گفته می‌شود که...

وقتی بازار خاطره‌گویی از امام داغ می‌شود...؟!/ سخنرانی احمدی نژاد در سالگرد رحلت امام/ حضور بابرنامه اصلاحاتچی‌ها در کرمانشاه!/ معرفی خوشتیپ ترین دانشجو در ارومیه!/ علت سفرهای محسن رضایی/ هجمه بی‌بی‌سی به حجاب زنان ایرانی/ روایت وزیرسابق از یک توبیخ عجیب/ امام جمعه‌ ایی که هفته‌ای2 شب دراتوبوس می‌خوابد و...

وقتی بازار خاطره‌گویی از امام داغ می‌شود...؟!

برنامه خط‌قرمز چند وقت پیش، میزبان مجید انصاری، معاون پارلمانی دولت و برادر محمدعلی و حمید انصاری، از اعضای اصلی دفتر تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) بود. در این برنامه مجید انصاری از علاقه‌اش به ورزش‌هایی مانند فوتبال و والیبال گفت. در ادامه درباره ورزش کشتی هم اظهار نظر کرد. در این میان، مجید انصاری درباره مرحوم علیرضا سلیمانی - کشتی‌گیر باسابقه کشورمان - خاطره‌ای نقل کرد. خاطره‌ای که البته برای او دردسرساز شد. او از مسابقات علیرضا سلیمانی در مارتینی سوئیس گفت و پیروزی‌های سلیمانی در آن مسابقات.

او درباره نتایج سلیمانی گفت: وقتی علیرضا سلیمانی قهرمان جهان شد و روی سکو رفت، ترکیب سکو که ایران، آمریکا و روسیه بود، اشک شوق را بر صورت حضرت امام(ره) نشاند! این اظهارنظر مجید انصاری درحالی است که آن مسابقات در 12 شهریور سال 1368 برگزار شد و حضرت امام(ره) حدود سه ماه قبل‌تر از آن، رحلت کرده بودند!

گفتنی است بازار خاطره‌گویی از امام که ابتدا آقای هاشمی آن را باب کرد(!) و حتی خواب دیدن امام را نیز به آن اضافه کرد و برخی مسائل کذبی که بعداً درباره این خاطره‌ها مطرح شد، سبب شده تا روایت خاطره از امام به‌ویژه از سوی جریان اصلاح‌طلب رونق زیادی بگیرد! موضوع نگران‌کننده‌ای که این روزها صدای بسیاری را هم در آورد.

بهانه دادن ناطق به دست آمریکا...؟!

علی‌اکبر ناطق‌نوری، در دیدار با طلاب و فضلای حوزه علمیه خوزستان، سخنان قابل تأملی بیان کرد. وی با بیان اینکه وضعیت فرهنگی مردم نسبت به دوران آغازین انقلاب در زمینه مسائل اعتقادی و دینی ضعیف‌تر شده، گفت: «در دوران شاهنشاهی، اگر جوانی خواهان مبارزه با حکومت بود، علم اسلام را بلند کرده و ظاهر خود را بر اساس مبانی دینی تغییر می‌داد، به طوری که پسران پیراهن‌های یقه آخوندی و ته‌ریش گذاشته و دختران نیز با حجاب کامل و چادر در مکان‌های عمومی همچون دانشگاه حاضر می‌شدند.»

ناطق نوری، در ادامه بیان داشت: هم‌اکنون نیز اگر جوانی بخواهد بر خلاف حکومت عمل کند و یا به نوعی اعتراضی نسبت به دولت و حکومت داشته باشد، اعتراض خود را با تغییر ظاهر و بدحجابی نشان می‌دهد! عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مقابله مستقیم با معضلات اجتماعی همچون بدحجابی را اقدامی غلط و نادرست عنوان کرد و گفت: «اینکه نیروی انتظامی یا منکرات به‌طور مستقیم وارد کار شده و با قلع و قمع دختران و پسران(!) آن‌ها را برای ارشاد، تنبیه و یا مجازات به مرکز مبارزه با مفاسد اخلاقی ببرد، به طور کامل اشتباه بوده و در برخی اوقات نتیجه عکس و نامطلوبی نیز داشته است.»

درباره این سخنان آقای ناطق‌نوری چند نکته قابل تأمل وجود دارد: اول اینکه ایشان هر کس را که ظاهری ناهنجار داشته باشد، مخالف نظام و دولت می‌داند در حالی که واقعاً چنین نیست و نباید همه این‌ها را با یک چوب راند. مگر ایشان در راهپیمایی‌های میلیونی مردم تهران در 22 بهمن و روز قدس و... جوانان بسیاری با چنین ظاهری ندیده‌ است؟! دوم اینکه، وی برای تشریح برخورد و تذکر نیروی انتظامی به افرادی که دارای پوشش و یا رفتار ناهنجار هستند، از عبارت کاملاً نابجای «قلع‌وقمع دختران و پسران» استفاده کرده که به دور از واقعیت و فراتر از هر گونه اغراقی و صرفاً برای بزرگنمایی است.

و نکته آخر اینکه، وی در همین سخنرانی می‌گوید نباید با اقدامات خود کاری کرد که به آمریکا بهانه بدهیم. حال این سؤال مطرح می‌شود که آیا اظهارات خود وی نمی‌تواند بهانه‌ای به آمریکا و غرب بدهد که آن‌ها مدعی شدند در ایران، دختران و پسران توسط پلیس قلع‌وقمع می‌شوند و...؟!

سخنرانی احمدی نژاد در سالگرد رحلت امام

اولین سخنرانی رسمی محمود احمدی نژاد بعد از دوران ریاست جمهوری اش شامگاه سیزدهم خرداد ماه برگزار می شود.

این سخنرانی در مشهد مقدس و در سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب برگزار خواهد شد. احمدی نژاد در ماههای گذشته صرفا به حضور در برخی محافل عمومی چون هیات های مذهبی بسنده کرده بود. محل سخنرانی وی در مسجد حجت ابن الحسن مشهد خواهد بود.

وقتی مدعیان ضدخشونت وحشتناک خشن می‌شوند!

یکی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی که شاهد ضرب و جرح تکان‌دهنده‌ یک استاد حوزه و دانشگاه توسط رئیس اصلاح‌طلب این دانشگاه بود، عکس‌هایى از صورت خونین سیدحسین علوى را در اختیار یکی از پایگاه‌های خبری قرار داد. این دانشجو اظهار داشت: «من همیشه از هواداران سرسخت اصلاح‌طلبان و از منتقدان امثال آقاى علوى بوده‌ام؛ اما با دیدن این اقدامات غیرانسانی، قلبم جریحه‌دار شده است.» این دانشجو افزود: «من این عکس‌ها را ابتدا به چند رسانه اصلاح‌طلب ارسال کردم تا این دوستان حساب خودشان را از افرادى چون حسین سلیمى (رئیس اصلاح‌طلب دانشگاه علامه طباطبایى) جدا کنند. کسانى که به‌خاطر تسویه‌حساب‌هاى جناحى حاضرند نه‌تنها در کارنامه دانشجویان دستکارى کنند، بلکه در پاسخ به اعتراض مظلومانه یک مدرس دانشگاه از مشت و لگد استفاده مى‌کنند، جایشان زندان است نه ریاست دانشگاه»!

بر اساس این گزارش، سه شاهد در دادسرا شهادت داده‌اند که دیده‌اند شخص حسین سلیمى، رئیس دانشگاه علامه طباطبایى(ره)، این استاد دانشگاه را که همزمان دانشجوى سال آخر دوره دکتراى فلسفه است، با مشت از ناحیه صورت مضروب و مجروح کرده است!

علیرضا احمدی نژاد :چه هنرمندانه موضوع اصلی کشور رو تغییر داد این روحانی

علیرضا احمدی نژاد در فیسبوک نوشت:

چه هنرمندانه موضوع اصلی کشور رو به کمک … و … تغییر داد این روحانی
حجاب
اقتصاد،
مذاکرات هسته ای
و….
الحق که شاگرد مکتب آقای بهرمانیه

حضور بابرنامه اصلاحاتچی‌ها در کرمانشاه!

موسوی بجنوردی (پدرزن سیدحسن خمینی)، مجید انصاری، قدرت علیخانی، اشرفی اصفهانی و تعدادی دیگر از اصلاح‌طلبان، شب پیش از خاکسپاری مرحوم آیت‌الله زرندی در بیت ایشان - محل مشاوره اصلاح‌طلبان کرمانشاه - برای دست و پا کردن گزینه‌ای در راستای حضور در انتخابات خبرگان آینده تشکیل جلسه دادند.

در این میان، موسوی بجنوردی به رحلت آیت‌الله صدوقی اشاره کرد و گفت: در آن روز ما فرزند ایشان را برای ادامه راه پدر به کسوت روحانیت ملبس کردیم و به نظر من اینجا نیز باید فرزند آیت‌الله زرندی پس از ملبس شدن، ادامه‌دهنده راه مناسبی برای پدر باشد! صلوات‌های جمع حاضر پس از این صحبت همان و عمامه‌گذاری غیرمنتظره هادی زرندی نیز همان! اما ظاهراً این اقدام مشکل آینده خیمه بی‌ستون اصلاحات در کرمانشاه را دوا نکرد چراکه حاضران همان شب دوباره برای مطرح شدن گزینه‌ای دیگر در راستای شرکت در انتخابات خبرگان آینده وارد شور شدند!

امام خمینی هنوز هم زنده است
«
محمد محمدی نجات» مستندساز ایرانی گفت: در کشمیر مکانی وجود دارد که نامش منتظرآباد است. من وقتی این نام را بر روی تابلو دیدم تعجب کردم. دقت که کردم دیدم وسط تابلو را رنگ کرده‌اند و قسمتی را حذف کرده‌اند. برایم سوال پیش‌ آمد که چرا این شکلی شده است؟ وقتی از محلی‌های آنجا سوال کردم، گفتند که این روستا نام دیگری داشته است؛ نام اینجا در اوایل انقلاب ایران به منتظری‌آباد تغییر می‌کند. زمانی که امام خمینی(ره) با مرحوم منتظری مشکل پیدا می‌کند، خود مردم آن منطقه؛ «ی» منتظری‌آباد را حذف کرده‌اند و نام آن را به منتظرآباد تغییر داده‌اند. این مردم چنین تعصبی نسبت به امام دارند. سهیلی کریمی از روستایی در قزاقستان به نام «ایرانسکی» تعریف می‌کند که در قلب سرزمین کفر، بالای همه خانه‌ها عکس امام خمینی است و سلیم غفوری از قهوه‌خانه‌ای در عمق کوه‌های هیمالیا تعریف می‌کند که عکس امام را به سر در مغازه‌اش زده است و وقتی سوال‌پیچش می‌کنند که تو کجا و امام کجا، می‌‌گو‌ید: این عکس اعلان هویتی ماست و و و .

معرفی خوشتیپ ترین دانشجو در ارومیه!!

دانشکده منابع طبیعی دانشگاه سراسری ارومیه جشن فارغ‌التحصیلی برای ورودی‌های 89 رشته‌های جنگل‌داری و مرتع و آبخیزداری برگزار کرد که در آن، رئیس دانشکده منابع طبیعی، معاون اداری و مالی دانشگاه، کارشناس معاونت فرهنگی و مسئول انجمن‌های علمی، استادان دانشکده، دانشجویان و همچنین خانواده دانشجویان حضور داشتند. مراسم طبق روال با سخنرانی رئیس دانشکده، اجرای زنده موسیقی، پخش کلیپ‌هایی از دوران بچگی دانشجویان و ... ادامه یافت؛ اما در پایان، مجری برنامه در یک اقدام نامتعارف و تعجب‌برانگیز، یکی از دانشجویان دختر را به عنوان مغرورترین و خوش‌تیپ‌ترین دانشجویان فارغ‌التحصیل(!) برای کسب جایزه معرفی و به روی جایگاه دعوت کرد.

علت سفرهای محسن رضایی
محسن رضایی اظهار داشت: اعتقاد دارم، باید به دولت کمک کرد، اما برخی در شهرها راه می‌افتند و از دولت انتقاد می‌کنند، اما من برای کمک به دولت و نظام به شهرها سفر می‌کنم. وی از مهم‌ترین راه‌های تحول اقتصادی را اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی باید وضعیت ما را از نظر فرهنگی، مدیریتی و برنامه‌های اقتصادی تغییر دهد که بی‌شک بدون این تغییرات به جایی نمی‌رسیم.

امام جمعه‌ ایی که هفته‌ای2 شب دراتوبوس می‌خوابد
سایت محلی ارسن نیوزباحجت الاسلام و المسلمین احمدی، خطیب جمعه‌های ارسنجان گفتگو کرده که دربخشی از ان امده:بنده خودروی شخصی ندارم و هر هفته با اتوبوس از قم به ارسنجان آمده و برمی گردم و این در حالی است که شرعاً و قانوناً می توانم با خودروی دفتر که متعلق به بیت المال است و راننده ی مخصوص، به قم رفته و مراجعت کنم. گاهی شده که 3 ساعت در پلیس راه ایستاده ام تا اتوبوسی پیدا شود. البته هر بار یکی از شاگردانم هم همراه من است که شاهد این موضوع است.
با این سن و سال برای من خیلی سخت است هر هفته 20 ساعت(10 ساعت رفت و 10 ساعت برگشت) و یا به تعبیری هفته ای دو شب را در اتوبوس هستم و وقتی پیاده می شوم پاهایم ورم کرده است. ولی تکلیف این است و ترجیح می دهم با اتوبوس سفر کنم تا با خودروی دفتر. مقام معظم رهبری هم توصیه کرده اند که مسوولین بیشتر از خودروی شخصی استفاده کنند تا خودروی بیت المال. توصیه می کنم به همه مسوولین که این مسأله را رعایت کنند و چه بسا در پس رعایت این مسایل مشکلات کاری آن ها حل شود. وقتی مردم ببینند مسوولین کمتر از خودروی بیت المال استفاده می کنند به آن ها خوش بین می شوند و به آن ها افتخار می کنند و اگر ببینند مسوولی در همه حال از بیت المال استفاده می کند به او و نظام بدبین می شوند.

تأیید حکم تبرئه متهمان بانک آریا

تبرئه 29 نفر از متهمان بانک آریا متعلق به گروه امیرمنصور آریا تأیید شد. یک منبع آگاه به ایرنا گفت: شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر استان تهران، حکم شعبه اول دادگاه انقلاب مبنی بر تبرئه 29 نفر از متهمان بانک آریا را تأیید کرد. این 29 نفر شامل هیأت امنا، هیأت مؤسس و کارمندان بانک آریا بودند. بانک آریا متعلق به گروه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا است که خردادماه سال 90 همزمان با افشای پرونده فساد بزرگ مالی، مجوز فعالیتش از سوی بانک مرکزی باطل شد. مالک اصلی این بانک «مه‌آفرید امیرخسروی» متهم اصلی فساد کلان بانکی بودکه هفته گذشته در زندان اوین اعدام شد.

پای افراطیون به معاونت فرهنگی وزارت ارشاد بازتر شد
همکار نشریات زنجیره‌ای تندرو به عنوان مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت ارشاد منصوب شد!علی‌اصغر سیدآبادی که سابقه دبیری سرویس فرهنگی روزنامه‌های توقیف شده از جمله «اعتماد ملی»، «یاس نو» (وابسته به حزب مشارکت) و... را در کارنامه کاری خود دارد، در حالی پست کلیدی نظارتی را تحویل گرفته که به دلیل روحیه «افراطی و غرب‌زده‌اش» در حوزه کتاب و پیگیری مسئله لغو ممیزی، بارها عملکرد و دیدگاه‌های علی جنتی را در این زمینه محافظه‌کارانه تلقی کرده است!به گزارش جهان‌نیوز، این انتصاب در شرایطی صورت گرفته که صالحی معاون وزیر ارشاد درباره اهمیت اداره کل مطالعات و برنامه‌ریزی گفته است: این مرکز یکی از بخش‌های حساس و قابل توجه به عنوان عقبه فکری و پژوهشی باید در کنار معاونت فرهنگی حضور داشته باشد و به تدوین برنامه‌های سالانه کمک کند.

پشت پرده واردات بنزین، بازی سیاسی است

«مهدی موسوی‌نژاد» عضو کمیسیون انرژی درخصوص واردات بنزین باوجود تولید بنزین باکیفیت در داخل کشور، گفت: «پشت پرده واردات بنزین، بازی سیاسی است و برخی از بستگان مسئولان به دنبال کسب منافعی هستند و در این راستا، خواستار واردات بنزین هستند.»! عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: همسر یک مقام مسئول در دولت واردکننده بنزین است که این امر تردیدها در خصوص پشت پرده واردات بنزین را افزایش می‌دهد! گفتنی است از ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم برخی دولتمردان اصلاح‌طلب در وزارت نفت و محیط زیست، بر آلایندگی بنزین‌های تولید داخل و ضرورت وارد کردن بنزین از خارج(!) تأکید زیادی داشتند، البته بدون اینکه سندی ارائه کنند.

اشکان دژاگه اسرائیلی شد!
یک سایت ایرلندی در یک اقدام تامل برگیز ملیت اشکان دژاگه را اسرائیلی معرفی کرد.سایت rte ایرلند در گزارش خود درباره تساوی شاگردان فلیکس ماگات، از دژاگه به عنوان بازیکن تیم ملی اسرائیل نام برده. از آنجایی که نحوه تایپ کلمه اسرائیل به زبان انگلیسی، هیچ شباهتی به معادل انگلیسی ایران ندارد، نمی توان این موضوع را اشتاه تایپی دانست. جالب اینکه یکی از کاربران سایت rte هم به مسئولان سایت اطلاع داد که اشکان ایرانی است نه اسرائیلی.

هجمه بی‌بی‌سی به حجاب زنان ایرانی

در حالی که مسلمانان مقیم کشورهای غربی در سال‌های اخیر با محدودیت‌هایی از جمله محدودیت در پوشش اسلامی مواجه شده‌اند؛ اما رسانه‌های غربی بدون توجه به دغدغه‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی زنان ایرانی و به بهانه‌های مختلف، از آن‌ها می‌خواهند حجاب از سر بردارند. جالب اینجاست که آن‌ها آرزوی خود را به‌عنوان مطالبه زنان ایرانی مطرح می‌کنند! و طی هفته‌های اخیر، اجرای این مأموریت بر عهده یک خبرنگار بدسابقه گذاشته شد. این مستخدم رسانه‌های بیگانه، با ایجاد صفحه‌ای در فیس‌بوک، مدعی است تعداد زیادی از زنان ایرانی عکس‌های بدون حجاب خود را برای او فرستاده‌اند. در حالی که در صفحه یادشده، تنها تعداد معدودی عکس یافت می‌شود!

اما در این بین، تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی وارد این عرصه شده و رسانه‌ ملکه انگلیس با تعریف و تمجید از بی‌حجابی و در برنامه‌ای ویژه، وانمود کرد که زنان ایرانی عاشق بی‌حجابی هسنند! اما در این میان یکی از کارشناسانش (منصوره شجاعی/ فعال حقوق زنان) که خود از طرفداران بی‌حجابی است، با ناراحتی اذعان کرد: «در اردیبهشت 83 یادم نمی‌رود که پس از زلزله بم، زنان در تهران «کیف زلزله» درست کرده بودند؛ چراغ قوه، خوراکی و... همه زنان بدون استثنا در آن کیف «روسری» گذاشته بودند. من آن موقع یک مقاله‌ای نوشتم که مواظب باشید؛ حجاب نهادینه شده است، یعنی یک زن بدون آنکه کسی بگوید اولین چیزی که در ساکش می‌گذارد، روسری‌اش است.»!

یکی دیگر از کارشناسان بی‌بی‌سی فارسی هم ضمن اذعان به پایبندی بدنه مردم به دین و مذهب، بحث حریم خصوصی را پیش کشید و با انتقاد از جامعه ایرانی گفت: «کاری که این خانم(لیلا حاتمی) کرد، شکل رقیق شده و عرفی‌تری است از کاری که گلشیفته فراهانی کرد؛ اما دیدیم که هجمه اصلی و دخالت در موضوع خصوصی [درآوردن لباس] از طریق خود جامعه صورت گرفت. جامعه‌ای می‌تواند از این فضا رها شود که در این مواقع بگوید به من چه؟! یعنی تماماً آن را به حوزه خصوصی زن معطوف بداند.»[!]

تا3 سال دیگر، دومیلیون دختر ایرانی برای ازدواج کم می آید

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور براساس نمودارهای جمعیتی پیش‌بینی کرد که تا سال 96 و 97 اختلاف پسران در سن ازدواج که در طیف سنی 20 تا 34 سال قرار دارند نسبت به دختران در سن ازدواج که در طیف سنی 15 تا 29 سال قرار دارند، به دو میلیون نفر می‌رسد.

حجت‌الاسلام تقوی در ملاقات سعدآباد حضور نداشت
دفتر حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی (رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه) حضور وی در دیدار با رئیس‌جمهور را تکذیب کرد.در این توضیح آمده است: احتراما، با توجه به درج خبر «چه کسانی پنج‌شنبه با روحانی در سعدآباد ملاقات کردند (خبر ویژه)» در صفحه دوم چهارشنبه مورخ 93/2/24 آن روزنامه به اطلاع می‌رساند که خبر فوق مبنی بر حضور جناب حجت‌الاسلام ‌والمسلمین تقوی در این نشست تکذیب می‌گردد و ایشان در این جلسه شرکت نداشته‌اند.

هشدار درباره دخالت مسئولان سیاسی در ساخت و سازهای شمال

بر اساس ابلاغیه ای که اخیرا از سوی مسئولان مهم دولتی خطاب به استانداران مازندران، گلستان و گیلان ابلاغ شده با اشاره به ضرورت راه اندازی شورای منطقه ای خزر برای پیگیری مسائل کالبدی و مهم این سه استان در موضوعاتی چون فعالیتهای مخرب زیست محیطی و مدیریت سواحل، به آنها تاکید شده است حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از دخالت دستگاهها و مسئولان سیاسی در حوزه ساخت و ساز در این استانها به کار بگیرند.

مشکلات پرداخت هزینه های درمانی ایثارگران بازنشسته و شاغل

در حالی که بر اساس تبصره 16 قانون بودجه سال 93 دولت مکلف شده 100 درصد هزینه های درمانی مربوط به ایثارگران بازنشسته و شاغل در دستگاه های اجرایی و افراد تحت تکفل آنها را توسط بنیاد شهید پرداخت کند، بر اساس بررسی های یک دستگاه نظارتی به علت آنکه قرار است معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور اعتبار مورد نیاز برای این موضوع را از سرجمع اعتبارات دستگاه های اجرایی کسر کرده و به بنیاد شهید و امور ایثارگران اختصاص دهد، این اقدام باعث ایجاد مشکلاتی در پرداخت هزینه های مذکور شده است که شایسته جایگاه و خدمات این عزیزان نیست.

4 ماه از کارشکنی آمریکا در قبال ویزای نماینده ایران گذشت
ماجرای ویزای نماینده جدید ایران در سازمان ملل به کجا رسید؟ چرا بعد از 4 ماه توضیح روشنی از سوی وزارت خارجه ارائه نمی‌شود؟
شبکه اطلاع‌رسانی دانا با طرح این سؤال نوشت: حمید ابوطالبی پیش از معرفی به سازمان ملل، سفیر ایران در ایتالیا و بلژیک و استرالیا بود. در حالی که محمد خزاعی نماینده قبلی ایران در سازمان ملل در زمستان گذشته از همکاران خود در نیویورک خداحافظی کرد؛ متعاقب آن اعلام شد که حمید ابوطالبی قرار است به جای خزاعی ایران را در سازمان ملل نمایندگی کند. نخستین بار موضوع صادر نشدن روادید را یک خبرنگار آمریکایی در وبلاگ خود منتشر کرد. ال‌کامن خبرنگار سیاسی واشنگتن‌پست روز یازدهم مارس (20 اسفندماه) سؤال درستی را به نیابت از مردم ایران مطرح می‌کند که ایرانیان از خود می‌پرسند چگونه فضای باز و جدید گفت‌وگو میان ایران و آمریکا قرار است به اشتراک گذاشته شود حال آن که تهران قادر نیست مقام عالی‌رتبه خود را که می‌تواند نقش مهمی در باز شدن انجماد دیپلماتیک داشته باشد، به دفترش در سازمان ملل اعزام کند؟دولت آمریکا در شرایطی دست به این اقدام مغایر با قوانین بین‌المللی زده است که طبق گفته خانم افخم سخنگوی وزارت امورخارجه، ابوطالبی قبلا و در دهه 70 برای حضور در سازمان ملل از دولت آمریکا روادید دریافت کرده است.

تخلف باشگاه استقلال و پرسپولیسدرگزارش دیوان محاسبات

دیوان محاسبات در گزارش مالی 6 ماه اول سال 92 اعلام کرد: «در 6 ماه اول سال 92 بطور میانگین روزانه 77هزار و 700 بشکه نفت کاهش تولید به چشم می‌خورد.» بر اساس این گزارش سهم 16 هزار میلیارد ریالی شرکت ملی گاز برای ساخت تأسیسات و خط لوله گاز به شهر‌های سردسیر به این شرکت پرداخت نشده و به هدفمندی یارانه‌ها اختصاص یافته است. به گزارش خانه ملت همچنین دو باشگاه استقلال و پیروزی بخشی از درآمدهای خود را به حساب‌های غیرقانونی واریز کردهاند که تصرف غیرمجاز در اموال دولتی محسوب می‌گردد

وحید یامین پور:مسیح علی نژاد حداکثر یک فاحشه است

وحید یامین پور مجری سابق صدا و سیما در تازه ترین مطلب گوگل پلاس خود با واکنش نسبت به راه اندازی کمپین بی حجابی از سوی مسیح علی نژاد نوشته است :مطالبی دیدم مبنی بر اینکه عده ای به دنبال گرفتن حکم ارتداد برای مسیح علی نژاد هستند.
وی ادامه داده است: با این کار مخالفم. مسیح علی نژاد حداکثر یک فاحشه است نه یک مرتد. ارتداد ناشی از فعل و انفعالی معرفتی و نظری است. یعنی ارتداد، انحرافی در قلمرو عقیده و نظر است و از مغز نشأت میگیرد؛ ولی فاحشگی انحرافی در قلمرو ارضای نیازهای جنسی و از … نشأت میگیرد. بنابراین نباید سطح یک فاحشه را به اندازه ی یک منحرف فکری بالا آورد. می دانید که حتی حکم فقه هم در مورد فاحشه ها حکمی تحقیرآمیز است.(مثلاً فاحشه ها برخلاف زنان محترمه، عدّه ندارند)
یامین پور نوشته است : قبل از انقلاب در شهرنو فاحشه هایی که سنین جوانی را سپری می کردند و دیگر جذابیت جنسی نداشتند به فریب دادن جوانترها و قوادی رومی آوردند. این کار شاید تامین نیازهای روانی(و البته مالی) آنها بحساب بیاید. ظاهرا علی نژاد هم در مرز میانسالی با راه انداختن کمپین بی حجابی بدنبال به اشتراک گذاشتن بدنامی ها و ناکامی های خود و به میدان آوردن جوانترهایی ست که هنوز فاحشه نیستند.
این اولین اقدام فاحشه ها علیه مردم نیست.

البرز، بعد کرمانشاه بعد...؟!
پس از فشار جهت برکناری استاندار جدید البرز، اصلاح‌طلبان پروژه مشابهی را برای برکناری استاندار کرمانشاه آغاز کرده‌اند.در حالی که استاندار البرز هفته گذشته به خاطر اختلاف در میان طیف‌های حامی دولت برکنار شد اکنون خبر می‌رسد برخی اعضای اصلاح‌طلب ستاد حمایت از روحانی در کرمانشاه فضای سنگینی را علیه ابراهیم رضایی بابادی تدارک کرده و درصدد برکناری وی و تحمیل نامزد پیشنهادی خود هستند. سایت وابسته به این حلقه در کرمانشاه نیز چند وقتی است به جوسازی علیه استاندار منصوب دولت یازدهم می‌پردازد.
سهم‌خواهی و درگیری میان طیف موسوم به اعتدالگرا و اصلاح‌طلب در برخی استان‌های دیگر نیز موجب تنش‌هایی شده است. اصلاح‌طلبان در عین حال از تصدی وزارت کشور توسط رحمانی فضلی ناراضی هستند. میرولد معاون سیاسی وزارت کشور که سوابقی چون عضویت در هیئت مدیره بانک پاسارگارد، نمایندگی مجلس، دیوان محاسبات و... را در کارنامه خود دارد، اخیرا استعفا کرد. وی گفته بود قول و قرارش با رحمانی فضلی تا زمان تعیین استانداران جدید بوده است.

فرماندار برکنار شده ی دولت احمدی نژاد دوباره فرماندار شد

یک فرماندار احمدی نژادیکه در یکی از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان به مسئولیت وی خاتمه داده شد، با توصیه وزیر کشور در یکی از شهرستان‌های استان قزوین به فرمانداری منصوب شد! با اینکه مسئولین ارشد و شخصیت‌های مؤثر سیاسی استان با این انتصاب مخالفت کردند، گویا اصرار یکی از نمایندگان استان موجب شد این شخص مجدداً حکم فرمانداری دریافت نماید.

روایت وزیرسابق از یک توبیخ عجیب

وزیر آموزش و پرورش دولت نهم گفت: رئیس دولت سابق به خاطر عذرخواهی و توضیح او به مراجع عظام تقلید در جنجال سؤالات موهن به او اعتراض کرده است. «محمود فرشیدی» به نامه نیوز گفت: «یک سری سؤالات موهن زمان ما طراحی شد. 80 نوع نمونه سؤال درآوردیم که در یک نمونه آن اشکالی پیش آمد و یک عده از مخالفان آن را تکثیر و گسترش دادند و موجی ایجاد شد. من تصور کردم اولین جایی که ممکن است نسبت به این اتفاق اعتراض کند، حوزه علمیه قم است چون خودم مجبور بودم به افغانستان بروم، یکی از همکاران روحانی‌مان که سمتی هم داشتند را برای ادای توضیحات به قم فرستادم. ایشان رفت و بحمدالله توضیح داد و آقایان هم با بزرگواری پذیرفتند. فردایش که من از سفر آمدم، آقای احمدی‌نژاد به من پرخاش کرد که معلوم هست چه می‌کنی. گفت فلانی را فرستادی خدمت آقایان. من حقیقتاً آن زمان نفهمیدم که عیب کار ما چیست، توضیح هم نخواستم. اما بعداً دیدم که ایشان یک نگاه خاصی به علما و روحانیت دارد و خواستند زمام مدیریت ارتباط براساس سیاست‌هایی باشد که خودش تعیین می‌کند

مبالغ کلان در اختیار استانداری ها

از مراکز استانها خبر می‌رسد مبالغ زیادی خارج از بودجه جاری، در اختیار استانداری‌ها قرار گرفته تا طبق نظر نمایندگان مجلس در استان‌ها هزینه شود. این مبالغ که برای هر استان ده‌ها میلیارد تومان است به وسیله‌ای برای تحکیم موقعیت نمایندگان مجلس جهت جمعآوری مجدد رأی برای مجلس بعدی تبدیل خواهد شد. معلوم نیست آقای رئیس‌جمهور از این اقدام که شبیه اقدام دولت قبلی است با خبر است یا نه. صاحبنظران معتقدند رئیس‌جمهور باید سریعاً مانع توزیع این پول شود تا جلوی پیدایش فساد در روابط دولت و مجلس و جریان انتخابات گرفته شود.

ما هنوز با هاشمی هستیم

سعید حجاریان در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا رابطه هاشمی با جریان اصلاحات خوب نبود؟ گفت: هاشمی دنبال زدن چپ‌ها بود و گفته بود که چپ‌ها باید بروند. در زمان آقای هاشمی خیلی ما را اذیت کردند. هاشمی می‌گفت همه چپ‌ها کوپونیست و طرفدار اقتصاد دولتی هستند بنابراین به درد نمی‌خورند. وی چپ‌ها را از تمام مسئولیت‌هایی که داشتند برداشت. تاریخ ایرانی نوشت؛ وی در پاسخ به سوال دیگری که آقای هاشمی تصورش این بود که اتحادش با راست‌ها می‌تواند به بقای او کمک کند؟ اظهار کرد: راست‌ها در آخر به او پشت پا زدند. الان درباره هاشمی چه می‌گویند. آن موقع ما نسبت به این شعار موضع مخالفت گرفتیم، برچسب به ما زدند. ما نه آن موقع به وی توهین می‌کردیم و نه الان مجیزش را می‌گوییم. ما هنوز با هاشمی هستیم.

رشد جمعیت اهل سنت در ایران

موضوع رشد جمعیت اهل سنت در ایران، به روزنامه‌های عربستان هم کشیده شد. به گزارش ادیان نیوز، روزنامه‌های عربستان در اقدامی هماهنگ، اقدام به نشر مقاله‌ای مشترک در رابطه با رشد جمعیت در ایران کرده‌اند. این مقاله تأکید می‌کند: "شیعیان دریافتند که اگر اقدام به تولید نسل نکنند تا کمتر از سی سال دیگر، اهل سنت جمعیت غالب در ایران خواهد شد،‌ فلذا ما از تمامی دوستان اسلام درخواست داریم که از این فرصت استفاده کنند و از برادران اهل سنت حمایت کنیم. حمایت ما از اهل سنت باید چند جانبه باشد و نباید دوستانمان را تنها گذاریم، شیعیان با توطئه رشد جمعیت می‌خواهند اکثریت جمعیت شیعه به نفع خودشان باشد." در ادامه این مقاله آمده است: "البته شیعیان خودشان در این امر مقصر بودند و می‌گفتند زندگی خوب منوط به کمتر داشتن اولاد است و ما از تمامی دوستانمان در ایران می‌خواهیم که با جدیت تمام اقدام به تولید مثل کنند، نگران اقتصاد هم نباشند، ما از آنها پشتیبانی خواهیم کرد." در پایان این مقاله آمده است: "آمارهای خوبی به دست ما رسیده است و ما متوقع هستیم که شیعیان به زودی زود سرنگون شوند."

اخبار روزانه:

* گفته می‌شود به‌تازگی یک هیئت سی‌نفره آمریکایی در سکوت رسانه‌ای وارد کشور شده است. این هیئت با چند مقام دولتی نیز گفت‌وگو کرده است. بنا بر این خبر، ریاست این گروه آمریکایی را رئیس کلیسای فلوریدا و مشاور اوباما بر عهده دارد.

* برخی پایگاه‌های ضدانقلاب برای مقابله با رسانه‌های انقلابی به ترفندهای جدیدی روی آورده‌اند. این پایگاه‌های مخالف نظام که خود از هر توهینی به مقدسات فروگذار نمی‌کنند، با دست‌کاری و شبیه‌سازی رسانه‌های حامی نظام و جایگزین کردن مطالب جعلی، مدعی توهین رسانه‌های ارزشی به مقدسات می‌شوند. این دلسوزان قلابی مقدسات با انتشار صفحات جعلی در شبکه‌ها درصدد هستند تا به خیال خود، مانع مقابله رسانه‌های ارزشی با جریان مخرب فرهنگی شوند.

* هفته گذشته، داوود محمدی، سردبیر روزنامه اصلاح‌طلب شرق، مصاحبه‌ای را با مجله «خط صلح» که بر روی پایگاه اینترنتی غیرقانونی و وابسته به منافقین «هرانا» منتشر شده - این پایگاه به گمان گردانندگان آن منتسب به فعالان حقوق بشر است - انجام داده است. فارغ از اظهارات قابل تأمل سردبیر این روزنامه زنجیره‌ای در این مصاحبه، نکته اصلی، رسمیت بخشیدن این فرد به پایگاهی است که به صورت غیر قانونی فعالیت می‌کند و هر سال با ارسال گزارش‌های کذب حقوق بشری علیه ایران، باعث وضع تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا و غربی‌ها علیه ایران می‌شود.

* «حاج عیسی جعفری» پیرمرد فرزانه‌ای است که هشت سال خادم امام بوده است. او در این‌باره می‌گوید: در قم مغازه جگرکی داشتم و تا پیشنهاد خادمی حضرت امام(ره) را از خواهرم شنیدم، مغازه را رها کردم و خادم حضرت امام(ره) شدم. وی در پاسخ به این سؤال که «نظر حضرت امام(ره) درباره آمریکا چه بود؟»، می‌گوید: «امام آمریکا را مثل سگ درنده‌ای می‌دانست که اگر پا روی دمش بگذاریم، پارس می‌کند و در کل، ایشان هیچ اعتقادی به رابطه با آمریکا نداشت و اگر کسی خلاف این بگوید، دروغ گفته است.»

* شرکت «آی‌سایت» که یک مؤسسه امنیتی آمریکایی برای مبارزه با تهدیدهای اینترنتی است، اعلام کرده که یک گروه هکر ایرانی را شناسایی کرده است که یک ژنرال چهارستاره نیروی دریایی آمریکا، اعضای کنگره و سفیران ایالات متحده آمریکا، اعضای لابی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در آمریکا و نیز افرادی از بریتانیا، عربستان سعودی، سوریه، عراق و افغانستان از جمله اهداف این گروه ایرانی بوده‌اند. دولت آمریکا هم در واکنش به انتشار خبر حملات سایبری و جاسوسی اینترنتی هکرهای ایرانی از مقام‌های آمریکایی از طریق شبکه‌های اجتماعی، اعلام کرد از استفاده از هویت‌های جعلی برای رسیدن به اهداف شوم آگاهی کامل دارد.

* خبرها حاکی از تلاش و برنامه‌ریزی گسترده اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری است. گفته می‌شود به‌تازگی در دیداری که برخی از سران این جبهه با شیخ یوسف صانعی در قم داشتند، هماهنگی‌های لازم را برای حضور در مجلس خبرگان انجام داده‌اند. در این جلسات پیشنهاد حضور با نیروهای زیاد و کم‌حاشیه در این انتخابات مطرح شده تا در صورت رد صلاحیت آنان، روند انتخابات تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

قرار است طیف هاشمی در تهران فهرست انتخاباتی مجلس خبرگان را با نام «مجتهدان مصلح و معتدل» منتشر کنند و هم‌اکنون در حال تکمیل آن در شهرستان‌ها هستند.

*با شروع فصل گرما و در سایه نبود نظارت درست و صحیح بر فروش لباس‌های زنانه، برخی از طراحان غرب‌زده انواع پوشش‌ها از قبیل مانتو و شلوار و ... را برای بانوان ایرانی تهیه و تولید می‌کنند که هیچ تناسبی با فرهنگ ایرانی- اسلامی ندارد و علاوه بر آن، ترویج برهنگی نوین است تا جایی که دیگر این روزها، در مانتوها چیزی به نام «دکمه» وجود ندارد و بیشتر شبیه شنلی شده که تنها روی شانه‌ها آویزان می‌شود! شلوار زنانه هم جای خود را به پوششی به نام «ساپورت» داده است، شال و روسری هم تنها تکه پارچه‌ای شده‌اند که وسط سر را می‌پوشانند و موها و گردن را جذاب‌تر از بی‌حجابی به نمایش می‌گذارند!

* سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده ناجا در حاشیه جلسه هماهنگی انتظامی - ترافیکی مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در مورد آخرین اخبار مربوط به پناهندگی گروهبان جمشید دانایی‌فر گفت: هیچ اطلاع و دلیلی برای تأیید این مسأله نداریم و از رسانه‌ها می‌خواهم که این مسأله را دامن نزنند تا موجبات ناراحتی و آسیب روحی خانواده این فرد نشوند.

* روز گذشته پرواز تهران - کوآلالامپور به دلیل نیاز یکی از مسافران به خدمات پزشکی مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه زاهدان شد که البته به دلیل مواجه شدن هواپیما با نقص فنی، این پرواز با تأخیر، فرودگاه زاهدان را به مقصد خود ترک می‌کند.

* خبرها حاکی است که محمد سعیدی‌کیا وزیر اسبق مسکن و شهرسازی از 31 خردادماه امسال به‌ عنوان رئیس بنیاد مستضعفان جایگزین محمد فروزنده رئیس کنونی می‌شود. گفته می‌شود، در جلسه اخیر شورای معاونان بنیاد، خبر ریاست سعیدی‌کیا بر بنیاد مستضعفان اعلام شده و فروزنده نیز با حاضران خداحافظی کرده است.

* رابرت اینهورن مشاور اسبق اوباما در سخنانی مدعی شد که کاخ سفید با ایران در زمستان سال جاری در زمینه مسأله هسته‌ای به توافق می‌رسند

* اکبر ترکان رئیس شورای هماهنگی مناطق آزاد، از پیگیری برای برقراری پرواز مستقیم ایران و آمریکا خبر داد و گفت: در حال رایزنی با سازمان هواپیمایی کشوری هستیم تا ایده آسمان باز(Open Sky) را در مناطق آزاد راه‌اندازی کنیم.

https://shoma-weekly.ir/tAokpP