط بستر اجرا و امنیت انتخابات را فراهم کنند و حق ورود به مسائل سیاسی را ندارند و طبق قانون و بر‌اساس وصیت‌نامه حضرت امام(ره) و فرمایشات رهبر معظم انقلاب، نیروهای مسلح از ورود به بازی‌ها و مناقشات سیاسی منع شده‌اند.
رضایی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ وحدت در کشور گفت: ایشان 20‌سال است که بر وحدت تاکید و همه را به این مهم دعوت می‌کنند، چند نفر از ما و احزاب گوش کردیم، اگر گوش می‌کردند، آیا اخطار می‌خواست؟ مگر بصیرت فقط ادعاست.

کوه یخ آب شده، آبروی خاتمی است!
اخیرا سیدمحمد خاتمی، ‌رئیس مجمع روحانیون مبارز طی سخنانی در جمع اعضای سازمان جوانان مجمع نیروهای خط امام(ره) مطالبی گفته که بازخوردهایی در سایت‌ها داشته است. خاتمی‌در بخشی از سخنانش گفته بود: آدم احساس می‌کند که کوه فاخری به نام ایران مانند یک کوه یخ در حال آب شدن است.
روزنامه رسالت در نامه‌ای طولانی به اظهارات خاتمی‌ پاسخ داد و درخصوص بند ذکر شده گفت: اجازه می‌خواهم یک حقیقت را به شما بگویم و این حقیقت آن است که این کوه اعتبار و حیثیت سیاسی شماست که مثل کوه یخ در حال آب شدن است.

جزئیات جلسه انتخاباتی حسن روحانی
حسن روحانی در چند شب گذشته عده ای از مدیران و زعمای زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی را به دفترش دعوت می کند و با آنها در خصوص مسائل مهمی درباره انتخابات مشورت و سخن می گوید.
روحانی با اعلام رسمی تصمیم ورود به انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 از رسیدن به محضر رهبر انقلاب خبر می دهد و عنوان می دارد که نظر مقام معظم رهبری را در خصوص شرکتم در انتخابات پرسیدم و ایشان اظهار داشتند بنا ندارند از هیچ فرد و گروهی حمایت کنند و هرکس را شورای نگهبان تایید کرد می تواند وارد انتخابات شود.
همچنین طبق این گزارش برخی ازحاضرین در جلسه در خصوص فعالیتهای روحانی در زمان ریاست بر شورای امنیت ملی صحبت می کنند که دکتر روحانی عنوان می دارد 600 صفحه خاطرات نوشتم ولی یک صفحه جواب هم از کسی دریافت نکردم .
وی عنوان می کند می توانم در زمان تبلیغات انتخاباتی از خود و عملکردم در خصوص مسائل مذاکرات هسته ای دفاع کنم.

پوشش خبری برای دو موزیسین و بی توجهی به یک قاری قرآن
رسانه ملی هفته جاری در حالی بر روی خبر دو موزیسین خود مانور خبری گسترده ای داد که خبر درگذشت یک قاری برجسته قرآن در میان آن گم شد!
حاج محمد علی اوحدی پدر شهید و از اساتید برجسته قرآن کریم هفته گذشته دعوت حق را لبیک گفت اما رسانه ملی تنها به خبر پیام مقام معظم رهبری در مورد ایشان اکتفا کرد.
در همین راستا و در هفته جاری همایون خرم و محمد بیگلری پور دو تن از اساتید موسیقی همکار با صداوسیما هم به دیار باقی شتافتند. تفاوت پوشش خبری این دو رویداد از سوی رسانه ملی جالب توجه بود. اگرچه این دو استاد موسیقی در جایگاه ارزنده ای قرار داشته و خدمات شایان توجه ای به موسیقی کرده بودند اما انتظار این بود که در رسانه متعلق به جمهوری اسلامی دست کم خادمان قرآن به همان اندازه موسیقی دانان پاس داشته شوند.

دکان آموزش بازیگری
علی روئین تن، کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص کیفیت کلاس‌های آموزش بازیگری گفت: به طور کلی وجود مراکزی برای آموزش به علاقه‌مندان به بازیگری و سینما خوب بوده و آموزش آنها به صورت تئوریک و آکادمیک مفید خواهد بود اما نکته ی قبل توجه این است که آیا همه ی بانیان این کلاس ها شرایط آموزش مفید را دارند.
وی همچنین افزود: متأسفانه در حال حاضر کلاس های آموزش بازیگری به دکانی بی سرانجام تبدیل شده است.
وی عنوان کرد: 90درصد این کلاس ها به خاطره گویی استادان می گذرد.

کنسرت مازیار فلاحی در بندرعباس لغو شد!
کیانوش جهانبخش ضمن تایید خبر لغو کنسرت «مازیار فلاحی» که قرار بود در بندرعباس برگزار شود، گفت: لغو مجوز این کنسرت از استان هرمزگان نبوده بلکه لغو مجوز از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد تهران صورت گرفته است.
وی ادامه داد: روند دریافت مجوز برای یک خواننده به این صورت است که خواننده در مرحله‌ی نخست مجوز را در شهر مورد نظر دریافت می‌کند پس از دریافت در مراحل بعدی مجوز باید از سوی دفترموسیقی وزارت ارشاد دریافت و سپس به اماکن اعلام و دریافت مجوز شود.جهانبخش اعلام کرد: تا کنون بیشتر بلیت‌های این کنسرت در شهر بندرعباس فروخته شده است که به دلیل لغو کنسرت از تهیه‌کننده برنامه خواسته شده که با اعلام از مردم، هزینه‌ی پرداخت شده بابت بلیت را برگرداند.

بقایی و مشایی ایران را ترک می کنند؟
یک سایت اسرائیلی به نقل از منابع اطلاعاتی خود، ادعاهای عجیبی در مورد مسائل داخلی ایران مطرح کرده است.
این سایت طی گزارشی که با شور و شعف فراوان تنظیم شده، به تشدید مشکلات داخلی و خارجی در دوره احمدی نژاد اشاره کرده و نوشته است: بسیاری از نزدیکان احمدی نژاد در حال حاضر جانب احتیاط را رعایت می کنند. برخی نیز به دنبال آن هستند که در خارج از کشور پستی بگیرند.
یکی از این افراد، حمید بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور است .
بنابر ادعای این سایت، تا دو ماه دیگر، او سفیر ایران در سازمان ملل واقع در ژنو و نیویورک می شود. از طرفی، احمدی نژاد به دنبال کاندیدا کردن رحیم مشایی پدر عروسش در انتخابات ریاست جمهوری است. اما او می داند که این کار نشدنی است. مشایی احتمالا پس از رد صلاحیت او، پستی در خارج از کشور بگیرد و با خانواده به آنجا برود.شنیده های مشابهی در مورد پست های خارجی برخی دیگر از اعضای این حلقه وجود دارد. ، سید حسین مسوی و ملک زاده از جمله این افراد هستند.
دبکا به نقل از منابع اطلاعاتی خود مدعی شده است: اخیرا، وقتی که گروهی از نزدیکان رئیس جمهور خواستار پستی در خارج از کشور شدند، او عصبانی شده است. احمدی نژآد در این حین تهدید کرده است که انها اخراج  کند.این سایت صهیونیستی که هیچ مستندی برای ادعاهای عجیبش منتشر نکرده، می افزاید: براساس این گزارش، احمدی نژاد ممکن است از فرصت استفاده کند و تقصیرات و مشکلات کشور را به گردن مشاوران بدنامش بیاندازد و انها را با چهره های جدید تغییر دهد. یکی از مهمترین این افراد ممکن است رحیمی معاون اول رئیس جمهور باشد.

ورود مدل جدید یک کاندیدا
یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری اخیراً در جمعی مدعی شده که برای حضور در عرصه انتخابات موافقت یکی از مسئولان عالی نظام را جلب کرده است.
یک منبع مطلع با بیان این خبرگفت: این کاندیدای احتمالی چندی پیش در ملاقات با این مقام مسئول نظر وی را درباره حضور یا عدم حضور در رقابت‌های انتخاباتی جویا شده است، اما ایشان درپاسخ اظهار داشته که نفیاً و اثباتاً درباره این مسئله نظری ندارد.
با این توصیف کاندیدای احتمالی سکوت مقام مورد نظر را حمل بر تأیید وی کرده و سپس مدعی شده است که با نظر و اشاره ایشان در رقابت‌های انتخابات وارد شده است. ادعاهای خلاف واقع این کاندیدای احتمالی که پیش بینی می‌شود در صورت حضور در انتخابات مورد حمایت تکنوکرات‌ها و بخشی از اصلاح‌طلبان قرار خواهد گرفت.

وقتی عزل و نصب در ایران کسل کننده شود
شنیده شد که دفتر رسانه‌های دولتی دوشنبه شب شاهد عزل چند نفر از مسوولان موسسه ایران بود.
در نامه‌ای که بدون ابلاغ رسمی به این افراد بر تابلو اعلانات موسسه نصب شده است آمده که افراد نامبرده از تمامی سمت‌هایی که در موسسه فرهنگی مطبوعاتی دارند، برکنار می‌شوند.
هیات مدیره جدید در جلسه‌ شبانه با حضور مدیر عامل جدید خبرگزاری ایرنا پس از بحث و بررسی تا ساعت 2 بامداد به این نتیجه می‌رسند که 12 نفر از مسوولان موسسه ایران باید عزل و افراد دیگری جایگزین آنها شوند. بر همین اساس نتیجه جلسه روی تابلوی اعلانات قرار می‌گیرد تا عزل شدگان از این طریق از جزئیات نه چندان خوشایند این جلسه مطلع شوند.

حمایت خودسرانه از موسوی و کروبی
رسانه‌های ضدانقلاب در ادامه خط خبری خود برای فشار به نظام جمهوری اسلامی ایران به منظور «پایان خانه‌نشینی موسوی و کروبی» خبری را به نقل از یک کارگروه سازمان ملل با عنوان جالب «کارگروه بازداشت‌های خودسرانه» منتشر کردند.
سایت‌های مذکور در این خبر نوشتند که «کار گروه بازداشت‌های خودسرانۀ سازمان ملل متحد با خودسرانه خواندن حبس خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد، از دولت ایران خواسته آنها را هر چه سریع‌تر آزاد کند!»
این روال همیشگی سازمان ملل و کار گروه‌های وابسته به آن است که سر بزنگاه به یاری مخالفین و معاندین نظام جمهوری اسلامی ایران می‌آیند؛ سازمانی که صدها جرم و اتفاق ناگوار پس از انتخابات ایران را که با تحریک میرحسین موسوی و مهدی کروبی رخ داد را نادیده گرفته و هر آنچه که همسو با منافع رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا است را رسانه‌ای می‌کند.

مرخصی‌ جمعی زندانیان سیاسی
در ادامه تلاش‌ها برای حل مسئله‌ «زندانیان پس از انتخابات» دو روزنامه‌نگار و یک فعال کارگری به مرخصی آمدند.
مهسا امرآبادی و بهمن احمدی امویی پس از مدت‌ها به مرخصی آمده‌اند و بهنام ابراهیم‌زاده نیز برای ملاقات با فرزندش که به تازگی مبتلا به سرطان شده، به مرخصی آمدند. گفتنی است، احمد زیدآبادی و مسعود باستانی نیز که در زندان رجایی شهر بازداشت بودند، شامگاه سه شنبه سوم بهمن ماه به مرخصی آمدند.
بهاره هدایت، حشمت‌الله طبرزدی و محمدصدیق کبودوند نیز هم‌اکنون در مرخصی به سر می‌برند و نسرین ستوده نیز به زندان بازگشته است.

واکنش اصلاح طلبان به کاندیداتوری عارف و روحانی
در جلسه هفته گذشته اصلاح طلبان، بحث های مفصلی درباره کاندیداتوری محمد رضا عارف و حسن روحانی شده است. اکثر اعضای جلسه معتقد بودند عارف و حسن روحانی آدم های خشکی هستند که دافعه آنها بیش از جاذبه آنها است. یکی از اعضای مجمع روحانیون در این ارتباط افزوده است: " من معتقدم اگرچه  دافعه عارف کمتر از حسن روحانی است اما وی نمی تواند گزینه مطلوبی برای برون رفت اصلاحات از وضعیت موجود باشد. مدیریت عارف ضعیف و توان اداره کشور را ندارد. حسن روحانی هم فقط خودش را قبول دارد."

حسن روحانی کاندیدای مطلوب هاشمی
محمد خاتمی در دیدار تعدادی از جوانان دانشجو گفته است:"جبهه اصلاحات اقبالی به حسن روحانی نشان نخواهد داد و وی نمی تواند رای اصلاح طلبان را جذب کند. مواضعی که او در کتابش درباره دولت و مجلس اصلاحات گرفته باعث رنجش دوستان شده است." خاتمی همچنین از حسن روحانی به عنوان کاندیدای مطلوب هاشمی نام برده است.

خواننده لس آنجلسی به نفع جریان خاص
بازگشت حبیب محبیان خواننده لس آنجلسی به ایران پس از سال‌ها اقامت در آمریکا، اولین بار در اردیبهشت ماه سال 89 یعنی حدود سه سال قبل خبرساز شد و در همان ماه‌ها حتی خبری مبنی بر احتمال انتشار یک آلبوم از وی بر روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت.
این خبر البته تکذیب شد اما پشت پرده‌های این خبر از جمله تلاش یک جریان خاص در درون دولت برای بهره‌برداری تبلیغاتی از این خواننده و حتی دیدار او با سرحلقه این جریان تکذیب نشد تا مشخص شود جریان مذکور در ادامه گوشه چشم‌هایی که به هنرمندان وطنی دارد و از بعضی خاصه خرجی‌ها نیز برای جذب آنان دریغ نمی‌کند، به استفاده از خوانندگان بد سابقه و لس آنجلسی نیز برای تکمیل پروژه خود بی میل نیست. خبر فعالیت حبیب محبیان در ایران و انتشار آلبوم او واکنش‌های زیادی را بدنبال داشت، بطوری که حتی سید احمد خاتمی امام جمعه تهران از دعوت کنندگان این افراد به کشور خواست دست از این کارها بردارند چرا که این خوانندگان در جنایات رژیم پهلوی شریک هستند. شاید همین واکنش‌ها نیز بود که برای مدتی جریان مزبور را در لاک دفاع فرو برد و گویا ترجیح دادند که فیتیله مدعو لس آنجلسی خود را نیز پایین بکشند.
اما اکنون پس از گذشت سه سال و در حالی‌که اغلب فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی و حتی اقتصادی رنگ و بویی از انتخابات نیز خود به خود دارد، خبر فعالیت حبیب و انتشار آلبوم وی دهان به دهان می‌چرخد تا این سوال دوباره مطرح شود که آیا خواننده لس آنجلسی دوباره به نفع جریان خاص خبرساز می‌شود؟

نگاه جریان انحراف به رای قهوه خانه ها
در جلسه حلقه انحراف مطرح شده که ما در انتخابات آینده روی 2 میلیون رای قهوه خانه داران و مراکز عرضه قلیان حساب باز کرده ایم. در هفته گذشته یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری جلسه شبانه خود را در یکی از قهوه خانه های اطراف میدان فردوسی برگزار کرده بود.

جریان انحراف به دنبال کاندیداتوری هاشمی
در جلسه رسانه ای جریان انحراف مطرح شده که ما باید هاشمی را وادار به ورود در صحنه انتخابات نماییم. او هنوز ضربه آخر را نخورده است. در انتخابات گذشته زخمی شد اما کار او تمام نشده است. هاشمی را باید وادار کنیم علیه دولت حرف بزند.در چند ماه آینده فضا مانند عملیات کربلای پنج خواهد شد که از زمین و آسمان گلوله خواهد بارید!

قرارداد 25 میلیونی یک فالگیر در لیگ یک!
اتفاقات عجیب و غریب در فوتبال ایران زیاد رخ می دهد. نه تنها در لیگ برتر بلکه در لیگ یک هم از این دست اتفاقات فراوان دیده می شود. یکی از مربیان جوان و البته با رزومه که امسال را در لیگ یک سپری می کند با یک فالگیر به نام ا. ن قرارداد بسته. البته قرارداد به عنوان انالیزور است اما شغل اصلی این فرد فالگیر است. به طوری که در این تیم نقش یک جادوگررا بازی می کند و نقش بسیارزیادی در موفقیت هفته های اخیراین تیم ایفا کرده. نکته جالب اینکه این مربی جوان در تیمی لیگ برتری و پرطرفدار هم قصد داشت این فالگیر را استخدام کند که با مخالفت مدیران این تیم روبرو شد. باید منتظر ماند و دید آیا این مربی جوان می تواند با اتکا به آنالیزورهای این فالگیر به لیگ برتر صعود کند یا نه؟

اسید پاشی بر چهره یک رقاص
شبکه بی بی سی گزارش داد: کارگردان هنری رقص باله بلشوی روسیه پس از عمل چشم دوران نقاهت خود را سپری می کند. سرگئی فیلین، در پی یک حمله اسیدپاشی دچار زخم های شدید روی صورت شده است. دکترها گفته اند هنوز یک هفته وقت می خواهند تا مشخص کنند او تا چه اندازه می تواند دوباره بینایی اش را به دست بیاورد. مهاجم پنجشنبه شب گذشته بیرون خانه آقای فیلین در مسکو به او حمله کرد.
یورو نیوز هم گزارش داد: یک فرد ناشناس روز جمعه به سرگی فیلین، مدیر هنری باله بولشوی مسکو حمله کرد و به صورت او اسید پاشید.
این حمله هنگام بازگشت آقای فیلین از محل کار به منزل، در مقابل آپارتمانش در مسکو روی داد. به گفته برخی نزدیکان وی، او در طول چند ماه اخیر بارها تهدید به مرگ شده بود.

پخش ترانه خواننده حامی فتنه از تلویزیون
برنامه رادیو هفت که با حال و هوای روشنفکری روی آنتن می‌رود پنج شنبه شب اقدام به پخش صدای "ح ز"، خواننده حامی فتنه کرد.
صدای این خواننده حامی فتنه درحالی روی تیتراژ پایانی برنامه رادیو هفت قرار گرفت که اقدامات خلاف قانون و ضد مردمی این خوالننده در زمان فتنه 88 بر کسی پوشیده نیست.
لازم است مسئولان صدا و سیما بیش از پیش بر اینگونه موارد، مخصوصا بر برنامه رادیو هفت نظارت کنند.

عصبانیت مجری تلویزیون از ضرغامی
رضا رشیدپور مجری اخراجی صداوسیما از حذف سکانس بازی اش در یک فیلم، مسئولان رسانه ملی را به باد انتقاد گرفت.
رشیدپور گفت: «شبکه ی پنج تلویزیون ایران فیلم بی پولی ساخته ی به یاد ماندنی حمید نعمت اله را پخش کرد. در طول پخش، دو اتفاق جالب افتاد. برای اولین بار در تاریخ کشورمان، صدا و سیما یک دقیقه از آنتن مقدس اش (!)را به آوازی از حاج شهرام شب پره اختصاص داد و برای هزارمین بار با تحمل زحمتی طاقت فرسا حضور سی ثانیه ای من را در این فیلم به نحو خداپسندانه ای سانسور کرد!»
وی افزود: «من از پخش ترانه ی یاد شده به هیچ وجه ناراحت نیستم و اتفاقا آن را طبیعی می دانم و از روی حسن نیت آماده ام تا یک حلقه از آخرین کنسرت حاج خانوم لیلا فروهر را هم جهت پخش تقدیم کنم تا بلکه این بحران مخاطب حل شود.»
مجری برنامه های زنده «شب شیشه» ، «عبور شیشه ای» و «مثلث شیشه ای»، کنایه ای به دو مجری محکوم دستگاه قضایی زده و در ادامه یادداشت موهنش خطاب به عزت اله ضرغامی نوشته است: «تا زمانی که مجری های دلبند و محبوب شما یکی به هشتاد ضربه شلاق محکوم بوده و دیگری متهم به اختلاس میلیاردی است، پخش نشدن تصویر من از رسانه ی تحت امرتان افتخاری دلنشین است. بدینوسیله از زحمات شما و ماموران سانسورتان سپاسگزارم.»

قرارداد مشاور میرحسین با بی بی سی
اردشیر امیر ارجمند مشاور میرحسین موسوی به عنوان نماینده رسانه های اپوزیسیون تفاهم نامه ای را با بی بی سی امضا کرده است تا بتوانند از آرشیو این شبکه تلویزیونی استفاده نمایند. امیر ارجمند در قبال استفاده از آرشیو بی بی سی متعهد شده مهمانان و کارشناسان مورد نیاز این شبکه را برای انتخابات یازدهم هماهنگ نماید.

اخبار کوتاه
*  «عبدالملک السعدی» مفتی افراط‌گرای وهابی که در امان، پایتخت اردن اقامت دارد، با ارائه فتوایی، تظاهرات علیه نوری مالکی را واجب شرعی اعلام کرد. وی از نزدیکان «حارث‌الساری» مطرح‌ترین شخصیت در اجرای طرح سعوی- ترکی- قطری برای سرنگونی حکومت مالکی است. وی خطاب به اهل سنت گفت: «شرکت در تظاهرات بر شما واجب است؛ زیرا باید به یاری مسلمانان مستضعف عراق بشتابید تا از ظلمی که بر آن‌ها می‌رود نجات یابند.»!
   *  حلقه انحرافی علاوه بر عزم جدی برای حضور فعال و معرفی کاندیدای مستقل در انتخابات دور یازدهم ریاست‌جمهوری، برنامه‌های ویژه‌ای، برای ایجاد چالش در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ در سر می‌پروراند. گفته‌ می‌شود حلقه انحرافی علاوه بر مطرح کردن برخی پرونده‌ها و افشاگری‌های گسترده علیه کاندیداهای احتمالی و نهادهای انقلابی، برنامه خاصی برای ردصلاحیت یکی از کاندیداهای احتمالی اصول‌گرایان در هنگام بررسی صلاحیت‌ نامزدها در وزارت کشور دارد و این اقدام، بخشی از برنامه‌های ویژه این جریان برای ایجاد چالش در ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم است.
   *  رئیس حزب افراطی ضداسلامی هلند، «خیرت فیلدرز» بر روی پایگاه جدید خود که باعنوان «مساجد، نه!» راه‌اندازی شده، نوشته است: «هلند کشور مسلمانی نیست، با این حال روزبه‌روز می‌توان تأثیرات اسلام را بر ظاهر آن مشاهده کرد.» وی همچنین با اشاره به اینکه 450 مسجد در هلند وجود دارند و روزبه‌روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، مدعی شد: مسجد یک ایدیولوژی است که باید با آن مبارزه کرد.
   *  «صالح فوزان»، عضو هیئت علمای عربستان سعودی فتوا داد: کشتن تظاهرکنندگان از سوی حاکم کشور، زمانی که در کشور آشوب و اغتشاش ایجاد کنند، جایز است! وی همچنین جنبش‌های اصلاحی و اپوزیسیون عربستان را خوارج نامید! و گفت: این‌ها همان کسانی هستند که پیامبر(ص) دستور جنگ با آن‌ها را داد. «عائض القرنی»، یکی دیگر از شیوخ وهابی در یک فتوا که از شبکه الجزیره پخش شد، اعلام کرد: «کشتن بشار اسد واجب‌تر از کشتن اسرائیلی‌ها است و بر مردم واجب است علیه او سلاح به دست گیرند.»!
   *  «اردشیر امیرارجمند» مشاور میرحسین موسوی، به‌عنوان نماینده رسانه‌های ضدانقلاب خارج‌نشین، تفاهم‌نامه‌ای را با بی‌بی‌سی امضا کرده تا بتوانند از آرشیو این شبکه تلویزیونی استفاده کنند. امیرارجمند در قبال استفاده از آرشیو بی‌بی‌سی متعهد شده مهمانان و کارشناسان مورد نیاز این شبکه را برای انتخابات یازدهم هماهنگ کند.
   *  هاشمی رفسنجانی در دیدار برخی دیپلمات‌های سابق، گفت: خاتمی در انتخابات کاندیدا نخواهد شد. وی دستیابی اصلاح‌طلبان به اجماع را بسیار بعید دانست و تأکید کرد تنها سازوکاری که می‌تواند تا حدودی به آن‌ها کمک کند، چیزی شبیه ائتلاف 1+2 اصول‌گرایان است.
   *  مدیران بی‌بی‌سی که در رویای فتنه انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری ایران به‌سر می‌برند، درصددند باکس انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری ایران را راه‌اندازی کنند. یکی از محورهای اصلی این بخش، آموزش خبرنگاری، عکاسی، فیلمبرداری و نحوه ارسال مطالب تهیه شده به خارج از کشور است! نحوه فیلمبرداری با موبایل از زوایای گوناگون و چگونگی مونتاژ تصاویر و ارسال به بی‌بی‌سی، از مهم‌ترین بخش‌های آموزشی بی‌بی‌سی خواهد بود.
   *  گفته می‌شود محمد خاتمی در جلسه‌ای، در پاسخ به سؤال یکی از حامیان اصلاحات که نظر وی را درباره کاندیدای مطلوب اصلاح‌طلبان پرسیده بود، با لحنی طنزگونه گفت: «گزینه اصلاحات، کواکبیان است. او از سر اصلاحات هم زیاد است.» وی در ادامه افزود: «البته من برخی خصلت‌های نجفی را می‌پسندم. این واقعیتی است که ما در قحط‌الرجال هستیم. اختلافات هم آن‌قدر زیاد شده که اجماع، شدنی نیست.»
*سایت هاشمی رفسنجانی اخیرا مخالفان وی را در سه گروه 1- انتقادیون 2- انتقامیون و 3- انحرافیون تقسیم بندی کرده است. اطرافیان هاشمی از تدارک برنامه های گسترده وی برای دیدار با اقشار مختلف از دهه فجر و اتخاذ مواضع انتخاباتی خبر می دهند.
* مدیران بی بی سی که در رویای فتنه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری بسر می برند درصددند باکس انتخابات یازدهم ریاست جمهوری ایران را راه اندازی کنند. یکی از محورهای اصلی این بخش آموزش خبرنگاری، عکاسی، فیلمبرداری و نحوه ارسال مطالب تهیه شده به خارج کشور است. نحوه فیلمبرداری با موبایل از زوایای گوناگون و چگونگی مونتاژ تصاویر و ارسال به بی بی سی از مهمترین بخش های آموزشی بی بی سی خواهد بود.
 
*برخی حامیان احمدی نژاد معتقدند در این دوره هاشمی رفسنجانی کاندیدا خواهد شد. در تحلیل این افراد، کاندیداتوری امثال حسن روحانی، هاشمی را راضی نمی کند و این انتخابات آخرین فرصت هاشمی برای رسیدن به قدرت است.
 
*هاشمی رفسنجانی در دیدار برخی دیپلمات های سابق گفته است که خاتمی در انتخابات کاندیدا نخواهد شد. وی دستیابی اصلاح طلبان به اجماع را بسیار بعید دانسته و تاکید کرده تنها مکانیزمی که می تواند تا حدودی به آنها کمک کند چیزی شبیه ائتلاف 1+2 اصولگرایان است.
*سازمان تبلیغات اسلامی در تدارک راه اندازی شبکه ای تلویزیونی با نام "ایرانیان" است. این شبکه در حال حاضر نمایش آزمایشی خود را آغاز کرده است. همچنین دو شبکه کارتون و پویانما هم در حال پخش آزمایشی هستند که در کنار شبکه پویا، سه شبکه برای کودکان و نوجوانان کارتون پخش خواهند کرد.
 
*با همکاری سرویس امنیتی سوریه ، عملیات نیروهای القاعده در مترو پاریس کشف و خنثی شده است. پس از کشف این عملیات، روابط دولت فرانسه با سوریه که به تیرگی گراییده بود بهبود چشمگیری یافته است.
 
*درگیری میان نیروهای ارتش آزاد-نیروهای معارض سوری- با جبهه النصره- سلفی های خارجی حاضر در سوریه- به اوج خود رسیده است به گونه ای که در برخی روزها میزان تلفات آنها بیش از حملات ارتش سوریه است. در عین حال با حمله فرانسه به مالی، بخشی از نیروهای القاعده درگیر در سوریه به کشورهای آفریقایی و مالی اعزام شده اند.


https://shoma-weekly.ir/ipW7XD